E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya da sıfırdan e-ticarete başlayacak olan işletmeler sürece nasıl hızlı adapte olur? gibi pek çok üzerinde durulması gereken konuyu sizlerle paylaşacağız.

Fiziki mağazalarında kepenk kapatmak zorunda kalan işletmeler online platformlara ne kadar hızlı kanalize olurlarsa koronavirüs sonrasında da kalıcılıklarını o kadar koruyacaklardır. Bizler de bugün işini e-ticarete taşıyan işletmeler, sıfırdan e-ticarete geçecekler ya da var olan e-ticaret sitesini geliştirmek isteyenler için bir yazı derledik.

IdeaSoft’un koronavirüs sürecinde e-ticarete geçmek isteyen işletmelere hazırladığı destek ve çözüm paketiyle tanışın: Kobi E-ticaret Çözüm Paketi

Aşağıda koronavirüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna cevap olacak ve e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birkaç başlıktan bahsettik.

E-ticaret sitenizi geliştirirken bu parametlere dikkat!

2020 verilerine göre 62 milyon internet kullanıcısından 54 milyonu sosyal medyayı kullanırken, mobil internet kullanıcı oranı yüzde 58’lerde. Mobil cihazlarımızda ise 4 saat zaman harcıyoruz. Koronavirüs döneminde ise web site ziyaretlerinde ve online uygulama indirmelerde daha önce görülmemiş bir artış yaşanıyor. Birçok somut veriden de yola çıkarak tüketicileri doğru kanallardan yakalayacak dijital mecralara yönelmelisiniz.

Ürün açıklama ve görsellerini önemseyin

Ziyaretçilerin sitenizde gezinti yapması ve sonrasında satın alma eylemini gerçekleştirmesi için ana sayfa vitrininizi karmaşıklıktan uzak ve bu dönemdeki en çok satılan ürünlerden oluşturabilirsiniz. Bunun yanında ürün özellikleri ve ürün açıklamalarını detaylandırıp, tüketicinin ürün hakkındaki soru işaretlerini gidererek ürünü satın almaya ikna etmelisiniz. Ürün görsellerinin profesyonel ve her açıdan görüntülerinin olmasını da ürünü satın aldıran diğer bileşenler arasında saymalısınız.

İlgili Rehber: E-ticarette 2020 Mart ayında en çok satılan ürünler

Destek ve iletişime önem verin

Müşterilerinize gelişmiş bir iletişim ağı sunmalısınız. Yoğunluk dönemine dair bilgilendirmeleri sürekli güncellemeli, gecikecek teslimatların bilgisini önceden vermelisiniz.

ÖNEMLİ NOT: Tüketicilerin hijyen konusunda ekstra hassas davrandığı bu dönemde, ürünlerin hazırlanış şekillerinin şeffaf ve hijyenik olduğunu kanıtlayan videolar çekebilir, bunları müşterilerinizle paylaşabilirsiniz. Ayrıca siparişlerin hazırlanışı hakkında bir ön bilgilendirme yapabilirsiniz.

Esnek ödeme seçenekleri ve fiyatlandırma

Koronavirüs sürecinde dayanışma ve birlik beraberliğin öneminin bir hayli anlaşıldığı günlerden geçerken adil bir fiyatlandırma ve esnek ödeme seçenekleri sunarak müşterilerinizden puan kazanabilirsiniz. Bunun yanında iade, stok ve tedarik konusunda şeffaf olmanız gerektiği gibi sosyal mesafeye uyulması açısından ödeme seçeneklerinin de temassız gerçekleşmesini mümkün hale getirmelisiniz.

Hizmetlerinizi doğru ve anlaşılır anlatın

Getirilen güvenlik önlemleri kapsamında e-ticaretle ilk kez tanışan ve ihtiyaçlarını ilk kez online platformlardan karşılayan yüzde 27’lik yadsınamaz bir oran bulunuyor. E-ticareti ilk kez deneyimleyen kişiler için hizmetlerinizi anlaşılır olması, ürünlerinizin kolay bulunabileceği bir site navigasyonuna sahip olmanız önemlidir. E-ticaret sitenizde müşterilerinize hangi hizmetleri sunduğunuzu anlatmalısınız.

Online pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyin

E-ticaret sitenizin yanında, marka bilinirliliği yüksek online pazar yerleri ile entegre olarak ürünlerinizin etkileşimini artırabilirsiniz. Böylece dört koldan satış yapabilir, kazancınızı artıracağınız gibi e-ticaret sitenize olacak yönlendirmeleri de artırmış olursunuz.

IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile aynı zamanda pazaryerleri ile entegre olabilir ve kolay yoldan ürünlerinizi dilediğiniz pazaryerinde sergileyemeye başlayabilirsiniz. Tüm hizmetlerimiz için hemen ücretsiz demo sitesi kurun ve hizmetlerimizi 15 gün boyunca deneyin.

Reklam stratejinizi ve bütçenizi güncelleyin

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusunda reklamların ilk sıralarda yer alması gerekir. Reklam stratejinizi yeniden şekillendirerek tüketiciye ulaşabileceğiniz kanallara yönelebilirsiniz. Bunlar arasında; Google reklamları, sosyal medya reklamları, televizyon reklamlarını öne çıkarabilirsiniz. Yıllık reklam bütçenizi dijital ağırlıklı olarak yeniden şekillendirebilirsiniz.

IdeaSoft’un geliştirdiği OtoPilot ürünü ile müşterilerimiz Google ADS reklamlarını panellerinden tek tıkla yönetebildiği gibi düşük bütçelerle yüksek geri dönüş elde edebiliyorlar.

Koronavirüs sonrası için planlamalar yapın

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna getirilen cevaplardan biri de işletmelerin kendini kriz dönemlerine hazırlamalıdır. İşiniz ve sektörünüze göre doğru analizler yaparak, yeni stratejiler belirlemeli, koronavirüs sonrasındaki süreç yönetimine dair yeni planlamalar yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan