E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

3 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış öncesi ve sonrasında destek almalarını daha kolay bir hale getiriyor.

Canlı destek sistemini kullanmak için birçok neden bulunuyor. Bu nedenleri de bu rehberimizde ele alacağız. Ancak öncesinde canlı destekle ilgili bazı verileri paylaşalım.

  • Kayako’nun yaptığı araştırmaya göre, ayda internet üzerinde 250 ile 500 dolar arasında harcama yapan kullanıcılarının yüzde 41’i canlı destek sistemini oldukça faydalı buluyor.
  • Kullanıcılar bu özelliği faydalı bulsa da yüzde 38’lik bir bölüm kullanıcı deneyimi konusunda canlı destek sistemlerini yetersiz buluyor.
  • Önceden hazırlanmış, hazır cevaplar da yüzde 29’luk bir bölümü rahatsız ediyor. Canlı destek kullanırken, doğrudan bir yetkiliye ulaşmak, kullanıcılar için daha önemli.
  • Canlı destek kullanan firmaların yüzde 79’u, bu özellik sayesinde olumlu geri dönüşler alarak, satışlarını artırıyor.

Genel olarak bakıldığında canlı destek kullanıcıları memnun eden ve e-ticaret firmalarına olumlu geri dönüşler sağlayan bir araç olarak öne çıkıyor. Bu noktada firmaların yapması gereken, kullanıcı deneyimini geliştirerek, canlı destekte gerçek bir yetkiliye ulaşma sürelerini kısaltmak olacaktır. Şimdi de canlı desteğin faydaları üzerinde duralım.

Zamandan kazanım sağlar

Hem tüketiciler açısıdan hem de firmalar açısında, canlı destek zamandan kazanım sağlar. Kullanıcılar bir e-ticaret sitesine girdikten sonra, satın alma ya da öncesinde firmayla iletişime geçmek istediklerinde, canlı destek üzerinden daha hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirler. Daha hızlı bir şekilde çözüm sunulması da daha çok kullanıcıya destek sağlanmasını sağlar.

Maliyetleri düşürür

Canlı destek çözümleri sunmak, maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olur. Otomasyon sistemleri kullandığınızda, bazı sorulara otomatik yanıt sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcı başına destek süresini kısaltmanız da maliyetleri düşürmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra kullanıcılara canlı desteğe yönlendirmeniz, çağrı merkezlerinizin üzerindeki yükü alacağı için maliyetleri azaltmanıza yardımcı olur.

Daha hızlı bir şekilde destek sunarsınız

Hızlı bir şekilde destek sunmak da oldukça önemlidir. Kullanıcıları çok fazla bekletmemek, destek ve müşteri memnuniyeti konusunda oldukça önemlidir. Bu sebeple de canlı destek üzerinde daha hızlı bir şekilde çözüm sunmanız müşteri memnuniyet oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Tüketicilerin bir bölümü satın alma öncesi de firmalardan destek beklerler. Satın alma kararı aşamasında destek vermek, tüketicilerin bu kararları daha hızlı almalarını sağlar. Satın alma öncesinde, kullanıcıların ihtiyacı olan bilgileri sunarak, onları doğrudan satışa yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırmak için de fırsatınız olur.

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Canlı destek üzerinden kaliteli bir hizmet sunmak, müşteri desteği konusunda rekabette öne çıkmanıza da yardımcı olur. Bu özellik sayesinde müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı şekilde çözüm sunuyor olmanız, rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin