E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının reklam stratejilerini değiştirmeleri gerekti. Alışveriş reklamları, e-ticaret firmalarına önemli bir geri dönüşüm sağlamaktaydı; ancak bu karardan sonra Google reklam verme çalışmaları e-ticaret firmaları için bir öncelik olmayı bırakacak mı? Bu sorunun yanıtını hayır olarak verebiliriz. Adwords kullanımının birçok farklı şekli bulunuyor ve bu yöntemlerle farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Google’ın Alıveriş Reklamları’nı kaldırmasını tabii ki bu süreçte Adwords kullanımını doğrudan etkileyecektir; ancak e-ticaret firmaları farklı şekillerde de Google reklam verme sürecine girebilirler. Google’ın Alışveriş Reklamları!nı neden kaldırdığını ve sürecin nasıl geliştiğini öğrenmek isterseniz aşağıdaki yazımızı inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Google reklamları kullanmak için birçok farklı nedeniniz bulunuyor. Adwords kampanyalarında sadece Alıveriş Reklamları yer almadığı için bu reklamları farklı şekillerde de kullanabilirsiniz. Bu yazımıda da nden bu reklamları kullanmanız gerektiğine dair bir takım bilgileri paylaşacağız.

Google en çok tercih edilen arama motoru

Google reklam verme işlemlerine devam etme nedenlerinizden biri Google’ın en çok tercih edilen ve kullanılan arama motoru olması diyebiliriz. Gün içerisinde kullanıcılar milyarlarca arama sorgusu gerçekleştirdiği için, Adwords kampanyalarınızla burada reklam vermeniz, kullanıcılara erişmenize ve yönlendirme trafiği çekmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bu reklam kampanyalarının önemi devam etmektedir.

İletişim bilgilerinizi öne çıkartabilirsiniz

Google reklam verme işlemlerinde, tüketicilerin size daha rahat ulaşabilmelerini sağlamak için iletişim bilgilerinizi öne çıkartarcak reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Tüketicilerin bir bölümü halen telefon ile şirketlere ulaşmak ve destek almak istemektedirler. Adwords kampanyalarınızda markanızın iletişim numaralarını ve adreslerini öne çıkartacak reklamlar hazırlayarak, bu tüketici grubuna ulaşabilir ve geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Geniş hedefleme özelliklerinden yararlanırsınız

Google reklam verme sürecinde, hedefleme konusunda birçok alternatifiniz bulunur. Konum, anahtar kelime, kullanıcı davranışları, demografik, zaman aralığı gibi birçok farklı hedefleme seçeneği bulunuyor. Bu seçenekler üzerinden yapacağınız hedeflemeler, reklam kampanyalarınızın çok daha geniş kitlelere ve markanızla ilgili kitlelere ulaşmasını sağlayacağı için bu reklamlardan yararlanmalısınız.

İlgili rehber: Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Reklam kampanyalarınızın tüm kontrolünü elinizde tutabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında kampanyalarınızı sürekli olarak takip edebilir ve analiz edebilirsiniz. Kampanyaların nasıl sonuç verdiğini ne kadar tıklandığını ve ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığını ölçümleyerek, reklamlarınızın performansını değerlendirebilirsiniz.

Dilediğiniz anda reklamlarınızı durdurarak, hedeflemelerinizi ve reklam ayarlarınızı değiştirerek, reklamlarınızın tam kontrolünü sağlayarak, performans artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Reklam bütçelerinizin kontrolü de siz de olur

Reklam bütçelerinizi de istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz. Düşük bütçelerle reklam kampanyaları çıkabileceğiniz gibi bütçelerinizi farklı reklam model ve kampanyalarına göre yükselterek bütçe yönetimi yapabilirsiniz. Google reklam verme sürecinde farklı fiyat teklifleri ile reklamlarınızı yönterek, tıklama başına maliyetleri kontrol edebilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

Analiz etmesi kolaydır

Google reklam verme sürecinde reklamların performans analizini yapmak için belli periyotlarda raporlar oluşturabilir ve reklamların sonuçlarını da analiz edebilirsiniz. Düzenli raporlar oluşturmak ve sonrasında da bunlar üzerinde analizler yapmanız, yaptığınız reklam çalışmalarının sonuçlarını daha iyi bir şekilde görmenizi sağlar.

Aylık, 3,6 ve 12 aylık analizlerle yıl içerisinde reklamların nasıl sonuç verdiğini görebilir ve sonraki yıllarda da bu raporlar üzerinde ne zaman nasıl reklamlar vermeniz gerektiğine dair stratejiler oluşturarak, reklam bütçenizi daha verimli bir şekilde kullanarak yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

SEO’ya kıyasla daha hızlı sonuç alırsınız

SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır ve mutlaka yapmanız gereken çalışmalardır. Ancak kısa vadede de sonuç almak için Google reklam verme işlemlerinden yararlanabilirsiniz. Adwords reklamları, kampanyanız başladığı andan itibaren arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkar. Doğru hedefleme, reklam içeriği ve anahtar kelime kullanımıyla bu reklamlardan hızlı bir dönüş alabilrisiniz. Ancak bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.

SEO çalışmaları ise daha uzun vadede organik trafik almanızı sağlar. Bu iki yöntemi bir arada kullandığınızda uzun vadede hem organik olarak trafik alabileceğiniz gibi hem de reklamlarla geri dönüşümler alabilirsiniz. Reklam çıkmadığınız long tail anahtar kelimeler üzerinde SEO çalışmaları yapmanız, iki farklı kullanıcı kitlesine ulaşarak, farklı yöntemlerle geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

Google reklam verme işlemleri sonrasında, markanızla ilgili linklerin kullanıcıların karşısına çıkması ve kullanıcıları web sitenize yönlendirmeniz, markanızın da yavaş yavaş tanınmasını sağlayacağı için marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz. Google reklamlarının sağlayacağı bir diğer avantaj da farklı kitlelerin markanızla ilgili ürün ve içerikleri de arama sorgularında görmelerini sağlamak olduğu için bu çalışmaları yapmaya devam etmeniz de önem vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft