Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

1 Mart 2019
Sinan Oypan

Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile kullanıcıların fikirlerini değiştirmek ve onlara yeni bilgiler sunmak mümkün olduğu için e-ticaret sitenizde farklı şekillerde bu içerikleri kullanabilirsiniz.

Görsel tasarım ögeleri farklı gruplar halinde eline alınabilir ve e-ticaret sitesi üzerinde farklı amaçlarla kullanılabilir. Bu rehberimizde de bu amaçların üzerinde durarak; satışlarınızı ve etkileşimlerinizi nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

Görsel tasarım ögelerinin amaçları

Öncelikle bu görsel tasarım ögelerin amaçlarını ele alalım ve sonrasında da ne tür görsel içerikler kullanabileceğinize değinelim.

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz

Görsel ögeler, kullanıcı deneyimini geliştirmek için önemli bir araçtır. Yazılı içerikler yerine, görsel içeriklerle kullanıcılara site üzerinde bilgiler verebileceğiniz gibi onları belli sayfalara yönlendirmek için ikonlar, simgeler, şekiller veya fotoğraflar kullanabilirsiniz.

Kullandığınız görsel ögelerin çarpıcı ve ilgi çekici olması, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, içeriklerle de daha fazla etkileşime girmelerine yardımcı olacaktır. Kullanıcıları site üzerinde tutmak ve onların sayfalarla etkileşim içerisinde girmelerini sağlamanız, kullanıcı deneyimini olumlu etkileyeceği gibi kullanıcıları site üzerinde tuttuğunuz için SEO açısından sayfa değerinizi de yükselteceksiniz.

Kullanıcıların yazılı metinlerden kaçınmaları ve görsel tasarım ögeleri ile daha fazla etkileşime girmeleri, sitenizdeki içeriklerin de daha kolay anlaşılmasına yardımcı olacağı için görsel kullanımlarına ağırlık vermeniz oldukça önemlidir.

Eski blog içeriklerini yeniden değerlendirebilirsiniz

Görsel tasarım ögeleri, eski blog içeriklerinizi de yeniden degerlendirme konusunda size yardımcı olur. Özellikle ilk paylaşım döneminde çok etkileşim alan ya da organik olarak çok trafik getiren bir blog yazınızı, görsel içeriğe dönüştürerek yeniden kullanabilirsiniz. Bu blog yazılarını bir video içeriğine dönüştürebileceğiniz gibi infografik çalışmaları yaparak bu blog yazısının içeriklerini görsel bir hale getirerek yeniden paylaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra çok yazılı içerik olması nedeniyle çok fazla talep görmeyen içerikleri de görsel tasarımlarla hareketlendirebilir hatta video çalışmalarıyla seslendirmeler yaparak yeniden ele almayı da deneyebilirsiniz. İçerik olarak değerli olmasına karşın yazılı içerik olması nedeniyle etkileşim almayan içerikleri değerlendirmek için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

SEO çalışmaları için kullanabilirsiniz

Google’daki görsel arama sorgularını karşılamak için de görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz. Görsel arama sorgularının son yıllarda epey artış göstermesi ve görsel içeriklerin de kendine özgü bir SEO değeri taşıması nedeniyle e-ticaret siteniz üzerindeki görselleri arama motorlarına uyumlu hale getirerek, bu görsel ögeler üzerinden sitenize organik trafik çekmeyi deneyebilirsiniz.

Görsel optimizasyonunu farklı şekillerde ele almanız gerekiyor Bunun için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal etkileşimi artırabilirsiniz

Görsel içerikler sosyal etkileşimi artırmak için de etkili araçlardır. Sitenizi ziyaret eden kişilerin, kendi sosyal hesaplarında sitenizdeki içerikleri paylaşmalarını sağlayabileceğiniz gibi ürün fotoğrafları arasında konsept fotoğraf ya da video kullanmanız da kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmesini sağlayacaktır.

Durağan içerikler yerine hareketli ve görsel olarak çarpıcı ögeleri sitenizde barındırmanız, ziyaretçilerin sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, bu içeriklerle etkileşime girmesine de yardımcı olduğu için önemlidir.

Ne tür görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz?

Sitenizde kullanabileceğiniz birçok farklı görsel tasarım ögesi bulunuyor. Bunları şöyle listeleyebiliriz:

Fotoğraflar: En temel düzeyde ele alırsak, e-ticaret sitenizin olmazsa olmazı fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, bannerlar, kategori fotoğrafları, marka ile ilgili görseller, şirket içini gösteren fotoğraflar gibi birçok alternatifi e-ticaret sitenizde kullanabilirsiniz.

360 derece fotoğraf/videolar: Son dönemlerde firmaların yatırım yaptığı konulardan biri de 360 derece fotoğraf ve videolar olmaya başladı. Ürünlerin her açıdan görüntülenmesini sağlamak için bu fotoğraf ve videolardan da yararlanabilirsiniz.

GIF: GIF formatı son birkaç yıldır popüler bir şekilde kullanılmaya başladı ve bu format aynı zamanda artık e-ticaret sitelerinde de yer alıyor. Hareketli resim formatı olan GIF, bir ürün fotoğrafına dinamizm katmak, kullanıcıların ilgisini belli bir alana çekmek veya etkileşim yaratmak için kullanılabilir.

Videolar: Video içerikler de tabii ki görsel tasarım ögeleri arasında en popüler olan içeriklerden biri. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra, eğlenceli içerikleri, SSS içerikleri, ürün kullanım alanlarını gösteren konsept videolar gibi birçok farklı içerikten yararlanabilirsiniz.

İnfografikler: İnfografikler de belli bir konu hakkında istatistiksel veri paylaşımı yaparken kullanabileceğiniz görsel ögeler arasındadır. İnfografikler üzerinde birden fazla konuyla ilgili istatistikler verebileceğiniz gibi sadece tek bir konu hakkında alt kırılım istatistiklerini de ele alabilirsiniz.

İkon, simge ve semboller (Emojiler): Sosyal ağlarda kullanıcıların iletişim kurarken sıklıkla kullandığı Emojiler de artık e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz görsel tasarım ögeleri arasında yer alıyor. Emojilerin yanı sıra belli sayfa veya yönlendirme işlemleri için semboller ve ikonlardan da yararlanabilirsiniz. Bu sembollerin kullanımı hem tasarımlarınıza bir dinamizm katar hem de içeriğin daha kolay anlaşılır olmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan