Siparişler sekmesine erişim sağlayabilmeniz için, siparişler sekmesinden Siparişler alanına tıklamalısınız. İlgili sayfada sipariş veren kişinin İsim-Soy isim, Ödeme Türü, Sipariş Tarihi gibi detayların olduğu ekranı görebilirsiniz.
Kontrol
Panelinizin Anasayfa bölümünde, verilen siparişlerin güncel olarak bilgilendirilmesini görüntüleyebilirsiniz. Anasayfa içerisinde verilen siparişin tutarı, sipariş adeti gibi durumları rahatça takip edebileceğiniz bir arayüze sahipsiniz.
Sipariş Durumu
Sipariş verildikten sonra panelinizden Siparişler>> Siparişler bölümünden bu siparişleri yönetebilirsiniz. Kredi Kartı üzerinden verilen siparişler otomatik olarak Onaylandı olarak gelmektedir. Ancak Kredi kartı dışındaki Havale, kapıda ödeme, öel ödeme vb. offline ödeme yönltemleiryle verilen siparişler sisteme otomatik olarak Onay Bekliyor olarak düşmektedir. Ayarlar>>Genel Ayarlar>> Ek Ayarlar bölümünden Otomatik Sipariş Onayı seçeneğini aktif ettiğinizde tüm ödeme yöntemleriyle verilen siparişlerde otomatik olarak Onaylandı olarak düşecektir.
Onaylandı ve Onay Bekliyor statüleri dışında da sistemde otomatik olarak tanımlı farklı sipariş durumlar mevcuttur.
Bunlar; Kargoya Verildi, İptal Edildi, Teslim Edildi, Tedarik Sürecinde, Hazırlanıyor, Ödeme Bekleniyor ve Tedarik Sürecinde olarak listelenebilir.
Operasyon sürecine göre dilediğiniz sipariş durumunu dilediğiniz sıra ile kullanabilirsiniz.
Sistem tarafından otomatik belirlenmiş bu sipariş durumlarının dışına 3 adet Kişisel Sipariş Durumu panelinize eklidir. Bunlara Ayarlar>> Genel Ayarlar>> Dil Ayarları menüsünden kullanmak istediğiniz ismi vererek kullanabilirsiniz. Örneğin; İade/İptal Talebi Reddedildi, Fatura Bekleniyor gibi…
Siparişlerinizin durumlarını tek tek düzenleyebileceğiniz gibi Siparişler>> Siparişler menüsünden toplu şekilde de güncelleyebilirsiniz.
Siparişlerinizi Kargoya Verildi olarak güncellediğinizde sistemde aktif olan ve kullanıcıların sipariş aşamasında seçmiş olduğu kargo firması seçili olarak gelecektir.
Kargo firmasına göre kargo takip numarasını da ekledikten sonra siparişinizin statüsü Kargoya Verildi olarak güncellenecek ve eklediğiniz kargo takip numarası müşterilerinize mail olarak iletilecektir.
Siparişleri Filtreleme
Siparişler>> Siparişler menüsünde yer alan Filtreler butonu ile siparişlerinizi birçok filtre ekleyerek listeleyebilirsiniz.
Bu filtrelerinizi daha sonra da kullanabilmek için kaydedebilirsiniz.
Siparişleriniz için filtreleme yapabileceğiniz gibi yine aynı alandan excel çıktısı şeklinde de indirerek görüntüleyebilirsiniz.
Sipariş Düzenleme
Siparişlerde hatalı bir bilgi olması durumunda sipariş üzerinden düzenlemelerde bulunabilirsiniz. Örneğin müşteriniz telefon numarasını veya adres bilgisini yanlış tanımlamış ise bu alandan düzenlemeyi rahatça yapabilirsiniz.
Kargo ve Sipariş Çıktıları
Siparişlerinizi aldıktan sonra siparişlerinize ait detayları ve kargo firmanıza verebilmeniz için çıktıları sipariş üzerine tıklayarak bu alandan yazdırabilirsiniz.
Kargo ve sipariş çıktılarını siparişlerin detayına girmeden Siparişler>> Siparişler menüsü içerisinde de yazdırabilirsiniz.
Şu anda okuduğunuz makale
- Siparişler
Destek talebi oluştur
Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.
Müşteri MerkeziIdeaAkademi eğitimleri
Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.
Eğitim ProgramıSık sorulan sorular
E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.
Sık Sorulan Sorular