E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

15 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde yöneterek, kendileri için doğru kanallara yatırım yapmaları, uzun vadeli başarı için gereklidir.

Bu rehberimizde de yeni girişimlerin finansa yönetimi konusu hakkında bilmeleri ve dikkat etmeleri gereken konu başlıklarını ele alacağız.

Şirketinizle ilgili olan farklı gider kalemlerini belirleyin

Finans yönetiminin önemli alanlarından biri de gider kalemlerinin doğru bir şekilde hesaplanarak, tutulmasıdır. Şirket giderlerini iyi bir şekilde belirlemeniz ve farklı gider kalemlerini belirleyerek, herbir kalem için ayda, üç ayda, altı ayda ve yılda ne kadarlık harcamalarınız olduğunu not etmelisiniz.

Bazı gider kalemleriniz zaman içerisinde artış gösterebilir. Aylık olarak bu farklılıkları gözlemlemeniz zaman içinde hangi gider kalemlerinde nasıl değişiklikler olduğunu da görmenize yardımcı olur.

Giderlerinizi ayrı ayrı tutuyor olmanız, gereksiz harcamalarınızı da görmenizi sağlayacağı için, bu raporlar sayesinde şirket masraflarınızı da azaltabilirsiniz.

Aylık gelirlerinizi raporlayın

Finans yönetiminde aylık olarak gelirlerinizi de kalem kalem not etmeniz oldukça önemli. Toplam olarak ayda ne kadar kar ettiğinizi raporlamanın yanı sıra aylık olarak e-ticaret siteniz üzerinde yapılan tüm satışları da bir liste halinde tutabiliriz.

Yapılan satışları bu şekilde bir liste halinde tutmak, hem site üzerinde kullanıcıların hareketlerini takip etmenizi hem de ortalama sepet tutarlarını görmenizi de sağlar. Bu raporlar sonrasında ortalama sepet tutarını artırmak için ne tür çalışmalar yapmanız gerektiği konusunda da stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Karlılığınızı not alın

Aylık gelir ve gider kalemlerinizi belirledikten sonra, şirketinizin aylık karını da hesaplayabilirsiniz. Aylık, çeyreklik ve yıllık olarak kar marjlarınızı hesaplamanız, şirketinizin ne oranda büyüdüğünü görmenizi sağlar.

Gider ve gelirleriniz bir dengede tutmanız açısından bu karlılığınızı ölçümlemeniz oldukça önemlidir. Kimi aylarda dönemsel olarak karlılığınızda düşüş ya da artışlar görülebilir. Bu dönemleri belirlemek, ilerleyen yıllarda dönemsel dalgalanmalar için önlemler almanıza da yardımcı olacaktır.

Vergilerinizi yakından takip edin

Şirketinizin giderleri arasında ödediğiniz vergiler de bulunur. Aylık ve yıllık olarak ödemeniz gereken vergiler bulunur. Şirket karlılığınızı, gelirlerinizi ve giderlerinizi hesaplarken, ödeyeceğiniz bu vergileri de hesaba katmanız oldukça önemlidir.

Vergilerinizi hesaplarken, hangi şirket masraflarını vergilerden düşürmek için kullanabileceğinizi de ayrıca kalem kalem belirlemeniz, finansal açıdan rahatlamanızı sağlayacaktır.

Depo ve ürün stok maliyetlerini hesaplayın

Finans yönetimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de stok ve depo yönetimi olacaktır. Şirket giderlerinizin büyük bir kısmını bunlar oluşturacağı için özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biridir.

Kendinize ait bir depo bulunmuyorsa, bu deponun kira maliyetleri, çalışanların maaşları ve sigortaları gibi detaylar da gider kalemlerinizi etkileyecektir. Bunun yanı sıra ürün stoğunuzun da güncel olması gerektiği için, deponuzda sürekli olarak stok kontrolü yaparak, alt değere ulaşan ürün stoklarını yenilemeniz gerekir. Bu da toptan alımlarda ekstra bir maliyet çıkartacağı için, şirket masraflarını artıracaktır.

Depo ve stok yönetiminde belli bir standart oturtmak ve bu düzeni takip etmek gereksiz masraflarınızı azaltmanıza da yardımcı olarak, stoklarınızın düzenli aralıklarla yenilenmesini sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan