E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!

24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya da sıfırdan e-ticarete başlayacak olan işletmeler sürece nasıl hızlı adapte olur? gibi pek çok üzerinde durulması gereken konuyu sizlerle paylaşacağız.

Fiziki mağazalarında kepenk kapatmak zorunda kalan işletmeler online platformlara ne kadar hızlı kanalize olurlarsa koronavirüs sonrasında da kalıcılıklarını o kadar koruyacaklardır. Bizler de bugün işini e-ticarete taşıyan işletmeler, sıfırdan e-ticarete geçecekler ya da var olan e-ticaret sitesini geliştirmek isteyenler için bir yazı derledik.

IdeaSoft’un koronavirüs sürecinde e-ticarete geçmek isteyen işletmelere hazırladığı destek ve çözüm paketiyle tanışın: Kobi E-ticaret Çözüm Paketi

Aşağıda koronavirüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna cevap olacak ve e-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz birkaç başlıktan bahsettik.

E-ticaret sitenizi geliştirirken bu parametlere dikkat!

2020 verilerine göre 62 milyon internet kullanıcısından 54 milyonu sosyal medyayı kullanırken, mobil internet kullanıcı oranı yüzde 58’lerde. Mobil cihazlarımızda ise 4 saat zaman harcıyoruz. Koronavirüs döneminde ise web site ziyaretlerinde ve online uygulama indirmelerde daha önce görülmemiş bir artış yaşanıyor. Birçok somut veriden de yola çıkarak tüketicileri doğru kanallardan yakalayacak dijital mecralara yönelmelisiniz.

Ürün açıklama ve görsellerini önemseyin

Ziyaretçilerin sitenizde gezinti yapması ve sonrasında satın alma eylemini gerçekleştirmesi için ana sayfa vitrininizi karmaşıklıktan uzak ve bu dönemdeki en çok satılan ürünlerden oluşturabilirsiniz. Bunun yanında ürün özellikleri ve ürün açıklamalarını detaylandırıp, tüketicinin ürün hakkındaki soru işaretlerini gidererek ürünü satın almaya ikna etmelisiniz. Ürün görsellerinin profesyonel ve her açıdan görüntülerinin olmasını da ürünü satın aldıran diğer bileşenler arasında saymalısınız.

İlgili Rehber: E-ticarette 2020 Mart ayında en çok satılan ürünler

Destek ve iletişime önem verin

Müşterilerinize gelişmiş bir iletişim ağı sunmalısınız. Yoğunluk dönemine dair bilgilendirmeleri sürekli güncellemeli, gecikecek teslimatların bilgisini önceden vermelisiniz.

ÖNEMLİ NOT: Tüketicilerin hijyen konusunda ekstra hassas davrandığı bu dönemde, ürünlerin hazırlanış şekillerinin şeffaf ve hijyenik olduğunu kanıtlayan videolar çekebilir, bunları müşterilerinizle paylaşabilirsiniz. Ayrıca siparişlerin hazırlanışı hakkında bir ön bilgilendirme yapabilirsiniz.

Esnek ödeme seçenekleri ve fiyatlandırma

Koronavirüs sürecinde dayanışma ve birlik beraberliğin öneminin bir hayli anlaşıldığı günlerden geçerken adil bir fiyatlandırma ve esnek ödeme seçenekleri sunarak müşterilerinizden puan kazanabilirsiniz. Bunun yanında iade, stok ve tedarik konusunda şeffaf olmanız gerektiği gibi sosyal mesafeye uyulması açısından ödeme seçeneklerinin de temassız gerçekleşmesini mümkün hale getirmelisiniz.

Hizmetlerinizi doğru ve anlaşılır anlatın

Getirilen güvenlik önlemleri kapsamında e-ticaretle ilk kez tanışan ve ihtiyaçlarını ilk kez online platformlardan karşılayan yüzde 27’lik yadsınamaz bir oran bulunuyor. E-ticareti ilk kez deneyimleyen kişiler için hizmetlerinizi anlaşılır olması, ürünlerinizin kolay bulunabileceği bir site navigasyonuna sahip olmanız önemlidir. E-ticaret sitenizde müşterilerinize hangi hizmetleri sunduğunuzu anlatmalısınız.

Online pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyin

E-ticaret sitenizin yanında, marka bilinirliliği yüksek online pazar yerleri ile entegre olarak ürünlerinizin etkileşimini artırabilirsiniz. Böylece dört koldan satış yapabilir, kazancınızı artıracağınız gibi e-ticaret sitenize olacak yönlendirmeleri de artırmış olursunuz.

IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile aynı zamanda pazaryerleri ile entegre olabilir ve kolay yoldan ürünlerinizi dilediğiniz pazaryerinde sergileyemeye başlayabilirsiniz. Tüm hizmetlerimiz için hemen ücretsiz demo sitesi kurun ve hizmetlerimizi 15 gün boyunca deneyin.

Reklam stratejinizi ve bütçenizi güncelleyin

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusunda reklamların ilk sıralarda yer alması gerekir. Reklam stratejinizi yeniden şekillendirerek tüketiciye ulaşabileceğiniz kanallara yönelebilirsiniz. Bunlar arasında; Google reklamları, sosyal medya reklamları, televizyon reklamlarını öne çıkarabilirsiniz. Yıllık reklam bütçenizi dijital ağırlıklı olarak yeniden şekillendirebilirsiniz.

IdeaSoft’un geliştirdiği OtoPilot ürünü ile müşterilerimiz Google ADS reklamlarını panellerinden tek tıkla yönetebildiği gibi düşük bütçelerle yüksek geri dönüş elde edebiliyorlar.

Koronavirüs sonrası için planlamalar yapın

E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna getirilen cevaplardan biri de işletmelerin kendini kriz dönemlerine hazırlamalıdır. İşiniz ve sektörünüze göre doğru analizler yaparak, yeni stratejiler belirlemeli, koronavirüs sonrasındaki süreç yönetimine dair yeni planlamalar yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan