fbpx

E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?

28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?

Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta olduğu için, bazı detayların başarısı kanıtlanalı çok olmuştur. E-ticarette başarılı olmak ve müşterilerine daha iyi hizmet sunmak isteyen firmalar, fiziki mağaza yönetimi konusunda bazı detayları kendi işlerine uygulayabilirler.

Fziki mağaza yönetimi yapılırken, müşteri memnuniyeti, stok yönetimi ve tüketicileri bilgilendirme gibi konular üzerinde durulur ve e-ticarette de bu konular oldukça önemlidir. Bu rehberimizde de fiziki mağaza yönetimi konusunda e-ticaret firmalarının örnek alabileceği bazı çalışmaları ele alacağız.

Müşterilerinizi her zaman karşılayın

Fiziki mağaza yönetimi sırasında yapılan çalışmalardan biri müşterileri her zaman karşılamaktır. Fiziki mağaza çalışanları, mağazaya bir kişi girdiğinde, bu kişileri karşılayarak onlara yardımcı olmaya çalışırlar. Onları içeri davet ederler, beklentilerini sorarak, ne tür bir ürün aradıklarını öğrenmeye çalışırlar.

Onların ihtiyaçlarını anlamak ve onlara ürün önerileri yapmak, gerektiğinde çapraz satış ya da upsell taktikleriyle tüketicilerin daha fazla ürün almalarını sağlamak ve ortalama sepet tutarlarını yükseltmek, fiziki mağazalarda sıklıkla yapılan çalışmalar arasındadır.

E-ticaret firmanınızda da müşterileri karşılamak ve onlara ulaşmak önemlidir. Bunu da canlı destek sistemlerinizle yapabilirsiniz. Ancak bu noktada dikkat etmeniz gerekenlerden biri, kullanıcı siteye girdiği gibi ona bir otomatik mesaj çıkartmamanız gerektiğidir. Canlı destek sisteminin ve otomatik karşılama mesajının tetiklenmesi için, kullanıcının site üzerinde birkaç sayfa ziyareti yapmasını bekleyin. Kullanıcı birkaç sayfa gezindikten sonra onları karşılayabilir ve aradıkları özel bir ürün olup olmadığını bu otomatik mesajlarda sorabilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Bu şekilde ürünlerle ilgili aklında soru olan kişileri, canlı destek üzerinden yönlendirebilir ve onların ürünü satın almalarını sağlayabilirsiniz. Onlara alternatif ürünler sunabileceğiniz gibi upsell veya çapraz satış da yaparak, ortalama sepet tutarlarını artırmaya çalışabilirsiniz.

E-ticaret sitenizi bilgilendirici yapın

Fiziki mağaza yönetimi çalışmalarından öğrenilebilecek konulardan biri de tüketicilere mümkün olduğunda bilgi verebilmektir. Fiziki mağazalar bunları, satış personeli aracılığı ile yaparlar. Satış personeli, tüketicinin ne tür bir ürün aradığını öğrenerek, onu farklı ürünlere yönlendirir ve ürün hakkında birçok bilg sunarak, tüketicinin bu ürünü satın alma kararını etkilemeye çalışır.

İyi satışçılar, sadece ürünün teknik özelliklerini anlatmakla kalmaz, aynı zamanda bu ürünün tüketicinin hangi sorunlarını çözeceğini ve onların hayatını nasıl kolaylaştıracağını da anlatırlar. Ürünün teknik özelliklerinden çok bu tür faydaları üzerinde durmak, tüketicinin ürünü satın alma kararını daha olumlu bir şekilde etkiler. Bu da satışçı görevlinin ürünü ne kadar iyi tanıdığı ve ürüne ne kadar inandığı ile gerçekleşir.

Fiziki mağaza yönetimi çalışmalarında, e-ticaret firmaları bu yaklaşımları da benimseyerek e-ticaret siteleri üzerinde bunu uygulamaya çalışmalıdır. Tabii ki e-ticaret sitelerinin tüketiciyle doğrudan etkileşime girebileceği bir satış görevlisi bulunmaz. Bu noktada da e-ticaret sitenizi mümkün olduğunca bilgilendirici bir hale getirmeniz gerekir.

Bu durumda da ürün sayfalarınız üzerinde ürünlerle ilgili teknik özelliklerin yanı sıra, ürünün tüketicilere ne gibi faydalar sunacağını da anlatan hem yazılı hem görsel içerikler paylaşmalısınız.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

Geri dönüşümü artırmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için ürünün tanıtım ve kullanım alanlarını gösteren videolar hazırlamanız da tüketicilerin ürüne olan bakış açısını değiştmede önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Veri odaklı çalışmalar yapın

Fiziki mağaza yönetimi de veri odaklı çalışmalara dayanır. Reklam bütçeleri, stok ve depo maliyetleri, çalışanların ücretleri, müşterilerin dükkanı en çok ziyaret ettikleri zaman aralıkları, günlük, haftalık ve aylık satış adedleri, banka komisyon ücretleri, tatil dönemlerindeki yoğunluklar ve kampanyalardan elde edilen gelirler gibi birçok veri analiz edilerek dükkanın durumu hakkında raporlar çıkartılır.

İlgili rehber: E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

E-ticaret siteniz üzerinde de takip etmeniz gereken birçok metrik vardır ve bunların birçoğu fiziki mağazalardaki metriklere benzer. Sitenize gelen trafiği, kullanıcıların site üzerinde ne kadar zaman geçirdikleri, kaç farklı sayfanın ziyaret edildiği, günlük, haftalık ve aylık satış adedleri gibi metriklerin takibinin yapılması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Site üzerindeki çalışmalar haricinde, yapılan pazarlama ve reklam çalışmalarının da verimliliğinin ölçümlenmesi gerekir. Bu sebeple de bu verilerin de takibini yaparak yatırım getirilerinizi ölçümlemeniz gerekir. Veri analizinin yapılmaması, yaptığınız çalışmaların verimliliğini ölçememenize neden olur. Bu ölçümleri yapmamak da markanız için doğru stratejileri belirleyememenize neden olur.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Kişiselleştirilmiş öneriler

Fiziki mağaza yönetimi sırasında çalışanların yaptıkları çalışmalardan biri de kişiye özel ürün önerileri sunmaktır. Tüketiciler, kendilerine özel ürün önerilini oldukça sever ve bu sebeple de çoğu zaman bir mağazadan alışveriş yapmayı tercih eder. Çünkü buradaki çalışanlar, tüketicinin istekleri doğrultusunda onu belli ürünlere yönelterek, tüketicinin hem zaman kazanmasını sağlar hem de kafa karışıklığını ortadan kaldırmış olur.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizde de bu nedenle kişiselleştirme çalışmaların yatırım yapmanız önemlidir. Sitenizden alışveriş yapmış veya sitenize üye olmuş kullanıcıların bilgilerini toplayarak, onların geçmiş alışverişlerini inceleyerek hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini öğrenebilirsiniz. Onların bu ilgi alanlarını öğrendiğinizde onların beklentilerini daha iyi karşılayabilirsiniz. Onların ihtiyaçlarına yönelik ürünler sunmanız da bu kişilerden alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

2019’da siz de kendi e-ticaret sitenizi kurarak, online satış yapmayı planlıyorsanız, İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak hemen e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan