E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

15 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş planınızı ve stratejinizi de geliştirmenize yardımcı olur.

Toplam trafik

E-ticaret sitenizin toplam trafiği, SEO çalışmalarınızın verimliliğini, organik, doğrudan ya da reklamlı içeriklerle elde ettiğiniz trafiği ortaya koymakta. Sitenizin genel trafiğine inceleyerek, trafiğin arttığı ya da düştüğü dönemleri gözlemleyebilir; aylık olarak kaç kişiye ulaştığınızı görebilirsiniz.

Google Analytics üzerinden yapacağınız araştırmalar sonucunda sitenize hangi cihazlardan, hangi ülke ve şehirlerden, hangi kaynaklardan trafik çektiğinizi görerek çalışmalarınız üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

En çok ziyaret edilen varış sayfaları

Yine Google Analytics üzerinden web siteniz üzerinde en çok ziyaret edilen varış sayfalarınızın takibini yapabilirsiniz. Bu sayfalar, ziyaretçilerinizin site üzerinde en çok hangi sayfaları ziyaret ettiğini gösterecektir. Yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmaları bu sayfaların gösterim oranlarının artmasına neden olabilir. Organik olarak da bazı sayfaların ziyaret oranları daha yüksek olacaktır. Bu veriler size sitenizde hangi sayfaların daha iyi performansa sahip olduğunu gösterir. Bu veriler doğrultusunda site üzerindeki diğer varış sayfalarınızı da güncelleyerek, doğru yaptığınız uygulamaları bu sayfalara da aktarabilirsiniz.

Yönlendirme trafikleri

Bir diğer önemli metrik de yönlendirme trafikleridir. Bu veri arama motorları haricinde hangi kanallardan web sitenize trafik çektiğinizi gösterir. Bu verinin analiziyle sosyal mecralardan ve diğer kaynaklardan gelen trafiğinizi ölçümleyebilirsiniz.

Yönlendirme trafikleriniz, farklı kaynaklar üzerinde yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu ve web sitenize ne kadar trafik çektiğinizi görmenizi sağlar. Böylelikle bu çalışmalarınızın verimliliğini takip edebilir görebilir ve trafik çekemediğiniz kaynaklar üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Sepete ekleme oranları

Sitenize çektiğiniz ziyaretçilerin ne kadarının etkileşime girerek, sepete ürün eklediklerini de takip etmeniz gerekir. Trafiğiniz çok ancak sepete ekleme oranlarınız düşükse, siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bunun birçok sebebi olabilir; kullanıcılar site üzerinde aradıklarını bulamıyor olabilirler; reklam çalışmalarınızdaki içeriklerle siteniz üzerindeki içerikler birbiriyle örtüşmüyor olabilir, site tasarımınız kullanıcı deneyimini kötü yönde etkiliyor olabilir… Bu örnekleri artırmak mümkün. Bu sebeple de sepete ekleme oranlarını yakından takip ederek gerekli adımları atmanız gerekir.

Tamamlanan ödeme işlemleri

Sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme işlemlerini de takip etmelisiniz. Çünkü her kullanıcı sepete ekleme işlemini yaptıktan sonra alışverişini tamamlayamaz. Bu da sepeti terk etme oranlarını ortaya çıkarır. Sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesi ödeme aşamasında bir takım sorunların olduğunu gösterecektir. Ödeme sayfalarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz ve kullanıcıları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmeniz gerekir. Aksi takdirde tamamlanan ödeme işlemlerinizde de düşüşler gerçekleşecektir.

En çok kullanılan ödeme yöntemi

E-ticaret siteniz üzerinde birden fazla ödeme yöntemi kabul ediyor olabilirsiniz ki, tavsiye edilen de bu şekildedir. Tüketicilerin hangi ödeme yöntemini kullandığını takip etmeniz, bu sistemlerden hangisinin en iyi performansı gösterdiğini anlamanızı sağlarken, müşterilerinizin satın alma alışkanlıkları hakkında da bir takım bilgiler edinmenize yardımcı olur.

Site üzerindeki arama verileri

Siteniz üzerinde bulunan arama özelliği, kullanıcıların site üzerinde en çok hangi ürünleri aradıklarını görmenize yardımcı olur. Böylelikle kullanıcıların beklentilerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra siteniz üzerinde en çok talep gören ürünleri de belirleyeceğiniz için bu ürünlere özel kampanya ve fırsatlar da hazırlayabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, bir kullanıcının ortalama olarak yaklaşık ne kadarlık bir alışveriş yaptığını gösterir. Bu da maliyet ve kar oranlarının hesaplanması sırasında baz alınacak bir veri olarak öne çıkar. Aynı zamanda bu veriyi inceledikten sonra site üzerindeki ortalama sepet tutarınızı artırmak için ne gibi satış taktiklerinden yararlanmanız gerektiği konusunda da stratejiler geliştirmeniz için size bir takım fikirler verecektir.

Tekrar alışveriş yapan müşteriler

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaç duyarsınız. Bu nedenle de sitenizi tekrar ziyaret ederek, yeniden alışveriş yapan müşterilerinizin takibini yapmanız önemlidir. Bu veri sadık müşteri kitlelerinizi belirlemenizi sağlar. Sadık müşteri kitlenizin az olması uzun vadede sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Bu veriler doğrultusunda sadık kitleler edinmek için yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Geri dönüşüm oranları

Yaptığınız tüm pazarlama, reklam çalışmalarının yanı sıra e-ticaret siteniz üzerindeki eyleme çağrı butonlarından elde ettiğiniz geri dönüşümleri de takip etmelisiniz. Bu veriler çalışmalarınızın performansını ortaya koyacaktır. Bazı çalışmalarınızın geri dönüşüm oranları diğerlerinden daha düşük olabilir. Böylelikle geri dönüşüm elde edemediğiniz çalışmalarınızı yeniden gözden geçirerek, farklı yaklaşımlar deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan