E-ticarette Haziran ayı satış verileri

10 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette Haziran ayı satış verileri

E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de artıyor. Pandemi süreciyle birlikte değişen tüketici alışkanlıklarına karşılık veren e-ticaret sektöründe Haziran ayında yükselişe geçen sektörleri sizler için mercek altına aldık ve aşağıda sizler için birkaçını sıraladık.

E-ticarette Haziran ayı satış verileri;

1. Endüstriyel Ürünler

Endüstriyel ürünler Haziran ayında satış hacmini artıran sektörler arasında başı çekiyor. Endüstriyel ürünler bir önceki aya göre satış hacmini %125,90 oranında artırdı.

2. Temizlik Ürünleri

Pandemi gerçeğinin hala hayatlarımızda olduğu ve bir şekilde normalleşmeye çalıştığımız bu günlerde temizlik ürünlerine talep yoğun şekilde devam ediyor. Sosyal ve ekonomik yaşamda aktif bir şekilde yer almaya başlayan tüketiciler temizlik ve hijyen ürünleriyle virüsten korunmayı sürdürüyor. Haziran ayında temizlik ürünleri bir önceki aya göre satış hacmini %62,70 oranında artırdı.

3. Isıtma & Soğutma

Yaz aylarının iyiden iyiye kendini hissettirdiği bu günlerde soğutma araçları da internetten bolca sipariş edildi. Isıtma ve soğutma kategorisi bir önceki aya göre satış hacmini %62,40 oranında artırdı.

İlgili Rehber: İnternette en çok satılan ürünler 2020

4. Sarf Malzemeleri

Sürekli tüketilen ve yeniden alınan malzemeleri kapsayan sarf malzemeleri de e-ticaretten satın alınıyor. Sarf malzemeleri e-ticarette haziran ayında en çok satın alınan kategorilerden biri olurken, satış hacmini bir önceki aya göre %52,81 oranında artırdı.

5. Çiçekçilik

Mayıs ayında listede başı çeken çiçekçilik sektörü haziran ayında da yerini korudu. Yazın ve güneşin habercisi olan çiçekleri tüketiciler kendilerini ya da sevdiklerini mutlu etmek için sıklıkla sipariş etti. Çiçekçilik alanında bir önceki aya göre %67,67 oranında bir artış yaşandı.

6. Oyuncak-Hobi Ürünleri

Pandemi boyunca okulların kapalı olması ve çocukların evde zaman geçirmek zorunda kalması online oyuncak satışını bir hayli artırmıştı. Verilere bakıldığında online oyuncak satışlarına ilgi hala devam ediyor. Ebeveynler çocukları için oyuncak, kendileri için de hobi ürünleri gibi kategorilerdeki ihtiyaçlarını online platformalardan sipariş ediyor. Haziran verilerine bakıldığında bahsettiğimiz sektörün %50,22 oranında satış hacmini artırdığı görülüyor.

7. Elektrik-Elektronik

Elektrik-elektronik, her zaman e-ticaret pazarında yerini koruyan sektörlerden biri olarak dikkat çekiyor. Haziran ayına bakıldığında elektrik sektörünün satış hacmini %36, 23 oranında artırdığı gözleniyor. Elektronik sektöründe ise %23,82 oranında artış yaşandı.

İlgili Rehber: E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

8. Hırdavat-Yapı Market

Haziran ayında tüketiciler hırdavat ve yapı market ihtiyaçlarını da online mağazalardan karşılamayı tercih etti. Hırdavat-Yapı market sektörü satış hacmini %25,19 oranında artırdı.

9. Kişisel Bakım Ürünleri

Haziran ayı e-ticaret satış verilerine bakıldığında öne çıkan sektörlerin çeşitlilik gösterdiği görünüyor. Haziran ayında satış hacmini artıran bir diğer sektör ise kişisel bakım ürünleri oldu. Kişisel bakım ürünleri satış hacmini bir önceki aya göre %24,52 oranında artırdı.

10. Sağlık-Medikal Ürünler

Corona virüs sürecinde ve sonrasındaki normalleşme sürecinde tüketiciler sağlık ve medikal ürünlerini e-ticaret sitelerinden karşılamayı sürdürdü. Haziran ayında e-ticarette sağlık medikal ürünleri satış hacmini %24,42 oranında artırdı.

Görüldüğü gibi e-ticaret sektörü birbirinden farklı alanları içinde barındıran sınırsız ürün çeşitliliğine sahip.Bugün sizlere e-ticarette Haziran ayı satış verileri konusunda öne çıkan 10 sektör hakkında bilgiler verdik. Elbette liste oldukça uzun. Bunlar arasında; güvenlik ürünleri, cep telefonu, iş güvenliği, pet shop, spor malzemeleri, mobilya, motosiklet ekipmanları gibi pek çok sektör sayılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?
İnternet üzerinden ticaret yapılabileceği keşfedildikten sonra girişimciler, sürekli yeni ticaret modelleri deneyerek gelir elde etmeye sağladı. Bu süreçte tutmayan yöntemler de oldu ama dropshipping (stoksuz e-ticaret),...
11 Kasım 2021
Markethinkers
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin