E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

13 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım bilgiler sunar. Bir e-ticaret sitesi hazırlarken, bu web sayfaları sitenizin içinde muhakkak bulunmalı. Tasarım ve içerik hazırlama sürecinde bu web sayfaları öncelikli olarak ele alınmalı ve hazırlanmalıdır.

E-ticaret sitenizi hazırlarken mutlaka bulundurmanız gereken bu web sayfalarını ve bu sayfaların içeriklerini hazırlarken özellikle üzerinde durmanız gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret sitelerinde mutlaka bulunması gereken web sayfaları

Ana sayfa

Ana sayfa, en temel ve ilk akla gelen web sayfası olsa da e-ticaret siteleri için en önemli sayfalardan biridir. Ana sayfa, bir e-ticaret sitesinin vitrini gibidiri. Cazibeli, ilgi ve dikkat çekici olması gerektiği gibi tüketicilere e-ticaret firmasının ne tür hizmetler verdiğini ve ürün gruplarını da tanıtması gerekir.

Ana sayfa üzerinde özellikle dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunur. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi açık ve akılda kalıcı bir şekilde tanıtan metinler, eyleme çağrı mesajları ve fotoğrafların bu sayfa üzerinde yer alması gerekir. Tüketicilere neden markanızı tercih etmeleri gerektiğini, rakip firmalardan farklarınızı ve ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösteren sloganlarınız ve ürün fotoğraflarınız olmalı.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

Fotoğraf seçimi ve kullanımı da web sayfası üzerinde oldukça önemlidir. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanmanın yanı sıra ürünün net bir şekilde anlaşılmasını sağlayan fotoğraflar tercih etmeniz gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, ana sayfa e-ticaret sitesinin vitrinidir ve sitenize gelen ziyaretçilerin ilgisini bu sayfada çekersiniz. Bu sebeple de ana sayfanızı etkili bir hale getirmeniz, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ana sayfada slider yerine kullanabileceğiniz 4 alternatif

Hakkımızda Sayfası

Bir diğer önemli web sayfası ise “Hakkımızda” sayfasıdır. Bu sayfa, siteyi ziyaret edenlere firmanız hakkında bilgiler sunmanız için oldukça idealdir. Kendinizi tanıtabilir, vizyonunuzu anlatabilir, hikayeniz ve tarihinizden bahsedebilir, kısacası şirketinizi tanıtabilirsiniz.

Hakkımızda sayfası, markanızı daha önce duymamış ve markanız hakkında bilgi almak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Markanızı tanıtmanın yanı sıra Hakkımızda sayfanız tüketicilerde güven duygusunun da oluşmasını sağlar. Hakkınızda herhangi bir bilgi paylaşmamanız ve Hakkımızda sayfanızın olmaması, tüketicilerde şüphe uyandırabilir.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

İletişim Sayfası

Başka bir önemli web sayfası ise İletişim sayfasıdır. Tüketicilerin, markanızla nasıl iletişim kurabileceklerini ve hangi kanalları nasıl kullanabileceklerini bu sayfanız üzerinde paylaşmanız gerekir. Web sitenizin farklı bölümlerinde, sosyal ağ hesaplarınız, e-posta adresiniz ya da telefon numaranız yer alıyor olsa dahi bir iletişim sayfanızın da olması gerekir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim için bir web sayfası tasarımı yaparken, e-ticaret sitenizle ilgili tüm iletişim kanallarınızı bu sayfaya dahil etmeniz gerekir. E-posta adresleri, telefon numarası, sosyal medya hesapları, açık adres ve ürün iadeleri için kullanılacak olan adres bilgisi ve diğer detaylar bu sayfa üzerinde yer almalıdır.

İlgili rehber: İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

Sık Sorulan Sorular (SSS) Sayfası

E-ticaret sitesinde web sayfası tasarımları yaparken, SSS yani sık sorulan sorular sayfasını da unutmamanız gerekiyor. SSS sayfası, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin sıklıkla sorduğu soruların bir çatı altında toplandığı bir sayfadır. Bu sayfayı detaylı bir şekilde hazırlamak ve kullanıcıları gerekli konularda bilgilendirmeniz, müşteri hizmetlerinizin üzerinden yük alacağı gibi müşterilerinizin kendi başlarına da bazı sorunlarını çözmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

Kullanım Koşulları

Kullanım Koşulları sayfası da e-ticaret sitesi üzerinde yer alması gereken önemli bir web sayfası. Kullanım koşulları, e-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapan tüketicilerin hangi koşullara uymaları gerektiğini, sizin verdiğiniz hizmetlerin kapsamını, marka olarak hangi sorumluluklarınız olduğunu ve tüketicilerin de hangi konulardan sorumlu olduklarını anlatan bilgilerin olduğu bir sayfadır.

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kişilere, ödeme sayfalarınızda bu ödeme koşullarını göstermeniz, okutmanız ve bu koşulları onaylatmanız gerekmektedir.

Bu koşullar, hem e-ticaret şirketinin sorumluluklarını hem de tüketicilerin haklarını ve yükümlülüklerini gösterdiği için oldukça önemlidir ve e-ticaret sitelerinde mutlaka yer alması gerekir.

İade Politikası

Web sayfası tasarım ve içeriklerinizi hazırlarken, bir e-ticaret firması olarak iade politikalarınızı da bir sayfa içerisinde toplamanız gerekir. Siteniz üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin uyması gereken iade koşullarını ve şirketin iade politikalarını bu sayfa üzerinde net ve detaylı bir şekilde, madde madde olarak paylaşmalısınız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade Politikalarınızı sitenizin Footer bölümünde de link olarak paylaşmalı ve tüketicilerin site geneli üzerinden bu sayfaya ulaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun yanı sıra iade politikalarınıza yönlendirme linklerinizi ödeme sayfalarında da paylaşarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirmelisiniz.

Size de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir online alışveriş mağazası kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
Stok Kodu Nedir, Stok Kodu Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Stok Kodu Nedir, Stok Kodu Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
26 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Ferad Osman Sali
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali