fbpx

E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları

22 Ocak 2020
Sinan Oypan

Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma sürecini kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır da. Depo raf sistemi oluştururken, takip etmeniz ve uygulamanız gereken ipuçlarını da bu rehberimiz de paylaşıyoruz.

E-ticarette depo raf sistemi oluşturmak

Kat planınızı oluşturun

Öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri kat planınızı oluşturmaktır. Böylelikle depo içerisinde neyin nerede konumlandırılacağını ve raf düzenin nasıl olacağını belirleyebilirsiniz. Kat planınızı detaylı bir şekilde hazırlayarak, ürün kategorilerine göre raflarınızı ayırabilir, çok satan ürünler için bir bölüm ayarlayabilir, depoya mal indirme alanınızı belirleyebilir, sipariş çıkışı için gerekli olan bölümünüzü planlayarak daha verimli bir şekilde depo yönetiminizi yapabilirsiniz.

Etiket, işaret ve barkod sistemlerinden yararlanın

Kat planınızı oluşturduktan sonra raflarınızın içeriğini belirlemek için etiket, barkod ve işaret sistemlerinden yararlanmanız gerekir. Raflara isim vererek, hangi ürünlerin hangi raflarda yer aldığına dair genel yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bununla beraber depo raf sistemi oluştururken, raflar üzerinde ürünler için barkod sistemleri geliştirmeniz, depo çalışanlarınızın bu ürünleri taratarak bulmalarını sağlayacağı için yanlış sipariş hazırlama ya da ürünleri bulma sürecindeki karmaşayı azaltacaktır.

Barkod ve etiket sistemi ile müşterilerinizin siparişini depo içinde daha hızlı bulabilir ve siparişe hazırlayabilirsiniz. Bu da gün içerisinde çıkabileceğiniz sipariş sayısını artırmanızı sağlayacağı için kapasitenizi artırmanıza da yardımcı olur.

Gereksiz ögeleri depo ve raflarınızdan kaldırın

Depo raf sistemi içerisinde belli bir düzenin olması önemlidir. Bu düzeni sağlamak için de depo içerisinde olması gerekmeyen tüm gereksiz ögeleri kaldırmanız önemlidir. Gereksiz kalabalığın oluşması, hem çalışanların performansını düşürecektir, hem de işin yapılma hızını düşürerek, belli bir düzen olmadan çalışılmasına neden olacaktır.

Depoda güvenliğe önem verin

Çalışanlarınızın güvenliğini sağlamak da şirket sahibi olarak sizin sorumluluğunuzda. Raf düzeninizi yaparken, rafların sağlam ve güvenilir bir şekilde hazırlandığından emin olmanız gerekir. Depo yönetimi sürecinde yaşanabilecek olumsuz durumlar nedeniyle çalışanlarınız yaralanabilir ve onların sağlıklarını tehlikeye atabilirsiniz. Bu sebeple de güvenlik önlemlerinizi almanız oldukça önemlidir.

Mevcut alanınızı en verimli şekilde kullanın

Depo raf sistemi oluştururken, depo alanını etkin bir şekilde kullanmak için elinizdeki alanı en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizi de hesaba katmanız gerekir. Bunu kat planınızı hazırlarken yapmaya başlamanız gerekir. Raf düzenini oluştururken, ürünlerin boyutlarını, ağırlıklarını, hacimlerini hesaplayarak, raflarınızı en etkin şekilde düzenleyerek, depo alanınızdan alacağınız verimi artırabilirsiniz.

Elinizdeki alanı etkin bir şekilde kullanmadığınızda, depo alanınız size yeterli gelmeyebilir ya da düzenli bir şekilde ürünler yerleştirilmediği için bu bölümdeki çalışanlarınızı verimi düşebilir. Çalışanların etkin bir şekilde çalışamaması da gün içerisinde deponuzdan çıkacak olan sipariş adedini düşüreceği için işlerinizin yavaşlamasına neden olur.

Düzenli bakım ve kontrollerinizi yapın

Depo raf sistemi planlarken, belli bakım ve kontrol prosedürlerini de belirlemeyi unutmamalısınız. Zaman içerisinde raf sistemlerinin bakıma ihtiyacı olacağı gibi personelinizin raf düzenini nasıl sağladığının kontrollerini de yapmanız gerekir.

Bu sistemi yönetmek ve düzenli kontrollerinizi yapmak, depo tarafındaki veriminizi yüksek tutmanızı sağlayarak, işinizin kapasitesini artırmak için size yardımcı olacaktır.

Yeni ürün kabul, iade ve sipariş çıkış bölümlerinizi belirleyin

Depo raf sistemi kurarken, yeni gelen ürünlerin depoda nasıl konumlanacağınız, müşterilerden gelen iade ürünlerin nasıl saklanacağı ve işleme alınacağını da belirlemeniz gerekir. Bununla beraber müşterilerinizin siparişlerinin nerede hazırlanacağını ve kargoya hazır hale getirileceğini de belirlemeniz önemlidir.

Raf sistemi üzerinde yeni gelen ürünler, iadeler ve gönderime hazır siparişleriniz için de bölümlerinizi belirleyerek sisteminizi verimli bir hale getirmelisiniz. Böylelikle bu sistem doğrultusunda, personelinizin hata yapma ihtimali düşeceği gibi depo yönetiminizi de verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

Depo yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Depo yönetimi maliyetleri nelerdir?

Depo yönetiminde ek maliyetler çıkabilmektedir, satmayan ve stokta kalan ürünlerin maliyetleri, iade ürün maliyetleri, depo alanının yetersizliğinden kaynaklanan maliyetler, sistem eksikliğinden kaynaklı personelin performansının düşük olmasına bağlı olan zaman kaybının neden olduğu maliyetler gibi birçok ek maliyet çıkabilmektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Depo yönetiminde hesaplanması gereken ek maliyetler

Depo yönetiminde yaşanan sorunlar nelerdir?

Depo yönetimi sırasında e-ticaret firmalarının karşısına farklı sorunlar çıkabilmekte. İade ürünler için belli bir strateji belirlenmemesi, depo kapasitesinin yetersiz olması ya da düzenin sağlanmaması, yeni gelen ürünlerin işlenme süreciyle ilgili problemeler sık karşılaşılan sorunlar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Depo yönetiminde en sık karşılaşılan sorunlar

Çok kanallı depo yönetimi nedir?

Çok kanallı depo yönetimi, birden fazla kanal üzerinde (e-ticaret sitesi, sanal pazar yerler vb.) satış yapan firmaların, depo yönetimini tanımlamaktadır. Birden fazla kanalda satış yapan firmaların stok yönetimi, sipariş hazırlama süreçleri değişiklik göstereceği için çok kanallı depo yönetimi yapmaları gerekmektedir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers