E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

24 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret firmaları geri dönüşüm optimizasyonu konusunda bir takım yanlışlar yaptıkları için, bekledikleri sonuçları alamıyorlar. Bu rehberimizde de e-ticarette sıklıkla yapılan geri dönüşüm optimizasyonu hatalarını ele alacağız.

Satış bölümünde aciliyet hissinin vurgulanmaması

Geri dönüşüm elde etmenin asıl elementlerinden biri de tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamaktır. Bu nedenle de satış kanalları üzerinde herhangi bir aciliyet hissi uyandırmamak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmesi için bir neden sunmamak, elde edeceğiniz geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır.

Hem e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında hem de pazarlama çalışmalarınızdaki eyleme çağrı ifadelerinizde aciliyet duygusunu uyandıracak çalışmalar yapmanız, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Tek bir hedef kitleye yönelik stratejiler belirlemek

Sitenizdeki ürünlere talep gösterecek belli bir hedef kitle olsa da, bu hedef kitlenin de kendi içinde kırılımları olacaktır. Bu sebeple de tek bir odak noktanızın olması belli geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır. Herbir tüketicinin firmalardan beklentileri ve istekleri farklı olacağı gibi beğenileri ve ilgi alanları da farklı olacaktır.

Bu nedenle de tüketicilere yaklaşırken tek bir strateji belirlemek yerine farklı pazarlama ve eyleme çağrı ifadeleri belirleyerek onların beklentilerini karşılayacak alternatifler sunmalısınız.

Tek bir odak noktanızın olması farklı kitlelere ulaşmanızın önüne geçeceği için alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

Müşteri hizmetlerinizin yeterince iyi olmaması

Geri dönüşümlerinizi artırabilmek için müşteri destek hizmetlerinizin de kaliteli olması gerekir. Bu desteğin hem satış öncesi hem de satış sonrasında tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların sorunlarını çözebilecek bir müşteri desteği sunmanız gerekir.

Bu desteği sağlayabilmek için e-posta, telefon, canlı destek ya da sosyal medya gibi farklı kanallar üzerinden destek hizmeti sunmanız oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra müşterilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmak ve onların memnuniyetini artırmak için de destek personelinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz gerekir.

Kargo ücretlerini çok geç göstermek

Tüketiciler internet alışveriş yaparken kargo ücretlerine de dikkat ederler ve bu ücretleri alışveriş yaparken de görmek isterler. Kargo ücretinin çok yüksek olması onların satın alma kararını olumsuz etkileyebileceği gibi bu ücretlerin ödeme sayfalarına kadar gösterilmemesi de bir olumsuz duruma neden olur.

Bunun için eğer farklı ürün kategorilerine göre kargo ücretleriniz değişiyorsa bu bilgileri ürün sayfalarında açıkça belirtmeniz gerekir. Eğer sabit bir kargo ücretiniz bulunuyorsa bunu da site genelinde bir bannerla ya da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz.

Ücretsiz kargo koşullarınız bulunuyorsa bunları da site genelinde ve ürün sayfalarında kullanıcılara daha alışverişe başlamadan göstermeniz, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Site üzerinde yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması

Tüketiciler online alışverişlerde satın alma kararı vermeden önce aradıkları ürünle ilgili birçok farklı bilgi almak isterler. Bunun için de siteler üzerinde araştırma yaparlar. Siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde hazırlamanız ve kullanıcılara bu bilgileri sunmanız oldukça önemlidir. Ürünlerin faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatacak içerikler oluşturmanız onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan