Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların olmaması sitenizin tam kapasiteyle çalışamamasına hatta siteniz üzerinden geri dönüşüm edinememenize de neden olabilir.

WebAlive’ın hazırladığı infografik, her e-ticaret sitesi üzerinde bulunması gereken temel 72 özelliği ele alıyor. Bu infografikte öne çıkan özellikleri de burada sizinle paylaşıyoruz.. Dilerseniz aşağıda infografiği de inceleyebilirsiniz.

Ana sayfa, Header ve Footer bölmü

Ana sayfa, sayfanın üst bölümü (header) ve alt bölümü (footer) üzerinde olması gereken özellikler şu şekilde

  • Güvenlik sembollü alan adı. (HTTPS kurulumu ile sitenizin tarayıcılarda güvenli görünmesini sağlayabilirsiniz.)
  • Logo
  • Kullanıcı deneyimi iyi olan bir navigasyon
  • İstek listesi
  • Üye girişi
  • Mağaza bulma aracı (Fiziki mağazaları olanlar için)
  • Dil seçeneği (Birden fazla dil sunuluyorsa)
  • Sepet butonu
  • Arama çubuğu
  • Telefon numarası
  • Eyleme çağrı ifadeleri
  • En çok satan, yeni gelen ya da öne çıkan ürünler
  • Kişiselleştirilmiş öneriler
  • SSS, iade politikaları, kargo bilgilendirmeleri, sipariş takibi gibi önemli sayfalara yönlendirmeler
  • Hakkımızda sayfası
  • Kullanım koşulları
  • Canlı destek ikonu
  • İletişim adresleri
  • Ödeme yöntemi logoları
  • Sosyal medya adresleri
  • Kategori sayfası

    E-ticaret sitesi kategori sayfaları üzerinde yer alması gereken özellikleri de şöyle sıralayabiliriz.

  • Standart bir görsel boyutu
  • Önceki sayfalara yönlendirme yapan navigasyon
  • Sayfada gösterilen ürün adedi bildirimi
  • Ürün filtreleme özellikleri
  • Sayfanın açıklama bölümü
  • Ürün sayfası

    Ürün sayfaları e-ticaret sitesi üzerindeki en önemli sayfalar arasında yer alır. Bu nedenle bu sayfalar üzerinde ekstra çalışmalar yapmanız gerekir.

  • Ürün başlığı
  • Kaliteli ve ilgi çekici bir ürün görseli
  • Ürünün farklı açı ve plandan çekilen fotoğrafları
  • Ürünü istek listesine ekleme butonu
  • Ürün fiyat bilgileri
  • Satın alınacak ürün adedi bilgisi
  • Ürünün varyasyon bilgileri, (Marka, model renk vb.)
  • Sosyal paylaşım butonları
  • Ürün açıklamaları
  • Kullanıcı yorumları ve oylamaları
  • Kargo bilgileri
  • İlgili ürün önerileri
  • İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

    Ödeme sayfası, sepet butonu, istek listesi

    Ödeme sayfaları, sepet butonu ve istek listesi de e-ticaret sitesi üzerindeki önemli alanları oluşturur. Bunları üzerinde bulunması gereken özellikler de şöyle:

  • Fatura ve teslimat adresi bilgileri
  • Kargolama yöntemleri
  • Kupon ya da indirim kodu için bir bölüm
  • Ödeme yöntemi seçenekleri
  • Sepet detayları ve sepetteki ürün bilgileri
  • Sepetteki ürünleri düzenleme, ürün ekleme çıkartma özellikleri
  • Daha sonrası için sepeti kaydetme özelliği
  • Güvenlik bilgileri
  • Blog

    E-ticaret sitesi üzerinde blog çalışmaları yapmanız içerik pazarlama ile tüketicilere ulaşmanızı sağlar. Blog bölümünüzde de bulunması gereken bazı özellikler bulunur.

  • Yan bölümde blog içi arama özelliği, kategoriler ve popüler içerikler
  • Sosyal paylaşım butonları
  • E-ticaret sitesi üzerinde olması gereken temel özelliklerden bazıları bunlar. Aşağıdaki infografik üzerinden diğer bilgilere de ulaşabilirsiniz.

    Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyor ve bu konu hakkında tecrübeniz bulunmuyorsa İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizi hemen kurabilir ve online satış yapmaya başlayabilirsiniz. Herhangi bir tasarım ve kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan hazır şablonlarımızı kurarak, ürünlerinizi kolay bir şekilde sitenize yükleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak sunduğumuz ayrıcalık ve hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
    Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
    Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
    29 Kasım 2017
    Sinan Oypan
    E Ticaret SEO Teknikleri
    E Ticaret SEO Teknikleri
    E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
    2 Haziran 2016
    Savaş Çetinkaya
    Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
    Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
    Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
    4 Eylül 2018
    Sinan Oypan
    Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
    Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
    E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
    11 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
    E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
    Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
    27 Haziran 2018
    Sinan Oypan
    Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
    Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
    E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
    11 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    IdeaSoft & Google are Joining Hands
    IdeaSoft & Google are Joining Hands
    Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
    27 Kasım 2020
    IdeaSoft
    Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
    Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
    Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
    25 Kasım 2018
    Sinan Oypan
    Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
    Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
    E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
    9 Şubat 2021
    Markethinkers
    Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
    Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
    Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
    13 Nisan 2017
    Sinan Oypan
    Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
    Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
    Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
    26 Nisan 2018
    Sinan Oypan
    Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
    Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
    Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı...
    19 Temmuz 2017
    Sinan Oypan
    Detaylı Bilgi İçin Arayın