Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik

1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik

Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış grafiğini artırmak ve e-ticaret sitesinin başarılı ve etkili olması için 5 temel özelliğin sitenizde olduğundan emin olun.

1.Sitenin Tasarım Özellikleri

Geleneksel ticarette mağaza ne kadar önemliyse e-ticarette de internet sitesi o kadar önemlidir. Sitenin tasarımını yaparken (ya da yaptırırken) müşterilerinizin tercihlerini ve sitenizi nasıl daha kolay kullanabileceklerini göz önüne almanız gerekiyor. Yapılan araştırmalar e-ticaret müşterilerinin kullanımı kolay sitelerden daha çok alışveriş yaptığını kanıtlıyor. Site tasarımınızın göze hoş görünmesi, renk seçimi, eklenecek sekmeler müşterilerinizin ilgisini çekmesi ve site üzerinden alışveriş yapmaya yönelmesi açısından önemlidir.

Anasayfa Tasarımı

E-ticaret sisteminin en büyük avantajı tüm dünyayı pazar haline getirmesidir. Eğer müşteri kitlesini büyütmek ve onları satın almaya yönlendirmek istiyorsanız mutlaka farklı dil seçenekleri ekleyin.

Ürün kategorileri oluşturmak ziyaretçilerinizin aradıkları ürünü kolay ve hızlı bulmalarını sağlar. Bunun için ayrıca arama motoru da ekleyebilirsiniz.

Müşteri girişi butonu sitenizde kullanım kolaylığı sağlar. Böylece müşteriniz siteniz üzerinden başka bir zaman alışveriş yapmak istediğinde ödeme bilgilerini, adresini ve diğer bilgileri tekrar tekrar girmek zorunda kalmaz.

2. Ürün Bilgilerine Geniş Yer Verin

E-ticaret sitenizde satış yapmak için ziyaretçilerinize sunduğunuz bilgilerin doğru ve yeterli olması gerekir. Sunduğunuz ürün ya da hizmetle ilgili açıklayıcı fotoğraflara, kullanım alanlarına, ürün tanımına yer verin. Müşterileriniz, satışını yaptığınız ürüne gerçekten ihtiyaç duyduğunu düşünürse satın alır. Bu yüzden müşterilerinize ürününüze neden ihtiyacı olduğunu anlatabilecek tanımlar ve ayrıntılarla hitap edin.

Ürün fotoğraflarının ürünü gerçekte olduğu gibi göstermesine ve kaliteli olmasına dikkat edin. Ayrıca fotoğraflara yakınlaşma özelliği eklemeniz de yararlı olabilir. Bu sayede potansiyel müşterileriniz ürüne dokunma ve hissetme ihtiyaçlarını yakınlaşma özelliği ile tatmin ederek ürünü almaya yönelir.

Ürün Sayfası

Ürün bilgilerine ürünün ya da hizmetin müşterilerinize nasıl teslim edileceğini, teslimat koşullarını ve zamanını da ekleyin. Müşterilerinizin sorması muhtemel tüm soruları bu kısımda yanıtladığınızdan emin olun.

E-ticaret sitenizi her gün binlerce kullanıcı ziyaret ediyor olabilir. Ancak satışlarda artış yoksa ve ziyaretçileriniz sunduğunuz ürün ya da hizmetleri satın almıyorsa e-ticaret siteniz amacına ulaşmamış demektir. Ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmek için ürün bilgileri ya da ana sayfanız üzerinde “call to action” yani harekete geçirmek için indirimler, özel teklifler (ücretsiz kargo, belirli süreli indirimler) gibi haberleri paylaşın.

3. İletişimde Kalın

Müşterilerinizin sizinle iletişime geçebileceklerini ve herhangi bir soruları ya da sorunları olduğunda size hızlıca ulaşabileceklerini düşünmeleri ürünü satın almalarını sağlar. Müşteri ilişkilerini geliştirmek ve kolaylaştırmak için sitenizde müşterilerinizin size soru sorabileceği, önerilerini aktarabileceği şekilde iletişim sistemi kurgulayın.

Online alışveriş yapan müşterilerin %44'ü şunu söylüyor: "Bir e-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yaparken en çok önem verdiğim konulardan biri, sormak istediklerimi anında sorup destek alabileceğim bir canlı sohbet özelliğinin olması."

4.Kolay Ödeme Sistemi Kurgulayın

E-ticaret sitenizde ürün özelliklerini, teslimat koşullarını detaylı ve yalın bir dille anlatmış olabilirsiniz. Müşteri adaylarınız siteniz üzerinden ödeme yaparak ürünü satın almadan gerçek bir müşteri olmaz. Bunun için mümkün olduğunca kolay ve hızlı işleyen ödeme sistemleri kurgulamanız gerekir. Tek tıkla ödeme, kolay ödeme gibi isimlerle müşterinizin dikkatini çekebilir, kolay ödeme sistemi sayesinde ziyaretçilerinizi müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Kolay Ödeme Sepeti

5.Yorum ve Derecelendirme Sekmesi Ekleyin

E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ürün ya da hizmetlerinizi daha önce satın almış müşterilerinizin yorumlarını ve oylamalarını dikkate alırlar. Bu nedenle siteniz üzerinde, mümkünse her ürün ya da hizmetin sayfasına yorum ve derecelendirme kısmı ekleyin. Bu sayede memnun müşterilerinizin yorumları sayfanızda herkes tarafından görülür ve satılan ürünleriniz bir nevi kendi reklamını yapabilir. Memnun olmayan müşterilerinizin memnuniyetsizliğini gidermek için adımlar atın ve bu tip yorumlara sorunun neden kaynaklandığını, nasıl düzelteceğinizi yazarak cevap verin. Böylece site ziyaretçileriniz işinizle ve müşterilerinizle ne kadar ilgili olduğunuzu görebilir.

İşinizi e-ticarete, sizin ve sektörünüzün tüm ihtiyaçlarına cevap vermek adına hazırlanmış IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile taşıyın. Tüm paketlerimizi ve özelliklerini karşılaştırabilir, işiniz için uygun olanı seçebilir ve ücretsiz olarak platformumuzu deneyebilirsiniz!
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin