E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?

24 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir. Belli bir fırsatı veya avantajı kaçırma gibi hissiyatlar, tüketicilerin satın alma kararlarını daha hızlı vermelerinde bir araç oluyor. Bu psikolojiyi e-ticaret sitenizde kullanabilmek için de geri sayım sayacı ile bir takım çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Herbir ürün sayfasında geri sayım sayacı kullanmak

Özellikle indirim ve kampanya dönemlerinde tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayarak, ürünleri sepetlerine eklemelerini sağlamak için ürün ve kategori sayfalarında her ürün için bir geri sayım sayacı kullanabilirsiniz. Bu sayede indirimin daha ne kadar süre geçerli olduğunu gösterebildiğiniz gibi aynı zamanda tüketicinin bu indirimden yararlanmak için eyleme geçmesi gerektiğini hatırlatarak, onun daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

Site genelindeki indirimler için banner geri sayım araçlarını kullanın

Ürün ve kategori sayfalarında tüm ürünler için geri sayım aracı kullanmak yerine, tüm site genelinde belli bir süre geçerli olan kampanyalarınızı duyurmak için ana sayfa üzerinde slider bölümünde ya da bu bölümün altında bir banner şeklinde geri sayım sayacı kullanabilirsiniz. Böylelikle ana sayfanıza gelen ya da bir reklam ile bu sayfaya yönlenen ziyaretçiler, kampanyanın ne kadarlık bir sürede geçerli olacağını görebilirler ve eyleme geçmek için daha hızlı davranabilirler.

Zaman ve eylem tetiklemeli geri sayım araçları

Bu başlığı biraz daha açmamız gerekirse, kullanıcılara bir fırsat sunmak için onların belli bir eyleme geçmesini sağlayabilirsiniz. Örneğin, geri sayımı başlatmak için kullanıcının belli bir ürün sayfasını ziyaret etmesini bekleyebilirsiniz. Bir reklam kampanyası çıktığınızda, ziyaretçi bu sayfaya geldiğinde sadece belli bir zaman (örneğin 2 saat) geçerli olacak bir fırsat sunabilirsiniz. Bu belli oranda bir indirim olabileceği gibi, ücretsiz kargo seçeneği de olabilir. Ya da bu zaman dilimi içerisinde ikinci bir ürünü sepete eklemeleri halinde onlara belli bir indirim sunabilirsiniz. Bu zaman dilimini kısıtlı tutmanız, tüketicinin karar vermek için daha az zamanı olmasına neden olacağı için, bu fırsatı kaçırmak istemeyen tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesini sağlar.

Kısa süreli geçerli olan fırsatlar

Geri sayım sayacı kullanımını daha etkili bir hale getirmek için, bu sayacın süresini kısa bir zamana ayarlamanız da geri dönüşümlerinizi artırmak için etkili olabilecek yöntemlerden biri. Geri sayım sürecinin uzun olması, birkaç saatten fazla ya da birkaç gün olması, tüketicinin hızlı bir şekilde eyleme geçmesinin önüne geçecektir. Kullanıcı ürün alternatiflerini aramak için siteden ayrılabilir ya da daha yeterli süre olduğunu düşünerek daha sonra gelmek üzere siteyi terk edebilir. Bu durumda da potansiyel bir satışı kaçırmış olursunuz. Bunun yerine zaman limini birkaç saat ile sınırlandırmanız ziyaretçileriniz daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini tetikler.

E-posta pazarlama çalışmalarında geri sayım aracı kullanın

E-posta pazarlama çalışmalarınızdaki geri dönüşümlerinizi artırarak, e-posta abonelerinizin de daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, e-posta gönderilerinize de geri sayım aracı ekleyebilirsiniz. Bu aracı eklediğinizde ürünle ilgili fırsatın ne zaman sona ereceğini abonelerinize gösterme fırsatınız olur. Böylelikle e-postanızı açan kullanıcılar, bu ürün ya da fırsatla ilgileniyorlarsa süre dolmadan sitenizi ziyaret etmeye daha meyilli olacaklardır. Bunun yanı sıra yeni kampanya ve fırsat duyurularınızı da ilgi çekici hale getirmek ve talep yaratmak için de bu kampanyaların başlangıç tarihini gösteren geri sayım araçlarını da e-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanabilirsiniz. Bu sayede abonelerinizde bir merak uyandırabilir ve takipte kalmalarını sağlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

 LC Waikiki’de Satış Yapmak - LC Waikiki Mağazası Açmak
 LC Waikiki’de Satış Yapmak - LC Waikiki Mağazası Açmak
E-ticaret dünyası gün geçtikçe büyümeye devam ediyor. İnternetten satış yapmayı daha kolay ve ulaşılabilir hale getiren pazar yerlerine bir marka da katıldı. LC Waikiki, attığı yeni bir adımla artık aynı zamanda bir pazar yeri....
24 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Trendyol Mağaza Açma Rehberi
Trendyol Mağaza Açma Rehberi
E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri olan pazar yerleri, hem alıcı hem de satıcı için önemli avantajlar sunar. İnternetten satış yapanlar için trendyol mağaza açma satışları artırmak için önemli bir adımdır....
23 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
E-ticaret, dükkân gibi fiziksel alanlar kiralamak ve buralarda görevlendirmek üzere çalışan istihdam etmek gibi gerekliliklerin bulunmadığı bir iş modelidir. Dolayısıyla pek çok genç girişimci ile küçük ve orta ölçekli işletme...
21 Mart 2022
Savaş Çetinkaya