E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi vergileri ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Siz de yararlanmak için tıklayınız!

E ticaret vergi / vergileri

E ticaret vergileri, internet üzerinden satış yapan şirketlerin aylık, 3 aylık ya da yıllık olarak beyan etmeleri ve ödemeleri gereken vergilerdir. E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu birkaç farklı vergi türü bulunmakta.

Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemeleri gereğince, internet üzerinden satış yapan kişi ya da kurumların vergi yükümlülükleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle de internet üzerinden tüketicilere ya da kurumlara yönelik toptan ya da perakende ürün satışı yapan kişi ya da kurumların bir şirket sahibi olması ve vergi yükümlülüklerini / e ticaret vergi mükellefiyetini yerine getirmeleri gerekir.

Ancak yine de internet üzerinden satış yapan herkes vergi mükellefi sayılmamaktadır. Örneğin, bir online pazaryerinde 2. el ürün satışı gerçekleştiren kişilerin bu vergi yükümlülüğü bulunmamaktadır. Vergi yükümlülüklerini hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için www.egirisimci.gov.tr adresini ziyaret edebilir ya da Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan bilgi alabilirsiniz.

Şirket ya da şahıs firmaları hangi e ticaret vergileri ile yükümlüler?

E ticaret vergileri söz konusu olduğunda öncelikle e-ticaret şirketlerinin yıl içerisinde hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarını ele alalım. Sonrasında ise e ticarette vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ele alacağız.

Damga vergisi

Kişiler arasında, kurumlar arasında ya da kişi ve kurumlar arasındaki hukuki ve resmi işlemleri belgeleyen kağıtlardan alınan vergilerdir.

Muhtasar Beyanname

Muhtasar Beyanname bir vergi çeşidi değildir. Ancak kişi ya da kurumların ödemekle yükümlü oldukları vergileri beyan ettikleri belgelerdir. İş verenlerin, çalışanlarına ödedikleri maaşları, kira bedellerini ya da 3. parti kurumlardan aldıkları hizmetlerin vergilendirilmesi ya da vergi kesintilerini Muhtasar Beyanname beyan etmekle yükümlüdürler.

Katma Değer Vergisi (KDV)

KDV, şirketlerin aylık olarak vermekle yükümlü oldukları beyanlardan biridir. Aylık olarak internet siteleri üzerinden yapılan satış ve kesilen faturalar üzerinden bu KDV vergisi hazırlanır. KDV vergisi %1, %8 ya da %18 üzerinden hesaplanmaktadır.

“E

Geçici vergi beyannamesi

Geçici vergi, 3 aylık olarak ödenen vergilerden biridir. Kişi ya da kurumların kar ve zarar durumları incelendikten sonra beyan edilir. Geçici Vergi beyannamesinde kar oluşması durumunda, ödenen vergiler Yıllık Gelir ve Kurumlar Vergisi’nden düşürülmektedir.

Basit Usulde Yıllık Gelir Vergisi

Basit usule tabi olan vergi mükellefleri, yıl içinde bir kez bu yıllık vergi beyannamesini vermekle yükümlüdürler. Yılı kar ile tamamlayan kurum ya da şahıslar, basit usulde yıllık gelir vergisini, kazançları doğrultusunda %15 ile %35 arasında bir dilimde Şubat ayının sonuna kadar ödemekle yükümlüdürler. İki taksit olarak ödenen Basit Usulde Yıllık Gelir Verisi Şubat ve Haziran aylarının sonlarında ödenir.

Yıllık Gelir Vergisi

E ticaret vergilerini ele aldığımızda, önemli vergilerden biri olan Yıllık Gelir Vergisi, Gelir Vergisi mükellefleri tarafından beyan edilir. Her yıl 25 Mart’a kadar Yıllık Gelir Vergisi beyanlarının yapılması gerekir. Bu vergi beyannamesinde hesaplanan vergi artan oranlı dilime göre hesaplanmaktadır ve bu vergi dilimi yüzde 15 ile yüzde 30 arasında değişebilir. Yıllık Gelir Vergisi’nin ilk taksiti Mart ayının sonuna, ikinci taksidi ise Temmuz ayının sonuna kadar ödenmesi gerekir.

Son olarak e ticaret vergilerini ele aldığımızda, yeni kurulan şirketlerin veya girişimlerin bu vergileri yakından takip etmeleri ve ödemelerini zamanında yapmaları gerekir. Nakit akışının olmayışı nedeniyle zamanında ödenmeyen vergiler, gecikme zamanına göre belli bir oranda gecikme zammı ödemekle yükümlüdürler. E ticaret vergilerinin takibi için bir mali müşavir ya da muhasebeci ile çalışmanız da gerekecektir. Bu vergilerin takibini siz kendiniz de yapabilirsiniz; ancak yeni düzenlemeleri takip etmek ve vergilerin zamanını kaçırmamak için dışarıdan bir destek almanız da gerekebilir.

E ticaret vergileri ve e ticarette vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve bu soruların yanıtlarını da önümüzde günlerde farklı bir rehberde ayrıca ele alacağız.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak, internetten ürün satışı yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan