E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem

18 Şubat 2017
Sinan Oypan

Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz gerekiyor.

Tüketicileri satış yönlendirmek, e-ticaret sitenizin karlılığını artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bunu yapmak için nelere ihtiyacınız var?

Ürünlerinizin faydalarını açıkça belirtin

Sitenizi ziyaret eden ve ürünlerinizi inceleyen kişiler, ürünlerinizin faydalarını, bu ürünlerin onların günlük hayatlarında hangi problemlerini çözeceğini ve sizin ürünlerinizin piyasadaki rakip ürünlerden ne gibi farkları olduğunu açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Ürün açıklamalarınızda ürünlerinizin en çarpıcı özelliklerini ve fark yaratan özelliklerini tüketicilere belirterek, onların satın alma kararlarını etkilemelisiniz. Böylelikle, site üzerine gelen ziyaretçiler, inceledikleri ürünlerle ilgili daha fazla bilgi sahibi de olabilir ve satın almaya yönelebilirler.

Tüketicilere ürünleri nasıl kullanabileceklerini gösterin

Ürünlerinizin nasıl kullanıldığını göstermek de yararlanabileceğiniz bir diğer yöntem. Tüketiciler bir ürünü aldıklarında, o ürünle ilgili bir takım bilgilere sahiptirler; ancak her bir ürünün farklı bir kullanım alanı olabilir.

Kimi zamanda yeni bir ürünle tüketicilerin karşısına çıkabilirsiniz. Böyle durumlarda tüketicilerin bu ürünleri nasıl kullanabileceklerini göstermek, onları satın almaya biraz daha yönlendirebilir.

Gerek hazırlayacağınız videolarla gerekse de blog yazılarıyla ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilir, ürün kullanımı konusunda az bilinen detayları onlara göstererek, tüketicilerin ürünü daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Tüketicilerin büyük bir bölümü, internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını dikkate alarak, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapıyorlar. Gerçek kullanıcıların bir ürünle ilgili düşünceleri ve e-ticaret sitesindeki alışveriş deneyimi, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ediyor.

Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermelisiniz. Bu yorumlardan bazılarını ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi her ürün sayfasında ürünle ilgili kullanıcı yorumlarına yer vererek tüketicilere, müşterilerinizin ürünle ilgili görüşlerini görmelerini sağlamalısınız.

Görselliğe önem verin

Tüketiciler için e-ticaretin en zor kısımlarından biri de ilgilendikleri ürünleri doğrudan göremiyor olmaları. Bu durumda da e-ticaret firmalarının görselliğe özellikle önem vermeleri gerekiyor. Çünkü bir ürünle ilgili görseller ne kadar ilgi çekici olursa, tüketicilerin satın alma kararlarına bir o kadar olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Ürün fotoğraflarınız bu sebeple kaliteli ve yüksek çözünürlüklü olmalı. Bunun yanı sır farklı açılardan da ürünlerinizin fotoğraflarını çekmelisiniz. İmkanınız bulunuyorsa ürünlerinizle ilgili videolar çekerek, ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstererek, görselliği daha da artırabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Tüketiciler, size farklı kanallardan ulaşmak isteyebilirler. Kimi tüketiciler telefon yolu ile iletişim kurmak isterken kimileri site üzerindeki canlı destekten yararlanabilir, kimileri ise e-postayı tercih edebilirler. Bazen de sosyal medya üzerinden firmalarla iletişim kurmak isterler.

Bu durumda da tüketicilere farklı iletişim kanalları sunmanız daha sağlıklı olacaktır. Farklı tüketiciler, kendi tercih ettikleri iletişim kanalı üzerinden sizinle irtibata geçebilirler.

Hedef kitlenize hitap eden bir dil kullanın

Hedef kitlenize hitap edebilmeniz ve onların dilinden konuşmanız, etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için oldukça önemli. Ürün açıklamalarında, müşteri destek sırasında, onlarla samimi ve sıcak bir iletişim kurmak, onlara yardımcı olarak sorunlarını çözmek, müşteri memnuniyetini ve geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünler hedef kitlenizin değişmesine neden olacaktır. Sizin için doğru bir müşteri profili oluşturduktan sonra, hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onlara özel çözümler ve onlara daha doğru bir şekilde hitap edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa kendi online satış mağazanızı kurmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan