E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

3 Ocak 2018
Sinan Oypan

Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış öncesi ve sonrasında destek almalarını daha kolay bir hale getiriyor.

Canlı destek sistemini kullanmak için birçok neden bulunuyor. Bu nedenleri de bu rehberimizde ele alacağız. Ancak öncesinde canlı destekle ilgili bazı verileri paylaşalım.

  • Kayako’nun yaptığı araştırmaya göre, ayda internet üzerinde 250 ile 500 dolar arasında harcama yapan kullanıcılarının yüzde 41’i canlı destek sistemini oldukça faydalı buluyor.
  • Kullanıcılar bu özelliği faydalı bulsa da yüzde 38’lik bir bölüm kullanıcı deneyimi konusunda canlı destek sistemlerini yetersiz buluyor.
  • Önceden hazırlanmış, hazır cevaplar da yüzde 29’luk bir bölümü rahatsız ediyor. Canlı destek kullanırken, doğrudan bir yetkiliye ulaşmak, kullanıcılar için daha önemli.
  • Canlı destek kullanan firmaların yüzde 79’u, bu özellik sayesinde olumlu geri dönüşler alarak, satışlarını artırıyor.

Genel olarak bakıldığında canlı destek kullanıcıları memnun eden ve e-ticaret firmalarına olumlu geri dönüşler sağlayan bir araç olarak öne çıkıyor. Bu noktada firmaların yapması gereken, kullanıcı deneyimini geliştirerek, canlı destekte gerçek bir yetkiliye ulaşma sürelerini kısaltmak olacaktır. Şimdi de canlı desteğin faydaları üzerinde duralım.

Zamandan kazanım sağlar

Hem tüketiciler açısıdan hem de firmalar açısında, canlı destek zamandan kazanım sağlar. Kullanıcılar bir e-ticaret sitesine girdikten sonra, satın alma ya da öncesinde firmayla iletişime geçmek istediklerinde, canlı destek üzerinden daha hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirler. Daha hızlı bir şekilde çözüm sunulması da daha çok kullanıcıya destek sağlanmasını sağlar.

Maliyetleri düşürür

Canlı destek çözümleri sunmak, maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olur. Otomasyon sistemleri kullandığınızda, bazı sorulara otomatik yanıt sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcı başına destek süresini kısaltmanız da maliyetleri düşürmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra kullanıcılara canlı desteğe yönlendirmeniz, çağrı merkezlerinizin üzerindeki yükü alacağı için maliyetleri azaltmanıza yardımcı olur.

Daha hızlı bir şekilde destek sunarsınız

Hızlı bir şekilde destek sunmak da oldukça önemlidir. Kullanıcıları çok fazla bekletmemek, destek ve müşteri memnuniyeti konusunda oldukça önemlidir. Bu sebeple de canlı destek üzerinde daha hızlı bir şekilde çözüm sunmanız müşteri memnuniyet oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Tüketicilerin bir bölümü satın alma öncesi de firmalardan destek beklerler. Satın alma kararı aşamasında destek vermek, tüketicilerin bu kararları daha hızlı almalarını sağlar. Satın alma öncesinde, kullanıcıların ihtiyacı olan bilgileri sunarak, onları doğrudan satışa yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırmak için de fırsatınız olur.

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Canlı destek üzerinden kaliteli bir hizmet sunmak, müşteri desteği konusunda rekabette öne çıkmanıza da yardımcı olur. Bu özellik sayesinde müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı şekilde çözüm sunuyor olmanız, rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan