E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici davranışlarını etkilemeye devam ettiği görülüyor. Evde kalınan sürede her yaş grubunun online alışveriş deneyimi artarken yoğunlaştıkları kategoriler de şekil değiştiriyor. Corona virüs ve akabinde gelen normalleşme sürecindeki satış verileri, e-ticaretten ne satılır diye düşünenler için önemli ipuçları verirken, aslında her sektörün e-ticarette başarılı olabileceğini gösteren nitelikler de taşıyor. İnternette ne satabilirim diye düşünen girişimciler ya da fiziki işletmesini e-ticarete taşımak isteyenler için faydalı olabilecek bilgiler vermeye devam ediyoruz. Bugünkü yazımızda e-ticarette Nisan ayı sipariş adedindeki değişim oranları ve satış hacimlerindeki artışa göre öne çıkan sektörleri sizlerle paylaşacağız.

Nisan ayında e-ticarette en çok satılan ürünler ve öne çıkan sektörler

1. Ev Tekstili Evde geçirilen sürenin artmasıyla tüketiciler ev tekstili sektöründe ihtiyaç duydukları ürünleri Nisan ayında da e-ticaretten sipariş etti. Nisan ayındaki ev tekstil ürünlerinin sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 61,19 oranında artış gösterdi. 2. Oyun, Hobi Ürünleri, Oyuncak Evde keyifli vakit geçirilebilecek oyun, hobi ve oyuncak ürünlerinin nisan ayı sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 52,73 oranında artış gösterdi. Önümüzdeki normalleşme sürecinde de çocuk, genç ve yetişkinlerin evde kalmaya devam edecek olması bu kategorideki artışın da devam edeceğini gösteriyor. İlgili Rehber: Yeni normalde internette satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler 3. Tarım ve Organik Ürünler Tarım ve organik ürünler kategorisine bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayında yüzde 46,46’lık bir artış söz konusu. Organik beslenme ve tarım sektörüne dair her ürün e-ticaretten sipariş verilebiliyor. Kişiler güvendiği organik ürünleri evine kadar sipariş verebilme konforunu e-ticaret ile yaşadığı gibi tarım ve çiftçiliğe dair de tüm ekipmanların satın alımı e-ticaret üzerinden sağlanabiliyor.
Siz de e ticarette en çok satılan ürünler arasında bulunan organik ürün satışı hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız internetten organik ürün satışı nasıl yapılır? yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.
4. Çeyiz ve Züccaciye Çeyiz ve züccaciye sektörüne bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayındaki sipariş adedindeki değişim oranı %44,32 oranında arttı. Kişiler karantina boyunca ihtiyaçları olabilecek çeyiz ve züccaciye alanlarındaki pek çok ihtiyacını e-ticaretten karşıladı. 5. Ofis ve Kırtasiye 11 Mart’ta hayatımıza giren corona virüs salgını itibariyle home office çalışma sistemine geçilmesi; ofis ve kırtasiye ürünlerinin online satışını artırmıştı. Bu artış nisan ayında da devam ederek %41,78 oranındaki bir yükselişle kendini gösterdi. 6. Müzik ve Müzik Aletleri Evde kalınan sürede kişiler potansiyellerini ve keyif aldıkları hobilerini bir bir keşfetti. Müzik ve müzik aletleri de e-ticarette en çok satılan ürünler kategorisinde %39,09’luk bir değişimle yerini aldı. 7. Beyaz Eşya ve Ev Aletleri Tüketiciler karantinayı fırsat bilerek ihtiyaçları olup erteledikleri ürünleri de e-ticaret sitelerinden satın almayı sürdürdü. Beyaz eşya ve ev aletleri kategorisine yoğunlaşan tüketiciler %30,07’lik bir artışla nisan ayında da ürünlerini e-ticaretten sipariş etti. 8. Takı ve Mücevherat Takı ve mücevherat sektörü e-ticarette en çok satılan ürün ve sektörlerin başında geliyor. Salgın döneminde de bu sektör varlığını ve satış hacmini korumayı sürdürerek nisan ayında öne çıkan sektörler arasına girdi. Normalleşme dönemine girdiğimiz bu bugünlerde takı ve mücevherat sektörünün listelerin başına yükseleceği tahmin ediliyor. İlgili Rehber: İnternetten Takı Satışı Yapmak 9. Av, Kamp ve Outdoor Salgın döneminde değişen tüketici alışkanlıkları turizm sektöründeki algıyı da değiştireceğe benziyor. Tüketiciler en az temas ile tatil yapabilmek için kamp ve outdoor ürünlerini online sipariş ederek tatil hazırlıklarına başladı. 10. Diğer sektörler Son olarak nisan ayında yükselişe geçen diğer sektörler arasında; bilgisayar, mobilya, kitap & yayınevi, hırdavat & yapı market ve elektronik gibi çeşitli sektörler bulunuyor.

E-ticarette en çok satılan ürünler her sektörü barındırıyor

Sektör çeşitliliği e-ticaretten her sektörden ürünün sipariş verildiğini gösterirken salgın döneminde tüketicinin ihtiyaçlarının oldukça çeşitli olduğunu gösteriyor. Siz de e-ticarette var olmak ve tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına karşılık verecek ürünlerin satışını gerçekleştirmek istiyorsanız Akıllı E-ticaret Paketlerimiz ile hemen tanışabilirsiniz. Dilerseniz ücretsiz demo hesabı oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan