E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?

23 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün fotoğraflarınızın da dikkat çekici olması gerekir. Bunun içinde görsellerinizi sitenize uyumlu bir hale getirmeniz ve görsellerinizi seçerken daha dikkatli olmanız gerekiyor. Tabii ki iyi görseller kullanmanız da tek başına yeterli değil; bunun yanı sıra yapmanız gereken bir takım çalışmalar da bulunuyor. Görsellerinizin arama motoru uyumluluğu ve mobil cihazlardaki görünürlüğü de bir o kadar önemli.

Görsel alt başlıklarını düzenleyin

Öncelikle görsellerinizin isimleriyle başlayalım. SEO çalışmaları yapmak için görsel alt başlıklarını düzenlemeniz bir hayli önemli. Google’daki görsel aramaları üzerinden sitenize trafik sağlayabilmek için bu başlıkları yaratmalısınız. Buradan ürünün adı, rengi ve/ya diğer detaylarını anahtar kelime şeklinde kullanabilirsiniz. Bu başlıkların isimlerini çok uzun tutmanıza gerek yok, bunun başlıklarında bir URL yapısı olarak kaydedileceğini düşünecek olursak, çok uzun URL’ler SEO açısından faydalı değil. Bu nedenle kısa başlık metinleri hazırlayarak görsellerinize isim verebilirsiniz.

Görseller he platformda düzgün görünmeli

Tüketiciler, e-ticaret sitenizi hem bilgisayarlardan hem de mobil cihazlar üzerinden ziyaret edebilirler. Bu nedenle de site üzerindeki görsellerinizin her bir platformda düzgün görüntülenmesi oldukça önemli. Kullanılan cihazın ekran çözünürlüğü, işletim sistemi veya markası fark etmeksizin, tüm cihazlar üzerinden görselleriniz, bu cihazların ekran çözünürlüğüne uygun bir şekilde görünmeli. Bunu sağlayabilmek için de sitenizin mobile uyumlu olması gerekiyor. Site tasarımınız yapılırken, sadece bilgisayarlara değil, mobil cihazlara da uygun bir şekilde hazırlanması bu nedenle oldukça önemli. Kullanıcılar mobil cihazlardan sitenize girdiklerinde görselleri tam olarak göremediklerinde, ekranı sağa, sola, aşağı, yukarı kaydırmak zorunda kalabiliyorlar. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediği için, kullanıcılar bu sebeple internet sitesini terk edebiliyorlar. Görsel uyumluluğunuzu sağlamak ve her platformda görsellerin düzgün görüntülenmesi için mobil tasarımlara yatırım yapmalısınız. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İdeasoft mobil tasarım sayfamıza bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar çekin

Ürün fotoğraflarınızı kendiniz çekiyorsanız, yüksek çözünürlüklü ya da RAW resimler çekmelisiniz. Bunun sebebi de görüntü kaliteniz yüksek olduğunda, görseller üzerinden daha sonra rahatlıkla düzenleme yapabilirsiniz. Özellikle, renk ve netlik ayarları üzerinde düzenlemeler yapacaksanız, RAW görseller kullanmanızda fayda var. Bu görsellerin kalitesi yüksek olduğunda, daha sonrasında düzenleme yaptığınızda görüntü kalitesini düşürmemiş olursunuz. Bu sayede sitenize koyduğunuz görsellerin de görüntü kalitesini kaybetmemiş olursunuz.

Farklı açılardan görüntüler kullanın

Sitenizdeki görsellerin uyumluluğunu sağlamak ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde gösterebilmek için, farklı açılardan çekilmiş görüntüler kullanmaya özen gösterin. Bu sayede ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tüketicilere gösterme fırsatınız olur. Tabii ki bir ürünle ilgili birden fazla görselin olması, SEO konusunda da size katkı sağlayacaktır. Bir ürünün aranmasından sonra, bu ürünle ilgili birçok farklı görsel sunacağınız için, elde edeceğiniz trafiği artırmak için de şansınız artacak.

Görsellerin dosya boyutlarını düşürün

Sitenize görsellerinize yüklerken, yüksek dosya boyutları kullanmaktan kaçının. Görsellerin sayısının fazla olması ve bunların dosya boyutlarının yüksek olmasından dolayı sitenizin açılma hızı yavaşlayacaktır. Bunun önüne geçmek için, görsellerinizin dosya boyutlarını düşürün. Photoshop üzerinde düzenleme yapıyorsanız, “Save for Web” (Kısa yol: Ctrl+Alt+Shift+S) şeklinde kaydedip, kalite oranını yüde 70’te tutarak, görsellerinizi kaydedebilirsiniz. Böylelikle dosya boyutlarını önemli ölçüde düşürebilir ve kaliteyi çok kaybetmemiş olursunuz.

JPEG ya da PNG formatları kullanabilirsiniz

Site üzerine yükleyeceğiniz görsellerin dosya formatlarını seçerken JPEG ya da PNG kullanabilirsiniz. RAW görsellerin dosya boyutları çok yüksek olduğu için bu görselleri sitenize yüklememelisiniz. JPEG formatı en yaygın olanıdır; ancak renk kalitesinde biraz düşüklüklere sebep olabilir. Fakat kullanıma uygundur ve dosya boyutu olarak daha düşüktür. PNG formatında renk kalitesi daha iyi olmasına rağmen, dosya boyutu arttığı için pek tercih edilmez. PNG format genellikle, logo ve benzeri görseller için kullanılır; bunun sebebi de PNG formatında arka planı almadan, sadece öndeki öğeyi kaydederek, transparan bir görsel kullanabiliyor oluşunuz. Böylelikle, site üzerindeki arka fon rengini kullanarak, sadece ilgili öğeyi kaydederek, kullanabilirsiniz. Bu iki formata da site üzerinde yer verebilirsiniz; önemli olan dosya boyutlarınızı yüksek tutmayarak, site açılma hızınızı yavaşlatmamak.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Navlun Nedir ve Lojistik İşlemlerdeki Önemi Nedir?
Navlun Nedir ve Lojistik İşlemlerdeki Önemi Nedir?
Özellikle dış ticarette lojistik ya da deniz taşımacılığı alanlarında çalışan kişiler için navlun nedir oldukça önemli başlıklardan biri olmaktadır. Bu yük taşımacılığı esnasında taşınan yükün hizmet bedeline...
9 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler arasında ilginç olan ve size geri...
25 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Girişimciliğin ilk adımı iyi bir fikirdir. Başarının yolu ise söz konusu fikri sürdürülebilir bir iş planı hâline getirmekten geçer. Markanız için bir yol haritası çıkarırken e-ticarette yapılan hatalara başarı hikâyeleri...
24 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Yurtdışında Banka Hesabı Nasıl Açılır?
Yurtdışında Banka Hesabı Nasıl Açılır?
Yurtdışında satış yapmak, teknolojinin gelişmesi ve internet ile beraber pek çok kişinin ilgisini çekmekte. Özellikle Amerika, İngiltere ve Almanya gibi ülkelerde bu daha sık şekilde sorulmakta. Yurtdışı banka hesabı, bilmeniz...
31 Aralık 2022
Ferad Osman Sali
IdeaSoft ile E-ticaret Firmaları 2022’de 68M+ Ürün Sattı
IdeaSoft ile E-ticaret Firmaları 2022’de 68M+ Ürün Sattı
E-ticaret hacmi Türkiye’de her yıl artmaya devam ediyor. IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz e-ticaret altyapımızı kullanan siteler ile çıkardığımız rapora göre; 2022 yılında 7 milyondan fazla tüketicinin 68 milyon adet ürün...
2 Mart 2023
Ferad Osman Sali