E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma

20 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma

Podcast Nedir? Podcast Ne Demek?

Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?

Genellikle seri halinde bulunan, bilgisayar ya da mobil cihazlara indirilmek üzere internette sunulan dijital ses dosyalarına podcast adı verilmektedir. Arabada, evde, iş yerinde ya da spor yaparken dinleyebileceğiniz, indirebileceğiniz ya da keşfedebileceğiniz sesli kayıtlar bu yayınlarla sunulmaktadır. Podcast, benzer ilgi alanlarına sahip birtakım insanın mesajlarını iletmek, sohbet etmek ya da bir fikri tartışmak amacıyla kullandığı yöntemlerden biri haline gelmiştir.

Büyük ve küçük şirketlerden bireylere, bireylerden dini ve resmi kuruluşlara kadar birçok kaynak bu yayınlar ile dinleyicilere ulaşmaktadır. Podcast için belirli bir format, uzunluk ya da kısıtlama bulunmamaktadır. Bu serbestlik sayesinde de kişilere oldukça özgür bir alan sunulmaktadır. Dilerseniz yayınlarınızı diziler gibi sezonlara ayırabilir ya da kesintisiz devam edebilirsiniz.

Günlük, haftalık ya da aylık periyotlarla yayın yapabilir ve dinleyicilerinizle bu şekilde buluşabilirsiniz. Gün geçtikçe popülaritesi artan yayınlar hem ucuz hem de kolay bir yöntemdir. Ayrıca, e-ticaret siteleri için de pazarlama konusunda son zamanlarda sıkça tercih edilen podcast’ler bir pazarlama aracı olarak da kullanılmaktadır.

Aklınıza gelen her konuyu paylaşabileceğiniz ve tartışabileceğiniz bir ortam sunan podcast yayınları, 7’den 70’e herkes tarafından tercih edilmektedir.

Podcast Nasıl Yapılır?

Orijinal sesli şovlar olarak da tanımlanabilen yayınlar için belirlenmiş standart bir format bulunmamaktadır. Peki, podcast nasıl yapılır?

  • Yayınlarınızı ve konuşmak istediğiniz konuyu ekipmanlarınız ve bilgisayarınız aracılığıyla kaydedin.
  • Kaydettiğiniz ses dosyalarını bir podcasting sunucusuna aktarın.
  • Dinleyicilerinizin bu kayıtlara ulaşabilmesi için bölümlerinizi yayınlayın.

Oldukça kolay görünen tüm bu aşamalarda ihtiyacınız olan birçok ayrıntı bulunmaktadır.

  • Hangi ekipmanlara ihtiyaç duyuluyor?
  • En iyi podcast yazılımı hangisidir?
  • Konuşulacak konuyu nasıl seçmeliyim?
  • Podcast yapmak için kullanmam gereken en iyi sunucu hangisidir? (Apple, Spotify…)
  • İnsanlar yayınlarıma nasıl ulaşacak?

Bu ayrıntıları doğru ve detaylı bir araştırma ile kolayca planlayıp yayınlarınızı uygun ekipmanlar yardımıyla kaydetmeye başlayabilirsiniz.

Podcast Yayınlarının E-ticaret Siteleri İçin Önemi Nedir?

E-ticaret sitenizde marka bilinirliğini artırmak için röportaj formatında tasarladığınız bir podcast programını tercih edebilirsiniz. Girişimciler ve çeşitli uzmanlardan oluşan konuk kadronuzla müşterilerinize ipuçları ve tavsiyeler verebilirsiniz. Böylece, zamanla popüler hale gelen haftalık ya da aylık periyotlarla düzenlediğiniz podcast programınız, marka bilinirliğini artırmanın bir yolu olabilir.

Yaygın erişilebilirlik sayesinde müşterileriniz, her ne ile uğraşıyor olursa olsun yayınlarınızı diledikleri her an dinleyebilir ve kolayca ulaşabilir. Konu seçimi konusunda oldukça özgür olmanız da farklı ilgi alanlarına sahip müşterilere ulaşmanıza imkan sağlayabilir ve böylece e-ticaret siteniz için hedef kitlenizi genişletebilirsiniz.

Podcast yayınlarınız iş stratejilerine olan bakış açınızı büyük oranda değiştirebilir ve bu da satışlarınızı artırabilir. Ayrıca dinleyici kitlenizin marka bilinirliğini artırmak için ne denli çaba gösterdiğinizin farkında olması akılda kalıcılığınızı da artırmanın bir yoludur.

Wi-Fi kullanmadan bile sorunsuzca birçok oynatıcı tarafından dinlenebilen ve indirilebilen podcast yayınları, pazarlama stratejinizin önemli bir parçası haline gelebilir.

Podcast yayını oluşturmak diğer içerik üretme platformlarına göre kolay olmasıyla sıkça tercih edilmektedir. Marka bilinirliğinizi artırmak için neden podcast yayınlarını tercih etmelisiniz?

1-Ulaşılması Kolaydır.

İndirilebilir dosyalar oldukları için kullanımları oldukça kolaydır. Dinleyiciler; markanız ya da ürün tanıtımı için yaptığınız yayınları evde, işte, spor yaparken ya da yemek yaparken dinleyebilirler.

2-Kalıcı Dinleyiciler ve Müşteriler Elde Edebilirsiniz.

Podcast dinleyicileri genellikle dinledikleri yayınlara sadıktırlar. Yani, dinleyicilerin yaklaşık %88’i abone oldukları yayınların tamamını dinlemektedir. Böylece markanız için söylediğiniz her cümlenin ve verdiğiniz her bilginin büyük bir avantajı olabilmektedir.

3-Site Trafiğinizi Artırabilir.

Yeni müşterilerilere ulaşma imkanı sayesinde site strafiğinizde ani bir artış meydana gelebilir. Eğer doğru hedeflenmiş etiketler (hashtag) kullanırsanız yeni dinleyicilere de o kadar kolay ulaşabilirsiniz.

4-Daha Fazla Satış Yapabilirsiniz.

Kaliteli ve organik bir site trafiği her zaman satışlarda artışa yol açmaktadır. Podcast reklam ağı olan Midroll’un raporlarına göre, bir podcast yayınında ürün reklamı dinleyenlerin %61’inin o ürünü satın aldığı belirtilmiştir.

Markanızı Büyütmek ve Marka Bilinirliğinizi Artırmak İçin Podcast’ten Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Marka hikayenizi anlatmak ya da e-ticaret sitenizi tanıtmak için dijital sesli şov yöntemini kullanabilirsiniz. Böylece sektördeki otoritenizi, marka başarınızı ve müşterilerle ilişkilerinizi herkesle paylaşarak farklı bir imaj yaratabilirsiniz.

İçerik üretebileceğiniz farklı platformlarda olduğu gibi ilginç konuları ele alabilir ve insanların markanızla bağlantıda kalmasını sağlayabilirsiniz. Sahip olduğunuz e-ticaret sitesine ya da blog sayfalarınıza podcast sunucunuzu entegre edebilir ve böylece katılımı artırabilirsiniz.

Yayında konuşulan konulara insanların da dahil olmasını isterseniz sorulara doğrudan yanıt verilebilecek ya da soru sorulabilecek bir e-posta adresi sunarak müşterilerinizle etkileşimi artırabilirsiniz. Böylece, bir sonraki yayında bu sorulara cevap verebilir ve geri dönüş sunarak müşteri ilişkilerinizi dinamikleştirebilirsiniz.

Karşılıklı etkileşim elde eden dinleyiciler, zamanla ürün ve hizmetlerinize daha çok ilgi göstererek satış oranlarınızın ya da marka bilinirliğinizin artmasına neden olabilirler.

Yeni Bir Pazarlama Kanalı Olarak Podcast Size ve Markanıza Neler Katabilir?

Sesli blog olarak da tanımlanabilen podcast, her bölümde farklı konuları ele alan bir blog sayfası gibidir. İnsanların bu yayınları dinleme oranı her yıl doğrudan %10 ila %20 arasında artmaktadır. Bu istatistikler de zamanla podcast’in bir pazarlama kanalı olarak kullanılmasına neden olmuştur.

Markanıza ait tanıtımlar için mevcut podcast yayıncılarıyla anlaşarak yeni müşteriler kazanabilir ve potansiyel müşteriler elde edebilirsiniz. Marka bilinirliğinizi artırıp kendi oluşturduğunuz yayınlarda müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirebilirsiniz.

Müşteri sadakati ve memnuniyeti bir girişim için başarılması gereken en önemli hedeflerdendir. Bu nedenle, pazarlama kanalı olarak tercih ettiğiniz yayınlar müşterilerinizi özel hissettirmek adına güçlü bir adım haline gelebilir.

Yeni dinleyiciler, daha fazla güven, sadakat, daha fazla müşteri ve satış ile bağlantısı olan podcast yayınları kimi zaman yazılı makalelerden daha çok ilgi çekmektedir. Örneğin; B2B işletmesi olarak bir pazarlama yazılımı satıyorsanız, dinleyicilerinize pazarlama taktikleri veren ve bu stratejileri uzmanlarla tartıştığınız bir pazarlama podcast’i oluşturabilirsiniz.

Kısaca, hemen hemen her sektör için podcast pazarlamasından yararlanmak; satışlarınızı ve işinizi büyütmenin bir yolu olarak kullanılabilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin