UPS Kargo Entegrasyonu

UPS kargo entegrasyonu pakete dahil bir özellik değildir. Entegrasyonu siteniz üzerinde kullanmak için 0216 326 04 77 numaralı telefonumuzdan satış birimimiz ile görüşebilirsiniz. UPS Kargo & IdeaSoft anlaşmasıyla özel fiyatları incelemek için Eticaret Çözüm Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.

UPS kargo ile yapılan siparişlerde, gönderi verileri online olarak UPS sistemine aktarılarak, şube tarafından işleme alındıktan sonra kargo takibi yapılabilecektir. Entegrasyon kullanımına başlayabilmek için öncelikle, çalıştığınız UPS kargo şubesiyle iletişime geçerek entegrasyon için kullanılacak kullanıcı adı ve şifrenizi almanız gerekmektedir.

Şubenizden aldığınız bilgileri yönetim panelinde Ayarlar > Kargo Ayarları > Kargo Firmaları altında Ups Kargo Entegrasyonu bölümüne ekleyerek durumunu aktif hale getirebilirsiniz. 

Kargo entegrasyonu içerisinde yer alan bazı özellikler;

  • Gönderi türü: Gönderi türü alanını satışını yaptığınız ürünlerin türüne göre belirleyebilirsiniz. İlgili alanda koli, dosya ve her gönderide sor seçenekleri bulunmaktadır. 
  • Koli sayısı sorulsun mu:  Sipariş durumunu kargoya verildi olarak değiştirdiğinizde koli sayısı sorulmasını istiyorsanız bu seçeneği aktif edebilirsiniz. Koli sayısı sorulsun mu seçeneğinin pasife alındığı durumlarda sistem otomatik olarak 1 koli üzerinden işlem yapacaktır.
  • Otomatik durum değiştirme: Otomatik durum değiştirme seçeneği Açık duruma getirilirse günde 2 defa otomatik olarak siparişleri tarar ve teslim edilen siparişlerin durumunu Teslim Edildi olarak değiştirir.
  • Fatura numarası sorulsun mu: Fatura numarası sorulsun mu? seçeneği Açık duruma getirilirse UPS ile geçilen siparişler kargoya verildi durumuna getirildiğinde kargo numarasının manuel olarak girilmesini sağlar.
  • Sms gönderimi: SMS hizmeti UPS tarafından gönderi özelinde ücretlendirilmektedir. Hayır seçili olması durumunda gönderiye SMS ücreti yansıtılmaz.

UPS kargo üzerinden kapıda ödeme ile çalışmanız varsa, kargo firmaları bölümünden ödeme tipini mutlaka gönderici ödemeli olarak seçmelisiniz. UPS Kargo Alıcı ödemeli kargolarda kapıda ödeme özelliğini desteklememektedir.

Barkod Oluşturma

Siparişler > Siparişler sekmesi altında sipariş durumunu kargoya verildi olarak düzenlediğimizde barkod oluşacaktır. Siparişler sayfasında siparişi seçerek işlemler alanında ya da sipariş içerisine girerek kargo bilgisini yazdırabilirsiniz

Kargo bilgisini yazdır butonuna tıkladığınızda aşağıdakine benzer şekilde barkodunuz oluşacaktır. İlgili sayfanın çıktısını alarak gönderinizin üzerine yapıştırabilirsiniz. 

Kargo Takibi

Sipariş kargoya verildi durumuna alındığında sipariş veren müşterinize “Kargoya Verilmiştir” maili otomatik olarak iletilecektir. 

Mail içerisinde yer alan kargo takip bağlantısına tıkladığında Ups kargonun kargo takip sayfasına yönlendirme yapılacaktır. 

Site üzerinden kargo takibi

Üyeleriniz hesabım alanında yer alan siparişlerim bölümünde kargo işlem görmüşse kargom nerede butonu görüntülenecektir. 

Butona tıklandığında kargo takip sayfasına yönleniyor olacaktır.

Kargo takibi işlemini üyeliksiz alışverişlerde ise http://www.siteadresi.com/kargo-takibi üzerinden takip numarası yazılarak yapılabilmektedir.

Destek talebi oluşturmak için tıklayın. IdeaSoft Destek Sistemi
IdeaSoft e-ticaret çözümlerini incelemek için tıklayın. IdeaSoftE-ticaret Paketleri

Şu anda okuduğunuz makale

  • UPS Kargo Entegrasyonu

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular