fbpx

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

3 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış öncesi ve sonrasında destek almalarını daha kolay bir hale getiriyor.

Canlı destek sistemini kullanmak için birçok neden bulunuyor. Bu nedenleri de bu rehberimizde ele alacağız. Ancak öncesinde canlı destekle ilgili bazı verileri paylaşalım.

  • Kayako’nun yaptığı araştırmaya göre, ayda internet üzerinde 250 ile 500 dolar arasında harcama yapan kullanıcılarının yüzde 41’i canlı destek sistemini oldukça faydalı buluyor.
  • Kullanıcılar bu özelliği faydalı bulsa da yüzde 38’lik bir bölüm kullanıcı deneyimi konusunda canlı destek sistemlerini yetersiz buluyor.
  • Önceden hazırlanmış, hazır cevaplar da yüzde 29’luk bir bölümü rahatsız ediyor. Canlı destek kullanırken, doğrudan bir yetkiliye ulaşmak, kullanıcılar için daha önemli.
  • Canlı destek kullanan firmaların yüzde 79’u, bu özellik sayesinde olumlu geri dönüşler alarak, satışlarını artırıyor.

Genel olarak bakıldığında canlı destek kullanıcıları memnun eden ve e-ticaret firmalarına olumlu geri dönüşler sağlayan bir araç olarak öne çıkıyor. Bu noktada firmaların yapması gereken, kullanıcı deneyimini geliştirerek, canlı destekte gerçek bir yetkiliye ulaşma sürelerini kısaltmak olacaktır. Şimdi de canlı desteğin faydaları üzerinde duralım.

Zamandan kazanım sağlar

Hem tüketiciler açısıdan hem de firmalar açısında, canlı destek zamandan kazanım sağlar. Kullanıcılar bir e-ticaret sitesine girdikten sonra, satın alma ya da öncesinde firmayla iletişime geçmek istediklerinde, canlı destek üzerinden daha hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayabilirler. Daha hızlı bir şekilde çözüm sunulması da daha çok kullanıcıya destek sağlanmasını sağlar.

Maliyetleri düşürür

Canlı destek çözümleri sunmak, maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olur. Otomasyon sistemleri kullandığınızda, bazı sorulara otomatik yanıt sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcı başına destek süresini kısaltmanız da maliyetleri düşürmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra kullanıcılara canlı desteğe yönlendirmeniz, çağrı merkezlerinizin üzerindeki yükü alacağı için maliyetleri azaltmanıza yardımcı olur.

Daha hızlı bir şekilde destek sunarsınız

Hızlı bir şekilde destek sunmak da oldukça önemlidir. Kullanıcıları çok fazla bekletmemek, destek ve müşteri memnuniyeti konusunda oldukça önemlidir. Bu sebeple de canlı destek üzerinde daha hızlı bir şekilde çözüm sunmanız müşteri memnuniyet oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Satışlarınızı artırabilirsiniz

Tüketicilerin bir bölümü satın alma öncesi de firmalardan destek beklerler. Satın alma kararı aşamasında destek vermek, tüketicilerin bu kararları daha hızlı almalarını sağlar. Satın alma öncesinde, kullanıcıların ihtiyacı olan bilgileri sunarak, onları doğrudan satışa yönlendirerek, geri dönüşümlerinizi artırmak için de fırsatınız olur.

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Canlı destek üzerinden kaliteli bir hizmet sunmak, müşteri desteği konusunda rekabette öne çıkmanıza da yardımcı olur. Bu özellik sayesinde müşteri memnuniyetini artırmanız ve hızlı şekilde çözüm sunuyor olmanız, rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan