E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

28 Aralık 2017
Sinan Oypan

Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde işlemlerini yapmalarını sağlamak oldukça önemlidir. Hem marka imajı açısından hem de kullanıcıların ve firmanızın mağdur olmaması için gerekli güvenlik önlemlerini almanız gerekir.

E-ticaretteki sahtecilik olaylar, kredi kartı ya da kullanıcı bilgilerinin çalınması gibi durumlar, e-ticaret firmalarını bir hayli zor durumlara sokmaktadır. Bu sebeple de ilk etapta e-ticaret firması olarak bu önlemleri alarak, üstünüze düşen sorumlulukları yerine getirmeniz gerekir.

Güvenli bir altyapı sistemi kurmak

Önceliklerinizden biri e-ticaret sitenizin altyapısını güvenli bir şekilde oluşturmak olacaktır. E-ticaret sitenizi kendiniz kuruyorsanız, yazılım tarafında sitenin temellerini sağlam atarak, olası saldırılara karşı sisteminizi korumanız gerekiyor. Bu tür çalışmalarda sitenizin kontrolünü sağlayacak bir IT ekibiyle devamlı olarak çalışıyor olmanız gerekecektir. Kendi sitenizi kurmanın yanı sıra e-ticaret altyapı firmaları ile iletişime geçerek, onların yazılımlarını kullanarak kendi e-ticaret sitenizi de kurabilirsiniz. Güvenlik ve yazılım konusunda deneyiminiz bulunmuyorsa böyle bir seçenek sizin için daha uygun olacaktır. Altyapı firmaları, güvenlik konusunda gerekli önlemleri almaktadırlar ve güvenli bir altyapı sunmaktadırlar.

İdeasoft olarak müşterilerimizin e-ticaret site ihtiyaçlarının yanı sıra onlara güvenli bir altyapı hizmeti de sunmaktayız. Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerimizi incelemek için İdeasoft e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyebilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın

SSL kullanımı uzun zamandır sadece önemli kişisel bilgilerin paylaşıldığı ve ödeme sayfalarında kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır e-ticaret firmaları sitelerinin tümünü SSL kullanımına açarak HTTPS protokolüne geçiş yapmaya başladı. Böylelikle site üzerindeki tüm veri transferleri şifrelenerek koruma altına alınmış oluyor. Bunun yanı sıra güvenli bir veri transferi sağlandığı için de arama motorları üzerinde web site daha iyi bir şekilde indekslenerek, arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünebiliyor. Sitenizin güvenliğini sağlamak için site genelini HTTPS protokolüne taşımanız bu açıdan önemlidir. İdeasoft müşterileri talep etmeleri halinde ücretsiz olarak sitelerini HTTPS’e geçirebilmekteler.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Gereksiz kullanıcı bilgilerini tutmayın

E-ticaret siteniz üzerinde ihtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini saklamamanız gerekir. Kredi kartı ve ödeme bilgileri gibi detayları saklamak oldukça sakıncalıdır ve gerekli güvenlik önlemlerini almamanız durumunda bu bilgiler çalınabilir. Bu bilgilerin çalınması da sahtecilik işlemlerine maruz kalmanıza ya da tüketicilerin bilgilerinin başka platformlarda kullanılmasına neden olarak; markanıza ciddi zararlar verir. Bu sebeple de özellikle kredi kartı ve ödeme yöntemleriyle ilgili önemli bilgileri web sitenizde saklamamaya özen gösterin

Güçlü kullanıcı şifrelerini zorunlu yapın

E-ticaret sitenize abonelik alırken, kullanıcıların güçlü şifreler oluşturmaları da önemlidir. Siz gerekli önlemleri alsanız dahi kullanıcılar sıradan ve kolay kırılabilecek şifreler oluşturduklarında, bu hesap bilgileri ele geçirilebilir. Bu sebeple de kullanıcıları güçlü şifre oluşturmaya yönlendirmeniz gerekiyor. Büyük, küçük harf, rakam ve özel karakter kullanımı gibi detaylarla şifrelerin daha güçlü hale gelmesini sağlayabilir ya da otomatik olarak güçlü şifre önerileri sunabilirsiniz.

Şüpheli durumlar için alarmlar oluşturun

Web siteniz üzerinde şüpheli aktiviteler halinde alarmlar verecek sistemler oluşturabilirsiniz. Örneğin dünkü yazımızda da belirttiğimiz olası sahtecilik durumlarına karşı önlemler almak için bu alarmlardan yardım alabilirsiniz. Böylelikle sorun daha büyümeden önleminizi alma fırsatınız olur.

Tüm siparişlerde takip numarası kullanın

Siparişlerinizde takip numarası kullanmanız da bir hayli önemlidir. Böylelikle herbir siparişi ayrı ayrı kontrol ve takip edebilirsiniz. Olası sahtecilik durumlarında bu siparişlerin takibini yapmak daha kolay bir hale geleceği için, sorunu daha kolay bir şekilde engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan