E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

24 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya da sıfırdan e-ticarete başlayacak olan işletmeler sürece nasıl hızlı adapte olur? gibi pek çok üzerinde durulması gereken konuyu sizlerle paylaşacağız.

Fiziki mağazalarında kepenk kapatmak zorunda kalan işletmeler online platformlara ne kadar hızlı kanalize olurlarsa koronavirüs sonrasında da kalıcılıklarını o kadar koruyacaklardır. Bizler de bugün işini e-ticarete taşıyan işletmeler, sıfırdan e-ticarete geçecekler ya da var olan e-ticaret sitesini geliştirmek isteyenler için bir yazı derledik.

IdeaSoft’un koronavirüs sürecinde e-ticarete geçmek isteyen işletmelere hazırladığı destek ve çözüm paketiyle tanışın: Kobi E-ticaret Çözüm Paketi

Aşağıda koronavirüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna cevap olacak ve e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birkaç başlıktan bahsettik.

E-ticaret sitenizi geliştirirken bu parametlere dikkat!

2020 verilerine göre 62 milyon internet kullanıcısından 54 milyonu sosyal medyayı kullanırken, mobil internet kullanıcı oranı yüzde 58’lerde. Mobil cihazlarımızda ise 4 saat zaman harcıyoruz. Koronavirüs döneminde ise web site ziyaretlerinde ve online uygulama indirmelerde daha önce görülmemiş bir artış yaşanıyor. Birçok somut veriden de yola çıkarak tüketicileri doğru kanallardan yakalayacak dijital mecralara yönelmelisiniz.

Ürün açıklama ve görsellerini önemseyin

Ziyaretçilerin sitenizde gezinti yapması ve sonrasında satın alma eylemini gerçekleştirmesi için ana sayfa vitrininizi karmaşıklıktan uzak ve bu dönemdeki en çok satılan ürünlerden oluşturabilirsiniz. Bunun yanında ürün özellikleri ve ürün açıklamalarını detaylandırıp, tüketicinin ürün hakkındaki soru işaretlerini gidererek ürünü satın almaya ikna etmelisiniz. Ürün görsellerinin profesyonel ve her açıdan görüntülerinin olmasını da ürünü satın aldıran diğer bileşenler arasında saymalısınız.

İlgili Rehber: E-ticarette 2020 Mart ayında en çok satılan ürünler

Destek ve iletişime önem verin

Müşterilerinize gelişmiş bir iletişim ağı sunmalısınız. Yoğunluk dönemine dair bilgilendirmeleri sürekli güncellemeli, gecikecek teslimatların bilgisini önceden vermelisiniz.

ÖNEMLİ NOT: Tüketicilerin hijyen konusunda ekstra hassas davrandığı bu dönemde, ürünlerin hazırlanış şekillerinin şeffaf ve hijyenik olduğunu kanıtlayan videolar çekebilir, bunları müşterilerinizle paylaşabilirsiniz. Ayrıca siparişlerin hazırlanışı hakkında bir ön bilgilendirme yapabilirsiniz.

Esnek ödeme seçenekleri ve fiyatlandırma

Koronavirüs sürecinde dayanışma ve birlik beraberliğin öneminin bir hayli anlaşıldığı günlerden geçerken adil bir fiyatlandırma ve esnek ödeme seçenekleri sunarak müşterilerinizden puan kazanabilirsiniz. Bunun yanında iade, stok ve tedarik konusunda şeffaf olmanız gerektiği gibi sosyal mesafeye uyulması açısından ödeme seçeneklerinin de temassız gerçekleşmesini mümkün hale getirmelisiniz.

Hizmetlerinizi doğru ve anlaşılır anlatın

Getirilen güvenlik önlemleri kapsamında e-ticaretle ilk kez tanışan ve ihtiyaçlarını ilk kez online platformlardan karşılayan yüzde 27’lik yadsınamaz bir oran bulunuyor. E-ticareti ilk kez deneyimleyen kişiler için hizmetlerinizi anlaşılır olması, ürünlerinizin kolay bulunabileceği bir site navigasyonuna sahip olmanız önemlidir. E-ticaret sitenizde müşterilerinize hangi hizmetleri sunduğunuzu anlatmalısınız.

Online pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyin

E-ticaret sitenizin yanında, marka bilinirliliği yüksek online pazar yerleri ile entegre olarak ürünlerinizin etkileşimini artırabilirsiniz. Böylece dört koldan satış yapabilir, kazancınızı artıracağınız gibi e-ticaret sitenize olacak yönlendirmeleri de artırmış olursunuz.

IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile aynı zamanda pazaryerleri ile entegre olabilir ve kolay yoldan ürünlerinizi dilediğiniz pazaryerinde sergileyemeye başlayabilirsiniz. Tüm hizmetlerimiz için hemen ücretsiz demo sitesi kurun ve hizmetlerimizi 15 gün boyunca deneyin.

Reklam stratejinizi ve bütçenizi güncelleyin

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusunda reklamların ilk sıralarda yer alması gerekir. Reklam stratejinizi yeniden şekillendirerek tüketiciye ulaşabileceğiniz kanallara yönelebilirsiniz. Bunlar arasında; Google reklamları, sosyal medya reklamları, televizyon reklamlarını öne çıkarabilirsiniz. Yıllık reklam bütçenizi dijital ağırlıklı olarak yeniden şekillendirebilirsiniz.

IdeaSoft’un geliştirdiği OtoPilot ürünü ile müşterilerimiz Google ADS reklamlarını panellerinden tek tıkla yönetebildiği gibi düşük bütçelerle yüksek geri dönüş elde edebiliyorlar.

Koronavirüs sonrası için planlamalar yapın

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna getirilen cevaplardan biri de işletmelerin kendini kriz dönemlerine hazırlamalıdır. İşiniz ve sektörünüze göre doğru analizler yaparak, yeni stratejiler belirlemeli, koronavirüs sonrasındaki süreç yönetimine dair yeni planlamalar yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Admin
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Navlun Nedir ve Lojistik İşlemlerdeki Önemi Nedir?
Navlun Nedir ve Lojistik İşlemlerdeki Önemi Nedir?
Özellikle dış ticarette lojistik ya da deniz taşımacılığı alanlarında çalışan kişiler için navlun nedir oldukça önemli başlıklardan biri olmaktadır. Bu yük taşımacılığı esnasında taşınan yükün hizmet bedeline...
9 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Modern Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
Modern Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
26 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya