E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım bilgiler sunar. Bir e-ticaret sitesi hazırlarken, bu web sayfaları sitenizin içinde muhakkak bulunmalı. Tasarım ve içerik hazırlama sürecinde bu web sayfaları öncelikli olarak ele alınmalı ve hazırlanmalıdır.

E-ticaret sitenizi hazırlarken mutlaka bulundurmanız gereken bu web sayfalarını ve bu sayfaların içeriklerini hazırlarken özellikle üzerinde durmanız gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret sitelerinde mutlaka bulunması gereken web sayfaları

Ana sayfa

Ana sayfa, en temel ve ilk akla gelen web sayfası olsa da e-ticaret siteleri için en önemli sayfalardan biridir. Ana sayfa, bir e-ticaret sitesinin vitrini gibidiri. Cazibeli, ilgi ve dikkat çekici olması gerektiği gibi tüketicilere e-ticaret firmasının ne tür hizmetler verdiğini ve ürün gruplarını da tanıtması gerekir.

Ana sayfa üzerinde özellikle dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunur. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi açık ve akılda kalıcı bir şekilde tanıtan metinler, eyleme çağrı mesajları ve fotoğrafların bu sayfa üzerinde yer alması gerekir. Tüketicilere neden markanızı tercih etmeleri gerektiğini, rakip firmalardan farklarınızı ve ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösteren sloganlarınız ve ürün fotoğraflarınız olmalı.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

Fotoğraf seçimi ve kullanımı da web sayfası üzerinde oldukça önemlidir. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanmanın yanı sıra ürünün net bir şekilde anlaşılmasını sağlayan fotoğraflar tercih etmeniz gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, ana sayfa e-ticaret sitesinin vitrinidir ve sitenize gelen ziyaretçilerin ilgisini bu sayfada çekersiniz. Bu sebeple de ana sayfanızı etkili bir hale getirmeniz, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ana sayfada slider yerine kullanabileceğiniz 4 alternatif

Hakkımızda Sayfası

Bir diğer önemli web sayfası ise “Hakkımızda” sayfasıdır. Bu sayfa, siteyi ziyaret edenlere firmanız hakkında bilgiler sunmanız için oldukça idealdir. Kendinizi tanıtabilir, vizyonunuzu anlatabilir, hikayeniz ve tarihinizden bahsedebilir, kısacası şirketinizi tanıtabilirsiniz.

Hakkımızda sayfası, markanızı daha önce duymamış ve markanız hakkında bilgi almak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Markanızı tanıtmanın yanı sıra Hakkımızda sayfanız tüketicilerde güven duygusunun da oluşmasını sağlar. Hakkınızda herhangi bir bilgi paylaşmamanız ve Hakkımızda sayfanızın olmaması, tüketicilerde şüphe uyandırabilir.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

İletişim Sayfası

Başka bir önemli web sayfası ise İletişim sayfasıdır. Tüketicilerin, markanızla nasıl iletişim kurabileceklerini ve hangi kanalları nasıl kullanabileceklerini bu sayfanız üzerinde paylaşmanız gerekir. Web sitenizin farklı bölümlerinde, sosyal ağ hesaplarınız, e-posta adresiniz ya da telefon numaranız yer alıyor olsa dahi bir iletişim sayfanızın da olması gerekir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim için bir web sayfası tasarımı yaparken, e-ticaret sitenizle ilgili tüm iletişim kanallarınızı bu sayfaya dahil etmeniz gerekir. E-posta adresleri, telefon numarası, sosyal medya hesapları, açık adres ve ürün iadeleri için kullanılacak olan adres bilgisi ve diğer detaylar bu sayfa üzerinde yer almalıdır.

İlgili rehber: İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

Sık Sorulan Sorular (SSS) Sayfası

E-ticaret sitesinde web sayfası tasarımları yaparken, SSS yani sık sorulan sorular sayfasını da unutmamanız gerekiyor. SSS sayfası, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin sıklıkla sorduğu soruların bir çatı altında toplandığı bir sayfadır. Bu sayfayı detaylı bir şekilde hazırlamak ve kullanıcıları gerekli konularda bilgilendirmeniz, müşteri hizmetlerinizin üzerinden yük alacağı gibi müşterilerinizin kendi başlarına da bazı sorunlarını çözmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

Kullanım Koşulları

Kullanım Koşulları sayfası da e-ticaret sitesi üzerinde yer alması gereken önemli bir web sayfası. Kullanım koşulları, e-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapan tüketicilerin hangi koşullara uymaları gerektiğini, sizin verdiğiniz hizmetlerin kapsamını, marka olarak hangi sorumluluklarınız olduğunu ve tüketicilerin de hangi konulardan sorumlu olduklarını anlatan bilgilerin olduğu bir sayfadır.

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kişilere, ödeme sayfalarınızda bu ödeme koşullarını göstermeniz, okutmanız ve bu koşulları onaylatmanız gerekmektedir.

Bu koşullar, hem e-ticaret şirketinin sorumluluklarını hem de tüketicilerin haklarını ve yükümlülüklerini gösterdiği için oldukça önemlidir ve e-ticaret sitelerinde mutlaka yer alması gerekir.

İade Politikası

Web sayfası tasarım ve içeriklerinizi hazırlarken, bir e-ticaret firması olarak iade politikalarınızı da bir sayfa içerisinde toplamanız gerekir. Siteniz üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin uyması gereken iade koşullarını ve şirketin iade politikalarını bu sayfa üzerinde net ve detaylı bir şekilde, madde madde olarak paylaşmalısınız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade Politikalarınızı sitenizin Footer bölümünde de link olarak paylaşmalı ve tüketicilerin site geneli üzerinden bu sayfaya ulaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun yanı sıra iade politikalarınıza yönlendirme linklerinizi ödeme sayfalarında da paylaşarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirmelisiniz.

Size de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir online alışveriş mağazası kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
Her geçen gün yoğunlaşan rekabet ortamı, kendini ticaretin her alanında hissettirmektedir. Benzer alanlara odaklanmış pek çok firma, müşterilerin ilgisini en iyi şekilde çekebilmek ve güçlü bir sadakat hissiyatı yaratabilmek için...
31 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın