E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular

24 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat etmenizde fayda var. Bu konular işinizi nasıl yöneteceğiniz, pazarlama ve reklam çalışmalarını nasıl yapacağınız ve giderlerinizi azaltmak için ne gibi unsurlara dikkat etmeniz gerektiğini göstermekte.

E-ticaret sitesi açmayı ya da işinizi internete taşımayı düşünüyorsanız bu rehberimizdeki ipuçlarından yararlanarak, ilk satışlarınızı gerçekleştirirken, şirket karlılığınızı da artıracak çözümler yaratabilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarının temelleri

Pazarlama çalışmalarının temellerini bilmeniz, yeni kurduğunuz sitenizi tanıtmak, marka bilinirliğini artırarak yeni hedef kitlelere ulaşarak ürünlerinizi satmanız için size yardımcı olacaktır. Bu temel bilgileri bilmeden yapacağınız çalışmalardan beklediğiniz sonuçları almanı bir hayli zorlaşır.

Pazarlama, marka bilinirliği ve reklam kampanyaları arasındaki farkları bilmek, hangi mecralarda reklam vermenin markanız için daha uygun olduğunu nasıl bulacağınız öğrenmeniz ve bu reklamları verirken ne gibi konulara dikkat etmeniz gerektiğini anlamanız, genel olarak pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını etkilemeye başlayacaktır.

Pazarlama çalışmalarının temellerini öğrenmek için “Reklam ve Pazarlama Rehberleri” kategorisindeki rehberlerimizi inceleyebileceğiniz gibi aşağıdaki rehberlerimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Depo yönetimi ve stok kontrolü

E-ticarette stok kontrolü ve depo yönetimi de oldukça önemli konular arasında yer alıyor. Hem işin sürekliliğini sağlayabilmek, hem müşterileri mağdur etmemek hem de iş maliyetlerini optimize etmek için bu konuların da üzerinde durarak, bu işlerin temellerini öğrenmeniz gerekir.

Stok kontrollerinizi yapmanız, site üzerinden alışveriş yapacak olan kişilerin mağdur olmamasını sağlar. Ürünlerin stoklarını belli aralıklarla kontrol etmeniz ve gerektiğinde de yeni ürün siparişleri geçmeniz sürekliliğinizi korumanızı sağlar.

Depo yönetimi üzerinde çalışmalar yapmanız, genel olarak masraflarınızı da optimize ederek, gereksiz harcamaların önüne geçmeniz için önemlidir. Depo yönetimi ve stok kontrolleriyle ilgili aşağıdaki kategorimizde yer alan rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

İlgili kategori: Depo Yönetim Rehberleri

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

Bütçe yönetimi

Şirketinizi açtıktan sonra bütçe yönetiminizi de kusursuz bir şekilde yapmanız çok önemli. Elinizdeki sermayeyi iyi yönetememeniz, nakit akışınızın kesilmesine ve zarar etmenize neden olacağı için, bu bütçeyi en verimli şekilde yönetmeniz gerekir.

Elinizdeki sermayeyi yönetirken, şirketin gider kalemlerini, vergileri, çalışanların sigorta ve maaşlarını, stok yenileme ücretlerini, depo maliyetlerini, reklam ve pazarlama bütçelerini, site altyapı maliyetlerini, almanız gereken lisans ve yazılımların ücretleri gibi birçok konu bu noktada önemli bir rol oynuyor.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

Müşteri ilişkileri yönetimi

Marka bilinirliğinizi artırmak ve sadık müşteri kitlelerine ulaşmak için müşteri memnuniyet oranlarınızın yüksek olması gerekir. Şirketinizi kurarken müşteri destek hizmetleriniz için de belli standartlar oluşturmanız gerekir.

Müşterilerle olan görüşmelerde kullanılacak dil, onların sorunların çözmek için ne gibi çalışmalar yapacağınız, hangi platformlar üzerinden bu destekleri sunacağınız ve müşteri destek ekibinizi nasıl eğiticeğiniz gibi birçok farklı konu üzerinde çalışmanız ve stratejiler geliştirmeniz gerekir. Müşteri İlişkileri Rehberleri kategorimizden bu konu ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan