E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları

22 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları

Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma sürecini kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır da. Depo raf sistemi oluştururken, takip etmeniz ve uygulamanız gereken ipuçlarını da bu rehberimiz de paylaşıyoruz.

E-ticarette depo raf sistemi oluşturmak

Kat planınızı oluşturun

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri kat planınızı oluşturmaktır. Böylelikle depo içerisinde neyin nerede konumlandırılacağını ve raf düzenin nasıl olacağını belirleyebilirsiniz. Kat planınızı detaylı bir şekilde hazırlayarak, ürün kategorilerine göre raflarınızı ayırabilir, çok satan ürünler için bir bölüm ayarlayabilir, depoya mal indirme alanınızı belirleyebilir, sipariş çıkışı için gerekli olan bölümünüzü planlayarak daha verimli bir şekilde depo yönetiminizi yapabilirsiniz.

Etiket, işaret ve barkod sistemlerinden yararlanın

Kat planınızı oluşturduktan sonra raflarınızın içeriğini belirlemek için etiket, barkod ve işaret sistemlerinden yararlanmanız gerekir. Raflara isim vererek, hangi ürünlerin hangi raflarda yer aldığına dair genel yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bununla beraber depo raf sistemi oluştururken, raflar üzerinde ürünler için barkod sistemleri geliştirmeniz, depo çalışanlarınızın bu ürünleri taratarak bulmalarını sağlayacağı için yanlış sipariş hazırlama ya da ürünleri bulma sürecindeki karmaşayı azaltacaktır.

Barkod ve etiket sistemi ile müşterilerinizin siparişini depo içinde daha hızlı bulabilir ve siparişe hazırlayabilirsiniz. Bu da gün içerisinde çıkabileceğiniz sipariş sayısını artırmanızı sağlayacağı için kapasitenizi artırmanıza da yardımcı olur.

Gereksiz ögeleri depo ve raflarınızdan kaldırın

Depo raf sistemi içerisinde belli bir düzenin olması önemlidir. Bu düzeni sağlamak için de depo içerisinde olması gerekmeyen tüm gereksiz ögeleri kaldırmanız önemlidir. Gereksiz kalabalığın oluşması, hem çalışanların performansını düşürecektir, hem de işin yapılma hızını düşürerek, belli bir düzen olmadan çalışılmasına neden olacaktır.

Depoda güvenliğe önem verin

Çalışanlarınızın güvenliğini sağlamak da şirket sahibi olarak sizin sorumluluğunuzda. Raf düzeninizi yaparken, rafların sağlam ve güvenilir bir şekilde hazırlandığından emin olmanız gerekir. Depo yönetimi sürecinde yaşanabilecek olumsuz durumlar nedeniyle çalışanlarınız yaralanabilir ve onların sağlıklarını tehlikeye atabilirsiniz. Bu sebeple de güvenlik önlemlerinizi almanız oldukça önemlidir.

Mevcut alanınızı en verimli şekilde kullanın

Depo raf sistemi oluştururken, depo alanını etkin bir şekilde kullanmak için elinizdeki alanı en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizi de hesaba katmanız gerekir. Bunu kat planınızı hazırlarken yapmaya başlamanız gerekir. Raf düzenini oluştururken, ürünlerin boyutlarını, ağırlıklarını, hacimlerini hesaplayarak, raflarınızı en etkin şekilde düzenleyerek, depo alanınızdan alacağınız verimi artırabilirsiniz.

Elinizdeki alanı etkin bir şekilde kullanmadığınızda, depo alanınız size yeterli gelmeyebilir ya da düzenli bir şekilde ürünler yerleştirilmediği için bu bölümdeki çalışanlarınızı verimi düşebilir. Çalışanların etkin bir şekilde çalışamaması da gün içerisinde deponuzdan çıkacak olan sipariş adedini düşüreceği için işlerinizin yavaşlamasına neden olur.

Düzenli bakım ve kontrollerinizi yapın

Depo raf sistemi planlarken, belli bakım ve kontrol prosedürlerini de belirlemeyi unutmamalısınız. Zaman içerisinde raf sistemlerinin bakıma ihtiyacı olacağı gibi personelinizin raf düzenini nasıl sağladığının kontrollerini de yapmanız gerekir.

Bu sistemi yönetmek ve düzenli kontrollerinizi yapmak, depo tarafındaki veriminizi yüksek tutmanızı sağlayarak, işinizin kapasitesini artırmak için size yardımcı olacaktır.

Yeni ürün kabul, iade ve sipariş çıkış bölümlerinizi belirleyin

Depo raf sistemi kurarken, yeni gelen ürünlerin depoda nasıl konumlanacağınız, müşterilerden gelen iade ürünlerin nasıl saklanacağı ve işleme alınacağını da belirlemeniz gerekir. Bununla beraber müşterilerinizin siparişlerinin nerede hazırlanacağını ve kargoya hazır hale getirileceğini de belirlemeniz önemlidir.

Raf sistemi üzerinde yeni gelen ürünler, iadeler ve gönderime hazır siparişleriniz için de bölümlerinizi belirleyerek sisteminizi verimli bir hale getirmelisiniz. Böylelikle bu sistem doğrultusunda, personelinizin hata yapma ihtimali düşeceği gibi depo yönetiminizi de verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

Depo yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Depo yönetimi maliyetleri nelerdir?

Depo yönetiminde ek maliyetler çıkabilmektedir, satmayan ve stokta kalan ürünlerin maliyetleri, iade ürün maliyetleri, depo alanının yetersizliğinden kaynaklanan maliyetler, sistem eksikliğinden kaynaklı personelin performansının düşük olmasına bağlı olan zaman kaybının neden olduğu maliyetler gibi birçok ek maliyet çıkabilmektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

Depo yönetiminde yaşanan sorunlar nelerdir?

Depo yönetimi sırasında e-ticaret firmalarının karşısına farklı sorunlar çıkabilmekte. İade ürünler için belli bir strateji belirlenmemesi, depo kapasitesinin yetersiz olması ya da düzenin sağlanmaması, yeni gelen ürünlerin işlenme süreciyle ilgili problemeler sık karşılaşılan sorunlar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Depo yönetiminde en sık karşılaşılan sorunlar

Çok kanallı depo yönetimi nedir?

Çok kanallı depo yönetimi, birden fazla kanal üzerinde (e-ticaret sitesi, sanal pazar yerler vb.) satış yapan firmaların, depo yönetimini tanımlamaktadır. Birden fazla kanalda satış yapan firmaların stok yönetimi, sipariş hazırlama süreçleri değişiklik göstereceği için çok kanallı depo yönetimi yapmaları gerekmektedir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın bülteni, e-ticaret işletmeniz ile ilgili kamuoyu grubu arasında ilişki kurabilmenizi sağlar. İşletmenizin bilinirliğini ve marka değerini artırmak için, kurumsallaşma adımlarını doğru atmanız gerekir. Bu doğrultuda...
3 Şubat 2022
Markethinkers
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Markethinkers
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın