E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya da sıfırdan e-ticarete başlayacak olan işletmeler sürece nasıl hızlı adapte olur? gibi pek çok üzerinde durulması gereken konuyu sizlerle paylaşacağız.

Fiziki mağazalarında kepenk kapatmak zorunda kalan işletmeler online platformlara ne kadar hızlı kanalize olurlarsa koronavirüs sonrasında da kalıcılıklarını o kadar koruyacaklardır. Bizler de bugün işini e-ticarete taşıyan işletmeler, sıfırdan e-ticarete geçecekler ya da var olan e-ticaret sitesini geliştirmek isteyenler için bir yazı derledik.

IdeaSoft’un koronavirüs sürecinde e-ticarete geçmek isteyen işletmelere hazırladığı destek ve çözüm paketiyle tanışın: Kobi E-ticaret Çözüm Paketi

Aşağıda koronavirüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna cevap olacak ve e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birkaç başlıktan bahsettik.

E-ticaret sitenizi geliştirirken bu parametlere dikkat!

2020 verilerine göre 62 milyon internet kullanıcısından 54 milyonu sosyal medyayı kullanırken, mobil internet kullanıcı oranı yüzde 58’lerde. Mobil cihazlarımızda ise 4 saat zaman harcıyoruz. Koronavirüs döneminde ise web site ziyaretlerinde ve online uygulama indirmelerde daha önce görülmemiş bir artış yaşanıyor. Birçok somut veriden de yola çıkarak tüketicileri doğru kanallardan yakalayacak dijital mecralara yönelmelisiniz.

Ürün açıklama ve görsellerini önemseyin

Ziyaretçilerin sitenizde gezinti yapması ve sonrasında satın alma eylemini gerçekleştirmesi için ana sayfa vitrininizi karmaşıklıktan uzak ve bu dönemdeki en çok satılan ürünlerden oluşturabilirsiniz. Bunun yanında ürün özellikleri ve ürün açıklamalarını detaylandırıp, tüketicinin ürün hakkındaki soru işaretlerini gidererek ürünü satın almaya ikna etmelisiniz. Ürün görsellerinin profesyonel ve her açıdan görüntülerinin olmasını da ürünü satın aldıran diğer bileşenler arasında saymalısınız.

İlgili Rehber: E-ticarette 2020 Mart ayında en çok satılan ürünler

Destek ve iletişime önem verin

Müşterilerinize gelişmiş bir iletişim ağı sunmalısınız. Yoğunluk dönemine dair bilgilendirmeleri sürekli güncellemeli, gecikecek teslimatların bilgisini önceden vermelisiniz.

ÖNEMLİ NOT: Tüketicilerin hijyen konusunda ekstra hassas davrandığı bu dönemde, ürünlerin hazırlanış şekillerinin şeffaf ve hijyenik olduğunu kanıtlayan videolar çekebilir, bunları müşterilerinizle paylaşabilirsiniz. Ayrıca siparişlerin hazırlanışı hakkında bir ön bilgilendirme yapabilirsiniz.

Esnek ödeme seçenekleri ve fiyatlandırma

Koronavirüs sürecinde dayanışma ve birlik beraberliğin öneminin bir hayli anlaşıldığı günlerden geçerken adil bir fiyatlandırma ve esnek ödeme seçenekleri sunarak müşterilerinizden puan kazanabilirsiniz. Bunun yanında iade, stok ve tedarik konusunda şeffaf olmanız gerektiği gibi sosyal mesafeye uyulması açısından ödeme seçeneklerinin de temassız gerçekleşmesini mümkün hale getirmelisiniz.

Hizmetlerinizi doğru ve anlaşılır anlatın

Getirilen güvenlik önlemleri kapsamında e-ticaretle ilk kez tanışan ve ihtiyaçlarını ilk kez online platformlardan karşılayan yüzde 27’lik yadsınamaz bir oran bulunuyor. E-ticareti ilk kez deneyimleyen kişiler için hizmetlerinizi anlaşılır olması, ürünlerinizin kolay bulunabileceği bir site navigasyonuna sahip olmanız önemlidir. E-ticaret sitenizde müşterilerinize hangi hizmetleri sunduğunuzu anlatmalısınız.

Online pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyin

E-ticaret sitenizin yanında, marka bilinirliliği yüksek online pazar yerleri ile entegre olarak ürünlerinizin etkileşimini artırabilirsiniz. Böylece dört koldan satış yapabilir, kazancınızı artıracağınız gibi e-ticaret sitenize olacak yönlendirmeleri de artırmış olursunuz.

IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile aynı zamanda pazaryerleri ile entegre olabilir ve kolay yoldan ürünlerinizi dilediğiniz pazaryerinde sergileyemeye başlayabilirsiniz. Tüm hizmetlerimiz için hemen ücretsiz demo sitesi kurun ve hizmetlerimizi 15 gün boyunca deneyin.

Reklam stratejinizi ve bütçenizi güncelleyin

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusunda reklamların ilk sıralarda yer alması gerekir. Reklam stratejinizi yeniden şekillendirerek tüketiciye ulaşabileceğiniz kanallara yönelebilirsiniz. Bunlar arasında; Google reklamları, sosyal medya reklamları, televizyon reklamlarını öne çıkarabilirsiniz. Yıllık reklam bütçenizi dijital ağırlıklı olarak yeniden şekillendirebilirsiniz.

IdeaSoft’un geliştirdiği OtoPilot ürünü ile müşterilerimiz Google ADS reklamlarını panellerinden tek tıkla yönetebildiği gibi düşük bütçelerle yüksek geri dönüş elde edebiliyorlar.

Koronavirüs sonrası için planlamalar yapın

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna getirilen cevaplardan biri de işletmelerin kendini kriz dönemlerine hazırlamalıdır. İşiniz ve sektörünüze göre doğru analizler yaparak, yeni stratejiler belirlemeli, koronavirüs sonrasındaki süreç yönetimine dair yeni planlamalar yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan