E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?

24 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?

E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir.

Belli bir fırsatı veya avantajı kaçırma gibi hissiyatlar, tüketicilerin satın alma kararlarını daha hızlı vermelerinde bir araç oluyor. Bu psikolojiyi e-ticaret sitenizde kullanabilmek için de geri sayım sayacı ile bir takım çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Herbir ürün sayfasında geri sayım sayacı kullanmak

Özellikle indirim ve kampanya dönemlerinde tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayarak, ürünleri sepetlerine eklemelerini sağlamak için ürün ve kategori sayfalarında her ürün için bir geri sayım sayacı kullanabilirsiniz. Bu sayede indirimin daha ne kadar süre geçerli olduğunu gösterebildiğiniz gibi aynı zamanda tüketicinin bu indirimden yararlanmak için eyleme geçmesi gerektiğini hatırlatarak, onun daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

Site genelindeki indirimler için banner geri sayım araçlarını kullanın

Ürün ve kategori sayfalarında tüm ürünler için geri sayım aracı kullanmak yerine, tüm site genelinde belli bir süre geçerli olan kampanyalarınızı duyurmak için ana sayfa üzerinde slider bölümünde ya da bu bölümün altında bir banner şeklinde geri sayım sayacı kullanabilirsiniz. Böylelikle ana sayfanıza gelen ya da bir reklam ile bu sayfaya yönlenen ziyaretçiler, kampanyanın ne kadarlık bir sürede geçerli olacağını görebilirler ve eyleme geçmek için daha hızlı davranabilirler.

Zaman ve eylem tetiklemeli geri sayım araçları

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, kullanıcılara bir fırsat sunmak için onların belli bir eyleme geçmesini sağlayabilirsiniz. Örneğin, geri sayımı başlatmak için kullanıcının belli bir ürün sayfasını ziyaret etmesini bekleyebilirsiniz.

Bir reklam kampanyası çıktığınızda, ziyaretçi bu sayfaya geldiğinde sadece belli bir zaman (örneğin 2 saat) geçerli olacak bir fırsat sunabilirsiniz. Bu belli oranda bir indirim olabileceği gibi, ücretsiz kargo seçeneği de olabilir. Ya da bu zaman dilimi içerisinde ikinci bir ürünü sepete eklemeleri halinde onlara belli bir indirim sunabilirsiniz. Bu zaman dilimini kısıtlı tutmanız, tüketicinin karar vermek için daha az zamanı olmasına neden olacağı için, bu fırsatı kaçırmak istemeyen tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.

Kısa süreli geçerli olan fırsatlar

Geri sayım sayacı kullanımını daha etkili bir hale getirmek için, bu sayacın süresini kısa bir zamana ayarlamanız da geri dönüşümlerinizi artırmak için etkili olabilecek yöntemlerden biri.

Geri sayım sürecinin uzun olması, birkaç saatten fazla ya da birkaç gün olması, tüketicinin hızlı bir şekilde eyleme geçmesinin önüne geçecektir. Kullanıcı ürün alternatiflerini aramak için siteden ayrılabilir ya da daha yeterli süre olduğunu düşünerek daha sonra gelmek üzere siteyi terk edebilir. Bu durumda da potansiyel bir satışı kaçırmış olursunuz. Bunun yerine zaman limini birkaç saat ile sınırlandırmanız ziyaretçileriniz daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini tetikler.

E-posta pazarlama çalışmalarında geri sayım aracı kullanın

E-posta pazarlama çalışmalarınızdaki geri dönüşümlerinizi artırarak, e-posta abonelerinizin de daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, e-posta gönderilerinize de geri sayım aracı ekleyebilirsiniz. Bu aracı eklediğinizde ürünle ilgili fırsatın ne zaman sona ereceğini abonelerinize gösterme fırsatınız olur.

Böylelikle e-postanızı açan kullanıcılar, bu ürün ya da fırsatla ilgileniyorlarsa süre dolmadan sitenizi ziyaret etmeye daha meyilli olacaklardır.

Bunun yanı sıra yeni kampanya ve fırsat duyurularınızı da ilgi çekici hale getirmek ve talep yaratmak için de bu kampanyaların başlangıç tarihini gösteren geri sayım araçlarını da e-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanabilirsiniz. Bu sayede abonelerinizde bir merak uyandırabilir ve takipte kalmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin