E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu

20 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu

E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir.

Bu veritabanı ürün ve/ya hizmetlerle ilgili tüketicilere destek sağlamak için ve müşteri hizmetleri bölümünün üzerindeki yükü hafifletmek için oluşturulur. Elinizdeki bilgi ve rehber içeriklerini bu nedenle öne çıkartmanızda fayda var.

Genellikle bu bilgiler “Sıkça Sorulan Sorular” bölümünde yer alır ve çoğu zamanda yetersiz kalabilir. Bu nedenle SSS bölümünüzün haricinde de bir veritabanı oluşturmanız, müşterilerinizin sorunlarını daha rahat çözmelerini sağlayabilir. Tabii ki bu veri tabanını oluşturduktan sonra da müşterilerinize bu bilgileri ulaştırabilmeniz gerekiyor.

E-posta ile bilgilendirme yapın

Müşterilerinize bu veritabanını göstermek için, satın alma işlemi sonrasında gönderilen onay e-postalarını ya da satış sonrası iletişime geçmek için gönderilen e-postaları kullanabilirsiniz.

Bu e-postada bilgi veritabanınız hakkında bilgi verebilir ve müşterilerinizin bu veritabanına nasıl ulaşabileceklerini gösterebilirsiniz. Kullanıcı deneyimini artırmak için, doğrudan bu alana gidebilecekleri bir link verebilir ya da ilgili konuların yer aldığı bir şablon hazırlayarak, doğrudan bu alanlara yönlendirmeler yapan bir e-posta hazırlayabilirsiniz.

Satış sonrası destek birçok tüketici için oldukça önemlidir. Müşteri temsilcileri ile görüşmektense ilk öncelik olarak bu veritabanlarındaki bilgileri incelemek isteyebilirler. Böylelikle hem onlar zaman kazanmış olur hem de sizin müşteri hizmetlerinizin yoğunluğu azalmış olur.

Site üzerinde kolayca erişilebilsin

E-ticaret siteniz üzerinde bu veritabanlarına kolayca ulaşılmasını sağlayan bir bölüm yapmanız da oldukça önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi SSS bölümlerini sitenin en altında yer alan Footer bölümüne eklemekteler. SSS bölümünüzün yanına (ya da altına) bu veritabanınızın linkini de koyabilirsiniz. Böylelikle site üzerindeki her sayfadan bu sayfalara erişim sağlanmış olur.

Gerekli tüm bilgileri koyun

Yarım kalmış bir rehber listesi müşterilerinizin işini kolaylaştırmayacaktır. Bu nedenle ürün ve/ya hizmetle ilgili gelebilecek tüm soruların yer aldığı bir içerikler oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine bağlanmadan da tüketiciler buradaki içeriklere bakarak ürünlerle ilgili sorunlarını çözebilmeliler. Bu nedenle veritabanlarınızı iyi, detaylı ve doğru kategorize edilmiş bir şekilde oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine sıkça sorulan soruları bu veritabanına ekleyin

Hali hazırda bir veritabanı oluşturmuş olabilirsiniz; fakat zaman geçtikçe müşterileriniz farklı sorunlarla karşılaşabilir. Müşteri temsilcilerinize en sık gelen soruları belirleyerek, veritabanınız için yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Böylelikle hem daha zengin bir arşive sahip olmuş hem de yeni müşterilerinize çözüm sunacak yeni içerikler oluşturmuş olursunuz. Sık sorulan soruları belirleyip, bu sorunların çözümlerini sunmanın yanı sıra, ürünlerinizle ilgili en sık yaşanan sorunları da böylelikle görebilir ve bazı düzeltmeler yapma yolunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Görseller kullanın

Veritabanlarınızda metinlerle adım adım herşeyi anlatabilirsiniz; fakat tek başına metinler yeterli olmayabilir. Bu veritabanlarını görsel öğelerle süslemek, sorunların daha rahat bir şekilde çözülmesini sağlar.

Adım adım bir süreci anlattığınız durumlarda her süreçle ilgili bir görsel kullanmanız, faydalı olacaktır. Kullanıcılar sadece yazdıklarını okumakla kalmayıp, aynı zamanda hangi aşamaların nasıl olduğunu da gözlemleyebilirler.

Bu görselliği bir adım ileriye taşımak için bu veritabanlarınıza videolar da ekleyebilirsiniz. En sık sorulan konularla ilgili rehber videoları hazırlayarak süreci adım adım müşterilerinize gösterebilirsiniz. Görsel ve metinden daha yararlı olacağı için video içerikleri bu sebeple öncelikli içerikler listenize almanızda fayda var.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Her sektörün kendine özgü hedef kitlesi, fiyat belirleme standartları, büyüme potansiyeli ve dinamikleri vardır. Tüm bu unsurların tamamı, pazar koşulları olarak tanımlanabilir. Markanızı hedef kitlenize ulaştırmak için, faaliyet...
17 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
DAP Teslim Şekli Nedir?
DAP Teslim Şekli Nedir?
İhracat dünyasına girmek istiyorsanız, teslim şekillerini ayrıntılı olarak bilmeniz gerekir. Bu başlık altında çok sayıda unsur vardır. DAP teslim şekli de bunlardan bir tanesidir. [youtube_embed videocode="-ZLOX5K5Jr0"...
16 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Ferad Osman Sali