E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

6 Nisan 2020
Sinan Oypan

E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri. Bu sebeple de sitenizin güvenli olduğu izlenimini yaratmanız oldukça önemli. Özellikle bugünlerde tüketicilerin internet alışverişe daha fazla yönelmesiyle beraber güven unsurunu onlara vermek, onların satın alma kararlarını da olumlu yönde etkileyecektir. Peki, bu süreçte neler yapmanız gerekiyor?

E-ticarette güvenli site izlenimi nasıl verilir?

İlk izlenim çok önemli

Tüketicilerle olan ilk izleniminiz oldukça önemlidir. Bu süreçte de site tasarımınız ilk izleniminizi vermektedir. Bunu bir iş görüşmesi olarak da düşünebilirsiniz. Bir iş görüşmesine giderken giyim kuşamınıza özen gösterirsiniz. Aksi taktirde karşı tarafla olan ilk izleniminiz yeterince iyi olmayacaktır. Özensiz giyinmek ya da buna dikkat etmemek, karşı tarafta kötü bir izlenim yaratır.

Aynı durum e-ticaret siteniz üzerinde de geçerlidir. Site tasarımınızın eski, karmaşık veya özensiz olması, yaptığınız işin kalitesini sorgulatacağı için site tasarımınıza özen göstermeniz önemlidir. Modern, sade ve kolay bir navigasyon sunarak, kullanıcıları aradıkları ürünlere hızlı bir şekilde yönlendiren bir web site tasarımınızın olması kullanıcılarda güvenli site izlenimini yaratmanız için ilk adımınız olacaktır.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi modern ve güvenli bir tasarım ile de tüketicilerin güvenini kazanabilirsiniz. Özel konsept tasarım hizmetlerimizle, markanız için farklı tasarım seçeneklerimizden de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

HTTPS’e geçiş

Güvenli site izlenimini vermenin bir diğer yolu da tüm sitenizin altyapısını HTTPS’e geçirmek olacaktır. HTTPS protokolü, web sitenizin tümünü şifreleyerek, veri transferlerinin şifrelenmesini sağlayarak, ek bir güvenlik katmanı sağlar. HTTPS protokolü eskiden sadece ödeme ve kişisel bilgilerin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır web site genelinde bu protokol kullanılmakta. Ek bir şifreleme ve güvenlik katmanı sağladığı için kullanıcılar site üzerinde daha güvenli bir şekilde dolaşabildikleri gibi arama motorları da sitenin güvenlikli olması gereği ile sitenin değerini artırarak, arama sorgularında siteyi üst sıralara çıkartmakta.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Tüketicilere firmanız hakkında ek bilgiler sağlayın

Tüketicilere sadece ürün satmaya çalışmayın. Onların güvenini kazanmak için onlara ekstra bilgiler de sunmanız gerekir. Özellikle marka bilinirliği az olan firmaların kendi tanıtımlarını yapmaları, tüketicilerin güvenlerini kazanmalarını sağlar. Bunun için web siteniz üzerinde güvenli site izlenimi yaratabilmek için iletişim bilgilerinizi kolay bulunabilecek bir şekilde yerleştirmeniz önemlidir.

Ana sayfa üzerinde iletişim bilgilerini paylaşmanın yanı sıra iletişim için ek bir sayfa hazırlamak, sitenin footer alanında bu bilgileri göstermek de önemlidir. Bunun yanı sıra şirketinizle ilgili bilgiler vermek için “Hakkımızda” sayfanızı hazırlamanız ve bunu da göstermeniz önemlidir. Bunlara ek olarak iade politikalarınız ve sıkça sorulan sayfalar gibi tüketicilerin merak ettiği ve bilmesi gereken konuları da sitenizde net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

SSL sertifikası ve güvenlik çözümlerinizi paylaşın

Web sitenizin footer bölümünde SSL sertifikanızı ve diğer güvenlik çözümlerinizi paylaşarak da güvenli site izlenimini verebilirsiniz. Bu çözümlerinizin logolarını ve diğer önemli bilgilerini özet bir halde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Ödeme yöntemlerinde güvenlik

Ödeme işlemlerinde de güvenlik önemli bir kavramdır. Bunun için özellikle sanal POS kullanımlarındaki güvenliği artırmak için tüketicilere 3D Güvenli Ödeme seçeneği sunmanız da fayda vardır.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

Müşteri yorumlarını gösterin

Site üzerindeki güvenlik önlemlerinin yanı sıra sosyal kanıt ögeleri ile de müşterilerin güvenini kazanmanız önemlidir. Güvenli site izlenimini yaratmak için müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları da göstermelisiniz.

Başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlar, diğer site ziyaretçilerine markanızı kullanan ve memnun olan kişilerin olduğunu gösterir. Bu da güven duygusunu artırır. Sosyal ağlarda yaptıkları yorumları ya da paylaştıkları fotoğrafları da onlardan izin alarak sitenize ve ürün sayfalarınıza ekleyerek, sosyal kanıt olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Güvenli site ile ilgili sık sorulan sorular

Güvenli site kurmak neden önemli?

İnternet üzerinde geçmişte sık karşılaşılan yanlış yönlendirme ve sahtekarlık işleri nedeniyle tüketicilerde online alışverişe karşı bir mesafe bulunuyor. Bu sebeple de site güvenliğini artırmak, ödeme işlemlerini güvenli bir hale getirmek, ürün açıklama ve fotoğraflarının kalitesini artırarak, tüketicilerin satın alacakları ürünleri doğru bir şekilde göstermek, tüketicilerin markaya olan güvenini artırır. Bu güveni sağlamak ve devam ettirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlar.

Güvenli site için altyapı seçimi nasıl olmalı?

E-ticaret altyapı paketi seçimi de güvenli site için gereklidir. Sağlam bir altyapınız olmadığında, sitenizi dışardan gelebilecek saldırılara açık bırakmış olursunuz. Kullanıcı bilgilerinin gizliğini sağlamak, ödeme işlemlerinin güvenli bir ortamda gerçekleşmesini sağlamak e-ticaret firması olarak sizin görevinizdir. Bu sebeple de güvenli bir altyapı kurulumu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan