E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir. Çünkü sitenize belli bir trafik çekmek için reklam içeriklerine bağımlı olduğunuz için elinizdeki bütçeyi de bu işler için harcayacaksınız. Ancak organik olarak trafik elde etmeye başladığınızda, sitenize ziyaretçi çekmek için ek bir ücret ödemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret sitenizin organik trafiğini artırmak için yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri ve taktikleri uygulamak sitenize daha çok organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır.

Long Tail anahtar kelimelere yatırım yapın

Long Tail anahtar kelimeler, daha detaylı araştırma yapan ve belli bir odakta bulunan arama sorgularına hitap etmektedir. Site üzerinizdeki içeriklerinizi hazırlarken Long Tail anahtar kelime grupları üzerine yoğunlaşmanız, ürün açıklamalarınızda ve sayfa başlıklarınızda bunları geçirmeniz, belli bir konu odağında arama yapan kullanıcıların arama soruglarına yanıt verecek sayfalar hazırlamanıza yardımcı olur.

Long Tail anahtar kelimeler daha net bir hedefe yönelik oluşturulduğu için, bu kelime öbeklerine yönelik arama sorgusu yapan kullanıcılar da satın alma sürecindeki karar verme aşamasına daha yakın kullanıcılardır. Bu sebeple de bu kullanıcılardan elde edebileceğiniz geri dönüşüm oranları da daha yüksektir.

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Stoğu tükenen ürünleri başka sayfalara yönlendirin

Siteniz üzerinde kimi zaman 301 yönlendirmeleri yapmanız da organik trafiğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Özellikle stoğu tükenen ve belli bir süre tekrar stoğu olmayacak ürünlerin ya da artık satışını durdurduğunuz ürünlerin sayfalarını 301 yönlendirmeleriyle ilgili olabilecek başka ürün sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Çünkü arama sorguları üzerinde kullanıcılar bu sayfalara ulaştıktan sonra ürünün artık satılmadığını ya da stoğunun olmadığını gördüğünde sitenizi terk edebilir. Bunun yerine bu 301 yönlendirmeleriyle kullanıcıların geri dönüşüme girebilecekleri başka sayfalara, onları yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfalarınızı iyi optimize edin

Ürün sayfalarınız organik trafik çekme açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle de bu sayfalarınızın hem SEO kurgusunu hem de tasarımını ilgi ve dikkat çekici şekilde hazırlamanız gerekir.

  • Sayfa başlığı,
  • Meta açıklaması,
  • Ürün görselleri, görsel alt başlık ve URL yapıları,
  • Ürün açıklamaları,
  • Kullanıcı yorumları,

gibi birçok detay ürün sayfalarından organik trafik elde etmeniz açısından oldukça önemlidir. Bu detayların üzerinde durmanız ve bu içerikleri SEO kurallarına uyarak hazırlamanız, arama sorgularından gelen organik trafiğinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Varış sayfalarının SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenler

Site içi kopya içeriklerden kaçının

Site içerisinde ya da başka sitelerden alınan kopya içerikler, sayfa değerinizi düşüreceği için arama sorgularında sayfalarınız daha alt sıralarda görünmeye başlar. Bu da doğal olarak organik trafiğinizin azalmasına neden olur.

Site içindeki kopya içerikleri elimine etmeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra başka sitelerden alınan içeriklerin kullanımı da sitenize zarar verecektir. Özellikle ürün açıklama bölümlerinde tedarikçilerin sitelerindeki bilgiler kopyalandığı için e-ticaret firmalarının sayfa değerleri düşüş gösterebiliyor. Bunun yerine her sayfanızda ve her ürününüz de orijinal metinler oluşturmanız oldukça faydalı olacaktır.

Ürün açıklama sayfalarınızı detaylandırın

Google, detaylı anlatımların ve uzun metinlerin olduğu sayfalara daha çok değer vermekte. Ürün sayfalarınızın değerini artırmak için, bu sayfalarda orijinal metinler oluştururken, bu sayfaları mümkün olduğunca detaylı bir şekilde hazırlamanız ve ürünle ilgili mümkün oldukça çok bilgi vermeniz bu sayfalarınızın değerinin artmasını sağlayacaktır. Bu sayfalarınızın değerini artırdıkça da organik olarak arama sorgularında bu sayfalarız daha üst sıralarda görünmeye başlar.

Site yüklenme hızınızı geliştirin

Sitenizin ne kadar sürede açıldığı da sayfa değerinizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Sayfalarınızın açılma hızını yükseltmeye başladığınızda hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de sayfa değerinizi artırmaya başlarsınız. Google, kullanıcı deneyimene önem verdiği için yavaş açılan sayfaları arama sorgularında daha alt sıralarda göstermekte. Bu nedenle de site hız testlerinizi yaparak, gerekli düzenlemeleri yaparak sitenizin açılma hızını yükseltmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı  Neden Önemlidir?
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı Neden Önemlidir?
Hızın hayatın her alanında öncelikli beklentiler arasına girdiği bir dönemde yaşıyoruz. Zira gündelik işlerin ya da çalışma hayatının getirdiği yoğunluk, yaptığımız her ne olursa olsun bu süreci bir an önce tamamlamak isteme...
10 Mart 2022
Markethinkers
E-Ticarette Lojistik Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
E-Ticarette Lojistik Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Online ürün satışı gelişmiş ve detaylı bir operasyon süreci gerektirir. Bu faaliyetlerde, ürünlerin üretildiği andan teslimatına kadar olan bütün aşamalar titizlikle yürütülmelidir. İyi planlanmış bir lojistik çalışması,...
27 Mayıs 2022
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu satış...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net...
31 Mart 2022
Markethinkers
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın