fbpx

E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada, kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlamada, ürünlerinizi tanıtmada önemli bir rol oynar. Bu nedenle de sayfanın doğru alanıda doğru öğeleri kullanarak, tasarımınızı işinizi daha iyi yansıtmak ve vitrininizi daha ilgi çekici hale getirmenize yardımcı olur.

Ana sayfadaki öğelerin yerleşimi ve içerikleri ziyaretçilerin sitede kalmalarını sağlar ya da bu ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu sebeple de özellikle ana sayfanın hangi alanında hangi öğelere nasıl yer verdiğinize dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de sayfayı bölümler haline ayırarak, bu bölümlerde hangi öğeleri kullanabileceğinizi ele alacağız.

Sayfanın üst bölümü

Sayfanın üst bölümü, kullanıcının fare ile sayfayı aşağıya kaydırmadan, sayfada ilk gördüğü alan olarak adlandırılabilir. Bu bölümü vitrininizin ilk göze çarpan bölümü olarak da düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ziyaretçilere bazı önemli bilgileri, ürünleri ve eyleme geçmelerini sağlayacak unsurları bu bölümlerde bulundurmalısınız. Sayfanın üst bölümünde yer alması gereken öğeleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Sade ve kolay kullanılır bir navigasyon menüsü

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ziyaretçilerinizin site üzerinde rahat bir şekilde gezinebilmelerini ve aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bu nedenle de navigasyonunuzun sade ve kolay anlaşılır olması gerekir.

Ürün kategorilerinizi doğru bir şekilde düzenelemeniz, ilgili ürünleri bir çatı altında toplamanız, farklı kategorileriniz bulunuyorsa menü çubuğunuzda bu kategorileri göstermeli ve gereken durumlarda bu kategorileri alt kategorilere bölerek kullanıcıların farklı ürün gruplarına ulaşabilmelerini sağlamalısınız.

Örneğin, ana kategoriniz elektronik ürünlerse, burada alt kategorileriniz “akıllı telefonlar, bilgisayarlar, televizyonlar, kulaklıklar vb” şeklinde ürün gruplarınıza göre şekillendirebilirsiniz. Bu sayede bilgisayar arayan bir kullanıcı doğrudan bu ürün kategorisine yönlenebilir.

Göze çarpan dikkat çekici görseller

Vitrininizin dikkat çekmesi tüketicilerin ilgisini çekmesi, ürünlerinize olan talebin de artmasını sağlar. Bu sebeple de sayfanın üst bölümünde göze çarpan ve dikkat çeken görseller kullanmanız, ziyaretçilerin bu ürünlere ya da içeriklere daha fazla ilgi göstermesini sağlar.

Ana sayfadaki öğelerden biri de Slider'dır ve bu bölüm genellike menü çubuğunun altında yer alır. Burada en popüler ya da en çok satan ürünlerinizle ilgili bir fotoğraf koyabilirsiniz. Yüksek çözünürlüklü ve ilgi çekici bir fotoğraf paylaşmanız alanın daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Video kullanımı

Slider alanında fotoğrafların yanı sıra videolar da kullanabilirsiniz. Marka tanıtım videolarının yanı sıra bir ürünle ilgili kısa bir videoyu paylaşabileceğiniz gibi mevcut fırsatlarınızla ilgili bir tanıtım videosunu da bu alanda paylaşabilirsiniz. Son dönemlerde video içeriklerin ilgi çekiyor olması nedeniyle video kullanımları bu alanlarda artış gösterdi. Tabii ki video kullanımında dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Videolarınızın çok uzun olmaması gerektiği gibi bu videoların sitenizi yavaşlatabileceğini de unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de Youtube gibi bir platforma videolarınızı ekledikten sonra, Youtube video kodunu sitenize eklemeniz daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Bunun yanı sıra mobil tasarımlarda videoların otomatik oynatma özelliğini de kapatmanız, kullanıcı deneyimi açısıdan önemli bir detaydır. Çünkü kullanıcılar 3G ya da 4,5G bağlantılarını kullandıklarında bu videolar onların verilerini tüketebileceği gibi sayfanın da yavaşlamasına neden olabilir.

Opsiyonel olarak bu videoların başlatılmasını kullanıcılara bırakmanız daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi kullanıcı deneyimini de geliştirecektir.

Eyleme çağrı butonları

Sayfanın üst bölümünde eyleme çağrı butonlarınızı da paylaşmalısınız. Bu slider alanı üzerinde ziyaretçileri bir ürünü incelemeye, e-posta aboneliğine ya da herhangi bir eyleme geçmeye yönlendirebilecek eyleme çağrı metin ve butonlarınızı paylaşabilirsiniz. Sayfanın ilk görünen alanı olduğu için bu mesajınız doğrudan kullanıcıların dikkatini sunulmuş olur.

Sepete kolay ulaşım

Sayfanın üst bölümünde, her sayfada görünebilecek bir sepet ikonu ya da butonu koymanız da kullanıcı deneyimini geliştirir. Ziyaretçileriniz sitenizden ürünleri sepetlerine eklediklerinde, herhangi bir sayfa üzerinden sepetlerine ulaşarak oradan da ödeme sayfalarına yönlenebilmeliler. Bu ikon ya da butonu paylaşmanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Site içi arama özelliği

Site içi arama özelliği de e-ticaret siteleri için önemlidir. Kullanıcılar siteye girdiklerinde ya da sitenin iç sayfalarında bir ürünü doğrudan aramak istediklerinde site içi arama özelliğini kullanırlar. Bu sebeple de menü çubuğu üzerinde bir arama alanı koymanız kullanıcıların aradıkları belli bir ürüne daha rahat bir şekilde ulaşmalarını kolaylaştırır.

Sayfanın alt bölümü

Sayfanın alt bölümü ise fare ile sayfayı aşağıya kaydırdıktan sonraki alanları kapsayacaktır. Ana sayfadaki öğeler bu bölümde ise daha farklı olacaktır.

Ürün kategorileri ve ürün örnekleri

Siteniz üzerindeki tüm ürünleri ana sayfanız üzerinde göstermeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de göstereceğiniz ürün ve ürün kategorilerinizde bazı seçimler yapmanız gerekecektir.

Geri dönüşümü artırabilmek için sayfanın alt bölümünde çok satan ürünlerinizi listeleyebileceğiniz gibi en çok talep gören ürün kategorinizi de öne çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra haftalık olarak yaptığınız kampanyalarınız bulunuyorsa bu kampanyalı ürünleri de bu alanda gösterebilirsiniz.

Blog, video ve diğer içerikler

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ürünlerinizin altında ziyaretçilerinizin etkileşime girebileceği ve onları sayfada daha uzun süre tutabilecek; aynı zamanda da farklı sayfa ziyaretleri yaptırabilecek blog, video ve diğer içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Burada son paylaştığınız blog yazılarını paylaşabileceğiniz gibi ürün tanıtım videoları gibi içeriklerinizi de paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumları ve sosyal kanıt öğeleri

Bu alanda marka değerinizi ve hizmet kalitenizi yansıtacak ürün ve müşteri yorumlarına da yer verebilirsiniz. Bunlara ek olarak basında sizinle ilgili çıkan haberleri, varsa aldığınız ödül ve sertifikaları paylaşmanız, sosyal kanıt öğeleri olarak değer taşıdığı için ziyaretçilerin firmanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde etkiler.

Müşteri yorumları gibi sosyal kanıt öğeleri markanızın başka tüketiciler tarafından da tercih edildiğini ve marka bilinirliğiniz olduğunu göstereceği için önemli bir unsurdur.

Daha az öncelikli sayfalara yönlendirmeler

Son olarak tüketicilerin ihtiyacı olabilecek ancak birincil önceliği bulunmayan sayfalara yönlendirmeler yapabileceğiniz bölümleri de bu alanda sayfanın en altında kullanabilirsiniz.

Burada iletişim, SSS, hakkımızda, iade politikaları gibi sayfalara yönlendirme linkleri paylaşarak, ziyaretçilerinizin ihtiyaç duymaları halinde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi hazırlamak ve kolay ve kullanışlı tasarım çözümleri arıyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketleri inceleyerek kendinize uygun bir çözüm bularak, kullanışlı ve kullanımı kolay hazır şablonlarımızdan yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan