E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

17 Nisan 2018
Sinan Oypan

Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile ziyaretçileri satışa yönlendirebilir, sunduğunuz bilgilerle müşteri memnuniyetini artırabilir ve müşterilerinizi belli konularda bilgilendirebilirsiniz.

Tabii ki blog çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için bir takım çalışmalar ve düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Blog içeriklerinizin değerini artırmak, eriştiğiniz kitleye daha kaliteli bilgiler sunmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmalar üzerinde durmanız gerekiyor.

İçerik stratejisi oluşturmak

Blog çalışmalarınızın kalitesini artırmak için bir içerik stratejisi oluşturmanız oldukça önemlidir. İçerik stratejiniz olmadan yola çıktığınızda uzun vadede nasıl bir yol izleyeceğinizi ve bu süreçte hangi adımları atmanız gerektiğini bilemezsiniz.

Blog içeriklerinin üretiminde ilk baştaki süreç daha kolay olmaktadır. Yazılacak konu başlıklarının bir kısmının belli olmasından dolayı içerik üretimi daha kolay gerçekleşebilir; ancak uzun vadede bakıldığında bir plan olmadan bu içerikleri doğru bir şekilde kurgulamak ve planlamak oldukça zorlaşır.

Bunun yanı sıra paylaşım zaman aralıklarını belirlemediğinizde de uzun vadede bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. İçerik paylaşımının belli bir düzeni olmadığında hem sadık okurlara ulaşmak da zorlanabilir hem de arama motorları tarafında sitenizin doğru bir şekilde güncellendiğini göstermeniz zorlaşır.

İçerik stratejisi oluşturmak uzun vadede düzenli olarak paylaşımlar yapmanızı kolaylaştırırken, içerik kalitenizi de düşürmemenize yardımcı olur. İçeriklerinizi belli kategoriler altına toplamak, içerik uzunluklarını belirlemek, hangi konu başlıkları üzerinde duracağınızı seçmek, anahtar kelimelerinizi belirlemek bu planın öncelikleri arasında olduğu için, blog tarafında yapacağınız çalışmaların kalitesini artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Yayınlama zamanı

Blog içeriklerinde öne çıkan detaylardan biri de içeriğinizin ne zaman yayınlandığıdır. Blog sayfanız üzerinde içeriğin yayınlanma tarihini paylaşmanın iki ana nedeni bulunuyor. Birincisi, belli bir zaman geçtikten sonra long tail olarak bu içeriklerden trafik elde edebilirsiniz ve sayfayı ziyaret eden kullanıcılar bu içeriğin ne zaman yayınlandığını görmek isteyebilirler. Bir diğer sebep ise kullanıcılar yayın tarihi bulunmayan yazıları çok fazla güvenilir bulmuyor.

Belli bir konu üzerinde içerik oluşturduğunuzda, geçen zaman içerisinde bu konu ile ilgili değişiklikler olabileceği için, yayın tarihinin yazılmaması durumunda, kullanıcıları yanlış yönlendirebileceğiniz için güvenilirliğinize de zarar verebilirsiniz.

Yazar ismi

Blog sayfanız üzerinde yazar isimleri paylaşmanız da bir hayli önemlidir. Hazırlanan blog içeriğinin kim tarafından paylaşıldığını gösterdiğinizde, okuyucuların referans alabileceği veya doğrudan iletişime geçebileceği bir kişi sunmuş olabilirsiniz. İçerikle ilgili akıllarında soru olan kişiler, sorularını doğrudan bu kişiye yönlendirerek sorabilecekleri gibi, yazılarınızı daha kişisel bir seviyeye indireceğiniz için güvenilirliği de artırma şansınız olacaktır.

Başlıklarınız

İçeriklerinizi dikkat çekici olmasını sağlayan faktörlerden biri de kullandığınız başlıklardır. Başlık seçimleri, içeriklerin ne kadar okunacağını etkilediği için, içeriklerinizin başlıklarını oluştururken üzerinde özellikle durmanız gerekir.

Site üzerindeki blogunuz ziyaret edenlerin yanı sıra bu içerikleri sosyal medyada da paylaşırken, kullanıcılar başlıklarınıza dikkat ederek bu içerikleri okumayı seçeceklerdir. Aynı şekilde arama motorlarında da bu durum geçerlidir. Belli bir arama sorgusu sonrasında içerikleriniz listelendiğinde, bu yazının başlığına göre kullanıcılar içerikleri okumayı seçecektir.

Kategorilendirme

Blog içeriklerinizi ayrıştırmak ve farklı konu başlıkları altında içeriklerinizi toplamak için kategori sisteminden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. İçeriklerinizi farklı kategorilere ayırmak ve bu başlıklar altında konular çıkartmak blog içeriklerinizin de kalitesini artıracağı gibi konu çeşitliliğini de artıracaktır.

Bunun yanı sıra blog bölümünüze giren kullanıcılar bu kategoriler arasında kendi ilgi alanlarına göre seçimler yaparak, daha ilgili yazılara ulaşabilirler; bu da doğal olarak kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Doğru görsellerin kullanımı

İçeriklerinizin ilgi çekici olmasını sağlayan detaylardan biri de doğru görsellerin kullanımıdır. Blog içeriklerinizde, yazıyla ilgili dikkat çekici görseller kullanmanız gerekir. Sıradanlaşmış ve dikkat çekmeyen görseller yazının da okunurluğunu azaltabilir.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde içeriklerinizi paylaşırken, kullanıcıların dikkatini çekecek görsellerle bu yazıları paylaşmanız, daha fazla kişinin bu içeriği ziyaret etmesine yardımcı olur.

Ürünlere yönlendirme linkleri

Blog içeriklerinizden satışa yönlendirmeler de yapmanız faydalı olmaktadır. Blog içerikleriniz üzerinden satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için her blog yazınızda olmasa da ürünlerinizle ilgili olabilecek blog yazılarında ürünlerin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Tüm blog çalışmalarınız satış odaklı olması okuyucular tarafından sürekli reklam yaptığınız izlenimini yaratacağı için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, hangi içeriklerde satış odaklı hangilerinde kullanıcılara bir fayda sunma odağı üzerinde duracağınızı belirlemeniz de bu konu üzerinde bir denge kurmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan