Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

1 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile kullanıcıların fikirlerini değiştirmek ve onlara yeni bilgiler sunmak mümkün olduğu için e-ticaret sitenizde farklı şekillerde bu içerikleri kullanabilirsiniz. Görsel tasarım ögeleri farklı gruplar halinde eline alınabilir ve e-ticaret sitesi üzerinde farklı amaçlarla kullanılabilir. Bu rehberimizde de bu amaçların üzerinde durarak; satışlarınızı ve etkileşimlerinizi nasıl artırabileceğinizi ele alacağız.

Görsel tasarım ögelerinin amaçları

Öncelikle bu görsel tasarım ögelerin amaçlarını ele alalım ve sonrasında da ne tür görsel içerikler kullanabileceğinize değinelim.

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz

Görsel ögeler, kullanıcı deneyimini geliştirmek için önemli bir araçtır. Yazılı içerikler yerine, görsel içeriklerle kullanıcılara site üzerinde bilgiler verebileceğiniz gibi onları belli sayfalara yönlendirmek için ikonlar, simgeler, şekiller veya fotoğraflar kullanabilirsiniz. Kullandığınız görsel ögelerin çarpıcı ve ilgi çekici olması, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, içeriklerle de daha fazla etkileşime girmelerine yardımcı olacaktır. Kullanıcıları site üzerinde tutmak ve onların sayfalarla etkileşim içerisinde girmelerini sağlamanız, kullanıcı deneyimini olumlu etkileyeceği gibi kullanıcıları site üzerinde tuttuğunuz için SEO açısından sayfa değerinizi de yükselteceksiniz. Kullanıcıların yazılı metinlerden kaçınmaları ve görsel tasarım ögeleri ile daha fazla etkileşime girmeleri, sitenizdeki içeriklerin de daha kolay anlaşılmasına yardımcı olacağı için görsel kullanımlarına ağırlık vermeniz oldukça önemlidir.

Eski blog içeriklerini yeniden değerlendirebilirsiniz

Görsel tasarım ögeleri, eski blog içeriklerinizi de yeniden degerlendirme konusunda size yardımcı olur. Özellikle ilk paylaşım döneminde çok etkileşim alan ya da organik olarak çok trafik getiren bir blog yazınızı, görsel içeriğe dönüştürerek yeniden kullanabilirsiniz. Bu blog yazılarını bir video içeriğine dönüştürebileceğiniz gibi infografik çalışmaları yaparak bu blog yazısının içeriklerini görsel bir hale getirerek yeniden paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra çok yazılı içerik olması nedeniyle çok fazla talep görmeyen içerikleri de görsel tasarımlarla hareketlendirebilir hatta video çalışmalarıyla seslendirmeler yaparak yeniden ele almayı da deneyebilirsiniz. İçerik olarak değerli olmasına karşın yazılı içerik olması nedeniyle etkileşim almayan içerikleri değerlendirmek için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

SEO çalışmaları için kullanabilirsiniz

Google’daki görsel arama sorgularını karşılamak için de görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz. Görsel arama sorgularının son yıllarda epey artış göstermesi ve görsel içeriklerin de kendine özgü bir SEO değeri taşıması nedeniyle e-ticaret siteniz üzerindeki görselleri arama motorlarına uyumlu hale getirerek, bu görsel ögeler üzerinden sitenize organik trafik çekmeyi deneyebilirsiniz. Görsel optimizasyonunu farklı şekillerde ele almanız gerekiyor Bunun için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

Sosyal etkileşimi artırabilirsiniz

Görsel içerikler sosyal etkileşimi artırmak için de etkili araçlardır. Sitenizi ziyaret eden kişilerin, kendi sosyal hesaplarında sitenizdeki içerikleri paylaşmalarını sağlayabileceğiniz gibi ürün fotoğrafları arasında konsept fotoğraf ya da video kullanmanız da kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmesini sağlayacaktır. Durağan içerikler yerine hareketli ve görsel olarak çarpıcı ögeleri sitenizde barındırmanız, ziyaretçilerin sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlarken, bu içeriklerle etkileşime girmesine de yardımcı olduğu için önemlidir.

Ne tür görsel tasarım ögeleri kullanabilirsiniz?

Sitenizde kullanabileceğiniz birçok farklı görsel tasarım ögesi bulunuyor. Bunları şöyle listeleyebiliriz: Fotoğraflar: En temel düzeyde ele alırsak, e-ticaret sitenizin olmazsa olmazı fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, bannerlar, kategori fotoğrafları, marka ile ilgili görseller, şirket içini gösteren fotoğraflar gibi birçok alternatifi e-ticaret sitenizde kullanabilirsiniz. 360 derece fotoğraf/videolar: Son dönemlerde firmaların yatırım yaptığı konulardan biri de 360 derece fotoğraf ve videolar olmaya başladı. Ürünlerin her açıdan görüntülenmesini sağlamak için bu fotoğraf ve videolardan da yararlanabilirsiniz. GIF: GIF formatı son birkaç yıldır popüler bir şekilde kullanılmaya başladı ve bu format aynı zamanda artık e-ticaret sitelerinde de yer alıyor. Hareketli resim formatı olan GIF, bir ürün fotoğrafına dinamizm katmak, kullanıcıların ilgisini belli bir alana çekmek veya etkileşim yaratmak için kullanılabilir. Videolar: Video içerikler de tabii ki görsel tasarım ögeleri arasında en popüler olan içeriklerden biri. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra, eğlenceli içerikleri, SSS içerikleri, ürün kullanım alanlarını gösteren konsept videolar gibi birçok farklı içerikten yararlanabilirsiniz. İnfografikler: İnfografikler de belli bir konu hakkında istatistiksel veri paylaşımı yaparken kullanabileceğiniz görsel ögeler arasındadır. İnfografikler üzerinde birden fazla konuyla ilgili istatistikler verebileceğiniz gibi sadece tek bir konu hakkında alt kırılım istatistiklerini de ele alabilirsiniz. İkon, simge ve semboller (Emojiler): Sosyal ağlarda kullanıcıların iletişim kurarken sıklıkla kullandığı Emojiler de artık e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz görsel tasarım ögeleri arasında yer alıyor. Emojilerin yanı sıra belli sayfa veya yönlendirme işlemleri için semboller ve ikonlardan da yararlanabilirsiniz. Bu sembollerin kullanımı hem tasarımlarınıza bir dinamizm katar hem de içeriğin daha kolay anlaşılır olmasını sağlar.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
Yurt dışına açılmak, ticaret yapan firmaların neredeyse tamamının en önemli hedefleri arasındadır. Çünkü TL karşısında yüksek değere sahip olan para birimleri üzerinden gelir elde etmek son derece avantajlıdır. Üstelik ihracat...
18 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Telefondan Alışveriş Trendleri Nelerdir?
Telefondan Alışveriş Trendleri Nelerdir?
Bir e-ticaret kategorisi olan telefondan alışveriş, satıcıya ve tüketiciye sağladığı kolaylıklar sayesinde yükselen bir trenddir. Mobil cihazlardan satın alma olanağı sağlayan bu yöntem, online alışveriş yapma alışkanlığına...
7 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticarete Başlamak İsteyenler İçin Yeni İş Fikirleri
E-Ticarete Başlamak İsteyenler İçin Yeni İş Fikirleri
Kendi alanında başarılı olan markalara baktığımızda hepsinin temelinde iyi bir fikir olduğunu görebiliriz. Doğru sorulara cevap veren ve detaylı biçimde ele alınan bir fikrin başarı getirmesi olasıdır. Üzerine düşünülmüş ve...
21 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya