E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

16 Temmuz 2020
Deniz Şahin

E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir.

Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye ulaştı. İçinde bulunduğumuz pandemi dönemi temassız ticaretin hem tüketici hem de işletmeler için ne kadar gerekli ve önemli olduğunu bir kere daha gösterdi. İşini dijitalleştirerek bu büyüyen pazarın parçası olmak isteyen KOBİ’ler ve girişimciler için yapılması gereken 9 önemli maddeyi ele aldık.

E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

1.Adım: Satmak istediğiniz ürüne karar verin ve güvenin.

Eğer e-ticaret yapmak istiyor ama ne satacağınızı bilmiyorsanız; “İnternetten ne satabilirim?” sorusuna vereceğiniz cevap e-ticaret yolculuğunuzu başlatacaktır. Satmak istediğiniz ürüne karar verirken, bu ürünün hangi problemi çözeceğini ya da tüketicinin işini nasıl kolaylaştıracağını düşünmelisiniz. İnternetten hangi ürünlerin, hangi bölgelerde ve ne kadara satıldığını görmek için canli.ideasoft.com’u ziyaret edebilirsiniz. Tüm Türkiye’de satılan ürünleri anlık görmek size fikir verecektir.

Hali hazırda ticaret yapıyor ve işinizi internete taşımak istiyorsanız ürüne dair aldığınız kullanıcı yorumları, satacağınız ürünü tanımak ve sağladığını avantajları deneyimlemek sizi bir adım öne taşıyacaktır.

E-ticarete başlarken bilmeniz gereken ilk şey sabırlı olmanız gerektiğidir. 7/24 açık online bir mağazayla ürünlerinizi milyonlarca insana ulaştırmak için sabretmeniz ve kendinize güvenmeniz gerekir.

İlgili Rehber: İnternetten Satılacak Ürünler ve Öne Çıkan Sektörler

2.Adım: Bu ürün için bir pazar araştırması yapın, hedef kitlenizi belirleyin ve stratejinizi oluşturun.

Sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki rekabeti gözlemlemek için pazar araştırması yapmanız önemlidir. Böylelikle rakiplerinizin fiyat ve reklam stratejilerini inceleyebilir, tüketicilerin beklentilerini risk almadan gözlemleyebilirsiniz. Pazar araştırması yapmak sizi diğer markalardan ayrıştıran özellikleri bulmanıza da yardımcı olacaktır. Bu sayede ürün bazında ayrıştığınız noktaları vurgulayabilir, tüketicilere farklı bir hizmet ve değer sunabilirsiniz.

3.Adım: E-ticaret yapmak için şirket kurmak zorunda mıyım?

E-ticarete başlamak ve ürünlerinizi tüm Türkiye’ye satmak için şirket kurmanız gerekir. Bunun başlıca sebebi internetten satılan her ürünün faturalandırılması ve vergisinin ödenme zorunluluğudur. Bir başka sebep ise kredi kartıyla ödeme almak için sanal pos başvurularında şirket bilgilerinize ihtiyacınız olmasıdır.

Bir şirketinizin olması müşterilerin gözünde sizi daha güvenilir bir konuma getirecek ve bu güven sizin satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

İlgili Rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

4.Adım: IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri’nden size uygun olanı seçin.

İşinize en uygun e-ticaret paketini seçerek e-ticarete adım atmanız oldukça önemlidir. İhtiyacınız olan tüm hizmet ve entegrasyonları içinde bulunduran bir paket seçmeniz sonraki süreçte oluşabilecek sorunları önceden ortadan kaldırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketi'nizi seçtikten sonra ürün kategorilerinize ve markanıza uygun bir alan adına karar vermelisiniz. Müşterilerinizin sizi bulması için sattığınız ürün kategorilerine uygun bir alan adı seçmeye özen gösterin. Örneğin; oyuncak satıyorsanız oyuncaksitesi.com sizin için oldukça uygun bir alan adı olabilir.

5.Adım: Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçin.

İlk izlenim çok önemlidir. Sitenizin tasarımını sizin dükkanınızın mimarisi gibi düşünebilirsiniz. Bu sebeple sattığınız ürüne ve kategoriye uygun, sizi rakiplerinizden ayrıştıracak bir tasarım seçmelisiniz. Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçerken kendi zevkinizi değil, hedef kitlenizin zevkini dikkate almak size avantaj sağlayacaktır.

Ziyaretçilerin sitede geçirdiği süreyi artırmak ve müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak için tasarım en etkili unsurlardan biridir. Dilerseniz online mağazanızı benzersiz kılmak için IdeaSoft’un Konsept Tasarım hizmetinden yararlanabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticaret Sitesi Tasarım İlkeleri

6.Adım: Ürünlerinizi siteye yüklerken özen gösterin.

Ürünlerinizi siteye yüklerken dikkat etmeniz gereken 3 temel unsur vardır; ürün isimleri, ürün açıklamaları ve ürün fotoğrafları. Ürünlerinizi doğru bir şekilde ve net olarak isimlendirmelisiniz. Herhangi kreatif bir isimdense ürünün ne olduğunu açık bir şekilde anlatan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi isimlendirdikten sonra ürün açıklamalarınızı yazmaya başlayabilirsiniz. Ürünün tüm özelliklerini ve boyutunu ayrıntılı bir şekilde yazmalısınız. Ürünün şekli, rengi, hangi maddeden yapıldığı gibi birçok noktaya değinmeniz size avantaj sağlayacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerinizin hangi sorunu çözdüğünü ya da ne gibi ayrıcalıklar sağlayacağını da açıklamalara ekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamalarını ekledikten sonra ürün fotoğraflarınızı eklemeye hazırsınız. Ürününüzü tüketicinin görmeden satın alacağını unutmayın. Birçok farklı açıdan ve kaliteli fotoğraflar kullanmanız ürünlerinizi ön plana taşıyacaktır.

7.Adım: Markanıza duyulan güveni artırmak adına e-ticaret sitenizi destekleyici sayfalar oluşturun.

Tüketicilerin şirketinizi tanıması için e-ticaret sitenize kendinizi anlattığınız “Hakkımızda” sayfası eklemeniz güvenilirliğinizi sağlayacaktır.

Ürünleriniz hakkında size ulaşmak isteyen müşterileriniz için ise bir “İletişim” sayfası oluşturmalısınız. İletişim bilgilerinizi içeren bu sayfada telefon numarası, adres bilgisi ve e-posta adresi belirtmeniz gerekir.

Son olarak da ürünleriniz ve sektörünüz ile ilgili yazılar yazdığınız bir “Blog” sayfanız olmalı. Ürünlerinizi anlattığınız ve doğru kullanım örneklerini gösterdiğiniz blog yazıları hem pazarlama çalışmalarınızı destekler hem de e-ticaret sitenizin Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlar.

8.Adım: Bir ödeme yöntemi ve kargo firması seçin.

Ürünlerinizin ücretini almak ve tüketiciye ulaştırmak da en az bir önceki adımlar kadar önemlidir. Müşterilerinize sanalpos, havale ya da kapıda ödeme gibi birçok ödeme seçeneği sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra sanalpos için bir banka ya da ödeme sistemi firmasıyla anlaşarak e-ticaret sitenize entegre ettirmelisiniz.

Ödemeyi aldıktan sonra sıra ürünlerinizi kargolamaya geldi. Kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım edecektir. İyi bir kargo yönetimi için ise ihtiyacınız olan ilk şey bir kargo entegrasyonu olacaktır. Bu kargo entegrasyonu sayesinde manuel hiçbir işlem yapmadan siparişleriniz hızlı bir şekilde kargo firmasına iletilecek ve daha hızlı kargo çıkışı yapabileceksiniz.

9.Adım: E-ticaret siteniz hizmet vermeye hazır! Şimdi site bilinirliğinizi arttırarak satışlarınızı yükseltelim.

Düşük maliyetlerle ürünlerinize reklam vererek marka bilinirliğinizi ve site trafiğinizi artırmalısınız. Bunun için SEO çalışmalarına özen göstermeli, sosyal medya ve arama motoru reklamlarını kullanmalısınız. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sektörünüze uygun reklam modelini seçerek reklam vermeye başlamalı ve reklamlarınızın sonuçlarını ölçümleyerek devam etmelisiniz. Dilerseniz Google Alışveriş reklamlarında kurulumu kendiniz manuel yapmak yerine IdeaSoft’un Google ile birlikte geliştirdiği Otopilot akıllı reklam otomasyonunu kullanabilir ve sadece bütçenizi belirleyerek tek tıkla reklam vermeye başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu

Şimdi E-ticaret Zamanı!

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan