fbpx

E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem

18 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem

Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz gerekiyor.

Tüketicileri satış yönlendirmek, e-ticaret sitenizin karlılığını artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bunu yapmak için nelere ihtiyacınız var?

Ürünlerinizin faydalarını açıkça belirtin

Sitenizi ziyaret eden ve ürünlerinizi inceleyen kişiler, ürünlerinizin faydalarını, bu ürünlerin onların günlük hayatlarında hangi problemlerini çözeceğini ve sizin ürünlerinizin piyasadaki rakip ürünlerden ne gibi farkları olduğunu açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Ürün açıklamalarınızda ürünlerinizin en çarpıcı özelliklerini ve fark yaratan özelliklerini tüketicilere belirterek, onların satın alma kararlarını etkilemelisiniz. Böylelikle, site üzerine gelen ziyaretçiler, inceledikleri ürünlerle ilgili daha fazla bilgi sahibi de olabilir ve satın almaya yönelebilirler.

Tüketicilere ürünleri nasıl kullanabileceklerini gösterin

Ürünlerinizin nasıl kullanıldığını göstermek de yararlanabileceğiniz bir diğer yöntem. Tüketiciler bir ürünü aldıklarında, o ürünle ilgili bir takım bilgilere sahiptirler; ancak her bir ürünün farklı bir kullanım alanı olabilir.

Kimi zamanda yeni bir ürünle tüketicilerin karşısına çıkabilirsiniz. Böyle durumlarda tüketicilerin bu ürünleri nasıl kullanabileceklerini göstermek, onları satın almaya biraz daha yönlendirebilir.

Gerek hazırlayacağınız videolarla gerekse de blog yazılarıyla ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilir, ürün kullanımı konusunda az bilinen detayları onlara göstererek, tüketicilerin ürünü daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Tüketicilerin büyük bir bölümü, internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını dikkate alarak, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapıyorlar. Gerçek kullanıcıların bir ürünle ilgili düşünceleri ve e-ticaret sitesindeki alışveriş deneyimi, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ediyor.

Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermelisiniz. Bu yorumlardan bazılarını ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi her ürün sayfasında ürünle ilgili kullanıcı yorumlarına yer vererek tüketicilere, müşterilerinizin ürünle ilgili görüşlerini görmelerini sağlamalısınız.

Görselliğe önem verin

Tüketiciler için e-ticaretin en zor kısımlarından biri de ilgilendikleri ürünleri doğrudan göremiyor olmaları. Bu durumda da e-ticaret firmalarının görselliğe özellikle önem vermeleri gerekiyor. Çünkü bir ürünle ilgili görseller ne kadar ilgi çekici olursa, tüketicilerin satın alma kararlarına bir o kadar olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Ürün fotoğraflarınız bu sebeple kaliteli ve yüksek çözünürlüklü olmalı. Bunun yanı sır farklı açılardan da ürünlerinizin fotoğraflarını çekmelisiniz. İmkanınız bulunuyorsa ürünlerinizle ilgili videolar çekerek, ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstererek, görselliği daha da artırabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Tüketiciler, size farklı kanallardan ulaşmak isteyebilirler. Kimi tüketiciler telefon yolu ile iletişim kurmak isterken kimileri site üzerindeki canlı destekten yararlanabilir, kimileri ise e-postayı tercih edebilirler. Bazen de sosyal medya üzerinden firmalarla iletişim kurmak isterler.

Bu durumda da tüketicilere farklı iletişim kanalları sunmanız daha sağlıklı olacaktır. Farklı tüketiciler, kendi tercih ettikleri iletişim kanalı üzerinden sizinle irtibata geçebilirler.

Hedef kitlenize hitap eden bir dil kullanın

Hedef kitlenize hitap edebilmeniz ve onların dilinden konuşmanız, etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için oldukça önemli. Ürün açıklamalarında, müşteri destek sırasında, onlarla samimi ve sıcak bir iletişim kurmak, onlara yardımcı olarak sorunlarını çözmek, müşteri memnuniyetini ve geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünler hedef kitlenizin değişmesine neden olacaktır. Sizin için doğru bir müşteri profili oluşturduktan sonra, hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onlara özel çözümler ve onlara daha doğru bir şekilde hitap edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa kendi online satış mağazanızı kurmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan