Blog

E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş planınızı ve stratejinizi de geliştirmenize yardımcı olur.

Toplam trafik

E-ticaret sitenizin toplam trafiği, SEO çalışmalarınızın verimliliğini, organik, doğrudan ya da reklamlı içeriklerle elde ettiğiniz trafiği ortaya koymakta. Sitenizin genel trafiğine inceleyerek, trafiğin arttığı ya da düştüğü dönemleri gözlemleyebilir; aylık olarak kaç kişiye ulaştığınızı görebilirsiniz.

Google Analytics üzerinden yapacağınız araştırmalar sonucunda sitenize hangi cihazlardan, hangi ülke ve şehirlerden, hangi kaynaklardan trafik çektiğinizi görerek çalışmalarınız üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

En çok ziyaret edilen varış sayfaları

Yine Google Analytics üzerinden web siteniz üzerinde en çok ziyaret edilen varış sayfalarınızın takibini yapabilirsiniz. Bu sayfalar, ziyaretçilerinizin site üzerinde en çok hangi sayfaları ziyaret ettiğini gösterecektir. Yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmaları bu sayfaların gösterim oranlarının artmasına neden olabilir. Organik olarak da bazı sayfaların ziyaret oranları daha yüksek olacaktır. Bu veriler size sitenizde hangi sayfaların daha iyi performansa sahip olduğunu gösterir. Bu veriler doğrultusunda site üzerindeki diğer varış sayfalarınızı da güncelleyerek, doğru yaptığınız uygulamaları bu sayfalara da aktarabilirsiniz.

Yönlendirme trafikleri

Bir diğer önemli metrik de yönlendirme trafikleridir. Bu veri arama motorları haricinde hangi kanallardan web sitenize trafik çektiğinizi gösterir. Bu verinin analiziyle sosyal mecralardan ve diğer kaynaklardan gelen trafiğinizi ölçümleyebilirsiniz.

Yönlendirme trafikleriniz, farklı kaynaklar üzerinde yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu ve web sitenize ne kadar trafik çektiğinizi görmenizi sağlar. Böylelikle bu çalışmalarınızın verimliliğini takip edebilir görebilir ve trafik çekemediğiniz kaynaklar üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Sepete ekleme oranları

Sitenize çektiğiniz ziyaretçilerin ne kadarının etkileşime girerek, sepete ürün eklediklerini de takip etmeniz gerekir. Trafiğiniz çok ancak sepete ekleme oranlarınız düşükse, siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bunun birçok sebebi olabilir; kullanıcılar site üzerinde aradıklarını bulamıyor olabilirler; reklam çalışmalarınızdaki içeriklerle siteniz üzerindeki içerikler birbiriyle örtüşmüyor olabilir, site tasarımınız kullanıcı deneyimini kötü yönde etkiliyor olabilir… Bu örnekleri artırmak mümkün. Bu sebeple de sepete ekleme oranlarını yakından takip ederek gerekli adımları atmanız gerekir.

Tamamlanan ödeme işlemleri

Sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme işlemlerini de takip etmelisiniz. Çünkü her kullanıcı sepete ekleme işlemini yaptıktan sonra alışverişini tamamlayamaz. Bu da sepeti terk etme oranlarını ortaya çıkarır. Sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesi ödeme aşamasında bir takım sorunların olduğunu gösterecektir. Ödeme sayfalarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz ve kullanıcıları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmeniz gerekir. Aksi takdirde tamamlanan ödeme işlemlerinizde de düşüşler gerçekleşecektir.

En çok kullanılan ödeme yöntemi

E-ticaret siteniz üzerinde birden fazla ödeme yöntemi kabul ediyor olabilirsiniz ki, tavsiye edilen de bu şekildedir. Tüketicilerin hangi ödeme yöntemini kullandığını takip etmeniz, bu sistemlerden hangisinin en iyi performansı gösterdiğini anlamanızı sağlarken, müşterilerinizin satın alma alışkanlıkları hakkında da bir takım bilgiler edinmenize yardımcı olur.

Site üzerindeki arama verileri

Siteniz üzerinde bulunan arama özelliği, kullanıcıların site üzerinde en çok hangi ürünleri aradıklarını görmenize yardımcı olur. Böylelikle kullanıcıların beklentilerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra siteniz üzerinde en çok talep gören ürünleri de belirleyeceğiniz için bu ürünlere özel kampanya ve fırsatlar da hazırlayabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, bir kullanıcının ortalama olarak yaklaşık ne kadarlık bir alışveriş yaptığını gösterir. Bu da maliyet ve kar oranlarının hesaplanması sırasında baz alınacak bir veri olarak öne çıkar. Aynı zamanda bu veriyi inceledikten sonra site üzerindeki ortalama sepet tutarınızı artırmak için ne gibi satış taktiklerinden yararlanmanız gerektiği konusunda da stratejiler geliştirmeniz için size bir takım fikirler verecektir.

Tekrar alışveriş yapan müşteriler

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaç duyarsınız. Bu nedenle de sitenizi tekrar ziyaret ederek, yeniden alışveriş yapan müşterilerinizin takibini yapmanız önemlidir. Bu veri sadık müşteri kitlelerinizi belirlemenizi sağlar. Sadık müşteri kitlenizin az olması uzun vadede sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Bu veriler doğrultusunda sadık kitleler edinmek için yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Geri dönüşüm oranları

Yaptığınız tüm pazarlama, reklam çalışmalarının yanı sıra e-ticaret siteniz üzerindeki eyleme çağrı butonlarından elde ettiğiniz geri dönüşümleri de takip etmelisiniz. Bu veriler çalışmalarınızın performansını ortaya koyacaktır. Bazı çalışmalarınızın geri dönüşüm oranları diğerlerinden daha düşük olabilir. Böylelikle geri dönüşüm elde edemediğiniz çalışmalarınızı yeniden gözden geçirerek, farklı yaklaşımlar deneyebilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!