E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi

18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin kontrol edilmesi gerektiği gibi önemli detayları bu kontrol listesi üzerinde not almanız gerekiyor. E-ticaret sitenizin kapasitesi ve içeriğine göre kendi kontrol listelerinizi hazırlamanız daha etkili olacaktır. Bu rehberimizde de örnek bir kontrol listesini sizinle paylaşacağız.

Kontrol Listesi 1. Bölüm: Genel Kontroller

Yazım kuralları ve hatalarının kontrolü: Web siteniz üzerindeki metinleri tek tek gözden geçirerek, yazım hatalarının olmadığından emin olmalısınız. E-posta adreslerinizi kontrol edin: E-ticaret sitenizin uzantısı ile kullanılacak olan e-postalarının tümünün çalıştığından emin olun. Satışla ilgili kanalları yayına alın: Satış ve pazarlama için kullanacağınız sosyal mecralar ve benzeri tüm satış kanallarınızı yayına almaya hazır hale getirin. Yayına alma sonrası pazarlama planınızı hazırlayın: E-ticaret sitenizi yayına aldığınız andan itibaren hayata geçirmeniz gereken pazarlama planınızı hazır hale getirmelisiniz. İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama planında olması gerekenler

Kontrol Listesi 2. Bölüm: Ana Sayfa

Kontrol listesi üzerindeki önemli bölümlerden biri de ana sayfanızdır. E-ticaret sitenizin vitrini görevini gören bu sayfada da kontrol etmeniz gereken bazı detaylar bulunuyor. Ana Sayfa meta açıklama ve başlığını düzenleyin: Ana sayfanızın arama motorlarında doğru indekslenmesi için meta açıklaması ve başlığını düzenleyin. Daha önce düzenlediyseniz son kontrolünü yapın. İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz? Ana sayfadaki görselleri kontrol edin: Slider, kategori ve ürün fotoğraflarınızı kontrol ederek, bu görsellerin hazır olup olmadığına bakın. Banner ve eyleme çağrı butonlarınızı kontrol edin: Ana sayfa üzerinde kullanıcıları belli bir eyleme davet eden butonlarınızı ve reklam amaçlı banner’larınızı kontrol edin.

Kontrol Listesi 3. Bölüm: Sayfalar

Konrol listesi üzerinde bir sonraki aşamada da e-ticaret sitenizin içindeki tüm sayfaları kontrol etmeniz gerekir. Hakkımızda sayfası: Hakkımızda sayfanızda yer alan bilgileri, görselleri ve yazım hatalarını kontrol edin. Hakkımızda sayfası hazılarken dikkat etmeniz gerekenlere de Dikkat çekici bir Hakkımızda sayfası nasıl hazırlanır? isimli rehberimizden ulaşabilirsiniz. İletişim sayfası: İletişim bilgileriniz e-ticaret sitenizde açık ve net bir şekilde yer almalı ve tüketiciler bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilmeliler. İletişim sayfası üzerindeki iletişim bilgilerinin doğruluğunu kontrol etmeniz bu noktada oldukça önemli. İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz? SSS sayfası: Kontrol listesi üzerinde olması gereken sayfalardan biri de sık sorulan soruların olduğu sayfadır. Tüketicileri bilgilendirmek ve onların sorunlarını çözmek için bu sayfaları detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Burada yer alan soruları ve yanıtlarını kontrol etmelisiniz. İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır? Kargo ve iade koşulları: E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iade koşullarıdır. İade koşulları sayfanızda yer alan bilgileri ve koşulları gözden geçirerek, bir hata olmadığından emin olmalısınız. Bununla beraber kargo sürecini, ürün teslimatının nasıl gerçekleştiğini hangi kargo firmaları ile çalıştığınızı da bu sayfalarda belirterek, kargo süreci hakkında tüketicileri bilgilendirmeniz de gerekir. İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz? Kullanım koşulları ve güvenlik sayfası: Tüketici bilgilerinin gizliliği ile kullanıcıların mesul tutulduğu kullanım koşullarını da bir sayfa üzerinde belirtmeniz gerekir. Bu sayfanın kontrolünü yaparken de madde madde bu koşulların üzerinden geçmeniz ve bir hata olmadığından emin olmalısınız. Test sayfalarını kaldırın: Web sitenizin tasarım sürecinde hazırlanan test sayfalarını da kontrol ederek, yayından kaldırmalısınız. Menüleri kontrol edin: Web sitenizin navigasyonunu da kontrol etmeniz önemli. Menü ve açılan menülerdeki linklerin doğru sayfalara yönlendiğinden emin olmalı ve navigasyonunuzun hatasız çalıştığından emin olmalısınız.

Kontrol Listesi 4. Bölüm: Ürünler

Ürün açıklama ve fotoğraflarını kontrol edin: Ürün sayfalarındaki açıklama ve fotoğrafları kontrol ederek, eksik bilgi ya da fotoğrafların olmadığını kontrol edin. Ürün meta açıklaması ve başlıklarını kontrol edin: Meta açıklamaları ve başlıkları da kontrol ederek, ürünlerinizin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesini sağlamalısınız. İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları Ürünlerin stok bilgilerini kontrol edin: Herbir ürünün stok bilgilerini kontrol ederek, doğru stok adedlerinin girişinin yapıldığından emin olun. Ürünlerin boyut, ağırlık, renk gibi bilgilerini kontrol edin: Ürünlerin teknik özelliklerinin de doğru yazılıp yazılmadığını kontrol etmeniz gerekir. Bu bilgilerin hatalı olması İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler Kategori ve alt kategorileri kontrol edin: Ürünlerin kategorizasyonun doğrul yapıldığından emin olmak için ürünlerin kategori yönlendirmelerini kontrol etmeli, alt kategorilerinizi ve bu kategorilerin menülerdeki kullanımlarını kontrol etmelisiniz. İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Kontrol Listesi 5. Bölüm: Ödeme sistemleri ve sepet ile ödeme sayfaları

Ödeme sistemleri: E-ticaret sitenize entegre ettiğiniz ödeme sistemlerinin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol etmelisiniz. Farklı ödeme yöntemleri: Kredi kartı, ön ödemeli kart, havale gibi farklı ödeme sistemlerine yer verdiğinizde bu sistemlerin de doğru bir şekilde entegre edildiğinden emin olun. Banka bilgileri: Havale ile yapılan işlemlerin doğru olmasını sağlamak için banka bilgilerinizi kontrol etmeli ve bir hata olmadığından emin olmalısınız. 3D güvenlik: Kontrol listesi üzerinde yer alması gereken konulardan biri de 3D güvenlik sisteminin entegrasyonunun kontrol edilmesidir. Bu sistemin doğru bir şekilde çalıştığından emin olmalısınız. İlgili rehber: 3D güvenlik (3D Secure) nedir? E-ticaret şirketleri için neden önemlidir? Sepet sayfası: Sepet sayfası üzerinde paylaşılan bilgileri kontrol ederek, kullanıcıların sepet sayfası üzerinde ürünlerini kolay bir şekilde görebilmelerini sağlamalısınız. Sepet sayfası üzerinden “alışverişe devam” ya da “kasa” yönlendirmelerini yaptığınızdan emin olmalısınız. Ödeme sayfası: Ödeme sayfası üzerindeki adres, fatura ve ödeme bilgilerinin form üzerinde doğru bir şekilde sıralandığından ve bu formların doğru bir şekilde çalıştığından emin olmanız gerekir.

Kontrol Listesi 6. Bölüm: Google Analytics kurulumu

Son olarak e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen eylemleri takip edebilmek için Google Analytics kurulumunu yaptığınızdan emin olmalısınız. Google Analytics takip kodunuzu, web sitenizin ilgili alanlarına kopyalayarak, bu kodun çalıştığından emin olun. Not: Google Analytics kodu bir web sitesine eklendikten sonra 48 saat içerisinde aktif olmaktadır. Bu sebeple de sitenizi yayına almadan birkaç gün önce bu entegrasyonu yapmanız gerekir. Aksi taktirde sitenizi yayına aldıktan sonraki süreçte 2 gün boyunca trafik bilgilerine ulaşamayabilirsiniz. Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın