E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular

16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular

E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini dijitalleştirerek karlılığını artırmayı amaçlıyor.

Geleneksel ticaretle uğraşan işletmeler için riskleri halen devam eden pandemi süreci, e-ticareti zorunlu hale getirdi. Hızla dijitalleşme adımları atan ticari işletmeler bu süreçte hızlı aksiyon alarak tüketicinin beklentilerine doğru karşılık vermeyi amaçlıyor. Elbette bu süreç küçük, orta ya da büyük işletme fark etmeksizin birtakım endişeleri de beraberinde getiriyor.

Geleneksel ticaret yapmaya alışmış işletmeler için “e-ticaret yapmak, “dijital yenilikler” içinden çıkılmaz bir kaos gibi görünebilir. Ancak doğru bir yol haritası ve rehber eşliğinde e-ticarete geçiş yapan işletmeler bu endişelerin ne kadar yersiz olduğunu anlıyor.

Şimdi işletmelerin karşı karşıya kaldıkları endişeler ve çözümlerinden biraz bahsedelim;

E-ticaret pazarında rekabetin yoğun olması

E ticaret pazarının rekabetçi bir ortamdan oluşması işletmeleri endişelendiren bir durum olsa da aslında bir fırsat olarak bakılmalıdır. Rakiplerinizi iyi tanımanız, takip etmeniz, buna uygun hamleler yapmanız aslında e-ticaret firmanızı geliştirmenizi sağlayan önemli adımlar oluyor. Burada size düşen rakip firmaları iyi analiz ederek rekabeti lehinize çevirmek... Peki bunu nasıl yapabilirsiniz?

  • Sektör ve pazarın durumunu araştırın.
  • Sektörde kendinize rakip gördüğünüz firmaların güçlü ve zayıf yönlerini çıkarın.
  • Rakiplerinizin faaliyetlerini inceleyin, üretim ve satış hacimlerini araştırın.
  • Rakiplerinizin nasıl bir fiyatlandırma politikası izlediğini doğru analiz ederek, fiyat politikanızı oluşturun.
  • Sanal ortamda marka algısı oluşturamama korkusu

    İster sanal ister fiziki mağazanız olsun marka bilinirliliği oluşturmak ve bunu korumak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Sabırlı ve sağlam adımlarla uzun vadede e-ticaret siteniz için kurumsal ve güvenilir bir marka algısı oluşturmanız mümkün.

    Peki e-ticaret firmaları için başarılı bir marka yönetimi nasıl olur?

  • Marka dilinizi belirleyin.
  • İçerik pazarlama çalışmalarına yoğunluk verin.
  • Sosyal sorumluluk projelerinde yer alın.
  • Reklam ve kampanyalar kurgulayın.
  • Yarışma ve çekilişler düzenleyin.
  • Sosyal medyada aktif rol alın.
  • E-ticaret siteniz için kalıcı bir marka algısı oluşturmak için ürün ve hizmetlerinizi tüketicilere aktarabileceğiniz farklı kanallar kullanmaya özen gösterin. Bunu yaparken teknolojik yenilikleri kullanmayı ihmal etmeyin. Örneğin dijital ve geleneksel kanalları birbirine harmanlayarak ilerleyebilirsiniz. Basında yer alacak bir sosyal sorumluluk projesiyle öne çıkarken, aynı zamanda youtube kanalınızda bir ürün tanıtım videosu da çekebilirsiniz.

    "Tüketiciye nasıl güven vereceğim?"

    E-ticaret firmalarının endişe duyduğu bir diğer konu ise “e-ticaret sitesinde güven sağlama” konusu. İşletmeler yeni ve online platformdaki bir firmaya tüketicinin güvenmesinin zor olduğunu düşünüyor. Bu durum günümüzde etkisini gittikçe kaybetmeye başlıyor diyebiliriz. İnternetten alışverişin her yaş gurubuna yayıldığı günümüzde tüketiciler internetten alışveriş konusunda oldukça ısrarcı. İşletmelerin tek yapması gereken eticaret sitelerinin güvenilir olduğunu tüketicilere anlatmak ve onları sitelerinden alışverişe yöneltmek. Peki güven algısı nasıl oluşur?

  • E-ticaret sitenizde ürün ve hizmetlerinizi anlatın
  • Güvenli ödeme sistemi sunmanın yanında, alternatif ödeme seçenekleri kullanın.
  • Ödeme sistemlerinizde güvenli ödeme yöntemleri sunun.
  • Sitenizin güvenli olduğunu gösteren araçları kullanın. (SSL sertifikası, güven damgası vb.)
  • Kargo hizmetlerinizi çeşitlendirin.
  • İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın.
  • Hakkımızda sayfanızı detaylandırın.
  • Ürünlerinizi doğru ve ayrıntılı olarak anlatın.
  • Ürün fotoğraf hilelerinden kaçının.
  • Sitenizde gerçek müşteri yorumlarına yer verin.
  • E-ticaret sitemi açtım, peki nasıl satış yapacağım?

    E-ticaret sitesi kurulumu, ürün eklenmesi ve tüm detaylar bittikten sonra siteniz yayına alınır ve artık satışa hazır hale gelir. Fakat işletmelerin bu nokta da endişe duyduğu konular yok değil. İşletmeler bu kez de ilk ürünümü ne zaman satacağım diye endişeye kapılmaya başlıyor. Bundan sonra ise işin “pazarlama” kısmına odaklanmak gerekiyor.

    E ticaret sitenizi, hizmetlerinizi ve ürün tanıtımlarını doğru kanallardan ve doğru bir anlatımla anlattığınız takdirde e-ticaret sitenizde satışa başlayabilirsiniz. Yapabileceğiniz birkaç çalışmaya bakalım;

  • Satış öncesi ve sonrası müşteri hizmetleri kalitenizi arttırın.
  • Ürün ve reklam başlıklarınızı özenle hazırlayın.
  • E-ticaret sitenizde kişiselleştirmeden yararlanın.
  • Web sitenizin navigasyonunu kolaylaştırın.
  • Ana sayfanızı sadeleştirin ve sitenizde sade bir tasarım kullanın.
  • Retargeting reklamları kullanın.
  • Upsell, çapraz satış teknikleri ve bundle (paket) stratejilerini kullanın.
  • İlgili Rehber: E-ticaret yapmak isteyenlere online satış arttırma teknikleri

    Süreç yönetiminin zorlukları

    E-ticaret sitesi yönetimi de işletmeleri endişeye sürükleyen bir diğer konu olarak karşımıza çıkıyor. Öncelikle e-ticaret site kurulumunda tercih edeceğiniz güvenilir bir e ticaret paketi ile site kurulumu, altyapısı, tasarımı gibi hiçbir teknik detayla ilgilenmemiş olursunuz. Siteniz yayına aldıktan sonra ise kurduğunuz düzenli bir sistem üzerinden işlerinizi yönetebilirsiniz.

    Seçeceğiniz e-ticaret paketinin özellikleri ve sizlere sunduğu yönetim paneli de oldukça önemlidir. IdeaSoft üzerinden örnek vermek gerekirse; IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde siteniz kısa sürede hazır olur. Size sunulacak kullanıcı dostu yönetim paneliniz ile ilgili tüm eğitimleri alarak donanımlı bir şekilde e-ticarete başlarsınız.
    Paneliniz üzerinden kolaylıkla yapacağınız düzenlemeler ile e-ticaret sitenizde dilediğiniz düzenlemeleri yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken 7/24 IdeaSoft teknik destek ekibinden yardım alabilir, sorularınızı sorabilirsiniz.
    Yönetim panelinizden ürün, kategori yönetimi, sipariş yönetimi, içerik yönetimi, reklam-kampanya yönetimi, SEO düzenlemeleri, mobil düzenlemeleri gibi birçok geliştirme, değişiklik ve takip yapabilirsiniz.

    Müşteriye ulaşma konusunda yaşanan endişeler

    Online mağaza açan ya da açmayı düşünen işletmeler müşteriye ulaşma, arama motorlarında görünür olma gibi konularda da tedirginlik yaşayabiliyor. Ancak bu da çeşitli çalışmalarla mümkün olabilecek bir durum.

    E-ticaret yönetim panelinizden e-ticaret sitenizi SEO uyumlu olarak düzenleyebilirsiniz. Bunu site içerikleriniz, ürün isimleri, ürün açıklamaları, görsel isimleri gibi pek çok alanda yapabilirsiniz. Sektörünüze uygun en çok tercih edilen anahtar kelimeleri SEO çalışmalarınızda kullanarak, sitenize ziyaretleri artırabilirsiniz.

    Sitenize daha çok müşteri çekmek için aşağıdaki maddeleri de dikkate almanızı öneriyoruz.

  • Bir blog sayfası oluşturun.
  • Dijital pazarlama tekniklerinden yararlanın. (Google Ads, sosyal medya reklamları gibi.)
  • Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin.
  • Sitenizi mobil uyumlu hale getirin. (mobil uyumluysa mobil tarafta iyileştirmeler yapın)
  • Video içerikler üretimine yoğunlaşın.
  • Döneme uygun, zamanlı kampanya ve çekilişler düzenleyin.
  • İndirim, bir alana bir bedava, üç al 2 öde gibi cazip fiyatlandırmalara gidin.
  • İlgili Rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

    Herşey yolunda gitse bile yine de kar elde edemezsem?

    İşletmeler için işleri adına bulundukları girişimlerde en önemli geri dönüş, kar elde etmektir. Bu yüzden “ya kar elde edemezsem” endişesi bu süreçte akılları meşgul eden bir soru oluyor. E-ticaret sitesi uzun vadede pazarda kalıcılığınızı sağlamanızı ve kazancınızı artırmanızı sağlayacak alanlardan biridir. Bazen sitenizde her şey yolunda gitse de kar elde edemeyebilirsiniz. Bu noktada bazı şeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz. E-ticaret sitenizden kar elde etmek için aşağıdaki adımları uygulamayı deneyebilirsiniz;

  • Sürekli indirim yapmaktan kaçının.
  • Operasyonel maliyetlerinizi azaltın.
  • Güvenilirliğinizi artıracak çalışmalara yoğunlaşın.
  • Marka algısı oluşturun.
  • Kullanıcı deneyimini artırın.
  • Ürün kalite ve değerini artırın.
  • Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler uygulayın.
  • Şimdi tüm korkuları bir kenara bırakıp e-ticarete geçme vakti!

    İçinde yaşadığımız teknoloji çağı; geleceğe dair bakış açımızı, iş planlarımızı farklı yönde geliştirmemize olanak sunuyor. İşini geleceğe taşımak isteyen, dijitalleştirmek isteyen, ticareti daha kazançlı hale getirmek isteyenlerin de birinci tercihi e-ticarete geçmek oluyor. Elbette bu dönüşüm sürecinde işletmeler için pek çok endişe de beraberinde geliyor.

    İşletmenizi tekdüzelikten kurtarmak, işinizi daha kazançlı bir hale getirmek için siz de korkularınızı bir kenara bırakarak e-ticaret yapmak için adım atın. Unutmayın başarılı bir online mağazaya sahip olabilmeniz için e-ticaret serüveninizin her aşamasında IdeaSoft’un 15 yıllık sektör tecrübesi yanınızda olacak!

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
    Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
    Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
    8 Haziran 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
    E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
    İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
    25 Nisan 2017
    Sinan Oypan
    Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
    Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
    Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
    24 Mart 2020
    Sinan Oypan
    İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
    İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
    İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
    18 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
    Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
    E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
    16 Ekim 2016
    Sinan Oypan
    5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
    5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
    Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
    11 Eylül 2019
    Sinan Oypan
    Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
    Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
    Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
    30 Mart 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
    E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
    E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
    16 Mayıs 2018
    Sinan Oypan
    Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
    Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
    E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
    22 Ocak 2017
    Sinan Oypan
    Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
    Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
    Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
    25 Kasım 2019
    Sinan Oypan
    Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
    Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
    E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
    6 Aralık 2019
    Sinan Oypan
    E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
    E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
    SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
    27 Şubat 2018
    Sinan Oypan