Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

29 Haziran 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi ve ek özellikler sunarak, görselliği ön plana çıkardığınızda geri dönüşümlerinizi artırma şansınızı da artırmış olursunuz.

Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, sadece görsellik dahi bir pazarlama aracı olarak kullanılabiliyor. Bu sebeple de sitenizin görselliği, tasarımı da bir hayli önemli oluyor. Genel olarak ele aldığımızda da tasarım haricinde de öne çıkan ve e-ticaret sitelerinde olmazsa olmaz bazı unsurlar karşımıza çıkıyor. Bu rehber serimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Sade tasarım

Görsellik ön plana çıktığında, site ziyaretçilerinin algısını belli alanlara yönlendirmeniz gerekiyor. Bu durumda da karışık tasarımlar yerine sade tasarımları tercih etmek gerekiyor. Bunun nedeni ise karışık tasarımlarda kullanıcılar sayfanın hangi alanına bakacaklarını bilemiyorlar ve bu karışık tasarım arasında bir şeyleri aramak zorunda kalıyorlar.

Ancak sade bir tasarım kullandığınızda, tüketicileri dilediğiniz alanlara daha iyi yönlendirebilirsiniz. Aynı anda birden fazla alana odaklanmak yerine tek bir alana odaklanmayı sağlamak, tüketicilerin de site üzerinde daha rahat gezinmesini sağlarken, aradıklarını daha kolay bulmalarını sağlar.

Sade bir tasarım site üzerindeki içeriğin daha iyi kavranmasını ve ziyaretçilerin kafasının karışmamasını sağlayacağı için daha çok tercih edilen bir yöntemdir.

Kolay kullanım ve navigasyon

Sade tasarımın avantajlarından biri de kolay kullanım ve kolay navigasyon sağlaması. Ziyaretçileri farklı sayfalara kolaylıkla yönlendirebilmeniz gerekir. Bu nedenle de navigasyonunuzun da düzenli, iyi kategorize edilmiş ve site üzerinde iyi bir şekilde konumlandırılmış olması gerekir.

Site tasarımını sade tuttuğunuzda, içeriklere erişim, içeriklerin anlaşılması ve algı yönetimi daha kolay sağlanmış olur. Kullanıcılar site üzerinde ne kadar rahat gezinir ve siteyi ne kadar rahat kullanırlarsa, site üzerinde bir o kadar fazla vakit geçirirler.

Mobile uyumluluk

İnternet kullanıcılarının mobil cihazlar üzerinden internette vakit geçirme sürelerinin hızla artmasından dolayı, e-ticaret sitelerinde mobile uyumluluk da bir hayli önemli bir hal almaya ve artık mobile uyumluluk bir standart haline gelmeye başladı. Mobile uyumlu sitelerin mobil arama sonuçlarında da sayfa değerlerinin artması da SEO konusunda siteleri mobile geçmeye teşvik eden nedenler arasında yer alıyor.

Mobile uyumluluğun olmaması, mobil cihazından siteyi ziyaret edenlere kötü bir mobil kullanıcı deneyimi sunması nedeniyle geri dönüşümlere zarar veriyor. Kullanıcı deneyimini artırarak, mobilden gelen trafiği de elverişli bir şekilde değerlendirmek için sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Mobil site tasarımları için IdeaSoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü video ve fotoğraflar

Yüksek çözünürlüklü görseller, site üzerindeki görselliğe doğrudan etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kullanıcılar ürünleri detaylı ve farklı açılardan görmek istiyorlar. Bu sebeple de düşük çözünürlüklü görseller, ürünlerin görselliğini tam olarak yansıtamıyor. Bir ürüne zoom yaparak, ürünün detaylarını daha iyi görmek istiyorlar. Bunu sağlamak için de yüksek çözünürlüklü görsellerden faydalanmanız gerekiyor.

Fotoğrafların yanı sıra site üzerinde kullandığınız videolarda da yüksek çözünürlüklü görüntülerden yararlanarak, ürün tanıtımlarınızı kaliteli bir şekilde tüketicilere sunmaya özen göstermelisiniz. Ürün açıklamalarından ziyade kaliteli görsel kullanımı satın alma kararlarını daha fazla etkilemektedir; bu sebeple de site genelinde kullandığınız fotoğraf ve videolarda yüksek çözünürlüklü görüntüleri tercih etmeye özen göstermelisiniz.

Gerçek kullanıcı yorumları

E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de gerçek kullanıcı yorumlarıdır. Kullanıcı yorumlarının, site ziyaretçilerinin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Ancak sahte yorumlardan kaçınmanız gerekmektedir. Tüketiciler bu sahte yorumları anlayabiliyor ve bu da doğal olarak tüketicileri yanıltmaya çalıştığınız izlenimini yaratabiliyor.

Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptıkları izlenimini yansıtmaktadır. Olumsuz yorumları silmek ya da engellemek yerine bu yorumlara da sitenizde yer vermelisiniz. Bir ürün tüm kullanıcıları memnun etmeyebilir ve herkesin deneyimi farklı olabilir. Sitenizi ziyaret edenlere bu izlenimi ve müşterilerinizin neler düşündüğünü yansıtmanız gerekir.

İlgili rehber: Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Birinci bölümün burada sonuna gelmiş bulunuyoruz. İkinci bölümde, eticaret sitesi için olmazsa olmaz unsurlara devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan