fbpx

E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?

23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?

E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün fotoğraflarınızın da dikkat çekici olması gerekir.

Bunun içinde görsellerinizi sitenize uyumlu bir hale getirmeniz ve görsellerinizi seçerken daha dikkatli olmanız gerekiyor. Tabii ki iyi görseller kullanmanız da tek başına yeterli değil; bunun yanı sıra yapmanız gereken bir takım çalışmalar da bulunuyor. Görsellerinizin arama motoru uyumluluğu ve mobil cihazlardaki görünürlüğü de bir o kadar önemli.

Görsel alt başlıklarını düzenleyin

Öncelikle görsellerinizin isimleriyle başlayalım. SEO çalışmaları yapmak için görsel alt başlıklarını düzenlemeniz bir hayli önemli. Google’daki görsel aramaları üzerinden sitenize trafik sağlayabilmek için bu başlıkları yaratmalısınız. Buradan ürünün adı, rengi ve/ya diğer detaylarını anahtar kelime şeklinde kullanabilirsiniz.

Bu başlıkların isimlerini çok uzun tutmanıza gerek yok, bunun başlıklarında bir URL yapısı olarak kaydedileceğini düşünecek olursak, çok uzun URL’ler SEO açısından faydalı değil. Bu nedenle kısa başlık metinleri hazırlayarak görsellerinize isim verebilirsiniz.

Görseller he platformda düzgün görünmeli

Tüketiciler, e-ticaret sitenizi hem bilgisayarlardan hem de mobil cihazlar üzerinden ziyaret edebilirler. Bu nedenle de site üzerindeki görsellerinizin her bir platformda düzgün görüntülenmesi oldukça önemli. Kullanılan cihazın ekran çözünürlüğü, işletim sistemi veya markası fark etmeksizin, tüm cihazlar üzerinden görselleriniz, bu cihazların ekran çözünürlüğüne uygun bir şekilde görünmeli.

Bunu sağlayabilmek için de sitenizin mobile uyumlu olması gerekiyor. Site tasarımınız yapılırken, sadece bilgisayarlara değil, mobil cihazlara da uygun bir şekilde hazırlanması bu nedenle oldukça önemli.

Kullanıcılar mobil cihazlardan sitenize girdiklerinde görselleri tam olarak göremediklerinde, ekranı sağa, sola, aşağı, yukarı kaydırmak zorunda kalabiliyorlar. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, kullanıcılar bu sebeple internet sitesini terk edebiliyorlar. Görsel uyumluluğunuzu sağlamak ve her platformda görsellerin düzgün görüntülenmesi için mobil tasarımlara yatırım yapmalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarım sayfamıza bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekin

Ürün fotoğraflarınızı kendiniz çekiyorsanız, yüksek çözünürlüklü ya da RAW resimler çekmelisiniz. Bunun sebebi de görüntü kaliteniz yüksek olduğunda, görseller üzerinden daha sonra rahatlıkla düzenleme yapabilirsiniz.

Özellikle, renk ve netlik ayarları üzerinde düzenlemeler yapacaksanız, RAW görseller kullanmanızda fayda var. Bu görsellerin kalitesi yüksek olduğunda, daha sonrasında düzenleme yaptığınızda görüntü kalitesini düşürmemiş olursunuz. Bu sayede sitenize koyduğunuz görsellerin de görüntü kalitesini kaybetmemiş olursunuz.

Farklı açılardan görüntüler kullanın

Sitenizdeki görsellerin uyumluluğunu sağlamak ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde gösterebilmek için, farklı açılardan çekilmiş görüntüler kullanmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterme fırsatınız olur.

Tabii ki bir ürünle ilgili birden fazla görselin olması, SEO konusunda da size katkı sağlayacaktır. Bir ürünün aranmasından sonra, bu ürünle ilgili birçok farklı görsel sunacağınız için, elde edeceğiniz trafiği artırmak için de şansınız artacak.

Görsellerin dosya boyutlarını düşürün

Sitenize görsellerinize yüklerken, yüksek dosya boyutları kullanmaktan kaçının. Görsellerin sayısının fazla olması ve bunların dosya boyutlarının yüksek olmasından dolayı sitenizin açılma hızı yavaşlayacaktır.

Bunun önüne geçmek için, görsellerinizin dosya boyutlarını düşürün. Photoshop üzerinde düzenleme yapıyorsanız, “Save for Web” (Kısa yol: Ctrl+Alt+Shift+S) şeklinde kaydedip, kalite oranını yüde 70’te tutarak, görsellerinizi kaydedebilirsiniz. Böylelikle dosya boyutlarını önemli ölçüde düşürebilir ve kaliteyi çok kaybetmemiş olursunuz.

JPEG ya da PNG formatları kullanabilirsiniz

Site üzerine yükleyeceğiniz görsellerin dosya formatlarını seçerken JPEG ya da PNG kullanabilirsiniz. RAW görsellerin dosya boyutları çok yüksek olduğu için bu görselleri sitenize yüklememelisiniz.

JPEG formatı en yaygın olanıdır; ancak renk kalitesinde biraz düşüklüklere sebep olabilir. Fakat kullanıma uygundur ve dosya boyutu olarak daha düşüktür.

PNG formatında renk kalitesi daha iyi olmasına rağmen, dosya boyutu arttığı için pek tercih edilmez. PNG format genellikle, logo ve benzeri görseller için kullanılır; bunun sebebi de PNG formatında arka planı almadan, sadece öndeki öğeyi kaydederek, transparan bir görsel kullanabiliyor oluşunuz. Böylelikle, site üzerindeki arka fon rengini kullanarak, sadece ilgili öğeyi kaydederek, kullanabilirsiniz.

Bu iki formata da site üzerinde yer verebilirsiniz; önemli olan dosya boyutlarınızı yüksek tutmayarak, site açılma hızınızı yavaşlatmamak.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan