Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm

30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin oranını da artıracaktır.

Dünkü yazımızda bu özelliklerin bir kısmının üzerinde durmuştuk. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ediyor olacağız.

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

İstek listesi

İnternet kullanıcıları e-ticaret siteleriniz her zaman anında alışveriş yapmak için ziyaret etmezler. Kimi zaman sadece ürünlere bakmak için de siteleri ziyaret edebiliyorlar. Bu durumlarda da beğendikleri ürünleri kaydetmek ve daha sonra satın almak isteyebiliyorlar.

İstek listesi özelliği de burada devreye girmekte. Siteniz üzerinde istek listesi özelliğini kullanmak, beğendiği ürünleri kaydederek daha sonra alışveriş yapmak isteyen kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Bu özellikten yararlanmak isteyen kullanıcıların siteye abone olmasını sağlayabilir ve böylelikle abone sayınızı artırarak, bu abonelere farklı reklam çalışmaları ya da kampanyalar da sunabilirsiniz.

İlgili ürünler

Upsell ya da Çapraz Satış için ilgili ürünler bölümüne de sitenizde yer vermelisiniz. Tüketicilere farklı ürün alternatifleri göstermek, merak duygusu yaratmaktadır. Ürünle ilgili olabilecek aksesuarlar ile çapraz satışı deneyebilir ya da ürünün daha üst ve gelişmiş modellerini göstererek Upsell çalışmaları da yapabilirsiniz.

Upsell ya da çapraz satış haricinde de benzer kategoride ürünleri de göstererek, tüketicileri farklı ürünlere yönlendirebilir ve sepet ortalamasını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorular

Sitenizde bulunması gereken unsurlardan biri de SSS yani sıkça sorulan sorular bölümüdür. Tüketicilerin sıkça kafalarına takılan soruları ya da genel olarak merak edilen konuları SSS bölümünüzde yanıtlayabilirsiniz.

SSS bölümü müşteri desteği konusunda da size büyük yardımda bulunur. Tüketiciler SSS sayfası aracılığı ile aradıkları yanıtlara ulaşabilir ve böylelikle farklı bir kanaldan sizinle iletişime geçmek zorunda kalmayarak daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlayabilirler. Böylelikle siz de müşteri destek bölümünüz üzerindeki yükü artırarak, masraflarınızı kısabilirsiniz.

Kapsamlı ödeme seçenekleri

Ödeme konusunda da farklı alternatiflere yer vermeniz oldukça önemlidir. Sadece kredi kartı ya da sadece havale ile ödeme kabul etmek, diğer ödeme alternatiflerini kullanan kişileri kaçırabilir. Bu sebeple de farklı ödeme seçenekleri sunmaya özen göstermelisiniz.

e-ticaret sitesi sahipleri tüketiciye birden fazla ödeme seçeneği sunmaya özen göstermelidir. Kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme seçeneklerini kullanarak, farklı şekillerde ödeme yapmak isteyen kişilere de hizmet vermiş olursunuz.

Güvenlik önlemleri

E-ticarette güvenlik bir hayli önemlidir. Sitenizde gerekli güvenlik önlemlerini sağlamanız, SSL kullanmanız ve 3D Güvenlik gibi ödeme alternatifleri sunuyor olmanız; aynı zamanda da tüketicileri bu konuda bilgilendiriyor olmanız bir hayli önemlidir.

Son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de SSL kullanımı hem güven unsuru hem de SEO konusunda firmalara birçok artı değer katmaktadır. Sitenizi HTTPS’e geçirerek bu işlemleri uygulayabilirsiniz. HTTPS'e geçmenin avantajları isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Haziran ayında yayınlanan tebliğde internet üzerinden alışveriş yapan ve gerekli kriterleri yerine getiren firmalara Güven Damgası verileceği duyurulmuştu. Güven Damgası başvurusunda bulunmak da sitenizin güvenliğini artırarak, tüketicilerdeki güven duygusunu artıracaktır. Bu konuyla ilgili detaylı bilgiyi de E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

Detaylı kargo bilgileri ve kargo alternatifleri

Bir diğer olmazsa olmaz ise kargo bilgileridir. Kullanıcıları kargo detayları konusunda bilgilendirmeniz gerekir. Siteniz üzerinde sattığınız ürünlerin farklı kargo ücretleri olabilir (ağırlık, boyut ve mesafe vb. detaylardan dolayı). Böyle bir durumda farklı kargo ücreti uygulamanız varsa, ürün sayfalarınızda tüketicilere bu bilgileri sunmalısınız.

Belli bir meblağ üzerinde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bu bilgileri de hem site genelinde hem ürün sayfasında hem de ödeme sayfalarında tüketicilere sunmalısınız.

Farklı kargo firmalarıyla da çalışmak bir avantajdır. Tüketicilere kargo firma alternatifi sunabilir, farklı firmaların farklı fiyatları bulunuyorsa bunları belirterek, onlara farlı alternatifler sunabilirsiniz.

İade politikası

Bir diğer önemli detay da iade politikasıdır. Tüketicilerin hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini, iadenin gerekliliklerini ve iade sırasında para iadesi konularını ve kargo ücretlerinin nasıl karşılaşılanacağını açıkça belirtmelisiniz.

Hem yasal olarak sitenizde bulunması gerekir hem de tüketicilerin haklarını bilmelerini sağlarsınız. Bu sebeple de bir e-ticaret sitesi içinde olmazsa olmazlarından biri de iade politikalarının yer aldığı sayfalardır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve online satış yapacağınız bir iş kurmak istiyorsanız IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?
Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?
E-ticaret sitenizde, müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunmalısınız. Çünkü alternatif ödeme sistemi seçenekleri sunmak, farklı profillere sahip potansiyel müşterilere hitap edebilmenizi mümkün kılar. İkna etmesi en zor...
28 Ocak 2022
Markethinkers
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın