fbpx

Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

1 Mart 2019
Sinan Oypan

Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile kullanıcıların fikirlerini değiştirmek ve onlara yeni bilgiler sunmak mümkün olduğu için e-ticaret sitenizde farklı şekillerde bu içerikleri kullanabilirsiniz.

Görsel tasarım ögeleri farklı gruplar halinde eline alınabilir ve e-ticaret sitesi üzerinde farklı amaçlarla kullanılabilir. Bu rehberimizde de bu amaçların üzerinde durarak; satışlarınızı ve etkileşimlerinizi nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

Görsel tasarım ögelerinin amaçları

Öncelikle bu görsel tasarım ögelerin amaçlarını ele alalım ve sonrasında da ne tür görsel içerikler kullanabileceğinize değinelim.

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz

Görsel ögeler, kullanıcı deneyimini geliştirmek için önemli bir araçtır. Yazılı içerikler yerine, görsel içeriklerle kullanıcılara site üzerinde bilgiler verebileceğiniz gibi onları belli sayfalara yönlendirmek için ikonlar, simgeler, şekiller veya fotoğraflar kullanabilirsiniz.

Kullandığınız görsel ögelerin çarpıcı ve ilgi çekici olması, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, içeriklerle de daha fazla etkileşime girmelerine yardımcı olacaktır. Kullanıcıları site üzerinde tutmak ve onların sayfalarla etkileşim içerisinde girmelerini sağlamanız, kullanıcı deneyimini olumlu etkileyeceği gibi kullanıcıları site üzerinde tuttuğunuz için SEO açısından sayfa değerinizi de yükselteceksiniz.

Kullanıcıların yazılı metinlerden kaçınmaları ve görsel tasarım ögeleri ile daha fazla etkileşime girmeleri, sitenizdeki içeriklerin de daha kolay anlaşılmasına yardımcı olacağı için görsel kullanımlarına ağırlık vermeniz oldukça önemlidir.

Eski blog içeriklerini yeniden değerlendirebilirsiniz

Görsel tasarım ögeleri, eski blog içeriklerinizi de yeniden degerlendirme konusunda size yardımcı olur. Özellikle ilk paylaşım döneminde çok etkileşim alan ya da organik olarak çok trafik getiren bir blog yazınızı, görsel içeriğe dönüştürerek yeniden kullanabilirsiniz. Bu blog yazılarını bir video içeriğine dönüştürebileceğiniz gibi infografik çalışmaları yaparak bu blog yazısının içeriklerini görsel bir hale getirerek yeniden paylaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra çok yazılı içerik olması nedeniyle çok fazla talep görmeyen içerikleri de görsel tasarımlarla hareketlendirebilir hatta video çalışmalarıyla seslendirmeler yaparak yeniden ele almayı da deneyebilirsiniz. İçerik olarak değerli olmasına karşın yazılı içerik olması nedeniyle etkileşim almayan içerikleri değerlendirmek için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

SEO çalışmaları için kullanabilirsiniz

Google’daki görsel arama sorgularını karşılamak için de görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz. Görsel arama sorgularının son yıllarda epey artış göstermesi ve görsel içeriklerin de kendine özgü bir SEO değeri taşıması nedeniyle e-ticaret siteniz üzerindeki görselleri arama motorlarına uyumlu hale getirerek, bu görsel ögeler üzerinden sitenize organik trafik çekmeyi deneyebilirsiniz.

Görsel optimizasyonunu farklı şekillerde ele almanız gerekiyor Bunun için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal etkileşimi artırabilirsiniz

Görsel içerikler sosyal etkileşimi artırmak için de etkili araçlardır. Sitenizi ziyaret eden kişilerin, kendi sosyal hesaplarında sitenizdeki içerikleri paylaşmalarını sağlayabileceğiniz gibi ürün fotoğrafları arasında konsept fotoğraf ya da video kullanmanız da kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmesini sağlayacaktır.

Durağan içerikler yerine hareketli ve görsel olarak çarpıcı ögeleri sitenizde barındırmanız, ziyaretçilerin sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, bu içeriklerle etkileşime girmesine de yardımcı olduğu için önemlidir.

Ne tür görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz?

Sitenizde kullanabileceğiniz birçok farklı görsel tasarım ögesi bulunuyor. Bunları şöyle listeleyebiliriz:

Fotoğraflar: En temel düzeyde ele alırsak, e-ticaret sitenizin olmazsa olmazı fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, bannerlar, kategori fotoğrafları, marka ile ilgili görseller, şirket içini gösteren fotoğraflar gibi birçok alternatifi e-ticaret sitenizde kullanabilirsiniz.

360 derece fotoğraf/videolar: Son dönemlerde firmaların yatırım yaptığı konulardan biri de 360 derece fotoğraf ve videolar olmaya başladı. Ürünlerin her açıdan görüntülenmesini sağlamak için bu fotoğraf ve videolardan da yararlanabilirsiniz.

GIF: GIF formatı son birkaç yıldır popüler bir şekilde kullanılmaya başladı ve bu format aynı zamanda artık e-ticaret sitelerinde de yer alıyor. Hareketli resim formatı olan GIF, bir ürün fotoğrafına dinamizm katmak, kullanıcıların ilgisini belli bir alana çekmek veya etkileşim yaratmak için kullanılabilir.

Videolar: Video içerikler de tabii ki görsel tasarım ögeleri arasında en popüler olan içeriklerden biri. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra, eğlenceli içerikleri, SSS içerikleri, ürün kullanım alanlarını gösteren konsept videolar gibi birçok farklı içerikten yararlanabilirsiniz.

İnfografikler: İnfografikler de belli bir konu hakkında istatistiksel veri paylaşımı yaparken kullanabileceğiniz görsel ögeler arasındadır. İnfografikler üzerinde birden fazla konuyla ilgili istatistikler verebileceğiniz gibi sadece tek bir konu hakkında alt kırılım istatistiklerini de ele alabilirsiniz.

İkon, simge ve semboller (Emojiler): Sosyal ağlarda kullanıcıların iletişim kurarken sıklıkla kullandığı Emojiler de artık e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz görsel tasarım ögeleri arasında yer alıyor. Emojilerin yanı sıra belli sayfa veya yönlendirme işlemleri için semboller ve ikonlardan da yararlanabilirsiniz. Bu sembollerin kullanımı hem tasarımlarınıza bir dinamizm katar hem de içeriğin daha kolay anlaşılır olmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan