fbpx

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı sıra markalaşma sırasında da bu duygu unsuru üzerinde durmanız, markanızla bir duygunun bağdaşmasını ve bu da marka sadakatini artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

Dijital pazarlama çalışmalarınızın tümünde bu duygusal pazarlama taktiklerinden yararlanarak, hem tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşabilir hem de onların satın alma kararlarına doğrudan etki edebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

FOMO (Birşeyleri kaçırma korkusu)

Duygusal pazarlamada yararlanılabilecek etkenlerden biri de FOMO’dur. FOMO (Fear of missing out), Türkçe’ye birşeyleri kaçırma korkusu olarak çevirilebilir. İnternet ve sosyal medyadaki kullanıcıları tetikleyen unsurlardan biri de, gündemde olan ya da internet üzerindeki bir konuyu ya da akımı kaçırmaktır. Günün büyük bölümünü online olarak geçiren ve özellikle mobil cihazlarını sürekli aktif olarak kullanan tüketici grubu için bu unsur oldukça önemlidir.

Örneğin, aylık 100.000 tekil ziyaretçinizin olması, 10.000 e-posta abonenizin olması, müşteri sayınız gibi bir çokluk ve yoğunluk belirten ifadeler, kullanıcılarda bir şeyleri kaçırdıkları hissiyatını uyandıracağı için önemlidir. Bu hissiyat, onlara gözlerinden kaçırdıkları birşey olduğu duygusunu uyandıracağı için, içeriklerinize ve hizmetlerinize daha farklı bir şekilde yaklaşacaklardır. Bunun yanı sıra limitli sayıda ya da sürede geçerli olan kampanya ve ürünler de benzer bir hissiyatın uyanmasına neden olacağı için, duygusal pazarlamada kullanılabilir.

Heyecan uyandırın

Heyecan uyandırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak faktörler arasında yer alır. Bir konu, ürün ya da hizmet hakkında heyecan oluşturacak fikirler ve mesajlar sunmak tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olur.

Reklam içeriklerinizde canlı renkler kullanmak, ünlem işaretlerine yer vermek, görsellerde heyecanı vurgulayacak öğeleri öne çıkartmak, bir ürünün kullanım alanının en etkileyeci olduğu anı sergilemek, fırsatınızın gerçekten kullanıcıların ilgisini çekecek bir şekilde olması, karşı tarafta heyecan hissini uyandırmanıza yardımcı olur.

Merak uyandırın

Tüketicileri harekete geçiren duygulardan biri de meraktır. Merak, birçok şekilde karşı tarafa hissettirilebilir. Özellikle haber ve dijital yayın siteleri bu tür merak uyandıracak içerikler ve başlıklarla geri dönüşümlerini yükseltmeyi başarır.

Merak uyandırmayı başarmak için, kullanıcılara bir soru sorabilir, onların sahip oldukları bir ürün ya da hizmetten daha iyisi hakkında birkaç bilgi sunabilir ya da onlara bir hikaye anlatarak en heyecanlı yerinde onları bir sayfaya yönlendirebilirsiniz. Bu tür merak uyandıracak içerikler, onların da eyleme geçmelerini hızlandıracaktır.

Gurur duymalarını sağlayın

Tüketiciler bir markanın ürünlerini kullanırken, hem bu ürünü kullandıkları için hem markayı kullandıkları için gurur duyabilirler. Bu da marka sadakatini artıracak unsurlardan biridir. Özellikle sosyal sorumluluk projelerine katkıda bulunan firmalar, bunu müşterilerinin gurur duyacakları bir şekilde sunabilirler. Bu projelere destek vermek isteyen ya da yaptığı alışverişle bunlara destek veren müşteriler kendilerinden gurur duyacaklardır.

Aciliyet hissi uyandırın

Bir diğer önemli duygu ise aciliyet hissidir. Aciliyet hissi birçok farklı şekilde satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz. Kullanıcılar bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırmamak için bu aciliyet hissinden dolayı daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını verebilirler.

Sınırlı sayıda stok tutmak, e-ticaret sitesi üzerinde stok sayısını vurgulamak, sınırlı süre geçerli kampanyalar sunmak, aciliyet hissini uyandırmak için oldukça etkilidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kızgınlık veya bir tepki duyulmasını sağlayın

Tüketiciler özellikle bazı sosyal sorumluluk konularında hassaslardır. Bell bir sorunu dile getirmek, ona yönelik çözümler sunmak ya da doğrudan bu sorunun üzerine gitmek de kullanıcıların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bunun en güzel örneklerinden biri de geçtiğimiz yıllarda Always isimli firmanın ödüllü “Kız Gibi (Like a Girl)” reklam kampanyasını verebiliriz. Bu reklamda cinsiyetçi ifadelerin vurgulanması ve bu konu hakkında bir farkındalık yaratılması sağlanmaya çalışılmıştı.

Emmy ve Cannes Grand Prix ödüllerini alan reklam, birçok kişinin tepkisini çekmeyi başarmıştı. Reklamın amacı bir ürün ya da kampanya tanıtmak değil; markanın konu ile ilgili duruşunu sergilemeyerek, bir sosyal soruna dikkat çekmekti.

Aidiyet duygusu yaratın

Marka sadakati yaratmak ve kullanıcıların markanızın takipçileri haline gelmesini sağlamak için aidiyet duygusu üzerine odaklanabilirsiniz. Bir önceki yazımızda da belirttiğimiz gibi birçok marka, yarattıkları marka algısı nedeniyle tüketiciler onların çıkarttıkları ürünleri veya hizmetleri her koşulda yakından takip ederler. Bu da onlarda belli bir gruba ait olma hissiyatı verir.

Bu aidiyet belli bir gruba ya da sınıfa ait olmak, kendini ayrıcalıklı hissetmek veya doğrudan markaya olan güveni dışa vuracağı için, marka sadakati için oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan