E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

13 Temmuz 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım bilgiler sunar. Bir e-ticaret sitesi hazırlarken, bu web sayfaları sitenizin içinde muhakkak bulunmalı. Tasarım ve içerik hazırlama sürecinde bu web sayfaları öncelikli olarak ele alınmalı ve hazırlanmalıdır.

E-ticaret sitenizi hazırlarken mutlaka bulundurmanız gereken bu web sayfalarını ve bu sayfaların içeriklerini hazırlarken özellikle üzerinde durmanız gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret sitelerinde mutlaka bulunması gereken web sayfaları

Ana sayfa

Ana sayfa, en temel ve ilk akla gelen web sayfası olsa da e-ticaret siteleri için en önemli sayfalardan biridir. Ana sayfa, bir e-ticaret sitesinin vitrini gibidiri. Cazibeli, ilgi ve dikkat çekici olması gerektiği gibi tüketicilere e-ticaret firmasının ne tür hizmetler verdiğini ve ürün gruplarını da tanıtması gerekir.

Ana sayfa üzerinde özellikle dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunur. Markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi açık ve akılda kalıcı bir şekilde tanıtan metinler, eyleme çağrı mesajları ve fotoğrafların bu sayfa üzerinde yer alması gerekir. Tüketicilere neden markanızı tercih etmeleri gerektiğini, rakip firmalardan farklarınızı ve ürünlerinizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü gösteren sloganlarınız ve ürün fotoğraflarınız olmalı.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

Fotoğraf seçimi ve kullanımı da web sayfası üzerinde oldukça önemlidir. Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanmanın yanı sıra ürünün net bir şekilde anlaşılmasını sağlayan fotoğraflar tercih etmeniz gerekir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, ana sayfa e-ticaret sitesinin vitrinidir ve sitenize gelen ziyaretçilerin ilgisini bu sayfada çekersiniz. Bu sebeple de ana sayfanızı etkili bir hale getirmeniz, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ana sayfada slider yerine kullanabileceğiniz 4 alternatif

Hakkımızda Sayfası

Bir diğer önemli web sayfası ise “Hakkımızda” sayfasıdır. Bu sayfa, siteyi ziyaret edenlere firmanız hakkında bilgiler sunmanız için oldukça idealdir. Kendinizi tanıtabilir, vizyonunuzu anlatabilir, hikayeniz ve tarihinizden bahsedebilir, kısacası şirketinizi tanıtabilirsiniz.

Hakkımızda sayfası, markanızı daha önce duymamış ve markanız hakkında bilgi almak isteyen kullanıcılar için önemlidir. Markanızı tanıtmanın yanı sıra Hakkımızda sayfanız tüketicilerde güven duygusunun da oluşmasını sağlar. Hakkınızda herhangi bir bilgi paylaşmamanız ve Hakkımızda sayfanızın olmaması, tüketicilerde şüphe uyandırabilir.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

İletişim Sayfası

Başka bir önemli web sayfası ise İletişim sayfasıdır. Tüketicilerin, markanızla nasıl iletişim kurabileceklerini ve hangi kanalları nasıl kullanabileceklerini bu sayfanız üzerinde paylaşmanız gerekir. Web sitenizin farklı bölümlerinde, sosyal ağ hesaplarınız, e-posta adresiniz ya da telefon numaranız yer alıyor olsa dahi bir iletişim sayfanızın da olması gerekir.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim için bir web sayfası tasarımı yaparken, e-ticaret sitenizle ilgili tüm iletişim kanallarınızı bu sayfaya dahil etmeniz gerekir. E-posta adresleri, telefon numarası, sosyal medya hesapları, açık adres ve ürün iadeleri için kullanılacak olan adres bilgisi ve diğer detaylar bu sayfa üzerinde yer almalıdır.

İlgili rehber: İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

Sık Sorulan Sorular (SSS) Sayfası

E-ticaret sitesinde web sayfası tasarımları yaparken, SSS yani sık sorulan sorular sayfasını da unutmamanız gerekiyor. SSS sayfası, markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin sıklıkla sorduğu soruların bir çatı altında toplandığı bir sayfadır. Bu sayfayı detaylı bir şekilde hazırlamak ve kullanıcıları gerekli konularda bilgilendirmeniz, müşteri hizmetlerinizin üzerinden yük alacağı gibi müşterilerinizin kendi başlarına da bazı sorunlarını çözmelerine yardımcı olur.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

Kullanım Koşulları

Kullanım Koşulları sayfası da e-ticaret sitesi üzerinde yer alması gereken önemli bir web sayfası. Kullanım koşulları, e-ticaret siteniz üzerinde alışveriş yapan tüketicilerin hangi koşullara uymaları gerektiğini, sizin verdiğiniz hizmetlerin kapsamını, marka olarak hangi sorumluluklarınız olduğunu ve tüketicilerin de hangi konulardan sorumlu olduklarını anlatan bilgilerin olduğu bir sayfadır.

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan kişilere, ödeme sayfalarınızda bu ödeme koşullarını göstermeniz, okutmanız ve bu koşulları onaylatmanız gerekmektedir.

Bu koşullar, hem e-ticaret şirketinin sorumluluklarını hem de tüketicilerin haklarını ve yükümlülüklerini gösterdiği için oldukça önemlidir ve e-ticaret sitelerinde mutlaka yer alması gerekir.

İade Politikası

Web sayfası tasarım ve içeriklerinizi hazırlarken, bir e-ticaret firması olarak iade politikalarınızı da bir sayfa içerisinde toplamanız gerekir. Siteniz üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin uyması gereken iade koşullarını ve şirketin iade politikalarını bu sayfa üzerinde net ve detaylı bir şekilde, madde madde olarak paylaşmalısınız.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade Politikalarınızı sitenizin Footer bölümünde de link olarak paylaşmalı ve tüketicilerin site geneli üzerinden bu sayfaya ulaşabilmelerini sağlamalısınız. Bunun yanı sıra iade politikalarınıza yönlendirme linklerinizi ödeme sayfalarında da paylaşarak, tüketicileri bu konuda bilgilendirmelisiniz.

Size de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir online alışveriş mağazası kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan