E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

6 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri. Bu sebeple de sitenizin güvenli olduğu izlenimini yaratmanız oldukça önemli. Özellikle bugünlerde tüketicilerin internet alışverişe daha fazla yönelmesiyle beraber güven unsurunu onlara vermek, onların satın alma kararlarını da olumlu yönde etkileyecektir. Peki, bu süreçte neler yapmanız gerekiyor?

E-ticarette güvenli site izlenimi nasıl verilir?

İlk izlenim çok önemli

Tüketicilerle olan ilk izleniminiz oldukça önemlidir. Bu süreçte de site tasarımınız ilk izleniminizi vermektedir. Bunu bir iş görüşmesi olarak da düşünebilirsiniz. Bir iş görüşmesine giderken giyim kuşamınıza özen gösterirsiniz. Aksi taktirde karşı tarafla olan ilk izleniminiz yeterince iyi olmayacaktır. Özensiz giyinmek ya da buna dikkat etmemek, karşı tarafta kötü bir izlenim yaratır.

Aynı durum e-ticaret siteniz üzerinde de geçerlidir. Site tasarımınızın eski, karmaşık veya özensiz olması, yaptığınız işin kalitesini sorgulatacağı için site tasarımınıza özen göstermeniz önemlidir. Modern, sade ve kolay bir navigasyon sunarak, kullanıcıları aradıkları ürünlere hızlı bir şekilde yönlendiren bir web site tasarımınızın olması kullanıcılarda güvenli site izlenimini yaratmanız için ilk adımınız olacaktır.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi modern ve güvenli bir tasarım ile de tüketicilerin güvenini kazanabilirsiniz. Özel konsept tasarım hizmetlerimizle, markanız için farklı tasarım seçeneklerimizden de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

HTTPS’e geçiş

Güvenli site izlenimini vermenin bir diğer yolu da tüm sitenizin altyapısını HTTPS’e geçirmek olacaktır. HTTPS protokolü, web sitenizin tümünü şifreleyerek, veri transferlerinin şifrelenmesini sağlayarak, ek bir güvenlik katmanı sağlar. HTTPS protokolü eskiden sadece ödeme ve kişisel bilgilerin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır web site genelinde bu protokol kullanılmakta. Ek bir şifreleme ve güvenlik katmanı sağladığı için kullanıcılar site üzerinde daha güvenli bir şekilde dolaşabildikleri gibi arama motorları da sitenin güvenlikli olması gereği ile sitenin değerini artırarak, arama sorgularında siteyi üst sıralara çıkartmakta.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Tüketicilere firmanız hakkında ek bilgiler sağlayın

Tüketicilere sadece ürün satmaya çalışmayın. Onların güvenini kazanmak için onlara ekstra bilgiler de sunmanız gerekir. Özellikle marka bilinirliği az olan firmaların kendi tanıtımlarını yapmaları, tüketicilerin güvenlerini kazanmalarını sağlar. Bunun için web siteniz üzerinde güvenli site izlenimi yaratabilmek için iletişim bilgilerinizi kolay bulunabilecek bir şekilde yerleştirmeniz önemlidir.

Ana sayfa üzerinde iletişim bilgilerini paylaşmanın yanı sıra iletişim için ek bir sayfa hazırlamak, sitenin footer alanında bu bilgileri göstermek de önemlidir. Bunun yanı sıra şirketinizle ilgili bilgiler vermek için “Hakkımızda” sayfanızı hazırlamanız ve bunu da göstermeniz önemlidir. Bunlara ek olarak iade politikalarınız ve sıkça sorulan sayfalar gibi tüketicilerin merak ettiği ve bilmesi gereken konuları da sitenizde net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

SSL sertifikası ve güvenlik çözümlerinizi paylaşın

Web sitenizin footer bölümünde SSL sertifikanızı ve diğer güvenlik çözümlerinizi paylaşarak da güvenli site izlenimini verebilirsiniz. Bu çözümlerinizin logolarını ve diğer önemli bilgilerini özet bir halde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Ödeme yöntemlerinde güvenlik

Ödeme işlemlerinde de güvenlik önemli bir kavramdır. Bunun için özellikle sanal POS kullanımlarındaki güvenliği artırmak için tüketicilere 3D Güvenli Ödeme seçeneği sunmanız da fayda vardır.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

Müşteri yorumlarını gösterin

Site üzerindeki güvenlik önlemlerinin yanı sıra sosyal kanıt ögeleri ile de müşterilerin güvenini kazanmanız önemlidir. Güvenli site izlenimini yaratmak için müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları da göstermelisiniz.

Başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlar, diğer site ziyaretçilerine markanızı kullanan ve memnun olan kişilerin olduğunu gösterir. Bu da güven duygusunu artırır. Sosyal ağlarda yaptıkları yorumları ya da paylaştıkları fotoğrafları da onlardan izin alarak sitenize ve ürün sayfalarınıza ekleyerek, sosyal kanıt olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Güvenli site ile ilgili sık sorulan sorular

Güvenli site kurmak neden önemli?

İnternet üzerinde geçmişte sık karşılaşılan yanlış yönlendirme ve sahtekarlık işleri nedeniyle tüketicilerde online alışverişe karşı bir mesafe bulunuyor. Bu sebeple de site güvenliğini artırmak, ödeme işlemlerini güvenli bir hale getirmek, ürün açıklama ve fotoğraflarının kalitesini artırarak, tüketicilerin satın alacakları ürünleri doğru bir şekilde göstermek, tüketicilerin markaya olan güvenini artırır. Bu güveni sağlamak ve devam ettirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlar.

Güvenli site için altyapı seçimi nasıl olmalı?

E-ticaret altyapı paketi seçimi de güvenli site için gereklidir. Sağlam bir altyapınız olmadığında, sitenizi dışardan gelebilecek saldırılara açık bırakmış olursunuz. Kullanıcı bilgilerinin gizliğini sağlamak, ödeme işlemlerinin güvenli bir ortamda gerçekleşmesini sağlamak e-ticaret firması olarak sizin görevinizdir. Bu sebeple de güvenli bir altyapı kurulumu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin