E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu

20 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir.

Bu veritabanı ürün ve/ya hizmetlerle ilgili tüketicilere destek sağlamak için ve müşteri hizmetleri bölümünün üzerindeki yükü hafifletmek için oluşturulur. Elinizdeki bilgi ve rehber içeriklerini bu nedenle öne çıkartmanızda fayda var.

Genellikle bu bilgiler “Sıkça Sorulan Sorular” bölümünde yer alır ve çoğu zamanda yetersiz kalabilir. Bu nedenle SSS bölümünüzün haricinde de bir veritabanı oluşturmanız, müşterilerinizin sorunlarını daha rahat çözmelerini sağlayabilir. Tabii ki bu veri tabanını oluşturduktan sonra da müşterilerinize bu bilgileri ulaştırabilmeniz gerekiyor.

E-posta ile bilgilendirme yapın

Müşterilerinize bu veritabanını göstermek için, satın alma işlemi sonrasında gönderilen onay e-postalarını ya da satış sonrası iletişime geçmek için gönderilen e-postaları kullanabilirsiniz.

Bu e-postada bilgi veritabanınız hakkında bilgi verebilir ve müşterilerinizin bu veritabanına nasıl ulaşabileceklerini gösterebilirsiniz. Kullanıcı deneyimini artırmak için, doğrudan bu alana gidebilecekleri bir link verebilir ya da ilgili konuların yer aldığı bir şablon hazırlayarak, doğrudan bu alanlara yönlendirmeler yapan bir e-posta hazırlayabilirsiniz.

Satış sonrası destek birçok tüketici için oldukça önemlidir. Müşteri temsilcileri ile görüşmektense ilk öncelik olarak bu veritabanlarındaki bilgileri incelemek isteyebilirler. Böylelikle hem onlar zaman kazanmış olur hem de sizin müşteri hizmetlerinizin yoğunluğu azalmış olur.

Site üzerinde kolayca erişilebilsin

E-ticaret siteniz üzerinde bu veritabanlarına kolayca ulaşılmasını sağlayan bir bölüm yapmanız da oldukça önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi SSS bölümlerini sitenin en altında yer alan Footer bölümüne eklemekteler. SSS bölümünüzün yanına (ya da altına) bu veritabanınızın linkini de koyabilirsiniz. Böylelikle site üzerindeki her sayfadan bu sayfalara erişim sağlanmış olur.

Gerekli tüm bilgileri koyun

Yarım kalmış bir rehber listesi müşterilerinizin işini kolaylaştırmayacaktır. Bu nedenle ürün ve/ya hizmetle ilgili gelebilecek tüm soruların yer aldığı bir içerikler oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine bağlanmadan da tüketiciler buradaki içeriklere bakarak ürünlerle ilgili sorunlarını çözebilmeliler. Bu nedenle veritabanlarınızı iyi, detaylı ve doğru kategorize edilmiş bir şekilde oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine sıkça sorulan soruları bu veritabanına ekleyin

Hali hazırda bir veritabanı oluşturmuş olabilirsiniz; fakat zaman geçtikçe müşterileriniz farklı sorunlarla karşılaşabilir. Müşteri temsilcilerinize en sık gelen soruları belirleyerek, veritabanınız için yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Böylelikle hem daha zengin bir arşive sahip olmuş hem de yeni müşterilerinize çözüm sunacak yeni içerikler oluşturmuş olursunuz. Sık sorulan soruları belirleyip, bu sorunların çözümlerini sunmanın yanı sıra, ürünlerinizle ilgili en sık yaşanan sorunları da böylelikle görebilir ve bazı düzeltmeler yapma yolunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Görseller kullanın

Veritabanlarınızda metinlerle adım adım herşeyi anlatabilirsiniz; fakat tek başına metinler yeterli olmayabilir. Bu veritabanlarını görsel öğelerle süslemek, sorunların daha rahat bir şekilde çözülmesini sağlar.

Adım adım bir süreci anlattığınız durumlarda her süreçle ilgili bir görsel kullanmanız, faydalı olacaktır. Kullanıcılar sadece yazdıklarını okumakla kalmayıp, aynı zamanda hangi aşamaların nasıl olduğunu da gözlemleyebilirler.

Bu görselliği bir adım ileriye taşımak için bu veritabanlarınıza videolar da ekleyebilirsiniz. En sık sorulan konularla ilgili rehber videoları hazırlayarak süreci adım adım müşterilerinize gösterebilirsiniz. Görsel ve metinden daha yararlı olacağı için video içerikleri bu sebeple öncelikli içerikler listenize almanızda fayda var.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan