fbpx

E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların yüklenme süreleri bir hayli önemlidir.

Web sitenin açılma hızını artırmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak, e-ticaret sitenizin daha iyi bir performans göstermesini de sağlayacağı için geri dönüşümlerinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların beklentileri neler?

Site açılma hızıyla ilgili ipuçlarına geçmeden önce kullanıcıların web sitelerinden nasıl bir beklentileri olduğunu ele alalım. İdeal sayfa yüklenme süresini ele alacak olursak, kullanıcıların farklı yaklaşımları olduğunu görüyoruz.

  • Site açılma hızınız 1 saniye veya altındaysa, sisteminiz oldukça iyi çalışıyordur ve kullanıcılar bu durumdan gayet memnunlardır.
  • Sayfa açılma süreniz 7 saniyenin altında, yine kullanıcıları yakalama şansınız bulunuyor; fakat bu süreyi düşürmek için çalışmalar yapmanız gerekiyor.
  • Eğer site açılma süreniz 10 saniye ve üstündeyse, tüketicileri kaçırmanız oldukça muhtemel ve bu sebeple de geri dönüşümlerinize zarar vermiş oluyorsunuz.
  • Kullanıcıların yüzde 47’lik bir bölümü, sayfa yüklenme sürelerinin 2 saniye ve altında olmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 53’lük bir bölümü ise sayfa yüklenme süresi 3 saniyenin olduğu durumlarda siteyi terk ediyor.

Bu verilerden yola çıktığımızda tüketicilerin asıl beklentisinin 1 ile 3 saniye arasında olduğunu belirtebiliriz. Sayfa yüklenme süresi arttığında kullanıcılar beklemek istemedikleri için sayfadan ayrılıyor ve farklı web sitelerini araştırmaya başlıyor.

Site açılma hızını nasıl artırabilirsiniz?

Sitenizin hız testini yapın

Öncelikle sitenizin mevcut performansını görmek için hız testini yaparak işe başlayın. İnternet üzerinde birçok farklı hız testi aracı bulunuyor. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu araçlara ulaşabilirsiniz.

Hız testinizi yaptığınızda bu araçlar genellikle site üzerinde ne tür geliştirmeler yapmanız gerektiğini size bildirmektedir. Dilerseniz burada verilerden yararlanarak da geliştirmelerinizi yapabilirsiniz.

Görsel boyutlarını optimize edin

Siteniz üzerinde bulunan görseller, sayfaların yüklenme süresini belirlemede önemli bir yere sahip. Görsellerin dosya boyutları artmaya başladığında, sayfa içinde yüklenmesi gereken dosya boyutları da arttığı için sayfalar daha yavaş açılmaya başlar. Bu sebeple de görsel boyutlarını düşürmeniz sayfa açılma sürelerini artıracaktır. Görsel dosya boyutlarınızı belirlerken, maksimum dosya boyutunuzun 200 kb olmasına dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerekli olan görsel boyutlarına göre dosya yüklemesi yapın

Site üzerinde ürün fotoğrafları ya da diğer elementler üzerinde belli bir oranda görsel alanınız bulunuyor olabilir. Örneğin banner ya da öne çıkan resimlerinizde 500x500 piksellik bir alan bulunuyor olabilir. Bu alanlara görsel yüklerken 1000x1000 piksel boyutunda görsel yüklemeniz de yersiz olacaktır. Site üzerinde bu fotoğraflar 500x500 px görüneceği için, iki katı büyüklükte dosya yüklemenize gerek yoktur. Çünkü büyük dosya yüklediğinizde yine dosya boyutu artmış olacaktır ve bu da sayfanızı yavaşlatacaktır.

301 yönlendirmelerini azaltın

301 yönlendirmeleri, önceden mevcut olan bir sayfanın başka bir sayfaya yeniden yönlendirmesi için kullanılır. Bu değiştirmeleri yaptığınızda sunucuya iki kez yönlendirme yapılır. Biri ilk sayfa için, ikincisi de 301 ile yeniden oluşturulan sayfa. Sunucuya iki farklı yönlendirme yapıldığı için de bu işlem sayfanın yüklenme süresini azaltır. Siteniz üzerinde 301 yönlendirmesi yaptığınız sayfalar bulunuyorsa bunların sayısını azaltmak, sayfa yüklenme sürelerini artıracaktır.

Çalışmayan linklerinizi kaldırın

Site üzerinde çok fazla çalışmayan link bulunuyorsa ve çok fazla 404 yönlendirmesi yapılıyorsa bu da sitenizin yavaşlamasına neden olacaktır. Çalışmayan linkleri bulmanız ve hangi yönlendirmelerin 404 sayfalarına düştüğünü araştırarak bu linkleri bulabilir ve silebilirsiniz.

CSS ve JavaScript kodlarını sıkıştırın veya birleştirin

CSS ve JavaScript kodlarını kendi içlerinde sıkıştırmak ve birleştirmek de sunucudan daha hızlı yanıt alınmasını sağlayacağı için web sitenin de daha hızlı bir şekilde açılmasına yardımcı olacaktır.

Site üzerinde aynı CSS kodları yer alıyor olabilir ya da benzer işlemleri yapan CSS kodlarını tek bir çatı altında toplayabilirsiniz. Aynı şekilde JavaScript üzerinde de JQuery haricindeki kod dosyalarını tek bir dosya altında toplayarak sıkıştırabilirsiniz. Bu işlemleri yaptığınızda sunucunun tepki süresi ve tarayıcının yükleyeceği dosya boyutu azalacağı için sayfalar daha hızlı bir şekilde açılmaya başlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan