E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

28 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde işlemlerini yapmalarını sağlamak oldukça önemlidir. Hem marka imajı açısından hem de kullanıcıların ve firmanızın mağdur olmaması için gerekli güvenlik önlemlerini almanız gerekir.

E-ticaretteki sahtecilik olaylar, kredi kartı ya da kullanıcı bilgilerinin çalınması gibi durumlar, e-ticaret firmalarını bir hayli zor durumlara sokmaktadır. Bu sebeple de ilk etapta e-ticaret firması olarak bu önlemleri alarak, üstünüze düşen sorumlulukları yerine getirmeniz gerekir.

Güvenli bir altyapı sistemi kurmak

Önceliklerinizden biri e-ticaret sitenizin altyapısını güvenli bir şekilde oluşturmak olacaktır. E-ticaret sitenizi kendiniz kuruyorsanız, yazılım tarafında sitenin temellerini sağlam atarak, olası saldırılara karşı sisteminizi korumanız gerekiyor. Bu tür çalışmalarda sitenizin kontrolünü sağlayacak bir IT ekibiyle devamlı olarak çalışıyor olmanız gerekecektir. Kendi sitenizi kurmanın yanı sıra e-ticaret altyapı firmaları ile iletişime geçerek, onların yazılımlarını kullanarak kendi e-ticaret sitenizi de kurabilirsiniz. Güvenlik ve yazılım konusunda deneyiminiz bulunmuyorsa böyle bir seçenek sizin için daha uygun olacaktır. Altyapı firmaları, güvenlik konusunda gerekli önlemleri almaktadırlar ve güvenli bir altyapı sunmaktadırlar.

İdeasoft olarak müşterilerimizin e-ticaret site ihtiyaçlarının yanı sıra onlara güvenli bir altyapı hizmeti de sunmaktayız. Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerimizi incelemek için İdeasoft e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyebilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın

SSL kullanımı uzun zamandır sadece önemli kişisel bilgilerin paylaşıldığı ve ödeme sayfalarında kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır e-ticaret firmaları sitelerinin tümünü SSL kullanımına açarak HTTPS protokolüne geçiş yapmaya başladı. Böylelikle site üzerindeki tüm veri transferleri şifrelenerek koruma altına alınmış oluyor. Bunun yanı sıra güvenli bir veri transferi sağlandığı için de arama motorları üzerinde web site daha iyi bir şekilde indekslenerek, arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünebiliyor. Sitenizin güvenliğini sağlamak için site genelini HTTPS protokolüne taşımanız bu açıdan önemlidir. İdeasoft müşterileri talep etmeleri halinde ücretsiz olarak sitelerini HTTPS’e geçirebilmekteler.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Gereksiz kullanıcı bilgilerini tutmayın

E-ticaret siteniz üzerinde ihtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini saklamamanız gerekir. Kredi kartı ve ödeme bilgileri gibi detayları saklamak oldukça sakıncalıdır ve gerekli güvenlik önlemlerini almamanız durumunda bu bilgiler çalınabilir. Bu bilgilerin çalınması da sahtecilik işlemlerine maruz kalmanıza ya da tüketicilerin bilgilerinin başka platformlarda kullanılmasına neden olarak; markanıza ciddi zararlar verir. Bu sebeple de özellikle kredi kartı ve ödeme yöntemleriyle ilgili önemli bilgileri web sitenizde saklamamaya özen gösterin

Güçlü kullanıcı şifrelerini zorunlu yapın

E-ticaret sitenize abonelik alırken, kullanıcıların güçlü şifreler oluşturmaları da önemlidir. Siz gerekli önlemleri alsanız dahi kullanıcılar sıradan ve kolay kırılabilecek şifreler oluşturduklarında, bu hesap bilgileri ele geçirilebilir. Bu sebeple de kullanıcıları güçlü şifre oluşturmaya yönlendirmeniz gerekiyor. Büyük, küçük harf, rakam ve özel karakter kullanımı gibi detaylarla şifrelerin daha güçlü hale gelmesini sağlayabilir ya da otomatik olarak güçlü şifre önerileri sunabilirsiniz.

Şüpheli durumlar için alarmlar oluşturun

Web siteniz üzerinde şüpheli aktiviteler halinde alarmlar verecek sistemler oluşturabilirsiniz. Örneğin dünkü yazımızda da belirttiğimiz olası sahtecilik durumlarına karşı önlemler almak için bu alarmlardan yardım alabilirsiniz. Böylelikle sorun daha büyümeden önleminizi alma fırsatınız olur.

Tüm siparişlerde takip numarası kullanın

Siparişlerinizde takip numarası kullanmanız da bir hayli önemlidir. Böylelikle herbir siparişi ayrı ayrı kontrol ve takip edebilirsiniz. Olası sahtecilik durumlarında bu siparişlerin takibini yapmak daha kolay bir hale geleceği için, sorunu daha kolay bir şekilde engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin