E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular

24 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat etmenizde fayda var. Bu konular işinizi nasıl yöneteceğiniz, pazarlama ve reklam çalışmalarını nasıl yapacağınız ve giderlerinizi azaltmak için ne gibi unsurlara dikkat etmeniz gerektiğini göstermekte.

E-ticaret sitesi açmayı ya da işinizi internete taşımayı düşünüyorsanız bu rehberimizdeki ipuçlarından yararlanarak, ilk satışlarınızı gerçekleştirirken, şirket karlılığınızı da artıracak çözümler yaratabilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarının temelleri

Pazarlama çalışmalarının temellerini bilmeniz, yeni kurduğunuz sitenizi tanıtmak, marka bilinirliğini artırarak yeni hedef kitlelere ulaşarak ürünlerinizi satmanız için size yardımcı olacaktır. Bu temel bilgileri bilmeden yapacağınız çalışmalardan beklediğiniz sonuçları almanı bir hayli zorlaşır.

Pazarlama, marka bilinirliği ve reklam kampanyaları arasındaki farkları bilmek, hangi mecralarda reklam vermenin markanız için daha uygun olduğunu nasıl bulacağınız öğrenmeniz ve bu reklamları verirken ne gibi konulara dikkat etmeniz gerektiğini anlamanız, genel olarak pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını etkilemeye başlayacaktır.

Pazarlama çalışmalarının temellerini öğrenmek için “Reklam ve Pazarlama Rehberleri” kategorisindeki rehberlerimizi inceleyebileceğiniz gibi aşağıdaki rehberlerimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Depo yönetimi ve stok kontrolü

E-ticarette stok kontrolü ve depo yönetimi de oldukça önemli konular arasında yer alıyor. Hem işin sürekliliğini sağlayabilmek, hem müşterileri mağdur etmemek hem de iş maliyetlerini optimize etmek için bu konuların da üzerinde durarak, bu işlerin temellerini öğrenmeniz gerekir.

Stok kontrollerinizi yapmanız, site üzerinden alışveriş yapacak olan kişilerin mağdur olmamasını sağlar. Ürünlerin stoklarını belli aralıklarla kontrol etmeniz ve gerektiğinde de yeni ürün siparişleri geçmeniz sürekliliğinizi korumanızı sağlar.

Depo yönetimi üzerinde çalışmalar yapmanız, genel olarak masraflarınızı da optimize ederek, gereksiz harcamaların önüne geçmeniz için önemlidir. Depo yönetimi ve stok kontrolleriyle ilgili aşağıdaki kategorimizde yer alan rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili kategori: Depo Yönetim Rehberleri

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

Bütçe yönetimi

Şirketinizi açtıktan sonra bütçe yönetiminizi de kusursuz bir şekilde yapmanız çok önemli. Elinizdeki sermayeyi iyi yönetememeniz, nakit akışınızın kesilmesine ve zarar etmenize neden olacağı için, bu bütçeyi en verimli şekilde yönetmeniz gerekir.

Elinizdeki sermayeyi yönetirken, şirketin gider kalemlerini, vergileri, çalışanların sigorta ve maaşlarını, stok yenileme ücretlerini, depo maliyetlerini, reklam ve pazarlama bütçelerini, site altyapı maliyetlerini, almanız gereken lisans ve yazılımların ücretleri gibi birçok konu bu noktada önemli bir rol oynuyor.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

Müşteri ilişkileri yönetimi

Marka bilinirliğinizi artırmak ve sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için müşteri memnuniyet oranlarınızın yüksek olması gerekir. Şirketinizi kurarken müşteri destek hizmetleriniz için de belli standartlar oluşturmanız gerekir.

Müşterilerle olan görüşmelerde kullanılacak dil, onların sorunların çözmek için ne gibi çalışmalar yapacağınız, hangi platformlar üzerinden bu destekleri sunacağınız ve müşteri destek ekibinizi nasıl eğiticeğiniz gibi birçok farklı konu üzerinde çalışmanız ve stratejiler geliştirmeniz gerekir. Müşteri İlişkileri Rehberleri kategorimizden bu konu ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan