KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor

7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya

Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin sektörel olarak büyümesinde Türkiye’yi gelişmiş ülkelerle karşılaştırdığımızda gidecek çok yolumuzun olduğunu görüyoruz.

2018 yılında, dünya çapında 1,8 milyar insan online alışveriş yaparken küresel e-ticaret satışları 2,8 trilyon dolara ulaşı. Türkiye’de ise e-ticaret sektörü 2014 yılından bu yana toplam %216 büyüme ile 60 milyara yaklaştı. Global e-ticaret haciminin 2021 yılına kadar 4,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor.

E-ticaretin işletmeler tarafında kullanım oranı sadece %2,5

Türkiye’nin 15-24 yaş grubundaki genç nüfusu 13 milyona yaklaştı. Bu sayı, Türkiye nüfusunun %16,1’ine denk geliyor. Avrupa’nın en genç nüfusunu oluşturan Türkiye, sadece yerel anlamda değil küresel şirketler açısından da iyi bir potansiyele işaret etmektedir. Son dönemde gerçekleşen Alibaba, Amazon gibi küresel liderlerin yatırımları da bu potansiyeli doğruluyor. Tam da bu noktada özellikle Türkiye ekonomisinin %90’ını oluşturan KOBİ’ler için e-ticaret sektörü ciddi potansiyel barındırıyor.

E-ticarete katılan KOBİ’ler satışlarının en az %30 oranında artış gösterdiğini belirtiyor. Ayrıca KOBİ’ler E-ticaret yapmanın ana motivasyonu olarak; daha çok kitleye ulaşmak, 7/24 satış yapabilmek, kârlılığı artırmak olduğunu söylüyor. Ancak ülkemizde e-ticaretin işletmeler tarafından kullanım oranı yalnızca %2,5.

İstanbul Ticaret Odası işbirliğiyle yeni bir E-ticaret Semineri

Türkiye’de e-ticaret alt yapı sağlayıcıları arasında pazar lideri olan IdeaSoft, ülke genelinde düzenlediği etkinlik ve seminerlerle e-ticaret ekosisteminin gelişimine katkı sağlıyor. Son olarak, İstanbul Ticaret Odası (İTO) işbirliğiyle yeni bir e-ticaret seminer serisine başlayan IdeaSoft, alanında uzman konuşmacılarla, e-ticaret altyapılarından kargolamaya, ödeme sistemlerinden hukuki süreçlere kadar tüm konuları detaylı olarak ele alıyor.

İlki 7 Ekim 2019 Pazartesi günü gerçekleştirilen ve 300’den fazla davetlinin ağırlandığı seminerde Ideasoft İş Ortakları Müdürü Eray Şentürk, e-ticarette gelir elde etmenin yollarını katılımcılara aktarırken, Tek Kılavuz İş Geliştirme Müdürü Kerem Aktaş ise arama motoru pazarlamasıyla ilgili merak edilenleri anlattı.

PTT E-Ticaret Daire Başkanı Settar Ulu ise yeni nesil B2B Pazaryeri Platformu PTT Trade’e dair detayları paylaştı. E-ticaret seminerin açılış konuşmasını yapan İTO Yönetim Kurulu Bahadır Yaşık, şirketlerin gelecekleri için en önemli yatırımlarını e-ticarete yapmalarını gerektiğini aktardı.

Türkiye’de e-ticaret kadar hızlı büyüyen bir sektör yok

2018 yılında Türkiye’de e-ticaretin %42 büyüdüğünü ilk olarak aktaran IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk'ün aktardığı verilere göre, Türkiye’de bu kadar hızlı büyüyen başka bir sektör yok. E-ticaret son tüketicinin davranışlarını sürekli takip etmek ve çıkarımlarla nereye varacağını doğru tahmin etmekle ilgili. Tüketicilerin %44’ü ürünleri online araştırıp online satın alma yapıyor. %51’i ise ürünleri online araştırıp mağazadan satın alıyor. %17’lik kısmı, ürünü mağazada inceleyip internetten satın alıyor. %32’si ürünleri online’da araştırdıktan sonra mağazada inceleyip e-ticaret ile satın alıyor.

IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk: "E-ticaret sektörüne adım atan tüm markalar ürün ve hizmet gözetmeksizin güçlü e-ticaret bir altyapısı ve tüketici beklentilerine uygun adımlarla başarılı olabilirler. Bugün e-ticarete adım atan şirketler, adım atmayanlara göre 7 kat daha hızlı büyüyor."

E-ticaret Seminelerleri devam ediyor

21 Ekim 2019 Pazartesi günü ikincisi düzenlenen seminerde konuşmacı olarak katılan iyzico İş Geliştirme ve Pazarlama Uzmanı Pamir Yanık, e-ticarette sanal pos ve yeni nesil ödeme sistemleriyle ilgili detayları aktardı.Foriba Satış Müdürü Ali Bulut ise e-ticaret siteleri için fatura süreçlerini kolaylaştıracak e-fatura uygulamalarını ele aldı.

11 Kasım 2019 ’da gerçekleştirilecek üçüncü seminerde yurtiçi ve yurtdışı kargolama süreçleriyle ilgili tüm detayları anlatacak olan UPS Kargo Segment Marketing sorumlusu Kazım Utangan’ın yanı sıra, e-ticaret süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hukuki süreçlerle ilgili Ideasoft Hukuk Müşaviri Aytaç Yavuz bilgilendirme yapacak.

29 Kasım Cuma 2019 Cuma günü ele alınacak son seminerde ise Entegra Proje Yöneticisi Murat Dişkıran e-pazar yerlerinden satış yapma konusunu detaylandırırken, başarılı e-ticaret girişimlerinden Kahve.com'un Kurucusu Levend Aktaş “E-ticarette Başarıya Giden Yol” konulu söyleşide örnek bir başarı hikayesi üzerinden deneyimlerini aktaracak.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan