E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir.

Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye ulaştı. İçinde bulunduğumuz pandemi dönemi temassız ticaretin hem tüketici hem de işletmeler için ne kadar gerekli ve önemli olduğunu bir kere daha gösterdi. İşini dijitalleştirerek bu büyüyen pazarın parçası olmak isteyen KOBİ’ler ve girişimciler için yapılması gereken 9 önemli maddeyi ele aldık.

E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

1.Adım: Satmak istediğiniz ürüne karar verin ve güvenin.

Eğer e-ticaret yapmak istiyor ama ne satacağınızı bilmiyorsanız; “İnternetten ne satabilirim?” sorusuna vereceğiniz cevap e-ticaret yolculuğunuzu başlatacaktır. Satmak istediğiniz ürüne karar verirken, bu ürünün hangi problemi çözeceğini ya da tüketicinin işini nasıl kolaylaştıracağını düşünmelisiniz. İnternetten hangi ürünlerin, hangi bölgelerde ve ne kadara satıldığını görmek için canli.ideasoft.com’u ziyaret edebilirsiniz. Tüm Türkiye’de satılan ürünleri anlık görmek size fikir verecektir.

Hali hazırda ticaret yapıyor ve işinizi internete taşımak istiyorsanız ürüne dair aldığınız kullanıcı yorumları, satacağınız ürünü tanımak ve sağladığını avantajları deneyimlemek sizi bir adım öne taşıyacaktır.

E-ticarete başlarken bilmeniz gereken ilk şey sabırlı olmanız gerektiğidir. 7/24 açık online bir mağazayla ürünlerinizi milyonlarca insana ulaştırmak için sabretmeniz ve kendinize güvenmeniz gerekir.

İlgili Rehber: İnternetten Satılacak Ürünler ve Öne Çıkan Sektörler

2.Adım: Bu ürün için bir pazar araştırması yapın, hedef kitlenizi belirleyin ve stratejinizi oluşturun.

Sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki rekabeti gözlemlemek için pazar araştırması yapmanız önemlidir. Böylelikle rakiplerinizin fiyat ve reklam stratejilerini inceleyebilir, tüketicilerin beklentilerini risk almadan gözlemleyebilirsiniz. Pazar araştırması yapmak sizi diğer markalardan ayrıştıran özellikleri bulmanıza da yardımcı olacaktır. Bu sayede ürün bazında ayrıştığınız noktaları vurgulayabilir, tüketicilere farklı bir hizmet ve değer sunabilirsiniz.

3.Adım: E-ticaret yapmak için şirket kurmak zorunda mıyım?

E-ticarete başlamak ve ürünlerinizi tüm Türkiye’ye satmak için şirket kurmanız gerekir. Bunun başlıca sebebi internetten satılan her ürünün faturalandırılması ve vergisinin ödenme zorunluluğudur. Bir başka sebep ise kredi kartıyla ödeme almak için sanal pos başvurularında şirket bilgilerinize ihtiyacınız olmasıdır.

Bir şirketinizin olması müşterilerin gözünde sizi daha güvenilir bir konuma getirecek ve bu güven sizin satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

İlgili Rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

4.Adım: IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri’nden size uygun olanı seçin.

İşinize en uygun e-ticaret paketini seçerek e-ticarete adım atmanız oldukça önemlidir. İhtiyacınız olan tüm hizmet ve entegrasyonları içinde bulunduran bir paket seçmeniz sonraki süreçte oluşabilecek sorunları önceden ortadan kaldırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketi'nizi seçtikten sonra ürün kategorilerinize ve markanıza uygun bir alan adına karar vermelisiniz. Müşterilerinizin sizi bulması için sattığınız ürün kategorilerine uygun bir alan adı seçmeye özen gösterin. Örneğin; oyuncak satıyorsanız oyuncaksitesi.com sizin için oldukça uygun bir alan adı olabilir.

5.Adım: Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçin.

İlk izlenim çok önemlidir. Sitenizin tasarımını sizin dükkanınızın mimarisi gibi düşünebilirsiniz. Bu sebeple sattığınız ürüne ve kategoriye uygun, sizi rakiplerinizden ayrıştıracak bir tasarım seçmelisiniz. Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçerken kendi zevkinizi değil, hedef kitlenizin zevkini dikkate almak size avantaj sağlayacaktır.

Ziyaretçilerin sitede geçirdiği süreyi artırmak ve müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak için tasarım en etkili unsurlardan biridir. Dilerseniz online mağazanızı benzersiz kılmak için IdeaSoft’un Konsept Tasarım hizmetinden yararlanabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticaret Sitesi Tasarım İlkeleri

6.Adım: Ürünlerinizi siteye yüklerken özen gösterin.

Ürünlerinizi siteye yüklerken dikkat etmeniz gereken 3 temel unsur vardır; ürün isimleri, ürün açıklamaları ve ürün fotoğrafları. Ürünlerinizi doğru bir şekilde ve net olarak isimlendirmelisiniz. Herhangi kreatif bir isimdense ürünün ne olduğunu açık bir şekilde anlatan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi isimlendirdikten sonra ürün açıklamalarınızı yazmaya başlayabilirsiniz. Ürünün tüm özelliklerini ve boyutunu ayrıntılı bir şekilde yazmalısınız. Ürünün şekli, rengi, hangi maddeden yapıldığı gibi birçok noktaya değinmeniz size avantaj sağlayacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerinizin hangi sorunu çözdüğünü ya da ne gibi ayrıcalıklar sağlayacağını da açıklamalara ekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamalarını ekledikten sonra ürün fotoğraflarınızı eklemeye hazırsınız. Ürününüzü tüketicinin görmeden satın alacağını unutmayın. Birçok farklı açıdan ve kaliteli fotoğraflar kullanmanız ürünlerinizi ön plana taşıyacaktır.

7.Adım: Markanıza duyulan güveni artırmak adına e-ticaret sitenizi destekleyici sayfalar oluşturun.

Tüketicilerin şirketinizi tanıması için e-ticaret sitenize kendinizi anlattığınız “Hakkımızda” sayfası eklemeniz güvenilirliğinizi sağlayacaktır.

Ürünleriniz hakkında size ulaşmak isteyen müşterileriniz için ise bir “İletişim” sayfası oluşturmalısınız. İletişim bilgilerinizi içeren bu sayfada telefon numarası, adres bilgisi ve e-posta adresi belirtmeniz gerekir.

Son olarak da ürünleriniz ve sektörünüz ile ilgili yazılar yazdığınız bir “Blog” sayfanız olmalı. Ürünlerinizi anlattığınız ve doğru kullanım örneklerini gösterdiğiniz blog yazıları hem pazarlama çalışmalarınızı destekler hem de e-ticaret sitenizin Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlar.

8.Adım: Bir ödeme yöntemi ve kargo firması seçin.

Ürünlerinizin ücretini almak ve tüketiciye ulaştırmak da en az bir önceki adımlar kadar önemlidir. Müşterilerinize sanalpos, havale ya da kapıda ödeme gibi birçok ödeme seçeneği sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra sanalpos için bir banka ya da ödeme sistemi firmasıyla anlaşarak e-ticaret sitenize entegre ettirmelisiniz.

Ödemeyi aldıktan sonra sıra ürünlerinizi kargolamaya geldi. Kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım edecektir. İyi bir kargo yönetimi için ise ihtiyacınız olan ilk şey bir kargo entegrasyonu olacaktır. Bu kargo entegrasyonu sayesinde manuel hiçbir işlem yapmadan siparişleriniz hızlı bir şekilde kargo firmasına iletilecek ve daha hızlı kargo çıkışı yapabileceksiniz.

9.Adım: E-ticaret siteniz hizmet vermeye hazır! Şimdi site bilinirliğinizi arttırarak satışlarınızı yükseltelim.

Düşük maliyetlerle ürünlerinize reklam vererek marka bilinirliğinizi ve site trafiğinizi artırmalısınız. Bunun için SEO çalışmalarına özen göstermeli, sosyal medya ve arama motoru reklamlarını kullanmalısınız. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sektörünüze uygun reklam modelini seçerek reklam vermeye başlamalı ve reklamlarınızın sonuçlarını ölçümleyerek devam etmelisiniz. Dilerseniz Google Alışveriş reklamlarında kurulumu kendiniz manuel yapmak yerine IdeaSoft’un Google ile birlikte geliştirdiği Otopilot akıllı reklam otomasyonunu kullanabilir ve sadece bütçenizi belirleyerek tek tıkla reklam vermeye başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu

Şimdi E-ticaret Zamanı!

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin