E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

15 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş planınızı ve stratejinizi de geliştirmenize yardımcı olur.

Toplam trafik

E-ticaret sitenizin toplam trafiği, SEO çalışmalarınızın verimliliğini, organik, doğrudan ya da reklamlı içeriklerle elde ettiğiniz trafiği ortaya koymakta. Sitenizin genel trafiğine inceleyerek, trafiğin arttığı ya da düştüğü dönemleri gözlemleyebilir; aylık olarak kaç kişiye ulaştığınızı görebilirsiniz.

Google Analytics üzerinden yapacağınız araştırmalar sonucunda sitenize hangi cihazlardan, hangi ülke ve şehirlerden, hangi kaynaklardan trafik çektiğinizi görerek çalışmalarınız üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

En çok ziyaret edilen varış sayfaları

Yine Google Analytics üzerinden web siteniz üzerinde en çok ziyaret edilen varış sayfalarınızın takibini yapabilirsiniz. Bu sayfalar, ziyaretçilerinizin site üzerinde en çok hangi sayfaları ziyaret ettiğini gösterecektir. Yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmaları bu sayfaların gösterim oranlarının artmasına neden olabilir. Organik olarak da bazı sayfaların ziyaret oranları daha yüksek olacaktır. Bu veriler size sitenizde hangi sayfaların daha iyi performansa sahip olduğunu gösterir. Bu veriler doğrultusunda site üzerindeki diğer varış sayfalarınızı da güncelleyerek, doğru yaptığınız uygulamaları bu sayfalara da aktarabilirsiniz.

Yönlendirme trafikleri

Bir diğer önemli metrik de yönlendirme trafikleridir. Bu veri arama motorları haricinde hangi kanallardan web sitenize trafik çektiğinizi gösterir. Bu verinin analiziyle sosyal mecralardan ve diğer kaynaklardan gelen trafiğinizi ölçümleyebilirsiniz.

Yönlendirme trafikleriniz, farklı kaynaklar üzerinde yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu ve web sitenize ne kadar trafik çektiğinizi görmenizi sağlar. Böylelikle bu çalışmalarınızın verimliliğini takip edebilir görebilir ve trafik çekemediğiniz kaynaklar üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Sepete ekleme oranları

Sitenize çektiğiniz ziyaretçilerin ne kadarının etkileşime girerek, sepete ürün eklediklerini de takip etmeniz gerekir. Trafiğiniz çok ancak sepete ekleme oranlarınız düşükse, siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bunun birçok sebebi olabilir; kullanıcılar site üzerinde aradıklarını bulamıyor olabilirler; reklam çalışmalarınızdaki içeriklerle siteniz üzerindeki içerikler birbiriyle örtüşmüyor olabilir, site tasarımınız kullanıcı deneyimini kötü yönde etkiliyor olabilir… Bu örnekleri artırmak mümkün. Bu sebeple de sepete ekleme oranlarını yakından takip ederek gerekli adımları atmanız gerekir.

Tamamlanan ödeme işlemleri

Sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme işlemlerini de takip etmelisiniz. Çünkü her kullanıcı sepete ekleme işlemini yaptıktan sonra alışverişini tamamlayamaz. Bu da sepeti terk etme oranlarını ortaya çıkarır. Sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesi ödeme aşamasında bir takım sorunların olduğunu gösterecektir. Ödeme sayfalarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz ve kullanıcıları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmeniz gerekir. Aksi takdirde tamamlanan ödeme işlemlerinizde de düşüşler gerçekleşecektir.

En çok kullanılan ödeme yöntemi

E-ticaret siteniz üzerinde birden fazla ödeme yöntemi kabul ediyor olabilirsiniz ki, tavsiye edilen de bu şekildedir. Tüketicilerin hangi ödeme yöntemini kullandığını takip etmeniz, bu sistemlerden hangisinin en iyi performansı gösterdiğini anlamanızı sağlarken, müşterilerinizin satın alma alışkanlıkları hakkında da bir takım bilgiler edinmenize yardımcı olur.

Site üzerindeki arama verileri

Siteniz üzerinde bulunan arama özelliği, kullanıcıların site üzerinde en çok hangi ürünleri aradıklarını görmenize yardımcı olur. Böylelikle kullanıcıların beklentilerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra siteniz üzerinde en çok talep gören ürünleri de belirleyeceğiniz için bu ürünlere özel kampanya ve fırsatlar da hazırlayabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, bir kullanıcının ortalama olarak yaklaşık ne kadarlık bir alışveriş yaptığını gösterir. Bu da maliyet ve kar oranlarının hesaplanması sırasında baz alınacak bir veri olarak öne çıkar. Aynı zamanda bu veriyi inceledikten sonra site üzerindeki ortalama sepet tutarınızı artırmak için ne gibi satış taktiklerinden yararlanmanız gerektiği konusunda da stratejiler geliştirmeniz için size bir takım fikirler verecektir.

Tekrar alışveriş yapan müşteriler

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaç duyarsınız. Bu nedenle de sitenizi tekrar ziyaret ederek, yeniden alışveriş yapan müşterilerinizin takibini yapmanız önemlidir. Bu veri sadık müşteri kitlelerinizi belirlemenizi sağlar. Sadık müşteri kitlenizin az olması uzun vadede sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Bu veriler doğrultusunda sadık kitleler edinmek için yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Geri dönüşüm oranları

Yaptığınız tüm pazarlama, reklam çalışmalarının yanı sıra e-ticaret siteniz üzerindeki eyleme çağrı butonlarından elde ettiğiniz geri dönüşümleri de takip etmelisiniz. Bu veriler çalışmalarınızın performansını ortaya koyacaktır. Bazı çalışmalarınızın geri dönüşüm oranları diğerlerinden daha düşük olabilir. Böylelikle geri dönüşüm elde edemediğiniz çalışmalarınızı yeniden gözden geçirerek, farklı yaklaşımlar deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan