E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve kendinizi adamanız doğrultusunda aşılabilmektedir. Tabii ki bunların yanı sıra bir takım başka faktörler de bulunmaktadır. Bu rehberimizde de bu faktörleri ve başarılı olmak için neler yapılması gerektiğini ele alacağız.

E-ticarette başarı hikayesi nasıl olunur?

Bir gecede başarı hikayesi olunmadığını unutmayın

Başarı hikayesi olmak, bir gecede gerçekleşen bir olay ne yazık ki değil. Bunun için ciddi mücadele etmek, zorlukları geçmek ve emek vermek gerekir. Toplum, başarılı kişileri ya da firmaları gördüklerinde bir gece de ya da çapalamadan bu yerlere geldikleri izlenimine kapılır; fakat işin arka planı pek de öyle değildir.

Kimi zaman uzun yıllar boyunca süren mücadelelerle uğraşılmıştır; kimi zaman birçok engelin aşılması gerekmiştir; kimi zaman ise finansal olarak büyük zorluklar yaşanmıştır. Bu sebeple de e-ticarette başarı hikayesi olmak istiyorsanız, bunun bir gecede gerçekleşmeyeceğini unutmamanız gerekir. Bu belli bir süreç, emek ve yoğun çalışma gerektirmektedir.

Yaptığınız işe tutkunuz olsun

Birçok başarı hikayesi özünde aynı unsuru barındırmaktadır; o da: “Yaptığınız işe tutkuyla sarılmak”. Yaptığınız işi sevdiğinizde, uzun çalışma saatleri, ekstra mesailer sizi rahatsız etmekten çok motive etmektedir. Bunun yanı sıra yaptığınız işi sevmeniz aynı zamanda ona olan inancınızı da ortaya koyacar. İnandığınız bir işin peşinden gitmek ve bunu hayata geçirmek için engelleri aşmak da manevi açıdan daha kolay olur. Bu sebeple de yaptığınız işi sevmeniz, ona inanmanız ve tutkuyla bağlanmanız başarılı olmanızda önemli bir rol üstlenecektir.

Sektörün ve toplumun nabzını da iyi okuyun

Başarılı olabilmeniz için hem sektör hem de tüketiciler nezdinde farklı yaklaşımları denemeniz gerekir. Sektörel olarak bir takım değişimleri takip etmeniz, gerektiğinde de bu değişimlerde öncü olmanız gerekir. Öncü olmak çoğu zaman risklidir; çünkü zaten çalışmakta olan bir düzenin bozulması anlamına gelebilir. Ancak birşeyleri değiştiren fikirler genellikle mevcut düzenin bozulması ile ortaya çıkar.

Bu nedenle de doğru ve hesaplanmış riskleri almanız, gerektiğinde sektörde öncü olarak başkalarının yapmadığı çalışmaları yaparak, marka ve şirket olarak farkınızı ortaya koymanız önemlidir. Sektörel anlamda öncü olmak, sektörün nabzını okuyarak, rakip firmaların yapmadıklarını yapmak, toplum gözünde de markanızda daha farklı bir algı oluşmasını sağlayacaktır. Kalıpları yıkarak, kendi kimliğini ortaya koyan firmalar, toplum tarafından da benimsenmektedir.

Gerektiğinde pivot edin

Pivot etmek, en özet haliyle mevcut iş modelinin değiştirilerek, yeni bir iş modeli ile işe devam etmek olarak anlatılabilir. Aşağıdaki rehberimizde bununla ilgili daha kapsamlı açıklamalar bulabilirsiniz. Başarı hikayesi olmak, yola ilk çıktığınız fikirler gerçekleşecek demek değildir. Kendi işinizi kurduğunuzda bu sizin çocuğunuz gibi olur; ancak bazen ilk yola çıkılan fikir beklenen sonuçları vermeyebilir.

İlgili rehber: E-ticarette pivot etmek nedir ve firmaların pivot etme sebepleri nelerdir?

Böyle bir durumda da iş modelinizi değiştirmekten yani pivot etmekten çekinmemelisiniz. Bu karar aynı zamanda toplum ve sektörün nabzını okuyarak da ortaya çıkabilir.

İlgili rehber: Şirketler başarılı bir şekilde nasıl pivot edebilirler?

Pivot etme ile ilgili en bilindik örnek ise Amazon’undur. 1994’te Cadabra ismiyle kurulan ve 1995 yılında ismini Amazon olarak değiştiren firma, ilk olarak internet üzerinden kitap satışları yaparak yola çıktı. Hem dönem olarak internetin daha son kullanıcılar arasında popülerleşmemiş olması hem de internetten bir ürün satın alma kavramanın oturmadığı bir dönemde böyle bir işe koyulan Jeff Bezos, iş modelini değiştirme yoluna gitmiştir. Bu pivot da günümüzdeki Amazon’un temellerini atmıştır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?

İlgili rehber: Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020

İçerik üretimine ağırlık verin

İçerik üretimi başarı hikayesi yaratma konusunda da önemli bir adımdır. İçerik üretmek, markanızı tanıtmak, ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırmak, markanızın farklılığını göstermek ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için oldukça önemlidir. Tüketicilerin hakkınızda konuşmalarını sağlamak, sizinle ilgili içerikleri paylaşmalarını sağlamak için belli bir içerik stratejisi ile sürekli olarak bir şeyler üretiyor olmanız önemlidir.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak ve tüketicilere değer katacak içerikler oluşturarak, marka değerinizi artırırken, tüketicilere de sizi takip etmeleri için bir sebep sunarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Marka bilinirliğinizi artırın

Başarı hikayesi olmak için marka bilinirliğinizin de olması gerkemektedir. Markanız tanınmıyorsa, yeni kitlelere ulaşmanız, ürünlerinize talep yaratmanız ve yarattığınız farklılıkları göstermeniz biraz zordur. Bu sebeple de marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalara odaklanmanız da bu süreçte bir hayli önemli ve gereklidir.

İçerik üretimi, pazarlama ve reklam çalışmaları, müşteri hizmet kalitesini artırarak mutlu müşteriler kazanmak, ürün kalitesini ve çözdüğü sorunları öne çıkartmak bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Müşteri hizmet kalitesini artırın

Başarı hikayesi olmak için müşterilerinizi de memnun ediyor olmanız gerekir. Satış öncesi ve sonrasında sunduğunuz desteğin kalitesi önemli olduğu gibi onlarla kurduğunuz iletişim de önemlidir. Mutlu müşterilerinizin olması, aynı zamanda sadık müşterilerinizin olması anlamına gelir. Bununla beraber mutlu müşteriler de kendi çevrelerinde sizin reklamınızı yapmaya başlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırdığı gibi doğrudan tüketiciden gelen tavsiyeler markanın güvenilir olduğunu da gösterir. Bu sebeple de hizmetlerinizin kalitesini artırmanız oldukça önemlidir.

Müşteri memnuniyeti konusunda bir başarı hikayesi olmuş olan Zappos, destek hattı ve hizmeti konusunda dünya çapında bir fark yaratmış firmalardan biri oldu. Sadece çağrı merkezlerinde işe alım duyurus yaptığında dahi binlerce kişinin de çalışmak istediği bir firma oldu. Aşağıdaki rehberimizde Zappos’u bu kadar farklı kılan nedenleri de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Girişimciler müşteri memnuniyeti konusunda Zappos’tan neler öğrenebilir?

Sermaye yönetimi

Başarı hikayesi olmak için belli bir sermayeye de ihtiyacınız vardır. Bu her zaman çok büyük bütçeler anlamına gelmez. Sermaye yönetimi ve nakit akışının kontrolü anlamına gelmektedir. Küçük sermayelerle başlayan işler de başarılı olabilirler. Buradaki önemli olan konu elinizdeki parayı nasıl yönettiğinizdir.

İlgili rehber: Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?

Doğru yerlere yatırım yapmak, gereksiz harcamalardan kaçınarak, maliyetlerinizi kontrol altında tutmanız, pazarlama ve reklam bütçelerinizi iyi bir şekilde yöneterek doğru kanallara aktarmanız, elinizdeki sermayeyi daha iyi yönetmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Elinizdeki para limitli olduğunda atacağınız adımları doğru bir şekilde planlamanız ve her adımı da detaylandırmanız önemlidir. Bununla beraber attığınız her adımın da performansını ölçümleyerek, aldığınız sonuçları incelemeniz gerekir. Böylelikle performans analizleri ile çalışmalarınızın kalitesini artıracak yeni stratejiler de oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin