fbpx

E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi

18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi

E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin kontrol edilmesi gerektiği gibi önemli detayları bu kontrol listesi üzerinde not almanız gerekiyor. E-ticaret sitenizin kapasitesi ve içeriğine göre kendi kontrol listelerinizi hazırlamanız daha etkili olacaktır. Bu rehberimizde de örnek bir kontrol listesini sizinle paylaşacağız.

Kontrol Listesi 1. Bölüm: Genel Kontroller

Yazım kuralları ve hatalarının kontrolü: Web siteniz üzerindeki metinleri tek tek gözden geçirerek, yazım hatalarının olmadığından emin olmalısınız.

E-posta adreslerinizi kontrol edin: E-ticaret sitenizin uzantısı ile kullanılacak olan e-postalarının tümünün çalıştığından emin olun.

Satışla ilgili kanalları yayına alın: Satış ve pazarlama için kullanacağınız sosyal mecralar ve benzeri tüm satış kanallarınızı yayına almaya hazır hale getirin.

Yayına alma sonrası pazarlama planınızı hazırlayın: E-ticaret sitenizi yayına aldığınız andan itibaren hayata geçirmeniz gereken pazarlama planınızı hazır hale getirmelisiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama planında olması gerekenler

Kontrol Listesi 2. Bölüm: Ana Sayfa

Kontrol listesi üzerindeki önemli bölümlerden biri de ana sayfanızdır. E-ticaret sitenizin vitrini görevini gören bu sayfada da kontrol etmeniz gereken bazı detaylar bulunuyor.

Ana Sayfa meta açıklama ve başlığını düzenleyin: Ana sayfanızın arama motorlarında doğru indekslenmesi için meta açıklaması ve başlığını düzenleyin. Daha önce düzenlediyseniz son kontrolünü yapın.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Ana sayfadaki görselleri kontrol edin: Slider, kategori ve ürün fotoğraflarınızı kontrol ederek, bu görsellerin hazır olup olmadığına bakın.

Banner ve eyleme çağrı butonlarınızı kontrol edin: Ana sayfa üzerinde kullanıcıları belli bir eyleme davet eden butonlarınızı ve reklam amaçlı banner’larınızı kontrol edin.

Kontrol Listesi 3. Bölüm: Sayfalar

Konrol listesi üzerinde bir sonraki aşamada da e-ticaret sitenizin içindeki tüm sayfaları kontrol etmeniz gerekir.

Hakkımızda sayfası: Hakkımızda sayfanızda yer alan bilgileri, görselleri ve yazım hatalarını kontrol edin. Hakkımızda sayfası hazılarken dikkat etmeniz gerekenlere de Dikkat çekici bir Hakkımızda sayfası nasıl hazırlanır? isimli rehberimizden ulaşabilirsiniz.

İletişim sayfası: İletişim bilgileriniz e-ticaret sitenizde açık ve net bir şekilde yer almalı ve tüketiciler bu bilgilere kolaylıkla ulaşabilmeliler. İletişim sayfası üzerindeki iletişim bilgilerinin doğruluğunu kontrol etmeniz bu noktada oldukça önemli.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

SSS sayfası: Kontrol listesi üzerinde olması gereken sayfalardan biri de sık sorulan soruların olduğu sayfadır. Tüketicileri bilgilendirmek ve onların sorunlarını çözmek için bu sayfaları detaylı bir şekilde hazırlamanız gerekir. Burada yer alan soruları ve yanıtlarını kontrol etmelisiniz.

İlgili rehber: Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?

Kargo ve iade koşulları: E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iade koşullarıdır. İade koşulları sayfanızda yer alan bilgileri ve koşulları gözden geçirerek, bir hata olmadığından emin olmalısınız. Bununla beraber kargo sürecini, ürün teslimatının nasıl gerçekleştiğini hangi kargo firmaları ile çalıştığınızı da bu sayfalarda belirterek, kargo süreci hakkında tüketicileri bilgilendirmeniz de gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Kullanım koşulları ve güvenlik sayfası: Tüketici bilgilerinin gizliliği ile kullanıcıların mesul tutulduğu kullanım koşullarını da bir sayfa üzerinde belirtmeniz gerekir. Bu sayfanın kontrolünü yaparken de madde madde bu koşulların üzerinden geçmeniz ve bir hata olmadığından emin olmalısınız.

Test sayfalarını kaldırın: Web sitenizin tasarım sürecinde hazırlanan test sayfalarını da kontrol ederek, yayından kaldırmalısınız.

Menüleri kontrol edin: Web sitenizin navigasyonunu da kontrol etmeniz önemli. Menü ve açılan menülerdeki linklerin doğru sayfalara yönlendiğinden emin olmalı ve navigasyonunuzun hatasız çalıştığından emin olmalısınız.

Kontrol Listesi 4. Bölüm: Ürünler

Ürün açıklama ve fotoğraflarını kontrol edin: Ürün sayfalarındaki açıklama ve fotoğrafları kontrol ederek, eksik bilgi ya da fotoğrafların olmadığını kontrol edin.

Ürün meta açıklaması ve başlıklarını kontrol edin: Meta açıklamaları ve başlıkları da kontrol ederek, ürünlerinizin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesini sağlamalısınız.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Ürünlerin stok bilgilerini kontrol edin: Herbir ürünün stok bilgilerini kontrol ederek, doğru stok adedlerinin girişinin yapıldığından emin olun.

Ürünlerin boyut, ağırlık, renk gibi bilgilerini kontrol edin: Ürünlerin teknik özelliklerinin de doğru yazılıp yazılmadığını kontrol etmeniz gerekir. Bu bilgilerin hatalı olması

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kategori ve alt kategorileri kontrol edin: Ürünlerin kategorizasyonun doğrul yapıldığından emin olmak için ürünlerin kategori yönlendirmelerini kontrol etmeli, alt kategorilerinizi ve bu kategorilerin menülerdeki kullanımlarını kontrol etmelisiniz.

İlgili rehber: Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Kontrol Listesi 5. Bölüm: Ödeme sistemleri ve sepet ile ödeme sayfaları

Ödeme sistemleri: E-ticaret sitenize entegre ettiğiniz ödeme sistemlerinin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol etmelisiniz.

Farklı ödeme yöntemleri: Kredi kartı, ön ödemeli kart, havale gibi farklı ödeme sistemlerine yer verdiğinizde bu sistemlerin de doğru bir şekilde entegre edildiğinden emin olun.

Banka bilgileri: Havale ile yapılan işlemlerin doğru olmasını sağlamak için banka bilgilerinizi kontrol etmeli ve bir hata olmadığından emin olmalısınız.

3D güvenlik: Kontrol listesi üzerinde yer alması gereken konulardan biri de 3D güvenlik sisteminin entegrasyonunun kontrol edilmesidir. Bu sistemin doğru bir şekilde çalıştığından emin olmalısınız.

İlgili rehber: 3D güvenlik (3D Secure) nedir? E-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

Sepet sayfası: Sepet sayfası üzerinde paylaşılan bilgileri kontrol ederek, kullanıcıların sepet sayfası üzerinde ürünlerini kolay bir şekilde görebilmelerini sağlamalısınız. Sepet sayfası üzerinden “alışverişe devam” ya da “kasa” yönlendirmelerini yaptığınızdan emin olmalısınız.

Ödeme sayfası: Ödeme sayfası üzerindeki adres, fatura ve ödeme bilgilerinin form üzerinde doğru bir şekilde sıralandığından ve bu formların doğru bir şekilde çalıştığından emin olmanız gerekir.

Kontrol Listesi 6. Bölüm: Google Analytics kurulumu

Son olarak e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen eylemleri takip edebilmek için Google Analytics kurulumunu yaptığınızdan emin olmalısınız. Google Analytics takip kodunuzu, web sitenizin ilgili alanlarına kopyalayarak, bu kodun çalıştığından emin olun.

Not: Google Analytics kodu bir web sitesine eklendikten sonra 48 saat içerisinde aktif olmaktadır. Bu sebeple de sitenizi yayına almadan birkaç gün önce bu entegrasyonu yapmanız gerekir. Aksi taktirde sitenizi yayına aldıktan sonraki süreçte 2 gün boyunca trafik bilgilerine ulaşamayabilirsiniz.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan