fbpx

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm

E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi ve ek özellikler sunarak, görselliği ön plana çıkardığınızda geri dönüşümlerinizi artırma şansınızı da artırmış olursunuz.

Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, sadece görsellik dahi bir pazarlama aracı olarak kullanılabiliyor. Bu sebeple de sitenizin görselliği, tasarımı da bir hayli önemli oluyor. Genel olarak ele aldığımızda da tasarım haricinde de öne çıkan ve e-ticaret sitelerinde olmazsa olmaz bazı unsurlar karşımıza çıkıyor. Bu rehber serimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Sade tasarım

Görsellik ön plana çıktığında, site ziyaretçilerinin algısını belli alanlara yönlendirmeniz gerekiyor. Bu durumda da karışık tasarımlar yerine sade tasarımları tercih etmek gerekiyor. Bunun nedeni ise karışık tasarımlarda kullanıcılar sayfanın hangi alanına bakacaklarını bilemiyorlar ve bu karışık tasarım arasında bir şeyleri aramak zorunda kalıyorlar.

Ancak sade bir tasarım kullandığınızda, tüketicileri dilediğiniz alanlara daha iyi yönlendirebilirsiniz. Aynı anda birden fazla alana odaklanmak yerine tek bir alana odaklanmayı sağlamak, tüketicilerin de site üzerinde daha rahat gezinmesini sağlarken, aradıklarını daha kolay bulmalarını sağlar.

Sade bir tasarım site üzerindeki içeriğin daha iyi kavranmasını ve ziyaretçilerin kafasının karışmamasını sağlayacağı için daha çok tercih edilen bir yöntemdir.

Kolay kullanım ve navigasyon

Sade tasarımın avantajlarından biri de kolay kullanım ve kolay navigasyon sağlaması. Ziyaretçileri farklı sayfalara kolaylıkla yönlendirebilmeniz gerekir. Bu nedenle de navigasyonunuzun da düzenli, iyi kategorize edilmiş ve site üzerinde iyi bir şekilde konumlandırılmış olması gerekir.

Site tasarımını sade tuttuğunuzda, içeriklere erişim, içeriklerin anlaşılması ve algı yönetimi daha kolay sağlanmış olur. Kullanıcılar site üzerinde ne kadar rahat gezinir ve siteyi ne kadar rahat kullanırlarsa, site üzerinde bir o kadar fazla vakit geçirirler.

Mobile uyumluluk

İnternet kullanıcılarının mobil cihazlar üzerinden internette vakit geçirme sürelerinin hızla artmasından dolayı, e-ticaret sitelerinde mobile uyumluluk da bir hayli önemli bir hal almaya ve artık mobile uyumluluk bir standart haline gelmeye başladı. Mobile uyumlu sitelerin mobil arama sonuçlarında da sayfa değerlerinin artması da SEO konusunda siteleri mobile geçmeye teşvik eden nedenler arasında yer alıyor.

Mobile uyumluluğun olmaması, mobil cihazından siteyi ziyaret edenlere kötü bir mobil kullanıcı deneyimi sunması nedeniyle geri dönüşümlere zarar veriyor. Kullanıcı deneyimini artırarak, mobilden gelen trafiği de elverişli bir şekilde değerlendirmek için sitenizin mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Mobil site tasarımları için IdeaSoft mobil tasarımlar sayfasına bakabilirsiniz.

Yüksek çözünürlüklü video ve fotoğraflar

Yüksek çözünürlüklü görseller, site üzerindeki görselliğe doğrudan etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kullanıcılar ürünleri detaylı ve farklı açılardan görmek istiyorlar. Bu sebeple de düşük çözünürlüklü görseller, ürünlerin görselliğini tam olarak yansıtamıyor. Bir ürüne zoom yaparak, ürünün detaylarını daha iyi görmek istiyorlar. Bunu sağlamak için de yüksek çözünürlüklü görsellerden faydalanmanız gerekiyor.

Fotoğrafların yanı sıra site üzerinde kullandığınız videolarda da yüksek çözünürlüklü görüntülerden yararlanarak, ürün tanıtımlarınızı kaliteli bir şekilde tüketicilere sunmaya özen göstermelisiniz. Ürün açıklamalarından ziyade kaliteli görsel kullanımı satın alma kararlarını daha fazla etkilemektedir; bu sebeple de site genelinde kullandığınız fotoğraf ve videolarda yüksek çözünürlüklü görüntüleri tercih etmeye özen göstermelisiniz.

Gerçek kullanıcı yorumları

E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de gerçek kullanıcı yorumlarıdır. Kullanıcı yorumlarının, site ziyaretçilerinin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Ancak sahte yorumlardan kaçınmanız gerekmektedir. Tüketiciler bu sahte yorumları anlayabiliyor ve bu da doğal olarak tüketicileri yanıltmaya çalıştığınız izlenimini yaratabiliyor.

Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptıkları izlenimini yansıtmaktadır. Olumsuz yorumları silmek ya da engellemek yerine bu yorumlara da sitenizde yer vermelisiniz. Bir ürün tüm kullanıcıları memnun etmeyebilir ve herkesin deneyimi farklı olabilir. Sitenizi ziyaret edenlere bu izlenimi ve müşterilerinizin neler düşündüğünü yansıtmanız gerekir.

İlgili rehber: Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Birinci bölümün burada sonuna gelmiş bulunuyoruz. İkinci bölümde, eticaret sitesi için olmazsa olmaz unsurlara devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan