E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları

22 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları

Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma sürecini kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır da. Depo raf sistemi oluştururken, takip etmeniz ve uygulamanız gereken ipuçlarını da bu rehberimiz de paylaşıyoruz.

E-ticarette depo raf sistemi oluşturmak

Kat planınızı oluşturun

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri kat planınızı oluşturmaktır. Böylelikle depo içerisinde neyin nerede konumlandırılacağını ve raf düzenin nasıl olacağını belirleyebilirsiniz. Kat planınızı detaylı bir şekilde hazırlayarak, ürün kategorilerine göre raflarınızı ayırabilir, çok satan ürünler için bir bölüm ayarlayabilir, depoya mal indirme alanınızı belirleyebilir, sipariş çıkışı için gerekli olan bölümünüzü planlayarak daha verimli bir şekilde depo yönetiminizi yapabilirsiniz.

Etiket, işaret ve barkod sistemlerinden yararlanın

Kat planınızı oluşturduktan sonra raflarınızın içeriğini belirlemek için etiket, barkod ve işaret sistemlerinden yararlanmanız gerekir. Raflara isim vererek, hangi ürünlerin hangi raflarda yer aldığına dair genel yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bununla beraber depo raf sistemi oluştururken, raflar üzerinde ürünler için barkod sistemleri geliştirmeniz, depo çalışanlarınızın bu ürünleri taratarak bulmalarını sağlayacağı için yanlış sipariş hazırlama ya da ürünleri bulma sürecindeki karmaşayı azaltacaktır.

Barkod ve etiket sistemi ile müşterilerinizin siparişini depo içinde daha hızlı bulabilir ve siparişe hazırlayabilirsiniz. Bu da gün içerisinde çıkabileceğiniz sipariş sayısını artırmanızı sağlayacağı için kapasitenizi artırmanıza da yardımcı olur.

Gereksiz ögeleri depo ve raflarınızdan kaldırın

Depo raf sistemi içerisinde belli bir düzenin olması önemlidir. Bu düzeni sağlamak için de depo içerisinde olması gerekmeyen tüm gereksiz ögeleri kaldırmanız önemlidir. Gereksiz kalabalığın oluşması, hem çalışanların performansını düşürecektir, hem de işin yapılma hızını düşürerek, belli bir düzen olmadan çalışılmasına neden olacaktır.

Depoda güvenliğe önem verin

Çalışanlarınızın güvenliğini sağlamak da şirket sahibi olarak sizin sorumluluğunuzda. Raf düzeninizi yaparken, rafların sağlam ve güvenilir bir şekilde hazırlandığından emin olmanız gerekir. Depo yönetimi sürecinde yaşanabilecek olumsuz durumlar nedeniyle çalışanlarınız yaralanabilir ve onların sağlıklarını tehlikeye atabilirsiniz. Bu sebeple de güvenlik önlemlerinizi almanız oldukça önemlidir.

Mevcut alanınızı en verimli şekilde kullanın

Depo raf sistemi oluştururken, depo alanını etkin bir şekilde kullanmak için elinizdeki alanı en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizi de hesaba katmanız gerekir. Bunu kat planınızı hazırlarken yapmaya başlamanız gerekir. Raf düzenini oluştururken, ürünlerin boyutlarını, ağırlıklarını, hacimlerini hesaplayarak, raflarınızı en etkin şekilde düzenleyerek, depo alanınızdan alacağınız verimi artırabilirsiniz.

Elinizdeki alanı etkin bir şekilde kullanmadığınızda, depo alanınız size yeterli gelmeyebilir ya da düzenli bir şekilde ürünler yerleştirilmediği için bu bölümdeki çalışanlarınızı verimi düşebilir. Çalışanların etkin bir şekilde çalışamaması da gün içerisinde deponuzdan çıkacak olan sipariş adedini düşüreceği için işlerinizin yavaşlamasına neden olur.

Düzenli bakım ve kontrollerinizi yapın

Depo raf sistemi planlarken, belli bakım ve kontrol prosedürlerini de belirlemeyi unutmamalısınız. Zaman içerisinde raf sistemlerinin bakıma ihtiyacı olacağı gibi personelinizin raf düzenini nasıl sağladığının kontrollerini de yapmanız gerekir.

Bu sistemi yönetmek ve düzenli kontrollerinizi yapmak, depo tarafındaki veriminizi yüksek tutmanızı sağlayarak, işinizin kapasitesini artırmak için size yardımcı olacaktır.

Yeni ürün kabul, iade ve sipariş çıkış bölümlerinizi belirleyin

Depo raf sistemi kurarken, yeni gelen ürünlerin depoda nasıl konumlanacağınız, müşterilerden gelen iade ürünlerin nasıl saklanacağı ve işleme alınacağını da belirlemeniz gerekir. Bununla beraber müşterilerinizin siparişlerinin nerede hazırlanacağını ve kargoya hazır hale getirileceğini de belirlemeniz önemlidir.

Raf sistemi üzerinde yeni gelen ürünler, iadeler ve gönderime hazır siparişleriniz için de bölümlerinizi belirleyerek sisteminizi verimli bir hale getirmelisiniz. Böylelikle bu sistem doğrultusunda, personelinizin hata yapma ihtimali düşeceği gibi depo yönetiminizi de verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

Depo yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Depo yönetimi maliyetleri nelerdir?

Depo yönetiminde ek maliyetler çıkabilmektedir, satmayan ve stokta kalan ürünlerin maliyetleri, iade ürün maliyetleri, depo alanının yetersizliğinden kaynaklanan maliyetler, sistem eksikliğinden kaynaklı personelin performansının düşük olmasına bağlı olan zaman kaybının neden olduğu maliyetler gibi birçok ek maliyet çıkabilmektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

Depo yönetiminde yaşanan sorunlar nelerdir?

Depo yönetimi sırasında e-ticaret firmalarının karşısına farklı sorunlar çıkabilmekte. İade ürünler için belli bir strateji belirlenmemesi, depo kapasitesinin yetersiz olması ya da düzenin sağlanmaması, yeni gelen ürünlerin işlenme süreciyle ilgili problemeler sık karşılaşılan sorunlar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Depo yönetiminde en sık karşılaşılan sorunlar

Çok kanallı depo yönetimi nedir?

Çok kanallı depo yönetimi, birden fazla kanal üzerinde (e-ticaret sitesi, sanal pazar yerler vb.) satış yapan firmaların, depo yönetimini tanımlamaktadır. Birden fazla kanalda satış yapan firmaların stok yönetimi, sipariş hazırlama süreçleri değişiklik göstereceği için çok kanallı depo yönetimi yapmaları gerekmektedir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan