E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

17 Nisan 2018
Sinan Oypan

Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile ziyaretçileri satışa yönlendirebilir, sunduğunuz bilgilerle müşteri memnuniyetini artırabilir ve müşterilerinizi belli konularda bilgilendirebilirsiniz.

Tabii ki blog çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için bir takım çalışmalar ve düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Blog içeriklerinizin değerini artırmak, eriştiğiniz kitleye daha kaliteli bilgiler sunmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmalar üzerinde durmanız gerekiyor.

İçerik stratejisi oluşturmak

Blog çalışmalarınızın kalitesini artırmak için bir içerik stratejisi oluşturmanız oldukça önemlidir. İçerik stratejiniz olmadan yola çıktığınızda uzun vadede nasıl bir yol izleyeceğinizi ve bu süreçte hangi adımları atmanız gerektiğini bilemezsiniz.

Blog içeriklerinin üretiminde ilk baştaki süreç daha kolay olmaktadır. Yazılacak konu başlıklarının bir kısmının belli olmasından dolayı içerik üretimi daha kolay gerçekleşebilir; ancak uzun vadede bakıldığında bir plan olmadan bu içerikleri doğru bir şekilde kurgulamak ve planlamak oldukça zorlaşır.

Bunun yanı sıra paylaşım zaman aralıklarını belirlemediğinizde de uzun vadede bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. İçerik paylaşımının belli bir düzeni olmadığında hem sadık okurlara ulaşmak da zorlanabilir hem de arama motorları tarafında sitenizin doğru bir şekilde güncellendiğini göstermeniz zorlaşır.

İçerik stratejisi oluşturmak uzun vadede düzenli olarak paylaşımlar yapmanızı kolaylaştırırken, içerik kalitenizi de düşürmemenize yardımcı olur. İçeriklerinizi belli kategoriler altına toplamak, içerik uzunluklarını belirlemek, hangi konu başlıkları üzerinde duracağınızı seçmek, anahtar kelimelerinizi belirlemek bu planın öncelikleri arasında olduğu için, blog tarafında yapacağınız çalışmaların kalitesini artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Yayınlama zamanı

Blog içeriklerinde öne çıkan detaylardan biri de içeriğinizin ne zaman yayınlandığıdır. Blog sayfanız üzerinde içeriğin yayınlanma tarihini paylaşmanın iki ana nedeni bulunuyor. Birincisi, belli bir zaman geçtikten sonra long tail olarak bu içeriklerden trafik elde edebilirsiniz ve sayfayı ziyaret eden kullanıcılar bu içeriğin ne zaman yayınlandığını görmek isteyebilirler. Bir diğer sebep ise kullanıcılar yayın tarihi bulunmayan yazıları çok fazla güvenilir bulmuyor.

Belli bir konu üzerinde içerik oluşturduğunuzda, geçen zaman içerisinde bu konu ile ilgili değişiklikler olabileceği için, yayın tarihinin yazılmaması durumunda, kullanıcıları yanlış yönlendirebileceğiniz için güvenilirliğinize de zarar verebilirsiniz.

Yazar ismi

Blog sayfanız üzerinde yazar isimleri paylaşmanız da bir hayli önemlidir. Hazırlanan blog içeriğinin kim tarafından paylaşıldığını gösterdiğinizde, okuyucuların referans alabileceği veya doğrudan iletişime geçebileceği bir kişi sunmuş olabilirsiniz. İçerikle ilgili akıllarında soru olan kişiler, sorularını doğrudan bu kişiye yönlendirerek sorabilecekleri gibi, yazılarınızı daha kişisel bir seviyeye indireceğiniz için güvenilirliği de artırma şansınız olacaktır.

Başlıklarınız

İçeriklerinizi dikkat çekici olmasını sağlayan faktörlerden biri de kullandığınız başlıklardır. Başlık seçimleri, içeriklerin ne kadar okunacağını etkilediği için, içeriklerinizin başlıklarını oluştururken üzerinde özellikle durmanız gerekir.

Site üzerindeki blogunuz ziyaret edenlerin yanı sıra bu içerikleri sosyal medyada da paylaşırken, kullanıcılar başlıklarınıza dikkat ederek bu içerikleri okumayı seçeceklerdir. Aynı şekilde arama motorlarında da bu durum geçerlidir. Belli bir arama sorgusu sonrasında içerikleriniz listelendiğinde, bu yazının başlığına göre kullanıcılar içerikleri okumayı seçecektir.

Kategorilendirme

Blog içeriklerinizi ayrıştırmak ve farklı konu başlıkları altında içeriklerinizi toplamak için kategori sisteminden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. İçeriklerinizi farklı kategorilere ayırmak ve bu başlıklar altında konular çıkartmak blog içeriklerinizin de kalitesini artıracağı gibi konu çeşitliliğini de artıracaktır.

Bunun yanı sıra blog bölümünüze giren kullanıcılar bu kategoriler arasında kendi ilgi alanlarına göre seçimler yaparak, daha ilgili yazılara ulaşabilirler; bu da doğal olarak kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Doğru görsellerin kullanımı

İçeriklerinizin ilgi çekici olmasını sağlayan detaylardan biri de doğru görsellerin kullanımıdır. Blog içeriklerinizde, yazıyla ilgili dikkat çekici görseller kullanmanız gerekir. Sıradanlaşmış ve dikkat çekmeyen görseller yazının da okunurluğunu azaltabilir.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde içeriklerinizi paylaşırken, kullanıcıların dikkatini çekecek görsellerle bu yazıları paylaşmanız, daha fazla kişinin bu içeriği ziyaret etmesine yardımcı olur.

Ürünlere yönlendirme linkleri

Blog içeriklerinizden satışa yönlendirmeler de yapmanız faydalı olmaktadır. Blog içerikleriniz üzerinden satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için her blog yazınızda olmasa da ürünlerinizle ilgili olabilecek blog yazılarında ürünlerin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Tüm blog çalışmalarınız satış odaklı olması okuyucular tarafından sürekli reklam yaptığınız izlenimini yaratacağı için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, hangi içeriklerde satış odaklı hangilerinde kullanıcılara bir fayda sunma odağı üzerinde duracağınızı belirlemeniz de bu konu üzerinde bir denge kurmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan