Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

1 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile kullanıcıların fikirlerini değiştirmek ve onlara yeni bilgiler sunmak mümkün olduğu için e-ticaret sitenizde farklı şekillerde bu içerikleri kullanabilirsiniz.

Görsel tasarım ögeleri farklı gruplar halinde eline alınabilir ve e-ticaret sitesi üzerinde farklı amaçlarla kullanılabilir. Bu rehberimizde de bu amaçların üzerinde durarak; satışlarınızı ve etkileşimlerinizi nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

Görsel tasarım ögelerinin amaçları

Öncelikle bu görsel tasarım ögelerin amaçlarını ele alalım ve sonrasında da ne tür görsel içerikler kullanabileceğinize değinelim.

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz

Görsel ögeler, kullanıcı deneyimini geliştirmek için önemli bir araçtır. Yazılı içerikler yerine, görsel içeriklerle kullanıcılara site üzerinde bilgiler verebileceğiniz gibi onları belli sayfalara yönlendirmek için ikonlar, simgeler, şekiller veya fotoğraflar kullanabilirsiniz.

Kullandığınız görsel ögelerin çarpıcı ve ilgi çekici olması, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, içeriklerle de daha fazla etkileşime girmelerine yardımcı olacaktır. Kullanıcıları site üzerinde tutmak ve onların sayfalarla etkileşim içerisinde girmelerini sağlamanız, kullanıcı deneyimini olumlu etkileyeceği gibi kullanıcıları site üzerinde tuttuğunuz için SEO açısından sayfa değerinizi de yükselteceksiniz.

Kullanıcıların yazılı metinlerden kaçınmaları ve görsel tasarım ögeleri ile daha fazla etkileşime girmeleri, sitenizdeki içeriklerin de daha kolay anlaşılmasına yardımcı olacağı için görsel kullanımlarına ağırlık vermeniz oldukça önemlidir.

Eski blog içeriklerini yeniden değerlendirebilirsiniz

Görsel tasarım ögeleri, eski blog içeriklerinizi de yeniden degerlendirme konusunda size yardımcı olur. Özellikle ilk paylaşım döneminde çok etkileşim alan ya da organik olarak çok trafik getiren bir blog yazınızı, görsel içeriğe dönüştürerek yeniden kullanabilirsiniz. Bu blog yazılarını bir video içeriğine dönüştürebileceğiniz gibi infografik çalışmaları yaparak bu blog yazısının içeriklerini görsel bir hale getirerek yeniden paylaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra çok yazılı içerik olması nedeniyle çok fazla talep görmeyen içerikleri de görsel tasarımlarla hareketlendirebilir hatta video çalışmalarıyla seslendirmeler yaparak yeniden ele almayı da deneyebilirsiniz. İçerik olarak değerli olmasına karşın yazılı içerik olması nedeniyle etkileşim almayan içerikleri değerlendirmek için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

SEO çalışmaları için kullanabilirsiniz

Google’daki görsel arama sorgularını karşılamak için de görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz. Görsel arama sorgularının son yıllarda epey artış göstermesi ve görsel içeriklerin de kendine özgü bir SEO değeri taşıması nedeniyle e-ticaret siteniz üzerindeki görselleri arama motorlarına uyumlu hale getirerek, bu görsel ögeler üzerinden sitenize organik trafik çekmeyi deneyebilirsiniz.

Görsel optimizasyonunu farklı şekillerde ele almanız gerekiyor Bunun için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal etkileşimi artırabilirsiniz

Görsel içerikler sosyal etkileşimi artırmak için de etkili araçlardır. Sitenizi ziyaret eden kişilerin, kendi sosyal hesaplarında sitenizdeki içerikleri paylaşmalarını sağlayabileceğiniz gibi ürün fotoğrafları arasında konsept fotoğraf ya da video kullanmanız da kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmesini sağlayacaktır.

Durağan içerikler yerine hareketli ve görsel olarak çarpıcı ögeleri sitenizde barındırmanız, ziyaretçilerin sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, bu içeriklerle etkileşime girmesine de yardımcı olduğu için önemlidir.

Ne tür görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz?

Sitenizde kullanabileceğiniz birçok farklı görsel tasarım ögesi bulunuyor. Bunları şöyle listeleyebiliriz:

Fotoğraflar: En temel düzeyde ele alırsak, e-ticaret sitenizin olmazsa olmazı fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, bannerlar, kategori fotoğrafları, marka ile ilgili görseller, şirket içini gösteren fotoğraflar gibi birçok alternatifi e-ticaret sitenizde kullanabilirsiniz.

360 derece fotoğraf/videolar: Son dönemlerde firmaların yatırım yaptığı konulardan biri de 360 derece fotoğraf ve videolar olmaya başladı. Ürünlerin her açıdan görüntülenmesini sağlamak için bu fotoğraf ve videolardan da yararlanabilirsiniz.

GIF: GIF formatı son birkaç yıldır popüler bir şekilde kullanılmaya başladı ve bu format aynı zamanda artık e-ticaret sitelerinde de yer alıyor. Hareketli resim formatı olan GIF, bir ürün fotoğrafına dinamizm katmak, kullanıcıların ilgisini belli bir alana çekmek veya etkileşim yaratmak için kullanılabilir.

Videolar: Video içerikler de tabii ki görsel tasarım ögeleri arasında en popüler olan içeriklerden biri. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra, eğlenceli içerikleri, SSS içerikleri, ürün kullanım alanlarını gösteren konsept videolar gibi birçok farklı içerikten yararlanabilirsiniz.

İnfografikler: İnfografikler de belli bir konu hakkında istatistiksel veri paylaşımı yaparken kullanabileceğiniz görsel ögeler arasındadır. İnfografikler üzerinde birden fazla konuyla ilgili istatistikler verebileceğiniz gibi sadece tek bir konu hakkında alt kırılım istatistiklerini de ele alabilirsiniz.

İkon, simge ve semboller (Emojiler): Sosyal ağlarda kullanıcıların iletişim kurarken sıklıkla kullandığı Emojiler de artık e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz görsel tasarım ögeleri arasında yer alıyor. Emojilerin yanı sıra belli sayfa veya yönlendirme işlemleri için semboller ve ikonlardan da yararlanabilirsiniz. Bu sembollerin kullanımı hem tasarımlarınıza bir dinamizm katar hem de içeriğin daha kolay anlaşılır olmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan