E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

3 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış öncesi ve sonrasında destek almalarını daha kolay bir hale getiriyor.

Canlı destek sistemini kullanmak için birçok neden bulunuyor. Bu nedenleri de bu rehberimizde ele alacağız. Ancak öncesinde canlı destekle ilgili bazı verileri paylaşalım.

  • Kayako’nun yaptığı araştırmaya göre, ayda internet üzerinde 250 ile 500 dolar arasında harcama yapan kullanıcılarının yüzde 41’i canlı destek sistemini oldukça faydalı buluyor.
  • Kullanıcılar bu özelliği faydalı bulsa da yüzde 38’lik bir bölüm kullanıcı deneyimi konusunda canlı destek sistemlerini yetersiz buluyor.
  • Önceden hazırlanmış, hazır cevaplar da yüzde 29’luk bir bölümü rahatsız ediyor. Canlı destek kullanırken, doğrudan bir yetkiliye ulaşmak, kullanıcılar için daha önemli.
  • Canlı destek kullanan firmaların yüzde 79’u, bu özellik sayesinde olumlu geri dönüşler alarak, satışlarını artırıyor.

Genel olarak bakıldığında canlı destek kullanıcıları memnun eden ve e-ticaret firmalarına olumlu geri dönüşler sağlayan bir araç olarak öne çıkıyor. Bu noktada firmaların yapması gereken, kullanıcı deneyimini geliştirerek, canlı destekte gerçek bir yetkiliye ulaşma sürelerini kısaltmak olacaktır. Şimdi de canlı desteğin faydaları üzerinde duralım.

Zamandan kazanım sağlar

Hem tüketiciler açısıdan hem de firmalar açısında, canlı destek zamandan kazanım sağlar. Kullanıcılar bir e-ticaret sitesine girdikten sonra, satın alma ya da öncesinde firmayla iletişime geçmek istediklerinde, canlı destek üzerinden daha hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirler. Daha hızlı bir şekilde çözüm sunulması da daha çok kullanıcıya destek sağlanmasını sağlar.

Maliyetleri düşürür

Canlı destek çözümleri sunmak, maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olur. Otomasyon sistemleri kullandığınızda, bazı sorulara otomatik yanıt sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcı başına destek süresini kısaltmanız da maliyetleri düşürmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra kullanıcılara canlı desteğe yönlendirmeniz, çağrı merkezlerinizin üzerindeki yükü alacağı için maliyetleri azaltmanıza yardımcı olur.

Daha hızlı bir şekilde destek sunarsınız

Hızlı bir şekilde destek sunmak da oldukça önemlidir. Kullanıcıları çok fazla bekletmemek, destek ve müşteri memnuniyeti konusunda oldukça önemlidir. Bu sebeple de canlı destek üzerinde daha hızlı bir şekilde çözüm sunmanız müşteri memnuniyet oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Tüketicilerin bir bölümü satın alma öncesi de firmalardan destek beklerler. Satın alma kararı aşamasında destek vermek, tüketicilerin bu kararları daha hızlı almalarını sağlar. Satın alma öncesinde, kullanıcıların ihtiyacı olan bilgileri sunarak, onları doğrudan satışa yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırmak için de fırsatınız olur.

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Canlı destek üzerinden kaliteli bir hizmet sunmak, müşteri desteği konusunda rekabette öne çıkmanıza da yardımcı olur. Bu özellik sayesinde müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı şekilde çözüm sunuyor olmanız, rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
ROAS ve ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS ve ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Reklam ve pazarlama dünyasında etkinliği ölçmek için kullanılan iki anahtar kavram ROAS ve ROI'dir. ROAS, bir işletmenin reklam harcamalarının getirisini ölçerken, ROI genel yatırımların verimliliğini belirler. Bu terimler, bir...
14 Temmuz 2023
Ulaş Kaygusuz
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum diyenler rehber niteliğinde bir yazı hazırladık. Siz de organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız okumaya devam edin. Ayrıca...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Ferad Osman Sali