E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

28 Kasım 2018
Sinan Oypan

E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi vergileri ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Siz de yararlanmak için tıklayınız!

E ticaret vergi / vergileri

E ticaret vergileri, internet üzerinden satış yapan şirketlerin aylık, 3 aylık ya da yıllık olarak beyan etmeleri ve ödemeleri gereken vergilerdir. E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu birkaç farklı vergi türü bulunmakta.

Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince, internet üzerinden satış yapan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle de internet üzerinden tüketicilere ya da kurumlara yönelik toptan ya da perakende ürün satışı yapan kişi ya da kurumların bir şirket sahibi olması ve vergi yükümlülüklerini / e ticaret vergi mükellefiyetini yerine getirmeleri gerekir.

Ancak yine de internet üzerinden satış yapan herkes vergi mükellefi sayılmamaktadır. Örneğin, bir online pazaryerinde 2. el ürün satışı gerçekleştiren kişilerin bu vergi yükümlülüğü bulunmamaktadır. Vergi yükümlülüklerini hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için www.egirisimci.gov.tr adresini ziyaret edebilir ya da Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan bilgi alabilirsiniz.

Şirket ya da şahıs firmaları hangi e ticaret vergileri ile yükümlüler?

E ticaret vergileri söz konusu olduğunda öncelikle e-ticaret şirketlerinin yıl içerisinde hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarını ele alalım. Sonrasında ise e ticarette vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ele alacağız.

Damga vergisi

Kişiler arasında, kurumlar arasında ya da kişi ve kurumlar arasındaki hukuki ve resmi işlemleri belgeleyen kağıtlardan alınan vergilerdir.

Muhtasar Beyanname

Muhtasar Beyanname bir vergi çeşidi değildir. Ancak kişi ya da kurumların ödemekle yükümlü oldukları vergileri beyan ettikleri belgelerdir. İş verenlerin, çalışanlarına ödedikleri maaşları, kira bedellerini ya da 3. parti kurumlardan aldıkları hizmetlerin vergilendirilmesi ya da vergi kesintilerini Muhtasar Beyanname beyan etmekle yükümlüdürler.

Katma Değer Vergisi (KDV)

KDV, şirketlerin aylık olarak vermekle yükümlü oldukları beyanlardan biridir. Aylık olarak internet siteleri üzerinden yapılan satış ve kesilen faturalar üzerinden bu KDV vergisi hazırlanır. KDV vergisi %1, %8 ya da %18 üzerinden hesaplanmaktadır.

“E

Geçici vergi beyannamesi

Geçici vergi, 3 aylık olarak ödenen vergilerden biridir. Kişi ya da kurumların kar ve zarar durumları incelendikten sonra beyan edilir. Geçici Vergi beyannamesinde kar oluşması durumunda, ödenen vergiler Yıllık Gelir ve Kurumlar Vergisi’nden düşürülmektedir.

Basit Usulde Yıllık Gelir Vergisi

Basit usule tabi olan vergi mükellefleri, yıl içinde bir kez bu yıllık vergi beyannamesini vermekle yükümlüdürler. Yılı kar ile tamamlayan kurum ya da şahıslar, basit usulde yıllık gelir vergisini, kazançları doğrultusunda %15 ile %35 arasında bir dilimde Şubat ayının sonuna kadar ödemekle yükümlüdürler. İki taksit olarak ödenen Basit Usulde Yıllık Gelir Verisi Şubat ve Haziran aylarının sonlarında ödenir.

Yıllık Gelir Vergisi

E ticaret vergilerini ele aldığımızda, önemli vergilerden biri olan Yıllık Gelir Vergisi, Gelir Vergisi mükellefleri tarafından beyan edilir. Her yıl 25 Mart’a kadar Yıllık Gelir Vergisi beyanlarının yapılması gerekir. Bu vergi beyannamesinde hesaplanan vergi artan oranlı dilime göre hesaplanmaktadır ve bu vergi dilimi yüzde 15 ile yüzde 30 arasında değişebilir. Yıllık Gelir Vergisi’nin ilk taksiti Mart ayının sonuna, ikinci taksidi ise Temmuz ayının sonuna kadar ödenmesi gerekir.

Son olarak e ticaret vergilerini ele aldığımızda, yeni kurulan şirketlerin veya girişimlerin bu vergileri yakından takip etmeleri ve ödemelerini zamanında yapmaları gerekir. Nakit akışının olmayışı nedeniyle zamanında ödenmeyen vergiler, gecikme zamanına göre belli bir oranda gecikme zammı ödemekle yükümlüdürler. E ticaret vergilerinin takibi için bir mali müşavir ya da muhasebeci ile çalışmanız da gerekecektir. Bu vergilerin takibini siz kendiniz de yapabilirsiniz; ancak yeni düzenlemeleri takip etmek ve vergilerin zamanını kaçırmamak için dışarıdan bir destek almanız da gerekebilir.

E ticaret vergileri ve e ticarette vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve bu soruların yanıtlarını da önümüzde günlerde farklı bir rehberde ayrıca ele alacağız.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak, internetten ürün satışı yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan