E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?

Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile ziyaretçileri satışa yönlendirebilir, sunduğunuz bilgilerle müşteri memnuniyetini artırabilir ve müşterilerinizi belli konularda bilgilendirebilirsiniz.

Tabii ki blog çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için bir takım çalışmalar ve düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Blog içeriklerinizin değerini artırmak, eriştiğiniz kitleye daha kaliteli bilgiler sunmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmalar üzerinde durmanız gerekiyor.

İçerik stratejisi oluşturmak

Blog çalışmalarınızın kalitesini artırmak için bir içerik stratejisi oluşturmanız oldukça önemlidir. İçerik stratejiniz olmadan yola çıktığınızda uzun vadede nasıl bir yol izleyeceğinizi ve bu süreçte hangi adımları atmanız gerektiğini bilemezsiniz.

Blog içeriklerinin üretiminde ilk baştaki süreç daha kolay olmaktadır. Yazılacak konu başlıklarının bir kısmının belli olmasından dolayı içerik üretimi daha kolay gerçekleşebilir; ancak uzun vadede bakıldığında bir plan olmadan bu içerikleri doğru bir şekilde kurgulamak ve planlamak oldukça zorlaşır.

Bunun yanı sıra paylaşım zaman aralıklarını belirlemediğinizde de uzun vadede bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. İçerik paylaşımının belli bir düzeni olmadığında hem sadık okurlara ulaşmak da zorlanabilir hem de arama motorları tarafında sitenizin doğru bir şekilde güncellendiğini göstermeniz zorlaşır.

İçerik stratejisi oluşturmak uzun vadede düzenli olarak paylaşımlar yapmanızı kolaylaştırırken, içerik kalitenizi de düşürmemenize yardımcı olur. İçeriklerinizi belli kategoriler altına toplamak, içerik uzunluklarını belirlemek, hangi konu başlıkları üzerinde duracağınızı seçmek, anahtar kelimelerinizi belirlemek bu planın öncelikleri arasında olduğu için, blog tarafında yapacağınız çalışmaların kalitesini artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Yayınlama zamanı

Blog içeriklerinde öne çıkan detaylardan biri de içeriğinizin ne zaman yayınlandığıdır. Blog sayfanız üzerinde içeriğin yayınlanma tarihini paylaşmanın iki ana nedeni bulunuyor. Birincisi, belli bir zaman geçtikten sonra long tail olarak bu içeriklerden trafik elde edebilirsiniz ve sayfayı ziyaret eden kullanıcılar bu içeriğin ne zaman yayınlandığını görmek isteyebilirler. Bir diğer sebep ise kullanıcılar yayın tarihi bulunmayan yazıları çok fazla güvenilir bulmuyor.

Belli bir konu üzerinde içerik oluşturduğunuzda, geçen zaman içerisinde bu konu ile ilgili değişiklikler olabileceği için, yayın tarihinin yazılmaması durumunda, kullanıcıları yanlış yönlendirebileceğiniz için güvenilirliğinize de zarar verebilirsiniz.

Yazar ismi

Blog sayfanız üzerinde yazar isimleri paylaşmanız da bir hayli önemlidir. Hazırlanan blog içeriğinin kim tarafından paylaşıldığını gösterdiğinizde, okuyucuların referans alabileceği veya doğrudan iletişime geçebileceği bir kişi sunmuş olabilirsiniz. İçerikle ilgili akıllarında soru olan kişiler, sorularını doğrudan bu kişiye yönlendirerek sorabilecekleri gibi, yazılarınızı daha kişisel bir seviyeye indireceğiniz için güvenilirliği de artırma şansınız olacaktır.

Başlıklarınız

İçeriklerinizi dikkat çekici olmasını sağlayan faktörlerden biri de kullandığınız başlıklardır. Başlık seçimleri, içeriklerin ne kadar okunacağını etkilediği için, içeriklerinizin başlıklarını oluştururken üzerinde özellikle durmanız gerekir.

Site üzerindeki blogunuz ziyaret edenlerin yanı sıra bu içerikleri sosyal medyada da paylaşırken, kullanıcılar başlıklarınıza dikkat ederek bu içerikleri okumayı seçeceklerdir. Aynı şekilde arama motorlarında da bu durum geçerlidir. Belli bir arama sorgusu sonrasında içerikleriniz listelendiğinde, bu yazının başlığına göre kullanıcılar içerikleri okumayı seçecektir.

Kategorilendirme

Blog içeriklerinizi ayrıştırmak ve farklı konu başlıkları altında içeriklerinizi toplamak için kategori sisteminden yararlanmak oldukça faydalı olacaktır. İçeriklerinizi farklı kategorilere ayırmak ve bu başlıklar altında konular çıkartmak blog içeriklerinizin de kalitesini artıracağı gibi konu çeşitliliğini de artıracaktır.

Bunun yanı sıra blog bölümünüze giren kullanıcılar bu kategoriler arasında kendi ilgi alanlarına göre seçimler yaparak, daha ilgili yazılara ulaşabilirler; bu da doğal olarak kullanıcı deneyimini geliştirecektir.

Doğru görsellerin kullanımı

İçeriklerinizin ilgi çekici olmasını sağlayan detaylardan biri de doğru görsellerin kullanımıdır. Blog içeriklerinizde, yazıyla ilgili dikkat çekici görseller kullanmanız gerekir. Sıradanlaşmış ve dikkat çekmeyen görseller yazının da okunurluğunu azaltabilir.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde içeriklerinizi paylaşırken, kullanıcıların dikkatini çekecek görsellerle bu yazıları paylaşmanız, daha fazla kişinin bu içeriği ziyaret etmesine yardımcı olur.

Ürünlere yönlendirme linkleri

Blog içeriklerinizden satışa yönlendirmeler de yapmanız faydalı olmaktadır. Blog içerikleriniz üzerinden satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için her blog yazınızda olmasa da ürünlerinizle ilgili olabilecek blog yazılarında ürünlerin satın alma sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Tüm blog çalışmalarınız satış odaklı olması okuyucular tarafından sürekli reklam yaptığınız izlenimini yaratacağı için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, hangi içeriklerde satış odaklı hangilerinde kullanıcılara bir fayda sunma odağı üzerinde duracağınızı belirlemeniz de bu konu üzerinde bir denge kurmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin