E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

22 Mart 2018
Sinan Oypan

Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı sıra markalaşma sırasında da bu duygu unsuru üzerinde durmanız, markanızla bir duygunun bağdaşmasını ve bu da marka sadakatini artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

Dijital pazarlama çalışmalarınızın tümünde bu duygusal pazarlama taktiklerinden yararlanarak, hem tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşabilir hem de onların satın alma kararlarına doğrudan etki edebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

FOMO (Birşeyleri kaçırma korkusu)

Duygusal pazarlamada yararlanılabilecek etkenlerden biri de FOMO’dur. FOMO (Fear of missing out), Türkçe’ye birşeyleri kaçırma korkusu olarak çevirilebilir. İnternet ve sosyal medyadaki kullanıcıları tetikleyen unsurlardan biri de, gündemde olan ya da internet üzerindeki bir konuyu ya da akımı kaçırmaktır. Günün büyük bölümünü online olarak geçiren ve özellikle mobil cihazlarını sürekli aktif olarak kullanan tüketici grubu için bu unsur oldukça önemlidir.

Örneğin, aylık 100.000 tekil ziyaretçinizin olması, 10.000 e-posta abonenizin olması, müşteri sayınız gibi bir çokluk ve yoğunluk belirten ifadeler, kullanıcılarda bir şeyleri kaçırdıkları hissiyatını uyandıracağı için önemlidir. Bu hissiyat, onlara gözlerinden kaçırdıkları birşey olduğu duygusunu uyandıracağı için, içeriklerinize ve hizmetlerinize daha farklı bir şekilde yaklaşacaklardır. Bunun yanı sıra limitli sayıda ya da sürede geçerli olan kampanya ve ürünler de benzer bir hissiyatın uyanmasına neden olacağı için, duygusal pazarlamada kullanılabilir.

Heyecan uyandırın

Heyecan uyandırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak faktörler arasında yer alır. Bir konu, ürün ya da hizmet hakkında heyecan oluşturacak fikirler ve mesajlar sunmak tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olur.

Reklam içeriklerinizde canlı renkler kullanmak, ünlem işaretlerine yer vermek, görsellerde heyecanı vurgulayacak öğeleri öne çıkartmak, bir ürünün kullanım alanının en etkileyeci olduğu anı sergilemek, fırsatınızın gerçekten kullanıcıların ilgisini çekecek bir şekilde olması, karşı tarafta heyecan hissini uyandırmanıza yardımcı olur.

Merak uyandırın

Tüketicileri harekete geçiren duygulardan biri de meraktır. Merak, birçok şekilde karşı tarafa hissettirilebilir. Özellikle haber ve dijital yayın siteleri bu tür merak uyandıracak içerikler ve başlıklarla geri dönüşümlerini yükseltmeyi başarır.

Merak uyandırmayı başarmak için, kullanıcılara bir soru sorabilir, onların sahip oldukları bir ürün ya da hizmetten daha iyisi hakkında birkaç bilgi sunabilir ya da onlara bir hikaye anlatarak en heyecanlı yerinde onları bir sayfaya yönlendirebilirsiniz. Bu tür merak uyandıracak içerikler, onların da eyleme geçmelerini hızlandıracaktır.

Gurur duymalarını sağlayın

Tüketiciler bir markanın ürünlerini kullanırken, hem bu ürünü kullandıkları için hem markayı kullandıkları için gurur duyabilirler. Bu da marka sadakatini artıracak unsurlardan biridir. Özellikle sosyal sorumluluk projelerine katkıda bulunan firmalar, bunu müşterilerinin gurur duyacakları bir şekilde sunabilirler. Bu projelere destek vermek isteyen ya da yaptığı alışverişle bunlara destek veren müşteriler kendilerinden gurur duyacaklardır.

Aciliyet hissi uyandırın

Bir diğer önemli duygu ise aciliyet hissidir. Aciliyet hissi birçok farklı şekilde satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz. Kullanıcılar bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırmamak için bu aciliyet hissinden dolayı daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını verebilirler.

Sınırlı sayıda stok tutmak, e-ticaret sitesi üzerinde stok sayısını vurgulamak, sınırlı süre geçerli kampanyalar sunmak, aciliyet hissini uyandırmak için oldukça etkilidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kızgınlık veya bir tepki duyulmasını sağlayın

Tüketiciler özellikle bazı sosyal sorumluluk konularında hassaslardır. Bell bir sorunu dile getirmek, ona yönelik çözümler sunmak ya da doğrudan bu sorunun üzerine gitmek de kullanıcıların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bunun en güzel örneklerinden biri de geçtiğimiz yıllarda Always isimli firmanın ödüllü “Kız Gibi (Like a Girl)” reklam kampanyasını verebiliriz. Bu reklamda cinsiyetçi ifadelerin vurgulanması ve bu konu hakkında bir farkındalık yaratılması sağlanmaya çalışılmıştı.

Emmy ve Cannes Grand Prix ödüllerini alan reklam, birçok kişinin tepkisini çekmeyi başarmıştı. Reklamın amacı bir ürün ya da kampanya tanıtmak değil; markanın konu ile ilgili duruşunu sergilemeyerek, bir sosyal soruna dikkat çekmekti.

Aidiyet duygusu yaratın

Marka sadakati yaratmak ve kullanıcıların markanızın takipçileri haline gelmesini sağlamak için aidiyet duygusu üzerine odaklanabilirsiniz. Bir önceki yazımızda da belirttiğimiz gibi birçok marka, yarattıkları marka algısı nedeniyle tüketiciler onların çıkarttıkları ürünleri veya hizmetleri her koşulda yakından takip ederler. Bu da onlarda belli bir gruba ait olma hissiyatı verir.

Bu aidiyet belli bir gruba ya da sınıfa ait olmak, kendini ayrıcalıklı hissetmek veya doğrudan markaya olan güveni dışa vuracağı için, marka sadakati için oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan