E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak

1 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak

E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması lazım. Sonuçta bir şeyler satıyorsunuz ve potansiyel müşterilerinizi satın almaya teşvik edecek stratejiler bütünü ile uzun vadede başarı yakalayabilirsiniz. Bir de kısa vadede yakalanabilecek başarılar vardır. Anneler Günü gibi özel günlerin ve haftaların olduğu dönemlerde doğru stratejiler belirlemek, uzun vadeli planlarınıza kaynak yaratabilecek kısa vadeli başarılar elde etmenizi sağlar.

Anneler Günü İçin Pazarlama Stratejileri Belirlemenin Faydaları Nelerdir?

E-ticarette her gün özeldir ama bazı günler daha özeldir. Özel günlerde satışlar hem geleneksel hem de e-ticarette artar. Dolayısıyla bu dönemlerde her yerde alışveriş reklamları görmek de mümkündür. Ama e-ticarette özel günler için ekstra bir özen gerekir. Çünkü dijital alışveriş merkezleri, yani e-ticaret siteniz, 7/24 açıktır.

E-ticaret siteleri kolay erişim, ürün çeşitliliği, indirim kampanyaları, adrese teslim gibi özelliklere sahiptir ve bu özellikler, Anneler Günü’nde online alışverişi cazip kılar. E-ticaret sitenizin, Anneler Günü döneminde e-ticareti cazip kılan bu detaylara sahip olması ve cezbedici kampanyalar düzenlemeniz, satışlarınızda dönemsel bir artışın olabileceği anlamına gelir.

Anneler Günü’ne özel bir kampanya düzenlemeniz, gelecekteki kampanya stratejilerinizi belirlemeniz adına da size yardımcı olur. Dönemsel bir kampanya olacağı için performansınızın sonucunu kısa süre sonra alırsınız. Artıları ve eksileri görerek bir sonraki kampanyanızı daha verimli bir şekilde düzenleyebilirsiniz.

Anneler Günü’nün dahil olduğu ortalama 7 - 10 günlük bir süreçte pek çok yeni müşterinin sizden alışveriş yapması mümkündür. Eğer verimli bir strateji belirlerseniz, söz konusu müşteriler sadece özel günlerde değil, sonraki süreçte de e-ticaret sitenizden hizmet almaya devam eder. Bu sayede dönemsel bir stratejinin faydasını uzun vadeli olarak da görebilirsiniz.

E-mail Pazarlamasından Faydalanın

Anneler Günü gibi özel günler, tek bir günü kapsar. Fakat siz çalışmalarınızı daha geniş bir zaman yaymalısınız. Anneler Günü gelmeden kampanyalarınız ve e-ticaret siteniz hazır olmalı, kampanyalarınızı da önceden duyurmalısınız. Duyurunuzu reklamlarla ve sosyal medya aracılığıyla yapabilirsiniz fakat son derece etkili olan bir yöntem daha vardır: E-mail pazarlaması.

Dikkat çekici bir tasarıma ve harekete geçirici mesajlara sahip olan bir e-mail pazarlaması ile hem Anneler Günü’nü hem de e-ticaret sitenizi hatırlatabilirsiniz. Sahip olduğunu veriler doğrultusunda potansiyel alıcıları belirleyip, spesifik bir çalışma ile onlara ulaşmanız, kendilerini özel hissetmelerini sağlar. Mail içerisine hediye önerileri ekleyebilir, doğrudan ürüne ya da kategoriye gidebilecekleri butonlar ekleyebilirsiniz. Böylece alışveriş müşterileriniz için kolay hale gelir ve satın alma olasılıkları yükselir.

Anneler Günü’ne Özel Hediye Rehberi Oluşturun

Müşterilerinize yardımcı olmanız, onların gözündeki değerinizi artırır. Ne zaman kurumsal, ne zaman samimi olacağınızı doğru kurgularsanız, sevilen bir e-ticaret siteniz olur. Bu noktada hediye rehberi şeklinde bir blog yazısına sahip olmanın faydasını fazlasıyla görebilirsiniz. Faydalı bilgiler içeren bir blog sayfası, kullanıcılar için ilham kaynağıdır.

Kullanıcılara Anneler Günü hediyeleri konusunda da ilham kaynağı olabilirsiniz. Anneler Günü hediyesi önerileri içeren bir blog yazısı paylaşarak dikkatleri e-ticaret sitenizin üzerine çekebilirsiniz. Müşterilerinize bir hediye rehberi sunmanız, onların işini önemli ölçüde kolaylaştırır. Ayrıca bu hediye rehberini bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Rehberde yer verdiğiniz hediye önerileri için iç linkleme yapabilir ve öneriyi beğenen kullanıcıların doğrudan e-ticaret sitenize yönelmesini sağlayabilirsiniz.

Hazırladığınız rehberin zengin içeriklere sahip olmasını ve farklı senaryolara uyum sağlayabilmesine önem gösterin. Yaygın olarak kabul görmüş hediyelik ürünlerin yanı sıra ilginç ve yaratıcı hediye önerileri de sunun. Gündemi takip etmeniz de bu noktada önem arz eder. Güncel konulara ve temalara uygun, rağbetin artış gösterdiği ürünleri hediye önerisi olarak sunmak iyi bir fikir olabilir.

Anneler Günü hediye rehberinizi kategori olarak konumlandırmak da başka bir taktiktir. Böylece kullanıcılar aradıklarını daha kolay bulabilirler. Kategorilerinizi bütçeye, hobiye ya da ihtiyaca göre kurgulayabilirsiniz. Kullanıcılar bazen bütçelerine göre hediyeler ararken bazen de alacakları hediyenin spesifik ve özel olmasını isterler. Bu farklı hedef kitlelerin tamamına hitap edebilecek bir rehber ile e-ticaret sitenizdeki farklı kategorilerde satış artışı sağlayabilirsiniz.

Web Sitenizin Eksiklerini Gözden Geçirin

Dört dörtlük bir e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz. Belki de öyledir fakat bir e-ticaret sitesinin kusursuzluğu geçici olabilir. Daha doğrusu e-ticaret sitenizin ihtiyaçları bitmez, sürekli ilgi ister. Özel günlerde de bambaşka ihtiyaçlar doğar ve bu yüzden e-ticaret sitenizin eksiklerini gözden geçirmeniz gerekir.

Öncelikle e-ticaret sitenizin altyapısının gücünden emin olmalısınız. Anneler Günü'nü içeren dönemde sitenize olan ilgi artacağı için altyapınızın yoğun trafiği kaldırabilmesi gerekir. Ayrıca yavaş çalışan web sitelerden alışveriş yapmak kullanıcılar tarafından tercih edilen bir yöntem değildir.

E-ticaret sitenizin gücünden eminseniz, sırada site içerikleriniz var. Sitenizin görsel içerikleri eksiksiz ve yüksek çözünürlükte olmalıdır. Kullanıcılar görseli olmayan ya da görselde net görünmeyen ürünlere karşı güvensizlik hisseder. Bu nedenle görseli eksik ya da yetersiz olan ürünlerinizin görsellerini güncellemelisiniz.

Kullanıcılar görsellere bakarak ürün seçiyor gibi görünseler de teknik detaylara da dikkat ederler. E-ticaret sitelerinde “ürün açıklaması” kavramının olma sebebi de budur. Ürünü her yönüyle anlatan ve teknik detayları veren ürün açıklamaları, dijital mağazanızın satış personelleridir. Anneler Günü'nde incelenebilecek tüm ürünlerin ürün açıklamalarının tam olmasına ve yeterli bilgiyi içermesine dikkat edin.

Anneler Günü'nde hediye olarak tercih edilebilecek çok sayıda ürün çeşidi vardır. Dolayısıyla kullanıcıların kategoriler arasında mekik dokuması gerekir. Bu da zaman zaman sıkıcı olabilir. Söz konusu durumun çözümü ise özel bir kampanya sayfası hazırlamaktır. Hediye olma potansiyeli içeren tüm ürünleri tek bir sayfaya toplayıp iştah açıcı bir tasarımla kullanıcıya sunarsanız, e-ticaret sitenizden alışveriş yapmadan çıkan kullanıcı sayısını minimuma indirebilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken çok önemli bir detay daha var: Stok durumu. Annesine aynı ürünü almak isteyen çok sayıda müşteriniz olabilir. O nedenle Anneler Günü'ne özel olarak hazırladığınız sayfadaki tüm ürünlerin stoklarını güncel ve yeterli seviyede tutmalısınız. Ayrıca bu dönemde tedarik, paketleme ve kargolama sürecini de hızlandırmanız gerekebilir.

Anneler Günü’ne Özel Hediye Paketleri Sunun

Tüketiciler hediyelik bir ürün aldıklarında bu ürünün paketlenmiş olmasını isterler. Anneler Günü’ne özel hediye paketleri sunmak, kullanıcıların da günlük hayatını kolaylaştıracaktır. Bu hizmeti sunmanız, müşterileriniz gözünde firmanıza artı bir değer katacaktır. Aynı zamanda bu hizmetinizi yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızda da duyurabilirsiniz.

Hızlı ve Aynı Gün Kargo Seçenekleri Sunun

Tüketicilerin bir kısmı alışverişi son güne bırakabileceği için, siparişlerin hızlı bir şekilde tüketicilere ulaştırmanız da bir hayli önemlidir. Bu sebeple de bu özel günde, kullanıcılara hızlı ve aynı gün içinde gönderim hizmeti sunabilirsiniz.

Alışverişi son dakikaya bırakanlar için bu hizmetiniz ile ilgili sosyal medya reklamları hazırlayarak, hızlı gönderim hizmeti sunduğunuzu hedef kitlenize duyurabilirsiniz.

Sosyal Medyanın Gücünden Yararlanın

Sosyal medya hesabına sahip olmayan bir e-ticaret sitesi düşünülemez. Ama sosyal medya hesabının sadece var olması yeterli değildir. Bu hesabı aktif olarak kullanabilmek, kullanıcılar ile iletişim kurabilmek ve en önemlisi dijital pazarlamanın bir kolu haline getirebilmek gerekir. Anneler Günü'nde de sosyal medyayı etkili bir araç olarak kullanabilirsiniz.

Örneğin hazırladığınız hediye rehberini sosyal medyada paylaşabilir, paylaşımınızı inceleyen kullanıcıların kafasında bir ampul yanmasını sağlayabilirsiniz. Tabii sadece paylaşımlarla sınırlı kalmaya gerek yok. Sosyal medya son derece efektif bir alandır ve burada yaratıcılığınızı, satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz.

Çekiliş Düzenleyin

Çekilişler her kullanıcının hoşlanacağı etkinliklerdir. Bir ödül kazanmak, şanslı hissetmek ve bu sürecin heyecanını yaşamak son derece keyiflidir. Sosyal medyada çekiliş yapma imkânınız vardır ve bunu Anneler Günü'ne özel bir formata dönüştürebilirsiniz. Annelere hediye edilebilecek bir yada birkaç tane ürünü çekilişle verebilirsiniz. Bu hem Anneler Günü'nde e-ticaret sitenizin öne çıkmasını hem de sosyal medya hesabınızın etkileşim almasını sağlar.

Sosyal medyada yüksek etkileşim demek, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilmek demektir. Çekiliş düzenlemek, kısa süreli bir etkinlik sayesinde uzun vadeli kazanımlar elde edebileceğiniz bir yöntemdir. Dolayısıyla sadece Anneler Günü'nde değil, gelecekteki kampanyalarınızda da daha fazla kazanç sağlayabilirsiniz.

Özel Hashtag Oluşturarak Kampanya Kurguları Yaratın

Hashtagler sosyal medyanın işlevsiz gibi görünen ama doğru kullanıldığında ciddi etkiler yaratabilen bir özelliğidir. Ses getirebilen hashtagler ile paylaşımlar yapılırken, bu hashtagin kaynağı da popüler olur. Popülarite ise e-ticaret siteleri için olmazsa olmaz bir detaydır.

Anneler Günü'ne özel bir hashtag oluşturup kampanyanızı bunun üzerinden duyurabilirsiniz. Bu sayede kampanyanız daha yaygın bir hale gelir ve bir taraftan markanızın popülaritesi, bir taraftan da kampanyaya katılım artış gösterir. Ayrıca düzenleyeceğiniz çekilişi de bu hashtag ile ilişkilendirebilir, farklı mecralara optimize hale getirebilir ve ilginin artmasını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
İlk kez 2009 yılında kullanıma açılan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması. oberlo.com tarafından sağlanan istatistiklere göre 2021 yılı itibarı ile tüm dünyada 2 milyardan fazla kişi bu...
15 Ocak 2022
Markethinkers
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın