E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

28 Şubat 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan firmalardan alışveriş yaparken çekinebiliyorlar. Güven ile ilgili sorunların olması ya da e-ticaret sitenizin tüketicilere yeterince güvenilir gelmemesi de doğal olarak satışlarınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

E-ticaret sitenizin güvenilir olmasını sağlamak için de yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bunları yapmak, tüketicilerin sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini ve markanızın da güvenilir olduğunu gösterecektir.

Sitenizi HTTPS protokolüne geçirin

HTTPS protokolü, e-ticaret sitesi üzerindeki veri transferlerinin şifrelenerek, 3. parti kişiler tarafından görülmesini engellediği için sitenin daha güvenilir olmasını sağlar. HTTPS protokolü genellikle ödeme ve kullanıcı bilgilerinin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılsa da özellikle geçtiğimiz yıldan itibaren site genelinde de kullanılmaya başlandı. Bunun öncelikli nedeni güven kazanmak olsa da arka planda SEO çalışmaları için de önemli olması, HTTPS protokolünün kullanımını yaygınlaştırıyor.

HTTPS protokolüne geçmek ve HTTPS’in size sağlayacağı avantajları HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri, e-ticaret sitelerini HTTPS protokolüne ücretsiz olarak geçirebilmekteler. Detaylı bilgi almak için Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

Olumlu ve olumsuz kullanıcı yorumlarına yer verin

Güven kazanmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de e-ticaret sitenizde hem olumlu hem de olumsuz yorumlara yer vermek olacaktır. Olumlu yorumlar önemli olsa da olumsuz yorumların da e-ticaret sitesi üzerindeki etkisi büyüktür. Bunun nedeni ise aldığı üründen ya da hizmetten mutsuz olan, ürünü eleştiren veya herhangi bir sorunla karşılaşan müşteriler illa ki olacaktır ve bu olumsuz yorumları göstermek daha organik ve gerçek yorumların sitede kullanıldığını göstereceği için güven kazanmak için önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

İlgili rehber: Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu

Canlı destek sistemi kullanın

E-ticaret sitesi üzerinde canlı destek sistemi kullanmanız da güven kazanmak için etkili yöntemlerden biri. Canlı destek sistemi, kullanıcıların size site üzerinden anında ulaşmalarını sağladığı için iletişimi kolaylaştırır ve onların sorunlarını çözmenizde size de kolaylık sağlar. Zamandan tasarruf edilmesi ve kolay bir şekilde iletişim kurulabiliyor olması da tüketicilerin güvenini kazanmanızda yardımcı olacaktır.

Anında desteğin yanı sıra ürün satın alımları sırasında sorun yaşayan ya da ürünle ilgili soruları olan kişilerin de size hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayarak, bu kişilerin satın alma kararlarını etkileyerek geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

Güvenlik, SSL sertifika bilgilerini sergileyin

E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak için güvenlik yazılımlarınız ve SSL sertifikalarınızı da ilgili alanlarda sergileyebilirsiniz. Sitenin güvenli olduğunu ve ödeme işlemlerinin güvenli bir şekilde gerçekleşeceğini göstermek için bu bilgileri paylaşmanız önemlidir. Bu sertifika ve güvenlik bilgilerini sitenin Footer olarak adlandırılan, en alt bölümünde sergileyebilirsiniz. Böylelikle site genelindeki tüm sayfalar üzerinde sitenizin güvenilir olduğunu gösterebilirsiniz.

İletişim bilgilerinize kolay ulaşılabilsin

Canlı desteğin yanı sıra site üzerinde iletişim bilgilerinizi de kolay ulaşılabilecek şekilde paylaşmanız güven kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tüketicilerin sizinle iletişim kurabileceklerini göstermek ve onlara birden fazla kanal sunmanız, markanızın güvenilirliğini gösterecektir. İletişim bilgilerinizi sitenizin Footer alanında gösterebileceğiniz gibi, tamamen iletişim bilgileri odaklı bir sayfa hazırlamanız ve menü navigasyonunda bu bilgileri paylaşmanız önemlidir.

Ürün videoları hazırlayın

Güven kazanmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise ürünlerinizle ilgili videolar hazırlamak olabilir. Video içerikler hem etkileşimleri hem de satışları artırdığı gibi markanıza yaptığınız yatırımı da göstermesi açısından güven konusunda önemlidir. Video içerikler oluşturarak, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabileceğiniz gibi ürünlerin farklı kullanım alanlarını gösterebilir, ilgi ve merak uyandırarak, tüketicilerin ürünlere olan bakış açısını da değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan