E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret firmaları geri dönüşüm optimizasyonu konusunda bir takım yanlışlar yaptıkları için, bekledikleri sonuçları alamıyorlar. Bu rehberimizde de e-ticarette sıklıkla yapılan geri dönüşüm optimizasyonu hatalarını ele alacağız.

Satış bölümünde aciliyet hissinin vurgulanmaması

Geri dönüşüm elde etmenin asıl elementlerinden biri de tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamaktır. Bu nedenle de satış kanalları üzerinde herhangi bir aciliyet hissi uyandırmamak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmesi için bir neden sunmamak, elde edeceğiniz geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır.

Hem e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında hem de pazarlama çalışmalarınızdaki eyleme çağrı ifadelerinizde aciliyet duygusunu uyandıracak çalışmalar yapmanız, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Tek bir hedef kitleye yönelik stratejiler belirlemek

Sitenizdeki ürünlere talep gösterecek belli bir hedef kitle olsa da, bu hedef kitlenin de kendi içinde kırılımları olacaktır. Bu sebeple de tek bir odak noktanızın olması belli geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır. Herbir tüketicinin firmalardan beklentileri ve istekleri farklı olacağı gibi beğenileri ve ilgi alanları da farklı olacaktır.

Bu nedenle de tüketicilere yaklaşırken tek bir strateji belirlemek yerine farklı pazarlama ve eyleme çağrı ifadeleri belirleyerek onların beklentilerini karşılayacak alternatifler sunmalısınız.

Tek bir odak noktanızın olması farklı kitlelere ulaşmanızın önüne geçeceği için alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

Müşteri hizmetlerinizin yeterince iyi olmaması

Geri dönüşümlerinizi artırabilmek için müşteri destek hizmetlerinizin de kaliteli olması gerekir. Bu desteğin hem satış öncesi hem de satış sonrasında tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların sorunlarını çözebilecek bir müşteri desteği sunmanız gerekir.

Bu desteği sağlayabilmek için e-posta, telefon, canlı destek ya da sosyal medya gibi farklı kanallar üzerinden destek hizmeti sunmanız oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra müşterilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmak ve onların memnuniyetini artırmak için de destek personelinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz gerekir.

Kargo ücretlerini çok geç göstermek

Tüketiciler internet alışveriş yaparken kargo ücretlerine de dikkat ederler ve bu ücretleri alışveriş yaparken de görmek isterler. Kargo ücretinin çok yüksek olması onların satın alma kararını olumsuz etkileyebileceği gibi bu ücretlerin ödeme sayfalarına kadar gösterilmemesi de bir olumsuz duruma neden olur.

Bunun için eğer farklı ürün kategorilerine göre kargo ücretleriniz değişiyorsa bu bilgileri ürün sayfalarında açıkça belirtmeniz gerekir. Eğer sabit bir kargo ücretiniz bulunuyorsa bunu da site genelinde bir bannerla ya da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz.

Ücretsiz kargo koşullarınız bulunuyorsa bunları da site genelinde ve ürün sayfalarında kullanıcılara daha alışverişe başlamadan göstermeniz, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Site üzerinde yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması

Tüketiciler online alışverişlerde satın alma kararı vermeden önce aradıkları ürünle ilgili birçok farklı bilgi almak isterler. Bunun için de siteler üzerinde araştırma yaparlar. Siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde hazırlamanız ve kullanıcılara bu bilgileri sunmanız oldukça önemlidir. Ürünlerin faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatacak içerikler oluşturmanız onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin