E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?

13 Temmuz 2016
Sinan Oypan

E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin tasarımları da bir o kadar önemli.

Yukarıda belirttiğimiz alanların dışında footer bölümü de sitenin önemli alanlarından biridir ve bu alanı iyi bir şekilde kullanarak, bu alanı verimli hale getirebilirsiniz. Bilmeyenler için açıklamak gerekirse, Footer alanı web sitenin en alt bölümüdür. Bu alanın görmezden gelindiği düşünülse de, iyi bir tasarım yapılması halinde site ziyaretçilerinin oldukça işine yarayabilir.

Bu rehberimizde de footer alanınızı nasıl daha etkili bir şekilde kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güvenlik ve ödeme sistemleri logoları

Footer alanında başlıca kullanılması gereken unsurlar, güvenlik ve ödeme sistemleri logoları olacaktır. Kullandığınız SSL sertifikaları ya da diğer güvenlik protokollerinin logolarını bu alanda kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kabul ettiğiniz ödeme yöntemleri, kredi kartları ve taksit bilgilerini de footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Böylelikle, site üzerindeki herhangi bir sayfanın ziyaretinde dahi bu logoları devamlı olarak ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

İletişim bilgileri

Sitenizi ziyaret edenler, hangi sayfayı gezerlerse gezsinler iletişim bilgilerinize erişebilmeliler. Bazı tüketiciler, satın alma eylemine geçmeden önce ürünler hakkında bire bir bilgi almak isteyebilir ya da bir müşteriniz satın aldığı ürünle ilgili soru sormak isteyebilir. Bu nedenle de iletişim bilgilerinizin kolay bir şekilde ulaşılabiliyor olması gerekmektedir.

Footer alanında, telefon numaralarınızı ve e-posta adresinizi paylaşabilirsiniz. Dilerseniz adres bilgilerinizi de bu alanda gösterebilirsiniz.

Sosyal medya hesapları

İletişim bilgilerinizin yanına sosyal medya hesaplarınızı da ekleyebilirsiniz. Bu alanda kullanıcılara hem sosyal medya üzerinden de size ulaşabileceklerini belirtebilir hem de sosyal medya hesaplarınızı tanıtabilirsiniz.

E-posta abonelik alanı

E-posta pazarlama yapıyorsanız, footer alanını abone çekmek için kullanabilirsiniz. Bu alana e-posta abonelik kutunuzu yerleştirerek, ziyaretçilerin bu alan üzerinden veritabanınıza kaydolmalarını sağlayabilirsiniz.

Site ile ilgili linkler

Menü çubuğunuzda bulunmayan ya da gözden kaçma ihtimali olan linklerinizi footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, hakkımızda, sıkça sorulan sorular (SSS), iletişim sayfası, iade bilgileri, güvenlik bilgileri, ödeme seçenekleri, gizlilik ilkeleri gibi sayfalarınızı footer alanına toplayabilirsiniz.

Popüler ürünler/kategoriler

Site üzerindeki popüler kategorilerin linklerini de bu alanda paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin en çok hangi ürünlere veya kategorilere ilgi duyduklarını bu alanda onlara sunabilirsiniz.

Popüler markalar

Ürün ve kategorilerde olduğu gibi site üzerinde ürününü sattığınız markalar arasından en popüler olanlarını da öne çıkartabilirsiniz. En çok ürününü sattığınız markaları öne çıkartarak, ziyaretçilerinize hangi markaların daha çok tercih edildiğini gösterebilirsiniz.

Blog içerikleri

Footer’da kullanabileceğiniz bir diğer öğe ise blog içerikleriniz olabilir. Son yayınladığınız birkaç içeriği footer alanında kullanıcılara gösterebilirsiniz. Bunları metin halinde sunabileceğiniz gibi, yazıların görsellerini öne çıkartarak da kullanabilirsiniz.

Görsel galerileri

Görsel içeriklere önem veriyorsanız ve bunları öne çıkartmak istiyorsanız, ürünlerinizin ya da blog çalışmalarınızın görsellerini galeriler haline getirebilir ve bunları küçük boyutlu görseller halinde footer alanınıda bir galeri haline getirebilirsiniz. Görsellere tıklayan kullanıcılar doğrudan bir pop-up penceresinde ya da yeni bir sayfa üzerinde bu öğelere ulaşabilirler.

Marka ile ilgili bilgiler

Markanızı öne çıkartmak istiyorsanız, markanızın logosu ve sloganını da footer alanına yerleştirebilirsiniz. Bu alanda, logonuzun farklı bir varyasyonunu kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili kısa bir tanıtım metnini de kullanabilirsiniz.

Vizyonunuz

Markanızı ve hizmetlerinizi öne çıkartmak istediğinizde, footer alanında marka ile ilgili bilgilerin yanına vizyonunuzu da ekleyebilirsiniz. Bu sayede tüketicilere neler sunduğunuzu ve hangi değerlere önem veren bir şirket olduğunuzu onlara gösterebilirsiniz.

Ortak kuruluşlar

Ortak olduğunuz kuruluşlar ya da yan şirketleriniz varsa bu firmaların logolarını da footer alanında kullanarak, ziyaretçilerinize sunabilirisiniz.

Ödülleriniz

Şirket olarak aldığınız ödüller varsa, bunları da footer alanında ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Ödüllerinizin olması markanızın güvenilirliğini ve bilinirliğini de ziyaretçilere gösterecektir.

Sonuç

Footer alanınızı daha verimli hale getirmek için bu alternatiflerden bazılarını kullanabilirsiniz. Yukarıda verdiğimiz tüm alternatifleri kullanmanız mümkün olmayacaktır bu nedenle sizin için en uygun olan ve size en çok yararı sağlayacak olan öğleeri seçerek, footer tasarımınızı yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu alanı çok dolu göstermek için her şeyi bu alana eklememelisiniz. Ziyaretçiler ilk bakışlarında bu alanda bulunan bilgileri kavrayabilmeli. Bu nedenle de sadeliğe önem vererek, sizin için gerçekten önemli olan unsurları footer alanına eklemelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan