E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?

28 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?

Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır.

İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda e-ticaret siteleri için de büyük bir önem taşımaktadır. Her sene daha fazla harcama yapılan bu özel günü siz de e-ticaret siteniz için muhteşem bir fırsata çevirebilirsiniz!

E-ticaret Sitenizi Sevgililer Günü’ne Hazırlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Sevgililer Günü’nü markanız için bir satış fırsatına dönüştürmek için ürün portfoyünüzün pek önemi yoktur. Örneğin bazı markalar Sevgililer Günü’nü araba, mutfak ürünleri ya da mobilya satışı için de değerlendirmektedir. Biraz yaratıcılık ile siz de Sevgililer Günü’nde ürün ve hizmetlerinizi müşterileriniz için cazip bir hale getirebilirsiniz.

Peki e-ticaret sitenizi Sevgililer Günü’ne nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sevgililer Günü’ne Özel Sayfa Tasarımı

Sevgililer Günü sayfa tasarımı için web sitenize biraz renk vermekten korkmayın! Özel bir şablon ve kırmızı renk ağırlıklı tasarımlar Sevgililer Günü temalı sayfanızı daha ilgi çekici bir hale getirecektir. Ayrıca, kullanabileceğiniz kalp ve çiçek tasarımları alışveriş yapanlar için oldukça sevimli bir görüntü oluşturabilir ve keyifli bir alışveriş deneyimi sunabilir.

Banner Tasarımı ve Kullanımı

Ana sayfanızda ya da kategori sayfalarınızda kullanabileceğiniz özenle hazırlanmış bannerlar, ziyaretçilerinizin ilgisini çekerek tıklama hissi uyandıracaktır.

Sattığınız ürünler için Sevgililer Günü’ne özel indirim kodları ya da ücretsiz kargo fırsatları bilgilerini içeren bir banner kullanımı web sitenizi daha çekici bir hale getirebilir ve daha fazla satış yapmanıza yardımcı olabilir.

Pop-up ve Çıkış Teklifi Kullanımı

Pop-up adı verilen küçük pencereler, dikkat çekmeye ve site ziyaretçilerini harekete geçirmeye ikna eden oldukça yararlı bir özelliktir. Sevgililer Günü için satışları arttırmaya yardımcı olan pazarlama stratejilerinden biri de pop-up kullanımıdır.

Müşterilere sayfadan ayrılmadan önce indirim fırsatı sunan çeşitli pop-up’lar bu özel günde benzersiz satış teklifleriniz için tamamlayıcı bir yöntem haline gelebilir.

Ürünlerinizi Sevgililer Günü’ne Hazırlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Web sitenizin yanı sıra ürünlerinizi de Sevgililer Günü’ne özel daha çekici hale getirebilirsiniz. Ürünlerinizi bu özel güne hazırlamak için kullanabileceğiniz bazı yöntemler şunlardır;

Ürün Görsellerini Özelleştirmek

Görsellik neredeyse tüm müşteriler için büyük bir önem taşımaktadır. Sitenizde bulunan ürün görselleri Sevgililer Günü temalı olarak yeniden tasarlanırsa mevcut ve potansiyel müşterileriniz bu ürünün hediye almaya değer bir ürün olduğunu düşünebilir. Ürün görsellerinde kullanacağınız canlı renkler, mum ışıkları ya da romantik bir tema, satış potansiyelinizi büyük oranda artıracaktır.

Ürün Kampanyaları Düzenlemek

Ekibinizde bulunan uzmanlarınız ile birlikte Sevgililer Günü’ne özel bir kampanya kurgusu yaratabilirsiniz. Bu özel gün için uygun olacağını düşündüğünüz ürünlere ek indirimler tanımlamak kullanıcıyı satışa daha kolay ikna etmenize yardımcı olabilir. Benzer şekilde, genel bir kupon kodu oluşturmak da faydalı olacaktır.

Bundle Paketler Hazırlamak

Birden fazla ürünü bir paket halinde satışa sunmayı amaçlayan bundle paketler, Sevgililer Günü kampanyaları için sıkça tercih edilen bir yöntemdir. Satın alma karar sürecini kısaltan ve karlılığı artıran bundle paketler müşterileriniz için de oldukça ilgi çekici olabilir.

Örneğin, web sitenizde satışa sunulan bir mum tek başına hediye gibi görünmeyebilir. Bu nedenle; şık ve romantik görünümlü bir sepet içinde mum, kokulu sabun ve parfüm gibi farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirip paketlerseniz Sevgililer Günü için satış oranı yüksek çekici bir bundle paket elde etmiş olursunuz.

Ürünlerde Detaylı Görsel ve Video Kullanımı

Tek bir ürün görseli bile ihtiyacımız olan bilgiyi bize verebilir. E-ticarette detaylı görsel ve video kullanımı, sadece özel gün kampanyalarında değil her daim dikkat etmeniz gereken bir unsurdur. E-ticaretin bir cilvesi olan görmeden satın almak tüketicileri zaman zaman hayal kırıklığına uğratabilir. Bu nedenle ürünlerinize kaliteli, doğru ve ürün detaylarını barındıran görsel ve videolar eklemeniz faydalıdır.

Müşterilerinize Ufak Hediyeler Göndermek

Sevgililer Günü’ne özel olarak, sipariş paketinin içine ufak kalpler ya da gül yaprakları yerleştirebilirsiniz. Sizden alınan ürün, yüksek ihtimalle bir başkasına hediye edileceği için üzerine düşüncelerini yazabilecekleri bir not kartı ekleyebilirsiniz. Ya da sipariş ile birlikte göndereceğiniz bir adet çiçek bile müşterilerinizi daha çok memnun edecektir. Bu sayede hem müşteri memnuniyetini hem de müşterinizin sizden tekrar alışveriş yapma şansını artırabilirsiniz.

Sevgililer Günü Kampanyanızı Nasıl Duyurabilirsiniz?

İyi planlanmış e-posta pazarlamaları, sosyal medya reklamları, insanlara doğrudan hitap edecek bir hikaye, indirimler ve aşk temalı kampanyalar, e-ticaret sitenizin Sevgililer Günü iletişimi esnasında kullanabileceğiniz yöntemlerden bazılarıdır.

Google ve Sosyal Medya Reklamları

Google ve sosyal medya reklamları e-ticaret sitenize Sevgililer Günü’nde daha çok potansiyel müşteri çekmek için harika bir yol olabilir! Ayrıca, promosyon ve indirimlerinizi sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak daha geniş kitlelere erişebilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları sayesinde hediye arayışında olan potansiyel müşterileri sitenize çekebilirsiniz. Dilerseniz de IdeaSoft’un Akıllı Reklam Otomasyonu OtoPilot ile Sevgililer Günü alışveriş reklamlarınızı tek tıkla oluşturabilirsiniz. OtoPilot, sizler için Google Ads ve Merchant Center hesaplarınızı kurarak ürünlerinizi otomatik olarak Google Merchant Center’a aktarıp reklamlarınızı yayına alır ve optimize eder.

E-mail Pazarlaması ile Kupon veya İndirimlerin Duyurulması

E-ticarette satın alma oranlarını artırmak için indirim kodu içeren duyurular oluşturmak potansiyel müşterileri satın almaya teşvik etmektedir. Özel ürünlerinizi ve kampanyalarınızı e-posta abonelerinize duyurarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz.

14 Şubat’tan birkaç hafta önce abonelerinizi özel hissettiren ve çeşitli görsellerle süslenmiş bir e-posta pazarlama kampanyası yürütmeye başlayabilirsiniz. E-posta pazarlaması yöntemi ile Sevgililer Günü’ne özel indirim fırsatlarından bahsedebilir ve abonelerinize özel promosyon kodu gönderebilirsiniz.

Bunlara da Dikkat Etmenizde Fayda Var…

Yalnızca özenle oluşturulmuş bir web sitesi tasarımı ya da ürün görselleri Sevgililer Günü’nde satış oranlarını artırmaya yetmeyecektir. E-ticaret sitenizi Sevgililer Günü’ne hazırlarken mutlaka sevkiyat durumunuzu ve ürün stok bilgilerinizi de kontrol etmeniz gerekmektedir.

Ürünlerin Stok Durumu

Web sitenizde bulunan ürünlerin stok dışı olması müşterilerin farklı e-ticaret sitelerine yönelmesine ve kazancınızın azalması anlamına da gelecektir. Bu tarz özel günlerden önce talep edilen ürünlerinizi stoklamanız faydalı olacaktır.

Ürünlerin hem stok dışı olması hem de bunun gösterilmemesi müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyecektir. Bu durumda sipariş edilen ürün çok yüksek ihtimalle Sevgililer Günü’nden sonra teslim edilecek ve müşterinin gözünde değeri azalacaktır. Hatta müşterilerinizi kaybedebilir ve kötü bir marka imajı çizebilirsiniz.

Hızlı Paketleme ve Kargo Süreci

Sevgililer Günü’nde vermek için hediye alan bir kişiye siparişini 16 Şubat’ta teslim etmek oldukça kötü bir deneyim olarak sonuçlanabilir. Bu nedenle, pek çok e-ticaret kullanıcısında olan bu endişe satın alma davranışlarını olumsuz şekilde etkileyebilmektedir.

Bir önceki başlıkta ele aldığımız stok durumu, paketleme ve kargo süreçlerini de etkilemektedir. Kargo kaynaklı gecikmelerin dışında, paketleme aşamasını hızlı tamamlamak ürünün kullanıcıya teslimini hızlandıracaktır.

Kargo teslimat sürelerine direkt olarak müdahale edemeseniz bile 14 Şubat’a özel erken teslimat seçenekleri sunarak, müşterilerinizden hızlı kargo için ek teslimat ücreti talep edebilirsiniz.

Detaylı Ürün Bilgileri

Detaylı ürün açıklamaları eklemek her daim satışa yardımcı olan unsurlardan biridir. Sattığınız ürünün özellikleri, boyutu, rengi ve kullanım amacı gibi bilgiler müşterilerinizin neden o ürünü almaları gerektiğinin cevabını verebilir nitelikte olmalıdır. Sevgililer Günü kampanyasından önce ürün açıklamalarının yeterli ve doğru olduğundan emin olmanız faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin