fbpx

E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama

9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama

E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu tür uygulamalardan kaçınmak kullanıcı deneyimini artıracağı için geri dönüşümlerin de düşmemesini sağlayacaktır.

Site tasarımının kullanıcılar için yapılmaması

Kullanıcı deneyimi geri dönüşümler için oldukça önemlidir. Bu sebeple de site tasarımı yapılırken kullanıcı deneyimini artıracak şekilde uygulamaların yapılması gerekir. Tasarımsal açıdan kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde gezinmeleri gerekir. Navigasyon kolaylığı sitede geçirilen sürenin artmasını sağlar.

Bunun yanı sıra karmaşık bir sayfa düzeni yerine sade bir yapı kullanmak, sayfa üzerindeki içeriklerin de daha rahat bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Site tasarımınızın birincil amacı site ziyaretçilerinin rahatlıkla site üzerinde vakit geçirmelerini ve içerikleri anlamalarını sağlamak olmalı.

Yaratıcılık her zaman geri dönüşüm sağlamaz

Site tasarımı ve içeriği konusunda yaratıcı olmak uğruna geri dönüşüm sağlayacak elementlerden uzaklaşmamak gerekir. Tasarımınız yaratıcılık olarak ön plana çıkabilir; ancak kullanılabilirliği olmaması durumunda yaratıcılığınız geri dönüşüm sağlamaz. Bu sebeple de site tasarımınızda yaratıcılık ikinci planda olup, önceliğiniz kullanıcı deneyimini artırma da olmalı.

Gerekli olmayan eylemlere yönlendirme

E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılar gereksiz eylemlere yönlendirmek de geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Site üzerinde kullanılan pop-up’lar, e-posta ya da site aboneliğine zorlamalar kullanıcıların dikkatini dağıtacağı gibi siteden ayrılmalarına da neden olabilir. Bu tür zorlama eylemlerden kaçınarak, ziyaretçilerin site üzerinde diledikleri gibi vakit geçirmelerini sağlamalısınız. Hizmet veya ürünlerinize ilgi gösteren kullanıcılar zaten satın alma sürecine geçeceklerdir ve gerekli geri dönüşümü sağlayacaklardır.

Amacı olmayan yenilikler kullanmayın

Teknolojik gelişmeler sayesinde farklı inovasyonlar geliştiriliyor. Yenilikleri takip etmek, sektörde öncü olmak için önemli olsa da her bir yenilik, kullanıcı deneyimini olumlu etkilemeyebilir. Bu nedenle de bu tür yenilikleri kendi şirketinize uygularken seçici olmanız gerekir. Kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak bir yenilik olmadığı sürece, bu yenilikler ziyaretçilerin ilgisini çekmeyebilir. Alışkanlıkları bozmasından dolayı da geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir.

Mobil tarafa yatırım yapmamak

E-ticarette mobilin değeri her geçen gün artıyor ve her geçen gün mobil trafik de artış gösteriyor. Kullanıcıların mobil kullanım alanlarının ve mobilde geçirdikleri sürenin artması, mobilin önemini daha da artıyor. Sitenizin mobildeki kullanıcı deneyiminin tam olmaması, mobilden gelecek trafiğin ve geri dönüşümün düşmesine neden olur.

Kullanıcı deneyiminin yanı sıra Google üzerindeki mobil aramalarda da sayfanız alt sıralarda görünebilir. Mobile uyumlu olmayan siteler, mobil aramalarda alt sıralarda görünüyor. Bu da mobildeki organik aramalardan trafik kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur.

Karmaşık ödeme süreçleri

Geri dönüşümleri en çok düşüren faktörlerden biri de karmaşık ödeme süreçleri oluyor. Ödeme sayfalarının karmaşık olması, çok fazla adım olması ve bu süreçte farklı sayfalara yönlendirmelerin yapılması hem ödeme sürecini uzatıyor hem de kullanıcıların kafasını karıştırıyor.

Ödeme sayfalarında minimum adımın olması ve en basit şekilde bu işlemlerin tamamlanması gerekir. Dikkat dağıtıcı unsurların sayfadan çıkartılarak, kullanıcının doğrudan ödeme işlemine yönlendirilerek, satın alma eyleminin gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.

Tasarımsal açıdan bu sayfaları iyi hazırlasanız dahi, sürecin uzaması ve adım sayısının artması kullancıların satın alma işlemini tamamlamadan siteden ayrılmasına neden olabilir.

Kendi online mağazanızı açmak ve bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya