E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada, kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlamada, ürünlerinizi tanıtmada önemli bir rol oynar. Bu nedenle de sayfanın doğru alanıda doğru öğeleri kullanarak, tasarımınızı işinizi daha iyi yansıtmak ve vitrininizi daha ilgi çekici hale getirmenize yardımcı olur. Ana sayfadaki öğelerin yerleşimi ve içerikleri ziyaretçilerin sitede kalmalarını sağlar ya da bu ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu sebeple de özellikle ana sayfanın hangi alanında hangi öğelere nasıl yer verdiğinize dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de sayfayı bölümler haline ayırarak, bu bölümlerde hangi öğeleri kullanabileceğinizi ele alacağız.

Sayfanın üst bölümü

Sayfanın üst bölümü, kullanıcının fare ile sayfayı aşağıya kaydırmadan, sayfada ilk gördüğü alan olarak adlandırılabilir. Bu bölümü vitrininizin ilk göze çarpan bölümü olarak da düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ziyaretçilere bazı önemli bilgileri, ürünleri ve eyleme geçmelerini sağlayacak unsurları bu bölümlerde bulundurmalısınız. Sayfanın üst bölümünde yer alması gereken öğeleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Sade ve kolay kullanılır bir navigasyon menüsü

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ziyaretçilerinizin site üzerinde rahat bir şekilde gezinebilmelerini ve aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bu nedenle de navigasyonunuzun sade ve kolay anlaşılır olması gerekir. Ürün kategorilerinizi doğru bir şekilde düzenelemeniz, ilgili ürünleri bir çatı altında toplamanız, farklı kategorileriniz bulunuyorsa menü çubuğunuzda bu kategorileri göstermeli ve gereken durumlarda bu kategorileri alt kategorilere bölerek kullanıcıların farklı ürün gruplarına ulaşabilmelerini sağlamalısınız. Örneğin, ana kategoriniz elektronik ürünlerse, burada alt kategorileriniz “akıllı telefonlar, bilgisayarlar, televizyonlar, kulaklıklar vb” şeklinde ürün gruplarınıza göre şekillendirebilirsiniz. Bu sayede bilgisayar arayan bir kullanıcı doğrudan bu ürün kategorisine yönlenebilir.

Göze çarpan dikkat çekici görseller

Vitrininizin dikkat çekmesi tüketicilerin ilgisini çekmesi, ürünlerinize olan talebin de artmasını sağlar. Bu sebeple de sayfanın üst bölümünde göze çarpan ve dikkat çeken görseller kullanmanız, ziyaretçilerin bu ürünlere ya da içeriklere daha fazla ilgi göstermesini sağlar. Ana sayfadaki öğelerden biri de Slider'dır ve bu bölüm genellike menü çubuğunun altında yer alır. Burada en popüler ya da en çok satan ürünlerinizle ilgili bir fotoğraf koyabilirsiniz. Yüksek çözünürlüklü ve ilgi çekici bir fotoğraf paylaşmanız alanın daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Video kullanımı

Slider alanında fotoğrafların yanı sıra videolar da kullanabilirsiniz. Marka tanıtım videolarının yanı sıra bir ürünle ilgili kısa bir videoyu paylaşabileceğiniz gibi mevcut fırsatlarınızla ilgili bir tanıtım videosunu da bu alanda paylaşabilirsiniz. Son dönemlerde video içeriklerin ilgi çekiyor olması nedeniyle video kullanımları bu alanlarda artış gösterdi. Tabii ki video kullanımında dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Videolarınızın çok uzun olmaması gerektiği gibi bu videoların sitenizi yavaşlatabileceğini de unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de Youtube gibi bir platforma videolarınızı ekledikten sonra, Youtube video kodunu sitenize eklemeniz daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Bunun yanı sıra mobil tasarımlarda videoların otomatik oynatma özelliğini de kapatmanız, kullanıcı deneyimi açısıdan önemli bir detaydır. Çünkü kullanıcılar 3G ya da 4,5G bağlantılarını kullandıklarında bu videolar onların verilerini tüketebileceği gibi sayfanın da yavaşlamasına neden olabilir. Opsiyonel olarak bu videoların başlatılmasını kullanıcılara bırakmanız daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi kullanıcı deneyimini de geliştirecektir.

Eyleme çağrı butonları

Sayfanın üst bölümünde eyleme çağrı butonlarınızı da paylaşmalısınız. Bu slider alanı üzerinde ziyaretçileri bir ürünü incelemeye, e-posta aboneliğine ya da herhangi bir eyleme geçmeye yönlendirebilecek eyleme çağrı metin ve butonlarınızı paylaşabilirsiniz. Sayfanın ilk görünen alanı olduğu için bu mesajınız doğrudan kullanıcıların dikkatini sunulmuş olur.

Sepete kolay ulaşım

Sayfanın üst bölümünde, her sayfada görünebilecek bir sepet ikonu ya da butonu koymanız da kullanıcı deneyimini geliştirir. Ziyaretçileriniz sitenizden ürünleri sepetlerine eklediklerinde, herhangi bir sayfa üzerinden sepetlerine ulaşarak oradan da ödeme sayfalarına yönlenebilmeliler. Bu ikon ya da butonu paylaşmanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Site içi arama özelliği

Site içi arama özelliği de e-ticaret siteleri için önemlidir. Kullanıcılar siteye girdiklerinde ya da sitenin iç sayfalarında bir ürünü doğrudan aramak istediklerinde site içi arama özelliğini kullanırlar. Bu sebeple de menü çubuğu üzerinde bir arama alanı koymanız kullanıcıların aradıkları belli bir ürüne daha rahat bir şekilde ulaşmalarını kolaylaştırır.

Sayfanın alt bölümü

Sayfanın alt bölümü ise fare ile sayfayı aşağıya kaydırdıktan sonraki alanları kapsayacaktır. Ana sayfadaki öğeler bu bölümde ise daha farklı olacaktır.

Ürün kategorileri ve ürün örnekleri

Siteniz üzerindeki tüm ürünleri ana sayfanız üzerinde göstermeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de göstereceğiniz ürün ve ürün kategorilerinizde bazı seçimler yapmanız gerekecektir. Geri dönüşümü artırabilmek için sayfanın alt bölümünde çok satan ürünlerinizi listeleyebileceğiniz gibi en çok talep gören ürün kategorinizi de öne çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra haftalık olarak yaptığınız kampanyalarınız bulunuyorsa bu kampanyalı ürünleri de bu alanda gösterebilirsiniz.

Blog, video ve diğer içerikler

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ürünlerinizin altında ziyaretçilerinizin etkileşime girebileceği ve onları sayfada daha uzun süre tutabilecek; aynı zamanda da farklı sayfa ziyaretleri yaptırabilecek blog, video ve diğer içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Burada son paylaştığınız blog yazılarını paylaşabileceğiniz gibi ürün tanıtım videoları gibi içeriklerinizi de paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumları ve sosyal kanıt öğeleri

Bu alanda marka değerinizi ve hizmet kalitenizi yansıtacak ürün ve müşteri yorumlarına da yer verebilirsiniz. Bunlara ek olarak basında sizinle ilgili çıkan haberleri, varsa aldığınız ödül ve sertifikaları paylaşmanız, sosyal kanıt öğeleri olarak değer taşıdığı için ziyaretçilerin firmanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde etkiler. Müşteri yorumları gibi sosyal kanıt öğeleri markanızın başka tüketiciler tarafından da tercih edildiğini ve marka bilinirliğiniz olduğunu göstereceği için önemli bir unsurdur.

Daha az öncelikli sayfalara yönlendirmeler

Son olarak tüketicilerin ihtiyacı olabilecek ancak birincil önceliği bulunmayan sayfalara yönlendirmeler yapabileceğiniz bölümleri de bu alanda sayfanın en altında kullanabilirsiniz. Burada iletişim, SSS, hakkımızda, iade politikaları gibi sayfalara yönlendirme linkleri paylaşarak, ziyaretçilerinizin ihtiyaç duymaları halinde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizi hazırlamak ve kolay ve kullanışlı tasarım çözümleri arıyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketleri inceleyerek kendinize uygun bir çözüm bularak, kullanışlı ve kullanımı kolay hazır şablonlarımızdan yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
İhracat konsepti, akla öncelikle ürünlerin birtakım lojistik süreçlerin ardından son kullanıcıya ya da diğer bir şirkete ulaştırılmasına dayanan ticari faaliyetleri getirir. Fakat yurt dışına mal dışında, hizmet satışı da...
17 Mayıs 2022
Markethinkers
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın