fbpx

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik

1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik

Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış grafiğini artırmak ve e-ticaret sitesinin başarılı ve etkili olması için 5 temel özelliğin sitenizde olduğundan emin olun.

1.Sitenin Tasarım Özellikleri

Geleneksel ticarette mağaza ne kadar önemliyse e-ticarette de internet sitesi o kadar önemlidir. Sitenin tasarımını yaparken (ya da yaptırırken) müşterilerinizin tercihlerini ve sitenizi nasıl daha kolay kullanabileceklerini göz önüne almanız gerekiyor. Yapılan araştırmalar e-ticaret müşterilerinin kullanımı kolay sitelerden daha çok alışveriş yaptığını kanıtlıyor. Site tasarımınızın göze hoş görünmesi, renk seçimi, eklenecek sekmeler müşterilerinizin ilgisini çekmesi ve site üzerinden alışveriş yapmaya yönelmesi açısından önemlidir.

Anasayfa Tasarımı

E-ticaret sisteminin en büyük avantajı tüm dünyayı pazar haline getirmesidir. Eğer müşteri kitlesini büyütmek ve onları satın almaya yönlendirmek istiyorsanız mutlaka farklı dil seçenekleri ekleyin.

Ürün kategorileri oluşturmak ziyaretçilerinizin aradıkları ürünü kolay ve hızlı bulmalarını sağlar. Bunun için ayrıca arama motoru da ekleyebilirsiniz.

Müşteri girişi butonu sitenizde kullanım kolaylığı sağlar. Böylece müşteriniz siteniz üzerinden başka bir zaman alışveriş yapmak istediğinde ödeme bilgilerini, adresini ve diğer bilgileri tekrar tekrar girmek zorunda kalmaz.

2. Ürün Bilgilerine Geniş Yer Verin

E-ticaret sitenizde satış yapmak için ziyaretçilerinize sunduğunuz bilgilerin doğru ve yeterli olması gerekir. Sunduğunuz ürün ya da hizmetle ilgili açıklayıcı fotoğraflara, kullanım alanlarına, ürün tanımına yer verin. Müşterileriniz, satışını yaptığınız ürüne gerçekten ihtiyaç duyduğunu düşünürse satın alır. Bu yüzden müşterilerinize ürününüze neden ihtiyacı olduğunu anlatabilecek tanımlar ve ayrıntılarla hitap edin.

Ürün fotoğraflarının ürünü gerçekte olduğu gibi göstermesine ve kaliteli olmasına dikkat edin. Ayrıca fotoğraflara yakınlaşma özelliği eklemeniz de yararlı olabilir. Bu sayede potansiyel müşterileriniz ürüne dokunma ve hissetme ihtiyaçlarını yakınlaşma özelliği ile tatmin ederek ürünü almaya yönelir.

Ürün Sayfası

Ürün bilgilerine ürünün ya da hizmetin müşterilerinize nasıl teslim edileceğini, teslimat koşullarını ve zamanını da ekleyin. Müşterilerinizin sorması muhtemel tüm soruları bu kısımda yanıtladığınızdan emin olun.

E-ticaret sitenizi her gün binlerce kullanıcı ziyaret ediyor olabilir. Ancak satışlarda artış yoksa ve ziyaretçileriniz sunduğunuz ürün ya da hizmetleri satın almıyorsa e-ticaret siteniz amacına ulaşmamış demektir. Ziyaretçilerinizi müşteriye çevirmek için ürün bilgileri ya da ana sayfanız üzerinde “call to action” yani harekete geçirmek için indirimler, özel teklifler (ücretsiz kargo, belirli süreli indirimler) gibi haberleri paylaşın.

3. İletişimde Kalın

Müşterilerinizin sizinle iletişime geçebileceklerini ve herhangi bir soruları ya da sorunları olduğunda size hızlıca ulaşabileceklerini düşünmeleri ürünü satın almalarını sağlar. Müşteri ilişkilerini geliştirmek ve kolaylaştırmak için sitenizde müşterilerinizin size soru sorabileceği, önerilerini aktarabileceği şekilde iletişim sistemi kurgulayın.

Online alışveriş yapan müşterilerin %44'ü şunu söylüyor: "Bir e-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yaparken en çok önem verdiğim konulardan biri, sormak istediklerimi anında sorup destek alabileceğim bir canlı sohbet özelliğinin olması."

4.Kolay Ödeme Sistemi Kurgulayın

E-ticaret sitenizde ürün özelliklerini, teslimat koşullarını detaylı ve yalın bir dille anlatmış olabilirsiniz. Müşteri adaylarınız siteniz üzerinden ödeme yaparak ürünü satın almadan gerçek bir müşteri olmaz. Bunun için mümkün olduğunca kolay ve hızlı işleyen ödeme sistemleri kurgulamanız gerekir. Tek tıkla ödeme, kolay ödeme gibi isimlerle müşterinizin dikkatini çekebilir, kolay ödeme sistemi sayesinde ziyaretçilerinizi müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Kolay Ödeme Sepeti

5.Yorum ve Derecelendirme Sekmesi Ekleyin

E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ürün ya da hizmetlerinizi daha önce satın almış müşterilerinizin yorumlarını ve oylamalarını dikkate alırlar. Bu nedenle siteniz üzerinde, mümkünse her ürün ya da hizmetin sayfasına yorum ve derecelendirme kısmı ekleyin. Bu sayede memnun müşterilerinizin yorumları sayfanızda herkes tarafından görülür ve satılan ürünleriniz bir nevi kendi reklamını yapabilir. Memnun olmayan müşterilerinizin memnuniyetsizliğini gidermek için adımlar atın ve bu tip yorumlara sorunun neden kaynaklandığını, nasıl düzelteceğinizi yazarak cevap verin. Böylece site ziyaretçileriniz işinizle ve müşterilerinizle ne kadar ilgili olduğunuzu görebilir.

İşinizi e-ticarete, sizin ve sektörünüzün tüm ihtiyaçlarına cevap vermek adına hazırlanmış IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile taşıyın. Tüm paketlerimizi ve özelliklerini karşılaştırabilir, işiniz için uygun olanı seçebilir ve ücretsiz olarak platformumuzu deneyebilirsiniz!
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan