fbpx

E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan firmalardan alışveriş yaparken çekinebiliyorlar. Güven ile ilgili sorunların olması ya da e-ticaret sitenizin tüketicilere yeterince güvenilir gelmemesi de doğal olarak satışlarınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

E-ticaret sitenizin güvenilir olmasını sağlamak için de yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bunları yapmak, tüketicilerin sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini ve markanızın da güvenilir olduğunu gösterecektir.

Sitenizi HTTPS protokolüne geçirin

HTTPS protokolü, e-ticaret sitesi üzerindeki veri transferlerinin şifrelenerek, 3. parti kişiler tarafından görülmesini engellediği için sitenin daha güvenilir olmasını sağlar. HTTPS protokolü genellikle ödeme ve kullanıcı bilgilerinin girişinin yapıldığı sayfalarda kullanılsa da özellikle geçtiğimiz yıldan itibaren site genelinde de kullanılmaya başlandı. Bunun öncelikli nedeni güven kazanmak olsa da arka planda SEO çalışmaları için de önemli olması, HTTPS protokolünün kullanımını yaygınlaştırıyor.

HTTPS protokolüne geçmek ve HTTPS’in size sağlayacağı avantajları HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri, e-ticaret sitelerini HTTPS protokolüne ücretsiz olarak geçirebilmekteler. Detaylı bilgi almak için Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

Olumlu ve olumsuz kullanıcı yorumlarına yer verin

Güven kazanmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de e-ticaret sitenizde hem olumlu hem de olumsuz yorumlara yer vermek olacaktır. Olumlu yorumlar önemli olsa da olumsuz yorumların da e-ticaret sitesi üzerindeki etkisi büyüktür. Bunun nedeni ise aldığı üründen ya da hizmetten mutsuz olan, ürünü eleştiren veya herhangi bir sorunla karşılaşan müşteriler illa ki olacaktır ve bu olumsuz yorumları göstermek daha organik ve gerçek yorumların sitede kullanıldığını göstereceği için güven kazanmak için önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

İlgili rehber: Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu

Canlı destek sistemi kullanın

E-ticaret sitesi üzerinde canlı destek sistemi kullanmanız da güven kazanmak için etkili yöntemlerden biri. Canlı destek sistemi, kullanıcıların size site üzerinden anında ulaşmalarını sağladığı için iletişimi kolaylaştırır ve onların sorunlarını çözmenizde size de kolaylık sağlar. Zamandan tasarruf edilmesi ve kolay bir şekilde iletişim kurulabiliyor olması da tüketicilerin güvenini kazanmanızda yardımcı olacaktır.

Anında desteğin yanı sıra ürün satın alımları sırasında sorun yaşayan ya da ürünle ilgili soruları olan kişilerin de size hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayarak, bu kişilerin satın alma kararlarını etkileyerek geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

Güvenlik, SSL sertifika bilgilerini sergileyin

E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak için güvenlik yazılımlarınız ve SSL sertifikalarınızı da ilgili alanlarda sergileyebilirsiniz. Sitenin güvenli olduğunu ve ödeme işlemlerinin güvenli bir şekilde gerçekleşeceğini göstermek için bu bilgileri paylaşmanız önemlidir. Bu sertifika ve güvenlik bilgilerini sitenin Footer olarak adlandırılan, en alt bölümünde sergileyebilirsiniz. Böylelikle site genelindeki tüm sayfalar üzerinde sitenizin güvenilir olduğunu gösterebilirsiniz.

İletişim bilgilerinize kolay ulaşılabilsin

Canlı desteğin yanı sıra site üzerinde iletişim bilgilerinizi de kolay ulaşılabilecek şekilde paylaşmanız güven kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tüketicilerin sizinle iletişim kurabileceklerini göstermek ve onlara birden fazla kanal sunmanız, markanızın güvenilirliğini gösterecektir. İletişim bilgilerinizi sitenizin Footer alanında gösterebileceğiniz gibi, tamamen iletişim bilgileri odaklı bir sayfa hazırlamanız ve menü navigasyonunda bu bilgileri paylaşmanız önemlidir.

Ürün videoları hazırlayın

Güven kazanmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise ürünlerinizle ilgili videolar hazırlamak olabilir. Video içerikler hem etkileşimleri hem de satışları artırdığı gibi markanıza yaptığınız yatırımı da göstermesi açısından güven konusunda önemlidir. Video içerikler oluşturarak, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabileceğiniz gibi ürünlerin farklı kullanım alanlarını gösterebilir, ilgi ve merak uyandırarak, tüketicilerin ürünlere olan bakış açısını da değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers