E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular

16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini dijitalleştirerek karlılığını artırmayı amaçlıyor.

Geleneksel ticaretle uğraşan işletmeler için riskleri halen devam eden pandemi süreci, e-ticareti zorunlu hale getirdi. Hızla dijitalleşme adımları atan ticari işletmeler bu süreçte hızlı aksiyon alarak tüketicinin beklentilerine doğru karşılık vermeyi amaçlıyor. Elbette bu süreç küçük, orta ya da büyük işletme fark etmeksizin birtakım endişeleri de beraberinde getiriyor.

Geleneksel ticaret yapmaya alışmış işletmeler için “e-ticaret yapmak, “dijital yenilikler” içinden çıkılmaz bir kaos gibi görünebilir. Ancak doğru bir yol haritası ve rehber eşliğinde e-ticarete geçiş yapan işletmeler bu endişelerin ne kadar yersiz olduğunu anlıyor.

Şimdi işletmelerin karşı karşıya kaldıkları endişeler ve çözümlerinden biraz bahsedelim;

E-ticaret pazarında rekabetin yoğun olması

E ticaret pazarının rekabetçi bir ortamdan oluşması işletmeleri endişelendiren bir durum olsa da aslında bir fırsat olarak bakılmalıdır. Rakiplerinizi iyi tanımanız, takip etmeniz, buna uygun hamleler yapmanız aslında e-ticaret firmanızı geliştirmenizi sağlayan önemli adımlar oluyor. Burada size düşen rakip firmaları iyi analiz ederek rekabeti lehinize çevirmek... Peki bunu nasıl yapabilirsiniz?

  • Sektör ve pazarın durumunu araştırın.
  • Sektörde kendinize rakip gördüğünüz firmaların güçlü ve zayıf yönlerini çıkarın.
  • Rakiplerinizin faaliyetlerini inceleyin, üretim ve satış hacimlerini araştırın.
  • Rakiplerinizin nasıl bir fiyatlandırma politikası izlediğini doğru analiz ederek, fiyat politikanızı oluşturun.
  • Sanal ortamda marka algısı oluşturamama korkusu

    İster sanal ister fiziki mağazanız olsun marka bilinirliliği oluşturmak ve bunu korumak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Sabırlı ve sağlam adımlarla uzun vadede e-ticaret siteniz için kurumsal ve güvenilir bir marka algısı oluşturmanız mümkün.

    Peki e-ticaret firmaları için başarılı bir marka yönetimi nasıl olur?

  • Marka dilinizi belirleyin.
  • İçerik pazarlama çalışmalarına yoğunluk verin.
  • Sosyal sorumluluk projelerinde yer alın.
  • Reklam ve kampanyalar kurgulayın.
  • Yarışma ve çekilişler düzenleyin.
  • Sosyal medyada aktif rol alın.
  • E-ticaret siteniz için kalıcı bir marka algısı oluşturmak için ürün ve hizmetlerinizi tüketicilere aktarabileceğiniz farklı kanallar kullanmaya özen gösterin. Bunu yaparken teknolojik yenilikleri kullanmayı ihmal etmeyin. Örneğin dijital ve geleneksel kanalları birbirine harmanlayarak ilerleyebilirsiniz. Basında yer alacak bir sosyal sorumluluk projesiyle öne çıkarken, aynı zamanda youtube kanalınızda bir ürün tanıtım videosu da çekebilirsiniz.

    "Tüketiciye nasıl güven vereceğim?"

    E-ticaret firmalarının endişe duyduğu bir diğer konu ise “e-ticaret sitesinde güven sağlama” konusu. İşletmeler yeni ve online platformdaki bir firmaya tüketicinin güvenmesinin zor olduğunu düşünüyor. Bu durum günümüzde etkisini gittikçe kaybetmeye başlıyor diyebiliriz. İnternetten alışverişin her yaş gurubuna yayıldığı günümüzde tüketiciler internetten alışveriş konusunda oldukça ısrarcı. İşletmelerin tek yapması gereken eticaret sitelerinin güvenilir olduğunu tüketicilere anlatmak ve onları sitelerinden alışverişe yöneltmek. Peki güven algısı nasıl oluşur?

  • E-ticaret sitenizde ürün ve hizmetlerinizi anlatın
  • Güvenli ödeme sistemi sunmanın yanında, alternatif ödeme seçenekleri kullanın.
  • Ödeme sistemlerinizde güvenli ödeme yöntemleri sunun.
  • Sitenizin güvenli olduğunu gösteren araçları kullanın. (SSL sertifikası, güven damgası vb.)
  • Kargo hizmetlerinizi çeşitlendirin.
  • İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın.
  • Hakkımızda sayfanızı detaylandırın.
  • Ürünlerinizi doğru ve ayrıntılı olarak anlatın.
  • Ürün fotoğraf hilelerinden kaçının.
  • Sitenizde gerçek müşteri yorumlarına yer verin.
  • E-ticaret sitemi açtım, peki nasıl satış yapacağım?

    E-ticaret sitesi kurulumu, ürün eklenmesi ve tüm detaylar bittikten sonra siteniz yayına alınır ve artık satışa hazır hale gelir. Fakat işletmelerin bu nokta da endişe duyduğu konular yok değil. İşletmeler bu kez de ilk ürünümü ne zaman satacağım diye endişeye kapılmaya başlıyor. Bundan sonra ise işin “pazarlama” kısmına odaklanmak gerekiyor.

    E ticaret sitenizi, hizmetlerinizi ve ürün tanıtımlarını doğru kanallardan ve doğru bir anlatımla anlattığınız takdirde e-ticaret sitenizde satışa başlayabilirsiniz. Yapabileceğiniz birkaç çalışmaya bakalım;

  • Satış öncesi ve sonrası müşteri hizmetleri kalitenizi arttırın.
  • Ürün ve reklam başlıklarınızı özenle hazırlayın.
  • E-ticaret sitenizde kişiselleştirmeden yararlanın.
  • Web sitenizin navigasyonunu kolaylaştırın.
  • Ana sayfanızı sadeleştirin ve sitenizde sade bir tasarım kullanın.
  • Retargeting reklamları kullanın.
  • Upsell, çapraz satış teknikleri ve bundle (paket) stratejilerini kullanın.
  • İlgili Rehber: E-ticaret yapmak isteyenlere online satış arttırma teknikleri

    Süreç yönetiminin zorlukları

    E-ticaret sitesi yönetimi de işletmeleri endişeye sürükleyen bir diğer konu olarak karşımıza çıkıyor. Öncelikle e-ticaret site kurulumunda tercih edeceğiniz güvenilir bir e ticaret paketi ile site kurulumu, altyapısı, tasarımı gibi hiçbir teknik detayla ilgilenmemiş olursunuz. Siteniz yayına aldıktan sonra ise kurduğunuz düzenli bir sistem üzerinden işlerinizi yönetebilirsiniz.

    Seçeceğiniz e-ticaret paketinin özellikleri ve sizlere sunduğu yönetim paneli de oldukça önemlidir. IdeaSoft üzerinden örnek vermek gerekirse; IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde siteniz kısa sürede hazır olur. Size sunulacak kullanıcı dostu yönetim paneliniz ile ilgili tüm eğitimleri alarak donanımlı bir şekilde e-ticarete başlarsınız.
    Paneliniz üzerinden kolaylıkla yapacağınız düzenlemeler ile e-ticaret sitenizde dilediğiniz düzenlemeleri yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken 7/24 IdeaSoft teknik destek ekibinden yardım alabilir, sorularınızı sorabilirsiniz.
    Yönetim panelinizden ürün, kategori yönetimi, sipariş yönetimi, içerik yönetimi, reklam-kampanya yönetimi, SEO düzenlemeleri, mobil düzenlemeleri gibi birçok geliştirme, değişiklik ve takip yapabilirsiniz.

    Müşteriye ulaşma konusunda yaşanan endişeler

    Online mağaza açan ya da açmayı düşünen işletmeler müşteriye ulaşma, arama motorlarında görünür olma gibi konularda da tedirginlik yaşayabiliyor. Ancak bu da çeşitli çalışmalarla mümkün olabilecek bir durum.

    E-ticaret yönetim panelinizden e-ticaret sitenizi SEO uyumlu olarak düzenleyebilirsiniz. Bunu site içerikleriniz, ürün isimleri, ürün açıklamaları, görsel isimleri gibi pek çok alanda yapabilirsiniz. Sektörünüze uygun en çok tercih edilen anahtar kelimeleri SEO çalışmalarınızda kullanarak, sitenize ziyaretleri artırabilirsiniz.

    Sitenize daha çok müşteri çekmek için aşağıdaki maddeleri de dikkate almanızı öneriyoruz.

  • Bir blog sayfası oluşturun.
  • Dijital pazarlama tekniklerinden yararlanın. (Google Ads, sosyal medya reklamları gibi.)
  • Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin.
  • Sitenizi mobil uyumlu hale getirin. (mobil uyumluysa mobil tarafta iyileştirmeler yapın)
  • Video içerikler üretimine yoğunlaşın.
  • Döneme uygun, zamanlı kampanya ve çekilişler düzenleyin.
  • İndirim, bir alana bir bedava, üç al 2 öde gibi cazip fiyatlandırmalara gidin.
  • İlgili Rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

    Herşey yolunda gitse bile yine de kar elde edemezsem?

    İşletmeler için işleri adına bulundukları girişimlerde en önemli geri dönüş, kar elde etmektir. Bu yüzden “ya kar elde edemezsem” endişesi bu süreçte akılları meşgul eden bir soru oluyor. E-ticaret sitesi uzun vadede pazarda kalıcılığınızı sağlamanızı ve kazancınızı artırmanızı sağlayacak alanlardan biridir. Bazen sitenizde her şey yolunda gitse de kar elde edemeyebilirsiniz. Bu noktada bazı şeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz. E-ticaret sitenizden kar elde etmek için aşağıdaki adımları uygulamayı deneyebilirsiniz;

  • Sürekli indirim yapmaktan kaçının.
  • Operasyonel maliyetlerinizi azaltın.
  • Güvenilirliğinizi artıracak çalışmalara yoğunlaşın.
  • Marka algısı oluşturun.
  • Kullanıcı deneyimini artırın.
  • Ürün kalite ve değerini artırın.
  • Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler uygulayın.
  • Şimdi tüm korkuları bir kenara bırakıp e-ticarete geçme vakti!

    İçinde yaşadığımız teknoloji çağı; geleceğe dair bakış açımızı, iş planlarımızı farklı yönde geliştirmemize olanak sunuyor. İşini geleceğe taşımak isteyen, dijitalleştirmek isteyen, ticareti daha kazançlı hale getirmek isteyenlerin de birinci tercihi e-ticarete geçmek oluyor. Elbette bu dönüşüm sürecinde işletmeler için pek çok endişe de beraberinde geliyor.

    İşletmenizi tekdüzelikten kurtarmak, işinizi daha kazançlı bir hale getirmek için siz de korkularınızı bir kenara bırakarak e-ticaret yapmak için adım atın. Unutmayın başarılı bir online mağazaya sahip olabilmeniz için e-ticaret serüveninizin her aşamasında IdeaSoft’un 15 yıllık sektör tecrübesi yanınızda olacak!

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
    Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
    27 Kasım 2017
    Sinan Oypan
    Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
    B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
    5 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    ''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
    E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
    14 Şubat 2017
    Sinan Oypan
    2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
    E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
    29 Aralık 2018
    Sinan Oypan
    İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
    Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
    20 Kasım 2019
    Ideasoft Admin
    Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
    Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
    28 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
    Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
    2 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
    Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
    28 Mart 2019
    Sinan Oypan
    Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
    Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
    17 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
    Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
    12 Temmuz 2019
    Sinan Oypan
    Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
    Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
    29 Mart 2019
    Sinan Oypan
    Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
    Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
    10 Mart 2020
    Sinan Oypan