fbpx

E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?

19 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz. Ancak bundan sonraki süreç, ürünlerinizi satıp kara geçebilmeniz için çok daha önemli.

İşin teknik kısımları bittikten sonra, artık satış yapmak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak ve şirket kültürünüzü oluşturmak için çalışmalar yapmaya başlamanız gerekiyor. İşin başlangıcında bir iş planı oluşturmak ve stratejiler geliştirmek aslında oldukça önemli; fakat bu aşamayı atlayanlar için bu rehberimizde bir takım ipuçları vereceğiz.

E-ticaret sitenizin açılmasının ardından asıl mesainiz başlar ve bu sürece hazır olmanız çok önemlidir. Bu süreçte bazı araştırmalar ve testler yapmanız gerekecek. Şimdi detaylı bir şekilde bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiğiniz üzerinde duralım.

Sabırlı olun

Öncelikle sabırlı olmanız gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi açtığınız gibi sitenize satışlar gelmeye başlamayacak. İlk başta satış yapmadan belli bir süreç geçirebilirsiniz. Fakat bu sizi yıldırmamalı; çünkü e-ticaret alanında rekabet oldukça yüksek ve sizin de bu rekabette başarılı olabilmeniz için sabırlı olmanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçe oluşturun

Sitenizin SEO kurgusunu ne kadar iyi yaparsanız yapın, organik trafik haricinde de bazı kitlelere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırmanız gerekiyor. Bu nedenle de pazarlama ve reklam çalışmalarına ihtiyacınız olacak.

Online ve offline kanallarda farklı reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz ve bunun için de belli bir bütçeniz olması gerekiyor. Elinizdeki sermayeden, bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

Hangi sosyal mecralarda yer alacağınıza karar verin

Her firmanın hedef kitlesi farklıdır ve bu hedef kitleler farklı sosyal mecralarda yer almaktadır. Bu nedenle öncelikle hedef kitlenizin daha çok aktif olduğu sosyal mecraları belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle, ilk önceliğinizi bu platformalara vererek, markanızla ilgilenecek kişilere daha kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda, hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda vakit kaybetmemiş ve iş gücünüzü dağıtmamış olursunuz.

Google Adwords kampanyalarını araştırın

E-ticaret firmaları için Google Adwords oldukça verimli bir reklam aracıdır. Google üzerindeki arama sonuçları ile internet sitenize trafik çekebilir, markanızın ismini duyurabilir, iletişim kanallarınızı gösterebilir ve en önemlisi ürünlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Bu nedenle de Adwords kampanyaları hakkında bilgi edinmeniz ve bu kanala belli bir bütçe ayırmanız sizin yararınıza olacaktır.

Reklam ve pazarlama bütçenizi iyi planlayın

Bu çalışmalar için ayırdığınız bütçeyi iyi bir şekilde planlamanız gerekiyor. Adwords, sosyal medya reklamları ve offline mecra reklamları için bir pazarlama planı oluşturmanız ve bu plan dahilinde her bir kanal için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyacınız olduğunu belirlemelisiniz.

Bütçenizi iyi planlamanız, uzun vadede elinizdeki parayı daha iyi yönetmenizi sağlar. Bunun yanı sıra elinizdeki parayı nasıl harcayacağınızı da görmüş olursunuz.

İçerik pazarlama çalışmaları yapmaya başlayın

İçerik pazarlama dediğimizde sadece blog yazıları yazmak aklınıza gelmesin. Sosyal medya paylaşımlarınız için de farklı içerikler hazırlamanız gerekecek.

Sadece ürün ve kampanya paylaşımı yaparak, sadık bir takipçi kitlesine ulaşmanız biraz zor. Bu nedenle de farklı içerik türleri ile etkileşim yaratmalısınız.

Siteniz yeni açıldığı için, alan adı otoritesi düşük olacaktır. Bu nedenle de arama sonuçlarında rakiplerinizin gerisinde kalabilirsiniz. Bu durumu değiştirmek için internet siteniz için blog içerikleri üretebilirsiniz. Arama sorgularına yanıt veren, SEO kurgusu yapılmış, kaliteli blog içerikleri alan adı otoritenizi artırmanızı sağlayacaktır. Böylelikle Google aramalarında daha üst sıralarda görünmeye başlayarak, daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam geri dönüşümlerinizi ölçümleyin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonraki ilk çeyrekte (3 aylık dönem) yaptığınız tüm pazarlama ve satış verilerinizi analiz etmeniz oldukça önemli. Bu analizleri aylık olarak da yapabilirsiniz.

Bu ölçümlemeleri yaptığınızda, hangi kanallardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı görebilirsiniz. Size getirisi olan kanallar üzerinde daha fazla yoğunlaşabilir ve geri dönüşümü az olan kanallara yatırımlarınızı azaltabilirsiniz.

Müşteri destek hizmetinizi geliştirin

İlk başlangıçta çok fazla müşteriniz olmayabilir ve bu nedenle de müşterilerinizle iyi iletişim kuruyor olabilirsiniz; ancak müşteri sayınızın artması destek hizmetinizin kalitesini düşürebilir. Bu sorunla karşılaşmadan önce müşteri desteği konusunda bazı ön çalışmalar yapmalısınız.

Eğer bir ekibiniz varsa, onları bu konuda bilgilendirip, eğitmelisiniz. Müşterilere nasıl yaklaşacakları, nasıl bir dil kullanacakları, sorunları çözmek için ne tür insiyatifler alacaklarını onlara söylemeniz gerekiyor. Bu çalışmaları bir doküman üzerinde kaydederek, müşteri destek hizmetinizi standart bir protokole döndürebilirsiniz. Böylelikle ekibiniz büyüdüğünde, eğitim sürecini kolaylaştırmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan