E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?

24 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir. Belli bir fırsatı veya avantajı kaçırma gibi hissiyatlar, tüketicilerin satın alma kararlarını daha hızlı vermelerinde bir araç oluyor. Bu psikolojiyi e-ticaret sitenizde kullanabilmek için de geri sayım sayacı ile bir takım çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Herbir ürün sayfasında geri sayım sayacı kullanmak

Özellikle indirim ve kampanya dönemlerinde tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayarak, ürünleri sepetlerine eklemelerini sağlamak için ürün ve kategori sayfalarında her ürün için bir geri sayım sayacı kullanabilirsiniz. Bu sayede indirimin daha ne kadar süre geçerli olduğunu gösterebildiğiniz gibi aynı zamanda tüketicinin bu indirimden yararlanmak için eyleme geçmesi gerektiğini hatırlatarak, onun daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

Site genelindeki indirimler için banner geri sayım araçlarını kullanın

Ürün ve kategori sayfalarında tüm ürünler için geri sayım aracı kullanmak yerine, tüm site genelinde belli bir süre geçerli olan kampanyalarınızı duyurmak için ana sayfa üzerinde slider bölümünde ya da bu bölümün altında bir banner şeklinde geri sayım sayacı kullanabilirsiniz. Böylelikle ana sayfanıza gelen ya da bir reklam ile bu sayfaya yönlenen ziyaretçiler, kampanyanın ne kadarlık bir sürede geçerli olacağını görebilirler ve eyleme geçmek için daha hızlı davranabilirler.

Zaman ve eylem tetiklemeli geri sayım araçları

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, kullanıcılara bir fırsat sunmak için onların belli bir eyleme geçmesini sağlayabilirsiniz. Örneğin, geri sayımı başlatmak için kullanıcının belli bir ürün sayfasını ziyaret etmesini bekleyebilirsiniz. Bir reklam kampanyası çıktığınızda, ziyaretçi bu sayfaya geldiğinde sadece belli bir zaman (örneğin 2 saat) geçerli olacak bir fırsat sunabilirsiniz. Bu belli oranda bir indirim olabileceği gibi, ücretsiz kargo seçeneği de olabilir. Ya da bu zaman dilimi içerisinde ikinci bir ürünü sepete eklemeleri halinde onlara belli bir indirim sunabilirsiniz. Bu zaman dilimini kısıtlı tutmanız, tüketicinin karar vermek için daha az zamanı olmasına neden olacağı için, bu fırsatı kaçırmak istemeyen tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.

Kısa süreli geçerli olan fırsatlar

Geri sayım sayacı kullanımını daha etkili bir hale getirmek için, bu sayacın süresini kısa bir zamana ayarlamanız da geri dönüşümlerinizi artırmak için etkili olabilecek yöntemlerden biri. Geri sayım sürecinin uzun olması, birkaç saatten fazla ya da birkaç gün olması, tüketicinin hızlı bir şekilde eyleme geçmesinin önüne geçecektir. Kullanıcı ürün alternatiflerini aramak için siteden ayrılabilir ya da daha yeterli süre olduğunu düşünerek daha sonra gelmek üzere siteyi terk edebilir. Bu durumda da potansiyel bir satışı kaçırmış olursunuz. Bunun yerine zaman limini birkaç saat ile sınırlandırmanız ziyaretçileriniz daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini tetikler.

E-posta pazarlama çalışmalarında geri sayım aracı kullanın

E-posta pazarlama çalışmalarınızdaki geri dönüşümlerinizi artırarak, e-posta abonelerinizin de daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, e-posta gönderilerinize de geri sayım aracı ekleyebilirsiniz. Bu aracı eklediğinizde ürünle ilgili fırsatın ne zaman sona ereceğini abonelerinize gösterme fırsatınız olur. Böylelikle e-postanızı açan kullanıcılar, bu ürün ya da fırsatla ilgileniyorlarsa süre dolmadan sitenizi ziyaret etmeye daha meyilli olacaklardır. Bunun yanı sıra yeni kampanya ve fırsat duyurularınızı da ilgi çekici hale getirmek ve talep yaratmak için de bu kampanyaların başlangıç tarihini gösteren geri sayım araçlarını da e-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanabilirsiniz. Bu sayede abonelerinizde bir merak uyandırabilir ve takipte kalmalarını sağlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın