E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?

22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?

Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların işini biraz daha zorlaştırıyor. Ancak uzun vadede firmaların başarılı olmalarını sağlayacak bazı faktörler de bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve iş stratejilerinizi geliştirerek kullanıcıların beklentilerini karşılamanız ve marka bilinirliğinizi artırarak kullanıcılara iyi bir satın alma öncesi ve sonrası deneyimi sunmanız başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak

Sitenizi ziyaret eden kişileri sitenizde tutmanız, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız ve onların aradıkları ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlamak için site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz bir hayli önemlidir. Sitenin kolay kullanım sunması, kullanıcıların da daha fazla etkileşime girmesini sağlarken bir yandan da aldığınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Site tasarımınızın dikkat çekici olması

Sıkıcı, karışık ve dikkat dağıtan tasarımlar site üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olmaktadır. Bu sebeple de site tasarımınızın sade, trendleri yakalayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtmayan bir şekilde hazırlanması lazım. Çok karmaşık site tasarımları kullanıcıların ilgisinin çok farklı yerlere kaymasına neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyebilir.

Siteniz güven vermeli

E-ticarette tüketicilerin güvenini kazanmak bir hayli önemlidir. Güven vermeyen tasarımlar ya da site üzerinde güvenlikle ilgili unsurların eksik olması da kullanıcıların site üzerinde alışveriş yapmamalarına neden olacaktır. Özellikle SSL sertifika kullanımları ve site genelinin HTTPS’e geçirilerek, veri transferlerinin şifrelenmesi ve tarayıcı üzerinde sitenin güvenli olduğunun gösterilmesi kullanıcıların site üzerinden güvenle alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlar. Bunun yanı sıra ödeme yöntemlerinde 3D Güvenlik gibi seçenekler sunmak da güven konusunda yardımcı olur.

Kaliteli ürün fotoğrafları ve açıklamaları

Görselliğin çok önemli olduğu günümüzde kaliteli ürün fotoğraflarınızın olması da bir hayli önemlidir. Kullanıcıların ilgisini çekmek ve ürünlerinize bir değer katmak için ürün fotoğraflarınızı yüksek çözünürlüklü bir şekilde hazırlamalı; aynı zamanda farklı konseptlerde ürünlerin kullanım alanlarını göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili hazırladığınız açıklama metinleri de bir hayli önemlidir. Kullanıcılara ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi sunmanız da gerekir. Kullanıcıların satın alma kararlarını burada hazırladığınız ürün açıklamaları ile etkileyebilirsiniz. Sıradan ve kopya metinler kullanmak, ürün açıklamalarının etkisini düşüreceği gibi Google üzerinde de sayfa değerinize çok fazla bir şey katmayacaktır. Ancak bunun yerine orijinal ve detaylı ürün açıklamaları oluşturduğunuzda hem SEO hem tüketicilerin satın alma kararları konusunda önemli bir gelişme kat edebilirsiniz.

Mobil kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil kullanıcıların sayısının artması sitelerin de mobil trafiklerinin artmasına neden oluyor. Özellikle sosyal medya reklamlarından gelen trafiklerin büyük bölümünün mobil odaklı olduğunu ele alacak olursak, mobildeki kullanıcı deneyiminizi de geliştirmeniz gerekir.

Sitenizin mobile uyumluluğunun yanı sıra tasarım ve ödeme sayfaları konusunda da kullanıcıların hızlı bir şekilde geri dönüşüm alabilecekleri şekilde tasarlanması gerekir. Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını inceleyebilirsiniz.

Rekabeti yakından takip etmek

Kullanıcı deneyimi ve site üzerindeki geliştirmelerin haricinde sektörde de rekabeti yakından takip etmeniz ve bu rekabetle baş edebilecek stratejiler geliştirmeniz gerekir. Rakip firmaların SEO, sosyal medya, reklam ve içerik stratejilerini inceleyebilir, fiyatlandırma konusunda analizlerinizi yapabilir ve elde ettiğiniz veriler sonrasında bu rekabetle baş edebilecek yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu rekabetle baş etmek için çalışmalar yapmamanız belli bir süre sonra müşteri kaybetmenize neden olabilir.

Kaliteli bir müşteri hizmeti sunun

Sadık müşteri kitleleri edinebilmek için satın alma öncesi ve sonrasında müşterilerinize kaliteli bir müşteri hizmeti sunmanız gerekmektedir. Kullanıcıların sorunlarını anlayabilmeli ve kısa sürede onların yaşadıkları sorunları çözmeniz ve müşteri hizmetlerinizi belli bir standartta tutarak tüm müşterilerinize aynı hizmeti vermelisiniz.

Müşteri destek sistemlerinizin etkili olmaması, sunduğunuz hizmetin kalitesini düşüreceği için müşteri memnuniyetinin de düşmesine neden olur. Bu da doğal olarak sadık müşteri kitleleri oluşturmamanıza sebep olacağı için uzun vadede başarılı olmanızı ciddi şekilde etkiler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin