E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada, kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlamada, ürünlerinizi tanıtmada önemli bir rol oynar. Bu nedenle de sayfanın doğru alanıda doğru öğeleri kullanarak, tasarımınızı işinizi daha iyi yansıtmak ve vitrininizi daha ilgi çekici hale getirmenize yardımcı olur.

Ana sayfadaki öğelerin yerleşimi ve içerikleri ziyaretçilerin sitede kalmalarını sağlar ya da bu ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu sebeple de özellikle ana sayfanın hangi alanında hangi öğelere nasıl yer verdiğinize dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de sayfayı bölümler haline ayırarak, bu bölümlerde hangi öğeleri kullanabileceğinizi ele alacağız.

Sayfanın üst bölümü

Sayfanın üst bölümü, kullanıcının fare ile sayfayı aşağıya kaydırmadan, sayfada ilk gördüğü alan olarak adlandırılabilir. Bu bölümü vitrininizin ilk göze çarpan bölümü olarak da düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ziyaretçilere bazı önemli bilgileri, ürünleri ve eyleme geçmelerini sağlayacak unsurları bu bölümlerde bulundurmalısınız. Sayfanın üst bölümünde yer alması gereken öğeleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Sade ve kolay kullanılır bir navigasyon menüsü

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ziyaretçilerinizin site üzerinde rahat bir şekilde gezinebilmelerini ve aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bu nedenle de navigasyonunuzun sade ve kolay anlaşılır olması gerekir.

Ürün kategorilerinizi doğru bir şekilde düzenelemeniz, ilgili ürünleri bir çatı altında toplamanız, farklı kategorileriniz bulunuyorsa menü çubuğunuzda bu kategorileri göstermeli ve gereken durumlarda bu kategorileri alt kategorilere bölerek kullanıcıların farklı ürün gruplarına ulaşabilmelerini sağlamalısınız.

Örneğin, ana kategoriniz elektronik ürünlerse, burada alt kategorileriniz “akıllı telefonlar, bilgisayarlar, televizyonlar, kulaklıklar vb” şeklinde ürün gruplarınıza göre şekillendirebilirsiniz. Bu sayede bilgisayar arayan bir kullanıcı doğrudan bu ürün kategorisine yönlenebilir.

Göze çarpan dikkat çekici görseller

Vitrininizin dikkat çekmesi tüketicilerin ilgisini çekmesi, ürünlerinize olan talebin de artmasını sağlar. Bu sebeple de sayfanın üst bölümünde göze çarpan ve dikkat çeken görseller kullanmanız, ziyaretçilerin bu ürünlere ya da içeriklere daha fazla ilgi göstermesini sağlar.

Ana sayfadaki öğelerden biri de Slider'dır ve bu bölüm genellike menü çubuğunun altında yer alır. Burada en popüler ya da en çok satan ürünlerinizle ilgili bir fotoğraf koyabilirsiniz. Yüksek çözünürlüklü ve ilgi çekici bir fotoğraf paylaşmanız alanın daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Video kullanımı

Slider alanında fotoğrafların yanı sıra videolar da kullanabilirsiniz. Marka tanıtım videolarının yanı sıra bir ürünle ilgili kısa bir videoyu paylaşabileceğiniz gibi mevcut fırsatlarınızla ilgili bir tanıtım videosunu da bu alanda paylaşabilirsiniz. Son dönemlerde video içeriklerin ilgi çekiyor olması nedeniyle video kullanımları bu alanlarda artış gösterdi. Tabii ki video kullanımında dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Videolarınızın çok uzun olmaması gerektiği gibi bu videoların sitenizi yavaşlatabileceğini de unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de Youtube gibi bir platforma videolarınızı ekledikten sonra, Youtube video kodunu sitenize eklemeniz daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Bunun yanı sıra mobil tasarımlarda videoların otomatik oynatma özelliğini de kapatmanız, kullanıcı deneyimi açısıdan önemli bir detaydır. Çünkü kullanıcılar 3G ya da 4,5G bağlantılarını kullandıklarında bu videolar onların verilerini tüketebileceği gibi sayfanın da yavaşlamasına neden olabilir.

Opsiyonel olarak bu videoların başlatılmasını kullanıcılara bırakmanız daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi kullanıcı deneyimini de geliştirecektir.

Eyleme çağrı butonları

Sayfanın üst bölümünde eyleme çağrı butonlarınızı da paylaşmalısınız. Bu slider alanı üzerinde ziyaretçileri bir ürünü incelemeye, e-posta aboneliğine ya da herhangi bir eyleme geçmeye yönlendirebilecek eyleme çağrı metin ve butonlarınızı paylaşabilirsiniz. Sayfanın ilk görünen alanı olduğu için bu mesajınız doğrudan kullanıcıların dikkatini sunulmuş olur.

Sepete kolay ulaşım

Sayfanın üst bölümünde, her sayfada görünebilecek bir sepet ikonu ya da butonu koymanız da kullanıcı deneyimini geliştirir. Ziyaretçileriniz sitenizden ürünleri sepetlerine eklediklerinde, herhangi bir sayfa üzerinden sepetlerine ulaşarak oradan da ödeme sayfalarına yönlenebilmeliler. Bu ikon ya da butonu paylaşmanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Site içi arama özelliği

Site içi arama özelliği de e-ticaret siteleri için önemlidir. Kullanıcılar siteye girdiklerinde ya da sitenin iç sayfalarında bir ürünü doğrudan aramak istediklerinde site içi arama özelliğini kullanırlar. Bu sebeple de menü çubuğu üzerinde bir arama alanı koymanız kullanıcıların aradıkları belli bir ürüne daha rahat bir şekilde ulaşmalarını kolaylaştırır.

Sayfanın alt bölümü

Sayfanın alt bölümü ise fare ile sayfayı aşağıya kaydırdıktan sonraki alanları kapsayacaktır. Ana sayfadaki öğeler bu bölümde ise daha farklı olacaktır.

Ürün kategorileri ve ürün örnekleri

Siteniz üzerindeki tüm ürünleri ana sayfanız üzerinde göstermeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de göstereceğiniz ürün ve ürün kategorilerinizde bazı seçimler yapmanız gerekecektir.

Geri dönüşümü artırabilmek için sayfanın alt bölümünde çok satan ürünlerinizi listeleyebileceğiniz gibi en çok talep gören ürün kategorinizi de öne çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra haftalık olarak yaptığınız kampanyalarınız bulunuyorsa bu kampanyalı ürünleri de bu alanda gösterebilirsiniz.

Blog, video ve diğer içerikler

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ürünlerinizin altında ziyaretçilerinizin etkileşime girebileceği ve onları sayfada daha uzun süre tutabilecek; aynı zamanda da farklı sayfa ziyaretleri yaptırabilecek blog, video ve diğer içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Burada son paylaştığınız blog yazılarını paylaşabileceğiniz gibi ürün tanıtım videoları gibi içeriklerinizi de paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumları ve sosyal kanıt öğeleri

Bu alanda marka değerinizi ve hizmet kalitenizi yansıtacak ürün ve müşteri yorumlarına da yer verebilirsiniz. Bunlara ek olarak basında sizinle ilgili çıkan haberleri, varsa aldığınız ödül ve sertifikaları paylaşmanız, sosyal kanıt öğeleri olarak değer taşıdığı için ziyaretçilerin firmanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde etkiler.

Müşteri yorumları gibi sosyal kanıt öğeleri markanızın başka tüketiciler tarafından da tercih edildiğini ve marka bilinirliğiniz olduğunu göstereceği için önemli bir unsurdur.

Daha az öncelikli sayfalara yönlendirmeler

Son olarak tüketicilerin ihtiyacı olabilecek ancak birincil önceliği bulunmayan sayfalara yönlendirmeler yapabileceğiniz bölümleri de bu alanda sayfanın en altında kullanabilirsiniz.

Burada iletişim, SSS, hakkımızda, iade politikaları gibi sayfalara yönlendirme linkleri paylaşarak, ziyaretçilerinizin ihtiyaç duymaları halinde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi hazırlamak ve kolay ve kullanışlı tasarım çözümleri arıyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketleri inceleyerek kendinize uygun bir çözüm bularak, kullanışlı ve kullanımı kolay hazır şablonlarımızdan yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin