E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama

9 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu tür uygulamalardan kaçınmak kullanıcı deneyimini artıracağı için geri dönüşümlerin de düşmemesini sağlayacaktır.

Site tasarımının kullanıcılar için yapılmaması

Kullanıcı deneyimi geri dönüşümler için oldukça önemlidir. Bu sebeple de site tasarımı yapılırken kullanıcı deneyimini artıracak şekilde uygulamaların yapılması gerekir. Tasarımsal açıdan kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde gezinmeleri gerekir. Navigasyon kolaylığı sitede geçirilen sürenin artmasını sağlar.

Bunun yanı sıra karmaşık bir sayfa düzeni yerine sade bir yapı kullanmak, sayfa üzerindeki içeriklerin de daha rahat bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Site tasarımınızın birincil amacı site ziyaretçilerinin rahatlıkla site üzerinde vakit geçirmelerini ve içerikleri anlamalarını sağlamak olmalı.

Yaratıcılık her zaman geri dönüşüm sağlamaz

Site tasarımı ve içeriği konusunda yaratıcı olmak uğruna geri dönüşüm sağlayacak elementlerden uzaklaşmamak gerekir. Tasarımınız yaratıcılık olarak ön plana çıkabilir; ancak kullanılabilirliği olmaması durumunda yaratıcılığınız geri dönüşüm sağlamaz. Bu sebeple de site tasarımınızda yaratıcılık ikinci planda olup, önceliğiniz kullanıcı deneyimini artırma da olmalı.

Gerekli olmayan eylemlere yönlendirme

E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılar gereksiz eylemlere yönlendirmek de geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Site üzerinde kullanılan pop-up’lar, e-posta ya da site aboneliğine zorlamalar kullanıcıların dikkatini dağıtacağı gibi siteden ayrılmalarına da neden olabilir. Bu tür zorlama eylemlerden kaçınarak, ziyaretçilerin site üzerinde diledikleri gibi vakit geçirmelerini sağlamalısınız. Hizmet veya ürünlerinize ilgi gösteren kullanıcılar zaten satın alma sürecine geçeceklerdir ve gerekli geri dönüşümü sağlayacaklardır.

Amacı olmayan yenilikler kullanmayın

Teknolojik gelişmeler sayesinde farklı inovasyonlar geliştiriliyor. Yenilikleri takip etmek, sektörde öncü olmak için önemli olsa da her bir yenilik, kullanıcı deneyimini olumlu etkilemeyebilir. Bu nedenle de bu tür yenilikleri kendi şirketinize uygularken seçici olmanız gerekir. Kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak bir yenilik olmadığı sürece, bu yenilikler ziyaretçilerin ilgisini çekmeyebilir. Alışkanlıkları bozmasından dolayı da geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir.

Mobil tarafa yatırım yapmamak

E-ticarette mobilin değeri her geçen gün artıyor ve her geçen gün mobil trafik de artış gösteriyor. Kullanıcıların mobil kullanım alanlarının ve mobilde geçirdikleri sürenin artması, mobilin önemini daha da artıyor. Sitenizin mobildeki kullanıcı deneyiminin tam olmaması, mobilden gelecek trafiğin ve geri dönüşümün düşmesine neden olur.

Kullanıcı deneyiminin yanı sıra Google üzerindeki mobil aramalarda da sayfanız alt sıralarda görünebilir. Mobile uyumlu olmayan siteler, mobil aramalarda alt sıralarda görünüyor. Bu da mobildeki organik aramalardan trafik kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur.

Karmaşık ödeme süreçleri

Geri dönüşümleri en çok düşüren faktörlerden biri de karmaşık ödeme süreçleri oluyor. Ödeme sayfalarının karmaşık olması, çok fazla adım olması ve bu süreçte farklı sayfalara yönlendirmelerin yapılması hem ödeme sürecini uzatıyor hem de kullanıcıların kafasını karıştırıyor.

Ödeme sayfalarında minimum adımın olması ve en basit şekilde bu işlemlerin tamamlanması gerekir. Dikkat dağıtıcı unsurların sayfadan çıkartılarak, kullanıcının doğrudan ödeme işlemine yönlendirilerek, satın alma eyleminin gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.

Tasarımsal açıdan bu sayfaları iyi hazırlasanız dahi, sürecin uzaması ve adım sayısının artması kullancıların satın alma işlemini tamamlamadan siteden ayrılmasına neden olabilir.

Kendi online mağazanızı açmak ve bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan