fbpx

E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu

20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu

E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir.

Bu veritabanı ürün ve/ya hizmetlerle ilgili tüketicilere destek sağlamak için ve müşteri hizmetleri bölümünün üzerindeki yükü hafifletmek için oluşturulur. Elinizdeki bilgi ve rehber içeriklerini bu nedenle öne çıkartmanızda fayda var.

Genellikle bu bilgiler “Sıkça Sorulan Sorular” bölümünde yer alır ve çoğu zamanda yetersiz kalabilir. Bu nedenle SSS bölümünüzün haricinde de bir veritabanı oluşturmanız, müşterilerinizin sorunlarını daha rahat çözmelerini sağlayabilir. Tabii ki bu veri tabanını oluşturduktan sonra da müşterilerinize bu bilgileri ulaştırabilmeniz gerekiyor.

E-posta ile bilgilendirme yapın

Müşterilerinize bu veritabanını göstermek için, satın alma işlemi sonrasında gönderilen onay e-postalarını ya da satış sonrası iletişime geçmek için gönderilen e-postaları kullanabilirsiniz.

Bu e-postada bilgi veritabanınız hakkında bilgi verebilir ve müşterilerinizin bu veritabanına nasıl ulaşabileceklerini gösterebilirsiniz. Kullanıcı deneyimini artırmak için, doğrudan bu alana gidebilecekleri bir link verebilir ya da ilgili konuların yer aldığı bir şablon hazırlayarak, doğrudan bu alanlara yönlendirmeler yapan bir e-posta hazırlayabilirsiniz.

Satış sonrası destek birçok tüketici için oldukça önemlidir. Müşteri temsilcileri ile görüşmektense ilk öncelik olarak bu veritabanlarındaki bilgileri incelemek isteyebilirler. Böylelikle hem onlar zaman kazanmış olur hem de sizin müşteri hizmetlerinizin yoğunluğu azalmış olur.

Site üzerinde kolayca erişilebilsin

E-ticaret siteniz üzerinde bu veritabanlarına kolayca ulaşılmasını sağlayan bir bölüm yapmanız da oldukça önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi SSS bölümlerini sitenin en altında yer alan Footer bölümüne eklemekteler. SSS bölümünüzün yanına (ya da altına) bu veritabanınızın linkini de koyabilirsiniz. Böylelikle site üzerindeki her sayfadan bu sayfalara erişim sağlanmış olur.

Gerekli tüm bilgileri koyun

Yarım kalmış bir rehber listesi müşterilerinizin işini kolaylaştırmayacaktır. Bu nedenle ürün ve/ya hizmetle ilgili gelebilecek tüm soruların yer aldığı bir içerikler oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine bağlanmadan da tüketiciler buradaki içeriklere bakarak ürünlerle ilgili sorunlarını çözebilmeliler. Bu nedenle veritabanlarınızı iyi, detaylı ve doğru kategorize edilmiş bir şekilde oluşturmalısınız.

Müşteri temsilcilerine sıkça sorulan soruları bu veritabanına ekleyin

Hali hazırda bir veritabanı oluşturmuş olabilirsiniz; fakat zaman geçtikçe müşterileriniz farklı sorunlarla karşılaşabilir. Müşteri temsilcilerinize en sık gelen soruları belirleyerek, veritabanınız için yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Böylelikle hem daha zengin bir arşive sahip olmuş hem de yeni müşterilerinize çözüm sunacak yeni içerikler oluşturmuş olursunuz. Sık sorulan soruları belirleyip, bu sorunların çözümlerini sunmanın yanı sıra, ürünlerinizle ilgili en sık yaşanan sorunları da böylelikle görebilir ve bazı düzeltmeler yapma yolunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Görseller kullanın

Veritabanlarınızda metinlerle adım adım herşeyi anlatabilirsiniz; fakat tek başına metinler yeterli olmayabilir. Bu veritabanlarını görsel öğelerle süslemek, sorunların daha rahat bir şekilde çözülmesini sağlar.

Adım adım bir süreci anlattığınız durumlarda her süreçle ilgili bir görsel kullanmanız, faydalı olacaktır. Kullanıcılar sadece yazdıklarını okumakla kalmayıp, aynı zamanda hangi aşamaların nasıl olduğunu da gözlemleyebilirler.

Bu görselliği bir adım ileriye taşımak için bu veritabanlarınıza videolar da ekleyebilirsiniz. En sık sorulan konularla ilgili rehber videoları hazırlayarak süreci adım adım müşterilerinize gösterebilirsiniz. Görsel ve metinden daha yararlı olacağı için video içerikleri bu sebeple öncelikli içerikler listenize almanızda fayda var.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan