E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?

28 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?

Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır.

İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda e-ticaret siteleri için de büyük bir önem taşımaktadır. Her sene daha fazla harcama yapılan bu özel günü siz de e-ticaret siteniz için muhteşem bir fırsata çevirebilirsiniz!

E-ticaret Sitenizi Sevgililer Günü’ne Hazırlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Sevgililer Günü’nü markanız için bir satış fırsatına dönüştürmek için ürün portfoyünüzün pek önemi yoktur. Örneğin bazı markalar Sevgililer Günü’nü araba, mutfak ürünleri ya da mobilya satışı için de değerlendirmektedir. Biraz yaratıcılık ile siz de Sevgililer Günü’nde ürün ve hizmetlerinizi müşterileriniz için cazip bir hale getirebilirsiniz.

Peki e-ticaret sitenizi Sevgililer Günü’ne nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sevgililer Günü’ne Özel Sayfa Tasarımı

Sevgililer Günü sayfa tasarımı için web sitenize biraz renk vermekten korkmayın! Özel bir şablon ve kırmızı renk ağırlıklı tasarımlar Sevgililer Günü temalı sayfanızı daha ilgi çekici bir hale getirecektir. Ayrıca, kullanabileceğiniz kalp ve çiçek tasarımları alışveriş yapanlar için oldukça sevimli bir görüntü oluşturabilir ve keyifli bir alışveriş deneyimi sunabilir.

Banner Tasarımı ve Kullanımı

Ana sayfanızda ya da kategori sayfalarınızda kullanabileceğiniz özenle hazırlanmış bannerlar, ziyaretçilerinizin ilgisini çekerek tıklama hissi uyandıracaktır.

Sattığınız ürünler için Sevgililer Günü’ne özel indirim kodları ya da ücretsiz kargo fırsatları bilgilerini içeren bir banner kullanımı web sitenizi daha çekici bir hale getirebilir ve daha fazla satış yapmanıza yardımcı olabilir.

Pop-up ve Çıkış Teklifi Kullanımı

Pop-up adı verilen küçük pencereler, dikkat çekmeye ve site ziyaretçilerini harekete geçirmeye ikna eden oldukça yararlı bir özelliktir. Sevgililer Günü için satışları arttırmaya yardımcı olan pazarlama stratejilerinden biri de pop-up kullanımıdır.

Müşterilere sayfadan ayrılmadan önce indirim fırsatı sunan çeşitli pop-up’lar bu özel günde benzersiz satış teklifleriniz için tamamlayıcı bir yöntem haline gelebilir.

Ürünlerinizi Sevgililer Günü’ne Hazırlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Web sitenizin yanı sıra ürünlerinizi de Sevgililer Günü’ne özel daha çekici hale getirebilirsiniz. Ürünlerinizi bu özel güne hazırlamak için kullanabileceğiniz bazı yöntemler şunlardır;

Ürün Görsellerini Özelleştirmek

Görsellik neredeyse tüm müşteriler için büyük bir önem taşımaktadır. Sitenizde bulunan ürün görselleri Sevgililer Günü temalı olarak yeniden tasarlanırsa mevcut ve potansiyel müşterileriniz bu ürünün hediye almaya değer bir ürün olduğunu düşünebilir. Ürün görsellerinde kullanacağınız canlı renkler, mum ışıkları ya da romantik bir tema, satış potansiyelinizi büyük oranda artıracaktır.

Ürün Kampanyaları Düzenlemek

Ekibinizde bulunan uzmanlarınız ile birlikte Sevgililer Günü’ne özel bir kampanya kurgusu yaratabilirsiniz. Bu özel gün için uygun olacağını düşündüğünüz ürünlere ek indirimler tanımlamak kullanıcıyı satışa daha kolay ikna etmenize yardımcı olabilir. Benzer şekilde, genel bir kupon kodu oluşturmak da faydalı olacaktır.

Bundle Paketler Hazırlamak

Birden fazla ürünü bir paket halinde satışa sunmayı amaçlayan bundle paketler, Sevgililer Günü kampanyaları için sıkça tercih edilen bir yöntemdir. Satın alma karar sürecini kısaltan ve karlılığı artıran bundle paketler müşterileriniz için de oldukça ilgi çekici olabilir.

Örneğin, web sitenizde satışa sunulan bir mum tek başına hediye gibi görünmeyebilir. Bu nedenle; şık ve romantik görünümlü bir sepet içinde mum, kokulu sabun ve parfüm gibi farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirip paketlerseniz Sevgililer Günü için satış oranı yüksek çekici bir bundle paket elde etmiş olursunuz.

Ürünlerde Detaylı Görsel ve Video Kullanımı

Tek bir ürün görseli bile ihtiyacımız olan bilgiyi bize verebilir. E-ticarette detaylı görsel ve video kullanımı, sadece özel gün kampanyalarında değil her daim dikkat etmeniz gereken bir unsurdur. E-ticaretin bir cilvesi olan görmeden satın almak tüketicileri zaman zaman hayal kırıklığına uğratabilir. Bu nedenle ürünlerinize kaliteli, doğru ve ürün detaylarını barındıran görsel ve videolar eklemeniz faydalıdır.

Müşterilerinize Ufak Hediyeler Göndermek

Sevgililer Günü’ne özel olarak, sipariş paketinin içine ufak kalpler ya da gül yaprakları yerleştirebilirsiniz. Sizden alınan ürün, yüksek ihtimalle bir başkasına hediye edileceği için üzerine düşüncelerini yazabilecekleri bir not kartı ekleyebilirsiniz. Ya da sipariş ile birlikte göndereceğiniz bir adet çiçek bile müşterilerinizi daha çok memnun edecektir. Bu sayede hem müşteri memnuniyetini hem de müşterinizin sizden tekrar alışveriş yapma şansını artırabilirsiniz.

Sevgililer Günü Kampanyanızı Nasıl Duyurabilirsiniz?

İyi planlanmış e-posta pazarlamaları, sosyal medya reklamları, insanlara doğrudan hitap edecek bir hikaye, indirimler ve aşk temalı kampanyalar, e-ticaret sitenizin Sevgililer Günü iletişimi esnasında kullanabileceğiniz yöntemlerden bazılarıdır.

Google ve Sosyal Medya Reklamları

Google ve sosyal medya reklamları e-ticaret sitenize Sevgililer Günü’nde daha çok potansiyel müşteri çekmek için harika bir yol olabilir! Ayrıca, promosyon ve indirimlerinizi sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak daha geniş kitlelere erişebilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları sayesinde hediye arayışında olan potansiyel müşterileri sitenize çekebilirsiniz. Dilerseniz de IdeaSoft’un Akıllı Reklam Otomasyonu OtoPilot ile Sevgililer Günü alışveriş reklamlarınızı tek tıkla oluşturabilirsiniz. OtoPilot, sizler için Google Ads ve Merchant Center hesaplarınızı kurarak ürünlerinizi otomatik olarak Google Merchant Center’a aktarıp reklamlarınızı yayına alır ve optimize eder.

E-mail Pazarlaması ile Kupon veya İndirimlerin Duyurulması

E-ticarette satın alma oranlarını artırmak için indirim kodu içeren duyurular oluşturmak potansiyel müşterileri satın almaya teşvik etmektedir. Özel ürünlerinizi ve kampanyalarınızı e-posta abonelerinize duyurarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz.

14 Şubat’tan birkaç hafta önce abonelerinizi özel hissettiren ve çeşitli görsellerle süslenmiş bir e-posta pazarlama kampanyası yürütmeye başlayabilirsiniz. E-posta pazarlaması yöntemi ile Sevgililer Günü’ne özel indirim fırsatlarından bahsedebilir ve abonelerinize özel promosyon kodu gönderebilirsiniz.

Bunlara da Dikkat Etmenizde Fayda Var…

Yalnızca özenle oluşturulmuş bir web sitesi tasarımı ya da ürün görselleri Sevgililer Günü’nde satış oranlarını artırmaya yetmeyecektir. E-ticaret sitenizi Sevgililer Günü’ne hazırlarken mutlaka sevkiyat durumunuzu ve ürün stok bilgilerinizi de kontrol etmeniz gerekmektedir.

Ürünlerin Stok Durumu

Web sitenizde bulunan ürünlerin stok dışı olması müşterilerin farklı e-ticaret sitelerine yönelmesine ve kazancınızın azalması anlamına da gelecektir. Bu tarz özel günlerden önce talep edilen ürünlerinizi stoklamanız faydalı olacaktır.

Ürünlerin hem stok dışı olması hem de bunun gösterilmemesi müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyecektir. Bu durumda sipariş edilen ürün çok yüksek ihtimalle Sevgililer Günü’nden sonra teslim edilecek ve müşterinin gözünde değeri azalacaktır. Hatta müşterilerinizi kaybedebilir ve kötü bir marka imajı çizebilirsiniz.

Hızlı Paketleme ve Kargo Süreci

Sevgililer Günü’nde vermek için hediye alan bir kişiye siparişini 16 Şubat’ta teslim etmek oldukça kötü bir deneyim olarak sonuçlanabilir. Bu nedenle, pek çok e-ticaret kullanıcısında olan bu endişe satın alma davranışlarını olumsuz şekilde etkileyebilmektedir.

Bir önceki başlıkta ele aldığımız stok durumu, paketleme ve kargo süreçlerini de etkilemektedir. Kargo kaynaklı gecikmelerin dışında, paketleme aşamasını hızlı tamamlamak ürünün kullanıcıya teslimini hızlandıracaktır.

Kargo teslimat sürelerine direkt olarak müdahale edemeseniz bile 14 Şubat’a özel erken teslimat seçenekleri sunarak, müşterilerinizden hızlı kargo için ek teslimat ücreti talep edebilirsiniz.

Detaylı Ürün Bilgileri

Detaylı ürün açıklamaları eklemek her daim satışa yardımcı olan unsurlardan biridir. Sattığınız ürünün özellikleri, boyutu, rengi ve kullanım amacı gibi bilgiler müşterilerinizin neden o ürünü almaları gerektiğinin cevabını verebilir nitelikte olmalıdır. Sevgililer Günü kampanyasından önce ürün açıklamalarının yeterli ve doğru olduğundan emin olmanız faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin