E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve kendinizi adamanız doğrultusunda aşılabilmektedir. Tabii ki bunların yanı sıra bir takım başka faktörler de bulunmaktadır. Bu rehberimizde de bu faktörleri ve başarılı olmak için neler yapılması gerektiğini ele alacağız.

E-ticarette başarı hikayesi nasıl olunur?

Bir gecede başarı hikayesi olunmadığını unutmayın

Başarı hikayesi olmak, bir gecede gerçekleşen bir olay ne yazık ki değil. Bunun için ciddi mücadele etmek, zorlukları geçmek ve emek vermek gerekir. Toplum, başarılı kişileri ya da firmaları gördüklerinde bir gece de ya da çapalamadan bu yerlere geldikleri izlenimine kapılır; fakat işin arka planı pek de öyle değildir.

Kimi zaman uzun yıllar boyunca süren mücadelelerle uğraşılmıştır; kimi zaman birçok engelin aşılması gerekmiştir; kimi zaman ise finansal olarak büyük zorluklar yaşanmıştır. Bu sebeple de e-ticarette başarı hikayesi olmak istiyorsanız, bunun bir gecede gerçekleşmeyeceğini unutmamanız gerekir. Bu belli bir süreç, emek ve yoğun çalışma gerektirmektedir.

Yaptığınız işe tutkunuz olsun

Birçok başarı hikayesi özünde aynı unsuru barındırmaktadır; o da: “Yaptığınız işe tutkuyla sarılmak”. Yaptığınız işi sevdiğinizde, uzun çalışma saatleri, ekstra mesailer sizi rahatsız etmekten çok motive etmektedir. Bunun yanı sıra yaptığınız işi sevmeniz aynı zamanda ona olan inancınızı da ortaya koyacar. İnandığınız bir işin peşinden gitmek ve bunu hayata geçirmek için engelleri aşmak da manevi açıdan daha kolay olur. Bu sebeple de yaptığınız işi sevmeniz, ona inanmanız ve tutkuyla bağlanmanız başarılı olmanızda önemli bir rol üstlenecektir.

Sektörün ve toplumun nabzını da iyi okuyun

Başarılı olabilmeniz için hem sektör hem de tüketiciler nezdinde farklı yaklaşımları denemeniz gerekir. Sektörel olarak bir takım değişimleri takip etmeniz, gerektiğinde de bu değişimlerde öncü olmanız gerekir. Öncü olmak çoğu zaman risklidir; çünkü zaten çalışmakta olan bir düzenin bozulması anlamına gelebilir. Ancak birşeyleri değiştiren fikirler genellikle mevcut düzenin bozulması ile ortaya çıkar.

Bu nedenle de doğru ve hesaplanmış riskleri almanız, gerektiğinde sektörde öncü olarak başkalarının yapmadığı çalışmaları yaparak, marka ve şirket olarak farkınızı ortaya koymanız önemlidir. Sektörel anlamda öncü olmak, sektörün nabzını okuyarak, rakip firmaların yapmadıklarını yapmak, toplum gözünde de markanızda daha farklı bir algı oluşmasını sağlayacaktır. Kalıpları yıkarak, kendi kimliğini ortaya koyan firmalar, toplum tarafından da benimsenmektedir.

Gerektiğinde pivot edin

Pivot etmek, en özet haliyle mevcut iş modelinin değiştirilerek, yeni bir iş modeli ile işe devam etmek olarak anlatılabilir. Aşağıdaki rehberimizde bununla ilgili daha kapsamlı açıklamalar bulabilirsiniz. Başarı hikayesi olmak, yola ilk çıktığınız fikirler gerçekleşecek demek değildir. Kendi işinizi kurduğunuzda bu sizin çocuğunuz gibi olur; ancak bazen ilk yola çıkılan fikir beklenen sonuçları vermeyebilir.

İlgili rehber: E-ticarette pivot etmek nedir ve firmaların pivot etme sebepleri nelerdir?

Böyle bir durumda da iş modelinizi değiştirmekten yani pivot etmekten çekinmemelisiniz. Bu karar aynı zamanda toplum ve sektörün nabzını okuyarak da ortaya çıkabilir.

İlgili rehber: Şirketler başarılı bir şekilde nasıl pivot edebilirler?

Pivot etme ile ilgili en bilindik örnek ise Amazon’undur. 1994’te Cadabra ismiyle kurulan ve 1995 yılında ismini Amazon olarak değiştiren firma, ilk olarak internet üzerinden kitap satışları yaparak yola çıktı. Hem dönem olarak internetin daha son kullanıcılar arasında popülerleşmemiş olması hem de internetten bir ürün satın alma kavramanın oturmadığı bir dönemde böyle bir işe koyulan Jeff Bezos, iş modelini değiştirme yoluna gitmiştir. Bu pivot da günümüzdeki Amazon’un temellerini atmıştır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?

İlgili rehber: Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020

İçerik üretimine ağırlık verin

İçerik üretimi başarı hikayesi yaratma konusunda da önemli bir adımdır. İçerik üretmek, markanızı tanıtmak, ürünlerinizi yeni kitlelere ulaştırmak, markanızın farklılığını göstermek ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için oldukça önemlidir. Tüketicilerin hakkınızda konuşmalarını sağlamak, sizinle ilgili içerikleri paylaşmalarını sağlamak için belli bir içerik stratejisi ile sürekli olarak bir şeyler üretiyor olmanız önemlidir.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak ve tüketicilere değer katacak içerikler oluşturarak, marka değerinizi artırırken, tüketicilere de sizi takip etmeleri için bir sebep sunarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Marka bilinirliğinizi artırın

Başarı hikayesi olmak için marka bilinirliğinizin de olması gerkemektedir. Markanız tanınmıyorsa, yeni kitlelere ulaşmanız, ürünlerinize talep yaratmanız ve yarattığınız farklılıkları göstermeniz biraz zordur. Bu sebeple de marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalara odaklanmanız da bu süreçte bir hayli önemli ve gereklidir.

İçerik üretimi, pazarlama ve reklam çalışmaları, müşteri hizmet kalitesini artırarak mutlu müşteriler kazanmak, ürün kalitesini ve çözdüğü sorunları öne çıkartmak bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Müşteri hizmet kalitesini artırın

Başarı hikayesi olmak için müşterilerinizi de memnun ediyor olmanız gerekir. Satış öncesi ve sonrasında sunduğunuz desteğin kalitesi önemli olduğu gibi onlarla kurduğunuz iletişim de önemlidir. Mutlu müşterilerinizin olması, aynı zamanda sadık müşterilerinizin olması anlamına gelir. Bununla beraber mutlu müşteriler de kendi çevrelerinde sizin reklamınızı yapmaya başlar. Bu da marka bilinirliğinizi artırdığı gibi doğrudan tüketiciden gelen tavsiyeler markanın güvenilir olduğunu da gösterir. Bu sebeple de hizmetlerinizin kalitesini artırmanız oldukça önemlidir.

Müşteri memnuniyeti konusunda bir başarı hikayesi olmuş olan Zappos, destek hattı ve hizmeti konusunda dünya çapında bir fark yaratmış firmalardan biri oldu. Sadece çağrı merkezlerinde işe alım duyurus yaptığında dahi binlerce kişinin de çalışmak istediği bir firma oldu. Aşağıdaki rehberimizde Zappos’u bu kadar farklı kılan nedenleri de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Girişimciler müşteri memnuniyeti konusunda Zappos’tan neler öğrenebilir?

Sermaye yönetimi

Başarı hikayesi olmak için belli bir sermayeye de ihtiyacınız vardır. Bu her zaman çok büyük bütçeler anlamına gelmez. Sermaye yönetimi ve nakit akışının kontrolü anlamına gelmektedir. Küçük sermayelerle başlayan işler de başarılı olabilirler. Buradaki önemli olan konu elinizdeki parayı nasıl yönettiğinizdir.

İlgili rehber: Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?

Doğru yerlere yatırım yapmak, gereksiz harcamalardan kaçınarak, maliyetlerinizi kontrol altında tutmanız, pazarlama ve reklam bütçelerinizi iyi bir şekilde yöneterek doğru kanallara aktarmanız, elinizdeki sermayeyi daha iyi yönetmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Elinizdeki para limitli olduğunda atacağınız adımları doğru bir şekilde planlamanız ve her adımı da detaylandırmanız önemlidir. Bununla beraber attığınız her adımın da performansını ölçümleyerek, aldığınız sonuçları incelemeniz gerekir. Böylelikle performans analizleri ile çalışmalarınızın kalitesini artıracak yeni stratejiler de oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
Belgeler, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de önemli bir yer tutar. Elbette e-ticaret için söz konusu belgeler de “e” hâline dönüştürülmüştür. Bunun en bilinen örneği e-faturadır. 2020 yılı itibariyle e-ticarete...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın