fbpx

E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular

24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular

E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat etmenizde fayda var. Bu konular işinizi nasıl yöneteceğiniz, pazarlama ve reklam çalışmalarını nasıl yapacağınız ve giderlerinizi azaltmak için ne gibi unsurlara dikkat etmeniz gerektiğini göstermekte.

E-ticaret sitesi açmayı ya da işinizi internete taşımayı düşünüyorsanız bu rehberimizdeki ipuçlarından yararlanarak, ilk satışlarınızı gerçekleştirirken, şirket karlılığınızı da artıracak çözümler yaratabilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarının temelleri

Pazarlama çalışmalarının temellerini bilmeniz, yeni kurduğunuz sitenizi tanıtmak, marka bilinirliğini artırarak yeni hedef kitlelere ulaşarak ürünlerinizi satmanız için size yardımcı olacaktır. Bu temel bilgileri bilmeden yapacağınız çalışmalardan beklediğiniz sonuçları almanı bir hayli zorlaşır.

Pazarlama, marka bilinirliği ve reklam kampanyaları arasındaki farkları bilmek, hangi mecralarda reklam vermenin markanız için daha uygun olduğunu nasıl bulacağınız öğrenmeniz ve bu reklamları verirken ne gibi konulara dikkat etmeniz gerektiğini anlamanız, genel olarak pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını etkilemeye başlayacaktır.

Pazarlama çalışmalarının temellerini öğrenmek için “Reklam ve Pazarlama Rehberleri” kategorisindeki rehberlerimizi inceleyebileceğiniz gibi aşağıdaki rehberlerimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Depo yönetimi ve stok kontrolü

E-ticarette stok kontrolü ve depo yönetimi de oldukça önemli konular arasında yer alıyor. Hem işin sürekliliğini sağlayabilmek, hem müşterileri mağdur etmemek hem de iş maliyetlerini optimize etmek için bu konuların da üzerinde durarak, bu işlerin temellerini öğrenmeniz gerekir.

Stok kontrollerinizi yapmanız, site üzerinden alışveriş yapacak olan kişilerin mağdur olmamasını sağlar. Ürünlerin stoklarını belli aralıklarla kontrol etmeniz ve gerektiğinde de yeni ürün siparişleri geçmeniz sürekliliğinizi korumanızı sağlar.

Depo yönetimi üzerinde çalışmalar yapmanız, genel olarak masraflarınızı da optimize ederek, gereksiz harcamaların önüne geçmeniz için önemlidir. Depo yönetimi ve stok kontrolleriyle ilgili aşağıdaki kategorimizde yer alan rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili kategori: Depo Yönetim Rehberleri

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

Bütçe yönetimi

Şirketinizi açtıktan sonra bütçe yönetiminizi de kusursuz bir şekilde yapmanız çok önemli. Elinizdeki sermayeyi iyi yönetememeniz, nakit akışınızın kesilmesine ve zarar etmenize neden olacağı için, bu bütçeyi en verimli şekilde yönetmeniz gerekir.

Elinizdeki sermayeyi yönetirken, şirketin gider kalemlerini, vergileri, çalışanların sigorta ve maaşlarını, stok yenileme ücretlerini, depo maliyetlerini, reklam ve pazarlama bütçelerini, site altyapı maliyetlerini, almanız gereken lisans ve yazılımların ücretleri gibi birçok konu bu noktada önemli bir rol oynuyor.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

Müşteri ilişkileri yönetimi

Marka bilinirliğinizi artırmak ve sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için müşteri memnuniyet oranlarınızın yüksek olması gerekir. Şirketinizi kurarken müşteri destek hizmetleriniz için de belli standartlar oluşturmanız gerekir.

Müşterilerle olan görüşmelerde kullanılacak dil, onların sorunların çözmek için ne gibi çalışmalar yapacağınız, hangi platformlar üzerinden bu destekleri sunacağınız ve müşteri destek ekibinizi nasıl eğiticeğiniz gibi birçok farklı konu üzerinde çalışmanız ve stratejiler geliştirmeniz gerekir. Müşteri İlişkileri Rehberleri kategorimizden bu konu ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan