E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?

22 Haziran 2018
Sinan Oypan

Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların işini biraz daha zorlaştırıyor. Ancak uzun vadede firmaların başarılı olmalarını sağlayacak bazı faktörler de bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve iş stratejilerinizi geliştirerek kullanıcıların beklentilerini karşılamanız ve marka bilinirliğinizi artırarak kullanıcılara iyi bir satın alma öncesi ve sonrası deneyimi sunmanız başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak

Sitenizi ziyaret eden kişileri sitenizde tutmanız, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız ve onların aradıkları ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlamak için site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz bir hayli önemlidir. Sitenin kolay kullanım sunması, kullanıcıların da daha fazla etkileşime girmesini sağlarken bir yandan da aldığınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Site tasarımınızın dikkat çekici olması

Sıkıcı, karışık ve dikkat dağıtan tasarımlar site üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olmaktadır. Bu sebeple de site tasarımınızın sade, trendleri yakalayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtmayan bir şekilde hazırlanması lazım. Çok karmaşık site tasarımları kullanıcıların ilgisinin çok farklı yerlere kaymasına neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyebilir.

Siteniz güven vermeli

E-ticarette tüketicilerin güvenini kazanmak bir hayli önemlidir. Güven vermeyen tasarımlar ya da site üzerinde güvenlikle ilgili unsurların eksik olması da kullanıcıların site üzerinde alışveriş yapmamalarına neden olacaktır. Özellikle SSL sertifika kullanımları ve site genelinin HTTPS’e geçirilerek, veri transferlerinin şifrelenmesi ve tarayıcı üzerinde sitenin güvenli olduğunun gösterilmesi kullanıcıların site üzerinden güvenle alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlar. Bunun yanı sıra ödeme yöntemlerinde 3D Güvenlik gibi seçenekler sunmak da güven konusunda yardımcı olur.

Kaliteli ürün fotoğrafları ve açıklamaları

Görselliğin çok önemli olduğu günümüzde kaliteli ürün fotoğraflarınızın olması da bir hayli önemlidir. Kullanıcıların ilgisini çekmek ve ürünlerinize bir değer katmak için ürün fotoğraflarınızı yüksek çözünürlüklü bir şekilde hazırlamalı; aynı zamanda farklı konseptlerde ürünlerin kullanım alanlarını göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili hazırladığınız açıklama metinleri de bir hayli önemlidir. Kullanıcılara ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi sunmanız da gerekir. Kullanıcıların satın alma kararlarını burada hazırladığınız ürün açıklamaları ile etkileyebilirsiniz. Sıradan ve kopya metinler kullanmak, ürün açıklamalarının etkisini düşüreceği gibi Google üzerinde de sayfa değerinize çok fazla bir şey katmayacaktır. Ancak bunun yerine orijinal ve detaylı ürün açıklamaları oluşturduğunuzda hem SEO hem tüketicilerin satın alma kararları konusunda önemli bir gelişme kat edebilirsiniz.

Mobil kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil kullanıcıların sayısının artması sitelerin de mobil trafiklerinin artmasına neden oluyor. Özellikle sosyal medya reklamlarından gelen trafiklerin büyük bölümünün mobil odaklı olduğunu ele alacak olursak, mobildeki kullanıcı deneyiminizi de geliştirmeniz gerekir.

Sitenizin mobile uyumluluğunun yanı sıra tasarım ve ödeme sayfaları konusunda da kullanıcıların hızlı bir şekilde geri dönüşüm alabilecekleri şekilde tasarlanması gerekir. Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını inceleyebilirsiniz.

Rekabeti yakından takip etmek

Kullanıcı deneyimi ve site üzerindeki geliştirmelerin haricinde sektörde de rekabeti yakından takip etmeniz ve bu rekabetle baş edebilecek stratejiler geliştirmeniz gerekir. Rakip firmaların SEO, sosyal medya, reklam ve içerik stratejilerini inceleyebilir, fiyatlandırma konusunda analizlerinizi yapabilir ve elde ettiğiniz veriler sonrasında bu rekabetle baş edebilecek yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu rekabetle baş etmek için çalışmalar yapmamanız belli bir süre sonra müşteri kaybetmenize neden olabilir.

Kaliteli bir müşteri hizmeti sunun

Sadık müşteri kitleleri edinebilmek için satın alma öncesi ve sonrasında müşterilerinize kaliteli bir müşteri hizmeti sunmanız gerekmektedir. Kullanıcıların sorunlarını anlayabilmeli ve kısa sürede onların yaşadıkları sorunları çözmeniz ve müşteri hizmetlerinizi belli bir standartta tutarak tüm müşterilerinize aynı hizmeti vermelisiniz.

Müşteri destek sistemlerinizin etkili olmaması, sunduğunuz hizmetin kalitesini düşüreceği için müşteri memnuniyetinin de düşmesine neden olur. Bu da doğal olarak sadık müşteri kitleleri oluşturmamanıza sebep olacağı için uzun vadede başarılı olmanızı ciddi şekilde etkiler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan