E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici davranışlarını etkilemeye devam ettiği görülüyor. Evde kalınan sürede her yaş grubunun online alışveriş deneyimi artarken yoğunlaştıkları kategoriler de şekil değiştiriyor. Corona virüs ve akabinde gelen normalleşme sürecindeki satış verileri, e-ticaretten ne satılır diye düşünenler için önemli ipuçları verirken, aslında her sektörün e-ticarette başarılı olabileceğini gösteren nitelikler de taşıyor. İnternette ne satabilirim diye düşünen girişimciler ya da fiziki işletmesini e-ticarete taşımak isteyenler için faydalı olabilecek bilgiler vermeye devam ediyoruz. Bugünkü yazımızda e-ticarette Nisan ayı sipariş adedindeki değişim oranları ve satış hacimlerindeki artışa göre öne çıkan sektörleri sizlerle paylaşacağız.

Nisan ayında e-ticarette en çok satılan ürünler ve öne çıkan sektörler

1. Ev Tekstili Evde geçirilen sürenin artmasıyla tüketiciler ev tekstili sektöründe ihtiyaç duydukları ürünleri Nisan ayında da e-ticaretten sipariş etti. Nisan ayındaki ev tekstil ürünlerinin sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 61,19 oranında artış gösterdi. 2. Oyun, Hobi Ürünleri, Oyuncak Evde keyifli vakit geçirilebilecek oyun, hobi ve oyuncak ürünlerinin nisan ayı sipariş adetleri bir önceki aya göre yüzde 52,73 oranında artış gösterdi. Önümüzdeki normalleşme sürecinde de çocuk, genç ve yetişkinlerin evde kalmaya devam edecek olması bu kategorideki artışın da devam edeceğini gösteriyor. İlgili Rehber: Yeni normalde internette satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler 3. Tarım ve Organik Ürünler Tarım ve organik ürünler kategorisine bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayında yüzde 46,46’lık bir artış söz konusu. Organik beslenme ve tarım sektörüne dair her ürün e-ticaretten sipariş verilebiliyor. Kişiler güvendiği organik ürünleri evine kadar sipariş verebilme konforunu e-ticaret ile yaşadığı gibi tarım ve çiftçiliğe dair de tüm ekipmanların satın alımı e-ticaret üzerinden sağlanabiliyor.
Siz de e ticarette en çok satılan ürünler arasında bulunan organik ürün satışı hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız internetten organik ürün satışı nasıl yapılır? yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.
4. Çeyiz ve Züccaciye Çeyiz ve züccaciye sektörüne bakıldığında bir önceki aya göre nisan ayındaki sipariş adedindeki değişim oranı %44,32 oranında arttı. Kişiler karantina boyunca ihtiyaçları olabilecek çeyiz ve züccaciye alanlarındaki pek çok ihtiyacını e-ticaretten karşıladı. 5. Ofis ve Kırtasiye 11 Mart’ta hayatımıza giren corona virüs salgını itibariyle home office çalışma sistemine geçilmesi; ofis ve kırtasiye ürünlerinin online satışını artırmıştı. Bu artış nisan ayında da devam ederek %41,78 oranındaki bir yükselişle kendini gösterdi. 6. Müzik ve Müzik Aletleri Evde kalınan sürede kişiler potansiyellerini ve keyif aldıkları hobilerini bir bir keşfetti. Müzik ve müzik aletleri de e-ticarette en çok satılan ürünler kategorisinde %39,09’luk bir değişimle yerini aldı. 7. Beyaz Eşya ve Ev Aletleri Tüketiciler karantinayı fırsat bilerek ihtiyaçları olup erteledikleri ürünleri de e-ticaret sitelerinden satın almayı sürdürdü. Beyaz eşya ve ev aletleri kategorisine yoğunlaşan tüketiciler %30,07’lik bir artışla nisan ayında da ürünlerini e-ticaretten sipariş etti. 8. Takı ve Mücevherat Takı ve mücevherat sektörü e-ticarette en çok satılan ürün ve sektörlerin başında geliyor. Salgın döneminde de bu sektör varlığını ve satış hacmini korumayı sürdürerek nisan ayında öne çıkan sektörler arasına girdi. Normalleşme dönemine girdiğimiz bu bugünlerde takı ve mücevherat sektörünün listelerin başına yükseleceği tahmin ediliyor. İlgili Rehber: İnternetten Takı Satışı Yapmak 9. Av, Kamp ve Outdoor Salgın döneminde değişen tüketici alışkanlıkları turizm sektöründeki algıyı da değiştireceğe benziyor. Tüketiciler en az temas ile tatil yapabilmek için kamp ve outdoor ürünlerini online sipariş ederek tatil hazırlıklarına başladı. 10. Diğer sektörler Son olarak nisan ayında yükselişe geçen diğer sektörler arasında; bilgisayar, mobilya, kitap & yayınevi, hırdavat & yapı market ve elektronik gibi çeşitli sektörler bulunuyor.

E-ticarette en çok satılan ürünler her sektörü barındırıyor

Sektör çeşitliliği e-ticaretten her sektörden ürünün sipariş verildiğini gösterirken salgın döneminde tüketicinin ihtiyaçlarının oldukça çeşitli olduğunu gösteriyor. Siz de e-ticarette var olmak ve tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına karşılık verecek ürünlerin satışını gerçekleştirmek istiyorsanız Akıllı E-ticaret Paketlerimiz ile hemen tanışabilirsiniz. Dilerseniz ücretsiz demo hesabı oluşturarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan