E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici davranışlarını etkilemeye devam ettiği görülüyor. Evde kalınan sürede her yaş grubunun online alışveriş deneyimi artarken yoğunlaştıkları kategoriler de şekil değiştiriyor. Corona virüs ve akabinde gelen normalleşme sürecindeki satış verileri, e-ticaretten ne satılır diye düşünenler için önemli ipuçları verirken, aslında her sektörün e-ticarette başarılı olabileceğini gösteren nitelikler de taşıyor. İnternette ne satabilirim diye düşünen girişimciler ya da fiziki işletmesini e-ticarete taşımak isteyenler için faydalı olabilecek bilgiler vermeye devam ediyoruz. Bugünkü yazımızda e-ticarette Nisan ayı sipariş adedindeki değişim oranları ve satış hacimlerindeki artışa göre öne çıkan sektörleri sizlerle paylaşacağız.

Nisan ayında e-ticarette en çok satılan ürünler ve öne çıkan sektörler

1. Ev Tekstili Evde geçirilen sürenin artmasıyla tüketiciler ev tekstili sektöründe ihtiyaç duydukları ürünleri Nisan ayında da e-ticaretten sipariş etti. Nisan ayındaki ev tekstil ürünlerinin sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 61,19 oranında artış gösterdi. 2. Oyun, Hobi Ürünleri, Oyuncak Evde keyifli vakit geçirilebilecek oyun, hobi ve oyuncak ürünlerinin nisan ayı sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 52,73 oranında artış gösterdi. Önümüzdeki normalleşme sürecinde de çocuk, genç ve yetişkinlerin evde kalmaya devam edecek olması bu kategorideki artışın da devam edeceğini gösteriyor. İlgili Rehber: Yeni normalde internette satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler 3. Tarım ve Organik Ürünler Tarım ve organik ürünler kategorisine bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayında yüzde 46,46’lık bir artış söz konusu. Organik beslenme ve tarım sektörüne dair her ürün e-ticaretten sipariş verilebiliyor. Kişiler güvendiği organik ürünleri evine kadar sipariş verebilme konforunu e-ticaret ile yaşadığı gibi tarım ve çiftçiliğe dair de tüm ekipmanların satın alımı e-ticaret üzerinden sağlanabiliyor.
Siz de e ticarette en çok satılan ürünler arasında bulunan organik ürün satışı hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız internetten organik ürün satışı nasıl yapılır? yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.
4. Çeyiz ve Züccaciye Çeyiz ve züccaciye sektörüne bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayındaki sipariş adedindeki değişim oranı %44,32 oranında arttı. Kişiler karantina boyunca ihtiyaçları olabilecek çeyiz ve züccaciye alanlarındaki pek çok ihtiyacını e-ticaretten karşıladı. 5. Ofis ve Kırtasiye 11 Mart’ta hayatımıza giren corona virüs salgını itibariyle home office çalışma sistemine geçilmesi; ofis ve kırtasiye ürünlerinin online satışını artırmıştı. Bu artış nisan ayında da devam ederek %41,78 oranındaki bir yükselişle kendini gösterdi. 6. Müzik ve Müzik Aletleri Evde kalınan sürede kişiler potansiyellerini ve keyif aldıkları hobilerini bir bir keşfetti. Müzik ve müzik aletleri de e-ticarette en çok satılan ürünler kategorisinde %39,09’luk bir değişimle yerini aldı. 7. Beyaz Eşya ve Ev Aletleri Tüketiciler karantinayı fırsat bilerek ihtiyaçları olup erteledikleri ürünleri de e-ticaret sitelerinden satın almayı sürdürdü. Beyaz eşya ve ev aletleri kategorisine yoğunlaşan tüketiciler %30,07’lik bir artışla nisan ayında da ürünlerini e-ticaretten sipariş etti. 8. Takı ve Mücevherat Takı ve mücevherat sektörü e-ticarette en çok satılan ürün ve sektörlerin başında geliyor. Salgın döneminde de bu sektör varlığını ve satış hacmini korumayı sürdürerek nisan ayında öne çıkan sektörler arasına girdi. Normalleşme dönemine girdiğimiz bu bugünlerde takı ve mücevherat sektörünün listelerin başına yükseleceği tahmin ediliyor. İlgili Rehber: İnternetten Takı Satışı Yapmak 9. Av, Kamp ve Outdoor Salgın döneminde değişen tüketici alışkanlıkları turizm sektöründeki algıyı da değiştireceğe benziyor. Tüketiciler en az temas ile tatil yapabilmek için kamp ve outdoor ürünlerini online sipariş ederek tatil hazırlıklarına başladı. 10. Diğer sektörler Son olarak nisan ayında yükselişe geçen diğer sektörler arasında; bilgisayar, mobilya, kitap & yayınevi, hırdavat & yapı market ve elektronik gibi çeşitli sektörler bulunuyor.

E-ticarette en çok satılan ürünler her sektörü barındırıyor

Sektör çeşitliliği e-ticaretten her sektörden ürünün sipariş verildiğini gösterirken salgın döneminde tüketicinin ihtiyaçlarının oldukça çeşitli olduğunu gösteriyor. Siz de e-ticarette var olmak ve tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına karşılık verecek ürünlerin satışını gerçekleştirmek istiyorsanız Akıllı E-ticaret Paketlerimiz ile hemen tanışabilirsiniz. Dilerseniz ücretsiz demo hesabı oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan