fbpx

E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir.

Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye ulaştı. İçinde bulunduğumuz pandemi dönemi temassız ticaretin hem tüketici hem de işletmeler için ne kadar gerekli ve önemli olduğunu bir kere daha gösterdi. İşini dijitalleştirerek bu büyüyen pazarın parçası olmak isteyen KOBİ’ler ve girişimciler için yapılması gereken 9 önemli maddeyi ele aldık.

E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

1.Adım: Satmak istediğiniz ürüne karar verin ve güvenin.

Eğer e-ticaret yapmak istiyor ama ne satacağınızı bilmiyorsanız; “İnternetten ne satabilirim?” sorusuna vereceğiniz cevap e-ticaret yolculuğunuzu başlatacaktır. Satmak istediğiniz ürüne karar verirken, bu ürünün hangi problemi çözeceğini ya da tüketicinin işini nasıl kolaylaştıracağını düşünmelisiniz. İnternetten hangi ürünlerin, hangi bölgelerde ve ne kadara satıldığını görmek için canli.ideasoft.com’u ziyaret edebilirsiniz. Tüm Türkiye’de satılan ürünleri anlık görmek size fikir verecektir.

Hali hazırda ticaret yapıyor ve işinizi internete taşımak istiyorsanız ürüne dair aldığınız kullanıcı yorumları, satacağınız ürünü tanımak ve sağladığını avantajları deneyimlemek sizi bir adım öne taşıyacaktır.

E-ticarete başlarken bilmeniz gereken ilk şey sabırlı olmanız gerektiğidir. 7/24 açık online bir mağazayla ürünlerinizi milyonlarca insana ulaştırmak için sabretmeniz ve kendinize güvenmeniz gerekir.

İlgili Rehber: İnternetten Satılacak Ürünler ve Öne Çıkan Sektörler

2.Adım: Bu ürün için bir pazar araştırması yapın, hedef kitlenizi belirleyin ve stratejinizi oluşturun.

Sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki rekabeti gözlemlemek için pazar araştırması yapmanız önemlidir. Böylelikle rakiplerinizin fiyat ve reklam stratejilerini inceleyebilir, tüketicilerin beklentilerini risk almadan gözlemleyebilirsiniz. Pazar araştırması yapmak sizi diğer markalardan ayrıştıran özellikleri bulmanıza da yardımcı olacaktır. Bu sayede ürün bazında ayrıştığınız noktaları vurgulayabilir, tüketicilere farklı bir hizmet ve değer sunabilirsiniz.

3.Adım: E-ticaret yapmak için şirket kurmak zorunda mıyım?

E-ticarete başlamak ve ürünlerinizi tüm Türkiye’ye satmak için şirket kurmanız gerekir. Bunun başlıca sebebi internetten satılan her ürünün faturalandırılması ve vergisinin ödenme zorunluluğudur. Bir başka sebep ise kredi kartıyla ödeme almak için sanal pos başvurularında şirket bilgilerinize ihtiyacınız olmasıdır.

Bir şirketinizin olması müşterilerin gözünde sizi daha güvenilir bir konuma getirecek ve bu güven sizin satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

İlgili Rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

4.Adım: IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri’nden size uygun olanı seçin.

İşinize en uygun e-ticaret paketini seçerek e-ticarete adım atmanız oldukça önemlidir. İhtiyacınız olan tüm hizmet ve entegrasyonları içinde bulunduran bir paket seçmeniz sonraki süreçte oluşabilecek sorunları önceden ortadan kaldırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketi'nizi seçtikten sonra ürün kategorilerinize ve markanıza uygun bir alan adına karar vermelisiniz. Müşterilerinizin sizi bulması için sattığınız ürün kategorilerine uygun bir alan adı seçmeye özen gösterin. Örneğin; oyuncak satıyorsanız oyuncaksitesi.com sizin için oldukça uygun bir alan adı olabilir.

5.Adım: Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçin.

İlk izlenim çok önemlidir. Sitenizin tasarımını sizin dükkanınızın mimarisi gibi düşünebilirsiniz. Bu sebeple sattığınız ürüne ve kategoriye uygun, sizi rakiplerinizden ayrıştıracak bir tasarım seçmelisiniz. Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçerken kendi zevkinizi değil, hedef kitlenizin zevkini dikkate almak size avantaj sağlayacaktır.

Ziyaretçilerin sitede geçirdiği süreyi artırmak ve müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak için tasarım en etkili unsurlardan biridir. Dilerseniz online mağazanızı benzersiz kılmak için IdeaSoft’un Konsept Tasarım hizmetinden yararlanabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticaret Sitesi Tasarım İlkeleri

6.Adım: Ürünlerinizi siteye yüklerken özen gösterin.

Ürünlerinizi siteye yüklerken dikkat etmeniz gereken 3 temel unsur vardır; ürün isimleri, ürün açıklamaları ve ürün fotoğrafları. Ürünlerinizi doğru bir şekilde ve net olarak isimlendirmelisiniz. Herhangi kreatif bir isimdense ürünün ne olduğunu açık bir şekilde anlatan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi isimlendirdikten sonra ürün açıklamalarınızı yazmaya başlayabilirsiniz. Ürünün tüm özelliklerini ve boyutunu ayrıntılı bir şekilde yazmalısınız. Ürünün şekli, rengi, hangi maddeden yapıldığı gibi birçok noktaya değinmeniz size avantaj sağlayacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerinizin hangi sorunu çözdüğünü ya da ne gibi ayrıcalıklar sağlayacağını da açıklamalara ekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamalarını ekledikten sonra ürün fotoğraflarınızı eklemeye hazırsınız. Ürününüzü tüketicinin görmeden satın alacağını unutmayın. Birçok farklı açıdan ve kaliteli fotoğraflar kullanmanız ürünlerinizi ön plana taşıyacaktır.

7.Adım: Markanıza duyulan güveni artırmak adına e-ticaret sitenizi destekleyici sayfalar oluşturun.

Tüketicilerin şirketinizi tanıması için e-ticaret sitenize kendinizi anlattığınız “Hakkımızda” sayfası eklemeniz güvenilirliğinizi sağlayacaktır.

Ürünleriniz hakkında size ulaşmak isteyen müşterileriniz için ise bir “İletişim” sayfası oluşturmalısınız. İletişim bilgilerinizi içeren bu sayfada telefon numarası, adres bilgisi ve e-posta adresi belirtmeniz gerekir.

Son olarak da ürünleriniz ve sektörünüz ile ilgili yazılar yazdığınız bir “Blog” sayfanız olmalı. Ürünlerinizi anlattığınız ve doğru kullanım örneklerini gösterdiğiniz blog yazıları hem pazarlama çalışmalarınızı destekler hem de e-ticaret sitenizin Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlar.

8.Adım: Bir ödeme yöntemi ve kargo firması seçin.

Ürünlerinizin ücretini almak ve tüketiciye ulaştırmak da en az bir önceki adımlar kadar önemlidir. Müşterilerinize sanalpos, havale ya da kapıda ödeme gibi birçok ödeme seçeneği sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra sanalpos için bir banka ya da ödeme sistemi firmasıyla anlaşarak e-ticaret sitenize entegre ettirmelisiniz.

Ödemeyi aldıktan sonra sıra ürünlerinizi kargolamaya geldi. Kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım edecektir. İyi bir kargo yönetimi için ise ihtiyacınız olan ilk şey bir kargo entegrasyonu olacaktır. Bu kargo entegrasyonu sayesinde manuel hiçbir işlem yapmadan siparişleriniz hızlı bir şekilde kargo firmasına iletilecek ve daha hızlı kargo çıkışı yapabileceksiniz.

9.Adım: E-ticaret siteniz hizmet vermeye hazır! Şimdi site bilinirliğinizi arttırarak satışlarınızı yükseltelim.

Düşük maliyetlerle ürünlerinize reklam vererek marka bilinirliğinizi ve site trafiğinizi artırmalısınız. Bunun için SEO çalışmalarına özen göstermeli, sosyal medya ve arama motoru reklamlarını kullanmalısınız. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sektörünüze uygun reklam modelini seçerek reklam vermeye başlamalı ve reklamlarınızın sonuçlarını ölçümleyerek devam etmelisiniz. Dilerseniz Google Alışveriş reklamlarında kurulumu kendiniz manuel yapmak yerine IdeaSoft’un Google ile birlikte geliştirdiği Otopilot akıllı reklam otomasyonunu kullanabilir ve sadece bütçenizi belirleyerek tek tıkla reklam vermeye başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu

Şimdi E-ticaret Zamanı!

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan