E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret firmaları geri dönüşüm optimizasyonu konusunda bir takım yanlışlar yaptıkları için, bekledikleri sonuçları alamıyorlar. Bu rehberimizde de e-ticarette sıklıkla yapılan geri dönüşüm optimizasyonu hatalarını ele alacağız.

Satış bölümünde aciliyet hissinin vurgulanmaması

Geri dönüşüm elde etmenin asıl elementlerinden biri de tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamaktır. Bu nedenle de satış kanalları üzerinde herhangi bir aciliyet hissi uyandırmamak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmesi için bir neden sunmamak, elde edeceğiniz geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır.

Hem e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında hem de pazarlama çalışmalarınızdaki eyleme çağrı ifadelerinizde aciliyet duygusunu uyandıracak çalışmalar yapmanız, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Tek bir hedef kitleye yönelik stratejiler belirlemek

Sitenizdeki ürünlere talep gösterecek belli bir hedef kitle olsa da, bu hedef kitlenin de kendi içinde kırılımları olacaktır. Bu sebeple de tek bir odak noktanızın olması belli geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır. Herbir tüketicinin firmalardan beklentileri ve istekleri farklı olacağı gibi beğenileri ve ilgi alanları da farklı olacaktır.

Bu nedenle de tüketicilere yaklaşırken tek bir strateji belirlemek yerine farklı pazarlama ve eyleme çağrı ifadeleri belirleyerek onların beklentilerini karşılayacak alternatifler sunmalısınız.

Tek bir odak noktanızın olması farklı kitlelere ulaşmanızın önüne geçeceği için alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

Müşteri hizmetlerinizin yeterince iyi olmaması

Geri dönüşümlerinizi artırabilmek için müşteri destek hizmetlerinizin de kaliteli olması gerekir. Bu desteğin hem satış öncesi hem de satış sonrasında tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların sorunlarını çözebilecek bir müşteri desteği sunmanız gerekir.

Bu desteği sağlayabilmek için e-posta, telefon, canlı destek ya da sosyal medya gibi farklı kanallar üzerinden destek hizmeti sunmanız oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra müşterilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmak ve onların memnuniyetini artırmak için de destek personelinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz gerekir.

Kargo ücretlerini çok geç göstermek

Tüketiciler internet alışveriş yaparken kargo ücretlerine de dikkat ederler ve bu ücretleri alışveriş yaparken de görmek isterler. Kargo ücretinin çok yüksek olması onların satın alma kararını olumsuz etkileyebileceği gibi bu ücretlerin ödeme sayfalarına kadar gösterilmemesi de bir olumsuz duruma neden olur.

Bunun için eğer farklı ürün kategorilerine göre kargo ücretleriniz değişiyorsa bu bilgileri ürün sayfalarında açıkça belirtmeniz gerekir. Eğer sabit bir kargo ücretiniz bulunuyorsa bunu da site genelinde bir bannerla ya da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz.

Ücretsiz kargo koşullarınız bulunuyorsa bunları da site genelinde ve ürün sayfalarında kullanıcılara daha alışverişe başlamadan göstermeniz, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Site üzerinde yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması

Tüketiciler online alışverişlerde satın alma kararı vermeden önce aradıkları ürünle ilgili birçok farklı bilgi almak isterler. Bunun için de siteler üzerinde araştırma yaparlar. Siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde hazırlamanız ve kullanıcılara bu bilgileri sunmanız oldukça önemlidir. Ürünlerin faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatacak içerikler oluşturmanız onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan