E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı sıra markalaşma sırasında da bu duygu unsuru üzerinde durmanız, markanızla bir duygunun bağdaşmasını ve bu da marka sadakatini artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

Dijital pazarlama çalışmalarınızın tümünde bu duygusal pazarlama taktiklerinden yararlanarak, hem tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşabilir hem de onların satın alma kararlarına doğrudan etki edebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

FOMO (Birşeyleri kaçırma korkusu)

Duygusal pazarlamada yararlanılabilecek etkenlerden biri de FOMO’dur. FOMO (Fear of missing out), Türkçe’ye birşeyleri kaçırma korkusu olarak çevirilebilir. İnternet ve sosyal medyadaki kullanıcıları tetikleyen unsurlardan biri de, gündemde olan ya da internet üzerindeki bir konuyu ya da akımı kaçırmaktır. Günün büyük bölümünü online olarak geçiren ve özellikle mobil cihazlarını sürekli aktif olarak kullanan tüketici grubu için bu unsur oldukça önemlidir.

Örneğin, aylık 100.000 tekil ziyaretçinizin olması, 10.000 e-posta abonenizin olması, müşteri sayınız gibi bir çokluk ve yoğunluk belirten ifadeler, kullanıcılarda bir şeyleri kaçırdıkları hissiyatını uyandıracağı için önemlidir. Bu hissiyat, onlara gözlerinden kaçırdıkları birşey olduğu duygusunu uyandıracağı için, içeriklerinize ve hizmetlerinize daha farklı bir şekilde yaklaşacaklardır. Bunun yanı sıra limitli sayıda ya da sürede geçerli olan kampanya ve ürünler de benzer bir hissiyatın uyanmasına neden olacağı için, duygusal pazarlamada kullanılabilir.

Heyecan uyandırın

Heyecan uyandırmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak faktörler arasında yer alır. Bir konu, ürün ya da hizmet hakkında heyecan oluşturacak fikirler ve mesajlar sunmak tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olur.

Reklam içeriklerinizde canlı renkler kullanmak, ünlem işaretlerine yer vermek, görsellerde heyecanı vurgulayacak öğeleri öne çıkartmak, bir ürünün kullanım alanının en etkileyeci olduğu anı sergilemek, fırsatınızın gerçekten kullanıcıların ilgisini çekecek bir şekilde olması, karşı tarafta heyecan hissini uyandırmanıza yardımcı olur.

Merak uyandırın

Tüketicileri harekete geçiren duygulardan biri de meraktır. Merak, birçok şekilde karşı tarafa hissettirilebilir. Özellikle haber ve dijital yayın siteleri bu tür merak uyandıracak içerikler ve başlıklarla geri dönüşümlerini yükseltmeyi başarır.

Merak uyandırmayı başarmak için, kullanıcılara bir soru sorabilir, onların sahip oldukları bir ürün ya da hizmetten daha iyisi hakkında birkaç bilgi sunabilir ya da onlara bir hikaye anlatarak en heyecanlı yerinde onları bir sayfaya yönlendirebilirsiniz. Bu tür merak uyandıracak içerikler, onların da eyleme geçmelerini hızlandıracaktır.

Gurur duymalarını sağlayın

Tüketiciler bir markanın ürünlerini kullanırken, hem bu ürünü kullandıkları için hem markayı kullandıkları için gurur duyabilirler. Bu da marka sadakatini artıracak unsurlardan biridir. Özellikle sosyal sorumluluk projelerine katkıda bulunan firmalar, bunu müşterilerinin gurur duyacakları bir şekilde sunabilirler. Bu projelere destek vermek isteyen ya da yaptığı alışverişle bunlara destek veren müşteriler kendilerinden gurur duyacaklardır.

Aciliyet hissi uyandırın

Bir diğer önemli duygu ise aciliyet hissidir. Aciliyet hissi birçok farklı şekilde satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz. Kullanıcılar bir fırsatı ya da kampanyayı kaçırmamak için bu aciliyet hissinden dolayı daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını verebilirler.

Sınırlı sayıda stok tutmak, e-ticaret sitesi üzerinde stok sayısını vurgulamak, sınırlı süre geçerli kampanyalar sunmak, aciliyet hissini uyandırmak için oldukça etkilidir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için "Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kızgınlık veya bir tepki duyulmasını sağlayın

Tüketiciler özellikle bazı sosyal sorumluluk konularında hassaslardır. Bell bir sorunu dile getirmek, ona yönelik çözümler sunmak ya da doğrudan bu sorunun üzerine gitmek de kullanıcıların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bunun en güzel örneklerinden biri de geçtiğimiz yıllarda Always isimli firmanın ödüllü “Kız Gibi (Like a Girl)” reklam kampanyasını verebiliriz. Bu reklamda cinsiyetçi ifadelerin vurgulanması ve bu konu hakkında bir farkındalık yaratılması sağlanmaya çalışılmıştı.

Emmy ve Cannes Grand Prix ödüllerini alan reklam, birçok kişinin tepkisini çekmeyi başarmıştı. Reklamın amacı bir ürün ya da kampanya tanıtmak değil; markanın konu ile ilgili duruşunu sergilemeyerek, bir sosyal soruna dikkat çekmekti.

Aidiyet duygusu yaratın

Marka sadakati yaratmak ve kullanıcıların markanızın takipçileri haline gelmesini sağlamak için aidiyet duygusu üzerine odaklanabilirsiniz. Bir önceki yazımızda da belirttiğimiz gibi birçok marka, yarattıkları marka algısı nedeniyle tüketiciler onların çıkarttıkları ürünleri veya hizmetleri her koşulda yakından takip ederler. Bu da onlarda belli bir gruba ait olma hissiyatı verir.

Bu aidiyet belli bir gruba ya da sınıfa ait olmak, kendini ayrıcalıklı hissetmek veya doğrudan markaya olan güveni dışa vuracağı için, marka sadakati için oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin