E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

29 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten en çok satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici davranışlarını etkilemeye devam ettiği görülüyor. Evde kalınan sürede her yaş grubunun online alışveriş deneyimi artarken yoğunlaştıkları kategoriler de şekil değiştiriyor. Corona virüs ve akabinde gelen normalleşme sürecindeki satış verileri, e-ticaretten ne satılır diye düşünenler için önemli ipuçları vermektedir. Aslında her sektörün e-ticarette başarılı olabileceğini gösteren nitelikler de taşıyor. İnternette ne satabilirim diye düşünen girişimciler ya da fiziki işletmesini e-ticarete taşımak isteyenler için faydalı olabilecek bilgiler vermeye devam ediyoruz. Bugünkü yazımızda e-ticarette Nisan ayı sipariş adedindeki değişim oranları ve satış hacimlerindeki artışa göre öne çıkan sektörleri sizlerle paylaşacağız.

Nisan ayında e-ticarette en çok satılan ürünler ve öne çıkan sektörler

1. Ev Tekstili Evde geçirilen sürenin artmasıyla tüketiciler ev tekstili sektöründe ihtiyaç duydukları ürünleri Nisan ayında da e-ticaretten sipariş etti. Nisan ayındaki ev tekstil ürünlerinin sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 61,19 oranında artış gösterdi. 2. Oyun, Hobi Ürünleri, Oyuncak Evde keyifli vakit geçirilebilecek oyun, hobi ve oyuncak ürünlerinin nisan ayı sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 52,73 oranında artış gösterdi. Önümüzdeki normalleşme sürecinde de çocuk, genç ve yetişkinlerin evde kalmaya devam edecek olması bu kategorideki artışın da devam edeceğini göstermektedir. İlgili Rehber: Yeni normalde internette satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler 3. Tarım ve Organik Ürünler Tarım ve organik ürünler kategorisine bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayında yüzde 46,46’lık bir artış söz konusu. Organik beslenme ve tarım sektörüne dair her ürün e-ticaretten sipariş verilebiliyor. Kişiler güvendiği organik ürünleri evine kadar sipariş verebilme konforunu e-ticaret ile yaşadığı gibi tarım ve çiftçiliğe dair de tüm ekipmanların satın alımı e-ticaret üzerinden sağlanabiliyor.
Siz de e ticarette en çok satılan ürünler arasında bulunan organik ürün satışı hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız internetten organik ürün satışı nasıl yapılır? yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.
4. Çeyiz ve Züccaciye Çeyiz ve züccaciye sektörüne bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayındaki sipariş adedindeki değişim oranı %44,32 oranında arttı. Kişiler karantina boyunca ihtiyaçları olabilecek çeyiz ve züccaciye alanlarındaki pek çok ihtiyacını e-ticaretten karşıladı. 5. Ofis ve Kırtasiye 11 Mart’ta hayatımıza giren corona virüs salgını itibariyle home office çalışma sistemine geçilmesi; ofis ve kırtasiye ürünlerinin online satışını artırmıştı. Bu artış nisan ayında da devam ederek %41,78 oranındaki bir yükselişle kendini gösterdi. 6. Müzik ve Müzik Aletleri Evde kalınan sürede kişiler potansiyellerini ve keyif aldıkları hobilerini bir bir keşfetti. Müzik ve müzik aletleri de e-ticarette en çok satılan ürünler kategorisinde %39,09’luk bir değişimle yerini aldı. 7. Beyaz Eşya ve Ev Aletleri Tüketiciler karantinayı fırsat bilerek ihtiyaçları olup erteledikleri ürünleri de e-ticaret sitelerinden satın almayı sürdürdü. Beyaz eşya ve ev aletleri kategorisine yoğunlaşan tüketiciler %30,07’lik bir artışla nisan ayında da ürünlerini e-ticaretten sipariş etti. 8. Takı ve Mücevherat Takı ve mücevherat sektörü e-ticarette en çok satılan ürün ve sektörlerin başında geliyor. Salgın döneminde de bu sektör varlığını ve satış hacmini korumayı sürdürerek nisan ayında öne çıkan sektörler arasına girdi. Normalleşme dönemine girdiğimiz bu bugünlerde takı ve mücevherat sektörünün listelerin başına yükseleceği tahmin ediliyor. İlgili Rehber: İnternetten Takı Satışı Yapmak 9. Av, Kamp ve Outdoor Salgın döneminde değişen tüketici alışkanlıkları turizm sektöründeki algıyı da değiştireceğe benziyor. Tüketiciler en az temas ile tatil yapabilmek için kamp ve outdoor ürünlerini online sipariş ederek tatil hazırlıklarına başladı. 10. Diğer sektörler Son olarak nisan ayında yükselişe geçen diğer sektörler arasında; bilgisayar, mobilya, kitap & yayınevi, hırdavat & yapı market ve elektronik gibi çeşitli sektörler bulunuyor. Karantinada en çok satılan ürünler hakkında detaylı bilgi almak için tıklayın!

E-ticarette en çok satılan ürünler her sektörü barındırıyor

Sektör çeşitliliği e-ticaretten her sektörden ürünün sipariş verildiğini gösterirken salgın döneminde tüketicinin ihtiyaçlarının oldukça çeşitli olduğunu gösteriyor. Siz de e-ticarette var olmak ve tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına karşılık verecek ürünlerin satışını gerçekleştirmek istiyorsanız Akıllı E-ticaret Paketlerimiz ile hemen tanışabilirsiniz. Dilerseniz ücretsiz demo hesabı oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Admin
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım unsurlar...
12 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
E Ticaret Yapacak İşletmeler için Distribütör Seçimi ve Yararları
E Ticaret Yapacak İşletmeler için Distribütör Seçimi ve Yararları
E-ticaret yapmayı planlayan bir girişimci ya da işletmeyseniz, dikkat etmeniz gereken pek çok konu bulunmaktadır. Distribütör seçimi bunlardan sadece bir tanesidir. Online alışveriş tüketiciler tarafından oldukça avantajlı...
15 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Yeni bir e-ticaret sitesi kurma, mevcut e-ticaret sitesinin ağını genişletme ya da küçük sermaye ile pazar yerlerinde satışa başlama gibi fikirleriniz varsa, Çiçek Sepeti mağaza hizmetinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin popüler...
13 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya