E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

13 Temmuz 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım bilgiler sunar. Bir e-ticaret sitesi hazırlarken, bu web sayfaları sitenizin içinde muhakkak bulunmalı. Tasarım ve içerik hazırlama sürecinde bu web sayfaları öncelikli olarak ele alınmalı ve hazırlanmalıdır.

E-ticaret sitenizi hazırlarken mutlaka bulundurmanız gereken bu web sayfalarını ve bu sayfaların içeriklerini hazırlarken özellikle üzerinde durmanız gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret sitelerinde mutlaka bulunması gereken web sayfaları

Ana sayfa

Ana sayfa, en temel ve ilk akla gelen web sayfası olsa da e-ticaret siteleri için en önemli sayfalardan biridir. Ana sayfa, bir e-ticaret sitesinin vitrini gibidiri. Cazibeli, ilgi ve dikkat çekici olması gerektiği gibi tüketicilere e-ticaret firmasının ne tür hizmetler verdiğini ve ürün gruplarını da tanıtması gerekir.

Ana sayfa üzerinde özellikle dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunur. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi açık ve akılda kalıcı bir şekilde tanıtan metinler, eyleme çağrı mesajları ve fotoğrafların bu sayfa üzerinde yer alması gerekir. Tüketicilere neden markanızı tercih etmeleri gerektiğini, rakip firmalardan farklarınızı ve ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösteren sloganlarınız ve ürün fotoğraflarınız olmalı.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

Fotoğraf seçimi ve kullanımı da web sayfası üzerinde oldukça önemlidir. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanmanın yanı sıra ürünün net bir şekilde anlaşılmasını sağlayan fotoğraflar tercih etmeniz gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, ana sayfa e-ticaret sitesinin vitrinidir ve sitenize gelen ziyaretçilerin ilgisini bu sayfada çekersiniz. Bu sebeple de ana sayfanızı etkili bir hale getirmeniz, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ana sayfada slider yerine kullanabileceğiniz 4 alternatif

Hakkımızda Sayfası

Bir diğer önemli web sayfası ise “Hakkımızda” sayfasıdır. Bu sayfa, siteyi ziyaret edenlere firmanız hakkında bilgiler sunmanız için oldukça idealdir. Kendinizi tanıtabilir, vizyonunuzu anlatabilir, hikayeniz ve tarihinizden bahsedebilir, kısacası şirketinizi tanıtabilirsiniz.

Hakkımızda sayfası, markanızı daha önce duymamış ve markanız hakkında bilgi almak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Markanızı tanıtmanın yanı sıra Hakkımızda sayfanız tüketicilerde güven duygusunun da oluşmasını sağlar. Hakkınızda herhangi bir bilgi paylaşmamanız ve Hakkımızda sayfanızın olmaması, tüketicilerde şüphe uyandırabilir.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

İletişim Sayfası

Başka bir önemli web sayfası ise İletişim sayfasıdır. Tüketicilerin, markanızla nasıl iletişim kurabileceklerini ve hangi kanalları nasıl kullanabileceklerini bu sayfanız üzerinde paylaşmanız gerekir. Web sitenizin farklı bölümlerinde, sosyal ağ hesaplarınız, e-posta adresiniz ya da telefon numaranız yer alıyor olsa dahi bir iletişim sayfanızın da olması gerekir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim için bir web sayfası tasarımı yaparken, e-ticaret sitenizle ilgili tüm iletişim kanallarınızı bu sayfaya dahil etmeniz gerekir. E-posta adresleri, telefon numarası, sosyal medya hesapları, açık adres ve ürün iadeleri için kullanılacak olan adres bilgisi ve diğer detaylar bu sayfa üzerinde yer almalıdır.

İlgili rehber: İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

Sık Sorulan Sorular (SSS) Sayfası

E-ticaret sitesinde web sayfası tasarımları yaparken, SSS yani sık sorulan sorular sayfasını da unutmamanız gerekiyor. SSS sayfası, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin sıklıkla sorduğu soruların bir çatı altında toplandığı bir sayfadır. Bu sayfayı detaylı bir şekilde hazırlamak ve kullanıcıları gerekli konularda bilgilendirmeniz, müşteri hizmetlerinizin üzerinden yük alacağı gibi müşterilerinizin kendi başlarına da bazı sorunlarını çözmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

Kullanım Koşulları

Kullanım Koşulları sayfası da e-ticaret sitesi üzerinde yer alması gereken önemli bir web sayfası. Kullanım koşulları, e-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapan tüketicilerin hangi koşullara uymaları gerektiğini, sizin verdiğiniz hizmetlerin kapsamını, marka olarak hangi sorumluluklarınız olduğunu ve tüketicilerin de hangi konulardan sorumlu olduklarını anlatan bilgilerin olduğu bir sayfadır.

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kişilere, ödeme sayfalarınızda bu ödeme koşullarını göstermeniz, okutmanız ve bu koşulları onaylatmanız gerekmektedir.

Bu koşullar, hem e-ticaret şirketinin sorumluluklarını hem de tüketicilerin haklarını ve yükümlülüklerini gösterdiği için oldukça önemlidir ve e-ticaret sitelerinde mutlaka yer alması gerekir.

İade Politikası

Web sayfası tasarım ve içeriklerinizi hazırlarken, bir e-ticaret firması olarak iade politikalarınızı da bir sayfa içerisinde toplamanız gerekir. Siteniz üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin uyması gereken iade koşullarını ve şirketin iade politikalarını bu sayfa üzerinde net ve detaylı bir şekilde, madde madde olarak paylaşmalısınız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade Politikalarınızı sitenizin Footer bölümünde de link olarak paylaşmalı ve tüketicilerin site geneli üzerinden bu sayfaya ulaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun yanı sıra iade politikalarınıza yönlendirme linklerinizi ödeme sayfalarında da paylaşarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirmelisiniz.

Size de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir online alışveriş mağazası kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi