E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem

18 Şubat 2017
Sinan Oypan

Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz gerekiyor.

Tüketicileri satış yönlendirmek, e-ticaret sitenizin karlılığını artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bunu yapmak için nelere ihtiyacınız var?

Ürünlerinizin faydalarını açıkça belirtin

Sitenizi ziyaret eden ve ürünlerinizi inceleyen kişiler, ürünlerinizin faydalarını, bu ürünlerin onların günlük hayatlarında hangi problemlerini çözeceğini ve sizin ürünlerinizin piyasadaki rakip ürünlerden ne gibi farkları olduğunu açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Ürün açıklamalarınızda ürünlerinizin en çarpıcı özelliklerini ve fark yaratan özelliklerini tüketicilere belirterek, onların satın alma kararlarını etkilemelisiniz. Böylelikle, site üzerine gelen ziyaretçiler, inceledikleri ürünlerle ilgili daha fazla bilgi sahibi de olabilir ve satın almaya yönelebilirler.

Tüketicilere ürünleri nasıl kullanabileceklerini gösterin

Ürünlerinizin nasıl kullanıldığını göstermek de yararlanabileceğiniz bir diğer yöntem. Tüketiciler bir ürünü aldıklarında, o ürünle ilgili bir takım bilgilere sahiptirler; ancak her bir ürünün farklı bir kullanım alanı olabilir.

Kimi zamanda yeni bir ürünle tüketicilerin karşısına çıkabilirsiniz. Böyle durumlarda tüketicilerin bu ürünleri nasıl kullanabileceklerini göstermek, onları satın almaya biraz daha yönlendirebilir.

Gerek hazırlayacağınız videolarla gerekse de blog yazılarıyla ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilir, ürün kullanımı konusunda az bilinen detayları onlara göstererek, tüketicilerin ürünü daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Tüketicilerin büyük bir bölümü, internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını dikkate alarak, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapıyorlar. Gerçek kullanıcıların bir ürünle ilgili düşünceleri ve e-ticaret sitesindeki alışveriş deneyimi, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ediyor.

Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermelisiniz. Bu yorumlardan bazılarını ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi her ürün sayfasında ürünle ilgili kullanıcı yorumlarına yer vererek tüketicilere, müşterilerinizin ürünle ilgili görüşlerini görmelerini sağlamalısınız.

Görselliğe önem verin

Tüketiciler için e-ticaretin en zor kısımlarından biri de ilgilendikleri ürünleri doğrudan göremiyor olmaları. Bu durumda da e-ticaret firmalarının görselliğe özellikle önem vermeleri gerekiyor. Çünkü bir ürünle ilgili görseller ne kadar ilgi çekici olursa, tüketicilerin satın alma kararlarına bir o kadar olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Ürün fotoğraflarınız bu sebeple kaliteli ve yüksek çözünürlüklü olmalı. Bunun yanı sır farklı açılardan da ürünlerinizin fotoğraflarını çekmelisiniz. İmkanınız bulunuyorsa ürünlerinizle ilgili videolar çekerek, ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstererek, görselliği daha da artırabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Tüketiciler, size farklı kanallardan ulaşmak isteyebilirler. Kimi tüketiciler telefon yolu ile iletişim kurmak isterken kimileri site üzerindeki canlı destekten yararlanabilir, kimileri ise e-postayı tercih edebilirler. Bazen de sosyal medya üzerinden firmalarla iletişim kurmak isterler.

Bu durumda da tüketicilere farklı iletişim kanalları sunmanız daha sağlıklı olacaktır. Farklı tüketiciler, kendi tercih ettikleri iletişim kanalı üzerinden sizinle irtibata geçebilirler.

Hedef kitlenize hitap eden bir dil kullanın

Hedef kitlenize hitap edebilmeniz ve onların dilinden konuşmanız, etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için oldukça önemli. Ürün açıklamalarında, müşteri destek sırasında, onlarla samimi ve sıcak bir iletişim kurmak, onlara yardımcı olarak sorunlarını çözmek, müşteri memnuniyetini ve geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünler hedef kitlenizin değişmesine neden olacaktır. Sizin için doğru bir müşteri profili oluşturduktan sonra, hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onlara özel çözümler ve onlara daha doğru bir şekilde hitap edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa kendi online satış mağazanızı kurmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan