E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?

19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?

E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz. Ancak bundan sonraki süreç, ürünlerinizi satıp kara geçebilmeniz için çok daha önemli.

İşin teknik kısımları bittikten sonra, artık satış yapmak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak ve şirket kültürünüzü oluşturmak için çalışmalar yapmaya başlamanız gerekiyor. İşin başlangıcında bir iş planı oluşturmak ve stratejiler geliştirmek aslında oldukça önemli; fakat bu aşamayı atlayanlar için bu rehberimizde bir takım ipuçları vereceğiz.

E-ticaret sitenizin açılmasının ardından asıl mesainiz başlar ve bu sürece hazır olmanız çok önemlidir. Bu süreçte bazı araştırmalar ve testler yapmanız gerekecek. Şimdi detaylı bir şekilde bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiğiniz üzerinde duralım.

Sabırlı olun

Öncelikle sabırlı olmanız gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi açtığınız gibi sitenize satışlar gelmeye başlamayacak. İlk başta satış yapmadan belli bir süreç geçirebilirsiniz. Fakat bu sizi yıldırmamalı; çünkü e-ticaret alanında rekabet oldukça yüksek ve sizin de bu rekabette başarılı olabilmeniz için sabırlı olmanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçe oluşturun

Sitenizin SEO kurgusunu ne kadar iyi yaparsanız yapın, organik trafik haricinde de bazı kitlelere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırmanız gerekiyor. Bu nedenle de pazarlama ve reklam çalışmalarına ihtiyacınız olacak.

Online ve offline kanallarda farklı reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz ve bunun için de belli bir bütçeniz olması gerekiyor. Elinizdeki sermayeden, bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

Hangi sosyal mecralarda yer alacağınıza karar verin

Her firmanın hedef kitlesi farklıdır ve bu hedef kitleler farklı sosyal mecralarda yer almaktadır. Bu nedenle öncelikle hedef kitlenizin daha çok aktif olduğu sosyal mecraları belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle, ilk önceliğinizi bu platformalara vererek, markanızla ilgilenecek kişilere daha kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda, hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda vakit kaybetmemiş ve iş gücünüzü dağıtmamış olursunuz.

Google Adwords kampanyalarını araştırın

E-ticaret firmaları için Google Adwords oldukça verimli bir reklam aracıdır. Google üzerindeki arama sonuçları ile internet sitenize trafik çekebilir, markanızın ismini duyurabilir, iletişim kanallarınızı gösterebilir ve en önemlisi ürünlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Bu nedenle de Adwords kampanyaları hakkında bilgi edinmeniz ve bu kanala belli bir bütçe ayırmanız sizin yararınıza olacaktır.

Reklam ve pazarlama bütçenizi iyi planlayın

Bu çalışmalar için ayırdığınız bütçeyi iyi bir şekilde planlamanız gerekiyor. Adwords, sosyal medya reklamları ve offline mecra reklamları için bir pazarlama planı oluşturmanız ve bu plan dahilinde her bir kanal için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyacınız olduğunu belirlemelisiniz.

Bütçenizi iyi planlamanız, uzun vadede elinizdeki parayı daha iyi yönetmenizi sağlar. Bunun yanı sıra elinizdeki parayı nasıl harcayacağınızı da görmüş olursunuz.

İçerik pazarlama çalışmaları yapmaya başlayın

İçerik pazarlama dediğimizde sadece blog yazıları yazmak aklınıza gelmesin. Sosyal medya paylaşımlarınız için de farklı içerikler hazırlamanız gerekecek.

Sadece ürün ve kampanya paylaşımı yaparak, sadık bir takipçi kitlesine ulaşmanız biraz zor. Bu nedenle de farklı içerik türleri ile etkileşim yaratmalısınız.

Siteniz yeni açıldığı için, alan adı otoritesi düşük olacaktır. Bu nedenle de arama sonuçlarında rakiplerinizin gerisinde kalabilirsiniz. Bu durumu değiştirmek için internet siteniz için blog içerikleri üretebilirsiniz. Arama sorgularına yanıt veren, SEO kurgusu yapılmış, kaliteli blog içerikleri alan adı otoritenizi artırmanızı sağlayacaktır. Böylelikle Google aramalarında daha üst sıralarda görünmeye başlayarak, daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam geri dönüşümlerinizi ölçümleyin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonraki ilk çeyrekte (3 aylık dönem) yaptığınız tüm pazarlama ve satış verilerinizi analiz etmeniz oldukça önemli. Bu analizleri aylık olarak da yapabilirsiniz.

Bu ölçümlemeleri yaptığınızda, hangi kanallardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı görebilirsiniz. Size getirisi olan kanallar üzerinde daha fazla yoğunlaşabilir ve geri dönüşümü az olan kanallara yatırımlarınızı azaltabilirsiniz.

Müşteri destek hizmetinizi geliştirin

İlk başlangıçta çok fazla müşteriniz olmayabilir ve bu nedenle de müşterilerinizle iyi iletişim kuruyor olabilirsiniz; ancak müşteri sayınızın artması destek hizmetinizin kalitesini düşürebilir. Bu sorunla karşılaşmadan önce müşteri desteği konusunda bazı ön çalışmalar yapmalısınız.

Eğer bir ekibiniz varsa, onları bu konuda bilgilendirip, eğitmelisiniz. Müşterilere nasıl yaklaşacakları, nasıl bir dil kullanacakları, sorunları çözmek için ne tür insiyatifler alacaklarını onlara söylemeniz gerekiyor. Bu çalışmaları bir doküman üzerinde kaydederek, müşteri destek hizmetinizi standart bir protokole döndürebilirsiniz. Böylelikle ekibiniz büyüdüğünde, eğitim sürecini kolaylaştırmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin