fbpx

E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

28 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde işlemlerini yapmalarını sağlamak oldukça önemlidir. Hem marka imajı açısından hem de kullanıcıların ve firmanızın mağdur olmaması için gerekli güvenlik önlemlerini almanız gerekir.

E-ticaretteki sahtecilik olaylar, kredi kartı ya da kullanıcı bilgilerinin çalınması gibi durumlar, e-ticaret firmalarını bir hayli zor durumlara sokmaktadır. Bu sebeple de ilk etapta e-ticaret firması olarak bu önlemleri alarak, üstünüze düşen sorumlulukları yerine getirmeniz gerekir.

Güvenli bir altyapı sistemi kurmak

Önceliklerinizden biri e-ticaret sitenizin altyapısını güvenli bir şekilde oluşturmak olacaktır. E-ticaret sitenizi kendiniz kuruyorsanız, yazılım tarafında sitenin temellerini sağlam atarak, olası saldırılara karşı sisteminizi korumanız gerekiyor. Bu tür çalışmalarda sitenizin kontrolünü sağlayacak bir IT ekibiyle devamlı olarak çalışıyor olmanız gerekecektir. Kendi sitenizi kurmanın yanı sıra e-ticaret altyapı firmaları ile iletişime geçerek, onların yazılımlarını kullanarak kendi e-ticaret sitenizi de kurabilirsiniz. Güvenlik ve yazılım konusunda deneyiminiz bulunmuyorsa böyle bir seçenek sizin için daha uygun olacaktır. Altyapı firmaları, güvenlik konusunda gerekli önlemleri almaktadırlar ve güvenli bir altyapı sunmaktadırlar.

İdeasoft olarak müşterilerimizin e-ticaret site ihtiyaçlarının yanı sıra onlara güvenli bir altyapı hizmeti de sunmaktayız. Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerimizi incelemek için İdeasoft e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyebilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın

SSL kullanımı uzun zamandır sadece önemli kişisel bilgilerin paylaşıldığı ve ödeme sayfalarında kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır e-ticaret firmaları sitelerinin tümünü SSL kullanımına açarak HTTPS protokolüne geçiş yapmaya başladı. Böylelikle site üzerindeki tüm veri transferleri şifrelenerek koruma altına alınmış oluyor. Bunun yanı sıra güvenli bir veri transferi sağlandığı için de arama motorları üzerinde web site daha iyi bir şekilde indekslenerek, arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünebiliyor. Sitenizin güvenliğini sağlamak için site genelini HTTPS protokolüne taşımanız bu açıdan önemlidir. İdeasoft müşterileri talep etmeleri halinde ücretsiz olarak sitelerini HTTPS’e geçirebilmekteler.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Gereksiz kullanıcı bilgilerini tutmayın

E-ticaret siteniz üzerinde ihtiyacınız olmayan kullanıcı bilgilerini saklamamanız gerekir. Kredi kartı ve ödeme bilgileri gibi detayları saklamak oldukça sakıncalıdır ve gerekli güvenlik önlemlerini almamanız durumunda bu bilgiler çalınabilir. Bu bilgilerin çalınması da sahtecilik işlemlerine maruz kalmanıza ya da tüketicilerin bilgilerinin başka platformlarda kullanılmasına neden olarak; markanıza ciddi zararlar verir. Bu sebeple de özellikle kredi kartı ve ödeme yöntemleriyle ilgili önemli bilgileri web sitenizde saklamamaya özen gösterin

Güçlü kullanıcı şifrelerini zorunlu yapın

E-ticaret sitenize abonelik alırken, kullanıcıların güçlü şifreler oluşturmaları da önemlidir. Siz gerekli önlemleri alsanız dahi kullanıcılar sıradan ve kolay kırılabilecek şifreler oluşturduklarında, bu hesap bilgileri ele geçirilebilir. Bu sebeple de kullanıcıları güçlü şifre oluşturmaya yönlendirmeniz gerekiyor. Büyük, küçük harf, rakam ve özel karakter kullanımı gibi detaylarla şifrelerin daha güçlü hale gelmesini sağlayabilir ya da otomatik olarak güçlü şifre önerileri sunabilirsiniz.

Şüpheli durumlar için alarmlar oluşturun

Web siteniz üzerinde şüpheli aktiviteler halinde alarmlar verecek sistemler oluşturabilirsiniz. Örneğin dünkü yazımızda da belirttiğimiz olası sahtecilik durumlarına karşı önlemler almak için bu alarmlardan yardım alabilirsiniz. Böylelikle sorun daha büyümeden önleminizi alma fırsatınız olur.

Tüm siparişlerde takip numarası kullanın

Siparişlerinizde takip numarası kullanmanız da bir hayli önemlidir. Böylelikle herbir siparişi ayrı ayrı kontrol ve takip edebilirsiniz. Olası sahtecilik durumlarında bu siparişlerin takibini yapmak daha kolay bir hale geleceği için, sorunu daha kolay bir şekilde engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan