E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

16 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının reklam stratejilerini değiştirmeleri gerekti. Alışveriş reklamları, e-ticaret firmalarına önemli bir geri dönüşüm sağlamaktaydı; ancak bu karardan sonra Google reklam verme çalışmaları e-ticaret firmaları için bir öncelik olmayı bırakacak mı? Bu sorunun yanıtını hayır olarak verebiliriz. Adwords kullanımının birçok farklı şekli bulunuyor ve bu yöntemlerle farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Google’ın Alıveriş Reklamları’nı kaldırmasını tabii ki bu süreçte Adwords kullanımını doğrudan etkileyecektir; ancak e-ticaret firmaları farklı şekillerde de Google reklam verme sürecine girebilirler. Google’ın Alışveriş Reklamları!nı neden kaldırdığını ve sürecin nasıl geliştiğini öğrenmek isterseniz aşağıdaki yazımızı inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Google reklamları kullanmak için birçok farklı nedeniniz bulunuyor. Adwords kampanyalarında sadece Alıveriş Reklamları yer almadığı için bu reklamları farklı şekillerde de kullanabilirsiniz. Bu yazımıda da nden bu reklamları kullanmanız gerektiğine dair bir takım bilgileri paylaşacağız.

Google en çok tercih edilen arama motoru

Google reklam verme işlemlerine devam etme nedenlerinizden biri Google’ın en çok tercih edilen ve kullanılan arama motoru olması diyebiliriz. Gün içerisinde kullanıcılar milyarlarca arama sorgusu gerçekleştirdiği için, Adwords kampanyalarınızla burada reklam vermeniz, kullanıcılara erişmenize ve yönlendirme trafiği çekmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bu reklam kampanyalarının önemi devam etmektedir.

İletişim bilgilerinizi öne çıkartabilirsiniz

Google reklam verme işlemlerinde, tüketicilerin size daha rahat ulaşabilmelerini sağlamak için iletişim bilgilerinizi öne çıkartarcak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüketicilerin bir bölümü halen telefon ile şirketlere ulaşmak ve destek almak istemektedirler. Adwords kampanyalarınızda markanızın iletişim numaralarını ve adreslerini öne çıkartacak reklamlar hazırlayarak, bu tüketici grubuna ulaşabilir ve geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Geniş hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız

Google reklam verme sürecinde, hedefleme konusunda birçok alternatifiniz bulunur. Konum, anahtar kelime, kullanıcı davranışları, demografik, zaman aralığı gibi birçok farklı hedefleme seçeneği bulunuyor. Bu seçenekler üzerinden yapacağınız hedeflemeler, reklam kampanyalarınızın çok daha geniş kitlelere ve markanızla ilgili kitlelere ulaşmasını sağlayacağı için bu reklamlardan yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolünü elinizde tutabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında kampanyalarınızı sürekli olarak takip edebilir ve analiz edebilirsiniz. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini ne kadar tıklandığını ve ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını ölçümleyerek, reklamlarınızın performansını değerlendirebilirsiniz.

Dilediğiniz anda reklamlarınızı durdurarak, hedeflemelerinizi ve reklam ayarlarınızı değiştirerek, reklamlarınızın tam kontrolünü sağlayarak, performans artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Reklam bütçelerinizin kontrolü de siz de olur

Reklam bütçelerinizi de istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz. Düşük bütçelerle reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi bütçelerinizi farklı reklam model ve kampanyalarına göre yükselterek bütçe yönetimi yapabilirsiniz. Google reklam verme sürecinde farklı fiyat teklifleri ile reklamlarınızı yönterek, tıklama başına maliyetleri kontrol edebilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

Analiz etmesi kolaydır

Google reklam verme sürecinde reklamların performans analizini yapmak için belli periyotlarda raporlar oluşturabilir ve reklamların sonuçlarını da analiz edebilirsiniz. Düzenli raporlar oluşturmak ve sonrasında da bunlar üzerinde analizler yapmanız, yaptığınız reklam çalışmalarının sonuçlarını daha iyi bir şekilde görmenizi sağlar.

Aylık, 3,6 ve 12 aylık analizlerle yıl içerisinde reklamların nasıl sonuç verdiğini görebilir ve sonraki yıllarda da bu raporlar üzerinde ne zaman nasıl reklamlar vermeniz gerektiğine dair stratejiler oluşturarak, reklam bütçenizi daha verimli bir şekilde kullanarak yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

SEO’ya kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız

SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır ve mutlaka yapmanız gereken çalışmalardır. Ancak kısa vadede de sonuç almak için Google reklam verme işlemlerinden yararlanabilirsiniz. Adwords reklamları, kampanyanız başladığı andan itibaren arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkar. Doğru hedefleme, reklam içeriği ve anahtar kelime kullanımıyla bu reklamlardan hızlı bir dönüş alabilrisiniz. Ancak bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.

SEO çalışmaları ise daha uzun vadede organik trafik almanızı sağlar. Bu iki yöntemi bir arada kullandığınızda uzun vadede hem organik olarak trafik alabileceğiniz gibi hem de reklamlarla geri dönüşümler alabilirsiniz. Reklam çıkmadığınız long tail anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmanız, iki farklı kullanıcı kitlesine ulaşarak, farklı yöntemlerle geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında, markanızla ilgili linklerin kullanıcıların karşısına çıkması ve kullanıcıları web sitenize yönlendirmeniz, markanızın da yavaş yavaş tanınmasını sağlayacağı için marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz. Google reklamlarının sağlayacağı bir diğer avantaj da farklı kitlelerin markanızla ilgili ürün ve içerikleri de arama sorgularında görmelerini sağlamak olduğu için bu çalışmaları yapmaya devam etmeniz de önem vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan