fbpx

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının reklam stratejilerini değiştirmeleri gerekti. Alışveriş reklamları, e-ticaret firmalarına önemli bir geri dönüşüm sağlamaktaydı; ancak bu karardan sonra Google reklam verme çalışmaları e-ticaret firmaları için bir öncelik olmayı bırakacak mı? Bu sorunun yanıtını hayır olarak verebiliriz. Adwords kullanımının birçok farklı şekli bulunuyor ve bu yöntemlerle farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Google’ın Alıveriş Reklamları’nı kaldırmasını tabii ki bu süreçte Adwords kullanımını doğrudan etkileyecektir; ancak e-ticaret firmaları farklı şekillerde de Google reklam verme sürecine girebilirler. Google’ın Alışveriş Reklamları!nı neden kaldırdığını ve sürecin nasıl geliştiğini öğrenmek isterseniz aşağıdaki yazımızı inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Google reklamları kullanmak için birçok farklı nedeniniz bulunuyor. Adwords kampanyalarında sadece Alıveriş Reklamları yer almadığı için bu reklamları farklı şekillerde de kullanabilirsiniz. Bu yazımıda da nden bu reklamları kullanmanız gerektiğine dair bir takım bilgileri paylaşacağız.

Google en çok tercih edilen arama motoru

Google reklam verme işlemlerine devam etme nedenlerinizden biri Google’ın en çok tercih edilen ve kullanılan arama motoru olması diyebiliriz. Gün içerisinde kullanıcılar milyarlarca arama sorgusu gerçekleştirdiği için, Adwords kampanyalarınızla burada reklam vermeniz, kullanıcılara erişmenize ve yönlendirme trafiği çekmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bu reklam kampanyalarının önemi devam etmektedir.

İletişim bilgilerinizi öne çıkartabilirsiniz

Google reklam verme işlemlerinde, tüketicilerin size daha rahat ulaşabilmelerini sağlamak için iletişim bilgilerinizi öne çıkartarcak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüketicilerin bir bölümü halen telefon ile şirketlere ulaşmak ve destek almak istemektedirler. Adwords kampanyalarınızda markanızın iletişim numaralarını ve adreslerini öne çıkartacak reklamlar hazırlayarak, bu tüketici grubuna ulaşabilir ve geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Geniş hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız

Google reklam verme sürecinde, hedefleme konusunda birçok alternatifiniz bulunur. Konum, anahtar kelime, kullanıcı davranışları, demografik, zaman aralığı gibi birçok farklı hedefleme seçeneği bulunuyor. Bu seçenekler üzerinden yapacağınız hedeflemeler, reklam kampanyalarınızın çok daha geniş kitlelere ve markanızla ilgili kitlelere ulaşmasını sağlayacağı için bu reklamlardan yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolünü elinizde tutabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında kampanyalarınızı sürekli olarak takip edebilir ve analiz edebilirsiniz. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini ne kadar tıklandığını ve ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını ölçümleyerek, reklamlarınızın performansını değerlendirebilirsiniz.

Dilediğiniz anda reklamlarınızı durdurarak, hedeflemelerinizi ve reklam ayarlarınızı değiştirerek, reklamlarınızın tam kontrolünü sağlayarak, performans artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Reklam bütçelerinizin kontrolü de siz de olur

Reklam bütçelerinizi de istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz. Düşük bütçelerle reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi bütçelerinizi farklı reklam model ve kampanyalarına göre yükselterek bütçe yönetimi yapabilirsiniz. Google reklam verme sürecinde farklı fiyat teklifleri ile reklamlarınızı yönterek, tıklama başına maliyetleri kontrol edebilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

Analiz etmesi kolaydır

Google reklam verme sürecinde reklamların performans analizini yapmak için belli periyotlarda raporlar oluşturabilir ve reklamların sonuçlarını da analiz edebilirsiniz. Düzenli raporlar oluşturmak ve sonrasında da bunlar üzerinde analizler yapmanız, yaptığınız reklam çalışmalarının sonuçlarını daha iyi bir şekilde görmenizi sağlar.

Aylık, 3,6 ve 12 aylık analizlerle yıl içerisinde reklamların nasıl sonuç verdiğini görebilir ve sonraki yıllarda da bu raporlar üzerinde ne zaman nasıl reklamlar vermeniz gerektiğine dair stratejiler oluşturarak, reklam bütçenizi daha verimli bir şekilde kullanarak yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

SEO’ya kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız

SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır ve mutlaka yapmanız gereken çalışmalardır. Ancak kısa vadede de sonuç almak için Google reklam verme işlemlerinden yararlanabilirsiniz. Adwords reklamları, kampanyanız başladığı andan itibaren arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkar. Doğru hedefleme, reklam içeriği ve anahtar kelime kullanımıyla bu reklamlardan hızlı bir dönüş alabilrisiniz. Ancak bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.

SEO çalışmaları ise daha uzun vadede organik trafik almanızı sağlar. Bu iki yöntemi bir arada kullandığınızda uzun vadede hem organik olarak trafik alabileceğiniz gibi hem de reklamlarla geri dönüşümler alabilirsiniz. Reklam çıkmadığınız long tail anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmanız, iki farklı kullanıcı kitlesine ulaşarak, farklı yöntemlerle geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında, markanızla ilgili linklerin kullanıcıların karşısına çıkması ve kullanıcıları web sitenize yönlendirmeniz, markanızın da yavaş yavaş tanınmasını sağlayacağı için marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz. Google reklamlarının sağlayacağı bir diğer avantaj da farklı kitlelerin markanızla ilgili ürün ve içerikleri de arama sorgularında görmelerini sağlamak olduğu için bu çalışmaları yapmaya devam etmeniz de önem vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
IdeaSoft
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan