E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların yüklenme süreleri bir hayli önemlidir. Web sitenin açılma hızını artırmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak, e-ticaret sitenizin daha iyi bir performans göstermesini de sağlayacağı için geri dönüşümlerinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların beklentileri neler?

Site açılma hızıyla ilgili ipuçlarına geçmeden önce kullanıcıların web sitelerinden nasıl bir beklentileri olduğunu ele alalım. İdeal sayfa yüklenme süresini ele alacak olursak, kullanıcıların farklı yaklaşımları olduğunu görüyoruz.
  • Site açılma hızınız 1 saniye veya altındaysa, sisteminiz oldukça iyi çalışıyordur ve kullanıcılar bu durumdan gayet memnunlardır.
  • Sayfa açılma süreniz 7 saniyenin altında, yine kullanıcıları yakalama şansınız bulunuyor; fakat bu süreyi düşürmek için çalışmalar yapmanız gerekiyor.
  • Eğer site açılma süreniz 10 saniye ve üstündeyse, tüketicileri kaçırmanız oldukça muhtemel ve bu sebeple de geri dönüşümlerinize zarar vermiş oluyorsunuz.
  • Kullanıcıların yüzde 47’lik bir bölümü, sayfa yüklenme sürelerinin 2 saniye ve altında olmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 53’lük bir bölümü ise sayfa yüklenme süresi 3 saniyenin olduğu durumlarda siteyi terk ediyor.
Bu verilerden yola çıktığımızda tüketicilerin asıl beklentisinin 1 ile 3 saniye arasında olduğunu belirtebiliriz. Sayfa yüklenme süresi arttığında kullanıcılar beklemek istemedikleri için sayfadan ayrılıyor ve farklı web sitelerini araştırmaya başlıyor.

Site açılma hızını nasıl artırabilirsiniz?

Sitenizin hız testini yapın

Öncelikle sitenizin mevcut performansını görmek için hız testini yaparak işe başlayın. İnternet üzerinde birçok farklı hız testi aracı bulunuyor. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu araçlara ulaşabilirsiniz. Hız testinizi yaptığınızda bu araçlar genellikle site üzerinde ne tür geliştirmeler yapmanız gerektiğini size bildirmektedir. Dilerseniz burada verilerden yararlanarak da geliştirmelerinizi yapabilirsiniz.

Görsel boyutlarını optimize edin

Siteniz üzerinde bulunan görseller, sayfaların yüklenme süresini belirlemede önemli bir yere sahip. Görsellerin dosya boyutları artmaya başladığında, sayfa içinde yüklenmesi gereken dosya boyutları da arttığı için sayfalar daha yavaş açılmaya başlar. Bu sebeple de görsel boyutlarını düşürmeniz sayfa açılma sürelerini artıracaktır. Görsel dosya boyutlarınızı belirlerken, maksimum dosya boyutunuzun 200 kb olmasına dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerekli olan görsel boyutlarına göre dosya yüklemesi yapın

Site üzerinde ürün fotoğrafları ya da diğer elementler üzerinde belli bir oranda görsel alanınız bulunuyor olabilir. Örneğin banner ya da öne çıkan resimlerinizde 500x500 piksellik bir alan bulunuyor olabilir. Bu alanlara görsel yüklerken 1000x1000 piksel boyutunda görsel yüklemeniz de yersiz olacaktır. Site üzerinde bu fotoğraflar 500x500 px görüneceği için, iki katı büyüklükte dosya yüklemenize gerek yoktur. Çünkü büyük dosya yüklediğinizde yine dosya boyutu artmış olacaktır ve bu da sayfanızı yavaşlatacaktır.

301 yönlendirmelerini azaltın

301 yönlendirmeleri, önceden mevcut olan bir sayfanın başka bir sayfaya yeniden yönlendirmesi için kullanılır. Bu değiştirmeleri yaptığınızda sunucuya iki kez yönlendirme yapılır. Biri ilk sayfa için, ikincisi de 301 ile yeniden oluşturulan sayfa. Sunucuya iki farklı yönlendirme yapıldığı için de bu işlem sayfanın yüklenme süresini azaltır. Siteniz üzerinde 301 yönlendirmesi yaptığınız sayfalar bulunuyorsa bunların sayısını azaltmak, sayfa yüklenme sürelerini artıracaktır.

Çalışmayan linklerinizi kaldırın

Site üzerinde çok fazla çalışmayan link bulunuyorsa ve çok fazla 404 yönlendirmesi yapılıyorsa bu da sitenizin yavaşlamasına neden olacaktır. Çalışmayan linkleri bulmanız ve hangi yönlendirmelerin 404 sayfalarına düştüğünü araştırarak bu linkleri bulabilir ve silebilirsiniz.

CSS ve JavaScript kodlarını sıkıştırın veya birleştirin

CSS ve JavaScript kodlarını kendi içlerinde sıkıştırmak ve birleştirmek de sunucudan daha hızlı yanıt alınmasını sağlayacağı için web sitenin de daha hızlı bir şekilde açılmasına yardımcı olacaktır. Site üzerinde aynı CSS kodları yer alıyor olabilir ya da benzer işlemleri yapan CSS kodlarını tek bir çatı altında toplayabilirsiniz. Aynı şekilde JavaScript üzerinde de JQuery haricindeki kod dosyalarını tek bir dosya altında toplayarak sıkıştırabilirsiniz. Bu işlemleri yaptığınızda sunucunun tepki süresi ve tarayıcının yükleyeceği dosya boyutu azalacağı için sayfalar daha hızlı bir şekilde açılmaya başlayacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapmak ya da diğer bir deyişle e-ihracatla uğraşmak, pek çok açıdan oldukça avantajlı bir iş modelidir. Özellikle döviz olarak gelir elde etmeyi geleneksel yöntemlerle kıyasla çok daha basit...
23 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın