E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi

2 Nisan 2015
Seyhun Özkara

E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir. Tüm süreçlerin birbiri ile bağı olmakla birlikte, sırayla ve zamanla uygulayabileceğiniz süreçlerdir.

Türkiye'de 2.5 Milyon'un üzerinde KOBi bulunurken, işini e-ticarete taşımış ve e-ticaret süreçlerini firmasının süreçlerine dahil etmiş firma sayısı ise 10.000'in üzerindedir.

E-ticaret sektöründe alanınızda ilklerden olmak ve zaman içerisinde süreçlerinizi iyileştirerek, e-ticaret olgusunu firmanıza adapte etmenin faydalarını uzun vadede göreceksiniz. Fiziki mağazalarınız gibi online satış sitenizi de bir mağaza veya bir şube gibi görmelisiniz. Zaman içerisinde birçok offline şubenizden veya mağazanızdan daha iyi hacimlere ulaştığını göreceksiniz.

Kolayca e-ticaret piyasası hakkında bilgi sahibi olmanız için, çeşitli makaleler oluşturduk. Birinci bölümden başlayarak tüm bölümleri okumanızı tavsiye ederiz. E-ticarete atılmak için siz de Ideasoft’un Akıllı E-ticaret Paketleri’ni kullanabilirsiniz.

1. Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

İnternetin yaygınlaşması ve internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte birçok sektörde olduğu gibi ticaret sektöründe de önemli gelişmeler yaşandı. Elektronik ticaret kavramının oluşmasının ardından, irili ufaklı firmalar online mağazalarını açmaya başladılar ve böylelikle çok daha geniş kitlelere ulaşma imkanı buldular. İşin ticari boyutunun dışında, müşteri memnuniyeti açısından da e-ticaret oldukça büyük kolaylıklar sağlıyor.

2. Dünya’da ve Türkiye’de E-ticaret pazar büyüklüğü

E-ticarete atılmadan önce, küresel ve Türkiye genelinde, bu sektörün nasıl bir yapıya sahip olduğunu irdelemekte fayda var. Bilinmeyene doğru yola çıkmaktansa, önceden rotayı belirleyip, karşınıza çıkması muhtemelen engellere karşı nasıl bir manevra uygulayabileceğinizi kestirmek, e-ticaret denizinde kaybolmamanıza, zorlu mücadelenin sonunda büyümenize imkan tanıyacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın şimdi tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

3. Çalışma şekillerine göre e-ticaret iş modelleri

Dünya’da ve Türkiye’de e-ticaretin gelişme süreci ve pazar büyüklüğü hakkında bilgi edindikten sonra, e-ticaretin çalışma şekline göre iş modelleri olduğunu, bu iş modellerinden hangisinin size en uygun olduğunu belirlemeniz faydalı olacaktır. E-ticaretin, sadece internetten alışveriş yapmak olmadığı, farklı iş modellerinin olduğunu öğrenmek, bu sektörde iyi bir pazar payı elde etmek açısından önem teşkil ediyor.

4. İş modeline göre e-ticaret çeşitleri

E-ticaret sektörü, içine bir kez girildiğinde kolay kolay çıkılmayan, her gün daha fazla keşfedilmeyi bekleyen engin bir deniz. Böylesine büyük bir deniz içerisinde kaybolmamak için, e-ticareti çeşitli bölümlere ayırmak gerekiyor. Daha önce, çalışma şekillerine göre e-ticaret modellerini incelemiştik. Şimdi de iş modellerine göre e-ticaret yapılarına bir göz atalım…

5. Online mağaza alan adı seçerken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret, günümüzde hızla yükselen trendler arasında. Uzun yıllardır, gelişmekte olan internet teknolojileri ve taşınabilir cihazlar sayesinde bugün artık bulunulan her noktadan alışveriş yapmak mümkün. Bu büyük pastada pay sahibi olabilmek, bilgi çağının getirilerine ayak uydurabilmek amacıyla pek çok girişimci e-ticaret sitesi açmak istiyor. Bu süreç içerisinde incelenmesi, araştırılması gereken çeşitli hususlar bulunuyor.

İlgili Yazı: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

6. E-ticaret sitesi nasıl yapılır? Hangi e-ticaret paketleri size göre?

E-ticaret’in avantaj ve dezavantajlarını araştırdıktan sonra, sizin için faydalı bir sonuç doğuracağı kanaatine vardınız ve gerekli işlemlere başladınız. İş modelinizi belirlediniz ve hemen kendinize, firmanızı ya da ürünlerinizi tanıtan bir alan adı aldınız. Buraya kadar her şey adım adım, başarılı bir şekilde gerçekleşti. Peki ya altyapı olarak hangi e-ticaret sisteminiz kullanacağınızı biliyor musunuz?

7. Güvenli online mağaza kurmak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret hızla gelişiyor olmasına rağmen, bu hıza yetişemeyen veya gelişmeleri takip edemeyen pek çok internet kullanıcısı bulunuyor. Bu internet kullanıcılarının büyük bir bölümü ise aslında hala internetin güvenli olmadığı düşüncesinde. Geçmiş yıllarda yaşanan dolandırıcılık olayları sebebiyle, internet üzerinden alışveriş yapmanın tehlikeli olduğu kanısı hala birçok yerde hakim.

8. Online mağazanızda müşterilerinize sunabileceğiniz ödeme seçenekleri

E-ticaret sitelerinin hayatta kalabilmesi, dolayısıyla da müşterilerine hizmet verebilmesi için ödeme alması gerekmektedir. Bunun için de farklı ödeme sistemleri sayesinde, müşteriler için en uygun ödeme imkanını sunacak altyapıya sahip olmalıdır. Bugün internet üzerinden alışveriş yaparken kullanılabilecek çeşitli sistemler bulunuyor.

9. Ücretsiz e-ticaret sistemlerinin dezavantajları nelerdir?

E-ticaret sektörüne atılmak isteyenlerin ilk başvurduğu kaynaklardan biri de kuşkusuz ki ücretsiz e-ticaret sistemleri. Açık kaynak dünyasının sunduğu bu yazılımlar sayesinde, sadece alan adı ve barındırma gibi ek hizmetlere ücret ödeyerek e-ticaret sitesi kurmak mümkün. Ancak işin aslı tam da göründüğü gibi değil.

10. E-ticaret sitenizin çağrı merkezinde kullanabileceğiniz en iyi bekleme müzikleri

E-ticaret sitesi nasıl açılır artık bildiğimize göre, sıra geldi e-ticaret sitenizin nasıl yönetilmesi gerektiğine. Online mağazanızı yayına aldıktan sonra, gerekli pazarlama araçlarını kullanarak sitenizin reklamını yapmanız gerekiyor. Pazarlama süreci başarılı bir şekilde ilerlerken, sitenize ziyaretçilerin geldiğini göreceksiniz.

11. E-ticaret sitenizin operasyon yönetimi nasıl yapılmalıdır?

E-ticarete atılmak için sadece bir ürün ve bu ürünü satabilecek iyi bir e-ticaret sitesine sahip olmak yeterli değil. E-ticarette sirkülasyonun sağlanabilmesi için dikkat edilmesi gereken pek çok önemli işlem bulunuyor.

12. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

Alışveriş yapmak belki de insanlık tarihinin varolduğu günden beri devam eden bir aktivite. Bu konuda insanların alışkanlıkları kolay kolay değişmemekle birlikte, sadece alışverişin yapıldığı mekan ve biçim farklılık gösteriyor.

13. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

E-ticaret sektöründe her gün yeni bir gelişme yaşanıyor. Bu gelişmelerden haberdar olmak, sektöre yabancı kalmamak için ise internet üzerinden çeşitli yayınların takip edilmesi gerekiyor. Bunun için RSS okuyucular, sık kullanılan web sitelerin düzenli ziyaret edilmesi ya da sosyal medya hesaplarının takip edilmesi yeterli olabilir.

14. E-ticarette şikayet yönetimi ve markalar açısından önemi

E-ticaretin gelişmesi aslında internetin yaygınlaşması ve bunun sonunca doğan ihtiyaçların artmasıyla birlikte web teknolojilerinde yaşanan önemli gelişmelere bağlı. İnternet ne kadar yaygınlaştıysa, kullanıcıların talepleri de o kadar artmaya başladı. Bunun sonucunda da özellikle sosyal medyayla birlikte siber uzayda büyük bir ivme yaşandı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan