E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?

23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?

E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün fotoğraflarınızın da dikkat çekici olması gerekir.

Bunun içinde görsellerinizi sitenize uyumlu bir hale getirmeniz ve görsellerinizi seçerken daha dikkatli olmanız gerekiyor. Tabii ki iyi görseller kullanmanız da tek başına yeterli değil; bunun yanı sıra yapmanız gereken bir takım çalışmalar da bulunuyor. Görsellerinizin arama motoru uyumluluğu ve mobil cihazlardaki görünürlüğü de bir o kadar önemli.

Görsel alt başlıklarını düzenleyin

Öncelikle görsellerinizin isimleriyle başlayalım. SEO çalışmaları yapmak için görsel alt başlıklarını düzenlemeniz bir hayli önemli. Google’daki görsel aramaları üzerinden sitenize trafik sağlayabilmek için bu başlıkları yaratmalısınız. Buradan ürünün adı, rengi ve/ya diğer detaylarını anahtar kelime şeklinde kullanabilirsiniz.

Bu başlıkların isimlerini çok uzun tutmanıza gerek yok, bunun başlıklarında bir URL yapısı olarak kaydedileceğini düşünecek olursak, çok uzun URL’ler SEO açısından faydalı değil. Bu nedenle kısa başlık metinleri hazırlayarak görsellerinize isim verebilirsiniz.

Görseller he platformda düzgün görünmeli

Tüketiciler, e-ticaret sitenizi hem bilgisayarlardan hem de mobil cihazlar üzerinden ziyaret edebilirler. Bu nedenle de site üzerindeki görsellerinizin her bir platformda düzgün görüntülenmesi oldukça önemli. Kullanılan cihazın ekran çözünürlüğü, işletim sistemi veya markası fark etmeksizin, tüm cihazlar üzerinden görselleriniz, bu cihazların ekran çözünürlüğüne uygun bir şekilde görünmeli.

Bunu sağlayabilmek için de sitenizin mobile uyumlu olması gerekiyor. Site tasarımınız yapılırken, sadece bilgisayarlara değil, mobil cihazlara da uygun bir şekilde hazırlanması bu nedenle oldukça önemli.

Kullanıcılar mobil cihazlardan sitenize girdiklerinde görselleri tam olarak göremediklerinde, ekranı sağa, sola, aşağı, yukarı kaydırmak zorunda kalabiliyorlar. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, kullanıcılar bu sebeple internet sitesini terk edebiliyorlar. Görsel uyumluluğunuzu sağlamak ve her platformda görsellerin düzgün görüntülenmesi için mobil tasarımlara yatırım yapmalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarım sayfamıza bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekin

Ürün fotoğraflarınızı kendiniz çekiyorsanız, yüksek çözünürlüklü ya da RAW resimler çekmelisiniz. Bunun sebebi de görüntü kaliteniz yüksek olduğunda, görseller üzerinden daha sonra rahatlıkla düzenleme yapabilirsiniz.

Özellikle, renk ve netlik ayarları üzerinde düzenlemeler yapacaksanız, RAW görseller kullanmanızda fayda var. Bu görsellerin kalitesi yüksek olduğunda, daha sonrasında düzenleme yaptığınızda görüntü kalitesini düşürmemiş olursunuz. Bu sayede sitenize koyduğunuz görsellerin de görüntü kalitesini kaybetmemiş olursunuz.

Farklı açılardan görüntüler kullanın

Sitenizdeki görsellerin uyumluluğunu sağlamak ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde gösterebilmek için, farklı açılardan çekilmiş görüntüler kullanmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterme fırsatınız olur.

Tabii ki bir ürünle ilgili birden fazla görselin olması, SEO konusunda da size katkı sağlayacaktır. Bir ürünün aranmasından sonra, bu ürünle ilgili birçok farklı görsel sunacağınız için, elde edeceğiniz trafiği artırmak için de şansınız artacak.

Görsellerin dosya boyutlarını düşürün

Sitenize görsellerinize yüklerken, yüksek dosya boyutları kullanmaktan kaçının. Görsellerin sayısının fazla olması ve bunların dosya boyutlarının yüksek olmasından dolayı sitenizin açılma hızı yavaşlayacaktır.

Bunun önüne geçmek için, görsellerinizin dosya boyutlarını düşürün. Photoshop üzerinde düzenleme yapıyorsanız, “Save for Web” (Kısa yol: Ctrl+Alt+Shift+S) şeklinde kaydedip, kalite oranını yüde 70’te tutarak, görsellerinizi kaydedebilirsiniz. Böylelikle dosya boyutlarını önemli ölçüde düşürebilir ve kaliteyi çok kaybetmemiş olursunuz.

JPEG ya da PNG formatları kullanabilirsiniz

Site üzerine yükleyeceğiniz görsellerin dosya formatlarını seçerken JPEG ya da PNG kullanabilirsiniz. RAW görsellerin dosya boyutları çok yüksek olduğu için bu görselleri sitenize yüklememelisiniz.

JPEG formatı en yaygın olanıdır; ancak renk kalitesinde biraz düşüklüklere sebep olabilir. Fakat kullanıma uygundur ve dosya boyutu olarak daha düşüktür.

PNG formatında renk kalitesi daha iyi olmasına rağmen, dosya boyutu arttığı için pek tercih edilmez. PNG format genellikle, logo ve benzeri görseller için kullanılır; bunun sebebi de PNG formatında arka planı almadan, sadece öndeki öğeyi kaydederek, transparan bir görsel kullanabiliyor oluşunuz. Böylelikle, site üzerindeki arka fon rengini kullanarak, sadece ilgili öğeyi kaydederek, kullanabilirsiniz.

Bu iki formata da site üzerinde yer verebilirsiniz; önemli olan dosya boyutlarınızı yüksek tutmayarak, site açılma hızınızı yavaşlatmamak.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin