E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar

5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar

E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak ele almalısınız ve sonraki sürece hazırlıklı olmalısınız. Sitenizi açtıktan sonra neler yapmanız gerektiğini “E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?” isimli yazımızda daha detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz.

Bu yazımızın konusu biraz daha farklı olacak. E-ticaret sektörüne yeni adım atan kişilerin sıkça yaptığı hataları ele alacağız. Bu hatalardan alınacak dersler, işinizi daha iyi yapmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Sağlam bir altyapı kurmamak

İnternet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret sitenizin altyapısının sağlam olması oldukça önemli. Sitenizin tasarımı, yazılımı, kullandığınız ödeme sistemleri, güvenlik önlemleriniz ve bunun gibi birçok konu üzerinde ciddi araştırmalar yapmalı ve sitenizi sağlam bir temelde kurmalısınız.

Sitenizin sağlam bir temeli olmazsa, herhangi bir aksilikte siteniz çalışmayabilir ya da daha da kötüsü online ödeme işlemleri sırasında güvenlik açıkları olabilir. Bu hem sizi zarara uğratacaktır hem de marka imajınıza ciddi zarar verecektir.

E-ticaret altyapı sistemleri hakkında daha detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerini incelemek isterseniz IdeaSoft Eticaret paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi güvenli bir şekilde kurabilirsiniz.

Bir sermayenizin olmaması

Düşük bütçelerle kendinize bir e ticaret sitesi kurabilirsiniz; fakat arka taraftaki operasyonunuzu yönetebileceğiniz ve pazarlama çalışmalarınızı destekleyebileceğiniz bir sermayenizin olmaması da ciddi bir sorun oluşturacaktır. Sitenizin arka plan işleri, sitenizdeki çalışanların masrafları, vergiler, ofis ve depo masrafları, lojistik masraflar, pazarlama ve reklam çalışmaları gibi birçok kalem üzerine harcamalarınız olacak ve bunları karşılayabilecek bir sermayenizin olması oldukça önemli. Bu nedenle de işinizi kurmadan önce sermayenizi oluşturmalı ve harcamalarınızı önceden planlamalısınız.

Pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmamak

Online satış sitenizi kurduktan sonra tüketiciler sitenize akın etmeyecekler. Öncelikle markanızı tanıtmanız ve bir güven algısı oluşturmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de pazarlama ve reklam çalışmaları yapmalısınız.

Dijital pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları önceden planlamalısınız. İlk etapta 6 aylık bir plan oluşturmanız ve yola çıktıktan sonra da aldığınız geri dönüşümlere göre bu plan ve stratejileri güncellemelisiniz.

Bir vizyonunuzun olmaması

E-ticaret siteniz için bir vizyonunuzun olması da oldukça önemli. Gelecek planlarınız, aylık, 6 aylık ve yıllık planlarınızın olması gerekli. Atacağınız adımları önceden planlamalı ve ilk bir yıllık süreç sonrasında şirketinizi hangi aşamaya getireceğinizi belirlemelisiniz.

Sadece bir e-ticaret sitesine sahip olmak kendi başına yeterli değil. Sizin de bu iş için bir vizyonunuzun ve bu vizyonu gerçekleştirebilmek için hazırladığınız ve üstüne çalıştığını stratejilerinizin olması gerekiyor.

SEO çalışmaları yapmamak

Bir e-ticaret sitesi için organik trafikler oldukça önemlidir. Google üzerindeki arama sorgularında öne çıkabilmek ve bu sonuçlar ile siteye trafik çekmek e-ticaret firmalarının en çok üstünde durmaları gereken konulardan biri.

Sitenizin tasarımı konusunda SEO çalışmalarına özellikle önem vermeniz ve eğer gerekiyorsa bu konu hakkında daha detaylı bir destek almalısınız. SEO performansınızı güçlendirmeden, organik olarak trafik almakta zorlanabilirsiniz.

Orijinal olmamak

Yaptığınız işin birçok açıdan orijinal olması gerekiyor. Başka firmaların sattığı ürünleri satıyor olsanız dahi yaptığınız bazı işlerin orijinal olması gerekiyor. Burada:

  • Marka adınız
  • Sunduğunuz hizmetler
  • Sunduğunuz çözümler
  • Ürün fotoğraflarınız
  • Ürün açıklamalarını
  • Site tasarımınız

gibi birçok faktör önemli bir rol oynuyor. Markanızın kendine has bir yapısı olmalı. Aksi takdirde rakiplerinizden farklılaşamazsınız ve sektörde uzun süredir var olan firmaların arkasında kalabilirsiniz. Tüketicilere, rakiplerinizde olmayan bazı şeyler sunmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil....
9 Nisan 2022
Markethinkers
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın