Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm

30 Haziran 2017
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin oranını da artıracaktır.

Dünkü yazımızda bu özelliklerin bir kısmının üzerinde durmuştuk. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ediyor olacağız.

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

İstek listesi

İnternet kullanıcıları e-ticaret siteleriniz her zaman anında alışveriş yapmak için ziyaret etmezler. Kimi zaman sadece ürünlere bakmak için de siteleri ziyaret edebiliyorlar. Bu durumlarda da beğendikleri ürünleri kaydetmek ve daha sonra satın almak isteyebiliyorlar.

İstek listesi özelliği de burada devreye girmekte. Siteniz üzerinde istek listesi özelliğini kullanmak, beğendiği ürünleri kaydederek daha sonra alışveriş yapmak isteyen kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır. Bu özellikten yararlanmak isteyen kullanıcıların siteye abone olmasını sağlayabilir ve böylelikle abone sayınızı artırarak, bu abonelere farklı reklam çalışmaları ya da kampanyalar da sunabilirsiniz.

İlgili ürünler

Upsell ya da Çapraz Satış için ilgili ürünler bölümüne de sitenizde yer vermelisiniz. Tüketicilere farklı ürün alternatifleri göstermek, merak duygusu yaratmaktadır. Ürünle ilgili olabilecek aksesuarlar ile çapraz satışı deneyebilir ya da ürünün daha üst ve gelişmiş modellerini göstererek Upsell çalışmaları da yapabilirsiniz.

Upsell ya da çapraz satış haricinde de benzer kategoride ürünleri de göstererek, tüketicileri farklı ürünlere yönlendirebilir ve sepet ortalamasını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sıkça sorulan sorular

Sitenizde bulunması gereken unsurlardan biri de SSS yani sıkça sorulan sorular bölümüdür. Tüketicilerin sıkça kafalarına takılan soruları ya da genel olarak merak edilen konuları SSS bölümünüzde yanıtlayabilirsiniz.

SSS bölümü müşteri desteği konusunda da size büyük yardımda bulunur. Tüketiciler SSS sayfası aracılığı ile aradıkları yanıtlara ulaşabilir ve böylelikle farklı bir kanaldan sizinle iletişime geçmek zorunda kalmayarak daha hızlı bir şekilde işlemlerini tamamlayabilirler. Böylelikle siz de müşteri destek bölümünüz üzerindeki yükü artırarak, masraflarınızı kısabilirsiniz.

Kapsamlı ödeme seçenekleri

Ödeme konusunda da farklı alternatiflere yer vermeniz oldukça önemlidir. Sadece kredi kartı ya da sadece havale ile ödeme kabul etmek, diğer ödeme alternatiflerini kullanan kişileri kaçırabilir. Bu sebeple de farklı ödeme seçenekleri sunmaya özen göstermelisiniz.

e-ticaret sitesi sahipleri tüketiciye birden fazla ödeme seçeneği sunmaya özen göstermelidir. Kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme seçeneklerini kullanarak, farklı şekillerde ödeme yapmak isteyen kişilere de hizmet vermiş olursunuz.

Güvenlik önlemleri

E-ticarette güvenlik bir hayli önemlidir. Sitenizde gerekli güvenlik önlemlerini sağlamanız, SSL kullanmanız ve 3D Güvenlik gibi ödeme alternatifleri sunuyor olmanız; aynı zamanda da tüketicileri bu konuda bilgilendiriyor olmanız bir hayli önemlidir.

Son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de SSL kullanımı hem güven unsuru hem de SEO konusunda firmalara birçok artı değer katmaktadır. Sitenizi HTTPS’e geçirerek bu işlemleri uygulayabilirsiniz. HTTPS'e geçmenin avantajları isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Haziran ayında yayınlanan tebliğde internet üzerinden alışveriş yapan ve gerekli kriterleri yerine getiren firmalara Güven Damgası verileceği duyurulmuştu. Güven Damgası başvurusunda bulunmak da sitenizin güvenliğini artırarak, tüketicilerdeki güven duygusunu artıracaktır. Bu konuyla ilgili detaylı bilgiyi de E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler isimli rehberimizden okuyabilirsiniz.

Detaylı kargo bilgileri ve kargo alternatifleri

Bir diğer olmazsa olmaz ise kargo bilgileridir. Kullanıcıları kargo detayları konusunda bilgilendirmeniz gerekir. Siteniz üzerinde sattığınız ürünlerin farklı kargo ücretleri olabilir (ağırlık, boyut ve mesafe vb. detaylardan dolayı). Böyle bir durumda farklı kargo ücreti uygulamanız varsa, ürün sayfalarınızda tüketicilere bu bilgileri sunmalısınız.

Belli bir meblağ üzerinde ücretsiz kargo sunuyorsanız, bu bilgileri de hem site genelinde hem ürün sayfasında hem de ödeme sayfalarında tüketicilere sunmalısınız.

Farklı kargo firmalarıyla da çalışmak bir avantajdır. Tüketicilere kargo firma alternatifi sunabilir, farklı firmaların farklı fiyatları bulunuyorsa bunları belirterek, onlara farlı alternatifler sunabilirsiniz.

İade politikası

Bir diğer önemli detay da iade politikasıdır. Tüketicilerin hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini, iadenin gerekliliklerini ve iade sırasında para iadesi konularını ve kargo ücretlerinin nasıl karşılaşılanacağını açıkça belirtmelisiniz.

Hem yasal olarak sitenizde bulunması gerekir hem de tüketicilerin haklarını bilmelerini sağlarsınız. Bu sebeple de bir e-ticaret sitesi içinde olmazsa olmazlarından biri de iade politikalarının yer aldığı sayfalardır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve online satış yapacağınız bir iş kurmak istiyorsanız IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan