E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar

5 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar

E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak ele almalısınız ve sonraki sürece hazırlıklı olmalısınız. Sitenizi açtıktan sonra neler yapmanız gerektiğini “E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?” isimli yazımızda daha detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz.

Bu yazımızın konusu biraz daha farklı olacak. E-ticaret sektörüne yeni adım atan kişilerin sıkça yaptığı hataları ele alacağız. Bu hatalardan alınacak dersler, işinizi daha iyi yapmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Sağlam bir altyapı kurmamak

İnternet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret sitenizin altyapısının sağlam olması oldukça önemli. Sitenizin tasarımı, yazılımı, kullandığınız ödeme sistemleri, güvenlik önlemleriniz ve bunun gibi birçok konu üzerinde ciddi araştırmalar yapmalı ve sitenizi sağlam bir temelde kurmalısınız.

Sitenizin sağlam bir temeli olmazsa, herhangi bir aksilikte siteniz çalışmayabilir ya da daha da kötüsü online ödeme işlemleri sırasında güvenlik açıkları olabilir. Bu hem sizi zarara uğratacaktır hem de marka imajınıza ciddi zarar verecektir.

E-ticaret altyapı sistemleri hakkında daha detaylı bilgi almak ve e-ticaret paketlerini incelemek isterseniz IdeaSoft Eticaret paketlerini inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi güvenli bir şekilde kurabilirsiniz.

Bir sermayenizin olmaması

Düşük bütçelerle kendinize bir e ticaret sitesi kurabilirsiniz; fakat arka taraftaki operasyonunuzu yönetebileceğiniz ve pazarlama çalışmalarınızı destekleyebileceğiniz bir sermayenizin olmaması da ciddi bir sorun oluşturacaktır. Sitenizin arka plan işleri, sitenizdeki çalışanların masrafları, vergiler, ofis ve depo masrafları, lojistik masraflar, pazarlama ve reklam çalışmaları gibi birçok kalem üzerine harcamalarınız olacak ve bunları karşılayabilecek bir sermayenizin olması oldukça önemli. Bu nedenle de işinizi kurmadan önce sermayenizi oluşturmalı ve harcamalarınızı önceden planlamalısınız.

Pazarlama ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmamak

Online satış sitenizi kurduktan sonra tüketiciler sitenize akın etmeyecekler. Öncelikle markanızı tanıtmanız ve bir güven algısı oluşturmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek için de pazarlama ve reklam çalışmaları yapmalısınız.

Dijital pazarlama çalışmaları için bir bütçe ayırmanız ve bu çalışmaları önceden planlamalısınız. İlk etapta 6 aylık bir plan oluşturmanız ve yola çıktıktan sonra da aldığınız geri dönüşümlere göre bu plan ve stratejileri güncellemelisiniz.

Bir vizyonunuzun olmaması

E-ticaret siteniz için bir vizyonunuzun olması da oldukça önemli. Gelecek planlarınız, aylık, 6 aylık ve yıllık planlarınızın olması gerekli. Atacağınız adımları önceden planlamalı ve ilk bir yıllık süreç sonrasında şirketinizi hangi aşamaya getireceğinizi belirlemelisiniz.

Sadece bir e-ticaret sitesine sahip olmak kendi başına yeterli değil. Sizin de bu iş için bir vizyonunuzun ve bu vizyonu gerçekleştirebilmek için hazırladığınız ve üstüne çalıştığını stratejilerinizin olması gerekiyor.

SEO çalışmaları yapmamak

Bir e-ticaret sitesi için organik trafikler oldukça önemlidir. Google üzerindeki arama sorgularında öne çıkabilmek ve bu sonuçlar ile siteye trafik çekmek e-ticaret firmalarının en çok üstünde durmaları gereken konulardan biri.

Sitenizin tasarımı konusunda SEO çalışmalarına özellikle önem vermeniz ve eğer gerekiyorsa bu konu hakkında daha detaylı bir destek almalısınız. SEO performansınızı güçlendirmeden, organik olarak trafik almakta zorlanabilirsiniz.

Orijinal olmamak

Yaptığınız işin birçok açıdan orijinal olması gerekiyor. Başka firmaların sattığı ürünleri satıyor olsanız dahi yaptığınız bazı işlerin orijinal olması gerekiyor. Burada:

  • Marka adınız
  • Sunduğunuz hizmetler
  • Sunduğunuz çözümler
  • Ürün fotoğraflarınız
  • Ürün açıklamalarını
  • Site tasarımınız

gibi birçok faktör önemli bir rol oynuyor. Markanızın kendine has bir yapısı olmalı. Aksi takdirde rakiplerinizden farklılaşamazsınız ve sektörde uzun süredir var olan firmaların arkasında kalabilirsiniz. Tüketicilere, rakiplerinizde olmayan bazı şeyler sunmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Çin'e E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Çin'e E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Çin, gelişmiş endüstri üretimi sayesinde dünyanın büyük ekonomileri arasında yer alır. Sanayinin gelişmişliği ve üretimin sürekliliği ihracat konusunda ihtiyaç yaratır. Bu sebepten ötürü, dışarıdan ithal edilen ürünler...
31 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Ferad Osman Sali
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
İnternet teknolojisinin gelişmesi markalara birçok olanaklar sağlar. Bu teknoloji sayesinde e-ticaret yaparak müşteri kitlesine kolay bir biçimde erişmek ve ürün satışı yapmak mümkündür. Bu avantajlar aynı zamanda rekabeti...
25 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya