E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

6 Nisan 2020
Sinan Oypan

E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri. Bu sebeple de sitenizin güvenli olduğu izlenimini yaratmanız oldukça önemli. Özellikle bugünlerde tüketicilerin internet alışverişe daha fazla yönelmesiyle beraber güven unsurunu onlara vermek, onların satın alma kararlarını da olumlu yönde etkileyecektir. Peki, bu süreçte neler yapmanız gerekiyor?

E-ticarette güvenli site izlenimi nasıl verilir?

İlk izlenim çok önemli

Tüketicilerle olan ilk izleniminiz oldukça önemlidir. Bu süreçte de site tasarımınız ilk izleniminizi vermektedir. Bunu bir iş görüşmesi olarak da düşünebilirsiniz. Bir iş görüşmesine giderken giyim kuşamınıza özen gösterirsiniz. Aksi taktirde karşı tarafla olan ilk izleniminiz yeterince iyi olmayacaktır. Özensiz giyinmek ya da buna dikkat etmemek, karşı tarafta kötü bir izlenim yaratır.

Aynı durum e-ticaret siteniz üzerinde de geçerlidir. Site tasarımınızın eski, karmaşık veya özensiz olması, yaptığınız işin kalitesini sorgulatacağı için site tasarımınıza özen göstermeniz önemlidir. Modern, sade ve kolay bir navigasyon sunarak, kullanıcıları aradıkları ürünlere hızlı bir şekilde yönlendiren bir web site tasarımınızın olması kullanıcılarda güvenli site izlenimini yaratmanız için ilk adımınız olacaktır.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi modern ve güvenli bir tasarım ile de tüketicilerin güvenini kazanabilirsiniz. Özel konsept tasarım hizmetlerimizle, markanız için farklı tasarım seçeneklerimizden de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

HTTPS’e geçiş

Güvenli site izlenimini vermenin bir diğer yolu da tüm sitenizin altyapısını HTTPS’e geçirmek olacaktır. HTTPS protokolü, web sitenizin tümünü şifreleyerek, veri transferlerinin şifrelenmesini sağlayarak, ek bir güvenlik katmanı sağlar. HTTPS protokolü eskiden sadece ödeme ve kişisel bilgilerin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır web site genelinde bu protokol kullanılmakta. Ek bir şifreleme ve güvenlik katmanı sağladığı için kullanıcılar site üzerinde daha güvenli bir şekilde dolaşabildikleri gibi arama motorları da sitenin güvenlikli olması gereği ile sitenin değerini artırarak, arama sorgularında siteyi üst sıralara çıkartmakta.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Tüketicilere firmanız hakkında ek bilgiler sağlayın

Tüketicilere sadece ürün satmaya çalışmayın. Onların güvenini kazanmak için onlara ekstra bilgiler de sunmanız gerekir. Özellikle marka bilinirliği az olan firmaların kendi tanıtımlarını yapmaları, tüketicilerin güvenlerini kazanmalarını sağlar. Bunun için web siteniz üzerinde güvenli site izlenimi yaratabilmek için iletişim bilgilerinizi kolay bulunabilecek bir şekilde yerleştirmeniz önemlidir.

Ana sayfa üzerinde iletişim bilgilerini paylaşmanın yanı sıra iletişim için ek bir sayfa hazırlamak, sitenin footer alanında bu bilgileri göstermek de önemlidir. Bunun yanı sıra şirketinizle ilgili bilgiler vermek için “Hakkımızda” sayfanızı hazırlamanız ve bunu da göstermeniz önemlidir. Bunlara ek olarak iade politikalarınız ve sıkça sorulan sayfalar gibi tüketicilerin merak ettiği ve bilmesi gereken konuları da sitenizde net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

SSL sertifikası ve güvenlik çözümlerinizi paylaşın

Web sitenizin footer bölümünde SSL sertifikanızı ve diğer güvenlik çözümlerinizi paylaşarak da güvenli site izlenimini verebilirsiniz. Bu çözümlerinizin logolarını ve diğer önemli bilgilerini özet bir halde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Ödeme yöntemlerinde güvenlik

Ödeme işlemlerinde de güvenlik önemli bir kavramdır. Bunun için özellikle sanal POS kullanımlarındaki güvenliği artırmak için tüketicilere 3D Güvenli Ödeme seçeneği sunmanız da fayda vardır.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

Müşteri yorumlarını gösterin

Site üzerindeki güvenlik önlemlerinin yanı sıra sosyal kanıt ögeleri ile de müşterilerin güvenini kazanmanız önemlidir. Güvenli site izlenimini yaratmak için müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları da göstermelisiniz.

Başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlar, diğer site ziyaretçilerine markanızı kullanan ve memnun olan kişilerin olduğunu gösterir. Bu da güven duygusunu artırır. Sosyal ağlarda yaptıkları yorumları ya da paylaştıkları fotoğrafları da onlardan izin alarak sitenize ve ürün sayfalarınıza ekleyerek, sosyal kanıt olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Güvenli site ile ilgili sık sorulan sorular

Güvenli site kurmak neden önemli?

İnternet üzerinde geçmişte sık karşılaşılan yanlış yönlendirme ve sahtekarlık işleri nedeniyle tüketicilerde online alışverişe karşı bir mesafe bulunuyor. Bu sebeple de site güvenliğini artırmak, ödeme işlemlerini güvenli bir hale getirmek, ürün açıklama ve fotoğraflarının kalitesini artırarak, tüketicilerin satın alacakları ürünleri doğru bir şekilde göstermek, tüketicilerin markaya olan güvenini artırır. Bu güveni sağlamak ve devam ettirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlar.

Güvenli site için altyapı seçimi nasıl olmalı?

E-ticaret altyapı paketi seçimi de güvenli site için gereklidir. Sağlam bir altyapınız olmadığında, sitenizi dışardan gelebilecek saldırılara açık bırakmış olursunuz. Kullanıcı bilgilerinin gizliğini sağlamak, ödeme işlemlerinin güvenli bir ortamda gerçekleşmesini sağlamak e-ticaret firması olarak sizin görevinizdir. Bu sebeple de güvenli bir altyapı kurulumu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan