fbpx

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

2 Nisan 2019
Sinan Oypan

Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların olmaması sitenizin tam kapasiteyle çalışamamasına hatta siteniz üzerinden geri dönüşüm edinememenize de neden olabilir.

WebAlive’ın hazırladığı infografik, her e-ticaret sitesi üzerinde bulunması gereken temel 72 özelliği ele alıyor. Bu infografikte öne çıkan özellikleri de burada sizinle paylaşıyoruz.. Dilerseniz aşağıda infografiği de inceleyebilirsiniz.

Ana sayfa, Header ve Footer bölmü

Ana sayfa, sayfanın üst bölümü (header) ve alt bölümü (footer) üzerinde olması gereken özellikler şu şekilde

  • Güvenlik sembollü alan adı. (HTTPS kurulumu ile sitenizin tarayıcılarda güvenli görünmesini sağlayabilirsiniz.)
  • Logo
  • Kullanıcı deneyimi iyi olan bir navigasyon
  • İstek listesi
  • Üye girişi
  • Mağaza bulma aracı (Fiziki mağazaları olanlar için)
  • Dil seçeneği (Birden fazla dil sunuluyorsa)
  • Sepet butonu
  • Arama çubuğu
  • Telefon numarası
  • Eyleme çağrı ifadeleri
  • En çok satan, yeni gelen ya da öne çıkan ürünler
  • Kişiselleştirilmiş öneriler
  • SSS, iade politikaları, kargo bilgilendirmeleri, sipariş takibi gibi önemli sayfalara yönlendirmeler
  • Hakkımızda sayfası
  • Kullanım koşulları
  • Canlı destek ikonu
  • İletişim adresleri
  • Ödeme yöntemi logoları
  • Sosyal medya adresleri
  • Kategori sayfası

    E-ticaret sitesi kategori sayfaları üzerinde yer alması gereken özellikleri de şöyle sıralayabiliriz.

  • Standart bir görsel boyutu
  • Önceki sayfalara yönlendirme yapan navigasyon
  • Sayfada gösterilen ürün adedi bildirimi
  • Ürün filtreleme özellikleri
  • Sayfanın açıklama bölümü
  • Ürün sayfası

    Ürün sayfaları e-ticaret sitesi üzerindeki en önemli sayfalar arasında yer alır. Bu nedenle bu sayfalar üzerinde ekstra çalışmalar yapmanız gerekir.

  • Ürün başlığı
  • Kaliteli ve ilgi çekici bir ürün görseli
  • Ürünün farklı açı ve plandan çekilen fotoğrafları
  • Ürünü istek listesine ekleme butonu
  • Ürün fiyat bilgileri
  • Satın alınacak ürün adedi bilgisi
  • Ürünün varyasyon bilgileri, (Marka, model renk vb.)
  • Sosyal paylaşım butonları
  • Ürün açıklamaları
  • Kullanıcı yorumları ve oylamaları
  • Kargo bilgileri
  • İlgili ürün önerileri
  • İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

    Ödeme sayfası, sepet butonu, istek listesi

    Ödeme sayfaları, sepet butonu ve istek listesi de e-ticaret sitesi üzerindeki önemli alanları oluşturur. Bunları üzerinde bulunması gereken özellikler de şöyle:

  • Fatura ve teslimat adresi bilgileri
  • Kargolama yöntemleri
  • Kupon ya da indirim kodu için bir bölüm
  • Ödeme yöntemi seçenekleri
  • Sepet detayları ve sepetteki ürün bilgileri
  • Sepetteki ürünleri düzenleme, ürün ekleme çıkartma özellikleri
  • Daha sonrası için sepeti kaydetme özelliği
  • Güvenlik bilgileri
  • Blog

    E-ticaret sitesi üzerinde blog çalışmaları yapmanız içerik pazarlama ile tüketicilere ulaşmanızı sağlar. Blog bölümünüzde de bulunması gereken bazı özellikler bulunur.

  • Yan bölümde blog içi arama özelliği, kategoriler ve popüler içerikler
  • Sosyal paylaşım butonları
  • E-ticaret sitesi üzerinde olması gereken temel özelliklerden bazıları bunlar. Aşağıdaki infografik üzerinden diğer bilgilere de ulaşabilirsiniz.

    Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyor ve bu konu hakkında tecrübeniz bulunmuyorsa İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizi hemen kurabilir ve online satış yapmaya başlayabilirsiniz. Herhangi bir tasarım ve kodlama bilgisine ihtiyaç duymadan hazır şablonlarımızı kurarak, ürünlerinizi kolay bir şekilde sitenize yükleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak sunduğumuz ayrıcalık ve hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
    Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
    18 Nisan 2019
    Sinan Oypan
    PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
    PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
    1 Eylül 2020
    Sinan Oypan
    Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
    E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
    15 Kasım 2017
    Sinan Oypan
    E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
    E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
    24 Temmuz 2018
    Sinan Oypan
    Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
    Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
    17 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
    Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
    28 Mayıs 2018
    Savaş Çetinkaya
    Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
    Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
    19 Mart 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
    Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
    17 Nisan 2018
    Sinan Oypan
    Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
    Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
    27 Haziran 2020
    Sinan Oypan
    Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
    Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
    9 Aralık 2018
    Sinan Oypan
    Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
    Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
    29 Ocak 2018
    Sinan Oypan
    İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
    Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
    7 Ekim 2016
    Sinan Oypan