E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

6 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri. Bu sebeple de sitenizin güvenli olduğu izlenimini yaratmanız oldukça önemli. Özellikle bugünlerde tüketicilerin internet alışverişe daha fazla yönelmesiyle beraber güven unsurunu onlara vermek, onların satın alma kararlarını da olumlu yönde etkileyecektir. Peki, bu süreçte neler yapmanız gerekiyor?

E-ticarette güvenli site izlenimi nasıl verilir?

İlk izlenim çok önemli

Tüketicilerle olan ilk izleniminiz oldukça önemlidir. Bu süreçte de site tasarımınız ilk izleniminizi vermektedir. Bunu bir iş görüşmesi olarak da düşünebilirsiniz. Bir iş görüşmesine giderken giyim kuşamınıza özen gösterirsiniz. Aksi taktirde karşı tarafla olan ilk izleniminiz yeterince iyi olmayacaktır. Özensiz giyinmek ya da buna dikkat etmemek, karşı tarafta kötü bir izlenim yaratır.

Aynı durum e-ticaret siteniz üzerinde de geçerlidir. Site tasarımınızın eski, karmaşık veya özensiz olması, yaptığınız işin kalitesini sorgulatacağı için site tasarımınıza özen göstermeniz önemlidir. Modern, sade ve kolay bir navigasyon sunarak, kullanıcıları aradıkları ürünlere hızlı bir şekilde yönlendiren bir web site tasarımınızın olması kullanıcılarda güvenli site izlenimini yaratmanız için ilk adımınız olacaktır.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi modern ve güvenli bir tasarım ile de tüketicilerin güvenini kazanabilirsiniz. Özel konsept tasarım hizmetlerimizle, markanız için farklı tasarım seçeneklerimizden de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

HTTPS’e geçiş

Güvenli site izlenimini vermenin bir diğer yolu da tüm sitenizin altyapısını HTTPS’e geçirmek olacaktır. HTTPS protokolü, web sitenizin tümünü şifreleyerek, veri transferlerinin şifrelenmesini sağlayarak, ek bir güvenlik katmanı sağlar. HTTPS protokolü eskiden sadece ödeme ve kişisel bilgilerin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır web site genelinde bu protokol kullanılmakta. Ek bir şifreleme ve güvenlik katmanı sağladığı için kullanıcılar site üzerinde daha güvenli bir şekilde dolaşabildikleri gibi arama motorları da sitenin güvenlikli olması gereği ile sitenin değerini artırarak, arama sorgularında siteyi üst sıralara çıkartmakta.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Tüketicilere firmanız hakkında ek bilgiler sağlayın

Tüketicilere sadece ürün satmaya çalışmayın. Onların güvenini kazanmak için onlara ekstra bilgiler de sunmanız gerekir. Özellikle marka bilinirliği az olan firmaların kendi tanıtımlarını yapmaları, tüketicilerin güvenlerini kazanmalarını sağlar. Bunun için web siteniz üzerinde güvenli site izlenimi yaratabilmek için iletişim bilgilerinizi kolay bulunabilecek bir şekilde yerleştirmeniz önemlidir.

Ana sayfa üzerinde iletişim bilgilerini paylaşmanın yanı sıra iletişim için ek bir sayfa hazırlamak, sitenin footer alanında bu bilgileri göstermek de önemlidir. Bunun yanı sıra şirketinizle ilgili bilgiler vermek için “Hakkımızda” sayfanızı hazırlamanız ve bunu da göstermeniz önemlidir. Bunlara ek olarak iade politikalarınız ve sıkça sorulan sayfalar gibi tüketicilerin merak ettiği ve bilmesi gereken konuları da sitenizde net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

SSL sertifikası ve güvenlik çözümlerinizi paylaşın

Web sitenizin footer bölümünde SSL sertifikanızı ve diğer güvenlik çözümlerinizi paylaşarak da güvenli site izlenimini verebilirsiniz. Bu çözümlerinizin logolarını ve diğer önemli bilgilerini özet bir halde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Ödeme yöntemlerinde güvenlik

Ödeme işlemlerinde de güvenlik önemli bir kavramdır. Bunun için özellikle sanal POS kullanımlarındaki güvenliği artırmak için tüketicilere 3D Güvenli Ödeme seçeneği sunmanız da fayda vardır.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

Müşteri yorumlarını gösterin

Site üzerindeki güvenlik önlemlerinin yanı sıra sosyal kanıt ögeleri ile de müşterilerin güvenini kazanmanız önemlidir. Güvenli site izlenimini yaratmak için müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları da göstermelisiniz.

Başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlar, diğer site ziyaretçilerine markanızı kullanan ve memnun olan kişilerin olduğunu gösterir. Bu da güven duygusunu artırır. Sosyal ağlarda yaptıkları yorumları ya da paylaştıkları fotoğrafları da onlardan izin alarak sitenize ve ürün sayfalarınıza ekleyerek, sosyal kanıt olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Güvenli site ile ilgili sık sorulan sorular

Güvenli site kurmak neden önemli?

İnternet üzerinde geçmişte sık karşılaşılan yanlış yönlendirme ve sahtekarlık işleri nedeniyle tüketicilerde online alışverişe karşı bir mesafe bulunuyor. Bu sebeple de site güvenliğini artırmak, ödeme işlemlerini güvenli bir hale getirmek, ürün açıklama ve fotoğraflarının kalitesini artırarak, tüketicilerin satın alacakları ürünleri doğru bir şekilde göstermek, tüketicilerin markaya olan güvenini artırır. Bu güveni sağlamak ve devam ettirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlar.

Güvenli site için altyapı seçimi nasıl olmalı?

E-ticaret altyapı paketi seçimi de güvenli site için gereklidir. Sağlam bir altyapınız olmadığında, sitenizi dışardan gelebilecek saldırılara açık bırakmış olursunuz. Kullanıcı bilgilerinin gizliğini sağlamak, ödeme işlemlerinin güvenli bir ortamda gerçekleşmesini sağlamak e-ticaret firması olarak sizin görevinizdir. Bu sebeple de güvenli bir altyapı kurulumu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan