fbpx

E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma

20 Ocak 2021
Markethinkers

Podcast Nedir? Podcast Ne Demek?

Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?

Genellikle seri halinde bulunan, bilgisayar ya da mobil cihazlara indirilmek üzere internette sunulan dijital ses dosyalarına podcast adı verilmektedir. Arabada, evde, iş yerinde ya da spor yaparken dinleyebileceğiniz, indirebileceğiniz ya da keşfedebileceğiniz sesli kayıtlar bu yayınlarla sunulmaktadır. Podcast, benzer ilgi alanlarına sahip birtakım insanın mesajlarını iletmek, sohbet etmek ya da bir fikri tartışmak amacıyla kullandığı yöntemlerden biri haline gelmiştir.

Büyük ve küçük şirketlerden bireylere, bireylerden dini ve resmi kuruluşlara kadar birçok kaynak bu yayınlar ile dinleyicilere ulaşmaktadır. Podcast için belirli bir format, uzunluk ya da kısıtlama bulunmamaktadır. Bu serbestlik sayesinde de kişilere oldukça özgür bir alan sunulmaktadır. Dilerseniz yayınlarınızı diziler gibi sezonlara ayırabilir ya da kesintisiz devam edebilirsiniz.

Günlük, haftalık ya da aylık periyotlarla yayın yapabilir ve dinleyicilerinizle bu şekilde buluşabilirsiniz. Gün geçtikçe popülaritesi artan yayınlar hem ucuz hem de kolay bir yöntemdir. Ayrıca, e-ticaret siteleri için de pazarlama konusunda son zamanlarda sıkça tercih edilen podcast’ler bir pazarlama aracı olarak da kullanılmaktadır.

Aklınıza gelen her konuyu paylaşabileceğiniz ve tartışabileceğiniz bir ortam sunan podcast yayınları, 7’den 70’e herkes tarafından tercih edilmektedir.

Podcast Nasıl Yapılır?

Orijinal sesli şovlar olarak da tanımlanabilen yayınlar için belirlenmiş standart bir format bulunmamaktadır. Peki, podcast nasıl yapılır?

  • Yayınlarınızı ve konuşmak istediğiniz konuyu ekipmanlarınız ve bilgisayarınız aracılığıyla kaydedin.
  • Kaydettiğiniz ses dosyalarını bir podcasting sunucusuna aktarın.
  • Dinleyicilerinizin bu kayıtlara ulaşabilmesi için bölümlerinizi yayınlayın.

Oldukça kolay görünen tüm bu aşamalarda ihtiyacınız olan birçok ayrıntı bulunmaktadır.

  • Hangi ekipmanlara ihtiyaç duyuluyor?
  • En iyi podcast yazılımı hangisidir?
  • Konuşulacak konuyu nasıl seçmeliyim?
  • Podcast yapmak için kullanmam gereken en iyi sunucu hangisidir? (Apple, Spotify…)
  • İnsanlar yayınlarıma nasıl ulaşacak?

Bu ayrıntıları doğru ve detaylı bir araştırma ile kolayca planlayıp yayınlarınızı uygun ekipmanlar yardımıyla kaydetmeye başlayabilirsiniz.

Podcast Yayınlarının E-ticaret Siteleri İçin Önemi Nedir?

E-ticaret sitenizde marka bilinirliğini artırmak için röportaj formatında tasarladığınız bir podcast programını tercih edebilirsiniz. Girişimciler ve çeşitli uzmanlardan oluşan konuk kadronuzla müşterilerinize ipuçları ve tavsiyeler verebilirsiniz. Böylece, zamanla popüler hale gelen haftalık ya da aylık periyotlarla düzenlediğiniz podcast programınız, marka bilinirliğini artırmanın bir yolu olabilir.

Yaygın erişilebilirlik sayesinde müşterileriniz, her ne ile uğraşıyor olursa olsun yayınlarınızı diledikleri her an dinleyebilir ve kolayca ulaşabilir. Konu seçimi konusunda oldukça özgür olmanız da farklı ilgi alanlarına sahip müşterilere ulaşmanıza imkan sağlayabilir ve böylece e-ticaret siteniz için hedef kitlenizi genişletebilirsiniz.

Podcast yayınlarınız iş stratejilerine olan bakış açınızı büyük oranda değiştirebilir ve bu da satışlarınızı artırabilir. Ayrıca dinleyici kitlenizin marka bilinirliğini artırmak için ne denli çaba gösterdiğinizin farkında olması akılda kalıcılığınızı da artırmanın bir yoludur.

Wi-Fi kullanmadan bile sorunsuzca birçok oynatıcı tarafından dinlenebilen ve indirilebilen podcast yayınları, pazarlama stratejinizin önemli bir parçası haline gelebilir.

Podcast yayını oluşturmak diğer içerik üretme platformlarına göre kolay olmasıyla sıkça tercih edilmektedir. Marka bilinirliğinizi artırmak için neden podcast yayınlarını tercih etmelisiniz?

1-Ulaşılması Kolaydır.

İndirilebilir dosyalar oldukları için kullanımları oldukça kolaydır. Dinleyiciler; markanız ya da ürün tanıtımı için yaptığınız yayınları evde, işte, spor yaparken ya da yemek yaparken dinleyebilirler.

2-Kalıcı Dinleyiciler ve Müşteriler Elde Edebilirsiniz.

Podcast dinleyicileri genellikle dinledikleri yayınlara sadıktırlar. Yani, dinleyicilerin yaklaşık %88’i abone oldukları yayınların tamamını dinlemektedir. Böylece markanız için söylediğiniz her cümlenin ve verdiğiniz her bilginin büyük bir avantajı olabilmektedir.

3-Site Trafiğinizi Artırabilir.

Yeni müşterilerilere ulaşma imkanı sayesinde site strafiğinizde ani bir artış meydana gelebilir. Eğer doğru hedeflenmiş etiketler (hashtag) kullanırsanız yeni dinleyicilere de o kadar kolay ulaşabilirsiniz.

4-Daha Fazla Satış Yapabilirsiniz.

Kaliteli ve organik bir site trafiği her zaman satışlarda artışa yol açmaktadır. Podcast reklam ağı olan Midroll’un raporlarına göre, bir podcast yayınında ürün reklamı dinleyenlerin %61’inin o ürünü satın aldığı belirtilmiştir.

Markanızı Büyütmek ve Marka Bilinirliğinizi Artırmak İçin Podcast’ten Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Marka hikayenizi anlatmak ya da e-ticaret sitenizi tanıtmak için dijital sesli şov yöntemini kullanabilirsiniz. Böylece sektördeki otoritenizi, marka başarınızı ve müşterilerle ilişkilerinizi herkesle paylaşarak farklı bir imaj yaratabilirsiniz.

İçerik üretebileceğiniz farklı platformlarda olduğu gibi ilginç konuları ele alabilir ve insanların markanızla bağlantıda kalmasını sağlayabilirsiniz. Sahip olduğunuz e-ticaret sitesine ya da blog sayfalarınıza podcast sunucunuzu entegre edebilir ve böylece katılımı artırabilirsiniz.

Yayında konuşulan konulara insanların da dahil olmasını isterseniz sorulara doğrudan yanıt verilebilecek ya da soru sorulabilecek bir e-posta adresi sunarak müşterilerinizle etkileşimi artırabilirsiniz. Böylece, bir sonraki yayında bu sorulara cevap verebilir ve geri dönüş sunarak müşteri ilişkilerinizi dinamikleştirebilirsiniz.

Karşılıklı etkileşim elde eden dinleyiciler, zamanla ürün ve hizmetlerinize daha çok ilgi göstererek satış oranlarınızın ya da marka bilinirliğinizin artmasına neden olabilirler.

Yeni Bir Pazarlama Kanalı Olarak Podcast Size ve Markanıza Neler Katabilir?

Sesli blog olarak da tanımlanabilen podcast, her bölümde farklı konuları ele alan bir blog sayfası gibidir. İnsanların bu yayınları dinleme oranı her yıl doğrudan %10 ila %20 arasında artmaktadır. Bu istatistikler de zamanla podcast’in bir pazarlama kanalı olarak kullanılmasına neden olmuştur.

Markanıza ait tanıtımlar için mevcut podcast yayıncılarıyla anlaşarak yeni müşteriler kazanabilir ve potansiyel müşteriler elde edebilirsiniz. Marka bilinirliğinizi artırıp kendi oluşturduğunuz yayınlarda müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirebilirsiniz.

Müşteri sadakati ve memnuniyeti bir girişim için başarılması gereken en önemli hedeflerdendir. Bu nedenle, pazarlama kanalı olarak tercih ettiğiniz yayınlar müşterilerinizi özel hissettirmek adına güçlü bir adım haline gelebilir.

Yeni dinleyiciler, daha fazla güven, sadakat, daha fazla müşteri ve satış ile bağlantısı olan podcast yayınları kimi zaman yazılı makalelerden daha çok ilgi çekmektedir. Örneğin; B2B işletmesi olarak bir pazarlama yazılımı satıyorsanız, dinleyicilerinize pazarlama taktikleri veren ve bu stratejileri uzmanlarla tartıştığınız bir pazarlama podcast’i oluşturabilirsiniz.

Kısaca, hemen hemen her sektör için podcast pazarlamasından yararlanmak; satışlarınızı ve işinizi büyütmenin bir yolu olarak kullanılabilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan