E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

9 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların yüklenme süreleri bir hayli önemlidir.

Web sitenin açılma hızını artırmak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak, e-ticaret sitenizin daha iyi bir performans göstermesini de sağlayacağı için geri dönüşümlerinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların beklentileri neler?

Site açılma hızıyla ilgili ipuçlarına geçmeden önce kullanıcıların web sitelerinden nasıl bir beklentileri olduğunu ele alalım. İdeal sayfa yüklenme süresini ele alacak olursak, kullanıcıların farklı yaklaşımları olduğunu görüyoruz.

  • Site açılma hızınız 1 saniye veya altındaysa, sisteminiz oldukça iyi çalışıyordur ve kullanıcılar bu durumdan gayet memnunlardır.
  • Sayfa açılma süreniz 7 saniyenin altında, yine kullanıcıları yakalama şansınız bulunuyor; fakat bu süreyi düşürmek için çalışmalar yapmanız gerekiyor.
  • Eğer site açılma süreniz 10 saniye ve üstündeyse, tüketicileri kaçırmanız oldukça muhtemel ve bu sebeple de geri dönüşümlerinize zarar vermiş oluyorsunuz.
  • Kullanıcıların yüzde 47’lik bir bölümü, sayfa yüklenme sürelerinin 2 saniye ve altında olmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 53’lük bir bölümü ise sayfa yüklenme süresi 3 saniyenin olduğu durumlarda siteyi terk ediyor.

Bu verilerden yola çıktığımızda tüketicilerin asıl beklentisinin 1 ile 3 saniye arasında olduğunu belirtebiliriz. Sayfa yüklenme süresi arttığında kullanıcılar beklemek istemedikleri için sayfadan ayrılıyor ve farklı web sitelerini araştırmaya başlıyor.

Site açılma hızını nasıl artırabilirsiniz?

Sitenizin hız testini yapın

Öncelikle sitenizin mevcut performansını görmek için hız testini yaparak işe başlayın. İnternet üzerinde birçok farklı hız testi aracı bulunuyor. Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç isimli rehberimizden bu araçlara ulaşabilirsiniz.

Hız testinizi yaptığınızda bu araçlar genellikle site üzerinde ne tür geliştirmeler yapmanız gerektiğini size bildirmektedir. Dilerseniz burada verilerden yararlanarak da geliştirmelerinizi yapabilirsiniz.

Görsel boyutlarını optimize edin

Siteniz üzerinde bulunan görseller, sayfaların yüklenme süresini belirlemede önemli bir yere sahip. Görsellerin dosya boyutları artmaya başladığında, sayfa içinde yüklenmesi gereken dosya boyutları da arttığı için sayfalar daha yavaş açılmaya başlar. Bu sebeple de görsel boyutlarını düşürmeniz sayfa açılma sürelerini artıracaktır. Görsel dosya boyutlarınızı belirlerken, maksimum dosya boyutunuzun 200 kb olmasına dikkat etmeniz gerekiyor.

Gerekli olan görsel boyutlarına göre dosya yüklemesi yapın

Site üzerinde ürün fotoğrafları ya da diğer elementler üzerinde belli bir oranda görsel alanınız bulunuyor olabilir. Örneğin banner ya da öne çıkan resimlerinizde 500x500 piksellik bir alan bulunuyor olabilir. Bu alanlara görsel yüklerken 1000x1000 piksel boyutunda görsel yüklemeniz de yersiz olacaktır. Site üzerinde bu fotoğraflar 500x500 px görüneceği için, iki katı büyüklükte dosya yüklemenize gerek yoktur. Çünkü büyük dosya yüklediğinizde yine dosya boyutu artmış olacaktır ve bu da sayfanızı yavaşlatacaktır.

301 yönlendirmelerini azaltın

301 yönlendirmeleri, önceden mevcut olan bir sayfanın başka bir sayfaya yeniden yönlendirmesi için kullanılır. Bu değiştirmeleri yaptığınızda sunucuya iki kez yönlendirme yapılır. Biri ilk sayfa için, ikincisi de 301 ile yeniden oluşturulan sayfa. Sunucuya iki farklı yönlendirme yapıldığı için de bu işlem sayfanın yüklenme süresini azaltır. Siteniz üzerinde 301 yönlendirmesi yaptığınız sayfalar bulunuyorsa bunların sayısını azaltmak, sayfa yüklenme sürelerini artıracaktır.

Çalışmayan linklerinizi kaldırın

Site üzerinde çok fazla çalışmayan link bulunuyorsa ve çok fazla 404 yönlendirmesi yapılıyorsa bu da sitenizin yavaşlamasına neden olacaktır. Çalışmayan linkleri bulmanız ve hangi yönlendirmelerin 404 sayfalarına düştüğünü araştırarak bu linkleri bulabilir ve silebilirsiniz.

CSS ve JavaScript kodlarını sıkıştırın veya birleştirin

CSS ve JavaScript kodlarını kendi içlerinde sıkıştırmak ve birleştirmek de sunucudan daha hızlı yanıt alınmasını sağlayacağı için web sitenin de daha hızlı bir şekilde açılmasına yardımcı olacaktır.

Site üzerinde aynı CSS kodları yer alıyor olabilir ya da benzer işlemleri yapan CSS kodlarını tek bir çatı altında toplayabilirsiniz. Aynı şekilde JavaScript üzerinde de JQuery haricindeki kod dosyalarını tek bir dosya altında toplayarak sıkıştırabilirsiniz. Bu işlemleri yaptığınızda sunucunun tepki süresi ve tarayıcının yükleyeceği dosya boyutu azalacağı için sayfalar daha hızlı bir şekilde açılmaya başlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan