E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi

2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi

E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir. Tüm süreçlerin birbiri ile bağı olmakla birlikte, sırayla ve zamanla uygulayabileceğiniz süreçlerdir.

Türkiye'de 2.5 Milyon'un üzerinde KOBi bulunurken, işini e-ticarete taşımış ve e-ticaret süreçlerini firmasının süreçlerine dahil etmiş firma sayısı ise 10.000'in üzerindedir.

E-ticaret sektöründe alanınızda ilklerden olmak ve zaman içerisinde süreçlerinizi iyileştirerek, e-ticaret olgusunu firmanıza adapte etmenin faydalarını uzun vadede göreceksiniz. Fiziki mağazalarınız gibi online satış sitenizi de bir mağaza veya bir şube gibi görmelisiniz. Zaman içerisinde birçok offline şubenizden veya mağazanızdan daha iyi hacimlere ulaştığını göreceksiniz.

Kolayca e-ticaret piyasası hakkında bilgi sahibi olmanız için, çeşitli makaleler oluşturduk. Birinci bölümden başlayarak tüm bölümleri okumanızı tavsiye ederiz. E-ticarete atılmak için siz de Ideasoft’un Akıllı E-ticaret Paketleri’ni kullanabilirsiniz.

1. Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

İnternetin yaygınlaşması ve internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte birçok sektörde olduğu gibi ticaret sektöründe de önemli gelişmeler yaşandı. Elektronik ticaret kavramının oluşmasının ardından, irili ufaklı firmalar online mağazalarını açmaya başladılar ve böylelikle çok daha geniş kitlelere ulaşma imkanı buldular. İşin ticari boyutunun dışında, müşteri memnuniyeti açısından da e-ticaret oldukça büyük kolaylıklar sağlıyor.

2. Dünya’da ve Türkiye’de E-ticaret pazar büyüklüğü

E-ticarete atılmadan önce, küresel ve Türkiye genelinde, bu sektörün nasıl bir yapıya sahip olduğunu irdelemekte fayda var. Bilinmeyene doğru yola çıkmaktansa, önceden rotayı belirleyip, karşınıza çıkması muhtemelen engellere karşı nasıl bir manevra uygulayabileceğinizi kestirmek, e-ticaret denizinde kaybolmamanıza, zorlu mücadelenin sonunda büyümenize imkan tanıyacaktır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın şimdi tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

3. Çalışma şekillerine göre e-ticaret iş modelleri

Dünya’da ve Türkiye’de e-ticaretin gelişme süreci ve pazar büyüklüğü hakkında bilgi edindikten sonra, e-ticaretin çalışma şekline göre iş modelleri olduğunu, bu iş modellerinden hangisinin size en uygun olduğunu belirlemeniz faydalı olacaktır. E-ticaretin, sadece internetten alışveriş yapmak olmadığı, farklı iş modellerinin olduğunu öğrenmek, bu sektörde iyi bir pazar payı elde etmek açısından önem teşkil ediyor.

4. İş modeline göre e-ticaret çeşitleri

E-ticaret sektörü, içine bir kez girildiğinde kolay kolay çıkılmayan, her gün daha fazla keşfedilmeyi bekleyen engin bir deniz. Böylesine büyük bir deniz içerisinde kaybolmamak için, e-ticareti çeşitli bölümlere ayırmak gerekiyor. Daha önce, çalışma şekillerine göre e-ticaret modellerini incelemiştik. Şimdi de iş modellerine göre e-ticaret yapılarına bir göz atalım…

5. Online mağaza alan adı seçerken dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret, günümüzde hızla yükselen trendler arasında. Uzun yıllardır, gelişmekte olan internet teknolojileri ve taşınabilir cihazlar sayesinde bugün artık bulunulan her noktadan alışveriş yapmak mümkün. Bu büyük pastada pay sahibi olabilmek, bilgi çağının getirilerine ayak uydurabilmek amacıyla pek çok girişimci e-ticaret sitesi açmak istiyor. Bu süreç içerisinde incelenmesi, araştırılması gereken çeşitli hususlar bulunuyor.

İlgili Yazı: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

6. E-ticaret sitesi nasıl yapılır? Hangi e-ticaret paketleri size göre?

E-ticaret’in avantaj ve dezavantajlarını araştırdıktan sonra, sizin için faydalı bir sonuç doğuracağı kanaatine vardınız ve gerekli işlemlere başladınız. İş modelinizi belirlediniz ve hemen kendinize, firmanızı ya da ürünlerinizi tanıtan bir alan adı aldınız. Buraya kadar her şey adım adım, başarılı bir şekilde gerçekleşti. Peki ya altyapı olarak hangi e-ticaret sisteminiz kullanacağınızı biliyor musunuz?

7. Güvenli online mağaza kurmak için bilmeniz gerekenler

E-ticaret hızla gelişiyor olmasına rağmen, bu hıza yetişemeyen veya gelişmeleri takip edemeyen pek çok internet kullanıcısı bulunuyor. Bu internet kullanıcılarının büyük bir bölümü ise aslında hala internetin güvenli olmadığı düşüncesinde. Geçmiş yıllarda yaşanan dolandırıcılık olayları sebebiyle, internet üzerinden alışveriş yapmanın tehlikeli olduğu kanısı hala birçok yerde hakim.

8. Online mağazanızda müşterilerinize sunabileceğiniz ödeme seçenekleri

E-ticaret sitelerinin hayatta kalabilmesi, dolayısıyla da müşterilerine hizmet verebilmesi için ödeme alması gerekmektedir. Bunun için de farklı ödeme sistemleri sayesinde, müşteriler için en uygun ödeme imkanını sunacak altyapıya sahip olmalıdır. Bugün internet üzerinden alışveriş yaparken kullanılabilecek çeşitli sistemler bulunuyor.

9. Ücretsiz e-ticaret sistemlerinin dezavantajları nelerdir?

E-ticaret sektörüne atılmak isteyenlerin ilk başvurduğu kaynaklardan biri de kuşkusuz ki ücretsiz e-ticaret sistemleri. Açık kaynak dünyasının sunduğu bu yazılımlar sayesinde, sadece alan adı ve barındırma gibi ek hizmetlere ücret ödeyerek e-ticaret sitesi kurmak mümkün. Ancak işin aslı tam da göründüğü gibi değil.

10. E-ticaret sitenizin çağrı merkezinde kullanabileceğiniz en iyi bekleme müzikleri

E-ticaret sitesi nasıl açılır artık bildiğimize göre, sıra geldi e-ticaret sitenizin nasıl yönetilmesi gerektiğine. Online mağazanızı yayına aldıktan sonra, gerekli pazarlama araçlarını kullanarak sitenizin reklamını yapmanız gerekiyor. Pazarlama süreci başarılı bir şekilde ilerlerken, sitenize ziyaretçilerin geldiğini göreceksiniz.

11. E-ticaret sitenizin operasyon yönetimi nasıl yapılmalıdır?

E-ticarete atılmak için sadece bir ürün ve bu ürünü satabilecek iyi bir e-ticaret sitesine sahip olmak yeterli değil. E-ticarette sirkülasyonun sağlanabilmesi için dikkat edilmesi gereken pek çok önemli işlem bulunuyor.

12. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

Alışveriş yapmak belki de insanlık tarihinin varolduğu günden beri devam eden bir aktivite. Bu konuda insanların alışkanlıkları kolay kolay değişmemekle birlikte, sadece alışverişin yapıldığı mekan ve biçim farklılık gösteriyor.

13. E-ticarette sosyal medya pazarlamanın önemi

E-ticaret sektöründe her gün yeni bir gelişme yaşanıyor. Bu gelişmelerden haberdar olmak, sektöre yabancı kalmamak için ise internet üzerinden çeşitli yayınların takip edilmesi gerekiyor. Bunun için RSS okuyucular, sık kullanılan web sitelerin düzenli ziyaret edilmesi ya da sosyal medya hesaplarının takip edilmesi yeterli olabilir.

14. E-ticarette şikayet yönetimi ve markalar açısından önemi

E-ticaretin gelişmesi aslında internetin yaygınlaşması ve bunun sonunca doğan ihtiyaçların artmasıyla birlikte web teknolojilerinde yaşanan önemli gelişmelere bağlı. İnternet ne kadar yaygınlaştıysa, kullanıcıların talepleri de o kadar artmaya başladı. Bunun sonucunda da özellikle sosyal medyayla birlikte siber uzayda büyük bir ivme yaşandı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin