fbpx

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm

30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin oranını da artıracaktır.

Dünkü yazımızda bu özelliklerin bir kısmının üzerinde durmuştuk. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ediyor olacağız.

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

İstek listesi

İnternet kullanıcıları e-ticaret siteleriniz her zaman anında alışveriş yapmak için ziyaret etmezler. Kimi zaman sadece ürünlere bakmak için de siteleri ziyaret edebiliyorlar. Bu durumlarda da beğendikleri ürünleri kaydetmek ve daha sonra satın almak isteyebiliyorlar.

İstek listesi özelliği de burada devreye girmekte. Siteniz üzerinde istek listesi özelliğini kullanmak, beğendiği ürünleri kaydederek daha sonra alışveriş yapmak isteyen kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Bu özellikten yararlanmak isteyen kullanıcıların siteye abone olmasını sağlayabilir ve böylelikle abone sayınızı artırarak, bu abonelere farklı reklam çalışmaları ya da kampanyalar da sunabilirsiniz.

İlgili ürünler

Upsell ya da Çapraz Satış için ilgili ürünler bölümüne de sitenizde yer vermelisiniz. Tüketicilere farklı ürün alternatifleri göstermek, merak duygusu yaratmaktadır. Ürünle ilgili olabilecek aksesuarlar ile çapraz satışı deneyebilir ya da ürünün daha üst ve gelişmiş modellerini göstererek Upsell çalışmaları da yapabilirsiniz.

Upsell ya da çapraz satış haricinde de benzer kategoride ürünleri de göstererek, tüketicileri farklı ürünlere yönlendirebilir ve sepet ortalamasını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorular

Sitenizde bulunması gereken unsurlardan biri de SSS yani sıkça sorulan sorular bölümüdür. Tüketicilerin sıkça kafalarına takılan soruları ya da genel olarak merak edilen konuları SSS bölümünüzde yanıtlayabilirsiniz.

SSS bölümü müşteri desteği konusunda da size büyük yardımda bulunur. Tüketiciler SSS sayfası aracılığı ile aradıkları yanıtlara ulaşabilir ve böylelikle farklı bir kanaldan sizinle iletişime geçmek zorunda kalmayarak daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlayabilirler. Böylelikle siz de müşteri destek bölümünüz üzerindeki yükü artırarak, masraflarınızı kısabilirsiniz.

Kapsamlı ödeme seçenekleri

Ödeme konusunda da farklı alternatiflere yer vermeniz oldukça önemlidir. Sadece kredi kartı ya da sadece havale ile ödeme kabul etmek, diğer ödeme alternatiflerini kullanan kişileri kaçırabilir. Bu sebeple de farklı ödeme seçenekleri sunmaya özen göstermelisiniz.

e-ticaret sitesi sahipleri tüketiciye birden fazla ödeme seçeneği sunmaya özen göstermelidir. Kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme seçeneklerini kullanarak, farklı şekillerde ödeme yapmak isteyen kişilere de hizmet vermiş olursunuz.

Güvenlik önlemleri

E-ticarette güvenlik bir hayli önemlidir. Sitenizde gerekli güvenlik önlemlerini sağlamanız, SSL kullanmanız ve 3D Güvenlik gibi ödeme alternatifleri sunuyor olmanız; aynı zamanda da tüketicileri bu konuda bilgilendiriyor olmanız bir hayli önemlidir.

Son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de SSL kullanımı hem güven unsuru hem de SEO konusunda firmalara birçok artı değer katmaktadır. Sitenizi HTTPS’e geçirerek bu işlemleri uygulayabilirsiniz. HTTPS'e geçmenin avantajları isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Haziran ayında yayınlanan tebliğde internet üzerinden alışveriş yapan ve gerekli kriterleri yerine getiren firmalara Güven Damgası verileceği duyurulmuştu. Güven Damgası başvurusunda bulunmak da sitenizin güvenliğini artırarak, tüketicilerdeki güven duygusunu artıracaktır. Bu konuyla ilgili detaylı bilgiyi de E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

Detaylı kargo bilgileri ve kargo alternatifleri

Bir diğer olmazsa olmaz ise kargo bilgileridir. Kullanıcıları kargo detayları konusunda bilgilendirmeniz gerekir. Siteniz üzerinde sattığınız ürünlerin farklı kargo ücretleri olabilir (ağırlık, boyut ve mesafe vb. detaylardan dolayı). Böyle bir durumda farklı kargo ücreti uygulamanız varsa, ürün sayfalarınızda tüketicilere bu bilgileri sunmalısınız.

Belli bir meblağ üzerinde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bu bilgileri de hem site genelinde hem ürün sayfasında hem de ödeme sayfalarında tüketicilere sunmalısınız.

Farklı kargo firmalarıyla da çalışmak bir avantajdır. Tüketicilere kargo firma alternatifi sunabilir, farklı firmaların farklı fiyatları bulunuyorsa bunları belirterek, onlara farlı alternatifler sunabilirsiniz.

İade politikası

Bir diğer önemli detay da iade politikasıdır. Tüketicilerin hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini, iadenin gerekliliklerini ve iade sırasında para iadesi konularını ve kargo ücretlerinin nasıl karşılaşılanacağını açıkça belirtmelisiniz.

Hem yasal olarak sitenizde bulunması gerekir hem de tüketicilerin haklarını bilmelerini sağlarsınız. Bu sebeple de bir e-ticaret sitesi içinde olmazsa olmazlarından biri de iade politikalarının yer aldığı sayfalardır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve online satış yapacağınız bir iş kurmak istiyorsanız IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan