
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının reklam stratejilerini değiştirmeleri gerekti. Alışveriş reklamları, e-ticaret firmalarına önemli bir geri dönüşüm sağlamaktaydı; ancak bu karardan sonra Google reklam verme çalışmaları e-ticaret firmaları için bir öncelik olmayı bırakacak mı? Bu sorunun yanıtını hayır olarak verebiliriz. Adwords kullanımının birçok farklı şekli bulunuyor ve bu yöntemlerle farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.
Google’ın Alıveriş Reklamları’nı kaldırmasını tabii ki bu süreçte Adwords kullanımını doğrudan etkileyecektir; ancak e-ticaret firmaları farklı şekillerde de Google reklam verme sürecine girebilirler. Google’ın Alışveriş Reklamları!nı neden kaldırdığını ve sürecin nasıl geliştiğini öğrenmek isterseniz aşağıdaki yazımızı inceleyebilirsiniz.
İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Yazının başında da belirttiğimiz gibi Google reklamları kullanmak için birçok farklı nedeniniz bulunuyor. Adwords kampanyalarında sadece Alıveriş Reklamları yer almadığı için bu reklamları farklı şekillerde de kullanabilirsiniz. Bu yazımıda da nden bu reklamları kullanmanız gerektiğine dair bir takım bilgileri paylaşacağız.
Google en çok tercih edilen arama motoru
Google reklam verme işlemlerine devam etme nedenlerinizden biri Google’ın en çok tercih edilen ve kullanılan arama motoru olması diyebiliriz. Gün içerisinde kullanıcılar milyarlarca arama sorgusu gerçekleştirdiği için, Adwords kampanyalarınızla burada reklam vermeniz, kullanıcılara erişmenize ve yönlendirme trafiği çekmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bu reklam kampanyalarının önemi devam etmektedir.
İletişim bilgilerinizi öne çıkartabilirsiniz
Google reklam verme işlemlerinde, tüketicilerin size daha rahat ulaşabilmelerini sağlamak için iletişim bilgilerinizi öne çıkartarcak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüketicilerin bir bölümü halen telefon ile şirketlere ulaşmak ve destek almak istemektedirler. Adwords kampanyalarınızda markanızın iletişim numaralarını ve adreslerini öne çıkartacak reklamlar hazırlayarak, bu tüketici grubuna ulaşabilir ve geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?
Geniş hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız
Google reklam verme sürecinde, hedefleme konusunda birçok alternatifiniz bulunur. Konum, anahtar kelime, kullanıcı davranışları, demografik, zaman aralığı gibi birçok farklı hedefleme seçeneği bulunuyor. Bu seçenekler üzerinden yapacağınız hedeflemeler, reklam kampanyalarınızın çok daha geniş kitlelere ve markanızla ilgili kitlelere ulaşmasını sağlayacağı için bu reklamlardan yararlanmalısınız.
İlgili rehber: Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolünü elinizde tutabilirsiniz
Google reklam verme işlemleri sonrasında kampanyalarınızı sürekli olarak takip edebilir ve analiz edebilirsiniz. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini ne kadar tıklandığını ve ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını ölçümleyerek, reklamlarınızın performansını değerlendirebilirsiniz.
Dilediğiniz anda reklamlarınızı durdurarak, hedeflemelerinizi ve reklam ayarlarınızı değiştirerek, reklamlarınızın tam kontrolünü sağlayarak, performans artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.
İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Reklam bütçelerinizin kontrolü de siz de olur
Reklam bütçelerinizi de istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz. Düşük bütçelerle reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi bütçelerinizi farklı reklam model ve kampanyalarına göre yükselterek bütçe yönetimi yapabilirsiniz. Google reklam verme sürecinde farklı fiyat teklifleri ile reklamlarınızı yönterek, tıklama başına maliyetleri kontrol edebilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.
İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Analiz etmesi kolaydır
Google reklam verme sürecinde reklamların performans analizini yapmak için belli periyotlarda raporlar oluşturabilir ve reklamların sonuçlarını da analiz edebilirsiniz. Düzenli raporlar oluşturmak ve sonrasında da bunlar üzerinde analizler yapmanız, yaptığınız reklam çalışmalarının sonuçlarını daha iyi bir şekilde görmenizi sağlar.
Aylık, 3,6 ve 12 aylık analizlerle yıl içerisinde reklamların nasıl sonuç verdiğini görebilir ve sonraki yıllarda da bu raporlar üzerinde ne zaman nasıl reklamlar vermeniz gerektiğine dair stratejiler oluşturarak, reklam bütçenizi daha verimli bir şekilde kullanarak yatırım getirinizi artırabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
SEO’ya kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız
SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır ve mutlaka yapmanız gereken çalışmalardır. Ancak kısa vadede de sonuç almak için Google reklam verme işlemlerinden yararlanabilirsiniz. Adwords reklamları, kampanyanız başladığı andan itibaren arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkar. Doğru hedefleme, reklam içeriği ve anahtar kelime kullanımıyla bu reklamlardan hızlı bir dönüş alabilrisiniz. Ancak bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.
SEO çalışmaları ise daha uzun vadede organik trafik almanızı sağlar. Bu iki yöntemi bir arada kullandığınızda uzun vadede hem organik olarak trafik alabileceğiniz gibi hem de reklamlarla geri dönüşümler alabilirsiniz. Reklam çıkmadığınız long tail anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmanız, iki farklı kullanıcı kitlesine ulaşarak, farklı yöntemlerle geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.
İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz
Google reklam verme işlemleri sonrasında, markanızla ilgili linklerin kullanıcıların karşısına çıkması ve kullanıcıları web sitenize yönlendirmeniz, markanızın da yavaş yavaş tanınmasını sağlayacağı için marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz. Google reklamlarının sağlayacağı bir diğer avantaj da farklı kitlelerin markanızla ilgili ürün ve içerikleri de arama sorgularında görmelerini sağlamak olduğu için bu çalışmaları yapmaya devam etmeniz de önem vardır.
İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler