fbpx

E-ticarette Haziran ayı satış verileri

10 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette Haziran ayı satış verileri

E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de artıyor. Pandemi süreciyle birlikte değişen tüketici alışkanlıklarına karşılık veren e-ticaret sektöründe Haziran ayında yükselişe geçen sektörleri sizler için mercek altına aldık ve aşağıda sizler için birkaçını sıraladık.

E-ticarette Haziran ayı satış verileri;

1. Endüstriyel Ürünler

Endüstriyel ürünler Haziran ayında satış hacmini artıran sektörler arasında başı çekiyor. Endüstriyel ürünler bir önceki aya göre satış hacmini %125,90 oranında artırdı.

2. Temizlik Ürünleri

Pandemi gerçeğinin hala hayatlarımızda olduğu ve bir şekilde normalleşmeye çalıştığımız bu günlerde temizlik ürünlerine talep yoğun şekilde devam ediyor. Sosyal ve ekonomik yaşamda aktif bir şekilde yer almaya başlayan tüketiciler temizlik ve hijyen ürünleriyle virüsten korunmayı sürdürüyor. Haziran ayında temizlik ürünleri bir önceki aya göre satış hacmini %62,70 oranında artırdı.

3. Isıtma & Soğutma

Yaz aylarının iyiden iyiye kendini hissettirdiği bu günlerde soğutma araçları da internetten bolca sipariş edildi. Isıtma ve soğutma kategorisi bir önceki aya göre satış hacmini %62,40 oranında artırdı.

İlgili Rehber: İnternette en çok satılan ürünler 2020

4. Sarf Malzemeleri

Sürekli tüketilen ve yeniden alınan malzemeleri kapsayan sarf malzemeleri de e-ticaretten satın alınıyor. Sarf malzemeleri e-ticarette haziran ayında en çok satın alınan kategorilerden biri olurken, satış hacmini bir önceki aya göre %52,81 oranında artırdı.

5. Çiçekçilik

Mayıs ayında listede başı çeken çiçekçilik sektörü haziran ayında da yerini korudu. Yazın ve güneşin habercisi olan çiçekleri tüketiciler kendilerini ya da sevdiklerini mutlu etmek için sıklıkla sipariş etti. Çiçekçilik alanında bir önceki aya göre %67,67 oranında bir artış yaşandı.

6. Oyuncak-Hobi Ürünleri

Pandemi boyunca okulların kapalı olması ve çocukların evde zaman geçirmek zorunda kalması online oyuncak satışını bir hayli artırmıştı. Verilere bakıldığında online oyuncak satışlarına ilgi hala devam ediyor. Ebeveynler çocukları için oyuncak, kendileri için de hobi ürünleri gibi kategorilerdeki ihtiyaçlarını online platformalardan sipariş ediyor. Haziran verilerine bakıldığında bahsettiğimiz sektörün %50,22 oranında satış hacmini artırdığı görülüyor.

7. Elektrik-Elektronik

Elektrik-elektronik, her zaman e-ticaret pazarında yerini koruyan sektörlerden biri olarak dikkat çekiyor. Haziran ayına bakıldığında elektrik sektörünün satış hacmini %36, 23 oranında artırdığı gözleniyor. Elektronik sektöründe ise %23,82 oranında artış yaşandı.

İlgili Rehber: E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

8. Hırdavat-Yapı Market

Haziran ayında tüketiciler hırdavat ve yapı market ihtiyaçlarını da online mağazalardan karşılamayı tercih etti. Hırdavat-Yapı market sektörü satış hacmini %25,19 oranında artırdı.

9. Kişisel Bakım Ürünleri

Haziran ayı e-ticaret satış verilerine bakıldığında öne çıkan sektörlerin çeşitlilik gösterdiği görünüyor. Haziran ayında satış hacmini artıran bir diğer sektör ise kişisel bakım ürünleri oldu. Kişisel bakım ürünleri satış hacmini bir önceki aya göre %24,52 oranında artırdı.

10. Sağlık-Medikal Ürünler

Corona virüs sürecinde ve sonrasındaki normalleşme sürecinde tüketiciler sağlık ve medikal ürünlerini e-ticaret sitelerinden karşılamayı sürdürdü. Haziran ayında e-ticarette sağlık medikal ürünleri satış hacmini %24,42 oranında artırdı.

Görüldüğü gibi e-ticaret sektörü birbirinden farklı alanları içinde barındıran sınırsız ürün çeşitliliğine sahip.Bugün sizlere e-ticarette Haziran ayı satış verileri konusunda öne çıkan 10 sektör hakkında bilgiler verdik. Elbette liste oldukça uzun. Bunlar arasında; güvenlik ürünleri, cep telefonu, iş güvenliği, pet shop, spor malzemeleri, mobilya, motosiklet ekipmanları gibi pek çok sektör sayılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan