fbpx

E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar

E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret firmaları geri dönüşüm optimizasyonu konusunda bir takım yanlışlar yaptıkları için, bekledikleri sonuçları alamıyorlar. Bu rehberimizde de e-ticarette sıklıkla yapılan geri dönüşüm optimizasyonu hatalarını ele alacağız.

Satış bölümünde aciliyet hissinin vurgulanmaması

Geri dönüşüm elde etmenin asıl elementlerinden biri de tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamaktır. Bu nedenle de satış kanalları üzerinde herhangi bir aciliyet hissi uyandırmamak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmesi için bir neden sunmamak, elde edeceğiniz geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır.

Hem e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında hem de pazarlama çalışmalarınızdaki eyleme çağrı ifadelerinizde aciliyet duygusunu uyandıracak çalışmalar yapmanız, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Tek bir hedef kitleye yönelik stratejiler belirlemek

Sitenizdeki ürünlere talep gösterecek belli bir hedef kitle olsa da, bu hedef kitlenin de kendi içinde kırılımları olacaktır. Bu sebeple de tek bir odak noktanızın olması belli geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacaktır. Herbir tüketicinin firmalardan beklentileri ve istekleri farklı olacağı gibi beğenileri ve ilgi alanları da farklı olacaktır.

Bu nedenle de tüketicilere yaklaşırken tek bir strateji belirlemek yerine farklı pazarlama ve eyleme çağrı ifadeleri belirleyerek onların beklentilerini karşılayacak alternatifler sunmalısınız.

Tek bir odak noktanızın olması farklı kitlelere ulaşmanızın önüne geçeceği için alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

Müşteri hizmetlerinizin yeterince iyi olmaması

Geri dönüşümlerinizi artırabilmek için müşteri destek hizmetlerinizin de kaliteli olması gerekir. Bu desteğin hem satış öncesi hem de satış sonrasında tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların sorunlarını çözebilecek bir müşteri desteği sunmanız gerekir.

Bu desteği sağlayabilmek için e-posta, telefon, canlı destek ya da sosyal medya gibi farklı kanallar üzerinden destek hizmeti sunmanız oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra müşterilerinizle olan ilişkilerinizi iyi tutmak ve onların memnuniyetini artırmak için de destek personelinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz gerekir.

Kargo ücretlerini çok geç göstermek

Tüketiciler internet alışveriş yaparken kargo ücretlerine de dikkat ederler ve bu ücretleri alışveriş yaparken de görmek isterler. Kargo ücretinin çok yüksek olması onların satın alma kararını olumsuz etkileyebileceği gibi bu ücretlerin ödeme sayfalarına kadar gösterilmemesi de bir olumsuz duruma neden olur.

Bunun için eğer farklı ürün kategorilerine göre kargo ücretleriniz değişiyorsa bu bilgileri ürün sayfalarında açıkça belirtmeniz gerekir. Eğer sabit bir kargo ücretiniz bulunuyorsa bunu da site genelinde bir bannerla ya da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz.

Ücretsiz kargo koşullarınız bulunuyorsa bunları da site genelinde ve ürün sayfalarında kullanıcılara daha alışverişe başlamadan göstermeniz, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Site üzerinde yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması

Tüketiciler online alışverişlerde satın alma kararı vermeden önce aradıkları ürünle ilgili birçok farklı bilgi almak isterler. Bunun için de siteler üzerinde araştırma yaparlar. Siteniz üzerinde ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yeterli ve açıklayıcı bilgilerin bulunmaması da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Ürün açıklamalarınızı detaylı bir şekilde hazırlamanız ve kullanıcılara bu bilgileri sunmanız oldukça önemlidir. Ürünlerin faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatacak içerikler oluşturmanız onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan