E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi

2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi

E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir. Tüm süreçlerin birbiri ile bağı olmakla birlikte, sırayla ve zamanla uygulayabileceğiniz süreçlerdir.

Türkiye'de 2.5 Milyon'un üzerinde KOBi bulunurken, işini e-ticarete taşımış ve e-ticaret süreçlerini firmasının süreçlerine dahil etmiş firma sayısı ise 10.000'in üzerindedir.

E-ticaret sektöründe alanınızda ilklerden olmak ve zaman içerisinde süreçlerinizi iyileştirerek, e-ticaret olgusunu firmanıza adapte etmenin faydalarını uzun vadede göreceksiniz. Fiziki mağazalarınız gibi online satış sitenizi de bir mağaza veya bir şube gibi görmelisiniz. Zaman içerisinde birçok offline şubenizden veya mağazanızdan daha iyi hacimlere ulaştığını göreceksiniz.

Kolayca e-ticaret piyasası hakkında bilgi sahibi olmanız için, çeşitli makaleler oluşturduk. Birinci bölümden başlayarak tüm bölümleri okumanızı tavsiye ederiz. E-ticarete atılmak için siz de Ideasoft’un Akıllı E-ticaret Paketleri’ni kullanabilirsiniz.

1. Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

İnternetin yaygınlaşması ve internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte birçok sektörde olduğu gibi ticaret sektöründe de önemli gelişmeler yaşandı. Elektronik ticaret kavramının oluşmasının ardından, irili ufaklı firmalar online mağazalarını açmaya başladılar ve böylelikle çok daha geniş kitlelere ulaşma imkanı buldular. İşin ticari boyutunun dışında, müşteri memnuniyeti açısından da e-ticaret oldukça büyük kolaylıklar sağlıyor.

2. Dünya’da ve Türkiye’de E-ticaret pazar büyüklüğü

E-ticarete atılmadan önce, küresel ve Türkiye genelinde, bu sektörün nasıl bir yapıya sahip olduğunu irdelemekte fayda var. Bilinmeyene doğru yola çıkmaktansa, önceden rotayı belirleyip, karşınıza çıkması muhtemelen engellere karşı nasıl bir manevra uygulayabileceğinizi kestirmek, e-ticaret denizinde kaybolmamanıza, zorlu mücadelenin sonunda büyümenize imkan tanıyacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın şimdi tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

3. Çalışma şekillerine göre e-ticaret iş modelleri

Dünya’da ve Türkiye’de e-ticaretin gelişme süreci ve pazar büyüklüğü hakkında bilgi edindikten sonra, e-ticaretin çalışma şekline göre iş modelleri olduğunu, bu iş modellerinden hangisinin size en uygun olduğunu belirlemeniz faydalı olacaktır. E-ticaretin, sadece internetten alışveriş yapmak olmadığı, farklı iş modellerinin olduğunu öğrenmek, bu sektörde iyi bir pazar payı elde etmek açısından önem teşkil ediyor.

4. İş modeline göre e-ticaret çeşitleri

E-ticaret sektörü, içine bir kez girildiğinde kolay kolay çıkılmayan, her gün daha fazla keşfedilmeyi bekleyen engin bir deniz. Böylesine büyük bir deniz içerisinde kaybolmamak için, e-ticareti çeşitli bölümlere ayırmak gerekiyor. Daha önce, çalışma şekillerine göre e-ticaret modellerini incelemiştik. Şimdi de iş modellerine göre e-ticaret yapılarına bir göz atalım…

5. Online mağaza alan adı seçerken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret, günümüzde hızla yükselen trendler arasında. Uzun yıllardır, gelişmekte olan internet teknolojileri ve taşınabilir cihazlar sayesinde bugün artık bulunulan her noktadan alışveriş yapmak mümkün. Bu büyük pastada pay sahibi olabilmek, bilgi çağının getirilerine ayak uydurabilmek amacıyla pek çok girişimci e-ticaret sitesi açmak istiyor. Bu süreç içerisinde incelenmesi, araştırılması gereken çeşitli hususlar bulunuyor.

İlgili Yazı: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

6. E-ticaret sitesi nasıl yapılır? Hangi e-ticaret paketleri size göre?

E-ticaret’in avantaj ve dezavantajlarını araştırdıktan sonra, sizin için faydalı bir sonuç doğuracağı kanaatine vardınız ve gerekli işlemlere başladınız. İş modelinizi belirlediniz ve hemen kendinize, firmanızı ya da ürünlerinizi tanıtan bir alan adı aldınız. Buraya kadar her şey adım adım, başarılı bir şekilde gerçekleşti. Peki ya altyapı olarak hangi e-ticaret sisteminiz kullanacağınızı biliyor musunuz?

7. Güvenli online mağaza kurmak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret hızla gelişiyor olmasına rağmen, bu hıza yetişemeyen veya gelişmeleri takip edemeyen pek çok internet kullanıcısı bulunuyor. Bu internet kullanıcılarının büyük bir bölümü ise aslında hala internetin güvenli olmadığı düşüncesinde. Geçmiş yıllarda yaşanan dolandırıcılık olayları sebebiyle, internet üzerinden alışveriş yapmanın tehlikeli olduğu kanısı hala birçok yerde hakim.

8. Online mağazanızda müşterilerinize sunabileceğiniz ödeme seçenekleri

E-ticaret sitelerinin hayatta kalabilmesi, dolayısıyla da müşterilerine hizmet verebilmesi için ödeme alması gerekmektedir. Bunun için de farklı ödeme sistemleri sayesinde, müşteriler için en uygun ödeme imkanını sunacak altyapıya sahip olmalıdır. Bugün internet üzerinden alışveriş yaparken kullanılabilecek çeşitli sistemler bulunuyor.

9. Ücretsiz e-ticaret sistemlerinin dezavantajları nelerdir?

E-ticaret sektörüne atılmak isteyenlerin ilk başvurduğu kaynaklardan biri de kuşkusuz ki ücretsiz e-ticaret sistemleri. Açık kaynak dünyasının sunduğu bu yazılımlar sayesinde, sadece alan adı ve barındırma gibi ek hizmetlere ücret ödeyerek e-ticaret sitesi kurmak mümkün. Ancak işin aslı tam da göründüğü gibi değil.

10. E-ticaret sitenizin çağrı merkezinde kullanabileceğiniz en iyi bekleme müzikleri

E-ticaret sitesi nasıl açılır artık bildiğimize göre, sıra geldi e-ticaret sitenizin nasıl yönetilmesi gerektiğine. Online mağazanızı yayına aldıktan sonra, gerekli pazarlama araçlarını kullanarak sitenizin reklamını yapmanız gerekiyor. Pazarlama süreci başarılı bir şekilde ilerlerken, sitenize ziyaretçilerin geldiğini göreceksiniz.

11. E-ticaret sitenizin operasyon yönetimi nasıl yapılmalıdır?

E-ticarete atılmak için sadece bir ürün ve bu ürünü satabilecek iyi bir e-ticaret sitesine sahip olmak yeterli değil. E-ticarette sirkülasyonun sağlanabilmesi için dikkat edilmesi gereken pek çok önemli işlem bulunuyor.

12. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

Alışveriş yapmak belki de insanlık tarihinin varolduğu günden beri devam eden bir aktivite. Bu konuda insanların alışkanlıkları kolay kolay değişmemekle birlikte, sadece alışverişin yapıldığı mekan ve biçim farklılık gösteriyor.

13. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

E-ticaret sektöründe her gün yeni bir gelişme yaşanıyor. Bu gelişmelerden haberdar olmak, sektöre yabancı kalmamak için ise internet üzerinden çeşitli yayınların takip edilmesi gerekiyor. Bunun için RSS okuyucular, sık kullanılan web sitelerin düzenli ziyaret edilmesi ya da sosyal medya hesaplarının takip edilmesi yeterli olabilir.

14. E-ticarette şikayet yönetimi ve markalar açısından önemi

E-ticaretin gelişmesi aslında internetin yaygınlaşması ve bunun sonunca doğan ihtiyaçların artmasıyla birlikte web teknolojilerinde yaşanan önemli gelişmelere bağlı. İnternet ne kadar yaygınlaştıysa, kullanıcıların talepleri de o kadar artmaya başladı. Bunun sonucunda da özellikle sosyal medyayla birlikte siber uzayda büyük bir ivme yaşandı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın