E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama

9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama

E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu tür uygulamalardan kaçınmak kullanıcı deneyimini artıracağı için geri dönüşümlerin de düşmemesini sağlayacaktır.

Site tasarımının kullanıcılar için yapılmaması

Kullanıcı deneyimi geri dönüşümler için oldukça önemlidir. Bu sebeple de site tasarımı yapılırken kullanıcı deneyimini artıracak şekilde uygulamaların yapılması gerekir. Tasarımsal açıdan kullanıcıların site üzerinde rahat bir şekilde gezinmeleri gerekir. Navigasyon kolaylığı sitede geçirilen sürenin artmasını sağlar.

Bunun yanı sıra karmaşık bir sayfa düzeni yerine sade bir yapı kullanmak, sayfa üzerindeki içeriklerin de daha rahat bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Site tasarımınızın birincil amacı site ziyaretçilerinin rahatlıkla site üzerinde vakit geçirmelerini ve içerikleri anlamalarını sağlamak olmalı.

Yaratıcılık her zaman geri dönüşüm sağlamaz

Site tasarımı ve içeriği konusunda yaratıcı olmak uğruna geri dönüşüm sağlayacak elementlerden uzaklaşmamak gerekir. Tasarımınız yaratıcılık olarak ön plana çıkabilir; ancak kullanılabilirliği olmaması durumunda yaratıcılığınız geri dönüşüm sağlamaz. Bu sebeple de site tasarımınızda yaratıcılık ikinci planda olup, önceliğiniz kullanıcı deneyimini artırma da olmalı.

Gerekli olmayan eylemlere yönlendirme

E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılar gereksiz eylemlere yönlendirmek de geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur. Site üzerinde kullanılan pop-up’lar, e-posta ya da site aboneliğine zorlamalar kullanıcıların dikkatini dağıtacağı gibi siteden ayrılmalarına da neden olabilir. Bu tür zorlama eylemlerden kaçınarak, ziyaretçilerin site üzerinde diledikleri gibi vakit geçirmelerini sağlamalısınız. Hizmet veya ürünlerinize ilgi gösteren kullanıcılar zaten satın alma sürecine geçeceklerdir ve gerekli geri dönüşümü sağlayacaklardır.

Amacı olmayan yenilikler kullanmayın

Teknolojik gelişmeler sayesinde farklı inovasyonlar geliştiriliyor. Yenilikleri takip etmek, sektörde öncü olmak için önemli olsa da her bir yenilik, kullanıcı deneyimini olumlu etkilemeyebilir. Bu nedenle de bu tür yenilikleri kendi şirketinize uygularken seçici olmanız gerekir. Kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak bir yenilik olmadığı sürece, bu yenilikler ziyaretçilerin ilgisini çekmeyebilir. Alışkanlıkları bozmasından dolayı da geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olabilir.

Mobil tarafa yatırım yapmamak

E-ticarette mobilin değeri her geçen gün artıyor ve her geçen gün mobil trafik de artış gösteriyor. Kullanıcıların mobil kullanım alanlarının ve mobilde geçirdikleri sürenin artması, mobilin önemini daha da artıyor. Sitenizin mobildeki kullanıcı deneyiminin tam olmaması, mobilden gelecek trafiğin ve geri dönüşümün düşmesine neden olur.

Kullanıcı deneyiminin yanı sıra Google üzerindeki mobil aramalarda da sayfanız alt sıralarda görünebilir. Mobile uyumlu olmayan siteler, mobil aramalarda alt sıralarda görünüyor. Bu da mobildeki organik aramalardan trafik kaçırmanıza neden olabilecek bir durumdur.

Karmaşık ödeme süreçleri

Geri dönüşümleri en çok düşüren faktörlerden biri de karmaşık ödeme süreçleri oluyor. Ödeme sayfalarının karmaşık olması, çok fazla adım olması ve bu süreçte farklı sayfalara yönlendirmelerin yapılması hem ödeme sürecini uzatıyor hem de kullanıcıların kafasını karıştırıyor.

Ödeme sayfalarında minimum adımın olması ve en basit şekilde bu işlemlerin tamamlanması gerekir. Dikkat dağıtıcı unsurların sayfadan çıkartılarak, kullanıcının doğrudan ödeme işlemine yönlendirilerek, satın alma eyleminin gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.

Tasarımsal açıdan bu sayfaları iyi hazırlasanız dahi, sürecin uzaması ve adım sayısının artması kullancıların satın alma işlemini tamamlamadan siteden ayrılmasına neden olabilir.

Kendi online mağazanızı açmak ve bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
E-ticaret trendlerini incelediğimizde moda sektörünün her zaman yoğun bir talebe sahip olduğunu görebiliriz. Giyim, sürekli bir ihtiyaçtır ve bu yüzden moda ürünleri her zaman talep görür. Dolayısıyla başarılı bir e-ticaret...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın