KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor

7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya

Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin sektörel olarak büyümesinde Türkiye’yi gelişmiş ülkelerle karşılaştırdığımızda gidecek çok yolumuzun olduğunu görüyoruz.

2018 yılında, dünya çapında 1,8 milyar insan online alışveriş yaparken küresel e-ticaret satışları 2,8 trilyon dolara ulaşı. Türkiye’de ise e-ticaret sektörü 2014 yılından bu yana toplam %216 büyüme ile 60 milyara yaklaştı. Global e-ticaret haciminin 2021 yılına kadar 4,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor.

E-ticaretin işletmeler tarafında kullanım oranı sadece %2,5

Türkiye’nin 15-24 yaş grubundaki genç nüfusu 13 milyona yaklaştı. Bu sayı, Türkiye nüfusunun %16,1’ine denk geliyor. Avrupa’nın en genç nüfusunu oluşturan Türkiye, sadece yerel anlamda değil küresel şirketler açısından da iyi bir potansiyele işaret etmektedir. Son dönemde gerçekleşen Alibaba, Amazon gibi küresel liderlerin yatırımları da bu potansiyeli doğruluyor. Tam da bu noktada özellikle Türkiye ekonomisinin %90’ını oluşturan KOBİ’ler için e-ticaret sektörü ciddi potansiyel barındırıyor.

E-ticarete katılan KOBİ’ler satışlarının en az %30 oranında artış gösterdiğini belirtiyor. Ayrıca KOBİ’ler E-ticaret yapmanın ana motivasyonu olarak; daha çok kitleye ulaşmak, 7/24 satış yapabilmek, kârlılığı artırmak olduğunu söylüyor. Ancak ülkemizde e-ticaretin işletmeler tarafından kullanım oranı yalnızca %2,5.

İstanbul Ticaret Odası işbirliğiyle yeni bir E-ticaret Semineri

Türkiye’de e-ticaret alt yapı sağlayıcıları arasında pazar lideri olan IdeaSoft, ülke genelinde düzenlediği etkinlik ve seminerlerle e-ticaret ekosisteminin gelişimine katkı sağlıyor. Son olarak, İstanbul Ticaret Odası (İTO) işbirliğiyle yeni bir e-ticaret seminer serisine başlayan IdeaSoft, alanında uzman konuşmacılarla, e-ticaret altyapılarından kargolamaya, ödeme sistemlerinden hukuki süreçlere kadar tüm konuları detaylı olarak ele alıyor.

İlki 7 Ekim 2019 Pazartesi günü gerçekleştirilen ve 300’den fazla davetlinin ağırlandığı seminerde Ideasoft İş Ortakları Müdürü Eray Şentürk, e-ticarette gelir elde etmenin yollarını katılımcılara aktarırken, Tek Kılavuz İş Geliştirme Müdürü Kerem Aktaş ise arama motoru pazarlamasıyla ilgili merak edilenleri anlattı.

PTT E-Ticaret Daire Başkanı Settar Ulu ise yeni nesil B2B Pazaryeri Platformu PTT Trade’e dair detayları paylaştı. E-ticaret seminerin açılış konuşmasını yapan İTO Yönetim Kurulu Bahadır Yaşık, şirketlerin gelecekleri için en önemli yatırımlarını e-ticarete yapmalarını gerektiğini aktardı.

Türkiye’de e-ticaret kadar hızlı büyüyen bir sektör yok

2018 yılında Türkiye’de e-ticaretin %42 büyüdüğünü ilk olarak aktaran IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk'ün aktardığı verilere göre, Türkiye’de bu kadar hızlı büyüyen başka bir sektör yok. E-ticaret son tüketicinin davranışlarını sürekli takip etmek ve çıkarımlarla nereye varacağını doğru tahmin etmekle ilgili. Tüketicilerin %44’ü ürünleri online araştırıp online satın alma yapıyor. %51’i ise ürünleri online araştırıp mağazadan satın alıyor. %17’lik kısmı, ürünü mağazada inceleyip internetten satın alıyor. %32’si ürünleri online’da araştırdıktan sonra mağazada inceleyip e-ticaret ile satın alıyor.

IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk: "E-ticaret sektörüne adım atan tüm markalar ürün ve hizmet gözetmeksizin güçlü e-ticaret bir altyapısı ve tüketici beklentilerine uygun adımlarla başarılı olabilirler. Bugün e-ticarete adım atan şirketler, adım atmayanlara göre 7 kat daha hızlı büyüyor."

E-ticaret Seminelerleri devam ediyor

21 Ekim 2019 Pazartesi günü ikincisi düzenlenen seminerde konuşmacı olarak katılan iyzico İş Geliştirme ve Pazarlama Uzmanı Pamir Yanık, e-ticarette sanal pos ve yeni nesil ödeme sistemleriyle ilgili detayları aktardı.Foriba Satış Müdürü Ali Bulut ise e-ticaret siteleri için fatura süreçlerini kolaylaştıracak e-fatura uygulamalarını ele aldı.

11 Kasım 2019 ’da gerçekleştirilecek üçüncü seminerde yurtiçi ve yurtdışı kargolama süreçleriyle ilgili tüm detayları anlatacak olan UPS Kargo Segment Marketing sorumlusu Kazım Utangan’ın yanı sıra, e-ticaret süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hukuki süreçlerle ilgili Ideasoft Hukuk Müşaviri Aytaç Yavuz bilgilendirme yapacak.

29 Kasım Cuma 2019 Cuma günü ele alınacak son seminerde ise Entegra Proje Yöneticisi Murat Dişkıran e-pazar yerlerinden satış yapma konusunu detaylandırırken, başarılı e-ticaret girişimlerinden Kahve.com'un Kurucusu Levend Aktaş “E-ticarette Başarıya Giden Yol” konulu söyleşide örnek bir başarı hikayesi üzerinden deneyimlerini aktaracak.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan