E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?

23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün fotoğraflarınızın da dikkat çekici olması gerekir. Bunun içinde görsellerinizi sitenize uyumlu bir hale getirmeniz ve görsellerinizi seçerken daha dikkatli olmanız gerekiyor. Tabii ki iyi görseller kullanmanız da tek başına yeterli değil; bunun yanı sıra yapmanız gereken bir takım çalışmalar da bulunuyor. Görsellerinizin arama motoru uyumluluğu ve mobil cihazlardaki görünürlüğü de bir o kadar önemli.

Görsel alt başlıklarını düzenleyin

Öncelikle görsellerinizin isimleriyle başlayalım. SEO çalışmaları yapmak için görsel alt başlıklarını düzenlemeniz bir hayli önemli. Google’daki görsel aramaları üzerinden sitenize trafik sağlayabilmek için bu başlıkları yaratmalısınız. Buradan ürünün adı, rengi ve/ya diğer detaylarını anahtar kelime şeklinde kullanabilirsiniz. Bu başlıkların isimlerini çok uzun tutmanıza gerek yok, bunun başlıklarında bir URL yapısı olarak kaydedileceğini düşünecek olursak, çok uzun URL’ler SEO açısından faydalı değil. Bu nedenle kısa başlık metinleri hazırlayarak görsellerinize isim verebilirsiniz.

Görseller he platformda düzgün görünmeli

Tüketiciler, e-ticaret sitenizi hem bilgisayarlardan hem de mobil cihazlar üzerinden ziyaret edebilirler. Bu nedenle de site üzerindeki görsellerinizin her bir platformda düzgün görüntülenmesi oldukça önemli. Kullanılan cihazın ekran çözünürlüğü, işletim sistemi veya markası fark etmeksizin, tüm cihazlar üzerinden görselleriniz, bu cihazların ekran çözünürlüğüne uygun bir şekilde görünmeli. Bunu sağlayabilmek için de sitenizin mobile uyumlu olması gerekiyor. Site tasarımınız yapılırken, sadece bilgisayarlara değil, mobil cihazlara da uygun bir şekilde hazırlanması bu nedenle oldukça önemli. Kullanıcılar mobil cihazlardan sitenize girdiklerinde görselleri tam olarak göremediklerinde, ekranı sağa, sola, aşağı, yukarı kaydırmak zorunda kalabiliyorlar. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, kullanıcılar bu sebeple internet sitesini terk edebiliyorlar. Görsel uyumluluğunuzu sağlamak ve her platformda görsellerin düzgün görüntülenmesi için mobil tasarımlara yatırım yapmalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarım sayfamıza bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekin

Ürün fotoğraflarınızı kendiniz çekiyorsanız, yüksek çözünürlüklü ya da RAW resimler çekmelisiniz. Bunun sebebi de görüntü kaliteniz yüksek olduğunda, görseller üzerinden daha sonra rahatlıkla düzenleme yapabilirsiniz. Özellikle, renk ve netlik ayarları üzerinde düzenlemeler yapacaksanız, RAW görseller kullanmanızda fayda var. Bu görsellerin kalitesi yüksek olduğunda, daha sonrasında düzenleme yaptığınızda görüntü kalitesini düşürmemiş olursunuz. Bu sayede sitenize koyduğunuz görsellerin de görüntü kalitesini kaybetmemiş olursunuz.

Farklı açılardan görüntüler kullanın

Sitenizdeki görsellerin uyumluluğunu sağlamak ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde gösterebilmek için, farklı açılardan çekilmiş görüntüler kullanmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterme fırsatınız olur. Tabii ki bir ürünle ilgili birden fazla görselin olması, SEO konusunda da size katkı sağlayacaktır. Bir ürünün aranmasından sonra, bu ürünle ilgili birçok farklı görsel sunacağınız için, elde edeceğiniz trafiği artırmak için de şansınız artacak.

Görsellerin dosya boyutlarını düşürün

Sitenize görsellerinize yüklerken, yüksek dosya boyutları kullanmaktan kaçının. Görsellerin sayısının fazla olması ve bunların dosya boyutlarının yüksek olmasından dolayı sitenizin açılma hızı yavaşlayacaktır. Bunun önüne geçmek için, görsellerinizin dosya boyutlarını düşürün. Photoshop üzerinde düzenleme yapıyorsanız, “Save for Web” (Kısa yol: Ctrl+Alt+Shift+S) şeklinde kaydedip, kalite oranını yüde 70’te tutarak, görsellerinizi kaydedebilirsiniz. Böylelikle dosya boyutlarını önemli ölçüde düşürebilir ve kaliteyi çok kaybetmemiş olursunuz.

JPEG ya da PNG formatları kullanabilirsiniz

Site üzerine yükleyeceğiniz görsellerin dosya formatlarını seçerken JPEG ya da PNG kullanabilirsiniz. RAW görsellerin dosya boyutları çok yüksek olduğu için bu görselleri sitenize yüklememelisiniz. JPEG formatı en yaygın olanıdır; ancak renk kalitesinde biraz düşüklüklere sebep olabilir. Fakat kullanıma uygundur ve dosya boyutu olarak daha düşüktür. PNG formatında renk kalitesi daha iyi olmasına rağmen, dosya boyutu arttığı için pek tercih edilmez. PNG format genellikle, logo ve benzeri görseller için kullanılır; bunun sebebi de PNG formatında arka planı almadan, sadece öndeki öğeyi kaydederek, transparan bir görsel kullanabiliyor oluşunuz. Böylelikle, site üzerindeki arka fon rengini kullanarak, sadece ilgili öğeyi kaydederek, kullanabilirsiniz. Bu iki formata da site üzerinde yer verebilirsiniz; önemli olan dosya boyutlarınızı yüksek tutmayarak, site açılma hızınızı yavaşlatmamak.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın