fbpx

E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?

22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?

Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların işini biraz daha zorlaştırıyor. Ancak uzun vadede firmaların başarılı olmalarını sağlayacak bazı faktörler de bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve iş stratejilerinizi geliştirerek kullanıcıların beklentilerini karşılamanız ve marka bilinirliğinizi artırarak kullanıcılara iyi bir satın alma öncesi ve sonrası deneyimi sunmanız başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak

Sitenizi ziyaret eden kişileri sitenizde tutmanız, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız ve onların aradıkları ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlamak için site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz bir hayli önemlidir. Sitenin kolay kullanım sunması, kullanıcıların da daha fazla etkileşime girmesini sağlarken bir yandan da aldığınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Site tasarımınızın dikkat çekici olması

Sıkıcı, karışık ve dikkat dağıtan tasarımlar site üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olmaktadır. Bu sebeple de site tasarımınızın sade, trendleri yakalayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtmayan bir şekilde hazırlanması lazım. Çok karmaşık site tasarımları kullanıcıların ilgisinin çok farklı yerlere kaymasına neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyebilir.

Siteniz güven vermeli

E-ticarette tüketicilerin güvenini kazanmak bir hayli önemlidir. Güven vermeyen tasarımlar ya da site üzerinde güvenlikle ilgili unsurların eksik olması da kullanıcıların site üzerinde alışveriş yapmamalarına neden olacaktır. Özellikle SSL sertifika kullanımları ve site genelinin HTTPS’e geçirilerek, veri transferlerinin şifrelenmesi ve tarayıcı üzerinde sitenin güvenli olduğunun gösterilmesi kullanıcıların site üzerinden güvenle alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlar. Bunun yanı sıra ödeme yöntemlerinde 3D Güvenlik gibi seçenekler sunmak da güven konusunda yardımcı olur.

Kaliteli ürün fotoğrafları ve açıklamaları

Görselliğin çok önemli olduğu günümüzde kaliteli ürün fotoğraflarınızın olması da bir hayli önemlidir. Kullanıcıların ilgisini çekmek ve ürünlerinize bir değer katmak için ürün fotoğraflarınızı yüksek çözünürlüklü bir şekilde hazırlamalı; aynı zamanda farklı konseptlerde ürünlerin kullanım alanlarını göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili hazırladığınız açıklama metinleri de bir hayli önemlidir. Kullanıcılara ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi sunmanız da gerekir. Kullanıcıların satın alma kararlarını burada hazırladığınız ürün açıklamaları ile etkileyebilirsiniz. Sıradan ve kopya metinler kullanmak, ürün açıklamalarının etkisini düşüreceği gibi Google üzerinde de sayfa değerinize çok fazla bir şey katmayacaktır. Ancak bunun yerine orijinal ve detaylı ürün açıklamaları oluşturduğunuzda hem SEO hem tüketicilerin satın alma kararları konusunda önemli bir gelişme kat edebilirsiniz.

Mobil kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil kullanıcıların sayısının artması sitelerin de mobil trafiklerinin artmasına neden oluyor. Özellikle sosyal medya reklamlarından gelen trafiklerin büyük bölümünün mobil odaklı olduğunu ele alacak olursak, mobildeki kullanıcı deneyiminizi de geliştirmeniz gerekir.

Sitenizin mobile uyumluluğunun yanı sıra tasarım ve ödeme sayfaları konusunda da kullanıcıların hızlı bir şekilde geri dönüşüm alabilecekleri şekilde tasarlanması gerekir. Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını inceleyebilirsiniz.

Rekabeti yakından takip etmek

Kullanıcı deneyimi ve site üzerindeki geliştirmelerin haricinde sektörde de rekabeti yakından takip etmeniz ve bu rekabetle baş edebilecek stratejiler geliştirmeniz gerekir. Rakip firmaların SEO, sosyal medya, reklam ve içerik stratejilerini inceleyebilir, fiyatlandırma konusunda analizlerinizi yapabilir ve elde ettiğiniz veriler sonrasında bu rekabetle baş edebilecek yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu rekabetle baş etmek için çalışmalar yapmamanız belli bir süre sonra müşteri kaybetmenize neden olabilir.

Kaliteli bir müşteri hizmeti sunun

Sadık müşteri kitleleri edinebilmek için satın alma öncesi ve sonrasında müşterilerinize kaliteli bir müşteri hizmeti sunmanız gerekmektedir. Kullanıcıların sorunlarını anlayabilmeli ve kısa sürede onların yaşadıkları sorunları çözmeniz ve müşteri hizmetlerinizi belli bir standartta tutarak tüm müşterilerinize aynı hizmeti vermelisiniz.

Müşteri destek sistemlerinizin etkili olmaması, sunduğunuz hizmetin kalitesini düşüreceği için müşteri memnuniyetinin de düşmesine neden olur. Bu da doğal olarak sadık müşteri kitleleri oluşturmamanıza sebep olacağı için uzun vadede başarılı olmanızı ciddi şekilde etkiler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan