E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

28 Kasım 2018
Sinan Oypan

E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi vergileri ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Siz de yararlanmak için tıklayınız!

E ticaret vergi / vergileri

E ticaret vergileri, internet üzerinden satış yapan şirketlerin aylık, 3 aylık ya da yıllık olarak beyan etmeleri ve ödemeleri gereken vergilerdir. E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu birkaç farklı vergi türü bulunmakta.

Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince, internet üzerinden satış yapan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle de internet üzerinden tüketicilere ya da kurumlara yönelik toptan ya da perakende ürün satışı yapan kişi ya da kurumların bir şirket sahibi olması ve vergi yükümlülüklerini / e ticaret vergi mükellefiyetini yerine getirmeleri gerekir.

Ancak yine de internet üzerinden satış yapan herkes vergi mükellefi sayılmamaktadır. Örneğin, bir online pazaryerinde 2. el ürün satışı gerçekleştiren kişilerin bu vergi yükümlülüğü bulunmamaktadır. Vergi yükümlülüklerini hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için www.egirisimci.gov.tr adresini ziyaret edebilir ya da Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan bilgi alabilirsiniz.

Şirket ya da şahıs firmaları hangi e ticaret vergileri ile yükümlüler?

E ticaret vergileri söz konusu olduğunda öncelikle e-ticaret şirketlerinin yıl içerisinde hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarını ele alalım. Sonrasında ise e ticarette vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ele alacağız.

Damga vergisi

Kişiler arasında, kurumlar arasında ya da kişi ve kurumlar arasındaki hukuki ve resmi işlemleri belgeleyen kağıtlardan alınan vergilerdir.

Muhtasar Beyanname

Muhtasar Beyanname bir vergi çeşidi değildir. Ancak kişi ya da kurumların ödemekle yükümlü oldukları vergileri beyan ettikleri belgelerdir. İş verenlerin, çalışanlarına ödedikleri maaşları, kira bedellerini ya da 3. parti kurumlardan aldıkları hizmetlerin vergilendirilmesi ya da vergi kesintilerini Muhtasar Beyanname beyan etmekle yükümlüdürler.

Katma Değer Vergisi (KDV)

KDV, şirketlerin aylık olarak vermekle yükümlü oldukları beyanlardan biridir. Aylık olarak internet siteleri üzerinden yapılan satış ve kesilen faturalar üzerinden bu KDV vergisi hazırlanır. KDV vergisi %1, %8 ya da %18 üzerinden hesaplanmaktadır.

“E

Geçici vergi beyannamesi

Geçici vergi, 3 aylık olarak ödenen vergilerden biridir. Kişi ya da kurumların kar ve zarar durumları incelendikten sonra beyan edilir. Geçici Vergi beyannamesinde kar oluşması durumunda, ödenen vergiler Yıllık Gelir ve Kurumlar Vergisi’nden düşürülmektedir.

Basit Usulde Yıllık Gelir Vergisi

Basit usule tabi olan vergi mükellefleri, yıl içinde bir kez bu yıllık vergi beyannamesini vermekle yükümlüdürler. Yılı kar ile tamamlayan kurum ya da şahıslar, basit usulde yıllık gelir vergisini, kazançları doğrultusunda %15 ile %35 arasında bir dilimde Şubat ayının sonuna kadar ödemekle yükümlüdürler. İki taksit olarak ödenen Basit Usulde Yıllık Gelir Verisi Şubat ve Haziran aylarının sonlarında ödenir.

Yıllık Gelir Vergisi

E ticaret vergilerini ele aldığımızda, önemli vergilerden biri olan Yıllık Gelir Vergisi, Gelir Vergisi mükellefleri tarafından beyan edilir. Her yıl 25 Mart’a kadar Yıllık Gelir Vergisi beyanlarının yapılması gerekir. Bu vergi beyannamesinde hesaplanan vergi artan oranlı dilime göre hesaplanmaktadır ve bu vergi dilimi yüzde 15 ile yüzde 30 arasında değişebilir. Yıllık Gelir Vergisi’nin ilk taksiti Mart ayının sonuna, ikinci taksidi ise Temmuz ayının sonuna kadar ödenmesi gerekir.

Son olarak e ticaret vergilerini ele aldığımızda, yeni kurulan şirketlerin veya girişimlerin bu vergileri yakından takip etmeleri ve ödemelerini zamanında yapmaları gerekir. Nakit akışının olmayışı nedeniyle zamanında ödenmeyen vergiler, gecikme zamanına göre belli bir oranda gecikme zammı ödemekle yükümlüdürler. E ticaret vergilerinin takibi için bir mali müşavir ya da muhasebeci ile çalışmanız da gerekecektir. Bu vergilerin takibini siz kendiniz de yapabilirsiniz; ancak yeni düzenlemeleri takip etmek ve vergilerin zamanını kaçırmamak için dışarıdan bir destek almanız da gerekebilir.

E ticaret vergileri ve e ticarette vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve bu soruların yanıtlarını da önümüzde günlerde farklı bir rehberde ayrıca ele alacağız.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak, internetten ürün satışı yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan