fbpx

E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir. Çünkü sitenize belli bir trafik çekmek için reklam içeriklerine bağımlı olduğunuz için elinizdeki bütçeyi de bu işler için harcayacaksınız. Ancak organik olarak trafik elde etmeye başladığınızda, sitenize ziyaretçi çekmek için ek bir ücret ödemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret sitenizin organik trafiğini artırmak için yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri ve taktikleri uygulamak sitenize daha çok organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır.

Long Tail anahtar kelimelere yatırım yapın

Long Tail anahtar kelimeler, daha detaylı araştırma yapan ve belli bir odakta bulunan arama sorgularına hitap etmektedir. Site üzerinizdeki içeriklerinizi hazırlarken Long Tail anahtar kelime grupları üzerine yoğunlaşmanız, ürün açıklamalarınızda ve sayfa başlıklarınızda bunları geçirmeniz, belli bir konu odağında arama yapan kullanıcıların arama soruglarına yanıt verecek sayfalar hazırlamanıza yardımcı olur.

Long Tail anahtar kelimeler daha net bir hedefe yönelik oluşturulduğu için, bu kelime öbeklerine yönelik arama sorgusu yapan kullanıcılar da satın alma sürecindeki karar verme aşamasına daha yakın kullanıcılardır. Bu sebeple de bu kullanıcılardan elde edebileceğiniz geri dönüşüm oranları da daha yüksektir.

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Stoğu tükenen ürünleri başka sayfalara yönlendirin

Siteniz üzerinde kimi zaman 301 yönlendirmeleri yapmanız da organik trafiğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Özellikle stoğu tükenen ve belli bir süre tekrar stoğu olmayacak ürünlerin ya da artık satışını durdurduğunuz ürünlerin sayfalarını 301 yönlendirmeleriyle ilgili olabilecek başka ürün sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Çünkü arama sorguları üzerinde kullanıcılar bu sayfalara ulaştıktan sonra ürünün artık satılmadığını ya da stoğunun olmadığını gördüğünde sitenizi terk edebilir. Bunun yerine bu 301 yönlendirmeleriyle kullanıcıların geri dönüşüme girebilecekleri başka sayfalara, onları yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfalarınızı iyi optimize edin

Ürün sayfalarınız organik trafik çekme açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle de bu sayfalarınızın hem SEO kurgusunu hem de tasarımını ilgi ve dikkat çekici şekilde hazırlamanız gerekir.

  • Sayfa başlığı,
  • Meta açıklaması,
  • Ürün görselleri, görsel alt başlık ve URL yapıları,
  • Ürün açıklamaları,
  • Kullanıcı yorumları,

gibi birçok detay ürün sayfalarından organik trafik elde etmeniz açısından oldukça önemlidir. Bu detayların üzerinde durmanız ve bu içerikleri SEO kurallarına uyarak hazırlamanız, arama sorgularından gelen organik trafiğinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Varış sayfalarının SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenler

Site içi kopya içeriklerden kaçının

Site içerisinde ya da başka sitelerden alınan kopya içerikler, sayfa değerinizi düşüreceği için arama sorgularında sayfalarınız daha alt sıralarda görünmeye başlar. Bu da doğal olarak organik trafiğinizin azalmasına neden olur.

Site içindeki kopya içerikleri elimine etmeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra başka sitelerden alınan içeriklerin kullanımı da sitenize zarar verecektir. Özellikle ürün açıklama bölümlerinde tedarikçilerin sitelerindeki bilgiler kopyalandığı için e-ticaret firmalarının sayfa değerleri düşüş gösterebiliyor. Bunun yerine her sayfanızda ve her ürününüz de orijinal metinler oluşturmanız oldukça faydalı olacaktır.

Ürün açıklama sayfalarınızı detaylandırın

Google, detaylı anlatımların ve uzun metinlerin olduğu sayfalara daha çok değer vermekte. Ürün sayfalarınızın değerini artırmak için, bu sayfalarda orijinal metinler oluştururken, bu sayfaları mümkün olduğunca detaylı bir şekilde hazırlamanız ve ürünle ilgili mümkün oldukça çok bilgi vermeniz bu sayfalarınızın değerinin artmasını sağlayacaktır. Bu sayfalarınızın değerini artırdıkça da organik olarak arama sorgularında bu sayfalarız daha üst sıralarda görünmeye başlar.

Site yüklenme hızınızı geliştirin

Sitenizin ne kadar sürede açıldığı da sayfa değerinizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Sayfalarınızın açılma hızını yükseltmeye başladığınızda hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de sayfa değerinizi artırmaya başlarsınız. Google, kullanıcı deneyimene önem verdiği için yavaş açılan sayfaları arama sorgularında daha alt sıralarda göstermekte. Bu nedenle de site hız testlerinizi yaparak, gerekli düzenlemeleri yaparak sitenizin açılma hızını yükseltmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan