E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?

28 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta olduğu için, bazı detayların başarısı kanıtlanalı çok olmuştur. E-ticarette başarılı olmak ve müşterilerine daha iyi hizmet sunmak isteyen firmalar, fiziki mağaza yönetimi konusunda bazı detayları kendi işlerine uygulayabilirler.

Fziki mağaza yönetimi yapılırken, müşteri memnuniyeti, stok yönetimi ve tüketicileri bilgilendirme gibi konular üzerinde durulur ve e-ticarette de bu konular oldukça önemlidir. Bu rehberimizde de fiziki mağaza yönetimi konusunda e-ticaret firmalarının örnek alabileceği bazı çalışmaları ele alacağız.

Müşterilerinizi her zaman karşılayın

Fiziki mağaza yönetimi sırasında yapılan çalışmalardan biri müşterileri her zaman karşılamaktır. Fiziki mağaza çalışanları, mağazaya bir kişi girdiğinde, bu kişileri karşılayarak onlara yardımcı olmaya çalışırlar. Onları içeri davet ederler, beklentilerini sorarak, ne tür bir ürün aradıklarını öğrenmeye çalışırlar.

Onların ihtiyaçlarını anlamak ve onlara ürün önerileri yapmak, gerektiğinde çapraz satış ya da upsell taktikleriyle tüketicilerin daha fazla ürün almalarını sağlamak ve ortalama sepet tutarlarını yükseltmek, fiziki mağazalarda sıklıkla yapılan çalışmalar arasındadır.

E-ticaret firmanınızda da müşterileri karşılamak ve onlara ulaşmak önemlidir. Bunu da canlı destek sistemlerinizle yapabilirsiniz. Ancak bu noktada dikkat etmeniz gerekenlerden biri, kullanıcı siteye girdiği gibi ona bir otomatik mesaj çıkartmamanız gerektiğidir. Canlı destek sisteminin ve otomatik karşılama mesajının tetiklenmesi için, kullanıcının site üzerinde birkaç sayfa ziyareti yapmasını bekleyin. Kullanıcı birkaç sayfa gezindikten sonra onları karşılayabilir ve aradıkları özel bir ürün olup olmadığını bu otomatik mesajlarda sorabilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Bu şekilde ürünlerle ilgili aklında soru olan kişileri, canlı destek üzerinden yönlendirebilir ve onların ürünü satın almalarını sağlayabilirsiniz. Onlara alternatif ürünler sunabileceğiniz gibi upsell veya çapraz satış da yaparak, ortalama sepet tutarlarını artırmaya çalışabilirsiniz.

E-ticaret sitenizi bilgilendirici yapın

Fiziki mağaza yönetimi çalışmalarından öğrenilebilecek konulardan biri de tüketicilere mümkün olduğunda bilgi verebilmektir. Fiziki mağazalar bunları, satış personeli aracılığı ile yaparlar. Satış personeli, tüketicinin ne tür bir ürün aradığını öğrenerek, onu farklı ürünlere yönlendirir ve ürün hakkında birçok bilg sunarak, tüketicinin bu ürünü satın alma kararını etkilemeye çalışır.

İyi satışçılar, sadece ürünün teknik özelliklerini anlatmakla kalmaz, aynı zamanda bu ürünün tüketicinin hangi sorunlarını çözeceğini ve onların hayatını nasıl kolaylaştıracağını da anlatırlar. Ürünün teknik özelliklerinden çok bu tür faydaları üzerinde durmak, tüketicinin ürünü satın alma kararını daha olumlu bir şekilde etkiler. Bu da satışçı görevlinin ürünü ne kadar iyi tanıdığı ve ürüne ne kadar inandığı ile gerçekleşir.

Fiziki mağaza yönetimi çalışmalarında, e-ticaret firmaları bu yaklaşımları da benimseyerek e-ticaret siteleri üzerinde bunu uygulamaya çalışmalıdır. Tabii ki e-ticaret sitelerinin tüketiciyle doğrudan etkileşime girebileceği bir satış görevlisi bulunmaz. Bu noktada da e-ticaret sitenizi mümkün olduğunca bilgilendirici bir hale getirmeniz gerekir.

Bu durumda da ürün sayfalarınız üzerinde ürünlerle ilgili teknik özelliklerin yanı sıra, ürünün tüketicilere ne gibi faydalar sunacağını da anlatan hem yazılı hem görsel içerikler paylaşmalısınız.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler

Geri dönüşümü artırmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için ürünün tanıtım ve kullanım alanlarını gösteren videolar hazırlamanız da tüketicilerin ürüne olan bakış açısını değiştmede önemli bir rol oynar.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Veri odaklı çalışmalar yapın

Fiziki mağaza yönetimi de veri odaklı çalışmalara dayanır. Reklam bütçeleri, stok ve depo maliyetleri, çalışanların ücretleri, müşterilerin dükkanı en çok ziyaret ettikleri zaman aralıkları, günlük, haftalık ve aylık satış adedleri, banka komisyon ücretleri, tatil dönemlerindeki yoğunluklar ve kampanyalardan elde edilen gelirler gibi birçok veri analiz edilerek dükkanın durumu hakkında raporlar çıkartılır.

İlgili rehber: E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

E-ticaret siteniz üzerinde de takip etmeniz gereken birçok metrik vardır ve bunların birçoğu fiziki mağazalardaki metriklere benzer. Sitenize gelen trafiği, kullanıcıların site üzerinde ne kadar zaman geçirdikleri, kaç farklı sayfanın ziyaret edildiği, günlük, haftalık ve aylık satış adedleri gibi metriklerin takibinin yapılması önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Site üzerindeki çalışmalar haricinde, yapılan pazarlama ve reklam çalışmalarının da verimliliğinin ölçümlenmesi gerekir. Bu sebeple de bu verilerin de takibini yaparak yatırım getirilerinizi ölçümlemeniz gerekir. Veri analizinin yapılmaması, yaptığınız çalışmaların verimliliğini ölçememenize neden olur. Bu ölçümleri yapmamak da markanız için doğru stratejileri belirleyememenize neden olur.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Kişiselleştirilmiş öneriler

Fiziki mağaza yönetimi sırasında çalışanların yaptıkları çalışmalardan biri de kişiye özel ürün önerileri sunmaktır. Tüketiciler, kendilerine özel ürün önerilini oldukça sever ve bu sebeple de çoğu zaman bir mağazadan alışveriş yapmayı tercih eder. Çünkü buradaki çalışanlar, tüketicinin istekleri doğrultusunda onu belli ürünlere yönelterek, tüketicinin hem zaman kazanmasını sağlar hem de kafa karışıklığını ortadan kaldırmış olur.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizde de bu nedenle kişiselleştirme çalışmaların yatırım yapmanız önemlidir. Sitenizden alışveriş yapmış veya sitenize üye olmuş kullanıcıların bilgilerini toplayarak, onların geçmiş alışverişlerini inceleyerek hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini öğrenebilirsiniz. Onların bu ilgi alanlarını öğrendiğinizde onların beklentilerini daha iyi karşılayabilirsiniz. Onların ihtiyaçlarına yönelik ürünler sunmanız da bu kişilerden alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

2019’da siz de kendi e-ticaret sitenizi kurarak, online satış yapmayı planlıyorsanız, İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak hemen e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan