E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem

18 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem

Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz gerekiyor.

Tüketicileri satış yönlendirmek, e-ticaret sitenizin karlılığını artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bunu yapmak için nelere ihtiyacınız var?

Ürünlerinizin faydalarını açıkça belirtin

Sitenizi ziyaret eden ve ürünlerinizi inceleyen kişiler, ürünlerinizin faydalarını, bu ürünlerin onların günlük hayatlarında hangi problemlerini çözeceğini ve sizin ürünlerinizin piyasadaki rakip ürünlerden ne gibi farkları olduğunu açıkça belirtmeniz gerekiyor.

Ürün açıklamalarınızda ürünlerinizin en çarpıcı özelliklerini ve fark yaratan özelliklerini tüketicilere belirterek, onların satın alma kararlarını etkilemelisiniz. Böylelikle, site üzerine gelen ziyaretçiler, inceledikleri ürünlerle ilgili daha fazla bilgi sahibi de olabilir ve satın almaya yönelebilirler.

Tüketicilere ürünleri nasıl kullanabileceklerini gösterin

Ürünlerinizin nasıl kullanıldığını göstermek de yararlanabileceğiniz bir diğer yöntem. Tüketiciler bir ürünü aldıklarında, o ürünle ilgili bir takım bilgilere sahiptirler; ancak her bir ürünün farklı bir kullanım alanı olabilir.

Kimi zamanda yeni bir ürünle tüketicilerin karşısına çıkabilirsiniz. Böyle durumlarda tüketicilerin bu ürünleri nasıl kullanabileceklerini göstermek, onları satın almaya biraz daha yönlendirebilir.

Gerek hazırlayacağınız videolarla gerekse de blog yazılarıyla ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilir, ürün kullanımı konusunda az bilinen detayları onlara göstererek, tüketicilerin ürünü daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşabilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Tüketicilerin büyük bir bölümü, internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını dikkate alarak, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapıyorlar. Gerçek kullanıcıların bir ürünle ilgili düşünceleri ve e-ticaret sitesindeki alışveriş deneyimi, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ediyor.

Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermelisiniz. Bu yorumlardan bazılarını ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi her ürün sayfasında ürünle ilgili kullanıcı yorumlarına yer vererek tüketicilere, müşterilerinizin ürünle ilgili görüşlerini görmelerini sağlamalısınız.

Görselliğe önem verin

Tüketiciler için e-ticaretin en zor kısımlarından biri de ilgilendikleri ürünleri doğrudan göremiyor olmaları. Bu durumda da e-ticaret firmalarının görselliğe özellikle önem vermeleri gerekiyor. Çünkü bir ürünle ilgili görseller ne kadar ilgi çekici olursa, tüketicilerin satın alma kararlarına bir o kadar olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Ürün fotoğraflarınız bu sebeple kaliteli ve yüksek çözünürlüklü olmalı. Bunun yanı sır farklı açılardan da ürünlerinizin fotoğraflarını çekmelisiniz. İmkanınız bulunuyorsa ürünlerinizle ilgili videolar çekerek, ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstererek, görselliği daha da artırabilirsiniz.

Farklı iletişim kanalları sunun

Tüketiciler, size farklı kanallardan ulaşmak isteyebilirler. Kimi tüketiciler telefon yolu ile iletişim kurmak isterken kimileri site üzerindeki canlı destekten yararlanabilir, kimileri ise e-postayı tercih edebilirler. Bazen de sosyal medya üzerinden firmalarla iletişim kurmak isterler.

Bu durumda da tüketicilere farklı iletişim kanalları sunmanız daha sağlıklı olacaktır. Farklı tüketiciler, kendi tercih ettikleri iletişim kanalı üzerinden sizinle irtibata geçebilirler.

Hedef kitlenize hitap eden bir dil kullanın

Hedef kitlenize hitap edebilmeniz ve onların dilinden konuşmanız, etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için oldukça önemli. Ürün açıklamalarında, müşteri destek sırasında, onlarla samimi ve sıcak bir iletişim kurmak, onlara yardımcı olarak sorunlarını çözmek, müşteri memnuniyetini ve geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünler hedef kitlenizin değişmesine neden olacaktır. Sizin için doğru bir müşteri profili oluşturduktan sonra, hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onlara özel çözümler ve onlara daha doğru bir şekilde hitap edebilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa kendi online satış mağazanızı kurmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin