E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?

23 Aralık 2016
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün fotoğraflarınızın da dikkat çekici olması gerekir.

Bunun içinde görsellerinizi sitenize uyumlu bir hale getirmeniz ve görsellerinizi seçerken daha dikkatli olmanız gerekiyor. Tabii ki iyi görseller kullanmanız da tek başına yeterli değil; bunun yanı sıra yapmanız gereken bir takım çalışmalar da bulunuyor. Görsellerinizin arama motoru uyumluluğu ve mobil cihazlardaki görünürlüğü de bir o kadar önemli.

Görsel alt başlıklarını düzenleyin

Öncelikle görsellerinizin isimleriyle başlayalım. SEO çalışmaları yapmak için görsel alt başlıklarını düzenlemeniz bir hayli önemli. Google’daki görsel aramaları üzerinden sitenize trafik sağlayabilmek için bu başlıkları yaratmalısınız. Buradan ürünün adı, rengi ve/ya diğer detaylarını anahtar kelime şeklinde kullanabilirsiniz.

Bu başlıkların isimlerini çok uzun tutmanıza gerek yok, bunun başlıklarında bir URL yapısı olarak kaydedileceğini düşünecek olursak, çok uzun URL’ler SEO açısından faydalı değil. Bu nedenle kısa başlık metinleri hazırlayarak görsellerinize isim verebilirsiniz.

Görseller he platformda düzgün görünmeli

Tüketiciler, e-ticaret sitenizi hem bilgisayarlardan hem de mobil cihazlar üzerinden ziyaret edebilirler. Bu nedenle de site üzerindeki görsellerinizin her bir platformda düzgün görüntülenmesi oldukça önemli. Kullanılan cihazın ekran çözünürlüğü, işletim sistemi veya markası fark etmeksizin, tüm cihazlar üzerinden görselleriniz, bu cihazların ekran çözünürlüğüne uygun bir şekilde görünmeli.

Bunu sağlayabilmek için de sitenizin mobile uyumlu olması gerekiyor. Site tasarımınız yapılırken, sadece bilgisayarlara değil, mobil cihazlara da uygun bir şekilde hazırlanması bu nedenle oldukça önemli.

Kullanıcılar mobil cihazlardan sitenize girdiklerinde görselleri tam olarak göremediklerinde, ekranı sağa, sola, aşağı, yukarı kaydırmak zorunda kalabiliyorlar. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, kullanıcılar bu sebeple internet sitesini terk edebiliyorlar. Görsel uyumluluğunuzu sağlamak ve her platformda görsellerin düzgün görüntülenmesi için mobil tasarımlara yatırım yapmalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarım sayfamıza bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekin

Ürün fotoğraflarınızı kendiniz çekiyorsanız, yüksek çözünürlüklü ya da RAW resimler çekmelisiniz. Bunun sebebi de görüntü kaliteniz yüksek olduğunda, görseller üzerinden daha sonra rahatlıkla düzenleme yapabilirsiniz.

Özellikle, renk ve netlik ayarları üzerinde düzenlemeler yapacaksanız, RAW görseller kullanmanızda fayda var. Bu görsellerin kalitesi yüksek olduğunda, daha sonrasında düzenleme yaptığınızda görüntü kalitesini düşürmemiş olursunuz. Bu sayede sitenize koyduğunuz görsellerin de görüntü kalitesini kaybetmemiş olursunuz.

Farklı açılardan görüntüler kullanın

Sitenizdeki görsellerin uyumluluğunu sağlamak ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde gösterebilmek için, farklı açılardan çekilmiş görüntüler kullanmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterme fırsatınız olur.

Tabii ki bir ürünle ilgili birden fazla görselin olması, SEO konusunda da size katkı sağlayacaktır. Bir ürünün aranmasından sonra, bu ürünle ilgili birçok farklı görsel sunacağınız için, elde edeceğiniz trafiği artırmak için de şansınız artacak.

Görsellerin dosya boyutlarını düşürün

Sitenize görsellerinize yüklerken, yüksek dosya boyutları kullanmaktan kaçının. Görsellerin sayısının fazla olması ve bunların dosya boyutlarının yüksek olmasından dolayı sitenizin açılma hızı yavaşlayacaktır.

Bunun önüne geçmek için, görsellerinizin dosya boyutlarını düşürün. Photoshop üzerinde düzenleme yapıyorsanız, “Save for Web” (Kısa yol: Ctrl+Alt+Shift+S) şeklinde kaydedip, kalite oranını yüde 70’te tutarak, görsellerinizi kaydedebilirsiniz. Böylelikle dosya boyutlarını önemli ölçüde düşürebilir ve kaliteyi çok kaybetmemiş olursunuz.

JPEG ya da PNG formatları kullanabilirsiniz

Site üzerine yükleyeceğiniz görsellerin dosya formatlarını seçerken JPEG ya da PNG kullanabilirsiniz. RAW görsellerin dosya boyutları çok yüksek olduğu için bu görselleri sitenize yüklememelisiniz.

JPEG formatı en yaygın olanıdır; ancak renk kalitesinde biraz düşüklüklere sebep olabilir. Fakat kullanıma uygundur ve dosya boyutu olarak daha düşüktür.

PNG formatında renk kalitesi daha iyi olmasına rağmen, dosya boyutu arttığı için pek tercih edilmez. PNG format genellikle, logo ve benzeri görseller için kullanılır; bunun sebebi de PNG formatında arka planı almadan, sadece öndeki öğeyi kaydederek, transparan bir görsel kullanabiliyor oluşunuz. Böylelikle, site üzerindeki arka fon rengini kullanarak, sadece ilgili öğeyi kaydederek, kullanabilirsiniz.

Bu iki formata da site üzerinde yer verebilirsiniz; önemli olan dosya boyutlarınızı yüksek tutmayarak, site açılma hızınızı yavaşlatmamak.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan