E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir.

Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye ulaştı. İçinde bulunduğumuz pandemi dönemi temassız ticaretin hem tüketici hem de işletmeler için ne kadar gerekli ve önemli olduğunu bir kere daha gösterdi. İşini dijitalleştirerek bu büyüyen pazarın parçası olmak isteyen KOBİ’ler ve girişimciler için yapılması gereken 9 önemli maddeyi ele aldık.

E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası

1.Adım: Satmak istediğiniz ürüne karar verin ve güvenin.

Eğer e-ticaret yapmak istiyor ama ne satacağınızı bilmiyorsanız; “İnternetten ne satabilirim?” sorusuna vereceğiniz cevap e-ticaret yolculuğunuzu başlatacaktır. Satmak istediğiniz ürüne karar verirken, bu ürünün hangi problemi çözeceğini ya da tüketicinin işini nasıl kolaylaştıracağını düşünmelisiniz. İnternetten hangi ürünlerin, hangi bölgelerde ve ne kadara satıldığını görmek için canli.ideasoft.com’u ziyaret edebilirsiniz. Tüm Türkiye’de satılan ürünleri anlık görmek size fikir verecektir.

Hali hazırda ticaret yapıyor ve işinizi internete taşımak istiyorsanız ürüne dair aldığınız kullanıcı yorumları, satacağınız ürünü tanımak ve sağladığını avantajları deneyimlemek sizi bir adım öne taşıyacaktır.

E-ticarete başlarken bilmeniz gereken ilk şey sabırlı olmanız gerektiğidir. 7/24 açık online bir mağazayla ürünlerinizi milyonlarca insana ulaştırmak için sabretmeniz ve kendinize güvenmeniz gerekir.

İlgili Rehber: İnternetten Satılacak Ürünler ve Öne Çıkan Sektörler

2.Adım: Bu ürün için bir pazar araştırması yapın, hedef kitlenizi belirleyin ve stratejinizi oluşturun.

Sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki rekabeti gözlemlemek için pazar araştırması yapmanız önemlidir. Böylelikle rakiplerinizin fiyat ve reklam stratejilerini inceleyebilir, tüketicilerin beklentilerini risk almadan gözlemleyebilirsiniz. Pazar araştırması yapmak sizi diğer markalardan ayrıştıran özellikleri bulmanıza da yardımcı olacaktır. Bu sayede ürün bazında ayrıştığınız noktaları vurgulayabilir, tüketicilere farklı bir hizmet ve değer sunabilirsiniz.

3.Adım: E-ticaret yapmak için şirket kurmak zorunda mıyım?

E-ticarete başlamak ve ürünlerinizi tüm Türkiye’ye satmak için şirket kurmanız gerekir. Bunun başlıca sebebi internetten satılan her ürünün faturalandırılması ve vergisinin ödenme zorunluluğudur. Bir başka sebep ise kredi kartıyla ödeme almak için sanal pos başvurularında şirket bilgilerinize ihtiyacınız olmasıdır.

Bir şirketinizin olması müşterilerin gözünde sizi daha güvenilir bir konuma getirecek ve bu güven sizin satışlarınıza doğrudan etki edecektir.

İlgili Rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

4.Adım: IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri’nden size uygun olanı seçin.

İşinize en uygun e-ticaret paketini seçerek e-ticarete adım atmanız oldukça önemlidir. İhtiyacınız olan tüm hizmet ve entegrasyonları içinde bulunduran bir paket seçmeniz sonraki süreçte oluşabilecek sorunları önceden ortadan kaldırmanızı sağlayacaktır.

IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketi'nizi seçtikten sonra ürün kategorilerinize ve markanıza uygun bir alan adına karar vermelisiniz. Müşterilerinizin sizi bulması için sattığınız ürün kategorilerine uygun bir alan adı seçmeye özen gösterin. Örneğin; oyuncak satıyorsanız oyuncaksitesi.com sizin için oldukça uygun bir alan adı olabilir.

5.Adım: Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçin.

İlk izlenim çok önemlidir. Sitenizin tasarımını sizin dükkanınızın mimarisi gibi düşünebilirsiniz. Bu sebeple sattığınız ürüne ve kategoriye uygun, sizi rakiplerinizden ayrıştıracak bir tasarım seçmelisiniz. Siteniz için IdeaSoft Tasarım Şablonları’ndan birini seçerken kendi zevkinizi değil, hedef kitlenizin zevkini dikkate almak size avantaj sağlayacaktır.

Ziyaretçilerin sitede geçirdiği süreyi artırmak ve müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak için tasarım en etkili unsurlardan biridir. Dilerseniz online mağazanızı benzersiz kılmak için IdeaSoft’un Konsept Tasarım hizmetinden yararlanabilirsiniz.

İlgili Rehber: E-ticaret Sitesi Tasarım İlkeleri

6.Adım: Ürünlerinizi siteye yüklerken özen gösterin.

Ürünlerinizi siteye yüklerken dikkat etmeniz gereken 3 temel unsur vardır; ürün isimleri, ürün açıklamaları ve ürün fotoğrafları. Ürünlerinizi doğru bir şekilde ve net olarak isimlendirmelisiniz. Herhangi kreatif bir isimdense ürünün ne olduğunu açık bir şekilde anlatan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi isimlendirdikten sonra ürün açıklamalarınızı yazmaya başlayabilirsiniz. Ürünün tüm özelliklerini ve boyutunu ayrıntılı bir şekilde yazmalısınız. Ürünün şekli, rengi, hangi maddeden yapıldığı gibi birçok noktaya değinmeniz size avantaj sağlayacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerinizin hangi sorunu çözdüğünü ya da ne gibi ayrıcalıklar sağlayacağını da açıklamalara ekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamalarını ekledikten sonra ürün fotoğraflarınızı eklemeye hazırsınız. Ürününüzü tüketicinin görmeden satın alacağını unutmayın. Birçok farklı açıdan ve kaliteli fotoğraflar kullanmanız ürünlerinizi ön plana taşıyacaktır.

7.Adım: Markanıza duyulan güveni artırmak adına e-ticaret sitenizi destekleyici sayfalar oluşturun.

Tüketicilerin şirketinizi tanıması için e-ticaret sitenize kendinizi anlattığınız “Hakkımızda” sayfası eklemeniz güvenilirliğinizi sağlayacaktır.

Ürünleriniz hakkında size ulaşmak isteyen müşterileriniz için ise bir “İletişim” sayfası oluşturmalısınız. İletişim bilgilerinizi içeren bu sayfada telefon numarası, adres bilgisi ve e-posta adresi belirtmeniz gerekir.

Son olarak da ürünleriniz ve sektörünüz ile ilgili yazılar yazdığınız bir “Blog” sayfanız olmalı. Ürünlerinizi anlattığınız ve doğru kullanım örneklerini gösterdiğiniz blog yazıları hem pazarlama çalışmalarınızı destekler hem de e-ticaret sitenizin Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlar.

8.Adım: Bir ödeme yöntemi ve kargo firması seçin.

Ürünlerinizin ücretini almak ve tüketiciye ulaştırmak da en az bir önceki adımlar kadar önemlidir. Müşterilerinize sanalpos, havale ya da kapıda ödeme gibi birçok ödeme seçeneği sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra sanalpos için bir banka ya da ödeme sistemi firmasıyla anlaşarak e-ticaret sitenize entegre ettirmelisiniz.

Ödemeyi aldıktan sonra sıra ürünlerinizi kargolamaya geldi. Kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım edecektir. İyi bir kargo yönetimi için ise ihtiyacınız olan ilk şey bir kargo entegrasyonu olacaktır. Bu kargo entegrasyonu sayesinde manuel hiçbir işlem yapmadan siparişleriniz hızlı bir şekilde kargo firmasına iletilecek ve daha hızlı kargo çıkışı yapabileceksiniz.

9.Adım: E-ticaret siteniz hizmet vermeye hazır! Şimdi site bilinirliğinizi arttırarak satışlarınızı yükseltelim.

Düşük maliyetlerle ürünlerinize reklam vererek marka bilinirliğinizi ve site trafiğinizi artırmalısınız. Bunun için SEO çalışmalarına özen göstermeli, sosyal medya ve arama motoru reklamlarını kullanmalısınız. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra sektörünüze uygun reklam modelini seçerek reklam vermeye başlamalı ve reklamlarınızın sonuçlarını ölçümleyerek devam etmelisiniz. Dilerseniz Google Alışveriş reklamlarında kurulumu kendiniz manuel yapmak yerine IdeaSoft’un Google ile birlikte geliştirdiği Otopilot akıllı reklam otomasyonunu kullanabilir ve sadece bütçenizi belirleyerek tek tıkla reklam vermeye başlayabilirsiniz.

İlgili Rehber: OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu

Şimdi E-ticaret Zamanı!

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan