E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular

16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular

E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini dijitalleştirerek karlılığını artırmayı amaçlıyor.

Geleneksel ticaretle uğraşan işletmeler için riskleri halen devam eden pandemi süreci, e-ticareti zorunlu hale getirdi. Hızla dijitalleşme adımları atan ticari işletmeler bu süreçte hızlı aksiyon alarak tüketicinin beklentilerine doğru karşılık vermeyi amaçlıyor. Elbette bu süreç küçük, orta ya da büyük işletme fark etmeksizin birtakım endişeleri de beraberinde getiriyor.

Geleneksel ticaret yapmaya alışmış işletmeler için “e-ticaret yapmak, “dijital yenilikler” içinden çıkılmaz bir kaos gibi görünebilir. Ancak doğru bir yol haritası ve rehber eşliğinde e-ticarete geçiş yapan işletmeler bu endişelerin ne kadar yersiz olduğunu anlıyor.

Şimdi işletmelerin karşı karşıya kaldıkları endişeler ve çözümlerinden biraz bahsedelim;

E-ticaret pazarında rekabetin yoğun olması

E ticaret pazarının rekabetçi bir ortamdan oluşması işletmeleri endişelendiren bir durum olsa da aslında bir fırsat olarak bakılmalıdır. Rakiplerinizi iyi tanımanız, takip etmeniz, buna uygun hamleler yapmanız aslında e-ticaret firmanızı geliştirmenizi sağlayan önemli adımlar oluyor. Burada size düşen rakip firmaları iyi analiz ederek rekabeti lehinize çevirmek... Peki bunu nasıl yapabilirsiniz?

  • Sektör ve pazarın durumunu araştırın.
  • Sektörde kendinize rakip gördüğünüz firmaların güçlü ve zayıf yönlerini çıkarın.
  • Rakiplerinizin faaliyetlerini inceleyin, üretim ve satış hacimlerini araştırın.
  • Rakiplerinizin nasıl bir fiyatlandırma politikası izlediğini doğru analiz ederek, fiyat politikanızı oluşturun.
  • Sanal ortamda marka algısı oluşturamama korkusu

    İster sanal ister fiziki mağazanız olsun marka bilinirliliği oluşturmak ve bunu korumak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Sabırlı ve sağlam adımlarla uzun vadede e-ticaret siteniz için kurumsal ve güvenilir bir marka algısı oluşturmanız mümkün.

    Peki e-ticaret firmaları için başarılı bir marka yönetimi nasıl olur?

  • Marka dilinizi belirleyin.
  • İçerik pazarlama çalışmalarına yoğunluk verin.
  • Sosyal sorumluluk projelerinde yer alın.
  • Reklam ve kampanyalar kurgulayın.
  • Yarışma ve çekilişler düzenleyin.
  • Sosyal medyada aktif rol alın.
  • E-ticaret siteniz için kalıcı bir marka algısı oluşturmak için ürün ve hizmetlerinizi tüketicilere aktarabileceğiniz farklı kanallar kullanmaya özen gösterin. Bunu yaparken teknolojik yenilikleri kullanmayı ihmal etmeyin. Örneğin dijital ve geleneksel kanalları birbirine harmanlayarak ilerleyebilirsiniz. Basında yer alacak bir sosyal sorumluluk projesiyle öne çıkarken, aynı zamanda youtube kanalınızda bir ürün tanıtım videosu da çekebilirsiniz.

    "Tüketiciye nasıl güven vereceğim?"

    E-ticaret firmalarının endişe duyduğu bir diğer konu ise “e-ticaret sitesinde güven sağlama” konusu. İşletmeler yeni ve online platformdaki bir firmaya tüketicinin güvenmesinin zor olduğunu düşünüyor. Bu durum günümüzde etkisini gittikçe kaybetmeye başlıyor diyebiliriz. İnternetten alışverişin her yaş gurubuna yayıldığı günümüzde tüketiciler internetten alışveriş konusunda oldukça ısrarcı. İşletmelerin tek yapması gereken eticaret sitelerinin güvenilir olduğunu tüketicilere anlatmak ve onları sitelerinden alışverişe yöneltmek. Peki güven algısı nasıl oluşur?

  • E-ticaret sitenizde ürün ve hizmetlerinizi anlatın
  • Güvenli ödeme sistemi sunmanın yanında, alternatif ödeme seçenekleri kullanın.
  • Ödeme sistemlerinizde güvenli ödeme yöntemleri sunun.
  • Sitenizin güvenli olduğunu gösteren araçları kullanın. (SSL sertifikası, güven damgası vb.)
  • Kargo hizmetlerinizi çeşitlendirin.
  • İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın.
  • Hakkımızda sayfanızı detaylandırın.
  • Ürünlerinizi doğru ve ayrıntılı olarak anlatın.
  • Ürün fotoğraf hilelerinden kaçının.
  • Sitenizde gerçek müşteri yorumlarına yer verin.
  • E-ticaret sitemi açtım, peki nasıl satış yapacağım?

    E-ticaret sitesi kurulumu, ürün eklenmesi ve tüm detaylar bittikten sonra siteniz yayına alınır ve artık satışa hazır hale gelir. Fakat işletmelerin bu nokta da endişe duyduğu konular yok değil. İşletmeler bu kez de ilk ürünümü ne zaman satacağım diye endişeye kapılmaya başlıyor. Bundan sonra ise işin “pazarlama” kısmına odaklanmak gerekiyor.

    E ticaret sitenizi, hizmetlerinizi ve ürün tanıtımlarını doğru kanallardan ve doğru bir anlatımla anlattığınız takdirde e-ticaret sitenizde satışa başlayabilirsiniz. Yapabileceğiniz birkaç çalışmaya bakalım;

  • Satış öncesi ve sonrası müşteri hizmetleri kalitenizi arttırın.
  • Ürün ve reklam başlıklarınızı özenle hazırlayın.
  • E-ticaret sitenizde kişiselleştirmeden yararlanın.
  • Web sitenizin navigasyonunu kolaylaştırın.
  • Ana sayfanızı sadeleştirin ve sitenizde sade bir tasarım kullanın.
  • Retargeting reklamları kullanın.
  • Upsell, çapraz satış teknikleri ve bundle (paket) stratejilerini kullanın.
  • İlgili Rehber: E-ticaret yapmak isteyenlere online satış arttırma teknikleri

    Süreç yönetiminin zorlukları

    E-ticaret sitesi yönetimi de işletmeleri endişeye sürükleyen bir diğer konu olarak karşımıza çıkıyor. Öncelikle e-ticaret site kurulumunda tercih edeceğiniz güvenilir bir e ticaret paketi ile site kurulumu, altyapısı, tasarımı gibi hiçbir teknik detayla ilgilenmemiş olursunuz. Siteniz yayına aldıktan sonra ise kurduğunuz düzenli bir sistem üzerinden işlerinizi yönetebilirsiniz.

    Seçeceğiniz e-ticaret paketinin özellikleri ve sizlere sunduğu yönetim paneli de oldukça önemlidir. IdeaSoft üzerinden örnek vermek gerekirse; IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde siteniz kısa sürede hazır olur. Size sunulacak kullanıcı dostu yönetim paneliniz ile ilgili tüm eğitimleri alarak donanımlı bir şekilde e-ticarete başlarsınız.
    Paneliniz üzerinden kolaylıkla yapacağınız düzenlemeler ile e-ticaret sitenizde dilediğiniz düzenlemeleri yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken 7/24 IdeaSoft teknik destek ekibinden yardım alabilir, sorularınızı sorabilirsiniz.
    Yönetim panelinizden ürün, kategori yönetimi, sipariş yönetimi, içerik yönetimi, reklam-kampanya yönetimi, SEO düzenlemeleri, mobil düzenlemeleri gibi birçok geliştirme, değişiklik ve takip yapabilirsiniz.

    Müşteriye ulaşma konusunda yaşanan endişeler

    Online mağaza açan ya da açmayı düşünen işletmeler müşteriye ulaşma, arama motorlarında görünür olma gibi konularda da tedirginlik yaşayabiliyor. Ancak bu da çeşitli çalışmalarla mümkün olabilecek bir durum.

    E-ticaret yönetim panelinizden e-ticaret sitenizi SEO uyumlu olarak düzenleyebilirsiniz. Bunu site içerikleriniz, ürün isimleri, ürün açıklamaları, görsel isimleri gibi pek çok alanda yapabilirsiniz. Sektörünüze uygun en çok tercih edilen anahtar kelimeleri SEO çalışmalarınızda kullanarak, sitenize ziyaretleri artırabilirsiniz.

    Sitenize daha çok müşteri çekmek için aşağıdaki maddeleri de dikkate almanızı öneriyoruz.

  • Bir blog sayfası oluşturun.
  • Dijital pazarlama tekniklerinden yararlanın. (Google Ads, sosyal medya reklamları gibi.)
  • Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin.
  • Sitenizi mobil uyumlu hale getirin. (mobil uyumluysa mobil tarafta iyileştirmeler yapın)
  • Video içerikler üretimine yoğunlaşın.
  • Döneme uygun, zamanlı kampanya ve çekilişler düzenleyin.
  • İndirim, bir alana bir bedava, üç al 2 öde gibi cazip fiyatlandırmalara gidin.
  • İlgili Rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

    Herşey yolunda gitse bile yine de kar elde edemezsem?

    İşletmeler için işleri adına bulundukları girişimlerde en önemli geri dönüş, kar elde etmektir. Bu yüzden “ya kar elde edemezsem” endişesi bu süreçte akılları meşgul eden bir soru oluyor. E-ticaret sitesi uzun vadede pazarda kalıcılığınızı sağlamanızı ve kazancınızı artırmanızı sağlayacak alanlardan biridir. Bazen sitenizde her şey yolunda gitse de kar elde edemeyebilirsiniz. Bu noktada bazı şeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz. E-ticaret sitenizden kar elde etmek için aşağıdaki adımları uygulamayı deneyebilirsiniz;

  • Sürekli indirim yapmaktan kaçının.
  • Operasyonel maliyetlerinizi azaltın.
  • Güvenilirliğinizi artıracak çalışmalara yoğunlaşın.
  • Marka algısı oluşturun.
  • Kullanıcı deneyimini artırın.
  • Ürün kalite ve değerini artırın.
  • Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler uygulayın.
  • Şimdi tüm korkuları bir kenara bırakıp e-ticarete geçme vakti!

    İçinde yaşadığımız teknoloji çağı; geleceğe dair bakış açımızı, iş planlarımızı farklı yönde geliştirmemize olanak sunuyor. İşini geleceğe taşımak isteyen, dijitalleştirmek isteyen, ticareti daha kazançlı hale getirmek isteyenlerin de birinci tercihi e-ticarete geçmek oluyor. Elbette bu dönüşüm sürecinde işletmeler için pek çok endişe de beraberinde geliyor.

    İşletmenizi tekdüzelikten kurtarmak, işinizi daha kazançlı bir hale getirmek için siz de korkularınızı bir kenara bırakarak e-ticaret yapmak için adım atın. Unutmayın başarılı bir online mağazaya sahip olabilmeniz için e-ticaret serüveninizin her aşamasında IdeaSoft’un 15 yıllık sektör tecrübesi yanınızda olacak!

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Benzer yazılar

    Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
    Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
    İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
    11 Ağustos 2017
    Sinan Oypan
    Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
    Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
    E-ticaret, dükkân gibi fiziksel alanlar kiralamak ve buralarda görevlendirmek üzere çalışan istihdam etmek gibi gerekliliklerin bulunmadığı bir iş modelidir. Dolayısıyla pek çok genç girişimci ile küçük ve orta ölçekli işletme...
    21 Mart 2022
    Markethinkers
    Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
    Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
    Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
    25 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
    E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
    Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
    4 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
    2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
    İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
    23 Aralık 2018
    Sinan Oypan
    Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
    Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
    Yurt dışına açılmak, ticaret yapan firmaların neredeyse tamamının en önemli hedefleri arasındadır. Çünkü TL karşısında yüksek değere sahip olan para birimleri üzerinden gelir elde etmek son derece avantajlıdır. Üstelik ihracat...
    18 Şubat 2022
    Markethinkers
    Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
    Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
    Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
    17 Mart 2017
    Sinan Oypan
    Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
    Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
    Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
    14 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
    Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
    E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
    19 Mart 2021
    Markethinkers
    Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
    Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
    E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
    6 Mart 2017
    Sinan Oypan
    Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
    Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
    Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
    6 Ocak 2022
    Markethinkers
    İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
    İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
    İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
    9 Mart 2019
    Sinan Oypan
    Detaylı Bilgi İçin Arayın