E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?

19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz. Ancak bundan sonraki süreç, ürünlerinizi satıp kara geçebilmeniz için çok daha önemli. İşin teknik kısımları bittikten sonra, artık satış yapmak, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak ve şirket kültürünüzü oluşturmak için çalışmalar yapmaya başlamanız gerekiyor. İşin başlangıcında bir iş planı oluşturmak ve stratejiler geliştirmek aslında oldukça önemli; fakat bu aşamayı atlayanlar için bu rehberimizde bir takım ipuçları vereceğiz. E-ticaret sitenizin açılmasının ardından asıl mesainiz başlar ve bu sürece hazır olmanız çok önemlidir. Bu süreçte bazı araştırmalar ve testler yapmanız gerekecek. Şimdi detaylı bir şekilde bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiğiniz üzerinde duralım.

Sabırlı olun

Öncelikle sabırlı olmanız gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi açtığınız gibi sitenize satışlar gelmeye başlamayacak. İlk başta satış yapmadan belli bir süreç geçirebilirsiniz. Fakat bu sizi yıldırmamalı; çünkü e-ticaret alanında rekabet oldukça yüksek ve sizin de bu rekabette başarılı olabilmeniz için sabırlı olmanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçe oluşturun

Sitenizin SEO kurgusunu ne kadar iyi yaparsanız yapın, organik trafik haricinde de bazı kitlelere ulaşarak, marka bilinirliğinizi artırmanız gerekiyor. Bu nedenle de pazarlama ve reklam çalışmalarına ihtiyacınız olacak. Online ve offline kanallarda farklı reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz ve bunun için de belli bir bütçeniz olması gerekiyor. Elinizdeki sermayeden, bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

Hangi sosyal mecralarda yer alacağınıza karar verin

Her firmanın hedef kitlesi farklıdır ve bu hedef kitleler farklı sosyal mecralarda yer almaktadır. Bu nedenle öncelikle hedef kitlenizin daha çok aktif olduğu sosyal mecraları belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle, ilk önceliğinizi bu platformalara vererek, markanızla ilgilenecek kişilere daha kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda, hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda vakit kaybetmemiş ve iş gücünüzü dağıtmamış olursunuz.

Google Adwords kampanyalarını araştırın

E-ticaret firmaları için Google Adwords oldukça verimli bir reklam aracıdır. Google üzerindeki arama sonuçları ile internet sitenize trafik çekebilir, markanızın ismini duyurabilir, iletişim kanallarınızı gösterebilir ve en önemlisi ürünlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu nedenle de Adwords kampanyaları hakkında bilgi edinmeniz ve bu kanala belli bir bütçe ayırmanız sizin yararınıza olacaktır.

Reklam ve pazarlama bütçenizi iyi planlayın

Bu çalışmalar için ayırdığınız bütçeyi iyi bir şekilde planlamanız gerekiyor. Adwords, sosyal medya reklamları ve offline mecra reklamları için bir pazarlama planı oluşturmanız ve bu plan dahilinde her bir kanal için ne kadarlık bir bütçeye ihtiyacınız olduğunu belirlemelisiniz. Bütçenizi iyi planlamanız, uzun vadede elinizdeki parayı daha iyi yönetmenizi sağlar. Bunun yanı sıra elinizdeki parayı nasıl harcayacağınızı da görmüş olursunuz.

İçerik pazarlama çalışmaları yapmaya başlayın

İçerik pazarlama dediğimizde sadece blog yazıları yazmak aklınıza gelmesin. Sosyal medya paylaşımlarınız için de farklı içerikler hazırlamanız gerekecek. Sadece ürün ve kampanya paylaşımı yaparak, sadık bir takipçi kitlesine ulaşmanız biraz zor. Bu nedenle de farklı içerik türleri ile etkileşim yaratmalısınız. Siteniz yeni açıldığı için, alan adı otoritesi düşük olacaktır. Bu nedenle de arama sonuçlarında rakiplerinizin gerisinde kalabilirsiniz. Bu durumu değiştirmek için internet siteniz için blog içerikleri üretebilirsiniz. Arama sorgularına yanıt veren, SEO kurgusu yapılmış, kaliteli blog içerikleri alan adı otoritenizi artırmanızı sağlayacaktır. Böylelikle Google aramalarında daha üst sıralarda görünmeye başlayarak, daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam geri dönüşümlerinizi ölçümleyin

E-ticaret sitenizi açtıktan sonraki ilk çeyrekte (3 aylık dönem) yaptığınız tüm pazarlama ve satış verilerinizi analiz etmeniz oldukça önemli. Bu analizleri aylık olarak da yapabilirsiniz. Bu ölçümlemeleri yaptığınızda, hangi kanallardan ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı görebilirsiniz. Size getirisi olan kanallar üzerinde daha fazla yoğunlaşabilir ve geri dönüşümü az olan kanallara yatırımlarınızı azaltabilirsiniz.

Müşteri destek hizmetinizi geliştirin

İlk başlangıçta çok fazla müşteriniz olmayabilir ve bu nedenle de müşterilerinizle iyi iletişim kuruyor olabilirsiniz; ancak müşteri sayınızın artması destek hizmetinizin kalitesini düşürebilir. Bu sorunla karşılaşmadan önce müşteri desteği konusunda bazı ön çalışmalar yapmalısınız. Eğer bir ekibiniz varsa, onları bu konuda bilgilendirip, eğitmelisiniz. Müşterilere nasıl yaklaşacakları, nasıl bir dil kullanacakları, sorunları çözmek için ne tür insiyatifler alacaklarını onlara söylemeniz gerekiyor. Bu çalışmaları bir doküman üzerinde kaydederek, müşteri destek hizmetinizi standart bir protokole döndürebilirsiniz. Böylelikle ekibiniz büyüdüğünde, eğitim sürecini kolaylaştırmış olursunuz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Türkiye’de faturalandırma ve vergilendirme ile ilgili süreçler, Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürütülür. GİB, ticari faaliyetlerin yasalara uygun bir şekilde...
7 Nisan 2022
Markethinkers
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın