Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi ve ek özellikler sunarak, görselliği ön plana çıkardığınızda geri dönüşümlerinizi artırma şansınızı da artırmış olursunuz.

Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, sadece görsellik dahi bir pazarlama aracı olarak kullanılabiliyor. Bu sebeple de sitenizin görselliği, tasarımı da bir hayli önemli oluyor. Genel olarak ele aldığımızda da tasarım haricinde de öne çıkan ve e-ticaret sitelerinde olmazsa olmaz bazı unsurlar karşımıza çıkıyor. Bu rehber serimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Sade tasarım

Görsellik ön plana çıktığında, site ziyaretçilerinin algısını belli alanlara yönlendirmeniz gerekiyor. Bu durumda da karışık tasarımlar yerine sade tasarımları tercih etmek gerekiyor. Bunun nedeni ise karışık tasarımlarda kullanıcılar sayfanın hangi alanına bakacaklarını bilemiyorlar ve bu karışık tasarım arasında bir şeyleri aramak zorunda kalıyorlar.

Ancak sade bir tasarım kullandığınızda, tüketicileri dilediğiniz alanlara daha iyi yönlendirebilirsiniz. Aynı anda birden fazla alana odaklanmak yerine tek bir alana odaklanmayı sağlamak, tüketicilerin de site üzerinde daha rahat gezinmesini sağlarken, aradıklarını daha kolay bulmalarını sağlar.

Sade bir tasarım site üzerindeki içeriğin daha iyi kavranmasını ve ziyaretçilerin kafasının karışmamasını sağlayacağı için daha çok tercih edilen bir yöntemdir.

Kolay kullanım ve navigasyon

Sade tasarımın avantajlarından biri de kolay kullanım ve kolay navigasyon sağlaması. Ziyaretçileri farklı sayfalara kolaylıkla yönlendirebilmeniz gerekir. Bu nedenle de navigasyonunuzun da düzenli, iyi kategorize edilmiş ve site üzerinde iyi bir şekilde konumlandırılmış olması gerekir.

Site tasarımını sade tuttuğunuzda, içeriklere erişim, içeriklerin anlaşılması ve algı yönetimi daha kolay sağlanmış olur. Kullanıcılar site üzerinde ne kadar rahat gezinir ve siteyi ne kadar rahat kullanırlarsa, site üzerinde bir o kadar fazla vakit geçirirler.

Mobile uyumluluk

İnternet kullanıcılarının mobil cihazlar üzerinden internette vakit geçirme sürelerinin hızla artmasından dolayı, e-ticaret sitelerinde mobile uyumluluk da bir hayli önemli bir hal almaya ve artık mobile uyumluluk bir standart haline gelmeye başladı. Mobile uyumlu sitelerin mobil arama sonuçlarında da sayfa değerlerinin artması da SEO konusunda siteleri mobile geçmeye teşvik eden nedenler arasında yer alıyor.

Mobile uyumluluğun olmaması, mobil cihazından siteyi ziyaret edenlere kötü bir mobil kullanıcı deneyimi sunması nedeniyle geri dönüşümlere zarar veriyor. Kullanıcı deneyimini artırarak, mobilden gelen trafiği de elverişli bir şekilde değerlendirmek için sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Mobil site tasarımları için IdeaSoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü video ve fotoğraflar

Yüksek çözünürlüklü görseller, site üzerindeki görselliğe doğrudan etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kullanıcılar ürünleri detaylı ve farklı açılardan görmek istiyorlar. Bu sebeple de düşük çözünürlüklü görseller, ürünlerin görselliğini tam olarak yansıtamıyor. Bir ürüne zoom yaparak, ürünün detaylarını daha iyi görmek istiyorlar. Bunu sağlamak için de yüksek çözünürlüklü görsellerden faydalanmanız gerekiyor.

Fotoğrafların yanı sıra site üzerinde kullandığınız videolarda da yüksek çözünürlüklü görüntülerden yararlanarak, ürün tanıtımlarınızı kaliteli bir şekilde tüketicilere sunmaya özen göstermelisiniz. Ürün açıklamalarından ziyade kaliteli görsel kullanımı satın alma kararlarını daha fazla etkilemektedir; bu sebeple de site genelinde kullandığınız fotoğraf ve videolarda yüksek çözünürlüklü görüntüleri tercih etmeye özen göstermelisiniz.

Gerçek kullanıcı yorumları

E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de gerçek kullanıcı yorumlarıdır. Kullanıcı yorumlarının, site ziyaretçilerinin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Ancak sahte yorumlardan kaçınmanız gerekmektedir. Tüketiciler bu sahte yorumları anlayabiliyor ve bu da doğal olarak tüketicileri yanıltmaya çalıştığınız izlenimini yaratabiliyor.

Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptıkları izlenimini yansıtmaktadır. Olumsuz yorumları silmek ya da engellemek yerine bu yorumlara da sitenizde yer vermelisiniz. Bir ürün tüm kullanıcıları memnun etmeyebilir ve herkesin deneyimi farklı olabilir. Sitenizi ziyaret edenlere bu izlenimi ve müşterilerinizin neler düşündüğünü yansıtmanız gerekir.

İlgili rehber: Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Birinci bölümün burada sonuna gelmiş bulunuyoruz. İkinci bölümde, eticaret sitesi için olmazsa olmaz unsurlara devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın