E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

28 Aralık 2017
Sinan Oypan

Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde işlemlerini yapmalarını sağlamak oldukça önemlidir. Hem marka imajı açısından hem de kullanıcıların ve firmanızın mağdur olmaması için gerekli güvenlik önlemlerini almanız gerekir.

E-ticaretteki sahtecilik olaylar, kredi kartı ya da kullanıcı bilgilerinin çalınması gibi durumlar, e-ticaret firmalarını bir hayli zor durumlara sokmaktadır. Bu sebeple de ilk etapta e-ticaret firması olarak bu önlemleri alarak, üstünüze düşen sorumlulukları yerine getirmeniz gerekir.

Güvenli bir altyapı sistemi kurmak

Önceliklerinizden biri e-ticaret sitenizin altyapısını güvenli bir şekilde oluşturmak olacaktır. E-ticaret sitenizi kendiniz kuruyorsanız, yazılım tarafında sitenin temellerini sağlam atarak, olası saldırılara karşı sisteminizi korumanız gerekiyor. Bu tür çalışmalarda sitenizin kontrolünü sağlayacak bir IT ekibiyle devamlı olarak çalışıyor olmanız gerekecektir. Kendi sitenizi kurmanın yanı sıra e-ticaret altyapı firmaları ile iletişime geçerek, onların yazılımlarını kullanarak kendi e-ticaret sitenizi de kurabilirsiniz. Güvenlik ve yazılım konusunda deneyiminiz bulunmuyorsa böyle bir seçenek sizin için daha uygun olacaktır. Altyapı firmaları, güvenlik konusunda gerekli önlemleri almaktadırlar ve güvenli bir altyapı sunmaktadırlar.

İdeasoft olarak müşterilerimizin e-ticaret site ihtiyaçlarının yanı sıra onlara güvenli bir altyapı hizmeti de sunmaktayız. Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerimizi incelemek için İdeasoft e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyebilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın

SSL kullanımı uzun zamandır sadece önemli kişisel bilgilerin paylaşıldığı ve ödeme sayfalarında kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır e-ticaret firmaları sitelerinin tümünü SSL kullanımına açarak HTTPS protokolüne geçiş yapmaya başladı. Böylelikle site üzerindeki tüm veri transferleri şifrelenerek koruma altına alınmış oluyor. Bunun yanı sıra güvenli bir veri transferi sağlandığı için de arama motorları üzerinde web site daha iyi bir şekilde indekslenerek, arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünebiliyor. Sitenizin güvenliğini sağlamak için site genelini HTTPS protokolüne taşımanız bu açıdan önemlidir. İdeasoft müşterileri talep etmeleri halinde ücretsiz olarak sitelerini HTTPS’e geçirebilmekteler.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Gereksiz kullanıcı bilgilerini tutmayın

E-ticaret siteniz üzerinde ihtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini saklamamanız gerekir. Kredi kartı ve ödeme bilgileri gibi detayları saklamak oldukça sakıncalıdır ve gerekli güvenlik önlemlerini almamanız durumunda bu bilgiler çalınabilir. Bu bilgilerin çalınması da sahtecilik işlemlerine maruz kalmanıza ya da tüketicilerin bilgilerinin başka platformlarda kullanılmasına neden olarak; markanıza ciddi zararlar verir. Bu sebeple de özellikle kredi kartı ve ödeme yöntemleriyle ilgili önemli bilgileri web sitenizde saklamamaya özen gösterin

Güçlü kullanıcı şifrelerini zorunlu yapın

E-ticaret sitenize abonelik alırken, kullanıcıların güçlü şifreler oluşturmaları da önemlidir. Siz gerekli önlemleri alsanız dahi kullanıcılar sıradan ve kolay kırılabilecek şifreler oluşturduklarında, bu hesap bilgileri ele geçirilebilir. Bu sebeple de kullanıcıları güçlü şifre oluşturmaya yönlendirmeniz gerekiyor. Büyük, küçük harf, rakam ve özel karakter kullanımı gibi detaylarla şifrelerin daha güçlü hale gelmesini sağlayabilir ya da otomatik olarak güçlü şifre önerileri sunabilirsiniz.

Şüpheli durumlar için alarmlar oluşturun

Web siteniz üzerinde şüpheli aktiviteler halinde alarmlar verecek sistemler oluşturabilirsiniz. Örneğin dünkü yazımızda da belirttiğimiz olası sahtecilik durumlarına karşı önlemler almak için bu alarmlardan yardım alabilirsiniz. Böylelikle sorun daha büyümeden önleminizi alma fırsatınız olur.

Tüm siparişlerde takip numarası kullanın

Siparişlerinizde takip numarası kullanmanız da bir hayli önemlidir. Böylelikle herbir siparişi ayrı ayrı kontrol ve takip edebilirsiniz. Olası sahtecilik durumlarında bu siparişlerin takibini yapmak daha kolay bir hale geleceği için, sorunu daha kolay bir şekilde engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan