E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma

20 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma

Podcast Nedir? Podcast Ne Demek?

Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?

Genellikle seri halinde bulunan, bilgisayar ya da mobil cihazlara indirilmek üzere internette sunulan dijital ses dosyalarına podcast adı verilmektedir. Arabada, evde, iş yerinde ya da spor yaparken dinleyebileceğiniz, indirebileceğiniz ya da keşfedebileceğiniz sesli kayıtlar bu yayınlarla sunulmaktadır. Podcast, benzer ilgi alanlarına sahip birtakım insanın mesajlarını iletmek, sohbet etmek ya da bir fikri tartışmak amacıyla kullandığı yöntemlerden biri haline gelmiştir.

Büyük ve küçük şirketlerden bireylere, bireylerden dini ve resmi kuruluşlara kadar birçok kaynak bu yayınlar ile dinleyicilere ulaşmaktadır. Podcast için belirli bir format, uzunluk ya da kısıtlama bulunmamaktadır. Bu serbestlik sayesinde de kişilere oldukça özgür bir alan sunulmaktadır. Dilerseniz yayınlarınızı diziler gibi sezonlara ayırabilir ya da kesintisiz devam edebilirsiniz.

Günlük, haftalık ya da aylık periyotlarla yayın yapabilir ve dinleyicilerinizle bu şekilde buluşabilirsiniz. Gün geçtikçe popülaritesi artan yayınlar hem ucuz hem de kolay bir yöntemdir. Ayrıca, e-ticaret siteleri için de pazarlama konusunda son zamanlarda sıkça tercih edilen podcast’ler bir pazarlama aracı olarak da kullanılmaktadır.

Aklınıza gelen her konuyu paylaşabileceğiniz ve tartışabileceğiniz bir ortam sunan podcast yayınları, 7’den 70’e herkes tarafından tercih edilmektedir.

Podcast Nasıl Yapılır?

Orijinal sesli şovlar olarak da tanımlanabilen yayınlar için belirlenmiş standart bir format bulunmamaktadır. Peki, podcast nasıl yapılır?

  • Yayınlarınızı ve konuşmak istediğiniz konuyu ekipmanlarınız ve bilgisayarınız aracılığıyla kaydedin.
  • Kaydettiğiniz ses dosyalarını bir podcasting sunucusuna aktarın.
  • Dinleyicilerinizin bu kayıtlara ulaşabilmesi için bölümlerinizi yayınlayın.

Oldukça kolay görünen tüm bu aşamalarda ihtiyacınız olan birçok ayrıntı bulunmaktadır.

  • Hangi ekipmanlara ihtiyaç duyuluyor?
  • En iyi podcast yazılımı hangisidir?
  • Konuşulacak konuyu nasıl seçmeliyim?
  • Podcast yapmak için kullanmam gereken en iyi sunucu hangisidir? (Apple, Spotify…)
  • İnsanlar yayınlarıma nasıl ulaşacak?

Bu ayrıntıları doğru ve detaylı bir araştırma ile kolayca planlayıp yayınlarınızı uygun ekipmanlar yardımıyla kaydetmeye başlayabilirsiniz.

Podcast Yayınlarının E-ticaret Siteleri İçin Önemi Nedir?

E-ticaret sitenizde marka bilinirliğini artırmak için röportaj formatında tasarladığınız bir podcast programını tercih edebilirsiniz. Girişimciler ve çeşitli uzmanlardan oluşan konuk kadronuzla müşterilerinize ipuçları ve tavsiyeler verebilirsiniz. Böylece, zamanla popüler hale gelen haftalık ya da aylık periyotlarla düzenlediğiniz podcast programınız, marka bilinirliğini artırmanın bir yolu olabilir.

Yaygın erişilebilirlik sayesinde müşterileriniz, her ne ile uğraşıyor olursa olsun yayınlarınızı diledikleri her an dinleyebilir ve kolayca ulaşabilir. Konu seçimi konusunda oldukça özgür olmanız da farklı ilgi alanlarına sahip müşterilere ulaşmanıza imkan sağlayabilir ve böylece e-ticaret siteniz için hedef kitlenizi genişletebilirsiniz.

Podcast yayınlarınız iş stratejilerine olan bakış açınızı büyük oranda değiştirebilir ve bu da satışlarınızı artırabilir. Ayrıca dinleyici kitlenizin marka bilinirliğini artırmak için ne denli çaba gösterdiğinizin farkında olması akılda kalıcılığınızı da artırmanın bir yoludur.

Wi-Fi kullanmadan bile sorunsuzca birçok oynatıcı tarafından dinlenebilen ve indirilebilen podcast yayınları, pazarlama stratejinizin önemli bir parçası haline gelebilir.

Podcast yayını oluşturmak diğer içerik üretme platformlarına göre kolay olmasıyla sıkça tercih edilmektedir. Marka bilinirliğinizi artırmak için neden podcast yayınlarını tercih etmelisiniz?

1-Ulaşılması Kolaydır.

İndirilebilir dosyalar oldukları için kullanımları oldukça kolaydır. Dinleyiciler; markanız ya da ürün tanıtımı için yaptığınız yayınları evde, işte, spor yaparken ya da yemek yaparken dinleyebilirler.

2-Kalıcı Dinleyiciler ve Müşteriler Elde Edebilirsiniz.

Podcast dinleyicileri genellikle dinledikleri yayınlara sadıktırlar. Yani, dinleyicilerin yaklaşık %88’i abone oldukları yayınların tamamını dinlemektedir. Böylece markanız için söylediğiniz her cümlenin ve verdiğiniz her bilginin büyük bir avantajı olabilmektedir.

3-Site Trafiğinizi Artırabilir.

Yeni müşterilerilere ulaşma imkanı sayesinde site strafiğinizde ani bir artış meydana gelebilir. Eğer doğru hedeflenmiş etiketler (hashtag) kullanırsanız yeni dinleyicilere de o kadar kolay ulaşabilirsiniz.

4-Daha Fazla Satış Yapabilirsiniz.

Kaliteli ve organik bir site trafiği her zaman satışlarda artışa yol açmaktadır. Podcast reklam ağı olan Midroll’un raporlarına göre, bir podcast yayınında ürün reklamı dinleyenlerin %61’inin o ürünü satın aldığı belirtilmiştir.

Markanızı Büyütmek ve Marka Bilinirliğinizi Artırmak İçin Podcast’ten Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Marka hikayenizi anlatmak ya da e-ticaret sitenizi tanıtmak için dijital sesli şov yöntemini kullanabilirsiniz. Böylece sektördeki otoritenizi, marka başarınızı ve müşterilerle ilişkilerinizi herkesle paylaşarak farklı bir imaj yaratabilirsiniz.

İçerik üretebileceğiniz farklı platformlarda olduğu gibi ilginç konuları ele alabilir ve insanların markanızla bağlantıda kalmasını sağlayabilirsiniz. Sahip olduğunuz e-ticaret sitesine ya da blog sayfalarınıza podcast sunucunuzu entegre edebilir ve böylece katılımı artırabilirsiniz.

Yayında konuşulan konulara insanların da dahil olmasını isterseniz sorulara doğrudan yanıt verilebilecek ya da soru sorulabilecek bir e-posta adresi sunarak müşterilerinizle etkileşimi artırabilirsiniz. Böylece, bir sonraki yayında bu sorulara cevap verebilir ve geri dönüş sunarak müşteri ilişkilerinizi dinamikleştirebilirsiniz.

Karşılıklı etkileşim elde eden dinleyiciler, zamanla ürün ve hizmetlerinize daha çok ilgi göstererek satış oranlarınızın ya da marka bilinirliğinizin artmasına neden olabilirler.

Yeni Bir Pazarlama Kanalı Olarak Podcast Size ve Markanıza Neler Katabilir?

Sesli blog olarak da tanımlanabilen podcast, her bölümde farklı konuları ele alan bir blog sayfası gibidir. İnsanların bu yayınları dinleme oranı her yıl doğrudan %10 ila %20 arasında artmaktadır. Bu istatistikler de zamanla podcast’in bir pazarlama kanalı olarak kullanılmasına neden olmuştur.

Markanıza ait tanıtımlar için mevcut podcast yayıncılarıyla anlaşarak yeni müşteriler kazanabilir ve potansiyel müşteriler elde edebilirsiniz. Marka bilinirliğinizi artırıp kendi oluşturduğunuz yayınlarda müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirebilirsiniz.

Müşteri sadakati ve memnuniyeti bir girişim için başarılması gereken en önemli hedeflerdendir. Bu nedenle, pazarlama kanalı olarak tercih ettiğiniz yayınlar müşterilerinizi özel hissettirmek adına güçlü bir adım haline gelebilir.

Yeni dinleyiciler, daha fazla güven, sadakat, daha fazla müşteri ve satış ile bağlantısı olan podcast yayınları kimi zaman yazılı makalelerden daha çok ilgi çekmektedir. Örneğin; B2B işletmesi olarak bir pazarlama yazılımı satıyorsanız, dinleyicilerinize pazarlama taktikleri veren ve bu stratejileri uzmanlarla tartıştığınız bir pazarlama podcast’i oluşturabilirsiniz.

Markalaşma süreci ile ilgili içeriğimiz için tıklayın!

Kısaca, hemen hemen her sektör için podcast pazarlamasından yararlanmak; satışlarınızı ve işinizi büyütmenin bir yolu olarak kullanılabilmektedir.

Pazarlama psikolojisi hakkındaki içeriğimizi incelemek için tıklayın!
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticarette SEO Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticarette SEO Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Google, Yandex ve Yahoo gibi arama dizinlerinde çıkan sonuçlar tüketici davranışları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Bu arama motorlarında üst sıralarda yer alan siteler, kullanıcılar tarafından güvenilir olarak algılanır....
18 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
UX ve UI Nedir? Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımının Önemi
UX ve UI Nedir? Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımının Önemi
Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Arayüz Tasarımı (UI), modern dijital ürünlerin başarısı için kritik öneme sahip olan iki kavramdır. Kullanıcı Deneyimi, kullanıcıların bir ürün veya hizmetle nasıl etkileşime geçtiğini ve bu...
18 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali