E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

3 Ocak 2018
Sinan Oypan

Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış öncesi ve sonrasında destek almalarını daha kolay bir hale getiriyor.

Canlı destek sistemini kullanmak için birçok neden bulunuyor. Bu nedenleri de bu rehberimizde ele alacağız. Ancak öncesinde canlı destekle ilgili bazı verileri paylaşalım.

  • Kayako’nun yaptığı araştırmaya göre, ayda internet üzerinde 250 ile 500 dolar arasında harcama yapan kullanıcılarının yüzde 41’i canlı destek sistemini oldukça faydalı buluyor.
  • Kullanıcılar bu özelliği faydalı bulsa da yüzde 38’lik bir bölüm kullanıcı deneyimi konusunda canlı destek sistemlerini yetersiz buluyor.
  • Önceden hazırlanmış, hazır cevaplar da yüzde 29’luk bir bölümü rahatsız ediyor. Canlı destek kullanırken, doğrudan bir yetkiliye ulaşmak, kullanıcılar için daha önemli.
  • Canlı destek kullanan firmaların yüzde 79’u, bu özellik sayesinde olumlu geri dönüşler alarak, satışlarını artırıyor.

Genel olarak bakıldığında canlı destek kullanıcıları memnun eden ve e-ticaret firmalarına olumlu geri dönüşler sağlayan bir araç olarak öne çıkıyor. Bu noktada firmaların yapması gereken, kullanıcı deneyimini geliştirerek, canlı destekte gerçek bir yetkiliye ulaşma sürelerini kısaltmak olacaktır. Şimdi de canlı desteğin faydaları üzerinde duralım.

Zamandan kazanım sağlar

Hem tüketiciler açısıdan hem de firmalar açısında, canlı destek zamandan kazanım sağlar. Kullanıcılar bir e-ticaret sitesine girdikten sonra, satın alma ya da öncesinde firmayla iletişime geçmek istediklerinde, canlı destek üzerinden daha hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirler. Daha hızlı bir şekilde çözüm sunulması da daha çok kullanıcıya destek sağlanmasını sağlar.

Maliyetleri düşürür

Canlı destek çözümleri sunmak, maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olur. Otomasyon sistemleri kullandığınızda, bazı sorulara otomatik yanıt sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcı başına destek süresini kısaltmanız da maliyetleri düşürmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra kullanıcılara canlı desteğe yönlendirmeniz, çağrı merkezlerinizin üzerindeki yükü alacağı için maliyetleri azaltmanıza yardımcı olur.

Daha hızlı bir şekilde destek sunarsınız

Hızlı bir şekilde destek sunmak da oldukça önemlidir. Kullanıcıları çok fazla bekletmemek, destek ve müşteri memnuniyeti konusunda oldukça önemlidir. Bu sebeple de canlı destek üzerinde daha hızlı bir şekilde çözüm sunmanız müşteri memnuniyet oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Tüketicilerin bir bölümü satın alma öncesi de firmalardan destek beklerler. Satın alma kararı aşamasında destek vermek, tüketicilerin bu kararları daha hızlı almalarını sağlar. Satın alma öncesinde, kullanıcıların ihtiyacı olan bilgileri sunarak, onları doğrudan satışa yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırmak için de fırsatınız olur.

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Canlı destek üzerinden kaliteli bir hizmet sunmak, müşteri desteği konusunda rekabette öne çıkmanıza da yardımcı olur. Bu özellik sayesinde müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı şekilde çözüm sunuyor olmanız, rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan