E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

6 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?

E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri. Bu sebeple de sitenizin güvenli olduğu izlenimini yaratmanız oldukça önemli. Özellikle bugünlerde tüketicilerin internet alışverişe daha fazla yönelmesiyle beraber güven unsurunu onlara vermek, onların satın alma kararlarını da olumlu yönde etkileyecektir. Peki, bu süreçte neler yapmanız gerekiyor?

E-ticarette güvenli site izlenimi nasıl verilir?

İlk izlenim çok önemli

Tüketicilerle olan ilk izleniminiz oldukça önemlidir. Bu süreçte de site tasarımınız ilk izleniminizi vermektedir. Bunu bir iş görüşmesi olarak da düşünebilirsiniz. Bir iş görüşmesine giderken giyim kuşamınıza özen gösterirsiniz. Aksi taktirde karşı tarafla olan ilk izleniminiz yeterince iyi olmayacaktır. Özensiz giyinmek ya da buna dikkat etmemek, karşı tarafta kötü bir izlenim yaratır.

Aynı durum e-ticaret siteniz üzerinde de geçerlidir. Site tasarımınızın eski, karmaşık veya özensiz olması, yaptığınız işin kalitesini sorgulatacağı için site tasarımınıza özen göstermeniz önemlidir. Modern, sade ve kolay bir navigasyon sunarak, kullanıcıları aradıkları ürünlere hızlı bir şekilde yönlendiren bir web site tasarımınızın olması kullanıcılarda güvenli site izlenimini yaratmanız için ilk adımınız olacaktır.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini kullanarak kendi e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi modern ve güvenli bir tasarım ile de tüketicilerin güvenini kazanabilirsiniz. Özel konsept tasarım hizmetlerimizle, markanız için farklı tasarım seçeneklerimizden de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

HTTPS’e geçiş

Güvenli site izlenimini vermenin bir diğer yolu da tüm sitenizin altyapısını HTTPS’e geçirmek olacaktır. HTTPS protokolü, web sitenizin tümünü şifreleyerek, veri transferlerinin şifrelenmesini sağlayarak, ek bir güvenlik katmanı sağlar. HTTPS protokolü eskiden sadece ödeme ve kişisel bilgilerin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılmaktaydı; ancak son birkaç yıldır web site genelinde bu protokol kullanılmakta. Ek bir şifreleme ve güvenlik katmanı sağladığı için kullanıcılar site üzerinde daha güvenli bir şekilde dolaşabildikleri gibi arama motorları da sitenin güvenlikli olması gereği ile sitenin değerini artırarak, arama sorgularında siteyi üst sıralara çıkartmakta.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Tüketicilere firmanız hakkında ek bilgiler sağlayın

Tüketicilere sadece ürün satmaya çalışmayın. Onların güvenini kazanmak için onlara ekstra bilgiler de sunmanız gerekir. Özellikle marka bilinirliği az olan firmaların kendi tanıtımlarını yapmaları, tüketicilerin güvenlerini kazanmalarını sağlar. Bunun için web siteniz üzerinde güvenli site izlenimi yaratabilmek için iletişim bilgilerinizi kolay bulunabilecek bir şekilde yerleştirmeniz önemlidir.

Ana sayfa üzerinde iletişim bilgilerini paylaşmanın yanı sıra iletişim için ek bir sayfa hazırlamak, sitenin footer alanında bu bilgileri göstermek de önemlidir. Bunun yanı sıra şirketinizle ilgili bilgiler vermek için “Hakkımızda” sayfanızı hazırlamanız ve bunu da göstermeniz önemlidir. Bunlara ek olarak iade politikalarınız ve sıkça sorulan sayfalar gibi tüketicilerin merak ettiği ve bilmesi gereken konuları da sitenizde net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

SSL sertifikası ve güvenlik çözümlerinizi paylaşın

Web sitenizin footer bölümünde SSL sertifikanızı ve diğer güvenlik çözümlerinizi paylaşarak da güvenli site izlenimini verebilirsiniz. Bu çözümlerinizin logolarını ve diğer önemli bilgilerini özet bir halde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Ödeme yöntemlerinde güvenlik

Ödeme işlemlerinde de güvenlik önemli bir kavramdır. Bunun için özellikle sanal POS kullanımlarındaki güvenliği artırmak için tüketicilere 3D Güvenli Ödeme seçeneği sunmanız da fayda vardır.

İlgili rehber: 3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?

Müşteri yorumlarını gösterin

Site üzerindeki güvenlik önlemlerinin yanı sıra sosyal kanıt ögeleri ile de müşterilerin güvenini kazanmanız önemlidir. Güvenli site izlenimini yaratmak için müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumları da göstermelisiniz.

Başka tüketicilerin ürün ve hizmetlerinizle ilgili yaptıkları yorumlar, diğer site ziyaretçilerine markanızı kullanan ve memnun olan kişilerin olduğunu gösterir. Bu da güven duygusunu artırır. Sosyal ağlarda yaptıkları yorumları ya da paylaştıkları fotoğrafları da onlardan izin alarak sitenize ve ürün sayfalarınıza ekleyerek, sosyal kanıt olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Güvenli site ile ilgili sık sorulan sorular

Güvenli site kurmak neden önemli?

İnternet üzerinde geçmişte sık karşılaşılan yanlış yönlendirme ve sahtekarlık işleri nedeniyle tüketicilerde online alışverişe karşı bir mesafe bulunuyor. Bu sebeple de site güvenliğini artırmak, ödeme işlemlerini güvenli bir hale getirmek, ürün açıklama ve fotoğraflarının kalitesini artırarak, tüketicilerin satın alacakları ürünleri doğru bir şekilde göstermek, tüketicilerin markaya olan güvenini artırır. Bu güveni sağlamak ve devam ettirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlar.

Güvenli site için altyapı seçimi nasıl olmalı?

E-ticaret altyapı paketi seçimi de güvenli site için gereklidir. Sağlam bir altyapınız olmadığında, sitenizi dışardan gelebilecek saldırılara açık bırakmış olursunuz. Kullanıcı bilgilerinin gizliğini sağlamak, ödeme işlemlerinin güvenli bir ortamda gerçekleşmesini sağlamak e-ticaret firması olarak sizin görevinizdir. Bu sebeple de güvenli bir altyapı kurulumu yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
E-ticaret maceranızda sıkça “tüzel kişi” terimi ile karşılaşabilirsiniz. Çünkü sizin de tüzel kişi olma ihtimaliniz vardır. Sadece ticarette değil, her alanda hukuksal yapı, bireyler yani kişiler üzerine kurulur. Ticaret...
20 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
İnternet, son 10-15 yıl içinde hayatımızın her alanını etkisi altına almış durumda. Artık ekonomiden gündelik hayata kadar sayısız olgu, internet ile doğrudan bağlantılı. Fakat internetin genel yapısını, ne şekilde...
18 Mart 2022
Markethinkers
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online alışveriş...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın