E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?

13 Temmuz 2016
Sinan Oypan

E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin tasarımları da bir o kadar önemli.

Yukarıda belirttiğimiz alanların dışında footer bölümü de sitenin önemli alanlarından biridir ve bu alanı iyi bir şekilde kullanarak, bu alanı verimli hale getirebilirsiniz. Bilmeyenler için açıklamak gerekirse, Footer alanı web sitenin en alt bölümüdür. Bu alanın görmezden gelindiği düşünülse de, iyi bir tasarım yapılması halinde site ziyaretçilerinin oldukça işine yarayabilir.

Bu rehberimizde de footer alanınızı nasıl daha etkili bir şekilde kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güvenlik ve ödeme sistemleri logoları

Footer alanında başlıca kullanılması gereken unsurlar, güvenlik ve ödeme sistemleri logoları olacaktır. Kullandığınız SSL sertifikaları ya da diğer güvenlik protokollerinin logolarını bu alanda kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri, kredi kartları ve taksit bilgilerini de footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Böylelikle, site üzerindeki herhangi bir sayfanın ziyaretinde dahi bu logoları devamlı olarak ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

İletişim bilgileri

Sitenizi ziyaret edenler, hangi sayfayı gezerlerse gezsinler iletişim bilgilerinize erişebilmeliler. Bazı tüketiciler, satın alma eylemine geçmeden önce ürünler hakkında bire bir bilgi almak isteyebilir ya da bir müşteriniz satın aldığı ürünle ilgili soru sormak isteyebilir. Bu nedenle de iletişim bilgilerinizin kolay bir şekilde ulaşılabiliyor olması gerekmektedir.

Footer alanında, telefon numaralarınızı ve e-posta adresinizi paylaşabilirsiniz. Dilerseniz adres bilgilerinizi de bu alanda gösterebilirsiniz.

Sosyal medya hesapları

İletişim bilgilerinizin yanına sosyal medya hesaplarınızı da ekleyebilirsiniz. Bu alanda kullanıcılara hem sosyal medya üzerinden de size ulaşabileceklerini belirtebilir hem de sosyal medya hesaplarınızı tanıtabilirsiniz.

E-posta abonelik alanı

E-posta pazarlama yapıyorsanız, footer alanını abone çekmek için kullanabilirsiniz. Bu alana e-posta abonelik kutunuzu yerleştirerek, ziyaretçilerin bu alan üzerinden veritabanınıza kaydolmalarını sağlayabilirsiniz.

Site ile ilgili linkler

Menü çubuğunuzda bulunmayan ya da gözden kaçma ihtimali olan linklerinizi footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, hakkımızda, sıkça sorulan sorular (SSS), iletişim sayfası, iade bilgileri, güvenlik bilgileri, ödeme seçenekleri, gizlilik ilkeleri gibi sayfalarınızı footer alanına toplayabilirsiniz.

Popüler ürünler/kategoriler

Site üzerindeki popüler kategorilerin linklerini de bu alanda paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin en çok hangi ürünlere veya kategorilere ilgi duyduklarını bu alanda onlara sunabilirsiniz.

Popüler markalar

Ürün ve kategorilerde olduğu gibi site üzerinde ürününü sattığınız markalar arasından en popüler olanlarını da öne çıkartabilirsiniz. En çok ürününü sattığınız markaları öne çıkartarak, ziyaretçilerinize hangi markaların daha çok tercih edildiğini gösterebilirsiniz.

Blog içerikleri

Footer’da kullanabileceğiniz bir diğer öğe ise blog içerikleriniz olabilir. Son yayınladığınız birkaç içeriği footer alanında kullanıcılara gösterebilirsiniz. Bunları metin halinde sunabileceğiniz gibi, yazıların görsellerini öne çıkartarak da kullanabilirsiniz.

Görsel galerileri

Görsel içeriklere önem veriyorsanız ve bunları öne çıkartmak istiyorsanız, ürünlerinizin ya da blog çalışmalarınızın görsellerini galeriler haline getirebilir ve bunları küçük boyutlu görseller halinde footer alanınıda bir galeri haline getirebilirsiniz. Görsellere tıklayan kullanıcılar doğrudan bir pop-up penceresinde ya da yeni bir sayfa üzerinde bu öğelere ulaşabilirler.

Marka ile ilgili bilgiler

Markanızı öne çıkartmak istiyorsanız, markanızın logosu ve sloganını da footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, logonuzun farklı bir varyasyonunu kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili kısa bir tanıtım metnini de kullanabilirsiniz.

Vizyonunuz

Markanızı ve hizmetlerinizi öne çıkartmak istediğinizde, footer alanında marka ile ilgili bilgilerin yanına vizyonunuzu da ekleyebilirsiniz. Bu sayede tüketicilere neler sunduğunuzu ve hangi değerlere önem veren bir şirket olduğunuzu onlara gösterebilirsiniz.

Ortak kuruluşlar

Ortak olduğunuz kuruluşlar ya da yan şirketleriniz varsa bu firmaların logolarını da footer alanında kullanarak, ziyaretçilerinize sunabilirisiniz.

Ödülleriniz

Şirket olarak aldığınız ödüller varsa, bunları da footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Ödüllerinizin olması markanızın güvenilirliğini ve bilinirliğini de ziyaretçilere gösterecektir.

Sonuç

Footer alanınızı daha verimli hale getirmek için bu alternatiflerden bazılarını kullanabilirsiniz. Yukarıda verdiğimiz tüm alternatifleri kullanmanız mümkün olmayacaktır bu nedenle sizin için en uygun olan ve size en çok yararı sağlayacak olan öğleeri seçerek, footer tasarımınızı yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu alanı çok dolu göstermek için her şeyi bu alana eklememelisiniz. Ziyaretçiler ilk bakışlarında bu alanda bulunan bilgileri kavrayabilmeli. Bu nedenle de sadeliğe önem vererek, sizin için gerçekten önemli olan unsurları footer alanına eklemelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan