E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

24 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret firmaları geri dönüşüm optimizasyonu konusunda bir takım yanlışlar yaptıkları için, bekledikleri sonuçları alamıyorlar. Bu rehberimizde de e-ticarette sıklıkla yapılan geri dönüşüm optimizasyonu hatalarını ele alacağız.

Satış bölümünde aciliyet hissinin vurgulanmaması

Geri dönüşüm elde etmenin asıl elementlerinden biri de tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamaktır. Bu nedenle de satış kanalları üzerinde herhangi bir aciliyet hissi uyandırmamak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmesi için bir neden sunmamak, elde edeceğiniz geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır.

Hem e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında hem de pazarlama çalışmalarınızdaki eyleme çağrı ifadelerinizde aciliyet duygusunu uyandıracak çalışmalar yapmanız, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Tek bir hedef kitleye yönelik stratejiler belirlemek

Sitenizdeki ürünlere talep gösterecek belli bir hedef kitle olsa da, bu hedef kitlenin de kendi içinde kırılımları olacaktır. Bu sebeple de tek bir odak noktanızın olması belli geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır. Herbir tüketicinin firmalardan beklentileri ve istekleri farklı olacağı gibi beğenileri ve ilgi alanları da farklı olacaktır.

Bu nedenle de tüketicilere yaklaşırken tek bir strateji belirlemek yerine farklı pazarlama ve eyleme çağrı ifadeleri belirleyerek onların beklentilerini karşılayacak alternatifler sunmalısınız.

Tek bir odak noktanızın olması farklı kitlelere ulaşmanızın önüne geçeceği için alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

Müşteri hizmetlerinizin yeterince iyi olmaması

Geri dönüşümlerinizi artırabilmek için müşteri destek hizmetlerinizin de kaliteli olması gerekir. Bu desteğin hem satış öncesi hem de satış sonrasında tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların sorunlarını çözebilecek bir müşteri desteği sunmanız gerekir.

Bu desteği sağlayabilmek için e-posta, telefon, canlı destek ya da sosyal medya gibi farklı kanallar üzerinden destek hizmeti sunmanız oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra müşterilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmak ve onların memnuniyetini artırmak için de destek personelinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz gerekir.

Kargo ücretlerini çok geç göstermek

Tüketiciler internet alışveriş yaparken kargo ücretlerine de dikkat ederler ve bu ücretleri alışveriş yaparken de görmek isterler. Kargo ücretinin çok yüksek olması onların satın alma kararını olumsuz etkileyebileceği gibi bu ücretlerin ödeme sayfalarına kadar gösterilmemesi de bir olumsuz duruma neden olur.

Bunun için eğer farklı ürün kategorilerine göre kargo ücretleriniz değişiyorsa bu bilgileri ürün sayfalarında açıkça belirtmeniz gerekir. Eğer sabit bir kargo ücretiniz bulunuyorsa bunu da site genelinde bir bannerla ya da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz.

Ücretsiz kargo koşullarınız bulunuyorsa bunları da site genelinde ve ürün sayfalarında kullanıcılara daha alışverişe başlamadan göstermeniz, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Site üzerinde yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması

Tüketiciler online alışverişlerde satın alma kararı vermeden önce aradıkları ürünle ilgili birçok farklı bilgi almak isterler. Bunun için de siteler üzerinde araştırma yaparlar. Siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde hazırlamanız ve kullanıcılara bu bilgileri sunmanız oldukça önemlidir. Ürünlerin faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatacak içerikler oluşturmanız onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan