E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?

22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?

Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların işini biraz daha zorlaştırıyor. Ancak uzun vadede firmaların başarılı olmalarını sağlayacak bazı faktörler de bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak ve iş stratejilerinizi geliştirerek kullanıcıların beklentilerini karşılamanız ve marka bilinirliğinizi artırarak kullanıcılara iyi bir satın alma öncesi ve sonrası deneyimi sunmanız başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak

Sitenizi ziyaret eden kişileri sitenizde tutmanız, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamanız ve onların aradıkları ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlamak için site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz bir hayli önemlidir. Sitenin kolay kullanım sunması, kullanıcıların da daha fazla etkileşime girmesini sağlarken bir yandan da aldığınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Site tasarımınızın dikkat çekici olması

Sıkıcı, karışık ve dikkat dağıtan tasarımlar site üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olmaktadır. Bu sebeple de site tasarımınızın sade, trendleri yakalayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtmayan bir şekilde hazırlanması lazım. Çok karmaşık site tasarımları kullanıcıların ilgisinin çok farklı yerlere kaymasına neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyebilir.

Siteniz güven vermeli

E-ticarette tüketicilerin güvenini kazanmak bir hayli önemlidir. Güven vermeyen tasarımlar ya da site üzerinde güvenlikle ilgili unsurların eksik olması da kullanıcıların site üzerinde alışveriş yapmamalarına neden olacaktır. Özellikle SSL sertifika kullanımları ve site genelinin HTTPS’e geçirilerek, veri transferlerinin şifrelenmesi ve tarayıcı üzerinde sitenin güvenli olduğunun gösterilmesi kullanıcıların site üzerinden güvenle alışveriş yapabileceklerini görmelerini sağlar. Bunun yanı sıra ödeme yöntemlerinde 3D Güvenlik gibi seçenekler sunmak da güven konusunda yardımcı olur.

Kaliteli ürün fotoğrafları ve açıklamaları

Görselliğin çok önemli olduğu günümüzde kaliteli ürün fotoğraflarınızın olması da bir hayli önemlidir. Kullanıcıların ilgisini çekmek ve ürünlerinize bir değer katmak için ürün fotoğraflarınızı yüksek çözünürlüklü bir şekilde hazırlamalı; aynı zamanda farklı konseptlerde ürünlerin kullanım alanlarını göstermelisiniz.

Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili hazırladığınız açıklama metinleri de bir hayli önemlidir. Kullanıcılara ürünle ilgili mümkün olduğunca bilgi sunmanız da gerekir. Kullanıcıların satın alma kararlarını burada hazırladığınız ürün açıklamaları ile etkileyebilirsiniz. Sıradan ve kopya metinler kullanmak, ürün açıklamalarının etkisini düşüreceği gibi Google üzerinde de sayfa değerinize çok fazla bir şey katmayacaktır. Ancak bunun yerine orijinal ve detaylı ürün açıklamaları oluşturduğunuzda hem SEO hem tüketicilerin satın alma kararları konusunda önemli bir gelişme kat edebilirsiniz.

Mobil kullanıcı deneyimini geliştirin

Mobil kullanıcıların sayısının artması sitelerin de mobil trafiklerinin artmasına neden oluyor. Özellikle sosyal medya reklamlarından gelen trafiklerin büyük bölümünün mobil odaklı olduğunu ele alacak olursak, mobildeki kullanıcı deneyiminizi de geliştirmeniz gerekir.

Sitenizin mobile uyumluluğunun yanı sıra tasarım ve ödeme sayfaları konusunda da kullanıcıların hızlı bir şekilde geri dönüşüm alabilecekleri şekilde tasarlanması gerekir. Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını inceleyebilirsiniz.

Rekabeti yakından takip etmek

Kullanıcı deneyimi ve site üzerindeki geliştirmelerin haricinde sektörde de rekabeti yakından takip etmeniz ve bu rekabetle baş edebilecek stratejiler geliştirmeniz gerekir. Rakip firmaların SEO, sosyal medya, reklam ve içerik stratejilerini inceleyebilir, fiyatlandırma konusunda analizlerinizi yapabilir ve elde ettiğiniz veriler sonrasında bu rekabetle baş edebilecek yeni stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu rekabetle baş etmek için çalışmalar yapmamanız belli bir süre sonra müşteri kaybetmenize neden olabilir.

Kaliteli bir müşteri hizmeti sunun

Sadık müşteri kitleleri edinebilmek için satın alma öncesi ve sonrasında müşterilerinize kaliteli bir müşteri hizmeti sunmanız gerekmektedir. Kullanıcıların sorunlarını anlayabilmeli ve kısa sürede onların yaşadıkları sorunları çözmeniz ve müşteri hizmetlerinizi belli bir standartta tutarak tüm müşterilerinize aynı hizmeti vermelisiniz.

Müşteri destek sistemlerinizin etkili olmaması, sunduğunuz hizmetin kalitesini düşüreceği için müşteri memnuniyetinin de düşmesine neden olur. Bu da doğal olarak sadık müşteri kitleleri oluşturmamanıza sebep olacağı için uzun vadede başarılı olmanızı ciddi şekilde etkiler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers