fbpx

E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?

15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?

E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka bilinirliklerini ve müşteri kitlelerini artırmak için fiyat odaklı bir strateji belirlemeleri hem sektöre hem de sektördeki firmalara zarar veriyor.

Fiyat odaklı strateji nedir?

Fiyat odaklı fiyatlandırma stratejisinde, markalar kendi mağazalarında ürünlerin fiyatlarını rakip firmalara kıyasla daha ucuza satmaya başlarlar. Fiyatları düşürdükleri için, kendi kar marjları da düşmüş olur.

Firmalar bu tür yaklaşımları yaptıklarında sürümden kazanmayı hedeflerler. Fiyatlar düşük olduğu için daha fazla müşteriyi kendilerine çekeceklerdir ve satış hacimleri artacağı için bu şekilde karlılık elde etmeye çalışacaklardır.

Ancak fiyat odaklı stratejilerde, bir firma ürünü daha ucuza satmaya başladığında, başka firmalar da bu yöntemi kullanmaya başlayacaklardır ve ürünün fiyatı ve kar marjı devamlı olarak düşecektir.

Fiyat odaklı stratejiler neden zararlı?

Online alışveriş yapan tüketiciler öncelikle aradıkları ürünle ilgili detaylı incelemeler yapıyor ve daha uygun fiyatı bulduklarında da o siteden alışveriş yapıyorlar. E-ticaret firmaları da bu durumu bildikleri için özellikle fiyatlandırma konusunda bir stratejiye gitmeye yöneliyor.

Tabii ki belli bir süre sonra, rakiplerin düşük fiyatlarıyla baş edemeyerek, müşteri kaybeden firmalar da fiyatları aşağıya çekmeye başlıyor. Fiyatların aşağıya düşmesiyle beraber sektördeki tüm firmaların kar marjı azalmış oluyor. Bunun yanı sıra ürünün de değerinde belli bir düşüş olmaya başlıyor.

Bu süreç, ürünün taban fiyata ulaşarak, minimum kar marjlarına düşmesine kadar devam edebiliyor. Tüm firmalar bu fiyat rekabetinde geride kalmamak için, kendi kar marjlarından feragat ederek, fiyatları aşağıya çekmeye başlıyor. Kar marjının düşmesi ve ürünün değer kaybetmesi nedeniyle sektör ciddi anlamda zarar görmeye başlıyor.

Kar marjlarının ciddi oranda düşmesinin ardından da firmalar masraflarını karşılayamamaya başlıyor. Bu nedenle de şirket içinde küçülmeye gitme ile başlayan olumsuz durumlar, bir süre sonra şirketin zarar etmesine ve karlılığını tamamen yitirmesine sebep oluyor.

Bu ürünlerin satışındaki kar marjlarının çok fazla düşmesi sektöre de yansıyor ve firmalar bu alana yatırım yapmaktan kaçınıyor. Sektörün yavaş yavaş gerilemesi de böylelikle başlamış oluyor. Firmalar yatırım yapmadığı için üretici firmalar da sıkıntı yaşamaya başlıyor.

Karlılık az olduğu için üretici firmalar, maliyetleri düşürmek için ürünün kalitesini düşürmek zorunda kalabiliyor ve tüm bu fiyatlandırma politikaları nedeniyle tüketiciler de aldıkları ürünlerin kalitesinden memnun olmuyorlar.

Fiyat düşürmek yerine ne yapmak gerekiyor?

Fiyat odaklı pazarlama çalışmaları yerine, tüketicileri gerçekten memnun edecek hizmetlerin verilmesi gerekiyor. Firmaların, tüketicilere verdikleri hizmetler ile farklılaşmaları hem sektör hem de firmalar için daha faydalı olacaktır.

Fiyatları aşağıya çekmek, kısa vadeli çözümler ürettiği için, şirketlerin uzun vadede ayakta kalmasına müsade etmemektedir. Bu nedenle de sektördeki firmaların rakip analizine önem vermesi gerekiyor. Bu konu hakkında bilgi almak isterseniz “E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Rakip analizi yaparak, rakip firmaların hizmet konusunda eksik oldukları yönleri bulabilirsiniz. Bunlar kargo yöntemleri, teslimat seçenekler, ödeme koşulları, garanti kapsamları, iade politikaları ve satış sonrası müşteri hizmeti gibi konular olabilir.

Bu alanlara yatırım yapmak ve verdiğiniz hizmetlerle farklılaşmak marka değerinizi artıracağı gibi karlılık oranlarınızı da koruyacaktır. Birçok tüketici internetten alışveriş yaparken öncelikli olarak güven unsuruna dikkat etmektedir. Bir siteden alışverişlerinde mutlu olduklarında, aradaki küçük fiyat farklarına bakmadan, bu markaların sadık müşterisi olabiliyorlar.

Ancak düşük fiyata ürün almanın yanı sıra, müşteri hizmetleri konusunda sıkıntı yaşarlarsa bir daha bu mağazadan alışveriş yapmak istemiyorlar. Bu nedenle de önceliğinizin müşteri memnuniyeti konusunda çalışmalar yapmak olmalı.

E-ticarette uzun vadeli başarının sırrı sadık ve mutlu müşteri kitlelerine sahip olmaktır. Bu da sadece fiyat odaklı stratejilerle sağlanabilecek bir durum değildir. Müşterilerinize, kendilerini değerli hissettirecek bazı seçenekler ve hizmetler sunmanız gerekiyor. Bu değeri sağladığınız zaman, aradaki fiyat farkları müşterileriniz için çok da önemli olmayacaktır; çünkü sizin online mağazanızdan güvenli ve sorunsuz bir şekilde alışveriş yapabileceklerini bileceklerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan