Garanti Bankası Sanal POS Kurulum Kılavuzu

Garanti Bankasından sanal pos aldığınızda GarantiPay uygulamasını da sitenize kurmanız gerekmektedir. Garanti sanal pos kurulumu sonrası GarantiPay kurulumunu da yine bu doküman üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Sanal pos kurulumu için aşağıdaki işlem adımlarını izleyebilirsiniz.

1- Banka yönetim ekranına size verilen bilgilerle giriş yapınız. (Bu alanda size sorulan parola cep telefonunuza gelen şifre değildir. Cep telefonunuza gelen şifreyi ikinci aşamada girerek bu şifrenizi kolaylıkla hatırlayabileceğiniz başka bir şifre ile değiştirmeniz istenecektir.)

Giriş yapmanız gereken adres: https://yenisanalposweb.garanti.com.tr/web/login

2- Üst menüde yer alan Yönetim alanına giriş yapınız. Sol tarafta bulunan Kullanıcı Resetleme butonuna tıklayınız.

3- Bu alanda PROVAUT kullanıcısını aktifleştirerek yine kolayca hatırlayabileceğiniz bir şifre girişi yapınız. Şifre en az 8 karakterli büyük ve küçük harf ile rakamlardan oluşmalıdır. Güvenlik kodunu da yazdıktan sonra kaydet butonuna tıklayınız.

4- Yine Yönetim menüsü altındaki 3d secure key değiştirme menüsüne giriş yapınız. Burada göreceğiniz terminal numarasını not ediniz.

Eğer 3d secure kullanımınız banka tarafından aktif edilmişse bu sayfada 3d şifresi de belirlemeniz gerekiyor. 3d şifresi 24 byte hex olarak girilmelidir.  Hex olarak şifre oluşturmak için burayı tıklayabilirsiniz.

24 karakterli bir şifre yazıp Convert butonuna tıkladığımızda alt kısımda hex olarak dönüştürülmüş şifreyi kopyalayın ve üst kısımda görünen Secure Key alanlarına yapıştırın, güvenlik kodunu da girdikten sonra güncelle butonuna tıklayabilirsiniz.

garantisanalpos-5

5- Admin panelinizde Ayarlar / Genel Ayarlar / Ödeme Ayarları alanından Pos Yönetimi alanından giriş yapınız ve ilgili alandan Garanti Bankası sanal posunuzu seçip bilgilerin girişini sağlayarak aktif hale getiriniz. 

  6-Pos kurulumu için gerekli bilgileri dolduralım;

  • Mağaza numarasını yazınız ve ardından api kullanıcı alanına PROVAUT yazınız ve Garanti Pos ekranında PROVAUT için belirlediğiniz şifreyi yazınız.
  • Eğer 3d secure kullanımı aktifse kullan olarak seçin 3d secure modelini işaretleyin (bu bilgiyi bankanızın sanal pos destek hattı olan 444 0 339 / 7 numarasıyla ya da eticaret@garanti.com.tr adresiyle iletişime geçerek öğrenebilirsiniz.)
  • 3d secure iş yeri anahtarı bölümüne hex olarak çevrilmiş şifrenizi yazın.
  • Terminal Numaranızı yazınızı (Terminal numarasını 4. madde deki ekranda not etmiştiniz.)
  • Müşterilerinizin kartlarındaki bonuslarla alışveriş yapmasına olanak tanımak istiyorsanız bonus kullanımını evet olarak seçin.
  • Otorizasyon tipini belirleyin, ön otorizasyonda tutar banka tarafından bloke edilmektedir detay için bankanızla görüşebilirsiniz.
  • Minimum taksit tutarı opsiyonel olarak belirleyebilirsiniz. Belli bir tutar üzerinde taksit yapılmasını bu tutar altındaki siparişlerde tek çekim yapılmasını istiyorsanız istenilen tutarı yazabilirsiniz. Örneğin bu alana 100 yazdığımızda sepet toplamı 100 TL'nin altında olursa taksit seçenekleri görünmeyecek sadece tek çekim işlem yapılabilecektir bu sanal pos üzerinden.

7- Posunuza ait taksit oranlarını yazın. Oranları bankanız tarafından öğrenebilirsiniz. Bu alanda kaç taksit yapmak istiyorsanız sadece o alanlara oran yazmalısınız. Diğerlerini "-" olarak bırakabilirsiniz. 01. yazan kutucuk tek çekim oranıdır taksit yapılmayacaksa sadece bu bölümü doldurmanız yeterlidir. Oranları müşterilerinize yansıtmak istemiyorsanız 0 olarak doldurabilirsiniz bu durumda banka oranı size yatan tutardan kesecektir.

+ Taksit seçenekleri kullanımıyla ilgili hazırladığımız yardım sayfamızı burayı tıklayarak inceleyebilirsiniz.

GarantiPay Kurulumu

GarantiPay, Garanti Bankası sanal posu üzerinden ziyaretçilerinizin eüticaret sitenizde yapacakları alışverişler için, kart bilgilerini paylaşmadan, kolayca ve güvenli bir şekilde ödeme yapmalarına olanak sağlayan, BonusFlaş uygulamamıza entegre olarak çalışan ödeme servisidir.

Gararanti Bankası sanal posunuz varsa ek bir ücret ödemeden bu uygulamayı sitenize kurabilirsiniz. Tek yapmanız gereken aktivasyonun açılması için eticaret@garanti.com.tr mail adresi üzerinden talepte bulunmak banka tarafından yapılacak olana aktivasyon ile uygulamayı sitenize kurabilirsiniz.

Ayarlar >> Genel Ayarlar >> Ödeme Ayarları >> Alternatif Ödeme Ayarları >>GarantiPay Ayarları bölümünden sanal pos bilgilerinizi ekleyebilirsiniz. 

GarantiPay Ayarları bölümünü Ödeme Ayarları menüsü altında görünmüyorsa destek talebi oluşturarak ya da teknik destek ekibimize telefonla ulaşarak aktif ettirebilirsiniz.

Bu alana yazılan bilgiler Ayarlar >> Genel Ayarlar >> Ödeme Ayarları >> Pos Yönetimi bölümünde Garanti Bankası pos ayarları ile aynıdır orada yazan bilgileri kopyalayabilirsiniz.

Üye / Bayi Yönetimi >> Üye Bayi Grupları bölümünden de mevcut grupların yanında yer alan düzenle butonuna tıklayarak GarantiPay ödeme seçeneğini aktif etmelisiniz.

Bu işlemden sonra GarantiPay sitenizde aktif olacaktır. GarantiPay üzerinden alışveriş yapmak isteyen ziyaretçilerinizin telefonlarında da BonusFlaş uygulaması olması gereklidir. 

Siteniz üzerinde ürün satın alma aşamasında aşağıdaki gibi görünecektir.

Ödeme türlerinde GarantiPay seçilip, ödeme yap butonuna tıkladıktan sonra Garanti bankası sayfası üzerine yönlendirilecektir.

Bu sayfa üzerinde TC numarası ya da GSM numarası yazılmalıdır.

Bir sonraki aşamada telefondaki uygulamaya ödeme onayı  için bilgi gitmiş olacaktır ve web üzerinde aşağıdaki sayfa görüntülenecektir.

Cep telefonunda ki bonusflaş uygulamasında ödemenin onaylanması gerekmektedir.

Uygulama üzerinde ki adımlar tamamlandıktan sonra işlem başarılı ise site üzerinde sipariş tamamlama sayfası görünecektir.

Gelen siparişlerinizi admin panelinizde Siparişler menüsü altında görüntüleyebilirsiniz.

Destek talebi oluşturmak için tıklayın. IdeaSoft Destek Sistemi
IdeaSoft e-ticaret çözümlerini incelemek için tıklayın. IdeaSoftE-ticaret Paketleri

Şu anda okuduğunuz makale

  • Garanti Bankası Sanal POS Kurulum Kılavuzu

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular