E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının reklam stratejilerini değiştirmeleri gerekti. Alışveriş reklamları, e-ticaret firmalarına önemli bir geri dönüşüm sağlamaktaydı; ancak bu karardan sonra Google reklam verme çalışmaları e-ticaret firmaları için bir öncelik olmayı bırakacak mı? Bu sorunun yanıtını hayır olarak verebiliriz. Adwords kullanımının birçok farklı şekli bulunuyor ve bu yöntemlerle farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Google’ın Alıveriş Reklamları’nı kaldırmasını tabii ki bu süreçte Adwords kullanımını doğrudan etkileyecektir; ancak e-ticaret firmaları farklı şekillerde de Google reklam verme sürecine girebilirler. Google’ın Alışveriş Reklamları!nı neden kaldırdığını ve sürecin nasıl geliştiğini öğrenmek isterseniz aşağıdaki yazımızı inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Google reklamları kullanmak için birçok farklı nedeniniz bulunuyor. Adwords kampanyalarında sadece Alıveriş Reklamları yer almadığı için bu reklamları farklı şekillerde de kullanabilirsiniz. Bu yazımıda da nden bu reklamları kullanmanız gerektiğine dair bir takım bilgileri paylaşacağız.

Google en çok tercih edilen arama motoru

Google reklam verme işlemlerine devam etme nedenlerinizden biri Google’ın en çok tercih edilen ve kullanılan arama motoru olması diyebiliriz. Gün içerisinde kullanıcılar milyarlarca arama sorgusu gerçekleştirdiği için, Adwords kampanyalarınızla burada reklam vermeniz, kullanıcılara erişmenize ve yönlendirme trafiği çekmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bu reklam kampanyalarının önemi devam etmektedir.

İletişim bilgilerinizi öne çıkartabilirsiniz

Google reklam verme işlemlerinde, tüketicilerin size daha rahat ulaşabilmelerini sağlamak için iletişim bilgilerinizi öne çıkartarcak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüketicilerin bir bölümü halen telefon ile şirketlere ulaşmak ve destek almak istemektedirler. Adwords kampanyalarınızda markanızın iletişim numaralarını ve adreslerini öne çıkartacak reklamlar hazırlayarak, bu tüketici grubuna ulaşabilir ve geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Geniş hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız

Google reklam verme sürecinde, hedefleme konusunda birçok alternatifiniz bulunur. Konum, anahtar kelime, kullanıcı davranışları, demografik, zaman aralığı gibi birçok farklı hedefleme seçeneği bulunuyor. Bu seçenekler üzerinden yapacağınız hedeflemeler, reklam kampanyalarınızın çok daha geniş kitlelere ve markanızla ilgili kitlelere ulaşmasını sağlayacağı için bu reklamlardan yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolünü elinizde tutabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında kampanyalarınızı sürekli olarak takip edebilir ve analiz edebilirsiniz. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini ne kadar tıklandığını ve ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını ölçümleyerek, reklamlarınızın performansını değerlendirebilirsiniz.

Dilediğiniz anda reklamlarınızı durdurarak, hedeflemelerinizi ve reklam ayarlarınızı değiştirerek, reklamlarınızın tam kontrolünü sağlayarak, performans artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Reklam bütçelerinizin kontrolü de siz de olur

Reklam bütçelerinizi de istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz. Düşük bütçelerle reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi bütçelerinizi farklı reklam model ve kampanyalarına göre yükselterek bütçe yönetimi yapabilirsiniz. Google reklam verme sürecinde farklı fiyat teklifleri ile reklamlarınızı yönterek, tıklama başına maliyetleri kontrol edebilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

Analiz etmesi kolaydır

Google reklam verme sürecinde reklamların performans analizini yapmak için belli periyotlarda raporlar oluşturabilir ve reklamların sonuçlarını da analiz edebilirsiniz. Düzenli raporlar oluşturmak ve sonrasında da bunlar üzerinde analizler yapmanız, yaptığınız reklam çalışmalarının sonuçlarını daha iyi bir şekilde görmenizi sağlar.

Aylık, 3,6 ve 12 aylık analizlerle yıl içerisinde reklamların nasıl sonuç verdiğini görebilir ve sonraki yıllarda da bu raporlar üzerinde ne zaman nasıl reklamlar vermeniz gerektiğine dair stratejiler oluşturarak, reklam bütçenizi daha verimli bir şekilde kullanarak yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

SEO’ya kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız

SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır ve mutlaka yapmanız gereken çalışmalardır. Ancak kısa vadede de sonuç almak için Google reklam verme işlemlerinden yararlanabilirsiniz. Adwords reklamları, kampanyanız başladığı andan itibaren arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkar. Doğru hedefleme, reklam içeriği ve anahtar kelime kullanımıyla bu reklamlardan hızlı bir dönüş alabilrisiniz. Ancak bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.

SEO çalışmaları ise daha uzun vadede organik trafik almanızı sağlar. Bu iki yöntemi bir arada kullandığınızda uzun vadede hem organik olarak trafik alabileceğiniz gibi hem de reklamlarla geri dönüşümler alabilirsiniz. Reklam çıkmadığınız long tail anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmanız, iki farklı kullanıcı kitlesine ulaşarak, farklı yöntemlerle geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında, markanızla ilgili linklerin kullanıcıların karşısına çıkması ve kullanıcıları web sitenize yönlendirmeniz, markanızın da yavaş yavaş tanınmasını sağlayacağı için marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz. Google reklamlarının sağlayacağı bir diğer avantaj da farklı kitlelerin markanızla ilgili ürün ve içerikleri de arama sorgularında görmelerini sağlamak olduğu için bu çalışmaları yapmaya devam etmeniz de önem vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin