E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan firmalardan alışveriş yaparken çekinebiliyorlar. Güven ile ilgili sorunların olması ya da e-ticaret sitenizin tüketicilere yeterince güvenilir gelmemesi de doğal olarak satışlarınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir. E-ticaret sitenizin güvenilir olmasını sağlamak için de yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bunları yapmak, tüketicilerin sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini ve markanızın da güvenilir olduğunu gösterecektir.

Sitenizi HTTPS protokolüne geçirin

HTTPS protokolü, e-ticaret sitesi üzerindeki veri transferlerinin şifrelenerek, 3. parti kişiler tarafından görülmesini engellediği için sitenin daha güvenilir olmasını sağlar. HTTPS protokolü genellikle ödeme ve kullanıcı bilgilerinin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılsa da özellikle geçtiğimiz yıldan itibaren site genelinde de kullanılmaya başlandı. Bunun öncelikli nedeni güven kazanmak olsa da arka planda SEO çalışmaları için de önemli olması, HTTPS protokolünün kullanımını yaygınlaştırıyor. HTTPS protokolüne geçmek ve HTTPS’in size sağlayacağı avantajları HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizden okuyabilirsiniz. İdeaSoft müşterileri, e-ticaret sitelerini HTTPS protokolüne ücretsiz olarak geçirebilmekteler. Detaylı bilgi almak için Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

Olumlu ve olumsuz kullanıcı yorumlarına yer verin

Güven kazanmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de e-ticaret sitenizde hem olumlu hem de olumsuz yorumlara yer vermek olacaktır. Olumlu yorumlar önemli olsa da olumsuz yorumların da e-ticaret sitesi üzerindeki etkisi büyüktür. Bunun nedeni ise aldığı üründen ya da hizmetten mutsuz olan, ürünü eleştiren veya herhangi bir sorunla karşılaşan müşteriler illa ki olacaktır ve bu olumsuz yorumları göstermek daha organik ve gerçek yorumların sitede kullanıldığını göstereceği için güven kazanmak için önemlidir. İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli? İlgili rehber: Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu

Canlı destek sistemi kullanın

E-ticaret sitesi üzerinde canlı destek sistemi kullanmanız da güven kazanmak için etkili yöntemlerden biri. Canlı destek sistemi, kullanıcıların size site üzerinden anında ulaşmalarını sağladığı için iletişimi kolaylaştırır ve onların sorunlarını çözmenizde size de kolaylık sağlar. Zamandan tasarruf edilmesi ve kolay bir şekilde iletişim kurulabiliyor olması da tüketicilerin güvenini kazanmanızda yardımcı olacaktır. Anında desteğin yanı sıra ürün satın alımları sırasında sorun yaşayan ya da ürünle ilgili soruları olan kişilerin de size hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayarak, bu kişilerin satın alma kararlarını etkileyerek geri dönüşüm elde edebilirsiniz. İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

Güvenlik, SSL sertifika bilgilerini sergileyin

E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak için güvenlik yazılımlarınız ve SSL sertifikalarınızı da ilgili alanlarda sergileyebilirsiniz. Sitenin güvenli olduğunu ve ödeme işlemlerinin güvenli bir şekilde gerçekleşeceğini göstermek için bu bilgileri paylaşmanız önemlidir. Bu sertifika ve güvenlik bilgilerini sitenin Footer olarak adlandırılan, en alt bölümünde sergileyebilirsiniz. Böylelikle site genelindeki tüm sayfalar üzerinde sitenizin güvenilir olduğunu gösterebilirsiniz.

İletişim bilgilerinize kolay ulaşılabilsin

Canlı desteğin yanı sıra site üzerinde iletişim bilgilerinizi de kolay ulaşılabilecek şekilde paylaşmanız güven kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tüketicilerin sizinle iletişim kurabileceklerini göstermek ve onlara birden fazla kanal sunmanız, markanızın güvenilirliğini gösterecektir. İletişim bilgilerinizi sitenizin Footer alanında gösterebileceğiniz gibi, tamamen iletişim bilgileri odaklı bir sayfa hazırlamanız ve menü navigasyonunda bu bilgileri paylaşmanız önemlidir.

Ürün videoları hazırlayın

Güven kazanmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise ürünlerinizle ilgili videolar hazırlamak olabilir. Video içerikler hem etkileşimleri hem de satışları artırdığı gibi markanıza yaptığınız yatırımı da göstermesi açısından güven konusunda önemlidir. Video içerikler oluşturarak, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabileceğiniz gibi ürünlerin farklı kullanım alanlarını gösterebilir, ilgi ve merak uyandırarak, tüketicilerin ürünlere olan bakış açısını da değiştirebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
Geleneksel alışveriş algısını kökten değiştiren e-ticaretin, benzer bir etkiyi ödeme sistem ve şekilleri üzerinde de yaptığı söylenebilir. İnternet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satın almak ilk etapta akla kredi...
26 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın