E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi

2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi

E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir. Tüm süreçlerin birbiri ile bağı olmakla birlikte, sırayla ve zamanla uygulayabileceğiniz süreçlerdir.

Türkiye'de 2.5 Milyon'un üzerinde KOBi bulunurken, işini e-ticarete taşımış ve e-ticaret süreçlerini firmasının süreçlerine dahil etmiş firma sayısı ise 10.000'in üzerindedir.

E-ticaret sektöründe alanınızda ilklerden olmak ve zaman içerisinde süreçlerinizi iyileştirerek, e-ticaret olgusunu firmanıza adapte etmenin faydalarını uzun vadede göreceksiniz. Fiziki mağazalarınız gibi online satış sitenizi de bir mağaza veya bir şube gibi görmelisiniz. Zaman içerisinde birçok offline şubenizden veya mağazanızdan daha iyi hacimlere ulaştığını göreceksiniz.

Kolayca e-ticaret piyasası hakkında bilgi sahibi olmanız için, çeşitli makaleler oluşturduk. Birinci bölümden başlayarak tüm bölümleri okumanızı tavsiye ederiz. E-ticarete atılmak için siz de Ideasoft’un Akıllı E-ticaret Paketleri’ni kullanabilirsiniz.

1. Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

İnternetin yaygınlaşması ve internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte birçok sektörde olduğu gibi ticaret sektöründe de önemli gelişmeler yaşandı. Elektronik ticaret kavramının oluşmasının ardından, irili ufaklı firmalar online mağazalarını açmaya başladılar ve böylelikle çok daha geniş kitlelere ulaşma imkanı buldular. İşin ticari boyutunun dışında, müşteri memnuniyeti açısından da e-ticaret oldukça büyük kolaylıklar sağlıyor.

2. Dünya’da ve Türkiye’de E-ticaret pazar büyüklüğü

E-ticarete atılmadan önce, küresel ve Türkiye genelinde, bu sektörün nasıl bir yapıya sahip olduğunu irdelemekte fayda var. Bilinmeyene doğru yola çıkmaktansa, önceden rotayı belirleyip, karşınıza çıkması muhtemelen engellere karşı nasıl bir manevra uygulayabileceğinizi kestirmek, e-ticaret denizinde kaybolmamanıza, zorlu mücadelenin sonunda büyümenize imkan tanıyacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın şimdi tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

3. Çalışma şekillerine göre e-ticaret iş modelleri

Dünya’da ve Türkiye’de e-ticaretin gelişme süreci ve pazar büyüklüğü hakkında bilgi edindikten sonra, e-ticaretin çalışma şekline göre iş modelleri olduğunu, bu iş modellerinden hangisinin size en uygun olduğunu belirlemeniz faydalı olacaktır. E-ticaretin, sadece internetten alışveriş yapmak olmadığı, farklı iş modellerinin olduğunu öğrenmek, bu sektörde iyi bir pazar payı elde etmek açısından önem teşkil ediyor.

4. İş modeline göre e-ticaret çeşitleri

E-ticaret sektörü, içine bir kez girildiğinde kolay kolay çıkılmayan, her gün daha fazla keşfedilmeyi bekleyen engin bir deniz. Böylesine büyük bir deniz içerisinde kaybolmamak için, e-ticareti çeşitli bölümlere ayırmak gerekiyor. Daha önce, çalışma şekillerine göre e-ticaret modellerini incelemiştik. Şimdi de iş modellerine göre e-ticaret yapılarına bir göz atalım…

5. Online mağaza alan adı seçerken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret, günümüzde hızla yükselen trendler arasında. Uzun yıllardır, gelişmekte olan internet teknolojileri ve taşınabilir cihazlar sayesinde bugün artık bulunulan her noktadan alışveriş yapmak mümkün. Bu büyük pastada pay sahibi olabilmek, bilgi çağının getirilerine ayak uydurabilmek amacıyla pek çok girişimci e-ticaret sitesi açmak istiyor. Bu süreç içerisinde incelenmesi, araştırılması gereken çeşitli hususlar bulunuyor.

İlgili Yazı: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

6. E-ticaret sitesi nasıl yapılır? Hangi e-ticaret paketleri size göre?

E-ticaret’in avantaj ve dezavantajlarını araştırdıktan sonra, sizin için faydalı bir sonuç doğuracağı kanaatine vardınız ve gerekli işlemlere başladınız. İş modelinizi belirlediniz ve hemen kendinize, firmanızı ya da ürünlerinizi tanıtan bir alan adı aldınız. Buraya kadar her şey adım adım, başarılı bir şekilde gerçekleşti. Peki ya altyapı olarak hangi e-ticaret sisteminiz kullanacağınızı biliyor musunuz?

7. Güvenli online mağaza kurmak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret hızla gelişiyor olmasına rağmen, bu hıza yetişemeyen veya gelişmeleri takip edemeyen pek çok internet kullanıcısı bulunuyor. Bu internet kullanıcılarının büyük bir bölümü ise aslında hala internetin güvenli olmadığı düşüncesinde. Geçmiş yıllarda yaşanan dolandırıcılık olayları sebebiyle, internet üzerinden alışveriş yapmanın tehlikeli olduğu kanısı hala birçok yerde hakim.

8. Online mağazanızda müşterilerinize sunabileceğiniz ödeme seçenekleri

E-ticaret sitelerinin hayatta kalabilmesi, dolayısıyla da müşterilerine hizmet verebilmesi için ödeme alması gerekmektedir. Bunun için de farklı ödeme sistemleri sayesinde, müşteriler için en uygun ödeme imkanını sunacak altyapıya sahip olmalıdır. Bugün internet üzerinden alışveriş yaparken kullanılabilecek çeşitli sistemler bulunuyor.

9. Ücretsiz e-ticaret sistemlerinin dezavantajları nelerdir?

E-ticaret sektörüne atılmak isteyenlerin ilk başvurduğu kaynaklardan biri de kuşkusuz ki ücretsiz e-ticaret sistemleri. Açık kaynak dünyasının sunduğu bu yazılımlar sayesinde, sadece alan adı ve barındırma gibi ek hizmetlere ücret ödeyerek e-ticaret sitesi kurmak mümkün. Ancak işin aslı tam da göründüğü gibi değil.

10. E-ticaret sitenizin çağrı merkezinde kullanabileceğiniz en iyi bekleme müzikleri

E-ticaret sitesi nasıl açılır artık bildiğimize göre, sıra geldi e-ticaret sitenizin nasıl yönetilmesi gerektiğine. Online mağazanızı yayına aldıktan sonra, gerekli pazarlama araçlarını kullanarak sitenizin reklamını yapmanız gerekiyor. Pazarlama süreci başarılı bir şekilde ilerlerken, sitenize ziyaretçilerin geldiğini göreceksiniz.

11. E-ticaret sitenizin operasyon yönetimi nasıl yapılmalıdır?

E-ticarete atılmak için sadece bir ürün ve bu ürünü satabilecek iyi bir e-ticaret sitesine sahip olmak yeterli değil. E-ticarette sirkülasyonun sağlanabilmesi için dikkat edilmesi gereken pek çok önemli işlem bulunuyor.

12. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

Alışveriş yapmak belki de insanlık tarihinin varolduğu günden beri devam eden bir aktivite. Bu konuda insanların alışkanlıkları kolay kolay değişmemekle birlikte, sadece alışverişin yapıldığı mekan ve biçim farklılık gösteriyor.

13. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

E-ticaret sektöründe her gün yeni bir gelişme yaşanıyor. Bu gelişmelerden haberdar olmak, sektöre yabancı kalmamak için ise internet üzerinden çeşitli yayınların takip edilmesi gerekiyor. Bunun için RSS okuyucular, sık kullanılan web sitelerin düzenli ziyaret edilmesi ya da sosyal medya hesaplarının takip edilmesi yeterli olabilir.

14. E-ticarette şikayet yönetimi ve markalar açısından önemi

E-ticaretin gelişmesi aslında internetin yaygınlaşması ve bunun sonunca doğan ihtiyaçların artmasıyla birlikte web teknolojilerinde yaşanan önemli gelişmelere bağlı. İnternet ne kadar yaygınlaştıysa, kullanıcıların talepleri de o kadar artmaya başladı. Bunun sonucunda da özellikle sosyal medyayla birlikte siber uzayda büyük bir ivme yaşandı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin