fbpx

E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar

5 Kasım 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak ele almalısınız ve sonraki sürece hazırlıklı olmalısınız. Sitenizi açtıktan sonra neler yapmanız gerektiğini “E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?” isimli yazımızda daha detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz.

Bu yazımızın konusu biraz daha farklı olacak. E-ticaret sektörüne yeni adım atan kişilerin sıkça yaptığı hataları ele alacağız. Bu hatalardan alınacak dersler, işinizi daha iyi yapmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Sağlam bir altyapı kurmamak

İnternet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret sitenizin altyapısının sağlam olması oldukça önemli. Sitenizin tasarımı, yazılımı, kullandığınız ödeme sistemleri, güvenlik önlemleriniz ve bunun gibi birçok konu üzerinde ciddi araştırmalar yapmalı ve sitenizi sağlam bir temelde kurmalısınız.

Sitenizin sağlam bir temeli olmazsa, herhangi bir aksilikte siteniz çalışmayabilir ya da daha da kötüsü online ödeme işlemleri sırasında güvenlik açıkları olabilir. Bu hem sizi zarara uğratacaktır hem de marka imajınıza ciddi zarar verecektir.

E-ticaret altyapı sistemleri hakkında daha detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerini incelemek isterseniz IdeaSoft Eticaret paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi güvenli bir şekilde kurabilirsiniz.

Bir sermayenizin olmaması

Düşük bütçelerle kendinize bir e ticaret sitesi kurabilirsiniz; fakat arka taraftaki operasyonunuzu yönetebileceğiniz ve pazarlama çalışmalarınızı destekleyebileceğiniz bir sermayenizin olmaması da ciddi bir sorun oluşturacaktır. Sitenizin arka plan işleri, sitenizdeki çalışanların masrafları, vergiler, ofis ve depo masrafları, lojistik masraflar, pazarlama ve reklam çalışmaları gibi birçok kalem üzerine harcamalarınız olacak ve bunları karşılayabilecek bir sermayenizin olması oldukça önemli. Bu nedenle de işinizi kurmadan önce sermayenizi oluşturmalı ve harcamalarınızı önceden planlamalısınız.

Pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmamak

Online satış sitenizi kurduktan sonra tüketiciler sitenize akın etmeyecekler. Öncelikle markanızı tanıtmanız ve bir güven algısı oluşturmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de pazarlama ve reklam çalışmaları yapmalısınız.

Dijital pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları önceden planlamalısınız. İlk etapta 6 aylık bir plan oluşturmanız ve yola çıktıktan sonra da aldığınız geri dönüşümlere göre bu plan ve stratejileri güncellemelisiniz.

Bir vizyonunuzun olmaması

E-ticaret siteniz için bir vizyonunuzun olması da oldukça önemli. Gelecek planlarınız, aylık, 6 aylık ve yıllık planlarınızın olması gerekli. Atacağınız adımları önceden planlamalı ve ilk bir yıllık süreç sonrasında şirketinizi hangi aşamaya getireceğinizi belirlemelisiniz.

Sadece bir e-ticaret sitesine sahip olmak kendi başına yeterli değil. Sizin de bu iş için bir vizyonunuzun ve bu vizyonu gerçekleştirebilmek için hazırladığınız ve üstüne çalıştığını stratejilerinizin olması gerekiyor.

SEO çalışmaları yapmamak

Bir e-ticaret sitesi için organik trafikler oldukça önemlidir. Google üzerindeki arama sorgularında öne çıkabilmek ve bu sonuçlar ile siteye trafik çekmek e-ticaret firmalarının en çok üstünde durmaları gereken konulardan biri.

Sitenizin tasarımı konusunda SEO çalışmalarına özellikle önem vermeniz ve eğer gerekiyorsa bu konu hakkında daha detaylı bir destek almalısınız. SEO performansınızı güçlendirmeden, organik olarak trafik almakta zorlanabilirsiniz.

Orijinal olmamak

Yaptığınız işin birçok açıdan orijinal olması gerekiyor. Başka firmaların sattığı ürünleri satıyor olsanız dahi yaptığınız bazı işlerin orijinal olması gerekiyor. Burada:

  • Marka adınız
  • Sunduğunuz hizmetler
  • Sunduğunuz çözümler
  • Ürün fotoğraflarınız
  • Ürün açıklamalarını
  • Site tasarımınız

gibi birçok faktör önemli bir rol oynuyor. Markanızın kendine has bir yapısı olmalı. Aksi takdirde rakiplerinizden farklılaşamazsınız ve sektörde uzun süredir var olan firmaların arkasında kalabilirsiniz. Tüketicilere, rakiplerinizde olmayan bazı şeyler sunmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers