E-ticarette Haziran ayı satış verileri

10 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette Haziran ayı satış verileri

E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de artıyor. Pandemi süreciyle birlikte değişen tüketici alışkanlıklarına karşılık veren e-ticaret sektöründe Haziran ayında yükselişe geçen sektörleri sizler için mercek altına aldık ve aşağıda sizler için birkaçını sıraladık.

E-ticarette Haziran ayı satış verileri;

1. Endüstriyel Ürünler

Endüstriyel ürünler Haziran ayında satış hacmini artıran sektörler arasında başı çekiyor. Endüstriyel ürünler bir önceki aya göre satış hacmini %125,90 oranında artırdı.

2. Temizlik Ürünleri

Pandemi gerçeğinin hala hayatlarımızda olduğu ve bir şekilde normalleşmeye çalıştığımız bu günlerde temizlik ürünlerine talep yoğun şekilde devam ediyor. Sosyal ve ekonomik yaşamda aktif bir şekilde yer almaya başlayan tüketiciler temizlik ve hijyen ürünleriyle virüsten korunmayı sürdürüyor. Haziran ayında temizlik ürünleri bir önceki aya göre satış hacmini %62,70 oranında artırdı.

3. Isıtma & Soğutma

Yaz aylarının iyiden iyiye kendini hissettirdiği bu günlerde soğutma araçları da internetten bolca sipariş edildi. Isıtma ve soğutma kategorisi bir önceki aya göre satış hacmini %62,40 oranında artırdı.

İlgili Rehber: İnternette en çok satılan ürünler 2020

4. Sarf Malzemeleri

Sürekli tüketilen ve yeniden alınan malzemeleri kapsayan sarf malzemeleri de e-ticaretten satın alınıyor. Sarf malzemeleri e-ticarette haziran ayında en çok satın alınan kategorilerden biri olurken, satış hacmini bir önceki aya göre %52,81 oranında artırdı.

5. Çiçekçilik

Mayıs ayında listede başı çeken çiçekçilik sektörü haziran ayında da yerini korudu. Yazın ve güneşin habercisi olan çiçekleri tüketiciler kendilerini ya da sevdiklerini mutlu etmek için sıklıkla sipariş etti. Çiçekçilik alanında bir önceki aya göre %67,67 oranında bir artış yaşandı.

6. Oyuncak-Hobi Ürünleri

Pandemi boyunca okulların kapalı olması ve çocukların evde zaman geçirmek zorunda kalması online oyuncak satışını bir hayli artırmıştı. Verilere bakıldığında online oyuncak satışlarına ilgi hala devam ediyor. Ebeveynler çocukları için oyuncak, kendileri için de hobi ürünleri gibi kategorilerdeki ihtiyaçlarını online platformalardan sipariş ediyor. Haziran verilerine bakıldığında bahsettiğimiz sektörün %50,22 oranında satış hacmini artırdığı görülüyor.

7. Elektrik-Elektronik

Elektrik-elektronik, her zaman e-ticaret pazarında yerini koruyan sektörlerden biri olarak dikkat çekiyor. Haziran ayına bakıldığında elektrik sektörünün satış hacmini %36, 23 oranında artırdığı gözleniyor. Elektronik sektöründe ise %23,82 oranında artış yaşandı.

İlgili Rehber: E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

8. Hırdavat-Yapı Market

Haziran ayında tüketiciler hırdavat ve yapı market ihtiyaçlarını da online mağazalardan karşılamayı tercih etti. Hırdavat-Yapı market sektörü satış hacmini %25,19 oranında artırdı.

9. Kişisel Bakım Ürünleri

Haziran ayı e-ticaret satış verilerine bakıldığında öne çıkan sektörlerin çeşitlilik gösterdiği görünüyor. Haziran ayında satış hacmini artıran bir diğer sektör ise kişisel bakım ürünleri oldu. Kişisel bakım ürünleri satış hacmini bir önceki aya göre %24,52 oranında artırdı.

10. Sağlık-Medikal Ürünler

Corona virüs sürecinde ve sonrasındaki normalleşme sürecinde tüketiciler sağlık ve medikal ürünlerini e-ticaret sitelerinden karşılamayı sürdürdü. Haziran ayında e-ticarette sağlık medikal ürünleri satış hacmini %24,42 oranında artırdı.

Görüldüğü gibi e-ticaret sektörü birbirinden farklı alanları içinde barındıran sınırsız ürün çeşitliliğine sahip.Bugün sizlere e-ticarette Haziran ayı satış verileri konusunda öne çıkan 10 sektör hakkında bilgiler verdik. Elbette liste oldukça uzun. Bunlar arasında; güvenlik ürünleri, cep telefonu, iş güvenliği, pet shop, spor malzemeleri, mobilya, motosiklet ekipmanları gibi pek çok sektör sayılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan