E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak ele almalısınız ve sonraki sürece hazırlıklı olmalısınız. Sitenizi açtıktan sonra neler yapmanız gerektiğini “E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?” isimli yazımızda daha detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz.
Bu yazımızın konusu biraz daha farklı olacak. E-ticaret sektörüne yeni adım atan kişilerin sıkça yaptığı hataları ele alacağız. Bu hatalardan alınacak dersler, işinizi daha iyi yapmanız konusunda size yardımcı olacaktır.
Sağlam bir altyapı kurmamak
İnternet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret sitenizin altyapısının sağlam olması oldukça önemli. Sitenizin tasarımı, yazılımı, kullandığınız ödeme sistemleri, güvenlik önlemleriniz ve bunun gibi birçok konu üzerinde ciddi araştırmalar yapmalı ve sitenizi sağlam bir temelde kurmalısınız.
Sitenizin sağlam bir temeli olmazsa, herhangi bir aksilikte siteniz çalışmayabilir ya da daha da kötüsü online ödeme işlemleri sırasında güvenlik açıkları olabilir. Bu hem sizi zarara uğratacaktır hem de marka imajınıza ciddi zarar verecektir.
E-ticaret altyapı sistemleri hakkında daha detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerini incelemek isterseniz IdeaSoft Eticaret paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi güvenli bir şekilde kurabilirsiniz.
Bir sermayenizin olmaması
Düşük bütçelerle kendinize bir e ticaret sitesi kurabilirsiniz; fakat arka taraftaki operasyonunuzu yönetebileceğiniz ve pazarlama çalışmalarınızı destekleyebileceğiniz bir sermayenizin olmaması da ciddi bir sorun oluşturacaktır. Sitenizin arka plan işleri, sitenizdeki çalışanların masrafları, vergiler, ofis ve depo masrafları, lojistik masraflar, pazarlama ve reklam çalışmaları gibi birçok kalem üzerine harcamalarınız olacak ve bunları karşılayabilecek bir sermayenizin olması oldukça önemli. Bu nedenle de işinizi kurmadan önce sermayenizi oluşturmalı ve harcamalarınızı önceden planlamalısınız.
Pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmamak
Online satış sitenizi kurduktan sonra tüketiciler sitenize akın etmeyecekler. Öncelikle markanızı tanıtmanız ve bir güven algısı oluşturmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de pazarlama ve reklam çalışmaları yapmalısınız.
Dijital pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları önceden planlamalısınız. İlk etapta 6 aylık bir plan oluşturmanız ve yola çıktıktan sonra da aldığınız geri dönüşümlere göre bu plan ve stratejileri güncellemelisiniz.
Bir vizyonunuzun olmaması
E-ticaret siteniz için bir vizyonunuzun olması da oldukça önemli. Gelecek planlarınız, aylık, 6 aylık ve yıllık planlarınızın olması gerekli. Atacağınız adımları önceden planlamalı ve ilk bir yıllık süreç sonrasında şirketinizi hangi aşamaya getireceğinizi belirlemelisiniz.
Sadece bir e-ticaret sitesine sahip olmak kendi başına yeterli değil. Sizin de bu iş için bir vizyonunuzun ve bu vizyonu gerçekleştirebilmek için hazırladığınız ve üstüne çalıştığını stratejilerinizin olması gerekiyor.
SEO çalışmaları yapmamak
Bir e-ticaret sitesi için organik trafikler oldukça önemlidir. Google üzerindeki arama sorgularında öne çıkabilmek ve bu sonuçlar ile siteye trafik çekmek e-ticaret firmalarının en çok üstünde durmaları gereken konulardan biri.
Sitenizin tasarımı konusunda SEO çalışmalarına özellikle önem vermeniz ve eğer gerekiyorsa bu konu hakkında daha detaylı bir destek almalısınız. SEO performansınızı güçlendirmeden, organik olarak trafik almakta zorlanabilirsiniz.
Orijinal olmamak
Yaptığınız işin birçok açıdan orijinal olması gerekiyor. Başka firmaların sattığı ürünleri satıyor olsanız dahi yaptığınız bazı işlerin orijinal olması gerekiyor. Burada:
- Marka adınız
- Sunduğunuz hizmetler
- Sunduğunuz çözümler
- Ürün fotoğraflarınız
- Ürün açıklamalarını
- Site tasarımınız
gibi birçok faktör önemli bir rol oynuyor. Markanızın kendine has bir yapısı olmalı. Aksi takdirde rakiplerinizden farklılaşamazsınız ve sektörde uzun süredir var olan firmaların arkasında kalabilirsiniz. Tüketicilere, rakiplerinizde olmayan bazı şeyler sunmalısınız.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar