fbpx

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım bilgiler sunar. Bir e-ticaret sitesi hazırlarken, bu web sayfaları sitenizin içinde muhakkak bulunmalı. Tasarım ve içerik hazırlama sürecinde bu web sayfaları öncelikli olarak ele alınmalı ve hazırlanmalıdır.

E-ticaret sitenizi hazırlarken mutlaka bulundurmanız gereken bu web sayfalarını ve bu sayfaların içeriklerini hazırlarken özellikle üzerinde durmanız gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret sitelerinde mutlaka bulunması gereken web sayfaları

Ana sayfa

Ana sayfa, en temel ve ilk akla gelen web sayfası olsa da e-ticaret siteleri için en önemli sayfalardan biridir. Ana sayfa, bir e-ticaret sitesinin vitrini gibidiri. Cazibeli, ilgi ve dikkat çekici olması gerektiği gibi tüketicilere e-ticaret firmasının ne tür hizmetler verdiğini ve ürün gruplarını da tanıtması gerekir.

Ana sayfa üzerinde özellikle dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunur. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi açık ve akılda kalıcı bir şekilde tanıtan metinler, eyleme çağrı mesajları ve fotoğrafların bu sayfa üzerinde yer alması gerekir. Tüketicilere neden markanızı tercih etmeleri gerektiğini, rakip firmalardan farklarınızı ve ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösteren sloganlarınız ve ürün fotoğraflarınız olmalı.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

Fotoğraf seçimi ve kullanımı da web sayfası üzerinde oldukça önemlidir. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanmanın yanı sıra ürünün net bir şekilde anlaşılmasını sağlayan fotoğraflar tercih etmeniz gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, ana sayfa e-ticaret sitesinin vitrinidir ve sitenize gelen ziyaretçilerin ilgisini bu sayfada çekersiniz. Bu sebeple de ana sayfanızı etkili bir hale getirmeniz, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ana sayfada slider yerine kullanabileceğiniz 4 alternatif

Hakkımızda Sayfası

Bir diğer önemli web sayfası ise “Hakkımızda” sayfasıdır. Bu sayfa, siteyi ziyaret edenlere firmanız hakkında bilgiler sunmanız için oldukça idealdir. Kendinizi tanıtabilir, vizyonunuzu anlatabilir, hikayeniz ve tarihinizden bahsedebilir, kısacası şirketinizi tanıtabilirsiniz.

Hakkımızda sayfası, markanızı daha önce duymamış ve markanız hakkında bilgi almak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Markanızı tanıtmanın yanı sıra Hakkımızda sayfanız tüketicilerde güven duygusunun da oluşmasını sağlar. Hakkınızda herhangi bir bilgi paylaşmamanız ve Hakkımızda sayfanızın olmaması, tüketicilerde şüphe uyandırabilir.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

İletişim Sayfası

Başka bir önemli web sayfası ise İletişim sayfasıdır. Tüketicilerin, markanızla nasıl iletişim kurabileceklerini ve hangi kanalları nasıl kullanabileceklerini bu sayfanız üzerinde paylaşmanız gerekir. Web sitenizin farklı bölümlerinde, sosyal ağ hesaplarınız, e-posta adresiniz ya da telefon numaranız yer alıyor olsa dahi bir iletişim sayfanızın da olması gerekir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim için bir web sayfası tasarımı yaparken, e-ticaret sitenizle ilgili tüm iletişim kanallarınızı bu sayfaya dahil etmeniz gerekir. E-posta adresleri, telefon numarası, sosyal medya hesapları, açık adres ve ürün iadeleri için kullanılacak olan adres bilgisi ve diğer detaylar bu sayfa üzerinde yer almalıdır.

İlgili rehber: İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

Sık Sorulan Sorular (SSS) Sayfası

E-ticaret sitesinde web sayfası tasarımları yaparken, SSS yani sık sorulan sorular sayfasını da unutmamanız gerekiyor. SSS sayfası, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin sıklıkla sorduğu soruların bir çatı altında toplandığı bir sayfadır. Bu sayfayı detaylı bir şekilde hazırlamak ve kullanıcıları gerekli konularda bilgilendirmeniz, müşteri hizmetlerinizin üzerinden yük alacağı gibi müşterilerinizin kendi başlarına da bazı sorunlarını çözmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

Kullanım Koşulları

Kullanım Koşulları sayfası da e-ticaret sitesi üzerinde yer alması gereken önemli bir web sayfası. Kullanım koşulları, e-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapan tüketicilerin hangi koşullara uymaları gerektiğini, sizin verdiğiniz hizmetlerin kapsamını, marka olarak hangi sorumluluklarınız olduğunu ve tüketicilerin de hangi konulardan sorumlu olduklarını anlatan bilgilerin olduğu bir sayfadır.

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kişilere, ödeme sayfalarınızda bu ödeme koşullarını göstermeniz, okutmanız ve bu koşulları onaylatmanız gerekmektedir.

Bu koşullar, hem e-ticaret şirketinin sorumluluklarını hem de tüketicilerin haklarını ve yükümlülüklerini gösterdiği için oldukça önemlidir ve e-ticaret sitelerinde mutlaka yer alması gerekir.

İade Politikası

Web sayfası tasarım ve içeriklerinizi hazırlarken, bir e-ticaret firması olarak iade politikalarınızı da bir sayfa içerisinde toplamanız gerekir. Siteniz üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin uyması gereken iade koşullarını ve şirketin iade politikalarını bu sayfa üzerinde net ve detaylı bir şekilde, madde madde olarak paylaşmalısınız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade Politikalarınızı sitenizin Footer bölümünde de link olarak paylaşmalı ve tüketicilerin site geneli üzerinden bu sayfaya ulaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun yanı sıra iade politikalarınıza yönlendirme linklerinizi ödeme sayfalarında da paylaşarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirmelisiniz.

Size de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir online alışveriş mağazası kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan