Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların olmaması sitenizin tam kapasiteyle çalışamamasına hatta siteniz üzerinden geri dönüşüm edinememenize de neden olabilir.

WebAlive’ın hazırladığı infografik, her e-ticaret sitesi üzerinde bulunması gereken temel 72 özelliği ele alıyor. Bu infografikte öne çıkan özellikleri de burada sizinle paylaşıyoruz.. Dilerseniz aşağıda infografiği de inceleyebilirsiniz.

Ana sayfa, Header ve Footer bölmü

Ana sayfa, sayfanın üst bölümü (header) ve alt bölümü (footer) üzerinde olması gereken özellikler şu şekilde

  • Güvenlik sembollü alan adı. (HTTPS kurulumu ile sitenizin tarayıcılarda güvenli görünmesini sağlayabilirsiniz.)
  • Logo
  • Kullanıcı deneyimi iyi olan bir navigasyon
  • İstek listesi
  • Üye girişi
  • Mağaza bulma aracı (Fiziki mağazaları olanlar için)
  • Dil seçeneği (Birden fazla dil sunuluyorsa)
  • Sepet butonu
  • Arama çubuğu
  • Telefon numarası
  • Eyleme çağrı ifadeleri
  • En çok satan, yeni gelen ya da öne çıkan ürünler
  • Kişiselleştirilmiş öneriler
  • SSS, iade politikaları, kargo bilgilendirmeleri, sipariş takibi gibi önemli sayfalara yönlendirmeler
  • Hakkımızda sayfası
  • Kullanım koşulları
  • Canlı destek ikonu
  • İletişim adresleri
  • Ödeme yöntemi logoları
  • Sosyal medya adresleri
  • Kategori sayfası

    E-ticaret sitesi kategori sayfaları üzerinde yer alması gereken özellikleri de şöyle sıralayabiliriz.

  • Standart bir görsel boyutu
  • Önceki sayfalara yönlendirme yapan navigasyon
  • Sayfada gösterilen ürün adedi bildirimi
  • Ürün filtreleme özellikleri
  • Sayfanın açıklama bölümü
  • Ürün sayfası

    Ürün sayfaları e-ticaret sitesi üzerindeki en önemli sayfalar arasında yer alır. Bu nedenle bu sayfalar üzerinde ekstra çalışmalar yapmanız gerekir.

  • Ürün başlığı
  • Kaliteli ve ilgi çekici bir ürün görseli
  • Ürünün farklı açı ve plandan çekilen fotoğrafları
  • Ürünü istek listesine ekleme butonu
  • Ürün fiyat bilgileri
  • Satın alınacak ürün adedi bilgisi
  • Ürünün varyasyon bilgileri, (Marka, model renk vb.)
  • Sosyal paylaşım butonları
  • Ürün açıklamaları
  • Kullanıcı yorumları ve oylamaları
  • Kargo bilgileri
  • İlgili ürün önerileri
  • İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

    Ödeme sayfası, sepet butonu, istek listesi

    Ödeme sayfaları, sepet butonu ve istek listesi de e-ticaret sitesi üzerindeki önemli alanları oluşturur. Bunları üzerinde bulunması gereken özellikler de şöyle:

  • Fatura ve teslimat adresi bilgileri
  • Kargolama yöntemleri
  • Kupon ya da indirim kodu için bir bölüm
  • Ödeme yöntemi seçenekleri
  • Sepet detayları ve sepetteki ürün bilgileri
  • Sepetteki ürünleri düzenleme, ürün ekleme çıkartma özellikleri
  • Daha sonrası için sepeti kaydetme özelliği
  • Güvenlik bilgileri
  • Blog

    E-ticaret sitesi üzerinde blog çalışmaları yapmanız içerik pazarlama ile tüketicilere ulaşmanızı sağlar. Blog bölümünüzde de bulunması gereken bazı özellikler bulunur.

  • Yan bölümde blog içi arama özelliği, kategoriler ve popüler içerikler
  • Sosyal paylaşım butonları
  • E-ticaret sitesi üzerinde olması gereken temel özelliklerden bazıları bunlar. Aşağıdaki infografik üzerinden diğer bilgilere de ulaşabilirsiniz.

    Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyor ve bu konu hakkında tecrübeniz bulunmuyorsa İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizi hemen kurabilir ve online satış yapmaya başlayabilirsiniz. Herhangi bir tasarım ve kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan hazır şablonlarımızı kurarak, ürünlerinizi kolay bir şekilde sitenize yükleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak sunduğumuz ayrıcalık ve hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
    Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
    İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
    4 Nisan 2019
    Sinan Oypan
    E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
    E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
    Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
    28 Mayıs 2019
    Sinan Oypan
    Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
    Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
    E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
    9 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
    Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
    Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
    23 Nisan 2017
    Sinan Oypan
    Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
    Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
    Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
    10 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
    Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
    Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
    31 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
    E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
    Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
    5 Nisan 2018
    Sinan Oypan
    SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
    SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
    SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
    3 Mayıs 2019
    Sinan Oypan
    Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
    Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
    Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
    10 Haziran 2019
    Sinan Oypan
    Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
    Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
    Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
    9 Mart 2021
    Markethinkers
    Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
    Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
    Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
    7 Aralık 2017
    Sinan Oypan
    Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
    Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
    WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
    12 Şubat 2021
    Markethinkers
    E-ticareti Ücretsiz Deneyin