fbpx

E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?

13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?

E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin tasarımları da bir o kadar önemli.

Yukarıda belirttiğimiz alanların dışında footer bölümü de sitenin önemli alanlarından biridir ve bu alanı iyi bir şekilde kullanarak, bu alanı verimli hale getirebilirsiniz. Bilmeyenler için açıklamak gerekirse, Footer alanı web sitenin en alt bölümüdür. Bu alanın görmezden gelindiği düşünülse de, iyi bir tasarım yapılması halinde site ziyaretçilerinin oldukça işine yarayabilir.

Bu rehberimizde de footer alanınızı nasıl daha etkili bir şekilde kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güvenlik ve ödeme sistemleri logoları

Footer alanında başlıca kullanılması gereken unsurlar, güvenlik ve ödeme sistemleri logoları olacaktır. Kullandığınız SSL sertifikaları ya da diğer güvenlik protokollerinin logolarını bu alanda kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri, kredi kartları ve taksit bilgilerini de footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Böylelikle, site üzerindeki herhangi bir sayfanın ziyaretinde dahi bu logoları devamlı olarak ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

İletişim bilgileri

Sitenizi ziyaret edenler, hangi sayfayı gezerlerse gezsinler iletişim bilgilerinize erişebilmeliler. Bazı tüketiciler, satın alma eylemine geçmeden önce ürünler hakkında bire bir bilgi almak isteyebilir ya da bir müşteriniz satın aldığı ürünle ilgili soru sormak isteyebilir. Bu nedenle de iletişim bilgilerinizin kolay bir şekilde ulaşılabiliyor olması gerekmektedir.

Footer alanında, telefon numaralarınızı ve e-posta adresinizi paylaşabilirsiniz. Dilerseniz adres bilgilerinizi de bu alanda gösterebilirsiniz.

Sosyal medya hesapları

İletişim bilgilerinizin yanına sosyal medya hesaplarınızı da ekleyebilirsiniz. Bu alanda kullanıcılara hem sosyal medya üzerinden de size ulaşabileceklerini belirtebilir hem de sosyal medya hesaplarınızı tanıtabilirsiniz.

E-posta abonelik alanı

E-posta pazarlama yapıyorsanız, footer alanını abone çekmek için kullanabilirsiniz. Bu alana e-posta abonelik kutunuzu yerleştirerek, ziyaretçilerin bu alan üzerinden veritabanınıza kaydolmalarını sağlayabilirsiniz.

Site ile ilgili linkler

Menü çubuğunuzda bulunmayan ya da gözden kaçma ihtimali olan linklerinizi footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, hakkımızda, sıkça sorulan sorular (SSS), iletişim sayfası, iade bilgileri, güvenlik bilgileri, ödeme seçenekleri, gizlilik ilkeleri gibi sayfalarınızı footer alanına toplayabilirsiniz.

Popüler ürünler/kategoriler

Site üzerindeki popüler kategorilerin linklerini de bu alanda paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin en çok hangi ürünlere veya kategorilere ilgi duyduklarını bu alanda onlara sunabilirsiniz.

Popüler markalar

Ürün ve kategorilerde olduğu gibi site üzerinde ürününü sattığınız markalar arasından en popüler olanlarını da öne çıkartabilirsiniz. En çok ürününü sattığınız markaları öne çıkartarak, ziyaretçilerinize hangi markaların daha çok tercih edildiğini gösterebilirsiniz.

Blog içerikleri

Footer’da kullanabileceğiniz bir diğer öğe ise blog içerikleriniz olabilir. Son yayınladığınız birkaç içeriği footer alanında kullanıcılara gösterebilirsiniz. Bunları metin halinde sunabileceğiniz gibi, yazıların görsellerini öne çıkartarak da kullanabilirsiniz.

Görsel galerileri

Görsel içeriklere önem veriyorsanız ve bunları öne çıkartmak istiyorsanız, ürünlerinizin ya da blog çalışmalarınızın görsellerini galeriler haline getirebilir ve bunları küçük boyutlu görseller halinde footer alanınıda bir galeri haline getirebilirsiniz. Görsellere tıklayan kullanıcılar doğrudan bir pop-up penceresinde ya da yeni bir sayfa üzerinde bu öğelere ulaşabilirler.

Marka ile ilgili bilgiler

Markanızı öne çıkartmak istiyorsanız, markanızın logosu ve sloganını da footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, logonuzun farklı bir varyasyonunu kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili kısa bir tanıtım metnini de kullanabilirsiniz.

Vizyonunuz

Markanızı ve hizmetlerinizi öne çıkartmak istediğinizde, footer alanında marka ile ilgili bilgilerin yanına vizyonunuzu da ekleyebilirsiniz. Bu sayede tüketicilere neler sunduğunuzu ve hangi değerlere önem veren bir şirket olduğunuzu onlara gösterebilirsiniz.

Ortak kuruluşlar

Ortak olduğunuz kuruluşlar ya da yan şirketleriniz varsa bu firmaların logolarını da footer alanında kullanarak, ziyaretçilerinize sunabilirisiniz.

Ödülleriniz

Şirket olarak aldığınız ödüller varsa, bunları da footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Ödüllerinizin olması markanızın güvenilirliğini ve bilinirliğini de ziyaretçilere gösterecektir.

Sonuç

Footer alanınızı daha verimli hale getirmek için bu alternatiflerden bazılarını kullanabilirsiniz. Yukarıda verdiğimiz tüm alternatifleri kullanmanız mümkün olmayacaktır bu nedenle sizin için en uygun olan ve size en çok yararı sağlayacak olan öğleeri seçerek, footer tasarımınızı yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu alanı çok dolu göstermek için her şeyi bu alana eklememelisiniz. Ziyaretçiler ilk bakışlarında bu alanda bulunan bilgileri kavrayabilmeli. Bu nedenle de sadeliğe önem vererek, sizin için gerçekten önemli olan unsurları footer alanına eklemelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan