E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile ziyaretçileri satışa yönlendirebilir, sunduğunuz bilgilerle müşteri memnuniyetini artırabilir ve müşterilerinizi belli konularda bilgilendirebilirsiniz.

Tabii ki blog çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için bir takım çalışmalar ve düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Blog içeriklerinizin değerini artırmak, eriştiğiniz kitleye daha kaliteli bilgiler sunmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmalar üzerinde durmanız gerekiyor.

İçerik stratejisi oluşturmak

Blog çalışmalarınızın kalitesini artırmak için bir içerik stratejisi oluşturmanız oldukça önemlidir. İçerik stratejiniz olmadan yola çıktığınızda uzun vadede nasıl bir yol izleyeceğinizi ve bu süreçte hangi adımları atmanız gerektiğini bilemezsiniz.

Blog içeriklerinin üretiminde ilk baştaki süreç daha kolay olmaktadır. Yazılacak konu başlıklarının bir kısmının belli olmasından dolayı içerik üretimi daha kolay gerçekleşebilir; ancak uzun vadede bakıldığında bir plan olmadan bu içerikleri doğru bir şekilde kurgulamak ve planlamak oldukça zorlaşır.

Bunun yanı sıra paylaşım zaman aralıklarını belirlemediğinizde de uzun vadede bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. İçerik paylaşımının belli bir düzeni olmadığında hem sadık okurlara ulaşmak da zorlanabilir hem de arama motorları tarafında sitenizin doğru bir şekilde güncellendiğini göstermeniz zorlaşır.

İçerik stratejisi oluşturmak uzun vadede düzenli olarak paylaşımlar yapmanızı kolaylaştırırken, içerik kalitenizi de düşürmemenize yardımcı olur. İçeriklerinizi belli kategoriler altına toplamak, içerik uzunluklarını belirlemek, hangi konu başlıkları üzerinde duracağınızı seçmek, anahtar kelimelerinizi belirlemek bu planın öncelikleri arasında olduğu için, blog tarafında yapacağınız çalışmaların kalitesini artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Yayınlama zamanı

Blog içeriklerinde öne çıkan detaylardan biri de içeriğinizin ne zaman yayınlandığıdır. Blog sayfanız üzerinde içeriğin yayınlanma tarihini paylaşmanın iki ana nedeni bulunuyor. Birincisi, belli bir zaman geçtikten sonra long tail olarak bu içeriklerden trafik elde edebilirsiniz ve sayfayı ziyaret eden kullanıcılar bu içeriğin ne zaman yayınlandığını görmek isteyebilirler. Bir diğer sebep ise kullanıcılar yayın tarihi bulunmayan yazıları çok fazla güvenilir bulmuyor.

Belli bir konu üzerinde içerik oluşturduğunuzda, geçen zaman içerisinde bu konu ile ilgili değişiklikler olabileceği için, yayın tarihinin yazılmaması durumunda, kullanıcıları yanlış yönlendirebileceğiniz için güvenilirliğinize de zarar verebilirsiniz.

Yazar ismi

Blog sayfanız üzerinde yazar isimleri paylaşmanız da bir hayli önemlidir. Hazırlanan blog içeriğinin kim tarafından paylaşıldığını gösterdiğinizde, okuyucuların referans alabileceği veya doğrudan iletişime geçebileceği bir kişi sunmuş olabilirsiniz. İçerikle ilgili akıllarında soru olan kişiler, sorularını doğrudan bu kişiye yönlendirerek sorabilecekleri gibi, yazılarınızı daha kişisel bir seviyeye indireceğiniz için güvenilirliği de artırma şansınız olacaktır.

Başlıklarınız

İçeriklerinizi dikkat çekici olmasını sağlayan faktörlerden biri de kullandığınız başlıklardır. Başlık seçimleri, içeriklerin ne kadar okunacağını etkilediği için, içeriklerinizin başlıklarını oluştururken üzerinde özellikle durmanız gerekir.

Site üzerindeki blogunuz ziyaret edenlerin yanı sıra bu içerikleri sosyal medyada da paylaşırken, kullanıcılar başlıklarınıza dikkat ederek bu içerikleri okumayı seçeceklerdir. Aynı şekilde arama motorlarında da bu durum geçerlidir. Belli bir arama sorgusu sonrasında içerikleriniz listelendiğinde, bu yazının başlığına göre kullanıcılar içerikleri okumayı seçecektir.

Kategorilendirme

Blog içeriklerinizi ayrıştırmak ve farklı konu başlıkları altında içeriklerinizi toplamak için kategori sisteminden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. İçeriklerinizi farklı kategorilere ayırmak ve bu başlıklar altında konular çıkartmak blog içeriklerinizin de kalitesini artıracağı gibi konu çeşitliliğini de artıracaktır.

Bunun yanı sıra blog bölümünüze giren kullanıcılar bu kategoriler arasında kendi ilgi alanlarına göre seçimler yaparak, daha ilgili yazılara ulaşabilirler; bu da doğal olarak kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Doğru görsellerin kullanımı

İçeriklerinizin ilgi çekici olmasını sağlayan detaylardan biri de doğru görsellerin kullanımıdır. Blog içeriklerinizde, yazıyla ilgili dikkat çekici görseller kullanmanız gerekir. Sıradanlaşmış ve dikkat çekmeyen görseller yazının da okunurluğunu azaltabilir.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde içeriklerinizi paylaşırken, kullanıcıların dikkatini çekecek görsellerle bu yazıları paylaşmanız, daha fazla kişinin bu içeriği ziyaret etmesine yardımcı olur.

Ürünlere yönlendirme linkleri

Blog içeriklerinizden satışa yönlendirmeler de yapmanız faydalı olmaktadır. Blog içerikleriniz üzerinden satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için her blog yazınızda olmasa da ürünlerinizle ilgili olabilecek blog yazılarında ürünlerin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Tüm blog çalışmalarınız satış odaklı olması okuyucular tarafından sürekli reklam yaptığınız izlenimini yaratacağı için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, hangi içeriklerde satış odaklı hangilerinde kullanıcılara bir fayda sunma odağı üzerinde duracağınızı belirlemeniz de bu konu üzerinde bir denge kurmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan