Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik

1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya

Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış grafiğini artırmak ve e-ticaret sitesinin başarılı ve etkili olması için 5 temel özelliğin sitenizde olduğundan emin olun.

1.Sitenin Tasarım Özellikleri

Geleneksel ticarette mağaza ne kadar önemliyse e-ticarette de internet sitesi o kadar önemlidir. Sitenin tasarımını yaparken (ya da yaptırırken) müşterilerinizin tercihlerini ve sitenizi nasıl daha kolay kullanabileceklerini göz önüne almanız gerekiyor. Yapılan araştırmalar e-ticaret müşterilerinin kullanımı kolay sitelerden daha çok alışveriş yaptığını kanıtlıyor. Site tasarımınızın göze hoş görünmesi, renk seçimi, eklenecek sekmeler müşterilerinizin ilgisini çekmesi ve site üzerinden alışveriş yapmaya yönelmesi açısından önemlidir.

Anasayfa Tasarımı

E-ticaret sisteminin en büyük avantajı tüm dünyayı pazar haline getirmesidir. Eğer müşteri kitlesini büyütmek ve onları satın almaya yönlendirmek istiyorsanız mutlaka farklı dil seçenekleri ekleyin.

Ürün kategorileri oluşturmak ziyaretçilerinizin aradıkları ürünü kolay ve hızlı bulmalarını sağlar. Bunun için ayrıca arama motoru da ekleyebilirsiniz.

Müşteri girişi butonu sitenizde kullanım kolaylığı sağlar. Böylece müşteriniz siteniz üzerinden başka bir zaman alışveriş yapmak istediğinde ödeme bilgilerini, adresini ve diğer bilgileri tekrar tekrar girmek zorunda kalmaz.

2. Ürün Bilgilerine Geniş Yer Verin

E-ticaret sitenizde satış yapmak için ziyaretçilerinize sunduğunuz bilgilerin doğru ve yeterli olması gerekir. Sunduğunuz ürün ya da hizmetle ilgili açıklayıcı fotoğraflara, kullanım alanlarına, ürün tanımına yer verin. Müşterileriniz, satışını yaptığınız ürüne gerçekten ihtiyaç duyduğunu düşünürse satın alır. Bu yüzden müşterilerinize ürününüze neden ihtiyacı olduğunu anlatabilecek tanımlar ve ayrıntılarla hitap edin.

Ürün fotoğraflarının ürünü gerçekte olduğu gibi göstermesine ve kaliteli olmasına dikkat edin. Ayrıca fotoğraflara yakınlaşma özelliği eklemeniz de yararlı olabilir. Bu sayede potansiyel müşterileriniz ürüne dokunma ve hissetme ihtiyaçlarını yakınlaşma özelliği ile tatmin ederek ürünü almaya yönelir.

Ürün Sayfası

Ürün bilgilerine ürünün ya da hizmetin müşterilerinize nasıl teslim edileceğini, teslimat koşullarını ve zamanını da ekleyin. Müşterilerinizin sorması muhtemel tüm soruları bu kısımda yanıtladığınızdan emin olun.

E-ticaret sitenizi her gün binlerce kullanıcı ziyaret ediyor olabilir. Ancak satışlarda artış yoksa ve ziyaretçileriniz sunduğunuz ürün ya da hizmetleri satın almıyorsa e-ticaret siteniz amacına ulaşmamış demektir. Ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmek için ürün bilgileri ya da ana sayfanız üzerinde “call to action” yani harekete geçirmek için indirimler, özel teklifler (ücretsiz kargo, belirli süreli indirimler) gibi haberleri paylaşın.

3. İletişimde Kalın

Müşterilerinizin sizinle iletişime geçebileceklerini ve herhangi bir soruları ya da sorunları olduğunda size hızlıca ulaşabileceklerini düşünmeleri ürünü satın almalarını sağlar. Müşteri ilişkilerini geliştirmek ve kolaylaştırmak için sitenizde müşterilerinizin size soru sorabileceği, önerilerini aktarabileceği şekilde iletişim sistemi kurgulayın.

Online alışveriş yapan müşterilerin %44'ü şunu söylüyor: "Bir e-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yaparken en çok önem verdiğim konulardan biri, sormak istediklerimi anında sorup destek alabileceğim bir canlı sohbet özelliğinin olması."

4.Kolay Ödeme Sistemi Kurgulayın

E-ticaret sitenizde ürün özelliklerini, teslimat koşullarını detaylı ve yalın bir dille anlatmış olabilirsiniz. Müşteri adaylarınız siteniz üzerinden ödeme yaparak ürünü satın almadan gerçek bir müşteri olmaz. Bunun için mümkün olduğunca kolay ve hızlı işleyen ödeme sistemleri kurgulamanız gerekir. Tek tıkla ödeme, kolay ödeme gibi isimlerle müşterinizin dikkatini çekebilir, kolay ödeme sistemi sayesinde ziyaretçilerinizi müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Kolay Ödeme Sepeti

5.Yorum ve Derecelendirme Sekmesi Ekleyin

E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ürün ya da hizmetlerinizi daha önce satın almış müşterilerinizin yorumlarını ve oylamalarını dikkate alırlar. Bu nedenle siteniz üzerinde, mümkünse her ürün ya da hizmetin sayfasına yorum ve derecelendirme kısmı ekleyin. Bu sayede memnun müşterilerinizin yorumları sayfanızda herkes tarafından görülür ve satılan ürünleriniz bir nevi kendi reklamını yapabilir. Memnun olmayan müşterilerinizin memnuniyetsizliğini gidermek için adımlar atın ve bu tip yorumlara sorunun neden kaynaklandığını, nasıl düzelteceğinizi yazarak cevap verin. Böylece site ziyaretçileriniz işinizle ve müşterilerinizle ne kadar ilgili olduğunuzu görebilir.

İşinizi e-ticarete, sizin ve sektörünüzün tüm ihtiyaçlarına cevap vermek adına hazırlanmış IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile taşıyın. Tüm paketlerimizi ve özelliklerini karşılaştırabilir, işiniz için uygun olanı seçebilir ve ücretsiz olarak platformumuzu deneyebilirsiniz!
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan