fbpx

E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde yöneterek, kendileri için doğru kanallara yatırım yapmaları, uzun vadeli başarı için gereklidir.

Bu rehberimizde de yeni girişimlerin finansa yönetimi konusu hakkında bilmeleri ve dikkat etmeleri gereken konu başlıklarını ele alacağız.

Şirketinizle ilgili olan farklı gider kalemlerini belirleyin

Finans yönetiminin önemli alanlarından biri de gider kalemlerinin doğru bir şekilde hesaplanarak, tutulmasıdır. Şirket giderlerini iyi bir şekilde belirlemeniz ve farklı gider kalemlerini belirleyerek, herbir kalem için ayda, üç ayda, altı ayda ve yılda ne kadarlık harcamalarınız olduğunu not etmelisiniz.

Bazı gider kalemleriniz zaman içerisinde artış gösterebilir. Aylık olarak bu farklılıkları gözlemlemeniz zaman içinde hangi gider kalemlerinde nasıl değişiklikler olduğunu da görmenize yardımcı olur.

Giderlerinizi ayrı ayrı tutuyor olmanız, gereksiz harcamalarınızı da görmenizi sağlayacağı için, bu raporlar sayesinde şirket masraflarınızı da azaltabilirsiniz.

Aylık gelirlerinizi raporlayın

Finans yönetiminde aylık olarak gelirlerinizi de kalem kalem not etmeniz oldukça önemli. Toplam olarak ayda ne kadar kar ettiğinizi raporlamanın yanı sıra aylık olarak e-ticaret siteniz üzerinde yapılan tüm satışları da bir liste halinde tutabiliriz.

Yapılan satışları bu şekilde bir liste halinde tutmak, hem site üzerinde kullanıcıların hareketlerini takip etmenizi hem de ortalama sepet tutarlarını görmenizi de sağlar. Bu raporlar sonrasında ortalama sepet tutarını artırmak için ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda da stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Karlılığınızı not alın

Aylık gelir ve gider kalemlerinizi belirledikten sonra, şirketinizin aylık karını da hesaplayabilirsiniz. Aylık, çeyreklik ve yıllık olarak kar marjlarınızı hesaplamanız, şirketinizin ne oranda büyüdüğünü görmenizi sağlar.

Gider ve gelirleriniz bir dengede tutmanız açısından bu karlılığınızı ölçümlemeniz oldukça önemlidir. Kimi aylarda dönemsel olarak karlılığınızda düşüş ya da artışlar görülebilir. Bu dönemleri belirlemek, ilerleyen yıllarda dönemsel dalgalanmalar için önlemler almanıza da yardımcı olacaktır.

Vergilerinizi yakından takip edin

Şirketinizin giderleri arasında ödediğiniz vergiler de bulunur. Aylık ve yıllık olarak ödemeniz gereken vergiler bulunur. Şirket karlılığınızı, gelirlerinizi ve giderlerinizi hesaplarken, ödeyeceğiniz bu vergileri de hesaba katmanız oldukça önemlidir.

Vergilerinizi hesaplarken, hangi şirket masraflarını vergilerden düşürmek için kullanabileceğinizi de ayrıca kalem kalem belirlemeniz, finansal açıdan rahatlamanızı sağlayacaktır.

Depo ve ürün stok maliyetlerini hesaplayın

Finans yönetimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de stok ve depo yönetimi olacaktır. Şirket giderlerinizin büyük bir kısmını bunlar oluşturacağı için özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Kendinize ait bir depo bulunmuyorsa, bu deponun kira maliyetleri, çalışanların maaşları ve sigortaları gibi detaylar da gider kalemlerinizi etkileyecektir. Bunun yanı sıra ürün stoğunuzun da güncel olması gerektiği için, deponuzda sürekli olarak stok kontrolü yaparak, alt değere ulaşan ürün stoklarını yenilemeniz gerekir. Bu da toptan alımlarda ekstra bir maliyet çıkartacağı için, şirket masraflarını artıracaktır.

Depo ve stok yönetiminde belli bir standart oturtmak ve bu düzeni takip etmek gereksiz masraflarınızı azaltmanıza da yardımcı olarak, stoklarınızın düzenli aralıklarla yenilenmesini sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan