E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

7 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada, kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlamada, ürünlerinizi tanıtmada önemli bir rol oynar. Bu nedenle de sayfanın doğru alanıda doğru öğeleri kullanarak, tasarımınızı işinizi daha iyi yansıtmak ve vitrininizi daha ilgi çekici hale getirmenize yardımcı olur.

Ana sayfadaki öğelerin yerleşimi ve içerikleri ziyaretçilerin sitede kalmalarını sağlar ya da bu ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu sebeple de özellikle ana sayfanın hangi alanında hangi öğelere nasıl yer verdiğinize dikkat etmeniz gerekir. Bu rehberimizde de sayfayı bölümler haline ayırarak, bu bölümlerde hangi öğeleri kullanabileceğinizi ele alacağız.

Sayfanın üst bölümü

Sayfanın üst bölümü, kullanıcının fare ile sayfayı aşağıya kaydırmadan, sayfada ilk gördüğü alan olarak adlandırılabilir. Bu bölümü vitrininizin ilk göze çarpan bölümü olarak da düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ziyaretçilere bazı önemli bilgileri, ürünleri ve eyleme geçmelerini sağlayacak unsurları bu bölümlerde bulundurmalısınız. Sayfanın üst bölümünde yer alması gereken öğeleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Sade ve kolay kullanılır bir navigasyon menüsü

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ziyaretçilerinizin site üzerinde rahat bir şekilde gezinebilmelerini ve aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bu nedenle de navigasyonunuzun sade ve kolay anlaşılır olması gerekir.

Ürün kategorilerinizi doğru bir şekilde düzenelemeniz, ilgili ürünleri bir çatı altında toplamanız, farklı kategorileriniz bulunuyorsa menü çubuğunuzda bu kategorileri göstermeli ve gereken durumlarda bu kategorileri alt kategorilere bölerek kullanıcıların farklı ürün gruplarına ulaşabilmelerini sağlamalısınız.

Örneğin, ana kategoriniz elektronik ürünlerse, burada alt kategorileriniz “akıllı telefonlar, bilgisayarlar, televizyonlar, kulaklıklar vb” şeklinde ürün gruplarınıza göre şekillendirebilirsiniz. Bu sayede bilgisayar arayan bir kullanıcı doğrudan bu ürün kategorisine yönlenebilir.

Göze çarpan dikkat çekici görseller

Vitrininizin dikkat çekmesi tüketicilerin ilgisini çekmesi, ürünlerinize olan talebin de artmasını sağlar. Bu sebeple de sayfanın üst bölümünde göze çarpan ve dikkat çeken görseller kullanmanız, ziyaretçilerin bu ürünlere ya da içeriklere daha fazla ilgi göstermesini sağlar.

Ana sayfadaki öğelerden biri de Slider'dır ve bu bölüm genellike menü çubuğunun altında yer alır. Burada en popüler ya da en çok satan ürünlerinizle ilgili bir fotoğraf koyabilirsiniz. Yüksek çözünürlüklü ve ilgi çekici bir fotoğraf paylaşmanız alanın daha fazla dikkat çekmesini sağlayacaktır.

Video kullanımı

Slider alanında fotoğrafların yanı sıra videolar da kullanabilirsiniz. Marka tanıtım videolarının yanı sıra bir ürünle ilgili kısa bir videoyu paylaşabileceğiniz gibi mevcut fırsatlarınızla ilgili bir tanıtım videosunu da bu alanda paylaşabilirsiniz. Son dönemlerde video içeriklerin ilgi çekiyor olması nedeniyle video kullanımları bu alanlarda artış gösterdi. Tabii ki video kullanımında dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Videolarınızın çok uzun olmaması gerektiği gibi bu videoların sitenizi yavaşlatabileceğini de unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de Youtube gibi bir platforma videolarınızı ekledikten sonra, Youtube video kodunu sitenize eklemeniz daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Bunun yanı sıra mobil tasarımlarda videoların otomatik oynatma özelliğini de kapatmanız, kullanıcı deneyimi açısıdan önemli bir detaydır. Çünkü kullanıcılar 3G ya da 4,5G bağlantılarını kullandıklarında bu videolar onların verilerini tüketebileceği gibi sayfanın da yavaşlamasına neden olabilir.

Opsiyonel olarak bu videoların başlatılmasını kullanıcılara bırakmanız daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi kullanıcı deneyimini de geliştirecektir.

Eyleme çağrı butonları

Sayfanın üst bölümünde eyleme çağrı butonlarınızı da paylaşmalısınız. Bu slider alanı üzerinde ziyaretçileri bir ürünü incelemeye, e-posta aboneliğine ya da herhangi bir eyleme geçmeye yönlendirebilecek eyleme çağrı metin ve butonlarınızı paylaşabilirsiniz. Sayfanın ilk görünen alanı olduğu için bu mesajınız doğrudan kullanıcıların dikkatini sunulmuş olur.

Sepete kolay ulaşım

Sayfanın üst bölümünde, her sayfada görünebilecek bir sepet ikonu ya da butonu koymanız da kullanıcı deneyimini geliştirir. Ziyaretçileriniz sitenizden ürünleri sepetlerine eklediklerinde, herhangi bir sayfa üzerinden sepetlerine ulaşarak oradan da ödeme sayfalarına yönlenebilmeliler. Bu ikon ya da butonu paylaşmanız geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Site içi arama özelliği

Site içi arama özelliği de e-ticaret siteleri için önemlidir. Kullanıcılar siteye girdiklerinde ya da sitenin iç sayfalarında bir ürünü doğrudan aramak istediklerinde site içi arama özelliğini kullanırlar. Bu sebeple de menü çubuğu üzerinde bir arama alanı koymanız kullanıcıların aradıkları belli bir ürüne daha rahat bir şekilde ulaşmalarını kolaylaştırır.

Sayfanın alt bölümü

Sayfanın alt bölümü ise fare ile sayfayı aşağıya kaydırdıktan sonraki alanları kapsayacaktır. Ana sayfadaki öğeler bu bölümde ise daha farklı olacaktır.

Ürün kategorileri ve ürün örnekleri

Siteniz üzerindeki tüm ürünleri ana sayfanız üzerinde göstermeniz mümkün olmayabilir. Bu nedenle de göstereceğiniz ürün ve ürün kategorilerinizde bazı seçimler yapmanız gerekecektir.

Geri dönüşümü artırabilmek için sayfanın alt bölümünde çok satan ürünlerinizi listeleyebileceğiniz gibi en çok talep gören ürün kategorinizi de öne çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra haftalık olarak yaptığınız kampanyalarınız bulunuyorsa bu kampanyalı ürünleri de bu alanda gösterebilirsiniz.

Blog, video ve diğer içerikler

Ana sayfadaki öğeler söz konusu olduğunda ürünlerinizin altında ziyaretçilerinizin etkileşime girebileceği ve onları sayfada daha uzun süre tutabilecek; aynı zamanda da farklı sayfa ziyaretleri yaptırabilecek blog, video ve diğer içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Burada son paylaştığınız blog yazılarını paylaşabileceğiniz gibi ürün tanıtım videoları gibi içeriklerinizi de paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumları ve sosyal kanıt öğeleri

Bu alanda marka değerinizi ve hizmet kalitenizi yansıtacak ürün ve müşteri yorumlarına da yer verebilirsiniz. Bunlara ek olarak basında sizinle ilgili çıkan haberleri, varsa aldığınız ödül ve sertifikaları paylaşmanız, sosyal kanıt öğeleri olarak değer taşıdığı için ziyaretçilerin firmanıza olan bakış açısını olumlu bir şekilde etkiler.

Müşteri yorumları gibi sosyal kanıt öğeleri markanızın başka tüketiciler tarafından da tercih edildiğini ve marka bilinirliğiniz olduğunu göstereceği için önemli bir unsurdur.

Daha az öncelikli sayfalara yönlendirmeler

Son olarak tüketicilerin ihtiyacı olabilecek ancak birincil önceliği bulunmayan sayfalara yönlendirmeler yapabileceğiniz bölümleri de bu alanda sayfanın en altında kullanabilirsiniz.

Burada iletişim, SSS, hakkımızda, iade politikaları gibi sayfalara yönlendirme linkleri paylaşarak, ziyaretçilerinizin ihtiyaç duymaları halinde bu sayfalara ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi hazırlamak ve kolay ve kullanışlı tasarım çözümleri arıyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketleri inceleyerek kendinize uygun bir çözüm bularak, kullanışlı ve kullanımı kolay hazır şablonlarımızdan yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan