E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?

13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?

E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin tasarımları da bir o kadar önemli.

Yukarıda belirttiğimiz alanların dışında footer bölümü de sitenin önemli alanlarından biridir ve bu alanı iyi bir şekilde kullanarak, bu alanı verimli hale getirebilirsiniz. Bilmeyenler için açıklamak gerekirse, Footer alanı web sitenin en alt bölümüdür. Bu alanın görmezden gelindiği düşünülse de, iyi bir tasarım yapılması halinde site ziyaretçilerinin oldukça işine yarayabilir.

Bu rehberimizde de footer alanınızı nasıl daha etkili bir şekilde kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güvenlik ve ödeme sistemleri logoları

Footer alanında başlıca kullanılması gereken unsurlar, güvenlik ve ödeme sistemleri logoları olacaktır. Kullandığınız SSL sertifikaları ya da diğer güvenlik protokollerinin logolarını bu alanda kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri, kredi kartları ve taksit bilgilerini de footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Böylelikle, site üzerindeki herhangi bir sayfanın ziyaretinde dahi bu logoları devamlı olarak ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

İletişim bilgileri

Sitenizi ziyaret edenler, hangi sayfayı gezerlerse gezsinler iletişim bilgilerinize erişebilmeliler. Bazı tüketiciler, satın alma eylemine geçmeden önce ürünler hakkında bire bir bilgi almak isteyebilir ya da bir müşteriniz satın aldığı ürünle ilgili soru sormak isteyebilir. Bu nedenle de iletişim bilgilerinizin kolay bir şekilde ulaşılabiliyor olması gerekmektedir.

Footer alanında, telefon numaralarınızı ve e-posta adresinizi paylaşabilirsiniz. Dilerseniz adres bilgilerinizi de bu alanda gösterebilirsiniz.

Sosyal medya hesapları

İletişim bilgilerinizin yanına sosyal medya hesaplarınızı da ekleyebilirsiniz. Bu alanda kullanıcılara hem sosyal medya üzerinden de size ulaşabileceklerini belirtebilir hem de sosyal medya hesaplarınızı tanıtabilirsiniz.

E-posta abonelik alanı

E-posta pazarlama yapıyorsanız, footer alanını abone çekmek için kullanabilirsiniz. Bu alana e-posta abonelik kutunuzu yerleştirerek, ziyaretçilerin bu alan üzerinden veritabanınıza kaydolmalarını sağlayabilirsiniz.

Site ile ilgili linkler

Menü çubuğunuzda bulunmayan ya da gözden kaçma ihtimali olan linklerinizi footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, hakkımızda, sıkça sorulan sorular (SSS), iletişim sayfası, iade bilgileri, güvenlik bilgileri, ödeme seçenekleri, gizlilik ilkeleri gibi sayfalarınızı footer alanına toplayabilirsiniz.

Popüler ürünler/kategoriler

Site üzerindeki popüler kategorilerin linklerini de bu alanda paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin en çok hangi ürünlere veya kategorilere ilgi duyduklarını bu alanda onlara sunabilirsiniz.

Popüler markalar

Ürün ve kategorilerde olduğu gibi site üzerinde ürününü sattığınız markalar arasından en popüler olanlarını da öne çıkartabilirsiniz. En çok ürününü sattığınız markaları öne çıkartarak, ziyaretçilerinize hangi markaların daha çok tercih edildiğini gösterebilirsiniz.

Blog içerikleri

Footer’da kullanabileceğiniz bir diğer öğe ise blog içerikleriniz olabilir. Son yayınladığınız birkaç içeriği footer alanında kullanıcılara gösterebilirsiniz. Bunları metin halinde sunabileceğiniz gibi, yazıların görsellerini öne çıkartarak da kullanabilirsiniz.

Görsel galerileri

Görsel içeriklere önem veriyorsanız ve bunları öne çıkartmak istiyorsanız, ürünlerinizin ya da blog çalışmalarınızın görsellerini galeriler haline getirebilir ve bunları küçük boyutlu görseller halinde footer alanınıda bir galeri haline getirebilirsiniz. Görsellere tıklayan kullanıcılar doğrudan bir pop-up penceresinde ya da yeni bir sayfa üzerinde bu öğelere ulaşabilirler.

Marka ile ilgili bilgiler

Markanızı öne çıkartmak istiyorsanız, markanızın logosu ve sloganını da footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, logonuzun farklı bir varyasyonunu kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili kısa bir tanıtım metnini de kullanabilirsiniz.

Vizyonunuz

Markanızı ve hizmetlerinizi öne çıkartmak istediğinizde, footer alanında marka ile ilgili bilgilerin yanına vizyonunuzu da ekleyebilirsiniz. Bu sayede tüketicilere neler sunduğunuzu ve hangi değerlere önem veren bir şirket olduğunuzu onlara gösterebilirsiniz.

Ortak kuruluşlar

Ortak olduğunuz kuruluşlar ya da yan şirketleriniz varsa bu firmaların logolarını da footer alanında kullanarak, ziyaretçilerinize sunabilirisiniz.

Ödülleriniz

Şirket olarak aldığınız ödüller varsa, bunları da footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Ödüllerinizin olması markanızın güvenilirliğini ve bilinirliğini de ziyaretçilere gösterecektir.

Sonuç

Footer alanınızı daha verimli hale getirmek için bu alternatiflerden bazılarını kullanabilirsiniz. Yukarıda verdiğimiz tüm alternatifleri kullanmanız mümkün olmayacaktır bu nedenle sizin için en uygun olan ve size en çok yararı sağlayacak olan öğleeri seçerek, footer tasarımınızı yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu alanı çok dolu göstermek için her şeyi bu alana eklememelisiniz. Ziyaretçiler ilk bakışlarında bu alanda bulunan bilgileri kavrayabilmeli. Bu nedenle de sadeliğe önem vererek, sizin için gerçekten önemli olan unsurları footer alanına eklemelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin