Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

1 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile kullanıcıların fikirlerini değiştirmek ve onlara yeni bilgiler sunmak mümkün olduğu için e-ticaret sitenizde farklı şekillerde bu içerikleri kullanabilirsiniz. Görsel tasarım ögeleri farklı gruplar halinde eline alınabilir ve e-ticaret sitesi üzerinde farklı amaçlarla kullanılabilir. Bu rehberimizde de bu amaçların üzerinde durarak; satışlarınızı ve etkileşimlerinizi nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

Görsel tasarım ögelerinin amaçları

Öncelikle bu görsel tasarım ögelerin amaçlarını ele alalım ve sonrasında da ne tür görsel içerikler kullanabileceğinize değinelim.

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz

Görsel ögeler, kullanıcı deneyimini geliştirmek için önemli bir araçtır. Yazılı içerikler yerine, görsel içeriklerle kullanıcılara site üzerinde bilgiler verebileceğiniz gibi onları belli sayfalara yönlendirmek için ikonlar, simgeler, şekiller veya fotoğraflar kullanabilirsiniz. Kullandığınız görsel ögelerin çarpıcı ve ilgi çekici olması, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, içeriklerle de daha fazla etkileşime girmelerine yardımcı olacaktır. Kullanıcıları site üzerinde tutmak ve onların sayfalarla etkileşim içerisinde girmelerini sağlamanız, kullanıcı deneyimini olumlu etkileyeceği gibi kullanıcıları site üzerinde tuttuğunuz için SEO açısından sayfa değerinizi de yükselteceksiniz. Kullanıcıların yazılı metinlerden kaçınmaları ve görsel tasarım ögeleri ile daha fazla etkileşime girmeleri, sitenizdeki içeriklerin de daha kolay anlaşılmasına yardımcı olacağı için görsel kullanımlarına ağırlık vermeniz oldukça önemlidir.

Eski blog içeriklerini yeniden değerlendirebilirsiniz

Görsel tasarım ögeleri, eski blog içeriklerinizi de yeniden degerlendirme konusunda size yardımcı olur. Özellikle ilk paylaşım döneminde çok etkileşim alan ya da organik olarak çok trafik getiren bir blog yazınızı, görsel içeriğe dönüştürerek yeniden kullanabilirsiniz. Bu blog yazılarını bir video içeriğine dönüştürebileceğiniz gibi infografik çalışmaları yaparak bu blog yazısının içeriklerini görsel bir hale getirerek yeniden paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra çok yazılı içerik olması nedeniyle çok fazla talep görmeyen içerikleri de görsel tasarımlarla hareketlendirebilir hatta video çalışmalarıyla seslendirmeler yaparak yeniden ele almayı da deneyebilirsiniz. İçerik olarak değerli olmasına karşın yazılı içerik olması nedeniyle etkileşim almayan içerikleri değerlendirmek için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

SEO çalışmaları için kullanabilirsiniz

Google’daki görsel arama sorgularını karşılamak için de görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz. Görsel arama sorgularının son yıllarda epey artış göstermesi ve görsel içeriklerin de kendine özgü bir SEO değeri taşıması nedeniyle e-ticaret siteniz üzerindeki görselleri arama motorlarına uyumlu hale getirerek, bu görsel ögeler üzerinden sitenize organik trafik çekmeyi deneyebilirsiniz. Görsel optimizasyonunu farklı şekillerde ele almanız gerekiyor Bunun için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal etkileşimi artırabilirsiniz

Görsel içerikler sosyal etkileşimi artırmak için de etkili araçlardır. Sitenizi ziyaret eden kişilerin, kendi sosyal hesaplarında sitenizdeki içerikleri paylaşmalarını sağlayabileceğiniz gibi ürün fotoğrafları arasında konsept fotoğraf ya da video kullanmanız da kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmesini sağlayacaktır. Durağan içerikler yerine hareketli ve görsel olarak çarpıcı ögeleri sitenizde barındırmanız, ziyaretçilerin sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, bu içeriklerle etkileşime girmesine de yardımcı olduğu için önemlidir.

Ne tür görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz?

Sitenizde kullanabileceğiniz birçok farklı görsel tasarım ögesi bulunuyor. Bunları şöyle listeleyebiliriz: Fotoğraflar: En temel düzeyde ele alırsak, e-ticaret sitenizin olmazsa olmazı fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, bannerlar, kategori fotoğrafları, marka ile ilgili görseller, şirket içini gösteren fotoğraflar gibi birçok alternatifi e-ticaret sitenizde kullanabilirsiniz. 360 derece fotoğraf/videolar: Son dönemlerde firmaların yatırım yaptığı konulardan biri de 360 derece fotoğraf ve videolar olmaya başladı. Ürünlerin her açıdan görüntülenmesini sağlamak için bu fotoğraf ve videolardan da yararlanabilirsiniz. GIF: GIF formatı son birkaç yıldır popüler bir şekilde kullanılmaya başladı ve bu format aynı zamanda artık e-ticaret sitelerinde de yer alıyor. Hareketli resim formatı olan GIF, bir ürün fotoğrafına dinamizm katmak, kullanıcıların ilgisini belli bir alana çekmek veya etkileşim yaratmak için kullanılabilir. Videolar: Video içerikler de tabii ki görsel tasarım ögeleri arasında en popüler olan içeriklerden biri. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra, eğlenceli içerikleri, SSS içerikleri, ürün kullanım alanlarını gösteren konsept videolar gibi birçok farklı içerikten yararlanabilirsiniz. İnfografikler: İnfografikler de belli bir konu hakkında istatistiksel veri paylaşımı yaparken kullanabileceğiniz görsel ögeler arasındadır. İnfografikler üzerinde birden fazla konuyla ilgili istatistikler verebileceğiniz gibi sadece tek bir konu hakkında alt kırılım istatistiklerini de ele alabilirsiniz. İkon, simge ve semboller (Emojiler): Sosyal ağlarda kullanıcıların iletişim kurarken sıklıkla kullandığı Emojiler de artık e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz görsel tasarım ögeleri arasında yer alıyor. Emojilerin yanı sıra belli sayfa veya yönlendirme işlemleri için semboller ve ikonlardan da yararlanabilirsiniz. Bu sembollerin kullanımı hem tasarımlarınıza bir dinamizm katar hem de içeriğin daha kolay anlaşılır olmasını sağlar.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın