KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor

7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor

Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin sektörel olarak büyümesinde Türkiye’yi gelişmiş ülkelerle karşılaştırdığımızda gidecek çok yolumuzun olduğunu görüyoruz.

2018 yılında, dünya çapında 1,8 milyar insan online alışveriş yaparken küresel e-ticaret satışları 2,8 trilyon dolara ulaşı. Türkiye’de ise e-ticaret sektörü 2014 yılından bu yana toplam %216 büyüme ile 60 milyara yaklaştı. Global e-ticaret haciminin 2021 yılına kadar 4,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor.

E-ticaretin işletmeler tarafında kullanım oranı sadece %2,5

Türkiye’nin 15-24 yaş grubundaki genç nüfusu 13 milyona yaklaştı. Bu sayı, Türkiye nüfusunun %16,1’ine denk geliyor. Avrupa’nın en genç nüfusunu oluşturan Türkiye, sadece yerel anlamda değil küresel şirketler açısından da iyi bir potansiyele işaret etmektedir. Son dönemde gerçekleşen Alibaba, Amazon gibi küresel liderlerin yatırımları da bu potansiyeli doğruluyor. Tam da bu noktada özellikle Türkiye ekonomisinin %90’ını oluşturan KOBİ’ler için e-ticaret sektörü ciddi potansiyel barındırıyor.

E-ticarete katılan KOBİ’ler satışlarının en az %30 oranında artış gösterdiğini belirtiyor. Ayrıca KOBİ’ler E-ticaret yapmanın ana motivasyonu olarak; daha çok kitleye ulaşmak, 7/24 satış yapabilmek, kârlılığı artırmak olduğunu söylüyor. Ancak ülkemizde e-ticaretin işletmeler tarafından kullanım oranı yalnızca %2,5.

İstanbul Ticaret Odası işbirliğiyle yeni bir E-ticaret Semineri

Türkiye’de e-ticaret alt yapı sağlayıcıları arasında pazar lideri olan IdeaSoft, ülke genelinde düzenlediği etkinlik ve seminerlerle e-ticaret ekosisteminin gelişimine katkı sağlıyor. Son olarak, İstanbul Ticaret Odası (İTO) işbirliğiyle yeni bir e-ticaret seminer serisine başlayan IdeaSoft, alanında uzman konuşmacılarla, e-ticaret altyapılarından kargolamaya, ödeme sistemlerinden hukuki süreçlere kadar tüm konuları detaylı olarak ele alıyor.

İlki 7 Ekim 2019 Pazartesi günü gerçekleştirilen ve 300’den fazla davetlinin ağırlandığı seminerde Ideasoft İş Ortakları Müdürü Eray Şentürk, e-ticarette gelir elde etmenin yollarını katılımcılara aktarırken, Tek Kılavuz İş Geliştirme Müdürü Kerem Aktaş ise arama motoru pazarlamasıyla ilgili merak edilenleri anlattı.

PTT E-Ticaret Daire Başkanı Settar Ulu ise yeni nesil B2B Pazaryeri Platformu PTT Trade’e dair detayları paylaştı. E-ticaret seminerin açılış konuşmasını yapan İTO Yönetim Kurulu Bahadır Yaşık, şirketlerin gelecekleri için en önemli yatırımlarını e-ticarete yapmalarını gerektiğini aktardı.

Türkiye’de e-ticaret kadar hızlı büyüyen bir sektör yok

2018 yılında Türkiye’de e-ticaretin %42 büyüdüğünü ilk olarak aktaran IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk'ün aktardığı verilere göre, Türkiye’de bu kadar hızlı büyüyen başka bir sektör yok. E-ticaret son tüketicinin davranışlarını sürekli takip etmek ve çıkarımlarla nereye varacağını doğru tahmin etmekle ilgili. Tüketicilerin %44’ü ürünleri online araştırıp online satın alma yapıyor. %51’i ise ürünleri online araştırıp mağazadan satın alıyor. %17’lik kısmı, ürünü mağazada inceleyip internetten satın alıyor. %32’si ürünleri online’da araştırdıktan sonra mağazada inceleyip e-ticaret ile satın alıyor.

IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk: "E-ticaret sektörüne adım atan tüm markalar ürün ve hizmet gözetmeksizin güçlü e-ticaret bir altyapısı ve tüketici beklentilerine uygun adımlarla başarılı olabilirler. Bugün e-ticarete adım atan şirketler, adım atmayanlara göre 7 kat daha hızlı büyüyor."

E-ticaret Seminelerleri devam ediyor

21 Ekim 2019 Pazartesi günü ikincisi düzenlenen seminerde konuşmacı olarak katılan iyzico İş Geliştirme ve Pazarlama Uzmanı Pamir Yanık, e-ticarette sanal pos ve yeni nesil ödeme sistemleriyle ilgili detayları aktardı.Foriba Satış Müdürü Ali Bulut ise e-ticaret siteleri için fatura süreçlerini kolaylaştıracak e-fatura uygulamalarını ele aldı.

11 Kasım 2019 ’da gerçekleştirilecek üçüncü seminerde yurtiçi ve yurtdışı kargolama süreçleriyle ilgili tüm detayları anlatacak olan UPS Kargo Segment Marketing sorumlusu Kazım Utangan’ın yanı sıra, e-ticaret süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hukuki süreçlerle ilgili Ideasoft Hukuk Müşaviri Aytaç Yavuz bilgilendirme yapacak.

29 Kasım Cuma 2019 Cuma günü ele alınacak son seminerde ise Entegra Proje Yöneticisi Murat Dişkıran e-pazar yerlerinden satış yapma konusunu detaylandırırken, başarılı e-ticaret girişimlerinden Kahve.com'un Kurucusu Levend Aktaş “E-ticarette Başarıya Giden Yol” konulu söyleşide örnek bir başarı hikayesi üzerinden deneyimlerini aktaracak.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan