fbpx

E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş planınızı ve stratejinizi de geliştirmenize yardımcı olur.

Toplam trafik

E-ticaret sitenizin toplam trafiği, SEO çalışmalarınızın verimliliğini, organik, doğrudan ya da reklamlı içeriklerle elde ettiğiniz trafiği ortaya koymakta. Sitenizin genel trafiğine inceleyerek, trafiğin arttığı ya da düştüğü dönemleri gözlemleyebilir; aylık olarak kaç kişiye ulaştığınızı görebilirsiniz.

Google Analytics üzerinden yapacağınız araştırmalar sonucunda sitenize hangi cihazlardan, hangi ülke ve şehirlerden, hangi kaynaklardan trafik çektiğinizi görerek çalışmalarınız üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

En çok ziyaret edilen varış sayfaları

Yine Google Analytics üzerinden web siteniz üzerinde en çok ziyaret edilen varış sayfalarınızın takibini yapabilirsiniz. Bu sayfalar, ziyaretçilerinizin site üzerinde en çok hangi sayfaları ziyaret ettiğini gösterecektir. Yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmaları bu sayfaların gösterim oranlarının artmasına neden olabilir. Organik olarak da bazı sayfaların ziyaret oranları daha yüksek olacaktır. Bu veriler size sitenizde hangi sayfaların daha iyi performansa sahip olduğunu gösterir. Bu veriler doğrultusunda site üzerindeki diğer varış sayfalarınızı da güncelleyerek, doğru yaptığınız uygulamaları bu sayfalara da aktarabilirsiniz.

Yönlendirme trafikleri

Bir diğer önemli metrik de yönlendirme trafikleridir. Bu veri arama motorları haricinde hangi kanallardan web sitenize trafik çektiğinizi gösterir. Bu verinin analiziyle sosyal mecralardan ve diğer kaynaklardan gelen trafiğinizi ölçümleyebilirsiniz.

Yönlendirme trafikleriniz, farklı kaynaklar üzerinde yaptığınız çalışmaların ne kadar etkili olduğunu ve web sitenize ne kadar trafik çektiğinizi görmenizi sağlar. Böylelikle bu çalışmalarınızın verimliliğini takip edebilir görebilir ve trafik çekemediğiniz kaynaklar üzerinde yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Sepete ekleme oranları

Sitenize çektiğiniz ziyaretçilerin ne kadarının etkileşime girerek, sepete ürün eklediklerini de takip etmeniz gerekir. Trafiğiniz çok ancak sepete ekleme oranlarınız düşükse, siteniz üzerinde bir takım değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bunun birçok sebebi olabilir; kullanıcılar site üzerinde aradıklarını bulamıyor olabilirler; reklam çalışmalarınızdaki içeriklerle siteniz üzerindeki içerikler birbiriyle örtüşmüyor olabilir, site tasarımınız kullanıcı deneyimini kötü yönde etkiliyor olabilir… Bu örnekleri artırmak mümkün. Bu sebeple de sepete ekleme oranlarını yakından takip ederek gerekli adımları atmanız gerekir.

Tamamlanan ödeme işlemleri

Sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme işlemlerini de takip etmelisiniz. Çünkü her kullanıcı sepete ekleme işlemini yaptıktan sonra alışverişini tamamlayamaz. Bu da sepeti terk etme oranlarını ortaya çıkarır. Sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesi ödeme aşamasında bir takım sorunların olduğunu gösterecektir. Ödeme sayfalarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz ve kullanıcıları hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmeniz gerekir. Aksi takdirde tamamlanan ödeme işlemlerinizde de düşüşler gerçekleşecektir.

En çok kullanılan ödeme yöntemi

E-ticaret siteniz üzerinde birden fazla ödeme yöntemi kabul ediyor olabilirsiniz ki, tavsiye edilen de bu şekildedir. Tüketicilerin hangi ödeme yöntemini kullandığını takip etmeniz, bu sistemlerden hangisinin en iyi performansı gösterdiğini anlamanızı sağlarken, müşterilerinizin satın alma alışkanlıkları hakkında da bir takım bilgiler edinmenize yardımcı olur.

Site üzerindeki arama verileri

Siteniz üzerinde bulunan arama özelliği, kullanıcıların site üzerinde en çok hangi ürünleri aradıklarını görmenize yardımcı olur. Böylelikle kullanıcıların beklentilerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamış olabilirsiniz. Bunun yanı sıra siteniz üzerinde en çok talep gören ürünleri de belirleyeceğiniz için bu ürünlere özel kampanya ve fırsatlar da hazırlayabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, bir kullanıcının ortalama olarak yaklaşık ne kadarlık bir alışveriş yaptığını gösterir. Bu da maliyet ve kar oranlarının hesaplanması sırasında baz alınacak bir veri olarak öne çıkar. Aynı zamanda bu veriyi inceledikten sonra site üzerindeki ortalama sepet tutarınızı artırmak için ne gibi satış taktiklerinden yararlanmanız gerektiği konusunda da stratejiler geliştirmeniz için size bir takım fikirler verecektir.

Tekrar alışveriş yapan müşteriler

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaç duyarsınız. Bu nedenle de sitenizi tekrar ziyaret ederek, yeniden alışveriş yapan müşterilerinizin takibini yapmanız önemlidir. Bu veri sadık müşteri kitlelerinizi belirlemenizi sağlar. Sadık müşteri kitlenizin az olması uzun vadede sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Bu veriler doğrultusunda sadık kitleler edinmek için yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.

Geri dönüşüm oranları

Yaptığınız tüm pazarlama, reklam çalışmalarının yanı sıra e-ticaret siteniz üzerindeki eyleme çağrı butonlarından elde ettiğiniz geri dönüşümleri de takip etmelisiniz. Bu veriler çalışmalarınızın performansını ortaya koyacaktır. Bazı çalışmalarınızın geri dönüşüm oranları diğerlerinden daha düşük olabilir. Böylelikle geri dönüşüm elde edemediğiniz çalışmalarınızı yeniden gözden geçirerek, farklı yaklaşımlar deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan