
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz gerekiyor.
Tüketicileri satış yönlendirmek, e-ticaret sitenizin karlılığını artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bunu yapmak için nelere ihtiyacınız var?
Ürünlerinizin faydalarını açıkça belirtin
Sitenizi ziyaret eden ve ürünlerinizi inceleyen kişiler, ürünlerinizin faydalarını, bu ürünlerin onların günlük hayatlarında hangi problemlerini çözeceğini ve sizin ürünlerinizin piyasadaki rakip ürünlerden ne gibi farkları olduğunu açıkça belirtmeniz gerekiyor.
Ürün açıklamalarınızda ürünlerinizin en çarpıcı özelliklerini ve fark yaratan özelliklerini tüketicilere belirterek, onların satın alma kararlarını etkilemelisiniz. Böylelikle, site üzerine gelen ziyaretçiler, inceledikleri ürünlerle ilgili daha fazla bilgi sahibi de olabilir ve satın almaya yönelebilirler.
Tüketicilere ürünleri nasıl kullanabileceklerini gösterin
Ürünlerinizin nasıl kullanıldığını göstermek de yararlanabileceğiniz bir diğer yöntem. Tüketiciler bir ürünü aldıklarında, o ürünle ilgili bir takım bilgilere sahiptirler; ancak her bir ürünün farklı bir kullanım alanı olabilir.
Kimi zamanda yeni bir ürünle tüketicilerin karşısına çıkabilirsiniz. Böyle durumlarda tüketicilerin bu ürünleri nasıl kullanabileceklerini göstermek, onları satın almaya biraz daha yönlendirebilir.
Gerek hazırlayacağınız videolarla gerekse de blog yazılarıyla ürünlerinizin kullanım alanlarını gösterebilir, ürün kullanımı konusunda az bilinen detayları onlara göstererek, tüketicilerin ürünü daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşabilirsiniz.
Kullanıcı yorumlarına yer verin
Tüketicilerin büyük bir bölümü, internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını dikkate alarak, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapıyorlar. Gerçek kullanıcıların bir ürünle ilgili düşünceleri ve e-ticaret sitesindeki alışveriş deneyimi, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ediyor.
Bu sebeple de e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermelisiniz. Bu yorumlardan bazılarını ana sayfanızda gösterebileceğiniz gibi her ürün sayfasında ürünle ilgili kullanıcı yorumlarına yer vererek tüketicilere, müşterilerinizin ürünle ilgili görüşlerini görmelerini sağlamalısınız.
Görselliğe önem verin
Tüketiciler için e-ticaretin en zor kısımlarından biri de ilgilendikleri ürünleri doğrudan göremiyor olmaları. Bu durumda da e-ticaret firmalarının görselliğe özellikle önem vermeleri gerekiyor. Çünkü bir ürünle ilgili görseller ne kadar ilgi çekici olursa, tüketicilerin satın alma kararlarına bir o kadar olumlu bir şekilde yansıyacaktır.
Ürün fotoğraflarınız bu sebeple kaliteli ve yüksek çözünürlüklü olmalı. Bunun yanı sır farklı açılardan da ürünlerinizin fotoğraflarını çekmelisiniz. İmkanınız bulunuyorsa ürünlerinizle ilgili videolar çekerek, ürünlerinizin kullanım alanlarını da göstererek, görselliği daha da artırabilirsiniz.
Farklı iletişim kanalları sunun
Tüketiciler, size farklı kanallardan ulaşmak isteyebilirler. Kimi tüketiciler telefon yolu ile iletişim kurmak isterken kimileri site üzerindeki canlı destekten yararlanabilir, kimileri ise e-postayı tercih edebilirler. Bazen de sosyal medya üzerinden firmalarla iletişim kurmak isterler.
Bu durumda da tüketicilere farklı iletişim kanalları sunmanız daha sağlıklı olacaktır. Farklı tüketiciler, kendi tercih ettikleri iletişim kanalı üzerinden sizinle irtibata geçebilirler.
Hedef kitlenize hitap eden bir dil kullanın
Hedef kitlenize hitap edebilmeniz ve onların dilinden konuşmanız, etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırabilmeniz için oldukça önemli. Ürün açıklamalarında, müşteri destek sırasında, onlarla samimi ve sıcak bir iletişim kurmak, onlara yardımcı olarak sorunlarını çözmek, müşteri memnuniyetini ve geri dönüşümlerinizi artıracaktır.
Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünler hedef kitlenizin değişmesine neden olacaktır. Sizin için doğru bir müşteri profili oluşturduktan sonra, hedef kitlenizi daha iyi tanıyarak, onlara özel çözümler ve onlara daha doğru bir şekilde hitap edebilirsiniz.
Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa kendi online satış mağazanızı kurmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler