E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

27 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir. Çünkü sitenize belli bir trafik çekmek için reklam içeriklerine bağımlı olduğunuz için elinizdeki bütçeyi de bu işler için harcayacaksınız. Ancak organik olarak trafik elde etmeye başladığınızda, sitenize ziyaretçi çekmek için ek bir ücret ödemek zorunda kalmazsınız.

E-ticaret sitenizin organik trafiğini artırmak için yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Bu yöntemleri ve taktikleri uygulamak sitenize daha çok organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır.

Long Tail anahtar kelimelere yatırım yapın

Long Tail anahtar kelimeler, daha detaylı araştırma yapan ve belli bir odakta bulunan arama sorgularına hitap etmektedir. Site üzerinizdeki içeriklerinizi hazırlarken Long Tail anahtar kelime grupları üzerine yoğunlaşmanız, ürün açıklamalarınızda ve sayfa başlıklarınızda bunları geçirmeniz, belli bir konu odağında arama yapan kullanıcıların arama soruglarına yanıt verecek sayfalar hazırlamanıza yardımcı olur.

Long Tail anahtar kelimeler daha net bir hedefe yönelik oluşturulduğu için, bu kelime öbeklerine yönelik arama sorgusu yapan kullanıcılar da satın alma sürecindeki karar verme aşamasına daha yakın kullanıcılardır. Bu sebeple de bu kullanıcılardan elde edebileceğiniz geri dönüşüm oranları da daha yüksektir.

İlgili rehber: Long Tail SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Stoğu tükenen ürünleri başka sayfalara yönlendirin

Siteniz üzerinde kimi zaman 301 yönlendirmeleri yapmanız da organik trafiğinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Özellikle stoğu tükenen ve belli bir süre tekrar stoğu olmayacak ürünlerin ya da artık satışını durdurduğunuz ürünlerin sayfalarını 301 yönlendirmeleriyle ilgili olabilecek başka ürün sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Çünkü arama sorguları üzerinde kullanıcılar bu sayfalara ulaştıktan sonra ürünün artık satılmadığını ya da stoğunun olmadığını gördüğünde sitenizi terk edebilir. Bunun yerine bu 301 yönlendirmeleriyle kullanıcıların geri dönüşüme girebilecekleri başka sayfalara, onları yönlendirebilirsiniz.

Ürün sayfalarınızı iyi optimize edin

Ürün sayfalarınız organik trafik çekme açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle de bu sayfalarınızın hem SEO kurgusunu hem de tasarımını ilgi ve dikkat çekici şekilde hazırlamanız gerekir.

  • Sayfa başlığı,
  • Meta açıklaması,
  • Ürün görselleri, görsel alt başlık ve URL yapıları,
  • Ürün açıklamaları,
  • Kullanıcı yorumları,

gibi birçok detay ürün sayfalarından organik trafik elde etmeniz açısından oldukça önemlidir. Bu detayların üzerinde durmanız ve bu içerikleri SEO kurallarına uyarak hazırlamanız, arama sorgularından gelen organik trafiğinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Varış sayfalarının SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenler

Site içi kopya içeriklerden kaçının

Site içerisinde ya da başka sitelerden alınan kopya içerikler, sayfa değerinizi düşüreceği için arama sorgularında sayfalarınız daha alt sıralarda görünmeye başlar. Bu da doğal olarak organik trafiğinizin azalmasına neden olur.

Site içindeki kopya içerikleri elimine etmeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra başka sitelerden alınan içeriklerin kullanımı da sitenize zarar verecektir. Özellikle ürün açıklama bölümlerinde tedarikçilerin sitelerindeki bilgiler kopyalandığı için e-ticaret firmalarının sayfa değerleri düşüş gösterebiliyor. Bunun yerine her sayfanızda ve her ürününüz de orijinal metinler oluşturmanız oldukça faydalı olacaktır.

Ürün açıklama sayfalarınızı detaylandırın

Google, detaylı anlatımların ve uzun metinlerin olduğu sayfalara daha çok değer vermekte. Ürün sayfalarınızın değerini artırmak için, bu sayfalarda orijinal metinler oluştururken, bu sayfaları mümkün olduğunca detaylı bir şekilde hazırlamanız ve ürünle ilgili mümkün oldukça çok bilgi vermeniz bu sayfalarınızın değerinin artmasını sağlayacaktır. Bu sayfalarınızın değerini artırdıkça da organik olarak arama sorgularında bu sayfalarız daha üst sıralarda görünmeye başlar.

Site yüklenme hızınızı geliştirin

Sitenizin ne kadar sürede açıldığı da sayfa değerinizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Sayfalarınızın açılma hızını yükseltmeye başladığınızda hem kullanıcı deneyimini geliştirirken hem de sayfa değerinizi artırmaya başlarsınız. Google, kullanıcı deneyimene önem verdiği için yavaş açılan sayfaları arama sorgularında daha alt sıralarda göstermekte. Bu nedenle de site hız testlerinizi yaparak, gerekli düzenlemeleri yaparak sitenizin açılma hızını yükseltmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan