E-ticarette Haziran ayı satış verileri

10 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette Haziran ayı satış verileri

E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de artıyor. Pandemi süreciyle birlikte değişen tüketici alışkanlıklarına karşılık veren e-ticaret sektöründe Haziran ayında yükselişe geçen sektörleri sizler için mercek altına aldık ve aşağıda sizler için birkaçını sıraladık.

E-ticarette Haziran ayı satış verileri;

1. Endüstriyel Ürünler

Endüstriyel ürünler Haziran ayında satış hacmini artıran sektörler arasında başı çekiyor. Endüstriyel ürünler bir önceki aya göre satış hacmini %125,90 oranında artırdı.

2. Temizlik Ürünleri

Pandemi gerçeğinin hala hayatlarımızda olduğu ve bir şekilde normalleşmeye çalıştığımız bu günlerde temizlik ürünlerine talep yoğun şekilde devam ediyor. Sosyal ve ekonomik yaşamda aktif bir şekilde yer almaya başlayan tüketiciler temizlik ve hijyen ürünleriyle virüsten korunmayı sürdürüyor. Haziran ayında temizlik ürünleri bir önceki aya göre satış hacmini %62,70 oranında artırdı.

3. Isıtma & Soğutma

Yaz aylarının iyiden iyiye kendini hissettirdiği bu günlerde soğutma araçları da internetten bolca sipariş edildi. Isıtma ve soğutma kategorisi bir önceki aya göre satış hacmini %62,40 oranında artırdı.

İlgili Rehber: İnternette en çok satılan ürünler 2020

4. Sarf Malzemeleri

Sürekli tüketilen ve yeniden alınan malzemeleri kapsayan sarf malzemeleri de e-ticaretten satın alınıyor. Sarf malzemeleri e-ticarette haziran ayında en çok satın alınan kategorilerden biri olurken, satış hacmini bir önceki aya göre %52,81 oranında artırdı.

5. Çiçekçilik

Mayıs ayında listede başı çeken çiçekçilik sektörü haziran ayında da yerini korudu. Yazın ve güneşin habercisi olan çiçekleri tüketiciler kendilerini ya da sevdiklerini mutlu etmek için sıklıkla sipariş etti. Çiçekçilik alanında bir önceki aya göre %67,67 oranında bir artış yaşandı.

6. Oyuncak-Hobi Ürünleri

Pandemi boyunca okulların kapalı olması ve çocukların evde zaman geçirmek zorunda kalması online oyuncak satışını bir hayli artırmıştı. Verilere bakıldığında online oyuncak satışlarına ilgi hala devam ediyor. Ebeveynler çocukları için oyuncak, kendileri için de hobi ürünleri gibi kategorilerdeki ihtiyaçlarını online platformalardan sipariş ediyor. Haziran verilerine bakıldığında bahsettiğimiz sektörün %50,22 oranında satış hacmini artırdığı görülüyor.

7. Elektrik-Elektronik

Elektrik-elektronik, her zaman e-ticaret pazarında yerini koruyan sektörlerden biri olarak dikkat çekiyor. Haziran ayına bakıldığında elektrik sektörünün satış hacmini %36, 23 oranında artırdığı gözleniyor. Elektronik sektöründe ise %23,82 oranında artış yaşandı.

İlgili Rehber: E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

8. Hırdavat-Yapı Market

Haziran ayında tüketiciler hırdavat ve yapı market ihtiyaçlarını da online mağazalardan karşılamayı tercih etti. Hırdavat-Yapı market sektörü satış hacmini %25,19 oranında artırdı.

9. Kişisel Bakım Ürünleri

Haziran ayı e-ticaret satış verilerine bakıldığında öne çıkan sektörlerin çeşitlilik gösterdiği görünüyor. Haziran ayında satış hacmini artıran bir diğer sektör ise kişisel bakım ürünleri oldu. Kişisel bakım ürünleri satış hacmini bir önceki aya göre %24,52 oranında artırdı.

10. Sağlık-Medikal Ürünler

Corona virüs sürecinde ve sonrasındaki normalleşme sürecinde tüketiciler sağlık ve medikal ürünlerini e-ticaret sitelerinden karşılamayı sürdürdü. Haziran ayında e-ticarette sağlık medikal ürünleri satış hacmini %24,42 oranında artırdı.

Görüldüğü gibi e-ticaret sektörü birbirinden farklı alanları içinde barındıran sınırsız ürün çeşitliliğine sahip.Bugün sizlere e-ticarette Haziran ayı satış verileri konusunda öne çıkan 10 sektör hakkında bilgiler verdik. Elbette liste oldukça uzun. Bunlar arasında; güvenlik ürünleri, cep telefonu, iş güvenliği, pet shop, spor malzemeleri, mobilya, motosiklet ekipmanları gibi pek çok sektör sayılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin