Siparişler

Siparişler sekmesine erişim sağlayabilmeniz için, siparişler sekmesinden Siparişler alanına tıklamalısınız. İlgili sayfada sipariş veren kişinin İsim-Soy isim, Ödeme Türü, Sipariş Tarihi gibi detayların olduğu ekranı görebilirsiniz.

Kontrol

Panelinizin Anasayfa bölümünde, verilen siparişlerin güncel olarak bilgilendirilmesini görüntüleyebilirsiniz. Anasayfa içerisinde verilen siparişin tutarı, sipariş adeti gibi durumları rahatça takip edebileceğiniz bir arayüze sahipsiniz.

Sipariş Durumu

Sipariş verildikten sonra panelinizden Siparişler>> Siparişler bölümünden bu siparişleri yönetebilirsiniz. Kredi Kartı üzerinden verilen siparişler otomatik olarak Onaylandı olarak gelmektedir. Ancak Kredi kartı dışındaki Havale, kapıda ödeme, öel ödeme vb. offline ödeme yönltemleiryle verilen siparişler sisteme otomatik olarak Onay Bekliyor olarak düşmektedir. Ayarlar>>Genel Ayarlar>> Ek Ayarlar bölümünden Otomatik Sipariş Onayı seçeneğini aktif ettiğinizde tüm ödeme yöntemleriyle verilen siparişlerde otomatik olarak Onaylandı olarak düşecektir.

Onaylandı ve Onay Bekliyor statüleri dışında da sistemde otomatik olarak tanımlı farklı sipariş durumlar mevcuttur.

Bunlar; Kargoya Verildi, İptal Edildi, Teslim Edildi, Tedarik Sürecinde, Hazırlanıyor, Ödeme Bekleniyor ve Tedarik Sürecinde olarak listelenebilir. 

Operasyon sürecine göre dilediğiniz sipariş durumunu dilediğiniz sıra ile kullanabilirsiniz. 

Önemli Not: Sipariş durum değişikliklerinde müşterilerinize bilgilendirme mailleri gidecektir.

Sistem tarafından otomatik belirlenmiş bu sipariş durumlarının dışına 3 adet Kişisel Sipariş Durumu panelinize eklidir. Bunlara Ayarlar>> Genel Ayarlar>> Dil Ayarları menüsünden kullanmak istediğiniz ismi vererek kullanabilirsiniz. Örneğin; İade/İptal Talebi Reddedildi, Fatura Bekleniyor gibi…

Önemli Not: Kişisel sipariş durumlarından yalnızca Kişisel Sipariş Durumu 1 seçeneğinde stoktan düşecektir, aynı onaylandıda olduğu gibi. Kişisel sipariş durumu 2 ve 3 de stoktan düşmez yada onaylandı olan bir siparişinizi kişisel sipariş durumu 2 veya 3 yaparsanız (iptal edildiği de olduğu gibi ) stok tekrar artacaktır.

Siparişlerinizin durumlarını tek tek düzenleyebileceğiniz gibi Siparişler>> Siparişler menüsünden toplu şekilde de güncelleyebilirsiniz.

Siparişlerinizi Kargoya Verildi olarak güncellediğinizde sistemde aktif olan ve kullanıcıların sipariş aşamasında seçmiş olduğu kargo firması seçili olarak gelecektir. 

Kargo firmasına göre kargo takip numarasını da ekledikten sonra siparişinizin statüsü Kargoya Verildi olarak güncellenecek ve eklediğiniz kargo takip numarası müşterilerinize mail olarak iletilecektir. 

Önemli Not: Bu işlemler manuel kargo süreçlerinde anlatıldığı gibi ilerlemektedir. Bir kargo entegrasyonu kullanıyorsanız kargo takip numarası otomatik olarak oluşacaktır.
Önemli Not: Gerekli durumlarda birden fazla kargo firması ile çalışıyorsanız kargo firmasını siparişinizi kargoya verirken güncelleyebilirsiniz.

Siparişleri Filtreleme

Siparişler>> Siparişler menüsünde yer alan Filtreler butonu ile siparişlerinizi birçok filtre ekleyerek listeleyebilirsiniz.

Bu filtrelerinizi daha sonra da kullanabilmek için kaydedebilirsiniz.

Siparişleriniz için filtreleme yapabileceğiniz gibi yine aynı alandan excel çıktısı şeklinde de indirerek görüntüleyebilirsiniz. 

Sipariş Düzenleme

Siparişlerde hatalı bir bilgi olması durumunda sipariş üzerinden düzenlemelerde bulunabilirsiniz. Örneğin müşteriniz telefon numarasını veya adres bilgisini yanlış tanımlamış ise  bu alandan düzenlemeyi rahatça yapabilirsiniz.

Kargo ve Sipariş Çıktıları

Siparişlerinizi aldıktan sonra siparişlerinize ait detayları ve kargo firmanıza verebilmeniz için çıktıları sipariş üzerine tıklayarak bu alandan yazdırabilirsiniz. 

Kargo ve sipariş çıktılarını siparişlerin detayına girmeden Siparişler>> Siparişler menüsü içerisinde de yazdırabilirsiniz. 

Önemli Not: Çıktıların formatları standarttır ve düzenleme yapılamamaktadır.
Destek talebi oluşturmak için tıklayın. IdeaSoft Destek Sistemi
IdeaSoft e-ticaret çözümlerini incelemek için tıklayın. IdeaSoftE-ticaret Paketleri

Şu anda okuduğunuz makale

  • Siparişler

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular