KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor

7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor

Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin sektörel olarak büyümesinde Türkiye’yi gelişmiş ülkelerle karşılaştırdığımızda gidecek çok yolumuzun olduğunu görüyoruz.

2018 yılında, dünya çapında 1,8 milyar insan online alışveriş yaparken küresel e-ticaret satışları 2,8 trilyon dolara ulaşı. Türkiye’de ise e-ticaret sektörü 2014 yılından bu yana toplam %216 büyüme ile 60 milyara yaklaştı. Global e-ticaret haciminin 2021 yılına kadar 4,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor.

E-ticaretin işletmeler tarafında kullanım oranı sadece %2,5

Türkiye’nin 15-24 yaş grubundaki genç nüfusu 13 milyona yaklaştı. Bu sayı, Türkiye nüfusunun %16,1’ine denk geliyor. Avrupa’nın en genç nüfusunu oluşturan Türkiye, sadece yerel anlamda değil küresel şirketler açısından da iyi bir potansiyele işaret etmektedir. Son dönemde gerçekleşen Alibaba, Amazon gibi küresel liderlerin yatırımları da bu potansiyeli doğruluyor. Tam da bu noktada özellikle Türkiye ekonomisinin %90’ını oluşturan KOBİ’ler için e-ticaret sektörü ciddi potansiyel barındırıyor.

E-ticarete katılan KOBİ’ler satışlarının en az %30 oranında artış gösterdiğini belirtiyor. Ayrıca KOBİ’ler E-ticaret yapmanın ana motivasyonu olarak; daha çok kitleye ulaşmak, 7/24 satış yapabilmek, kârlılığı artırmak olduğunu söylüyor. Ancak ülkemizde e-ticaretin işletmeler tarafından kullanım oranı yalnızca %2,5.

İstanbul Ticaret Odası işbirliğiyle yeni bir E-ticaret Semineri

Türkiye’de e-ticaret alt yapı sağlayıcıları arasında pazar lideri olan IdeaSoft, ülke genelinde düzenlediği etkinlik ve seminerlerle e-ticaret ekosisteminin gelişimine katkı sağlıyor. Son olarak, İstanbul Ticaret Odası (İTO) işbirliğiyle yeni bir e-ticaret seminer serisine başlayan IdeaSoft, alanında uzman konuşmacılarla, e-ticaret altyapılarından kargolamaya, ödeme sistemlerinden hukuki süreçlere kadar tüm konuları detaylı olarak ele alıyor.

İlki 7 Ekim 2019 Pazartesi günü gerçekleştirilen ve 300’den fazla davetlinin ağırlandığı seminerde Ideasoft İş Ortakları Müdürü Eray Şentürk, e-ticarette gelir elde etmenin yollarını katılımcılara aktarırken, Tek Kılavuz İş Geliştirme Müdürü Kerem Aktaş ise arama motoru pazarlamasıyla ilgili merak edilenleri anlattı.

PTT E-Ticaret Daire Başkanı Settar Ulu ise yeni nesil B2B Pazaryeri Platformu PTT Trade’e dair detayları paylaştı. E-ticaret seminerin açılış konuşmasını yapan İTO Yönetim Kurulu Bahadır Yaşık, şirketlerin gelecekleri için en önemli yatırımlarını e-ticarete yapmalarını gerektiğini aktardı.

Türkiye’de e-ticaret kadar hızlı büyüyen bir sektör yok

2018 yılında Türkiye’de e-ticaretin %42 büyüdüğünü ilk olarak aktaran IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk'ün aktardığı verilere göre, Türkiye’de bu kadar hızlı büyüyen başka bir sektör yok. E-ticaret son tüketicinin davranışlarını sürekli takip etmek ve çıkarımlarla nereye varacağını doğru tahmin etmekle ilgili. Tüketicilerin %44’ü ürünleri online araştırıp online satın alma yapıyor. %51’i ise ürünleri online araştırıp mağazadan satın alıyor. %17’lik kısmı, ürünü mağazada inceleyip internetten satın alıyor. %32’si ürünleri online’da araştırdıktan sonra mağazada inceleyip e-ticaret ile satın alıyor.

IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk: "E-ticaret sektörüne adım atan tüm markalar ürün ve hizmet gözetmeksizin güçlü e-ticaret bir altyapısı ve tüketici beklentilerine uygun adımlarla başarılı olabilirler. Bugün e-ticarete adım atan şirketler, adım atmayanlara göre 7 kat daha hızlı büyüyor."

E-ticaret Seminelerleri devam ediyor

21 Ekim 2019 Pazartesi günü ikincisi düzenlenen seminerde konuşmacı olarak katılan iyzico İş Geliştirme ve Pazarlama Uzmanı Pamir Yanık, e-ticarette sanal pos ve yeni nesil ödeme sistemleriyle ilgili detayları aktardı.Foriba Satış Müdürü Ali Bulut ise e-ticaret siteleri için fatura süreçlerini kolaylaştıracak e-fatura uygulamalarını ele aldı.

11 Kasım 2019 ’da gerçekleştirilecek üçüncü seminerde yurtiçi ve yurtdışı kargolama süreçleriyle ilgili tüm detayları anlatacak olan UPS Kargo Segment Marketing sorumlusu Kazım Utangan’ın yanı sıra, e-ticaret süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hukuki süreçlerle ilgili Ideasoft Hukuk Müşaviri Aytaç Yavuz bilgilendirme yapacak.

29 Kasım Cuma 2019 Cuma günü ele alınacak son seminerde ise Entegra Proje Yöneticisi Murat Dişkıran e-pazar yerlerinden satış yapma konusunu detaylandırırken, başarılı e-ticaret girişimlerinden Kahve.com'un Kurucusu Levend Aktaş “E-ticarette Başarıya Giden Yol” konulu söyleşide örnek bir başarı hikayesi üzerinden deneyimlerini aktaracak.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne...
24 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin