E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların yüklenme süreleri bir hayli önemlidir.

Web sitenin açılma hızını artırmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak, e-ticaret sitenizin daha iyi bir performans göstermesini de sağlayacağı için geri dönüşümlerinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların beklentileri neler?

Site açılma hızıyla ilgili ipuçlarına geçmeden önce kullanıcıların web sitelerinden nasıl bir beklentileri olduğunu ele alalım. İdeal sayfa yüklenme süresini ele alacak olursak, kullanıcıların farklı yaklaşımları olduğunu görüyoruz.

  • Site açılma hızınız 1 saniye veya altındaysa, sisteminiz oldukça iyi çalışıyordur ve kullanıcılar bu durumdan gayet memnunlardır.
  • Sayfa açılma süreniz 7 saniyenin altında, yine kullanıcıları yakalama şansınız bulunuyor; fakat bu süreyi düşürmek için çalışmalar yapmanız gerekiyor.
  • Eğer site açılma süreniz 10 saniye ve üstündeyse, tüketicileri kaçırmanız oldukça muhtemel ve bu sebeple de geri dönüşümlerinize zarar vermiş oluyorsunuz.
  • Kullanıcıların yüzde 47’lik bir bölümü, sayfa yüklenme sürelerinin 2 saniye ve altında olmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 53’lük bir bölümü ise sayfa yüklenme süresi 3 saniyenin olduğu durumlarda siteyi terk ediyor.

Bu verilerden yola çıktığımızda tüketicilerin asıl beklentisinin 1 ile 3 saniye arasında olduğunu belirtebiliriz. Sayfa yüklenme süresi arttığında kullanıcılar beklemek istemedikleri için sayfadan ayrılıyor ve farklı web sitelerini araştırmaya başlıyor.

Site açılma hızını nasıl artırabilirsiniz?

Sitenizin hız testini yapın

Öncelikle sitenizin mevcut performansını görmek için hız testini yaparak işe başlayın. İnternet üzerinde birçok farklı hız testi aracı bulunuyor. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu araçlara ulaşabilirsiniz.

Hız testinizi yaptığınızda bu araçlar genellikle site üzerinde ne tür geliştirmeler yapmanız gerektiğini size bildirmektedir. Dilerseniz burada verilerden yararlanarak da geliştirmelerinizi yapabilirsiniz.

Görsel boyutlarını optimize edin

Siteniz üzerinde bulunan görseller, sayfaların yüklenme süresini belirlemede önemli bir yere sahip. Görsellerin dosya boyutları artmaya başladığında, sayfa içinde yüklenmesi gereken dosya boyutları da arttığı için sayfalar daha yavaş açılmaya başlar. Bu sebeple de görsel boyutlarını düşürmeniz sayfa açılma sürelerini artıracaktır. Görsel dosya boyutlarınızı belirlerken, maksimum dosya boyutunuzun 200 kb olmasına dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerekli olan görsel boyutlarına göre dosya yüklemesi yapın

Site üzerinde ürün fotoğrafları ya da diğer elementler üzerinde belli bir oranda görsel alanınız bulunuyor olabilir. Örneğin banner ya da öne çıkan resimlerinizde 500x500 piksellik bir alan bulunuyor olabilir. Bu alanlara görsel yüklerken 1000x1000 piksel boyutunda görsel yüklemeniz de yersiz olacaktır. Site üzerinde bu fotoğraflar 500x500 px görüneceği için, iki katı büyüklükte dosya yüklemenize gerek yoktur. Çünkü büyük dosya yüklediğinizde yine dosya boyutu artmış olacaktır ve bu da sayfanızı yavaşlatacaktır.

301 yönlendirmelerini azaltın

301 yönlendirmeleri, önceden mevcut olan bir sayfanın başka bir sayfaya yeniden yönlendirmesi için kullanılır. Bu değiştirmeleri yaptığınızda sunucuya iki kez yönlendirme yapılır. Biri ilk sayfa için, ikincisi de 301 ile yeniden oluşturulan sayfa. Sunucuya iki farklı yönlendirme yapıldığı için de bu işlem sayfanın yüklenme süresini azaltır. Siteniz üzerinde 301 yönlendirmesi yaptığınız sayfalar bulunuyorsa bunların sayısını azaltmak, sayfa yüklenme sürelerini artıracaktır.

Çalışmayan linklerinizi kaldırın

Site üzerinde çok fazla çalışmayan link bulunuyorsa ve çok fazla 404 yönlendirmesi yapılıyorsa bu da sitenizin yavaşlamasına neden olacaktır. Çalışmayan linkleri bulmanız ve hangi yönlendirmelerin 404 sayfalarına düştüğünü araştırarak bu linkleri bulabilir ve silebilirsiniz.

CSS ve JavaScript kodlarını sıkıştırın veya birleştirin

CSS ve JavaScript kodlarını kendi içlerinde sıkıştırmak ve birleştirmek de sunucudan daha hızlı yanıt alınmasını sağlayacağı için web sitenin de daha hızlı bir şekilde açılmasına yardımcı olacaktır.

Site üzerinde aynı CSS kodları yer alıyor olabilir ya da benzer işlemleri yapan CSS kodlarını tek bir çatı altında toplayabilirsiniz. Aynı şekilde JavaScript üzerinde de JQuery haricindeki kod dosyalarını tek bir dosya altında toplayarak sıkıştırabilirsiniz. Bu işlemleri yaptığınızda sunucunun tepki süresi ve tarayıcının yükleyeceği dosya boyutu azalacağı için sayfalar daha hızlı bir şekilde açılmaya başlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan