fbpx

E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?

28 Ocak 2021
Markethinkers

Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır.

İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda e-ticaret siteleri için de büyük bir önem taşımaktadır. Her sene daha fazla harcama yapılan bu özel günü siz de e-ticaret siteniz için muhteşem bir fırsata çevirebilirsiniz!

E-ticaret Sitenizi Sevgililer Günü’ne Hazırlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Sevgililer Günü’nü markanız için bir satış fırsatına dönüştürmek için ürün portfoyünüzün pek önemi yoktur. Örneğin bazı markalar Sevgililer Günü’nü araba, mutfak ürünleri ya da mobilya satışı için de değerlendirmektedir. Biraz yaratıcılık ile siz de Sevgililer Günü’nde ürün ve hizmetlerinizi müşterileriniz için cazip bir hale getirebilirsiniz.

Peki e-ticaret sitenizi Sevgililer Günü’ne nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sevgililer Günü’ne Özel Sayfa Tasarımı

Sevgililer Günü sayfa tasarımı için web sitenize biraz renk vermekten korkmayın! Özel bir şablon ve kırmızı renk ağırlıklı tasarımlar Sevgililer Günü temalı sayfanızı daha ilgi çekici bir hale getirecektir. Ayrıca, kullanabileceğiniz kalp ve çiçek tasarımları alışveriş yapanlar için oldukça sevimli bir görüntü oluşturabilir ve keyifli bir alışveriş deneyimi sunabilir.

Banner Tasarımı ve Kullanımı

Ana sayfanızda ya da kategori sayfalarınızda kullanabileceğiniz özenle hazırlanmış bannerlar, ziyaretçilerinizin ilgisini çekerek tıklama hissi uyandıracaktır.

Sattığınız ürünler için Sevgililer Günü’ne özel indirim kodları ya da ücretsiz kargo fırsatları bilgilerini içeren bir banner kullanımı web sitenizi daha çekici bir hale getirebilir ve daha fazla satış yapmanıza yardımcı olabilir.

Pop-up ve Çıkış Teklifi Kullanımı

Pop-up adı verilen küçük pencereler, dikkat çekmeye ve site ziyaretçilerini harekete geçirmeye ikna eden oldukça yararlı bir özelliktir. Sevgililer Günü için satışları arttırmaya yardımcı olan pazarlama stratejilerinden biri de pop-up kullanımıdır.

Müşterilere sayfadan ayrılmadan önce indirim fırsatı sunan çeşitli pop-up’lar bu özel günde benzersiz satış teklifleriniz için tamamlayıcı bir yöntem haline gelebilir.

Ürünlerinizi Sevgililer Günü’ne Hazırlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Web sitenizin yanı sıra ürünlerinizi de Sevgililer Günü’ne özel daha çekici hale getirebilirsiniz. Ürünlerinizi bu özel güne hazırlamak için kullanabileceğiniz bazı yöntemler şunlardır;

Ürün Görsellerini Özelleştirmek

Görsellik neredeyse tüm müşteriler için büyük bir önem taşımaktadır. Sitenizde bulunan ürün görselleri Sevgililer Günü temalı olarak yeniden tasarlanırsa mevcut ve potansiyel müşterileriniz bu ürünün hediye almaya değer bir ürün olduğunu düşünebilir. Ürün görsellerinde kullanacağınız canlı renkler, mum ışıkları ya da romantik bir tema, satış potansiyelinizi büyük oranda artıracaktır.

Ürün Kampanyaları Düzenlemek

Ekibinizde bulunan uzmanlarınız ile birlikte Sevgililer Günü’ne özel bir kampanya kurgusu yaratabilirsiniz. Bu özel gün için uygun olacağını düşündüğünüz ürünlere ek indirimler tanımlamak kullanıcıyı satışa daha kolay ikna etmenize yardımcı olabilir. Benzer şekilde, genel bir kupon kodu oluşturmak da faydalı olacaktır.

Bundle Paketler Hazırlamak

Birden fazla ürünü bir paket halinde satışa sunmayı amaçlayan bundle paketler, Sevgililer Günü kampanyaları için sıkça tercih edilen bir yöntemdir. Satın alma karar sürecini kısaltan ve karlılığı artıran bundle paketler müşterileriniz için de oldukça ilgi çekici olabilir.

Örneğin, web sitenizde satışa sunulan bir mum tek başına hediye gibi görünmeyebilir. Bu nedenle; şık ve romantik görünümlü bir sepet içinde mum, kokulu sabun ve parfüm gibi farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirip paketlerseniz Sevgililer Günü için satış oranı yüksek çekici bir bundle paket elde etmiş olursunuz.

Ürünlerde Detaylı Görsel ve Video Kullanımı

Tek bir ürün görseli bile ihtiyacımız olan bilgiyi bize verebilir. E-ticarette detaylı görsel ve video kullanımı, sadece özel gün kampanyalarında değil her daim dikkat etmeniz gereken bir unsurdur. E-ticaretin bir cilvesi olan görmeden satın almak tüketicileri zaman zaman hayal kırıklığına uğratabilir. Bu nedenle ürünlerinize kaliteli, doğru ve ürün detaylarını barındıran görsel ve videolar eklemeniz faydalıdır.

Müşterilerinize Ufak Hediyeler Göndermek

Sevgililer Günü’ne özel olarak, sipariş paketinin içine ufak kalpler ya da gül yaprakları yerleştirebilirsiniz. Sizden alınan ürün, yüksek ihtimalle bir başkasına hediye edileceği için üzerine düşüncelerini yazabilecekleri bir not kartı ekleyebilirsiniz. Ya da sipariş ile birlikte göndereceğiniz bir adet çiçek bile müşterilerinizi daha çok memnun edecektir. Bu sayede hem müşteri memnuniyetini hem de müşterinizin sizden tekrar alışveriş yapma şansını artırabilirsiniz.

Sevgililer Günü Kampanyanızı Nasıl Duyurabilirsiniz?

İyi planlanmış e-posta pazarlamaları, sosyal medya reklamları, insanlara doğrudan hitap edecek bir hikaye, indirimler ve aşk temalı kampanyalar, e-ticaret sitenizin Sevgililer Günü iletişimi esnasında kullanabileceğiniz yöntemlerden bazılarıdır.

Google ve Sosyal Medya Reklamları

Google ve sosyal medya reklamları e-ticaret sitenize Sevgililer Günü’nde daha çok potansiyel müşteri çekmek için harika bir yol olabilir! Ayrıca, promosyon ve indirimlerinizi sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak daha geniş kitlelere erişebilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları sayesinde hediye arayışında olan potansiyel müşterileri sitenize çekebilirsiniz. Dilerseniz de IdeaSoft’un Akıllı Reklam Otomasyonu OtoPilot ile Sevgililer Günü alışveriş reklamlarınızı tek tıkla oluşturabilirsiniz. OtoPilot, sizler için Google Ads ve Merchant Center hesaplarınızı kurarak ürünlerinizi otomatik olarak Google Merchant Center’a aktarıp reklamlarınızı yayına alır ve optimize eder.

E-mail Pazarlaması ile Kupon veya İndirimlerin Duyurulması

E-ticarette satın alma oranlarını artırmak için indirim kodu içeren duyurular oluşturmak potansiyel müşterileri satın almaya teşvik etmektedir. Özel ürünlerinizi ve kampanyalarınızı e-posta abonelerinize duyurarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz.

14 Şubat’tan birkaç hafta önce abonelerinizi özel hissettiren ve çeşitli görsellerle süslenmiş bir e-posta pazarlama kampanyası yürütmeye başlayabilirsiniz. E-posta pazarlaması yöntemi ile Sevgililer Günü’ne özel indirim fırsatlarından bahsedebilir ve abonelerinize özel promosyon kodu gönderebilirsiniz.

Bunlara da Dikkat Etmenizde Fayda Var…

Yalnızca özenle oluşturulmuş bir web sitesi tasarımı ya da ürün görselleri Sevgililer Günü’nde satış oranlarını artırmaya yetmeyecektir. E-ticaret sitenizi Sevgililer Günü’ne hazırlarken mutlaka sevkiyat durumunuzu ve ürün stok bilgilerinizi de kontrol etmeniz gerekmektedir.

Ürünlerin Stok Durumu

Web sitenizde bulunan ürünlerin stok dışı olması müşterilerin farklı e-ticaret sitelerine yönelmesine ve kazancınızın azalması anlamına da gelecektir. Bu tarz özel günlerden önce talep edilen ürünlerinizi stoklamanız faydalı olacaktır.

Ürünlerin hem stok dışı olması hem de bunun gösterilmemesi müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyecektir. Bu durumda sipariş edilen ürün çok yüksek ihtimalle Sevgililer Günü’nden sonra teslim edilecek ve müşterinin gözünde değeri azalacaktır. Hatta müşterilerinizi kaybedebilir ve kötü bir marka imajı çizebilirsiniz.

Hızlı Paketleme ve Kargo Süreci

Sevgililer Günü’nde vermek için hediye alan bir kişiye siparişini 16 Şubat’ta teslim etmek oldukça kötü bir deneyim olarak sonuçlanabilir. Bu nedenle, pek çok e-ticaret kullanıcısında olan bu endişe satın alma davranışlarını olumsuz şekilde etkileyebilmektedir.

Bir önceki başlıkta ele aldığımız stok durumu, paketleme ve kargo süreçlerini de etkilemektedir. Kargo kaynaklı gecikmelerin dışında, paketleme aşamasını hızlı tamamlamak ürünün kullanıcıya teslimini hızlandıracaktır.

Kargo teslimat sürelerine direkt olarak müdahale edemeseniz bile 14 Şubat’a özel erken teslimat seçenekleri sunarak, müşterilerinizden hızlı kargo için ek teslimat ücreti talep edebilirsiniz.

Detaylı Ürün Bilgileri

Detaylı ürün açıklamaları eklemek her daim satışa yardımcı olan unsurlardan biridir. Sattığınız ürünün özellikleri, boyutu, rengi ve kullanım amacı gibi bilgiler müşterilerinizin neden o ürünü almaları gerektiğinin cevabını verebilir nitelikte olmalıdır. Sevgililer Günü kampanyasından önce ürün açıklamalarının yeterli ve doğru olduğundan emin olmanız faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan