Blog

E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız; e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar yani internetten satış yapmak için gerekli belgeler neler, e ticaret sitesi kurma fiyatları / maliyeti ne kadar, en iyi e ticaret yazılımı / sisteminde bulunması gereken özellikler ve daha fazlası özetle e ticaret site kurmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Türkiye e-ticaret ekosistemi her geçen büyümeye devam ediyor ve işini internete taşımak isteyen ya da kendi işini kurmak isteyen birçok girişimci kendi e ticaret sitesini kurarak, internetten satış yapmak istiyor. E-ticaret sitesi kurmak günümüzde artık daha kolay bir süreç haline geldi.

Online mağaza sahibi olmak ve bir e-ticaret sitesi kurmak artık daha kolay olsa da, internet üzerinden satış yapmanın da kendine göre bir takım zorlukları vardır. E-ticaret, fiziki mağazalara ve geleneksel satış kanallarına kıyasla biraz daha farklı dinamiklere sahiptir.

Kargo yönetimi, online ödeme sistemleri, dijital pazarlama çalışmaları, internet reklamları gibi birçok konu e-ticarette öne çıkan detaylar arasında yer alıyor. Bir eticaret sitesi kurduğunuzda yukarıdaki bu konularla ilgilenmeniz ve işinize belli bir sermaye ayırmanız gerekiyor. Ancak doğru adımlar atıldığında ve kendinizi işinize adadığınızda, e-ticarette başarılı olmanız bir hayli mümkün.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve internetten satışlara başlamak istiyor; ancak bu konu hakkında çok fazla bilginiz bulunmuyorsa, bu rehberimizde e ticaret sitesi kurma konusunda bilmeniz gereken tüm bilgileri sizinle paylaşıyoruz.

BÖLÜM 1

E-ticaret nedir?

E-ticaret, 1990’lı yılların ortasından itibaren, internet üzerinden web siteleri aracılığıyla çeşitli ödeme yöntemleriyle beraber ürün ya da hizmet satılmasını sağlayan bir alışveriş yöntemidir.

1.1. E-ticaret nedir?

E-ticaret, 1990’lı yılların ortasından itibaren, internet üzerinden web siteleri aracılığıyla çeşitli ödeme yöntemleriyle beraber ürün ya da hizmet satılmasını sağlayan bir alışveriş yöntemidir.

E-ticaret sayesinde, fiziki ortamda gerçekleşen alışveriş süreci, internet üzerinden de gerçekleşebiliyor. Böylelikle şirketler, sadece belli bir konuma bağlı kalmadan, e-ticaret siteleri aracılığıyla Türkiye’nin ya da dünyanın herhangi bir yerindeki tüketiciye ulaşarak, ürünlerini satabiliyor.

1.2. Online mağazalarla fiziki mağazaların farkları neler?

Online mağazarlar, fiziki mağazalara kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Kullanıcılar ürünleri internet sitesinden görür, buradaki fotoğraflar ve ürün açıklamaları üzerinden ürünler hakkında bir bilgi sahibi olurlar. Tüketici bir ürünü satın almaya karar verdiğinde, ürünü e-ticaret sitesi üzerinden satın alır ve sonrasında da şirket, siparişi verilen ürün ya da ürünler, tüketiciye kargo ile gönderir. Bu süreçte tüketiciler internet üzerinden kredi kartı, havale ya da kapıda ödeme gibi yöntemlerle ödeme işlemlerini gerçekleştirirler.

Fiziki mağazalarda tüketiciler doğrudan bir satış görevlisi ile iletişimde olurlar; ürünleri deneme ve yakından görme fırsatı bulurlar. Ancak e-ticarette böyle bir durum söz konusu değildir. Fakat teknolojinin gelişmesi ve tüketicilerin satın alma alışkanlıklarının değişmesi, iade ve kargo süreçlerinin kolaylaşması, tüketicilerin internet üzerinden daha fazla sipariş vererek, e-ticaret hacminin büyümesinde önemli bir rol oynuyor.

1.3. E-ticaret iş modelleri nelerdir?

E-ticarette birçok farklı iş modeli ve e-ticaretin farklı türleri bulunuyor. Öncelikle iş modellerinden başlayalım.

B2B (Şirketten şirkete satış): B2B toptan satışlar için kullanılan iş modellerinden biri. İşletmeden işletmeye satış yapılan bu iş modelinde, tüketicilere ürün satışı yapan firmalar, toptan satış yapan firmalardan toplu bir şekilde ürün satın alması yapabilirler.

B2C (Şirketten tüketiciye satış): E-ticaretin en popüler iş modellerinden biri B2C’dir. İşletmeler kendi ürünlerini ya da tedarik ettikleri ürünleri, kendi e-ticaret siteleri üzerinden son kullanıcıya satış yaparlar.

C2C (Tüketiciden tüketiciye satış): İnternet üzerinde tüketicilerin kendi aralarında satış yapmaları da C2C olarak tanımlanan bir iş modelidir. İkinci el ürün satışının yapıldığı platformlar bu iş modeline örnek olarak gösterilebilir.

E-ticaretin türlerine baktığımızda ise farklı alternatifleri de ele almak gerekiyor.

Dikey e-ticaret: Dikey e-ticaret, sadece belli bir kategoriye odaklanılarak ürün satışının yapılmasıdır. Burada niş bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılır. Örneğin sadece erkek ayakkabı satışı yapan bir e-ticaret sitesi, niş bir hedef kitleye ulaşacaktır ve ürün seçenekleri olarak da dikey bir pazarda yer alır.

Yatay e-ticaret: Yatay e-ticarette ise geniş bir hedef kitlesine ulaşılma şansı bulunur. Firma, birçok farklı kategoride geniş bir ürün yelpazesine sahip olabilir. Örneğin, teksil ürünlerinden, mutfak araç gereçlerine, bahçe ürünlerinden, elektronik eşyalara kadar geniş bir ürün yelpazesi olan bir e-ticaret firması yatay e-ticaret işletmesinen örnek olarak gösterilebilir.

İnternetten stoksuz satış (Dropshipping): Stoksuz satış, farklı tedarikçilerle anlaşarak, onların ürettikleri ürünleri kendi e-ticaret sitenizde herhangi bir stok tutmadan satış yaptığınız e-ticaret türüdür. Bu iş modelinde firmalar, XML ile ürünleri, tedarikçilerin sitelerinden çekerler; ancak kendi siteleri üzerinde satış yaparlar. Ürün sipariş edildiğinde, tedarikçi sipariş edilen ürünü müşteriye gönderir. Burada yapılan anlaşmalara göre tedarikçi firma, satışı yapan firmanın kargo paketiyle de gönderim yapabilir.

Dropshipping’in avantajları ve dezavantajları yazımızdan bu iş modeli hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

1.4 E-ticaretin avantajları nelerdir?

İnternetten satış yapmanın birçok farklı avantajı bulunuyor. Bu avantajları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • 7/24 satış yapma imkanı
  • Mesai saatlerine ve tatil günlerine bağımlı kalmadan internetten satış yapabilirsiniz
  • Düşük bütçelerle işinizi kurabilme imkanı
  • Belli bir konuma bağlı kalmadan satış yapabilirsiniz.
  • İnternet erişimi olan ve internetten alışveriş yapan geniş bir kitleye ürünlerinizi satabilirsiniz.
  • Dilediğiniz kadar ürünü sitenizde listeleyerek satışa çıkartabilirsiniz.
  • Dijital pazarlama çalışmalarıyla e-ticaret sitenizi geniş kitlelere duyurarak, daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.
  • Sitenizi ziyaret eden kişilere, ilerleyen zamanlarda tekrar ulaşarak, onların tekrar sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

“E

BÖLÜM 2

E ticaret sitesi ve şirket kurmak

İnternet üzerinden satış yapabilmek için bir şirket kurma zorunluluğunuz bulunuyor. Özellikle kredi kartı ödemeleri alabilmeniz için bankalarla anlaşma yapmanız gerekiyor ve bu noktada da bir şirket olarak bu anlaşmaları yapmanız gerekiyor.

2.1. E ticaret sitesi kurmak için şirket kurmak zorunlu mu?

İnternet üzerinden satış yapabilmek için bir şirket kurma zorunluluğunuz bulunuyor. Özellikle kredi kartı ödemeleri alabilmeniz için bankalarla anlaşma yapmanız gerekiyor ve bu noktada da bir şirket olarak bu anlaşmaları yapmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti vergi sistemi ve uygulamaları gereğince de internet üzerinden satış yapan kişi ve kurumların vergi yükümlülükleri doğmaktadır. Bu sebeplerle de internet üzerinden satış yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekmektedir.

2.2. E-ticaret sitesi kurmak için gerekli belgeler neler?

Eticaret sitesi kurmak için bir şahıs ya da limited şirket kurabilirsiniz. Bu iki şirket modeli için de farklı belgelere ihtiyaç duyulmaktadır. Aşağıda bu iki şirket türü için gerekli olan belgeleri ve şirket kurma maliyetlerini bulabilirsiniz.

2. 2.1. Şahıs şirketi nasıl kurulur? Gerekli belgeler nedir?

Şahıs şirketi nedir? Birey olarak kurabileceğiniz şirketlere Şahıs Şirketi denir. Anonim şirketlerden veya limited şirketlerden kaha küçük yapıda olan firmalara şahıs şirketi denir. Anonim şirket ve Limited şirket kurma süreçlerine göre hem daha kolay, hem de daha hızlı olarak kurulumu gerçekleştirilebilir ve vergi mükellefi olabilirsiniz.

Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler

  • Kimlik fotokopisi,
  • (Resimli) İkametgâh senedi,
  • Noterden imza sirküleri
  • Muhasebecinize ya da Mali Müşavirinize vereceğiniz vekaletname (Eğer bu işlemleri kendiniz yapacaksanız bu vekaletnameye ihtiyacınız olmaz.)
  • Açılacak olan iş yeri/ofis kira ise kira sözleşmesi; eğer mülk sahibi siz iseniz tapu fotokopisi

Şahıs şirketi kurmanın maliyetleri

Hazırlanan belgeler, imza sirküleri, vekaletname ve muhasebeci ve mali müşavir için ödeyeceğiniz ücretler değişiklik gösterebilir. Ancak şahıs firması kurmanın maliyetleri 600 TL ile 900 TL arasında değişiklik gösterebiliyor.

Şahıs şirketlerinin avantaj ve dezavantajlarını bu yazımızdan öğrenebilirsiniz.

“E-ticaret

2.2.2. Limited şirket nasıl kurulur? Gerekli belgeler nedir?

Limited (LTD) şirket nedir?Limited şirket, ekonomik faaliyetleri gerçekleştirebileceğiniz, gerçek veya tüzel kişi/ler tarafından kurulan bir şirket türüdür. Bu şirket türünde birden fazla ortaklık olabilir ve şirket yapısı 50 kişiye kadar artırılabilir.

Limited şirketi kurmak için gerekli belgeler ve maliyetleri

Limited şirket kurma maliyetleri ortak, müdür sayısı, kira tutarı, sektör ve bulunduğunuz şehre göre değişiklik gösterebilir. Buradaki ücretler bir standart değer olarak sunulmuştur.

  • Tek ortak
  • Tek müdür
  • Sermaye 10.000 TL
  • Kira 2.000 TL
  • Noter maliyetleri
  • Müdür için imza beyannamesi, 1 adet 35 TL
  • Kuruluş vekaleti, 1 adet 80 TL
  • Nüfus cüzdanı örneği (her ortak için 3 adet) 30 TL
  • Ana sözleşme onayı, 1 adet 150 TL
  • İmza sirküleri (her müdür için 1 adet) 90 TL
  • Ticaret defter onayı (50 sayfalık) 150 TL
  • Şirket kuruluşu sonrası mali müşavir vekaleti 120 TL
  • Toplam 655 TL
  • Vergi dairesi masrafları
  • Kira damga vergisi (kefilli) 2000x12 = 24.000 x1,89 / 1000 = 45,36 TL
  • Kira damga vergisi (kefilsiz) 2000x12 = 24.000 x11,37 / 1000 = 272,88 TL
  • Her nüsha için damga vergisi ödenmesi gerekir.
  • Ticaret Odası
  • Sicil kaydı, 1000 TL
  • Faaliyet Belgesi, 10 TL
  • Toplam: 1010 TL
  • Banka
  • Rekabet kurulu ödemesi: 10.000 x 4 / 10.000 = 4 TL
  • Sermayenin 1/4’ü bankada bloke edilir. 10.000 / 4 = 2.500 TL. (Bu ücret, şirket kurulumunun ardından geri çekilebilir)
  • Mali müşavir
  • Şirket kuruluş ücreti, 750 TL
  • Matbaa
  • Şirket kaşesi, 2 adet: 30 TL
  • Fatura ve İrsaliye 1 cilt, 50 TL
  • Toplam: 80 TL

Toplam maliyet: 2544,36 TL (*kira damga vergisi “kefilli” üzerinden hesaplanmıştır)

Limited şirket kurmanın avantaj ve dezavantajları hakkında detaylı bilgi almak için bu yazımızı okuyabilirsiniz.

2.3. Gerekli olan diğer evraklar

Şirket bilgilerinizin yer aldığı evrakların yanı sıra Ticaret Odası’na kayıtlı olmanız da gerekir. Bulunduğunuz şehre göre Ticaret Odası’na kayıt ücretleri değişiklik gösterebilmektedir.

Bunların yanı sıra bankaların Sanal POS’larını alabilmek için web siteniz üzerinde SSL Sertifikası’nın da olması gerekir. İşinizin kapsamına ve büyüklüğüne göre farklı SSL Sertifika seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.

2.4. ETBİS nedir, neden üye olmanız gerekir?

İnternetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla oluşturulan ETBİS, 1 Aralık 2017’den itibaren uygulanmaya başladı. Açılımı Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri olan ETBİS’de e-ticaret firmalarının kayıt yaptırması, 1 Aralık 2017’de çıkan Tebliğ gereğince zorunlu hale gelmiştir.

Bu platformun amacı, Türkiye e-ticaret ekosistemini kayıt altında tutarak, tüketicilerin internet üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamaktır.

ETBİS ve ETBİS’e nasıl kayıt olacağınız hakkında detaylı bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

2.5. Ücretsiz e ticaret sitesi kurulur mu?

E-ticaret sitenizi ücretsiz bir şekilde kurmanız mümkün. WordPress & Woocommerce ve Magento gibi açık kaynaklı yazılımlar ile kendi e-ticaret sitenizi ekstra bir ücret ödemeden kurabilirsiniz. Tabii ki burada alan adı ismi, hosting ve SSL sertifika ücretlerini ödemeniz gerekiyor.

Açık kaynaklı yazılımlarla kendi e-ticaret sitenizi kurabilmeniz için daha önceden bu konu hakkında bir tecrübeniz olması gerekiyor. Çünkü bu yazılımlarda doğrudan iletişim kurabileceğiniz ve destek alabileceğiniz kimse bulunmuyor. Tüm çalışmayı kendinizin yapması ya da ekibinizde bir yazılımcı olması gerekiyor. Bu yazılımcının site tasarımı, güvenlik önlemleri ve online ödemeler konusunda tecrübesi olması oldukça önemli.

Açık kaynaklı yazılımlar ücretsiz olsa da, sitenizi kurarken farklı özellikler ve yapacağınız işe özel çözümler için bazı ekstra yazılımlar satın almanız gerekebilir ve bu da zaman içerisinde ekstra maliyetlerin çıkmasınan neden olabilir. Eğer bu konuda bir tecrübeniz bulunmuyorsa ve bir yazılımcı ile çalışmıyorsanız, ücretsiz çözümler e-ticaret sitenizi doğru bir şekilde kuramamanıza neden olarak, işinizin başarısız olmasına neden olabilir.

2.6. E ticaret sitesi kurma fiyatları / ücretleri

Özel yazılım ya da açık kaynaklı kodlarla bir web sitesi yaptırdığınızda; yapacağınız işin kapsamı, işin ne kadar zaman alacağı, yazılım içerisinde hazırlanacak olan özellikler, arayüz ve ajans ya da freelancer hizmet ücretleriyle beraber, SSL Sertifikası, Hosting ve Alan Adı ücretlerini de göz önünde tutmak gerekiyor. Tüm bu işlemleri ve sizin hizmet sağlayıcı firmaya vereceğiniz bilgiler doğrultusunda e ticaret sitesi fiyatları belirlenmektedir. Ancak yukarıda da ele aldığımız gibi hizmet bedelleri ve ekstra ücretler dahil olduğunda web site maliyetleriniz devamlı olarak artmaktadır.

Açık kaynak kodlar, firmaya özel olarak hazırlanmış yazılımlara kıyasla daha ucuz olsa da yine de ekstra özelliklerin yer almasını istediğinizde, bu eklentiler için ekstra ücret ödemeniz gerekir. Tabi bu da eticaret sitesi fiyatlarını yukarılara çekmektedir.

Bir e-ticaret altyapı paketi seçtiğinizde ise; seçtiğiniz paketin kapsamına göre toplu bir hizmet aldığınız için maliyetleriniz ciddi bir şekilde düşmektedir. Özel yazılımlarda ekstra ücret ödenen birçok hizmet, bu e-ticaret altyapı paketlerinde, paket içerisinde kullanıcılara sunulmaktadır.

E-ticaret altyapı paketlerinin de kendi içlerinde farklı kapsamları ve fiyatlandırmaları bulunur. Yaptığınız işin hacmine ve talep ettiğiniz hizmetlere göre farklı paketleri seçmeniz gerekir.

BÖLÜM 3

E ticaret sitesi nasıl kurulur?

E ticaret sitesi kurmak / e ticaret sitesi açmak için nasıl bir altyapı kullanacağınızı seçerek işe başlamanız gerekiyor. Henüz şirket kurma işlemlerini tamamlamadan site tasarımınızı yaptırmaya başlayabilirsiniz; ancak şirketiniz açılmadan Sanal POS ve fatura işlemlerini yapamayacağınız için, satışlara başlamadan ve sitenizi açmadan önce şirketinizi açmanız gerekir.

3.1. E-ticaret sitesi kurmaya nereden başlanır?

E ticaret sitesi kurmak / e ticaret sitesi açmak için nasıl bir altyapı kullanacağınızı seçerek işe başlamanız gerekiyor. Henüz şirket kurma işlemlerini tamamlamadan site tasarımınızı yaptırmaya başlayabilirsiniz; ancak şirketiniz açılmadan Sanal POS ve fatura işlemlerini yapamayacağınız için, satışlara başlamadan ve sitenizi açmadan önce şirketinizi açmanız gerekir.

Site tasarımı konusunda e-ticaret altyapı paketleri, açık kaynaklı yazılımlar ya da ajansların ya da freelancer’ların işinize özel kodlama ile yaptığı yazılım çözümleri arasında seçim yapmanız lazım. Bu üç farklı alternatifin de nasıl çalıştığını aşağıda detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz.

3.2. E-ticaret altyapı paketleriyle hazır e ticaret sitesi kurmak

E-ticaret altyapı sistemi paketleri, hazır e-ticaret platformlardır. Bu e-ticaret altyapı paketlerini kullandığınızda, hazır e-ticaret sitesi şablonlardan yararlanabilir, kendinize özel bir tasarım yaptırabilir, ihtiyacınızı karşılayabilecek bir paket seçerek, hızlı bir şekilde kendi hazır eticaret sitenizin sahibi olabilirsiniz.

Bu e-ticaret paketleri birçok hizmeti toplu olarak sunduğu için e-ticaret site tecrübesi olmayan kişiler için oldukça ideal ve kullanışlıdır. E-ticaret altyapı paketlerini seçtiğinizde, altyapı ve bu altyapının çalışmasıyla ilgili herhangi bir çalışma yapmanız gerekmez; tasarımınızı seçtikten sonra ürünlerinizi sitenize ekler ve sonrasında da odağınızı internet üzerinden satışlarınızı artıracak çalışmalara verebilirsiniz.

3.3. Açık kaynak yazılımlarla e-ticaret sitesi kurmak

Açık kaynak yazılımlar size belli bir temel kod bileşeni sunar ve kendi sitenizi bu temel kod bileşenlerinin üzerine kurarsınız.

Açık kaynak yazılımlara örnek olarak WordPress - WooCommerce ve Magento’yu gösterebiliriz. Bu yazılımlar sayesinde bir alan adı, hosting ve SSL sertifikası edindikten sonra kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

Site kurulumu konusunda tecrübeniz bulunmuyorsa açık kaynaklı e ticaret yazılımı tercih etmek başınızı biraz ağrıtabilir. Çünkü bu e ticaret yazılımlarında arka planda birçok işle ilgilenmeniz gerekir. Açık kaynaklı yazılımların dezavanjları şu şekildedir:

  • Altyapı ve teknik problemlerle ilgilenme
  • Ekstra maliyetler çıkabilir
  • Kargo anlaşmalarınızı kendiniz yaparsınız
  • SSL sertifika kurulumları ve ücretleri
  • Banka ve Sanal POS anlaşmalarını kendini yaparsınız

“E

3.4. Ajans ya da freelancer’lara e ticaret sitesi kurulumu yaptırmak

Bir ajans ya da freelancer ile çalışarak, kendi isteklerinize özel bir web site tasarımı da hazırlatabilirsiniz. Ajanslar ve freelancer yazılımcılarla görüşerek, onlardan fiyat teklifi alabilir, isteklerinizi iletebilir ve sonrasında da size özel bir e ticaret sitesi hazırlanmasını sağlayabilirsiniz.

Ancak bu yöntemde de açık kaynak kodlu altyapılarda olduğu gibi ilgilenmeniz gereken birçok konu bulunur.

  • Yüksek maliyetler çıkabilir
  • Müşteri desteği devamlı olmayabilir
  • Anlaşmanıza göre aylık olarak yüksek bakım ve altyapı ücretleri ödeyebilirsiniz.
  • Banka ve kargo anlaşmaları gibi çözümlerden yararlanamayabilirsiniz.
BÖLÜM 4

E ticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret paketleri, altyapı ve teknik konularla ilgilenmeden, hızlı ve kolay bir şekilde eticaret sitenizi kurmanızı kolaylaştırırken, siz işinizi geliştirmeye ve satış yapmaya odaklanabilirsiniz. Hazır şablonlar üzerinden dilediğiniz tasarımı hemen uygulayabileceğiniz gibi, kendi işinize özel tasarımları da bu paketleri seçtiğinizde yaptırabilirsiniz.

4.1 E-ticaret altyapı paketlerinin avantajları

E-ticaret paketleri, altyapı ve teknik konularla ilgilenmeden, hızlı ve kolay bir şekilde eticaret sitenizi kurmanızı kolaylaştırırken, siz işinizi geliştirmeye ve satış yapmaya odaklanabilirsiniz. Hazır şablonlar üzerinden dilediğiniz tasarımı hemen uygulayabileceğiniz gibi, kendi işinize özel tasarımları da bu paketleri seçtiğinizde yaptırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra e ticaret paketleri içerisinde birçok özellik, pakete dahil olarak sunulduğu için tek bir ücret ödediğinizde birçok özelliği satın almış olursunuz. Böylelikle ödediğiniz ücret karşılığında hangi hizmetleri alacağınızı bilirsiniz ve böylelikle ekstra masraflar çıkmamış olur.

Eticaret paketleri sağlayıcıları size özel banka ve Sanal POS anlaşmalarının yanı sıra kargo anlaşmaları ile daha uygun ücretlerle kargo gönderimleri yapmanızı da sağlar. Bunun yanı sıra SEO ve rakip analizi gibi çözümlerle işinizi daha ileri taşımanızı sağlayacak ekstra özelliklere de bu paketler ile daha uygun fiyatlara ulaşabilirsiniz.

4.2 E-ticaret altyapı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

E ticaret sitenizi kurmak için bir altyapı paketi seçerken özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor. Bunları da şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Farklı tasarım çözümleri ve düzenleme seçeneklerinin olması
  • SEO uyumluluğu
  • Farklı ödeme yöntemlerini sunuyor olması
  • Sosyal medya entegrasyonlarının olması
  • Ürün ve envanter yönetiminin yapılabiliyor olması
  • Kargo yönetiminin olması
  • Müşteri destek hizmeti sağlaması
  • E-posta ve blog yönetim sistemlerinin olması
  • Raporlama seçenekleri

E-ticaret sitenizi kurmak için İdeasoft Akıllı E-ticaret Paketleri sayfasını inceleyerek detaylı bilgi alabilir, Uzman E-ticaret Danışma Hattı’mızı 0850 532 0 333 telefon numarasından arayarak, satış öncesi ve sonrası hizmetlerimizle ilgili detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

BÖLÜM 5

İnternette satacak ürünleri nasıl bulabilirsiniz?

E-ticaret siteniz ile internet üzerinden satış yapmak için hangi ürünleri seçeceğinizi de doğru bir şekilde belirlemeniz faydalı olacaktır. Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız ve satacak ürünler arıyorsanız, internet üzerinde kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını ve hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini araştırmanız gerekir.

5.1. İnternette çok satan ürünleri nasıl bulabilirsiniz?

E-ticaret siteniz ile internet üzerinden satış yapmak için hangi ürünleri seçeceğinizi de doğru bir şekilde belirlemeniz faydalı olacaktır. Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız ve satacak ürünler arıyorsanız, internet üzerinde kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını ve hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini araştırmanız gerekir.

Bunun için de farklı araçlardan yararlanabilirsiniz. İdeal ürün seçimleri yapabilmek için trendleri takip etmeniz yararlıdır. Ürün araştırması için kullanabileceğiniz yöntemler

Google Trends: Google Trends üzerinden belli zaman aralıklarında tüketicilerin hangi ürünleri araştırdıklarını kategoriler halinde arayarak, trend değişimlerini görebilirsiniz.

Online pazaryerlerindeki ürün satış rakamları ve alternatif ürün önerileri: Online pazaryerlerinde en çok satan ürün ve ürün kategorilerini araştırabilir, farklı işletmelerin hangi ürünlere daha fazla yöneldiklerini analiz edebilirsiniz. Bunun yanı sıra alternatif ürün önerilerini ve ürünlerin satış rakamlarını da inceleyebilirsiniz.

Rakip firmaların web siteleri: Sizinle aynı sektörde yer alan rakip firmaların web siteleri üzerinde hangi ürünlerin daha popüler olduğunu ve kullanıcıların hangi ürünlere ne tür yorumlar bıraktılarını inceleyebilirsiniz.

Fiyat karşılaştırma siteleri: Fiyat karşılaştırma siteleri üzerinden pazarda talep gören ürünleri görebileceğiniz gibi bu ürünlerin bir pazarının olup olmadığını ve ürünlerle ilgili nasıl bir fiyat politikası izlendiğini de görebilirsiniz.

BÖLÜM 6

Online pazar yerlerinde satış yapmak

Online pazaryerleri, alıcılar ve satıcıları bir araya getiren ve satıcıların kendi mağazalarını açarak, kendi ürünlerini sattıkları platformlardır. Bu platformlarda alım satım süreci, platform üzerinde gerçekleşir ve satıcı kişi ya da işletmeler, platforma belli komisyon ücretleri ve mağaza açma bedelleri öderler.

6.1. Online pazaryeri nedir?

Online pazaryerleri / online mağazalar yani online satış sitesi / siteleri, alıcılar ve satıcıları bir araya getiren ve satıcıların kendi mağazalarını açarak, kendi ürünlerini sattıkları platformlardır. Bu platformlarda alım satım süreci, platform üzerinde gerçekleşir ve satıcı kişi ya da işletmeler, platforma belli komisyon ücretleri ve mağaza açma bedelleri öderler.

Türkiye’de en popüler olan ve kullanıcı sayısı en yüksek olan online pazaryerleri ise şunlardır:

  • Alibaba
  • Amazon
  • eBay
  • Gittigidiyor
  • Hepsiburada
  • n11

6.2. Online pazaryerlerinde satış yapmak karlı mı?

Online pazaryerlerinde yani online alışveriş sitesi / sitelerinde bir online mağaza açmanız size ekstra bir satış kanalı oluşturmanızı sağlar. Buradaki mağazanı ile, bu platformun kendi hedef kitlesine ulaşarak, ürünlerinizi ek bir kanaldan satabilirsiniz. Ancak bir marka bilinirliği edinemediğiniz için sadık müşteri kitleleri oluşturmanız bir hayli zordur. Aylık komisyon ve mağaza bedelleri de gelirlerinizi tam anlamıyla yükseltmenizi zorlaştırabilir. Bu nedenle de online pazaryerlerini bir satış kanalı olarak görmek ve asıl odağınızı kendi e-ticaret sitenizde tutmanız daha sağlıklı bir yaklaşım olur.

“E

6.3. Online pazaryerlerinin avantaj ve dezavantajları

Online pazaryerlerinde bir e sanal mağaza / e mağaza açmanın hem avantaj hem de dezavantajları vardır. Bunları da şu şekilde listeleyebiliriz:

Sanal pazaryerlerinin avantajları

  • Ek bir satış kanalınız olur
  • Teknik konularla ilgilenmeden, sadece satışlara odaklanabilirsiniz
  • Mağaza anlaşmanıza göre istediğiniz kadar ürünü listeleyebilirsiniz
  • Farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz
  • Rakip firmaların çalışmalarını daha iyi gözlemleyebilirsiniz.

Sanal pazaryerlerinin dezavantajları

  • Aylık ürün listeleme ve mağaza açma bedelleri
  • Rekabette öne çıkamama
  • Komisyon kesintileri
  • Platform içinde öne çıkmak için ekstra reklam çalışmaları yapmanız gerekir
  • Herbir platformun kendine has kuralları vardır ve bunlara uymanız gerekir.
BÖLÜM 7

Online ödeme sistemleri nelerdir?

Online ödeme sistemleri, e-ticaretin en önemli bölümlerinden biri. İnternetten alışverişlerde kullanılan farklı ödeme yöntemleri bulunuyor. Bu yöntemleri e-ticaret sitenize entegre etmeniz, farklı kesimlerden kişilerin sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilmelerini sağlar.

7.1. Online ödeme sistemleri ve Sanal POS nedir?

Online ödeme sistemleri, e-ticaretin en önemli bölümlerinden biri. İnternetten alışverişlerde kullanılan farklı ödeme yöntemleri bulunuyor. Bu yöntemleri e-ticaret sitenize entegre etmeniz, farklı kesimlerden kişilerin sitenizden rahatlıkla alışveriş yapabilmelerini sağlar. İnternet üzerinde sıklıkla kullanılan ödeme sistemlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Kredi kartı ile ödeme: Tüketiciler internet üzerinden kredi kartları ile alışveriş yaparak ödemelerini tamamlarlar.
  • Banka havalesi / EFT: Tüketiciler firmanın banka hesabına, yaptıkları alışveriş tutarında para havalesi yaparak ödemelerini yaparlar.
  • Ön ödemeli kartlar: Tüketiciler, daha önceden para yükledikleri banka kartlarıyla ödeme işlemlerini yaparlar. Bu sistemde kullanıcı sadece kartındaki para kadar harcama yapabilmektedir.
  • Kapıda Ödeme: Kapıda ödeme sisteminde, tüketiciler ürünü sipariş eder ve ürün teslimatı sırasında ödemeyi kargo görevlisine yaparlar. Kapıda ödeme sisteminizin olması için, çalıştığınız kargo firmasının bu hizmeti sunması ve sizin de bu anlaşmanızın olması gerekir.

7.2. Online ödeme sistemi sağlayıcıları nedir ve avantajları nelerdir?

Online ödeme sistemi sağlayıcıları, internet üzerindeki ödeme yöntemlerini bir paket halinde işletmelere sunan, Sanal POS anlaşmaları için bankalarla anlaşma sürecini aradan çıkartarak, e-ticaret sitelerine hazır Sanal POS çözümleri sunarlar.

Sanal POS sürecinin kısalması, firmaların hızlı bir şekilde internet üzerinde satış yapmaya başlamasını sağlarken, sürecinde kolay bir şekilde çözülmesini sağlar.

Farklı ödeme sistemi sağlayıcılarının farklı anlaşmaları bulunur. Bazılarında aylık bir bedel ödenirken, kimilerin de ise yapılan satış işlemi üzerinden bir komisyon ücreti kesilir.

Online ödeme sistemi sağlayıcılarıyla çalışmanın bir takım avantajları da bulunur.

  • Birden fazla banka ile çalışabilirsiniz.
  • Bankaların Sanal POS’larına hızlıca ulaşabilir ve banka görüşmeleriyle ilgilenmek zorunda kalmazsınız.
  • Ödeme işlemleri bu sağlayıcıların sistemleri üzerinden gerçekleştiği için, e-ticaret sitenizde güvenli bir şekilde ödemeler alabilirsiniz.
  • Altyapı ve teknik konularla ilgilenmek zorunda kalmazsınız.
  • Tüm ödeme sistemlerini sitenize kolay bir şekilde entegre edebilirsiniz.

7.3. E ticaret sitesinde SSL Sertifikası kullanmak zorunda mıyım?

SSL bir şifreleme protokolüdür. Kullanıcının bilgisayarı ile sizin sunucunuz arasında transfer edilen verileri şifreleyerek, üçüncü parti kişilerin bu verilere erişmesinin önüne geçer. Böylelikle siteniz üzerindeki tüm veri transferleri şifrelenmiş olur.

E-ticaret sitenizde ödeme işlemlerini gerçekleştirebilmek için SSL Sertifikası sahibi olmanız gerekiyor. SSL sahibi olmadan bankaların Sanal POS’larına sahip olamazsınız. Bunun yanı sıra ETBİS’e kayıt olmak ve güvenli bir şekilde ödeme işlemlerinizi gerçekleştirebilmek için de SSL Sertifika’nızın olması gerekir.

7.4. SSL Sertifikası kullanmanın avantajları

Verileriniz güvende olur Standart olarak internet siteleri HTTP protokolü üzerinde kurulur ve sadece ödeme sayfalarında HTTPS kullanılırdı. Ödeme sayfalarında veri güvenliği sağlansa dahi, sitenin diğer sayfaları üzerinde bu güvenlik sağlamaz.. SSL kurulumu yaptığınızda sitenizi HTTPS protokolüne geçirerek, tüm sitenizde güvenli veri transferini sağlayabilirsiniz.

Güven damgası için ilk adım: E-ticarette Güven Damgası Haziran 2018’de yürülüğe giren ve e-ticaret sitelerinin daha güvenli bir şekilde tüketicilerin alışveriş yapabilmelerini sağlamalarını sağlayan bir damgadır. Bu damgayı alabilmek için e-ticaret sitenizde SSL Sertifikanızın olması gerekir.

Arama motorlarında sayfa değerini artırır: Google, kendi kullanıcılarını daha güvenli web sitelerine yönlendirmeyi ve onlara daha iyi bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Geçtiğimiz yıllar içerisinde Google, HTTPS protokolüne geçmiş sitelerin sayfa değerini daha fazla artırmaya başladı. Bu nedenle de sitenizi HTTPS geçirmeniz, sayfa değerinizi artırarak organik olarak daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.

BÖLÜM 8

8. Kargo, depo ve stok yönetimi

E ticarette bilmeniz gereken konulardan biri de kargo yönetimidir. Siparişlerinizin zamanında doğru müşterilere ulaşabilmesi için kargo yönetimi yapmanız gerekir. Bunun yanı sıra kargo firmalarıyla yaptığınız anlaşmalar, daha uygun ücretlerle gönderim yapmanıza yardımcı olur.

8.1 Kargo yönetimi nedir ve neden önemlidir?

E-ticarette bilmeniz gereken konulardan biri de kargo yönetimidir. Siparişlerinizin zamanında doğru müşterilere ulaşabilmesi için kargo yönetimi yapmanız gerekir. Bunun yanı sıra kargo firmalarıyla yaptığınız anlaşmalar, daha uygun ücretlerle gönderim yapmanıza yardımcı olur.

Kargo yönetiminizi eticaret sitenize entegre etmeniz, kontrol paneliniz üzerinden siparişlerin takibini yapmanızı sağlarken, siteniz üzerinden de kullanıcıların bu kargo takip bilgilerine ulaşmasını kolaylaştırır.

Kargo yönetimi konusunda şu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir:

  • Hangi kargo gönderim metotunu seçeceksiniz?
  • Ürünlerinizin ağırlık ve boyutları
  • Paketleme süreci ve masrafları
  • Kargo gönderim ücretlerinin hesaplanması
  • Site üzerinde sabit kargo hizmeti sunmanın ücretlerinin hesaplanması
  • Ücretsiz kargo özelliğinin size maliyetlerinin hesaplanması/li>

8.2. Depo yönetimi nedir ve neden önemlidir?

İnternetten satış yaparken, ürünlerinizi bir depoda tutmanız gerekecektir. Bu noktada depo yönetimi de yapmanız gerekir. Ürünlerinizi stoklayacağını deponun masraflarını hesaplamanız gerekir. Bunun yanı sıra depodaki raf düzeni, ürünleri doğru bir şekilde stoklama, siparişlerin paketlenme süreci gibi birçok detayı da göz önünde bulundurmanız gerekir.

Depo yönetimini etkili bir şekilde yapamamanız, gelen siparişlerin takibini yapamamanıza neden olacağı gibi, doğru ürünleri doğru müşterilere gönderememenize de neden olabilir. Depo yönetiminde şu konulara dikkat edebilirsiniz:

  • Sipariş ettiğiniz ve sonrasında teslim aldığınız ürün adetlerini kontrol edin
  • Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın
  • Raflarınızı kategorilere ve ürünlere göre düzenleyin
  • Ürün isimlerini açık ve anlaşılır bir şekilde belirleyin
  • Satışlarınızın kayıtlarını tutun
  • Stok kayıtlarınızı haftalık olarak kontrol edin
  • Depo otomasyon sistemlerinden yararlanın

8.3. Stok yönetimi nedir ve neden önemlidir?

Stok yönetiminizin kusursuz olması da önemlidir. E-ticaret siteniz üzerinde mevcut görünen ancak stoğu tükenen ürünlerin siparişinin verilmesi, müşterilerinizi ve sizi zor durumda bırakırken, müşterilerinizin güven sorunu yaşamasına neden olur. Ürün stoklarını belli aralıklarla kontrol etmeniz ve çok satan ürünlerinizin sürekli olarak stokta olduğunda emin olmanız gerekir.

Stok yönetimi yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular ise şu şekilde:

  • Her ürünün stoğu için bir alt limit koyun
  • Stoğa ilk giren ürün, ilk çıkar (FIFO) kuralını uygulayın
  • Tedarikçilerinizle iyi ilişkiler kurun
  • Ürün tedariğiniz için B planınız olsun, tek bir kaynağa bağlı kalmayın
  • Deponuzu iyi bir şekilde düzenleyin
  • Anlık nakit sıkıntısı, sezonsal durgunluk ya da yoğunluklar, doğal afet gibi beklenmedik durumlara hazırlıklı olun
  • Ürün isimlendirmelerinizi iyi yapın, böylelikle kontrollerinizi daha etkili bir şekilde yapabilirsiniz.
  • Düzenli olarak stok kontrolleri yapın
BÖLÜM 9

Hedef müşteri kitlesini nasıl bulabilirsiniz?

Hedef kitle analizi, e ticaret siteniz için doğru müşteri kitlelerine ulaşmanızı sağlayan bir çalışmadır. Bu analiz ile kendi müşteri profillerinizi oluşturabilir ve sonrasında da satış ve reklam politikalarınızı bu doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz.

9.1. Hedef kitle analizi nedir, nasıl yapılır?

Hedef kitle analizi, e-ticaret siteniz için doğru müşteri kitlelerine ulaşmanızı sağlayan bir çalışmadır. Bu analiz ile kendi müşteri profillerinizi oluşturabilir ve sonrasında da satış ve reklam politikalarınızı bu doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu çalışmaları şu şekilde adım adım gerçekleştirebilirsiniz.

  • Ulaşmak istediğiniz hedef kitleyle ilgili varsayımlar yapmaya başlayın
  • Bu varsayımları detaylandırın
  • Sektörel araştırmalar yaparak, bu varsayımlarınıza uygun müşteri profillerinin özelliklerine bakın
  • Bir müşteri profili oluşturmaya başlayın. (Bu profilde, müşterinin yaşı, eğitim durumu, mesleki durumu, aylık geliri, ilgi alanları, yaşadığı şehir ve internetten alışveriş alışkanlıkları gibi detayları belirleyebilirsiniz.)
  • Rakip firmaların takipçilerini ve müşterilerini analiz edin
  • Sosyal medyadaki takipçilerinizi analiz edin

Bu çalışmaları yaparak, sizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek bir hedef kitleyi bulabilir ve satış ile pazarlama stratejilerinizi bu yönde geliştirebilirsiniz.

9.2. Doğru hedef müşteri kitlesini bulmanız neden önemli?

Doğru hedef kitleyi bulmanız, e-ticaret sitenizin daha başarılı olmasında önemli bir rol oynar. Satış ve pazarlama çalışmalarınızda sizin ürünlerinize ilgi duymayan kişilere yönelik çalışmalar yaparsanız hem vaktinizi hem de sermayenizi boşa harcamış olursunuz. Diğer e ticaret siteleri arasından sıyrılmanız için doğru hedef kitleyi belirlemeniz çok önemlidir.

Sizin ürünleriniz ve markanıza ilgi duyacak bir kitleye yönelik pazarlama ve reklamları yaptığınızda alacağınız geri dönüşümlerle beraber yatırım getiriniz (ROI) de artış gösterecektir. Bunun yanı sıra hedef kitlenizi belirlemeniz, yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarının da nasıl bir yolda ilerleyeceğini belirleyeceği için oldukça önemlidir.

“E

BÖLÜM 10

E-ticaret sitenizi tanıtmak için yapabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları

Günümüzdeki teknolojik eğilim nedeniyle ve istatistiksel ölçümleme, geri dönüşüm ve yatırım getirisi konusunda daha kapsamlı sonuçlar vermesi nedeniyle geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla dijital pazarlama çalışmaları işletmeler ve reklam verenler tarafından daha çok tercih edilmektedir.

10.1. Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, internet, sosyal medya ve mobil platformlarda ürün veya hizmetlerinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz pazarlama ve reklam çalışmalarının bütününe verilen isimdir. Günümüzdeki teknolojik eğilim nedeniyle ve istatistiksel ölçümleme, geri dönüşüm ve yatırım getirisi konusunda daha kapsamlı sonuçlar vermesi nedeniyle geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla dijital pazarlama çalışmaları işletmeler ve reklam verenler tarafından daha çok tercih edilmektedir.

  • İnternet siteleri
  • Bloglar ve internet yayıncılarının siteleri
  • Sosyal medya platformları
  • Mobil uygulamaları,
  • Oyun konsolları
  • Online katalog ve broşürler
  • Infografikler

gibi birçok farklı kanal üzerinde dijital pazarlama çalışmaları yapılabilmektedir.

Dijital pazarlama çalışmalarında yaptığınız tüm çalışmaların geri dönüşümlerini istatistiksel olarak ölçümleyebildiğiniz için, bu kanallar üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların yatırım getirisini görebilir ve stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

10.2. E-ticaret sitenizi tanıtmak için hangi dijital pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz?

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra, aslında işe yeni başlamış oluyorsunuz. E-ticaret sitenizi tanıtmak, ürünlerinizi tüketicilere ulaştırmak, bir marka yaratmak ve tüketicilerin sitenizden alışveriş yapmasını sağlamak için dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Pazarlama ve reklam çalışmaları yapmadan, tüketicileri e-ticaret sitenize çekmeniz bir hayli zordur. Bu nedenle de dijital pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız gerekir.

Sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için yapabileceğiniz farklı dijital pazarlama çalışmaları bulunuyor. Onları da kısaca şu şekilde belirtebiliriz:

Adwords çalışmaları: Google üzerinden trafik sağlamak için Google Adwords reklamlarına yönelebilirsiniz. Arama sorguları üzerinden sitenize trafik çekmek, ürünlerinizi öne çıkartmak ve tüketicileri sitenize çekmek için Adwords çalışmaları oldukça önemli bir araçtır.

SEO çalışmaları: Siteniz üzerindeki içerikleri arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz de Google üzerinden organik olarak trafik çekmenize yardımcı olur. SEO çalışmalarına yatırım yapmanız, uzun vadede sitenize önemli miktarda trafik çekmenize yardımcı olur.

E-posta pazarlama çalışmaları: E-posta gönderimleri e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri. Bir abone listesi oluşturarak, abonelerinize sitenizde yeni ürün ve kampanyalarla ilgili bilgiler sunabilirsiniz.

İçerik pazarlama çalışmaları: İçerik pazarlama hem organik hem de ücretli reklamlarla sitenize trafik çekmek, tüketicileri bilgilendirmek ve onlara ilgi çekici içerikler sunmak için önemli bir pazarlama aracıdır. Blog çalışmaları yaparak, farklı konular üzerinde içerik üreterek, organik trafik almanızı sağlayacak içerikler üretebileceğiniz gibi, takipçilerinizle etkileşime geçmenizi sağlayacak yazılı ya da görsel içerik üretimleri de yapabilirsiniz.

Video pazarlama: Video içeriklerin son yıllardaki hızlı yükselişi birçok işletme ve reklam verene video pazarlamaya yönlendirmeye başladı. İnternet kullanıcılarının video içeriklere daha fazla ilgi göstermesi ve videolardan elde edilen geri dönüşlerin diğer içerik formatlarına kıyasla daha yüksek olması, video pazarlamayı önemli bir araç haline getiriyor.

Sosyal medya pazarlama: Kullanıcıların büyük bir bölümü vakitlerinin büyük bir kısmını sosyal ağlar üzerinde geçiriyor. Bu nedenle de bu platformlar reklam verenler için önemli bir araç haline gelmiş bulunuyor. Bu mecraların kendi reklam araçlarını kullanarak, mevcut takipçilerinize ya da daha farklı hedef kitlelere reklamlar göstererek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

BÖLÜM 11

Neden Ideasoft'u Tercih Etmeliyim?

IdeaSoft olarak, her geçen gün büyüyen Türkiye e ticaret ekosisteminde 6000’den fazla mutlu müşteriye hizmet vermekle beraber, e-ticaret altyapı çözümlerinde Türkiye’de ilk kez sunulan birçok hizmeti de müşterilerimize sunmaktayız.

11.1 6000+ Mutlu Müşteriyle Pazar Liderliği

İdeasoft olarak, her geçen gün büyüyen Türkiye e ticaret ekosisteminde 6000’den fazla mutlu müşteriye hizmet vermekle beraber, e-ticaret altyapı çözümlerinde Türkiye’de ilk kez sunulan birçok hizmeti de müşterilerimize sunmaktayız.

Rakip SEO analizi ve SEO analiz Modülü’ gibi Türkiye’de ilk olan bu hizmetlerden yararlanırken, sadece İdeasoft’a özel anında Sanal POS, Abonelik modülü, indirimli kargo anlaşmaları gibi avantajlardan akıllı e-ticaret altyapı paketlerimize sahip olarak yararlanabilirsiniz.

Bunlara ek olarak ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modülleri de akıllı e-ticaret altyapı paketlerimizde yer almakta.

İdeasoft’un müşterileri arasında Bosch, Siemens, Acıbadem, Doğuş, Bellona, Koleksiyon, Dagi, Ttec, Eti, Türk Kızılayı, Ofçay, CanBeb, Puma Tesbihane gibi Türkiye’de kendi sektörünün öncüsü olan firmalar da yer almakta.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeasoft Akıllı E-ticaret Paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümle e-ticaret sitenizi hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!