E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir

3 Aralık 2021
IdeaSoft
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir

E-ticarette başarılı olmak, bu sektöre giren herkes gibi sizin de en temel hedeflerinizden biridir. Öyle de olmalıdır çünkü e-ticaret, işletmenizin geleceğine yaptığınız bir yatırımdır. Gelecekte tüm sektörler, günümüzdekinden daha dijital bir hâl alacağı için bu yola girmeniz kaçınılmaz olacaktır. Fakat e-ticarette başarısızlık hikâyelerinin de başarı hikâyeleri kadar popüler olduğunu unutmamalısınız. Adınızdan hangi hikâyede söz edileceğini belirlemek ise tamamen sizin elinizdedir. Şans faktörü neredeyse hiç yoktur ve süreç, sizin tercihlerinize göre şekillenir. İşte e-ticarette başarısızlık, bu tercihlerin yanlış yapılmasından kaynaklanır. Sürdürülebilir bir başarı elde etmek istiyorsanız, doğru tercihleri yapabilecek kadar bilgi birikimine sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.

E-Ticarete Başlarken Dikkat Etmeniz Gereken Temel Konular Nelerdir?

E-ticarette başarısızlık, sektöre ilk adımı attığınız andan itibaren karşılaşacağınız bir risktir. Başarısızlıkla sonuçlanan girişimlerin önemli bir bölümü, başlangıçta atılan yanlış adımlardan kaynaklanır. Bu nedenle e-ticarete başlarken önceliklerinizi doğru belirlemelisiniz. Ertelenmesi söz konusu bile olmayacak detayları, işe başlamadan önce halletmelisiniz. Site adından satacağınız ürünlere, altyapınızdan pazarlama stratejinize kadar pek çok sürecin e-ticarete başlarken yönetilebiliyor olması gerekir.

Domain Seçiminde Özenli Davranın

Domain, yani alan adı, internet ortamındaki dükkânınızın tabelasıdır. Bu yüzden öylesine bir seçim yapmanız söz konusu bile değildir. Domain seçiminde özenli davranmalısınız ve akılda kalan, kendi kendini tanıtabilen bir isim seçmelisiniz. Bu noktada şirketinizin ya da işletmenizin adını doğrudan kullanmanız çoğu zaman yanlış bir tercih olabilir. Örneğin e-ticaret devlerinden biri olan Trendyol’a bakarsanız, “Trendyol A.Ş.” gibi bir şirket olmadığını görebilirsiniz.

Domaini “Trendyol.com” olan firmanın asıl adı “DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret A.Ş.” şeklindedir. Popüler e-ticaret firmalarının neredeyse hepsi, şirket adından bağımsız bir şekilde alan adı seçer. Dolayısıyla sizin de bu seçeneği değerlendirmenizde fayda vardır. Belki de şirketinizin ismini kısaltmanız bile tek başına yeterli olacaktır. Domain seçimini özenli ve titiz bir şekilde yaptığınız takdirde hedefinize ulaşabilirsiniz.

Satmak İstediğiniz Ürüne Olan Talebi İyi Araştırın

İnternet üzerinden satacağınız ürünleri belirlerken geçmişteki tecrübelerinizi ya da hâlihazırda hizmet verdiğiniz sektörü referans almış olabilirsiniz. Fakat e-ticarette işler her zaman bu şekilde yürümez. Satışa sunmayı düşündüğünüz ürüne internet ortamında bir talep yoksa, başarısızlığın tohumlarını ekmiş olursunuz. Bu nedenle detaylı bir araştırma sürecini başlatmanızda fayda vardır. Bu süreçte internette en çok satılan ürünler arasından tercih yapmanız doğru bir yöntem olabilir. Fakat bu ürünlerin ne zaman, hangi koşullarda çok satıldığını da bilmelisiniz. Kısa vadeli popülariteden ziyade uzun vadeli taleplere yönelmelisiniz.

7/24 Destek Alabileceğiniz Bir E-Ticaret Altyapısı Kullanın

E-ticaret sitenizin yönetimi sizin elinizde olabilir. Ama bu tek başına yeterli değildir ve sitenizin sağlığını, kendi yönetim gücünüze bağlamanız yanlış olur. Çünkü siz siteyi ne kadar iyi yönetirseniz yönetin, güçlü çalışmayan bir altyapı sizi yarı yolda bırakır. Bu da sizin, müşterilerinizi yarı yolda bırakmanıza sebep olur. E-ticarette başarısızlık hikâyelerine konu olmamak için, güçlü bir altyapı kullanmalısınız.

Her e-ticaret altyapısında birtakım aksaklıklar olabilir fakat önemli olan, anlık ve etkili çözümler üretebilmektir. Bunun için de 7/24 destek alabileceğiniz bir e-ticaret altyapısı kullanmanız gerekir. Bu noktada IdeaSoft’tan faydalanabilirsiniz. IdeaSoft’un güçlü ve güvenli altyapısı sayesinde müşterilerinize sorunsuz bir şekilde hizmet verebilir, olası problemlerde doğrudan konunun uzmanından destek alabilirsiniz. Ayrıca 15 günlük ücretsiz deneme sürümünü kullanarak altyapının performansını ölçme şansınız da var.

Pazarlama Stratejinize Önem Verin

E-ticarette başarısızlık da başarı da pazarlama stratejisi ile doğrudan bağlantılıdır. Ürünün kalitesi, fiyatı ve nitelikleri elbette çok önemlidir fakat doğru bir şekilde pazarlayamadığınızda alıcı bulmanız çok zor olur. Bugün zirvede yer alan ve çok satılan ürünler, sadece kaliteleri ile o noktada bulunmazlar. Satış rekorları kıran markaları incelediğinizde, yaratıcı pazarlama çalışmaları ile karşılaşırsınız. Bu nedenle pazarlama stratejisi oluştururken kolaya kaçmayıp özgün olmaya çalışmalısınız.

E-Ticarette Başarısızlığın Sebepleri Nelerdir?

E-ticarete başlamadan önce sadece başarılı senaryolardan değil, başarısız olanlardan da ilham almalısınız. E-ticarette başarısızlık yaşamak istemiyorsanız, rakiplerinizin hatalarını da analiz edebilirsiniz. Çok büyük sermayelerle bu işe girmesine rağmen başarısızlığa uğramış pek çok firma var. Dolayısıyla girişiminizin ölçeğinin küçük olması, başarısız olacağınız anlamına gelmez. Tam tersi de maddi gücünüzün yüksek olduğu durumlar için geçerlidir. E-ticarette tüm dinamikleri dengelemeniz ve iyi yönetmeniz gerekir.

Kaynakların ve Fonların Kötü Kullanımı

Sektöre giriş yapmadan önce ne kadar kaynağınız olduğunu bilmelisiniz. Net bir rakam belirleyip tüm organizasyonu ona göre yapmalısınız. Aksi hâlde yolun yarısına bile gelmeden kaynaklarınız tükenebilir. Kaynağınızın net olması, kontrolü elinizde tutmanız konusunda da faydalıdır. Ucunu açık bırakırsanız, hesabınızı bilmeden harcama yapabilir ve ek kaynakları da tüketebilirsiniz. Bu nedenle iş planınızı, belirlediğiniz kaynak sınırları içerisinde tutmaya özen göstermelisiniz. Sermayenizin gücüne uygun bir model ile e-ticarete atılmalısınız. Örneğin küçük bir sermayeniz varsa, işe stoksuz e-ticaret ile başlayabilirsiniz.

Hızlı Büyüme İsteği

E-ticaret zorlukları ile birlikte varlığını sürdüren bir sektördür. Söz konusu zorluklardan biri ise büyümedir. Hemen her şeyin çok hızlı ilerlediği bu sektörde, isterseniz büyümeniz de çok hızlı olabilir. Ama bu evrensel ticaretin mantığına aykırı bir durumdur. Potansiyelinizden daha hızlı büyümeniz, büyükken başarısızlığa uğramanıza neden olur. Bu nedenle hızlı büyüme isteğinizi rafa kaldırıp süreci verimli bir şekilde yönetmelisiniz. Doğru hamleleri yaptığınız sürece acele etmenize gerek kalmaz ve zamanı geldiğinde yeterli büyüklüğe ulaşırsınız.

Ürün Stok Yönetiminde Başarısızlık

Ürün stok yönetiminde başarısızlık, e-ticarette başarısızlık ile eş anlamlı bir kalıp olarak kabul edilebilir. Stokları yüksek tutulan bir ürün planlandığı gibi satılmadığında ya da az stoklanan ürünler siparişleri karşılamadığında ciddi bir zarar meydana gelebilir. Özellikle raf ömrü kısa olan ürünler için yanlış stok yönetimi büyük bir problemdir. Bu nedenle ürünleri talep edilme potansiyeline göre stoklamak gerekir.

Reklam ve Tanıtım Kanallarını İhmal Etmek

Ticaret ve reklam, birbirinden hiçbir şekilde ayrılamaz. O nedenle geleneksel ticaret elektronik ortama taşındığı an dijital reklamlar da muazzam bir gelişme gösterdi. Günümüz teknolojisi onlarca farklı dijital reklam kanalı sunarken bu kanalları ihmal etmek, başarısız e-ticaret girişimlerinin sık sık yaptığı hatalardan biridir. Satışlar yeterince yüksek olsa bile reklam ve tanıtım kanallarını boş bırakmamanız gerekir. Sizin reklam yapmadığınız her saniye rakipleriniz reklam yapar ve potansiyel müşterilerin aklındaki yeriniz kısa sürede silinir.

Şirketinize Marka Değeri Katmamak

Bir markaya sahip olmak ile marka değerine sahip olmak bambaşka kavramlardır. Şirketinizi kurduğunuz andan itibaren aslında bir markaya sahip olursunuz. E-ticaret siteniz de markanızı yansıtan yüzünüz olur. Ama şirketinize marka değeri kazandırmak için ayrıca çalışmalar yapmalısınız. Prestijli işlere girmeli, gerekirse önemli markalar ile iş ortaklığı yürütmelisiniz. Özellikle sanal mağaza açmak isteyenler bu konuya çok dikkat etmelidir. Çünkü sanal pazar yerlerinde mağaza açmak, markayı ikinci plana atmak demektir. Bu mağazayı markanıza ait bir e-ticaret sitesi ile destekleyerek marka değerinizi inşa etmeye başlayabilirsiniz.

Satın Alma Yöntemlerinde Zorluk

Müşteri gözü ile de e-ticaretin zorluklarına bakabilmek gerekir. Pek çok e-ticaret firması, bu empatiyi kuramadığı için başarısızlığa uğrar. Kendinizi müşterinin yerine koyabilmeli ve onların ihtiyaçlarını karşılayabilmelisiniz. Bu noktadan en büyük problem, ödeme yöntemlerinde ortaya çıkar. Alternatif ödeme sistemleri sunmayan mağazalarda müşteriler, alışveriş yapmaya karar vermiş olsalar bile ödeme adımında işlemden vazgeçebilirler. Dolayısıyla her müşteri grubuna hitap edebilecek bir satın alma yöntemi sunmak son derece önemlidir.

Sitenizin Mobil Uyumlu Olmaması

Mobil uyumlu olmayan site, e-ticarette yaşanan sorunlar arasında basit görünen fakat ciddi etkiler yaratan bir detaydır. Günümüzde mobil internet kullanımı, neredeyse sabit internet kullanımından bile fazla. Online mağazanızı bir web sitesi olarak düşünebilirsiniz fakat müşterilerinizin çoğunlukla akıllı telefonlar aracılığıyla alışveriş yaptığını da göz ardı etmemelisiniz. E-ticaret siteniz mutlaka mobil uyumlu olmalıdır. Mobil deneyimi kötü olan sitelerde alışveriş oranının düşük olması ise önemli bir göstergedir. Mobil uyumlu siteye ek olarak müşterilerinize mobil uygulama (application) da sunabilirsiniz.

Müşteri Hizmetlerinin Yetersiz Olması

Sadece satış odaklı bir firma olmak, e-ticarette başarısızlıktır. Müşterilerin alışveriş deneyimlerini artıracak her türlü imkânı sunmanız gerekir. Alıcı ve satıcı arasındaki en önemli kontak olan müşteri hizmetleri de başarıyı etkileyen faktörlerdendir. Çünkü bu hizmet, kullanıcı deneyimi açısından fark yaratır ve müşteri memnuniyetini yükseltir. E-ticaret müşterileri, müşteri hizmetlerine ciddi anlamda önem verir. Başarılı e-ticaret sitelerinin çoğu, bu nedene bağlı olarak 7/24 aktif bir müşteri hizmetleri kanalı sunmaktadır.

Başarıyı Yakalamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

E-ticarette kendini geliştirmek, başarıyı yakalamak için en faydalı yöntemlerden biridir. Dijital ortamda gelişen bir sektör olduğu için neredeyse her gün yeni bir gelişme ile karşılaşabilirsiniz. Eğer kendinizi geliştirmezseniz, sektörün gerisinde kalırsınız ve başarı sizden uzaklaşmaya devam eder. E-ticaret, her saniye aktif olmanızı gerektiren bir sektördür. Trendleri takip etmek, popülariteye uyum sağlayabilmek ve tüm bunları yaparken hedeften kopmamak, anlık reaksiyonlar vermeniz gereken eylemlerdir.

Detaylı ve Görseli İyi Olan Ürün Açıklamaları Sunun

E-ticaret sitenizin her bir pikseli, sizin için bir vitrindir. Bu nedenle ürünlerinizi sitenizde sergilerken titiz davranmalısınız. Öncelikle görselsiz bir ürün listelemeniz söz konusu bile olamaz. Online alışveriş yapan tüketicilerin en büyük çekincesi, satın aldığı ürünün istediği gibi çıkmamasıdır. Görseli olan bir ürüne bile şüphe ile yaklaşan bir müşteri kitlesini görselsiz bir sayfaya yönlendirmek, e-ticarette başarısızlık hikâyenizin başlangıcı olabilir. Bununla birlikte basit bir görsel eklemek de yeterli değildir. Görselin yüksek kalitede olması gerekir. Ayrıca ürün üç boyutlu olarak ele alınması gerekiyorsa, farklı açılardan çekilmiş görsellerini de eklemelisiniz.

Tek başına kaliteli görseller de potansiyel müşterilerinizi ikna etmeyebilir. Bu nedenle e-ticarette “ürün açıklaması” diye bir kavram vardır. Ürün açıklaması, pek çok yönden size fayda sağlar. İlk olarak ürünü inceleyen müşteri adayınız, bu açıklamayı okuyarak bilgi almaya çalışır. Bu nedenle ürünü her yönüyle anlatan, detaylı bir açıklama yazmalısınız. Aklında soru işareti kalmayan müşteri, araştırmasını orada noktalar ve ürünü satın alır. Ürün açıklamasının SEO açısından da faydası vardır. Doğru kurgulanmış bir metin sayesinde arama motoru sonuçlarında öne çıkma fırsatı da yakalayabilirsiniz.

Sürekli Değişen Kampanyalar Yapın

Tüketicilerin online alışverişi tercih etmesini sağlayan en önemli etkenlerden biri, ürünleri daha ekonomik fiyatlarla satın alabilme fırsatıdır. Dolayısıyla hemen her tüketici, kampanyaları takip ederek avantajlı bir şekilde alışveriş yapmaya çalışır. Siz de cezbedici kampanyalar yaparak aktif müşterileri kendinize çekebilirsiniz. Ama bu süreçte klişelerden mümkün olduğunca uzak durup yaratıcı ve değişken kampanyalar yapmalısınız. Avantajlı bile olsa aynı kampanyayı tekrar tekrar görmek, müşterilerinizin hoşuna gitmeyebilir. Bu nedenle işin kampanya tarafında da sürekli bir hareket sağlamalısınız.

Ürünleri Hızlı Gönderin ve Express Teslimat Seçeneği Sunun

Hem günlük hem de sosyal hayat, teknolojinin de etkisiyle eskisinden daha hızlı yaşanmakta. Dolayısıyla tüketiciler, internetten sipariş ettikleri ürünlere bir an önce kavuşmak isterler. Müşterilerinizi sürekli kargo takibi yapmak zorunda bırakmamak için express teslimat seçeneği sunup ürünleri daha hızlı gönderebilirsiniz. Bu hizmeti ekstra ücret alarak ya da bir sadakat programı dahilinde de sunabilirsiniz. Bu konudaki en etkin örnek Amazon’un Prime müşterilerine sunduğu aynı gün kargo hizmetidir.

Farklı Ödeme ve Kargo Seçenekleri Sunun

Tek tip bir müşteri kitleniz olmadığına göre, tek tip ödeme seçeneği de sunmamanız gerekir. E-ticaret müşterileri kendisini özel hissetmeyi sever ve kendine özel imkânlar bulabildiği sitelerden alışveriş yapar. Bu nedenle farklı ödeme seçenekleri sunmanız, e-ticaretteki başarınıza önemli katkılar yapar. Kredi kartına ek olarak banka kartı, havale, EFT, kapıda ödeme ve alternatif araçlar ile ödeme kabul ettiğiniz zaman, daha fazla kişi tarafından tercih edilirsiniz.

Alternatifler sunmanız gereken bir başka konu da kargodur. Türkiye’de hizmet veren çok sayıda kargo firması vardır ve müşterileriniz, geçmiş deneyimlerine bağlı olarak bazı firmaları tercih etmek istemeyebilir. Bu nedenle daha fazla kargo firması ile anlaşma yapmalısınız. Ayrıca kargo firmasını seçme özgürlüğünü de müşterilerinize vermelisiniz.

Markanızın Sosyal Medyada Var Olmasını Sağlayın

Sosyal medya günlük hayatın içine bu kadar girmişken markanızı bu mecradan uzak tutmanız, potansiyel müşterilerden uzaklaşmak anlamına gelir. Bu doğrultuda sosyal medyanın, e-ticarette başarısızlık doğuran etkili unsurlardan biri olduğunu söylemek mümkündür. Markanıza sosyal medya platformlarında hesaplar açmalısınız ve bu hesapları sürekli aktif tutmalısınız. Sosyal medya hem ürünlerinizi daha geniş kitlelere pazarlamanıza hem de müşterileriniz ile doğrudan iletişime geçmenize yardımcı olur. Ayrıca IdeaSoft Facebook AdPilot uygulamasını kullanarak ürünlerinizi doğrudan sosyal medya üzerinden de satabilirsiniz.

Pazarınızı Tanıyın ve Rekabeti Yakından Takip Edin

İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler listesinin ilk sıralarında hedef pazarınız yer alır. Potansiyel müşterilerinizin bulunduğu ve ürünlerinizi pazarlayacağınız ortamı yakından tanımalısınız. Pazar şartları hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığınız sürece o pazara girmeniz önerilmez. Bu noktada sadece pazarı değil, pazardaki rekabeti de biliyor olmanız gerekir. Rekabeti yakından takip edip markanızın gücüne uygun olup olmadığını analiz etmelisiniz. Marka gücünüzün çok altında ve üstünde olan pazarlar, size para ile birlikte prestij de kaybettirebilir.

Güçlü Bir Pazarlama Stratejisi Oluşturun

E-ticarette karşılaşılan sorunların en karmaşık olanı pazarlama stratejisi olarak kabul edilebilir. Bu konunun karmaşık hâle gelmesi, temeli güçlendirilmemiş stratejiler tercih etmenin sonucudur. Oluşturduğunuz pazarlama stratejisini güçlü verilere dayandırmanız gerekir. Teknolojinin nimetlerinden faydalanıp stratejiniz ile ilgili tüm istatistikleri detaylı bir şekilde incelemelisiniz. Geçmişteki deneyimlerinizin şimdiki durumunuz ile doğru bir şekilde örtüşmesini sağlarsanız, gelecekteki adımlarınızı da güçlü bir şekilde atabilirsiniz.

Ürünlerinizi Doğru Bir Şekilde Tanıtın

E-ticaret sitenizdeki ürünleriniz ile ilgili reklam yapabileceğiniz pek çok farklı kanal vardır. Kullanacağını birkaç yazılım aracı ile kolayca reklam oluşturabilirsiniz. Reklam vermenin böylesine basit bir hâle gelmesi sizi yanıltmasın. Ürün tanıtımlarının kolay bir şekilde yapılabilmesi, bu alandaki rakiplerinizin sayısını da artırır. Ayrıca reklam sadece ürününüzü göstermek değildir. Ürün tanıtımlarını içeren reklamlarınızın, potansiyel müşterileri ikna edebilecek seviyede olması gerekir. Bunun için hedef kitlenizdeki müşteri profillerini gruplandırmalısınız. Hangi gruba nasıl hitap edeceğinizi bilirseniz, hangi platformda ne tür bir ürün tanıtım çalışması yapacağınızı da bilirsiniz. Bu konuda IdeaSoft’un Google ve Facebook reklam çözümlerini tercih edebilir, kolayca reklamlarınızı yayına alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin