E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu

20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu

E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir.

Bu veritabanı ürün ve/ya hizmetlerle ilgili tüketicilere destek sağlamak için ve müşteri hizmetleri bölümünün üzerindeki yükü hafifletmek için oluşturulur. Elinizdeki bilgi ve rehber içeriklerini bu nedenle öne çıkartmanızda fayda var.

Genellikle bu bilgiler “Sıkça Sorulan Sorular” bölümünde yer alır ve çoğu zamanda yetersiz kalabilir. Bu nedenle SSS bölümünüzün haricinde de bir veritabanı oluşturmanız, müşterilerinizin sorunlarını daha rahat çözmelerini sağlayabilir. Tabii ki bu veri tabanını oluşturduktan sonra da müşterilerinize bu bilgileri ulaştırabilmeniz gerekiyor.

E-posta ile bilgilendirme yapın

Müşterilerinize bu veritabanını göstermek için, satın alma işlemi sonrasında gönderilen onay e-postalarını ya da satış sonrası iletişime geçmek için gönderilen e-postaları kullanabilirsiniz.

Bu e-postada bilgi veritabanınız hakkında bilgi verebilir ve müşterilerinizin bu veritabanına nasıl ulaşabileceklerini gösterebilirsiniz. Kullanıcı deneyimini artırmak için, doğrudan bu alana gidebilecekleri bir link verebilir ya da ilgili konuların yer aldığı bir şablon hazırlayarak, doğrudan bu alanlara yönlendirmeler yapan bir e-posta hazırlayabilirsiniz.

Satış sonrası destek birçok tüketici için oldukça önemlidir. Müşteri temsilcileri ile görüşmektense ilk öncelik olarak bu veritabanlarındaki bilgileri incelemek isteyebilirler. Böylelikle hem onlar zaman kazanmış olur hem de sizin müşteri hizmetlerinizin yoğunluğu azalmış olur.

Site üzerinde kolayca erişilebilsin

E-ticaret siteniz üzerinde bu veritabanlarına kolayca ulaşılmasını sağlayan bir bölüm yapmanız da oldukça önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi SSS bölümlerini sitenin en altında yer alan Footer bölümüne eklemekteler. SSS bölümünüzün yanına (ya da altına) bu veritabanınızın linkini de koyabilirsiniz. Böylelikle site üzerindeki her sayfadan bu sayfalara erişim sağlanmış olur.

Gerekli tüm bilgileri koyun

Yarım kalmış bir rehber listesi müşterilerinizin işini kolaylaştırmayacaktır. Bu nedenle ürün ve/ya hizmetle ilgili gelebilecek tüm soruların yer aldığı bir içerikler oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine bağlanmadan da tüketiciler buradaki içeriklere bakarak ürünlerle ilgili sorunlarını çözebilmeliler. Bu nedenle veritabanlarınızı iyi, detaylı ve doğru kategorize edilmiş bir şekilde oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine sıkça sorulan soruları bu veritabanına ekleyin

Hali hazırda bir veritabanı oluşturmuş olabilirsiniz; fakat zaman geçtikçe müşterileriniz farklı sorunlarla karşılaşabilir. Müşteri temsilcilerinize en sık gelen soruları belirleyerek, veritabanınız için yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Böylelikle hem daha zengin bir arşive sahip olmuş hem de yeni müşterilerinize çözüm sunacak yeni içerikler oluşturmuş olursunuz. Sık sorulan soruları belirleyip, bu sorunların çözümlerini sunmanın yanı sıra, ürünlerinizle ilgili en sık yaşanan sorunları da böylelikle görebilir ve bazı düzeltmeler yapma yolunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Görseller kullanın

Veritabanlarınızda metinlerle adım adım herşeyi anlatabilirsiniz; fakat tek başına metinler yeterli olmayabilir. Bu veritabanlarını görsel öğelerle süslemek, sorunların daha rahat bir şekilde çözülmesini sağlar.

Adım adım bir süreci anlattığınız durumlarda her süreçle ilgili bir görsel kullanmanız, faydalı olacaktır. Kullanıcılar sadece yazdıklarını okumakla kalmayıp, aynı zamanda hangi aşamaların nasıl olduğunu da gözlemleyebilirler.

Bu görselliği bir adım ileriye taşımak için bu veritabanlarınıza videolar da ekleyebilirsiniz. En sık sorulan konularla ilgili rehber videoları hazırlayarak süreci adım adım müşterilerinize gösterebilirsiniz. Görsel ve metinden daha yararlı olacağı için video içerikleri bu sebeple öncelikli içerikler listenize almanızda fayda var.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin