E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

9 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların yüklenme süreleri bir hayli önemlidir.

Web sitenin açılma hızını artırmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak, e-ticaret sitenizin daha iyi bir performans göstermesini de sağlayacağı için geri dönüşümlerinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların beklentileri neler?

Site açılma hızıyla ilgili ipuçlarına geçmeden önce kullanıcıların web sitelerinden nasıl bir beklentileri olduğunu ele alalım. İdeal sayfa yüklenme süresini ele alacak olursak, kullanıcıların farklı yaklaşımları olduğunu görüyoruz.

  • Site açılma hızınız 1 saniye veya altındaysa, sisteminiz oldukça iyi çalışıyordur ve kullanıcılar bu durumdan gayet memnunlardır.
  • Sayfa açılma süreniz 7 saniyenin altında, yine kullanıcıları yakalama şansınız bulunuyor; fakat bu süreyi düşürmek için çalışmalar yapmanız gerekiyor.
  • Eğer site açılma süreniz 10 saniye ve üstündeyse, tüketicileri kaçırmanız oldukça muhtemel ve bu sebeple de geri dönüşümlerinize zarar vermiş oluyorsunuz.
  • Kullanıcıların yüzde 47’lik bir bölümü, sayfa yüklenme sürelerinin 2 saniye ve altında olmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 53’lük bir bölümü ise sayfa yüklenme süresi 3 saniyenin olduğu durumlarda siteyi terk ediyor.

Bu verilerden yola çıktığımızda tüketicilerin asıl beklentisinin 1 ile 3 saniye arasında olduğunu belirtebiliriz. Sayfa yüklenme süresi arttığında kullanıcılar beklemek istemedikleri için sayfadan ayrılıyor ve farklı web sitelerini araştırmaya başlıyor.

Site açılma hızını nasıl artırabilirsiniz?

Sitenizin hız testini yapın

Öncelikle sitenizin mevcut performansını görmek için hız testini yaparak işe başlayın. İnternet üzerinde birçok farklı hız testi aracı bulunuyor. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu araçlara ulaşabilirsiniz.

Hız testinizi yaptığınızda bu araçlar genellikle site üzerinde ne tür geliştirmeler yapmanız gerektiğini size bildirmektedir. Dilerseniz burada verilerden yararlanarak da geliştirmelerinizi yapabilirsiniz.

Görsel boyutlarını optimize edin

Siteniz üzerinde bulunan görseller, sayfaların yüklenme süresini belirlemede önemli bir yere sahip. Görsellerin dosya boyutları artmaya başladığında, sayfa içinde yüklenmesi gereken dosya boyutları da arttığı için sayfalar daha yavaş açılmaya başlar. Bu sebeple de görsel boyutlarını düşürmeniz sayfa açılma sürelerini artıracaktır. Görsel dosya boyutlarınızı belirlerken, maksimum dosya boyutunuzun 200 kb olmasına dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerekli olan görsel boyutlarına göre dosya yüklemesi yapın

Site üzerinde ürün fotoğrafları ya da diğer elementler üzerinde belli bir oranda görsel alanınız bulunuyor olabilir. Örneğin banner ya da öne çıkan resimlerinizde 500x500 piksellik bir alan bulunuyor olabilir. Bu alanlara görsel yüklerken 1000x1000 piksel boyutunda görsel yüklemeniz de yersiz olacaktır. Site üzerinde bu fotoğraflar 500x500 px görüneceği için, iki katı büyüklükte dosya yüklemenize gerek yoktur. Çünkü büyük dosya yüklediğinizde yine dosya boyutu artmış olacaktır ve bu da sayfanızı yavaşlatacaktır.

301 yönlendirmelerini azaltın

301 yönlendirmeleri, önceden mevcut olan bir sayfanın başka bir sayfaya yeniden yönlendirmesi için kullanılır. Bu değiştirmeleri yaptığınızda sunucuya iki kez yönlendirme yapılır. Biri ilk sayfa için, ikincisi de 301 ile yeniden oluşturulan sayfa. Sunucuya iki farklı yönlendirme yapıldığı için de bu işlem sayfanın yüklenme süresini azaltır. Siteniz üzerinde 301 yönlendirmesi yaptığınız sayfalar bulunuyorsa bunların sayısını azaltmak, sayfa yüklenme sürelerini artıracaktır.

Çalışmayan linklerinizi kaldırın

Site üzerinde çok fazla çalışmayan link bulunuyorsa ve çok fazla 404 yönlendirmesi yapılıyorsa bu da sitenizin yavaşlamasına neden olacaktır. Çalışmayan linkleri bulmanız ve hangi yönlendirmelerin 404 sayfalarına düştüğünü araştırarak bu linkleri bulabilir ve silebilirsiniz.

CSS ve JavaScript kodlarını sıkıştırın veya birleştirin

CSS ve JavaScript kodlarını kendi içlerinde sıkıştırmak ve birleştirmek de sunucudan daha hızlı yanıt alınmasını sağlayacağı için web sitenin de daha hızlı bir şekilde açılmasına yardımcı olacaktır.

Site üzerinde aynı CSS kodları yer alıyor olabilir ya da benzer işlemleri yapan CSS kodlarını tek bir çatı altında toplayabilirsiniz. Aynı şekilde JavaScript üzerinde de JQuery haricindeki kod dosyalarını tek bir dosya altında toplayarak sıkıştırabilirsiniz. Bu işlemleri yaptığınızda sunucunun tepki süresi ve tarayıcının yükleyeceği dosya boyutu azalacağı için sayfalar daha hızlı bir şekilde açılmaya başlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan