fbpx

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya da sıfırdan e-ticarete başlayacak olan işletmeler sürece nasıl hızlı adapte olur? gibi pek çok üzerinde durulması gereken konuyu sizlerle paylaşacağız.

Fiziki mağazalarında kepenk kapatmak zorunda kalan işletmeler online platformlara ne kadar hızlı kanalize olurlarsa koronavirüs sonrasında da kalıcılıklarını o kadar koruyacaklardır. Bizler de bugün işini e-ticarete taşıyan işletmeler, sıfırdan e-ticarete geçecekler ya da var olan e-ticaret sitesini geliştirmek isteyenler için bir yazı derledik.

IdeaSoft’un koronavirüs sürecinde e-ticarete geçmek isteyen işletmelere hazırladığı destek ve çözüm paketiyle tanışın: Kobi E-ticaret Çözüm Paketi

Aşağıda koronavirüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna cevap olacak ve e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birkaç başlıktan bahsettik.

E-ticaret sitenizi geliştirirken bu parametlere dikkat!

2020 verilerine göre 62 milyon internet kullanıcısından 54 milyonu sosyal medyayı kullanırken, mobil internet kullanıcı oranı yüzde 58’lerde. Mobil cihazlarımızda ise 4 saat zaman harcıyoruz. Koronavirüs döneminde ise web site ziyaretlerinde ve online uygulama indirmelerde daha önce görülmemiş bir artış yaşanıyor. Birçok somut veriden de yola çıkarak tüketicileri doğru kanallardan yakalayacak dijital mecralara yönelmelisiniz.

Ürün açıklama ve görsellerini önemseyin

Ziyaretçilerin sitenizde gezinti yapması ve sonrasında satın alma eylemini gerçekleştirmesi için ana sayfa vitrininizi karmaşıklıktan uzak ve bu dönemdeki en çok satılan ürünlerden oluşturabilirsiniz. Bunun yanında ürün özellikleri ve ürün açıklamalarını detaylandırıp, tüketicinin ürün hakkındaki soru işaretlerini gidererek ürünü satın almaya ikna etmelisiniz. Ürün görsellerinin profesyonel ve her açıdan görüntülerinin olmasını da ürünü satın aldıran diğer bileşenler arasında saymalısınız.

İlgili Rehber: E-ticarette 2020 Mart ayında en çok satılan ürünler

Destek ve iletişime önem verin

Müşterilerinize gelişmiş bir iletişim ağı sunmalısınız. Yoğunluk dönemine dair bilgilendirmeleri sürekli güncellemeli, gecikecek teslimatların bilgisini önceden vermelisiniz.

ÖNEMLİ NOT: Tüketicilerin hijyen konusunda ekstra hassas davrandığı bu dönemde, ürünlerin hazırlanış şekillerinin şeffaf ve hijyenik olduğunu kanıtlayan videolar çekebilir, bunları müşterilerinizle paylaşabilirsiniz. Ayrıca siparişlerin hazırlanışı hakkında bir ön bilgilendirme yapabilirsiniz.

Esnek ödeme seçenekleri ve fiyatlandırma

Koronavirüs sürecinde dayanışma ve birlik beraberliğin öneminin bir hayli anlaşıldığı günlerden geçerken adil bir fiyatlandırma ve esnek ödeme seçenekleri sunarak müşterilerinizden puan kazanabilirsiniz. Bunun yanında iade, stok ve tedarik konusunda şeffaf olmanız gerektiği gibi sosyal mesafeye uyulması açısından ödeme seçeneklerinin de temassız gerçekleşmesini mümkün hale getirmelisiniz.

Hizmetlerinizi doğru ve anlaşılır anlatın

Getirilen güvenlik önlemleri kapsamında e-ticaretle ilk kez tanışan ve ihtiyaçlarını ilk kez online platformlardan karşılayan yüzde 27’lik yadsınamaz bir oran bulunuyor. E-ticareti ilk kez deneyimleyen kişiler için hizmetlerinizi anlaşılır olması, ürünlerinizin kolay bulunabileceği bir site navigasyonuna sahip olmanız önemlidir. E-ticaret sitenizde müşterilerinize hangi hizmetleri sunduğunuzu anlatmalısınız.

Online pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyin

E-ticaret sitenizin yanında, marka bilinirliliği yüksek online pazar yerleri ile entegre olarak ürünlerinizin etkileşimini artırabilirsiniz. Böylece dört koldan satış yapabilir, kazancınızı artıracağınız gibi e-ticaret sitenize olacak yönlendirmeleri de artırmış olursunuz.

IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile aynı zamanda pazaryerleri ile entegre olabilir ve kolay yoldan ürünlerinizi dilediğiniz pazaryerinde sergileyemeye başlayabilirsiniz. Tüm hizmetlerimiz için hemen ücretsiz demo sitesi kurun ve hizmetlerimizi 15 gün boyunca deneyin.

Reklam stratejinizi ve bütçenizi güncelleyin

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusunda reklamların ilk sıralarda yer alması gerekir. Reklam stratejinizi yeniden şekillendirerek tüketiciye ulaşabileceğiniz kanallara yönelebilirsiniz. Bunlar arasında; Google reklamları, sosyal medya reklamları, televizyon reklamlarını öne çıkarabilirsiniz. Yıllık reklam bütçenizi dijital ağırlıklı olarak yeniden şekillendirebilirsiniz.

IdeaSoft’un geliştirdiği OtoPilot ürünü ile müşterilerimiz Google ADS reklamlarını panellerinden tek tıkla yönetebildiği gibi düşük bütçelerle yüksek geri dönüş elde edebiliyorlar.

Koronavirüs sonrası için planlamalar yapın

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna getirilen cevaplardan biri de işletmelerin kendini kriz dönemlerine hazırlamalıdır. İşiniz ve sektörünüze göre doğru analizler yaparak, yeni stratejiler belirlemeli, koronavirüs sonrasındaki süreç yönetimine dair yeni planlamalar yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan