E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

15 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde yöneterek, kendileri için doğru kanallara yatırım yapmaları, uzun vadeli başarı için gereklidir.

Bu rehberimizde de yeni girişimlerin finansa yönetimi konusu hakkında bilmeleri ve dikkat etmeleri gereken konu başlıklarını ele alacağız.

Şirketinizle ilgili olan farklı gider kalemlerini belirleyin

Finans yönetiminin önemli alanlarından biri de gider kalemlerinin doğru bir şekilde hesaplanarak, tutulmasıdır. Şirket giderlerini iyi bir şekilde belirlemeniz ve farklı gider kalemlerini belirleyerek, herbir kalem için ayda, üç ayda, altı ayda ve yılda ne kadarlık harcamalarınız olduğunu not etmelisiniz.

Bazı gider kalemleriniz zaman içerisinde artış gösterebilir. Aylık olarak bu farklılıkları gözlemlemeniz zaman içinde hangi gider kalemlerinde nasıl değişiklikler olduğunu da görmenize yardımcı olur.

Giderlerinizi ayrı ayrı tutuyor olmanız, gereksiz harcamalarınızı da görmenizi sağlayacağı için, bu raporlar sayesinde şirket masraflarınızı da azaltabilirsiniz.

Aylık gelirlerinizi raporlayın

Finans yönetiminde aylık olarak gelirlerinizi de kalem kalem not etmeniz oldukça önemli. Toplam olarak ayda ne kadar kar ettiğinizi raporlamanın yanı sıra aylık olarak e-ticaret siteniz üzerinde yapılan tüm satışları da bir liste halinde tutabiliriz.

Yapılan satışları bu şekilde bir liste halinde tutmak, hem site üzerinde kullanıcıların hareketlerini takip etmenizi hem de ortalama sepet tutarlarını görmenizi de sağlar. Bu raporlar sonrasında ortalama sepet tutarını artırmak için ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda da stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Karlılığınızı not alın

Aylık gelir ve gider kalemlerinizi belirledikten sonra, şirketinizin aylık karını da hesaplayabilirsiniz. Aylık, çeyreklik ve yıllık olarak kar marjlarınızı hesaplamanız, şirketinizin ne oranda büyüdüğünü görmenizi sağlar.

Gider ve gelirleriniz bir dengede tutmanız açısından bu karlılığınızı ölçümlemeniz oldukça önemlidir. Kimi aylarda dönemsel olarak karlılığınızda düşüş ya da artışlar görülebilir. Bu dönemleri belirlemek, ilerleyen yıllarda dönemsel dalgalanmalar için önlemler almanıza da yardımcı olacaktır.

Vergilerinizi yakından takip edin

Şirketinizin giderleri arasında ödediğiniz vergiler de bulunur. Aylık ve yıllık olarak ödemeniz gereken vergiler bulunur. Şirket karlılığınızı, gelirlerinizi ve giderlerinizi hesaplarken, ödeyeceğiniz bu vergileri de hesaba katmanız oldukça önemlidir.

Vergilerinizi hesaplarken, hangi şirket masraflarını vergilerden düşürmek için kullanabileceğinizi de ayrıca kalem kalem belirlemeniz, finansal açıdan rahatlamanızı sağlayacaktır.

Depo ve ürün stok maliyetlerini hesaplayın

Finans yönetimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de stok ve depo yönetimi olacaktır. Şirket giderlerinizin büyük bir kısmını bunlar oluşturacağı için özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Kendinize ait bir depo bulunmuyorsa, bu deponun kira maliyetleri, çalışanların maaşları ve sigortaları gibi detaylar da gider kalemlerinizi etkileyecektir. Bunun yanı sıra ürün stoğunuzun da güncel olması gerektiği için, deponuzda sürekli olarak stok kontrolü yaparak, alt değere ulaşan ürün stoklarını yenilemeniz gerekir. Bu da toptan alımlarda ekstra bir maliyet çıkartacağı için, şirket masraflarını artıracaktır.

Depo ve stok yönetiminde belli bir standart oturtmak ve bu düzeni takip etmek gereksiz masraflarınızı azaltmanıza da yardımcı olarak, stoklarınızın düzenli aralıklarla yenilenmesini sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan