E-ticarette Haziran ayı satış verileri

10 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de artıyor. Pandemi süreciyle birlikte değişen tüketici alışkanlıklarına karşılık veren e-ticaret sektöründe Haziran ayında yükselişe geçen sektörleri sizler için mercek altına aldık ve aşağıda sizler için birkaçını sıraladık.

E-ticarette Haziran ayı satış verileri;

1. Endüstriyel Ürünler

Endüstriyel ürünler Haziran ayında satış hacmini artıran sektörler arasında başı çekiyor. Endüstriyel ürünler bir önceki aya göre satış hacmini %125,90 oranında artırdı.

2. Temizlik Ürünleri

Pandemi gerçeğinin hala hayatlarımızda olduğu ve bir şekilde normalleşmeye çalıştığımız bu günlerde temizlik ürünlerine talep yoğun şekilde devam ediyor. Sosyal ve ekonomik yaşamda aktif bir şekilde yer almaya başlayan tüketiciler temizlik ve hijyen ürünleriyle virüsten korunmayı sürdürüyor. Haziran ayında temizlik ürünleri bir önceki aya göre satış hacmini %62,70 oranında artırdı.

3. Isıtma & Soğutma

Yaz aylarının iyiden iyiye kendini hissettirdiği bu günlerde soğutma araçları da internetten bolca sipariş edildi. Isıtma ve soğutma kategorisi bir önceki aya göre satış hacmini %62,40 oranında artırdı.

İlgili Rehber: İnternette en çok satılan ürünler 2020

4. Sarf Malzemeleri

Sürekli tüketilen ve yeniden alınan malzemeleri kapsayan sarf malzemeleri de e-ticaretten satın alınıyor. Sarf malzemeleri e-ticarette haziran ayında en çok satın alınan kategorilerden biri olurken, satış hacmini bir önceki aya göre %52,81 oranında artırdı.

5. Çiçekçilik

Mayıs ayında listede başı çeken çiçekçilik sektörü haziran ayında da yerini korudu. Yazın ve güneşin habercisi olan çiçekleri tüketiciler kendilerini ya da sevdiklerini mutlu etmek için sıklıkla sipariş etti. Çiçekçilik alanında bir önceki aya göre %67,67 oranında bir artış yaşandı.

6. Oyuncak-Hobi Ürünleri

Pandemi boyunca okulların kapalı olması ve çocukların evde zaman geçirmek zorunda kalması online oyuncak satışını bir hayli artırmıştı. Verilere bakıldığında online oyuncak satışlarına ilgi hala devam ediyor. Ebeveynler çocukları için oyuncak, kendileri için de hobi ürünleri gibi kategorilerdeki ihtiyaçlarını online platformalardan sipariş ediyor. Haziran verilerine bakıldığında bahsettiğimiz sektörün %50,22 oranında satış hacmini artırdığı görülüyor.

7. Elektrik-Elektronik

Elektrik-elektronik, her zaman e-ticaret pazarında yerini koruyan sektörlerden biri olarak dikkat çekiyor. Haziran ayına bakıldığında elektrik sektörünün satış hacmini %36, 23 oranında artırdığı gözleniyor. Elektronik sektöründe ise %23,82 oranında artış yaşandı.

İlgili Rehber: E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

8. Hırdavat-Yapı Market

Haziran ayında tüketiciler hırdavat ve yapı market ihtiyaçlarını da online mağazalardan karşılamayı tercih etti. Hırdavat-Yapı market sektörü satış hacmini %25,19 oranında artırdı.

9. Kişisel Bakım Ürünleri

Haziran ayı e-ticaret satış verilerine bakıldığında öne çıkan sektörlerin çeşitlilik gösterdiği görünüyor. Haziran ayında satış hacmini artıran bir diğer sektör ise kişisel bakım ürünleri oldu. Kişisel bakım ürünleri satış hacmini bir önceki aya göre %24,52 oranında artırdı.

10. Sağlık-Medikal Ürünler

Corona virüs sürecinde ve sonrasındaki normalleşme sürecinde tüketiciler sağlık ve medikal ürünlerini e-ticaret sitelerinden karşılamayı sürdürdü. Haziran ayında e-ticarette sağlık medikal ürünleri satış hacmini %24,42 oranında artırdı.

Görüldüğü gibi e-ticaret sektörü birbirinden farklı alanları içinde barındıran sınırsız ürün çeşitliliğine sahip.Bugün sizlere e-ticarette Haziran ayı satış verileri konusunda öne çıkan 10 sektör hakkında bilgiler verdik. Elbette liste oldukça uzun. Bunlar arasında; güvenlik ürünleri, cep telefonu, iş güvenliği, pet shop, spor malzemeleri, mobilya, motosiklet ekipmanları gibi pek çok sektör sayılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya